od používateľa log » 22 Jan 2018, 21:27
Biblia je fascinujuca kniznica a najvzrusujucejsie pribehy su prave v jej opominanych knihach. Casd sa vsak na rozdiel od inych cirkvi nevyhyba ani tymto kniham a jej vdacim za to ze mi otvorila tieto nove obzory. Casd dokonca velmi podrobne studuje a podporuje vsetkych, z coho si ja este aj dnes uz ako ateista beriem inspiraciu, v studiu tychto knih. Ako napriklad, vzrusujuci pribeh o tom, ako Boh rafinovane vyzrel na neverneho Achaba. Pribeh plny zvratov a falosnych a pravych prorokov, ktori vytvaraju taky chaos az nakoniec uz vobec skoro nikto nevie kto koho a preco poslal prorokovat. No Bozi rafinovany plan (paradoxne skoro prekazeny "pravym" prorokom, ktory prezradi "falosnych" prorokov paradoxne zoslanych od Boha) predsa len, ako vzdy, vyjde a nahodny sip trafi Achaba aj ked sa pokusal schovat.
Keď sa Omri uložil k svojim predkom, pochovali ho v Samárii. Po ňom sa stal kráľom jeho syn Acháb. Omriho syn Acháb sa stal v tridsiatom ôsmom roku vlády judského kráľa Asu kráľom nad Izraelom. Omriho syn Acháb panoval v Samárii nad Izraelom dvadsaťdva rokov. Omriho syn Acháb konal to, čo bolo zlé pred Hospodinom, a to viac než všetci jeho predchodcovia. Nestačilo mu, že chodil v hriechoch Nebátovho syna Jarobeáma, ale si vzal za ženu Izebel, dcéru Etbaala, kráľa Sidončanov, a chodieval slúžiť Baalovi a uctieval ho. Pre Baala zriadil oltár v Baalovom dome, ktorý postavil v Samárii.
...
(Judsky kral) Jošafát mal nesmierne bohatstvo a slávu. Zošvagril sa s Achábom. Po niekoľkých rokoch zišiel k Achábovi do Samárie. Acháb obetoval na jeho počesť a pre jeho sprievod množstvo oviec a dobytka. Pritom ho navádzal na výpravu proti Ramót-Gileádu. Izraelský kráľ Acháb sa spýtal Jošafáta, judského kráľa: Pôjdeš so mnou proti Ramót-Gileádu? Ten mu povedal: Ja rovnako ako ty, môj ľud ako tvoj ľud, pôjdeme spolu do vojny. Jošafát však navrhol izraelskému kráľovi: Spýtaj sa najprv na Hospodinovo slovo. Nato izraelský kráľ zhromaždil prorokov, spolu štyristo mužov, a spýtal sa ich: Máme ísť do boja proti Ramót-Gileádu alebo to nechať tak? Povedali: Choď, Boh ho vydá do moci kráľa.
