Mikim: ZA PRAVDU BOŽÍ SE S TEBOU BUDU BÍT KLIDNĚ NA ŽIVOT A NA SMRT!!!
Lída: To nefunguje. Když se církev bila za pravdu Boží, upalovala kacíře. Kdo zná Boha, nestaví hranice, ale mosty.¨
Mikim: Ježíš nepřišel na tuto zem stavět mosty mezi denominacemi mezi Izraelci a okolními národy, naopak přišel postavit zdi, aby oddělil pravdu od lží.
Ale v Kristu Ježíši jste se nyní vy, kdysi vzdálení, stali blízkými pro Kristovu prolitou krev.
V něm je náš pokoj, on dvojí spojil vjedno, když zbořil zeď, která rozděluje a působí svár. Svou obětí odstranil
zákon ustanovení a předpisů, aby z těch dvou, z žida i pohana, stvořil jednoho nového člověka, a tak nastolil pokoj.
Oba dva usmířil s Bohem v jednom těle, na kříži usmrtil jejich nepřátelství.
Přišel a zvěstoval pokoj, pokoj vám, kteří jste dalecí, i těm, kteří jsou blízcí.
Efezským 2,13-17
Napadlo mne, že tyto odpovědi plně vystihují podstatu přemýšlení zúčastněných. Rigidní adventismus skutečně staví zdi, škatulkuje lidi,špicluje, porovnává se s jinými, odsuzuje. Nezná lásku bez milosti, je záslužnický, nechápe Boží milost a proto chápe ostatky jako výlučnou skupinu dokonalých lidí, samozřejmě s dokonalou pravdou. Dávám si delší dobu otázky, nakolik je v tomto zainteresované nebo chcete-li, jakou vinu na tom nese sama EGW. Protože EGW má i pasáže, které na dobrého Boha a spásu z milosti ukazují.Ale důrazy na to, co správného dělat a čemu se vyhýbat v jejím díle jsou, zřejmě vliv metodismu ji provázel celý život.
Okolo mne se pár takových asd vyskytovalo, ale nepřesvědčili mne o správnosti postojů. Většině se rozpadl vztah, někteří přiznali, že jim tento způsob byl celá léta protivný, ale žili ve "vlaku", z kterého nešlo vystoupit. Nebyli šťastní, byli křečovití a bez radosti, byť měli plnou pusu svatých řečí.
Pokud bych měl hledat ostatek, tak mezi milostí proměněnými křesťany, kteří jsou vděčni za spasení, slouží nezištně a zřejmě si ani neuvědomují, že nějakým ostatkem jsou. Oni skutečně boří zdi a stavějí mosty.