Jošafát sa však spýtal: Nie je tu ešte nejaký Hospodinov prorok, na ktorého by sme sa obrátili o radu? Izraelský kráľ povedal Jošafátovi: Je tu ešte jeden, prostredníctvom ktorého by sme sa mohli dopytovať Hospodina. Ja ho však nenávidím, lebo mi neprorokuje nič dobré, ale vždy len zlé. Je to Jimlov syn Micha. Jošafát poznamenal: Nepatrí sa tak kráľovi hovoriť. Nato si izraelský kráľ zavolal jedného dvorana a prikázal mu: Priveď hneď Jimlovho syna Michu. Izraelský kráľ a judský kráľ Jošafát sedeli každý na svojom tróne zaodiati v kráľovskom rúchu. Sedeli na humne pri vchode do Samárijskej brány a všetci proroci pred nimi prorokovali. Kenaanov syn Cidkija si zhotovil železné rohy a volal: Takto vraví Hospodin: Nimi budeš klať Sýrčanov, kým ich nezničíš. Tak prorokovali všetci proroci: Vyraz proti Ramót-Gileádu. Budeš mať úspech, lebo Hospodin ho vydá do moci kráľa. Posol, ktorý šiel po Michu, ho prehováral: Predpovede prorokov sú jednoznačne pre kráľa priaznivé. I tvoja predpoveď musí znieť ako jedného z nich. Predpovedaj úspech. Micha však povedal: Akože žije Hospodin, budem hovoriť len to, čo mi povie môj Boh.Keď prišiel ku kráľovi, ten sa ho spýtal: Micha, máme sa pustiť do boja proti Ramót-Gileádu, alebo to nechať tak? Odpovedal: Choďte a budete mať úspech, padnú vám do rúk. Kráľ ho však zahriakol: Koľkokrát ťa mám zaprisahať, aby si mi v Hospodinovom mene hovoril iba pravdu? Ten na to: Videl som všetok Izrael rozptýlený po vrchoch ako ovce bez pastiera. Hospodin povedal: Tí nemajú pána! Každý sa môže pokojne vrátiť domov. Izraelský kráľ povedal Jošafátovi: Nevravel som ti, že mi nebude prorokovať nič dobré, ale zlé? Ten však pokračoval: Preto čujte slovo Hospodina: Videl som Hospodina sedieť na tróne a celé nebeské vojsko mu stálo po pravici i ľavici. Hospodin sa spýtal: Kto navedie izraelského kráľa Achába, aby šiel na výpravu a pri Ramót-Gileáde padol? Odzneli rôzne návrhy. Tu predstúpil akýsi duch, zastal si pred Hospodinom a povedal: Ja ho navediem. Hospodin sa spýtal: Čím? Odpovedal: Pôjdem a stanem sa lživým duchom v ústach všetkých jeho prorokov. Povedal: Tebe sa ho podarí naviesť. Choď a urob to! Ako vidno, Hospodin vložil teraz lživého ducha do úst týchto tvojich prorokov, kým on sám ti predpovedá nešťastie. Tu pristúpil Kenaanov syn Cidkija, udrel Michu po líci a povedal: Kam odišiel odo mňa Hospodinov duch, aby hovoril s tebou? Micha odpovedal: To uvidíš, keď budeš pobehávať z izby do izby, aby si sa skryl. Izraelský kráľ prikázal: Chopte sa Michu a odveďte ho späť k veliteľovi mesta Amónovi a k princovi Joášovi. Zahláste: Takto prikazuje kráľ: Strčte ho do žalára a chovajte ho najnutnejšou dávkou chleba a vody, kým sa šťastne nevrátim. Micha však povedal: Keby si sa šťastne vrátil, nehovoril skrze mňa Hospodin. Pritom dodal: Čujte to všetci ľudia! Keď sa izraelský kráľ a judský kráľ Jošafát vypravili proti Ramót-Gileádu, navrhol izraelský kráľ Jošafátovi: Pustím sa do boja v prestrojení, ty si však svoj odev ponechaj. Izraelský kráľ sa prestrojil a tak šli do boja. Sýrsky kráľ prikázal veliteľom svojich bojových vozov: Neútočte proti nízko či vysoko postavenému, ale jedine proti izraelskému kráľovi. Keď zbadali velitelia bojových vozov Jošafáta, mysleli si, že je to izraelský kráľ a zaútočili proti nemu. Vtedy Jošafát skríkol, Hospodin mu pomohol a Boh ich odpútal od neho. Len čo zbadali velitelia bojových vozov, že to nie je izraelský kráľ, nechali ho tak. Tu ktosi len tak voslep vystrelil z luku a zasiahol izraelského kráľa medzi spojovacie remence a brnenie. Ten prikázal vozatajovi: Obráť sa a vyvez ma z bojiska, lebo som ranený. V ten deň sa boj proti Sýrčanom zostril, takže izraelský kráľ musel zostať vo voze až do večera a pri západe slnka skonal.
Biblia je fascinujuca kniznica a najvzrusujucejsie pribehy su prave v jej opominanych knihach. Casd sa vsak na rozdiel od inych cirkvi nevyhyba ani tymto kniham a jej vdacim za to ze mi otvorila tieto nove obzory. Casd dokonca velmi podrobne studuje a podporuje vsetkych, z coho si ja este aj dnes uz ako ateista beriem inspiraciu, v studiu tychto knih. Ako napriklad, vzrusujuci pribeh o tom, ako Boh rafinovane vyzrel na neverneho Achaba. Pribeh plny zvratov a falosnych a pravych prorokov, ktori vytvaraju taky chaos az nakoniec uz vobec skoro nikto nevie kto koho a preco poslal prorokovat. No Bozi rafinovany plan (paradoxne skoro prekazeny "pravym" prorokom, ktory prezradi "falosnych" prorokov paradoxne zoslanych od Boha) predsa len, ako vzdy, vyjde a nahodny sip trafi Achaba aj ked sa pokusal schovat.
[i]
Keď sa Omri uložil k svojim predkom, pochovali ho v Samárii. Po ňom sa stal kráľom jeho syn Acháb. Omriho syn Acháb sa stal v tridsiatom ôsmom roku vlády judského kráľa Asu kráľom nad Izraelom. Omriho syn Acháb panoval v Samárii nad Izraelom dvadsaťdva rokov. Omriho syn Acháb konal to, čo bolo zlé pred Hospodinom, a to viac než všetci jeho predchodcovia. Nestačilo mu, že chodil v hriechoch Nebátovho syna Jarobeáma, ale si vzal za ženu Izebel, dcéru Etbaala, kráľa Sidončanov, a chodieval slúžiť Baalovi a uctieval ho. Pre Baala zriadil oltár v Baalovom dome, ktorý postavil v Samárii.
...
(Judsky kral) Jošafát mal nesmierne bohatstvo a slávu. Zošvagril sa s Achábom. Po niekoľkých rokoch zišiel k Achábovi do Samárie. Acháb obetoval na jeho počesť a pre jeho sprievod množstvo oviec a dobytka. Pritom ho navádzal na výpravu proti Ramót-Gileádu. Izraelský kráľ Acháb sa spýtal Jošafáta, judského kráľa: Pôjdeš so mnou proti Ramót-Gileádu? Ten mu povedal: Ja rovnako ako ty, môj ľud ako tvoj ľud, pôjdeme spolu do vojny. Jošafát však navrhol izraelskému kráľovi: Spýtaj sa najprv na Hospodinovo slovo. Nato izraelský kráľ zhromaždil prorokov, spolu štyristo mužov, a spýtal sa ich: Máme ísť do boja proti Ramót-Gileádu alebo to nechať tak? Povedali: Choď, Boh ho vydá do moci kráľa.
Jošafát sa však spýtal: Nie je tu ešte nejaký Hospodinov prorok, na ktorého by sme sa obrátili o radu? Izraelský kráľ povedal Jošafátovi: Je tu ešte jeden, prostredníctvom ktorého by sme sa mohli dopytovať Hospodina. Ja ho však nenávidím, lebo mi neprorokuje nič dobré, ale vždy len zlé. Je to Jimlov syn Micha. Jošafát poznamenal: Nepatrí sa tak kráľovi hovoriť. Nato si izraelský kráľ zavolal jedného dvorana a prikázal mu: Priveď hneď Jimlovho syna Michu. Izraelský kráľ a judský kráľ Jošafát sedeli každý na svojom tróne zaodiati v kráľovskom rúchu. Sedeli na humne pri vchode do Samárijskej brány a všetci proroci pred nimi prorokovali. Kenaanov syn Cidkija si zhotovil železné rohy a volal: Takto vraví Hospodin: Nimi budeš klať Sýrčanov, kým ich nezničíš. Tak prorokovali všetci proroci: Vyraz proti Ramót-Gileádu. Budeš mať úspech, lebo Hospodin ho vydá do moci kráľa. Posol, ktorý šiel po Michu, ho prehováral: Predpovede prorokov sú jednoznačne pre kráľa priaznivé. I tvoja predpoveď musí znieť ako jedného z nich. Predpovedaj úspech. Micha však povedal: Akože žije Hospodin, budem hovoriť len to, čo mi povie môj Boh.Keď prišiel ku kráľovi, ten sa ho spýtal: Micha, máme sa pustiť do boja proti Ramót-Gileádu, alebo to nechať tak? Odpovedal: Choďte a budete mať úspech, padnú vám do rúk. Kráľ ho však zahriakol: Koľkokrát ťa mám zaprisahať, aby si mi v Hospodinovom mene hovoril iba pravdu? Ten na to: Videl som všetok Izrael rozptýlený po vrchoch ako ovce bez pastiera. Hospodin povedal: Tí nemajú pána! Každý sa môže pokojne vrátiť domov. Izraelský kráľ povedal Jošafátovi: Nevravel som ti, že mi nebude prorokovať nič dobré, ale zlé? Ten však pokračoval: Preto čujte slovo Hospodina: Videl som Hospodina sedieť na tróne a celé nebeské vojsko mu stálo po pravici i ľavici. Hospodin sa spýtal: Kto navedie izraelského kráľa Achába, aby šiel na výpravu a pri Ramót-Gileáde padol? Odzneli rôzne návrhy. Tu predstúpil akýsi duch, zastal si pred Hospodinom a povedal: Ja ho navediem. Hospodin sa spýtal: Čím? Odpovedal: Pôjdem a stanem sa lživým duchom v ústach všetkých jeho prorokov. Povedal: Tebe sa ho podarí naviesť. Choď a urob to! Ako vidno, Hospodin vložil teraz lživého ducha do úst týchto tvojich prorokov, kým on sám ti predpovedá nešťastie. Tu pristúpil Kenaanov syn Cidkija, udrel Michu po líci a povedal: Kam odišiel odo mňa Hospodinov duch, aby hovoril s tebou? Micha odpovedal: To uvidíš, keď budeš pobehávať z izby do izby, aby si sa skryl. Izraelský kráľ prikázal: Chopte sa Michu a odveďte ho späť k veliteľovi mesta Amónovi a k princovi Joášovi. Zahláste: Takto prikazuje kráľ: Strčte ho do žalára a chovajte ho najnutnejšou dávkou chleba a vody, kým sa šťastne nevrátim. Micha však povedal: Keby si sa šťastne vrátil, nehovoril skrze mňa Hospodin. Pritom dodal: Čujte to všetci ľudia! Keď sa izraelský kráľ a judský kráľ Jošafát vypravili proti Ramót-Gileádu, navrhol izraelský kráľ Jošafátovi: Pustím sa do boja v prestrojení, ty si však svoj odev ponechaj. Izraelský kráľ sa prestrojil a tak šli do boja. Sýrsky kráľ prikázal veliteľom svojich bojových vozov: Neútočte proti nízko či vysoko postavenému, ale jedine proti izraelskému kráľovi. Keď zbadali velitelia bojových vozov Jošafáta, mysleli si, že je to izraelský kráľ a zaútočili proti nemu. Vtedy Jošafát skríkol, Hospodin mu pomohol a Boh ich odpútal od neho. Len čo zbadali velitelia bojových vozov, že to nie je izraelský kráľ, nechali ho tak. Tu ktosi len tak voslep vystrelil z luku a zasiahol izraelského kráľa medzi spojovacie remence a brnenie. Ten prikázal vozatajovi: Obráť sa a vyvez ma z bojiska, lebo som ranený. V ten deň sa boj proti Sýrčanom zostril, takže izraelský kráľ musel zostať vo voze až do večera a pri západe slnka skonal.
[/i]