Rímsky katolicizmus vo svetle Písma

Založte diskusiu o kázni, ktorú ste si vypočuli. (Bolo by dobre, ak by názov obsahoval meno kazateľa a názov kázne, príp. dátum a miesto, kde bola prednesená. Dôležité je, aby bol v príspevku uvedený aj odkaz, kde sa dá kázeň vypočuť - archív na zborových stránkach, youtube, vimeo, ...)
Viktorrealita
Príspevky: 1251
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Rímsky katolicizmus vo svetle Písma

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Sú rímski katolíci pre znovuzrodených kresťanov bratmi a sestrami v Kristovi, alebo sú ich misijným poľom?

https://pravdavlaske.sk/videa/temy/zla- ... tle-pisma/

--------

Neregistrovaný

Re: Rímsky katolicizmus vo svetle Písma

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

https://www.youtube.com/watch?v=0nBJutwhO-o

Nejlepší, když se cituje přímo z katolických zdrojů.

Neregistrovaný

Re: Rímsky katolicizmus vo svetle Písma

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Čo vo svetle Písma, aj i praxe:
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/v- ... n=Aktualne

Dnes na webe.

Tomáš Plechatýý

Re: Rímsky katolicizmus vo svetle Písma

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatýý »

Fandím tomu, abyste se stejnou horlivostí zanícením i emocemi, které máte vyštrachali také všechno bahno ve své vlastní církvi ,,ve světle písma"
Jak teologii tak i praxi a chyby jednotlivců i vedení.

Tak pojďte na to, jestli na to máte žaludek.

Viktorrealita
Príspevky: 1251
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Rímsky katolicizmus vo svetle Písma

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Tomáš Plechatýý napísal: 13 Jan 2021, 23:40 Fandím tomu, abyste se stejnou horlivostí zanícením i emocemi, které máte vyštrachali také všechno bahno ve své vlastní církvi ,,ve světle písma"
Jak teologii tak i praxi a chyby jednotlivců i vedení.

Tak pojďte na to, jestli na to máte žaludek.
Ale. ale
KC nemá právo sa obhajovať a bagatelizovať všetko to, čo pácha a napáchala v celých svojich dejinách a to tým, že poukazuje na ostatných mimo KC. Prečo nemá právo? Je to z jednoduchého dôvodu. No a tým dôvodom je veľmi závažná vec, ktorá ako jediná a to na čele s pápežom o sebe vyhlasuje. Pritom ostatné cirkvi mimo KC nazýva : bludári, heretici, kacíri, odpadlíci , úbožiaci, horší, ako pohania a ktorých, ako iste vieš prekliala a prekliatia neodvolala.

Ak KC o sebe vyhlási:

1. Že Kristus založil na zemi jedinú Cirkev a táto Cirkev existuje jedine v Katolíckej cirkvi
2. Že jedine v KC sú prítomné všetky zložky ustanovené Kristom a jedine v nej sa konkrétne nachádza Kristova cirkev na zemi.
3. No a je riadená pápežom, ako zástupcom Krista – Boha na zemi

Ak KC takúto závažnú vec o sebe vyhlásuje, tak sa predsa očakáva, že aj jej ovocie by malo byť v súlade s tým, čo o sebe vyhlasuje a to nezávisle na tom, aký je svet a cirkvi mimo KC o ktorých tvrdí, že sú horší ako pohania. To by sa malo prejaviť na dobrom ovocí KC a teda v nasledovaní Krista.

Ak Kristus učí – kto ide mečom, od meča zahynie. Tak KC činí opak toho a inicializuje križiacke vojny. Ak Kristus učí - milovať aj svojich nepriateľov, tak KC činí opak toho a prenasledovala, zabíjala, upaľovala svojich nepriateľov a to v mene toho Boha, ktorý povedal nezabiješ. Ak Kristus vystríha pred mamonom a hromadením bohatstva, tak KC zasa činí opak toho a nahromadila si bohatstva nevyčísliteľnej hodnoty. No a takto môžeme pokračovať.

Ak Kristus povedal, že po ovocí ich poznáme a teda tá, ktorá o sebe vyhlasuje, aká je výnimočná, jediná pravá, ktorú vraj ako jedinú viditeľnú ustanovil Kristus a súčasne je ovocie je zlé až odporné, tak to znamená len jedno, že to, čo o sebe vyhlasuje táto cirkev, nie je pravdou a týmto ovocím potupuje Krista. Túto skutočnosť umocňuje ešte aj to, že obhajuje a bagatelizuje svoje zlé ovocie tým, že poukazuje na tých o ktorých tvrdí, že sú odpadlíci, bludári, heretici, kacíri, úbožiaci, horší, ako pohania a ktorých sama prekliala a prekliatia neodvolala. Nie je to divné?

Tak prečo sa porovnáva s tými odpadlíkmi, keď o sebe tvrdí, že jedine v KC je cirkev Kristova. Ako sa môže to, ktoré o sebe vyhlasuje, že je jediné pravdivé, obhajovať tým, že aj ti o ktorých tvrdí, že sú horší, ako pohania tak majú vraj nejaké tie smietka v oku. Ani jedna z reformovaných o sebe netvrdí, že je jediná pravá v ktorej je cirkev Kristova a teda, že je celým telom Kristovým. Jedine KC o sebe toto pokrytecky vyhlasuje a podľa ovocia vieme, že je to klamstvo.

Tak ako sa s nimi môže porovnávať a poukazovať na to, že aj oni majú smietka v oku, keď tá, ktorá o sebe tvrdí pred ľuďmi, že je ustanovená Kristom, tak má v oku celý les? Nech najprv vyklčuje ten les a nech sa prestane hrať na jedinú pravú, v ktorej je cirkev Kristova a nech činí pokánie a zruší úrad pápeža o čom pochybujem, lebo učenie je semenom stromu a zo zlého semena vyrastie jedine zlý strom. No a zlý strom nemôže niesť dobré ovocie.


No a práve tá, ktorá na čele s pápežom takéto niečo o sebe vyhlasuje a teda by podľa toho mala ísť príkladom v nasledovaní Krista, tak práve tá má ruky od krvi a prenasledovania tých, ktorí sa narodili z Boha, pálila Biblie, je plná modlárstva, hromadenia majetku, ktorý je nevyčísliteľný, plná pompéznosti, smilstva, márnych tradícii a ohavností všetkého druhu sa chce obhajovať tým, že poukáže na smietka v očiach tých, ktorých považuje za odpadlíkov? Nie je to divné?

Je to podobné, ako keby niekto sa navonok pred ľuďmi tváril, aký je len spravodlivý a vraj niet ani takého na celej zemi. No ak by niekto poukázal na jeho hriechy, tak by sa obhajoval tým, že aj ostatní majú hriechy. No ty sa predsa robíš spravodlivým a ostatných pokladáš za hriešnikov. Tak prečo sa obhajuješ tým, že aj oni majú hriechy. Vidíš to?

Tomáš Plechatýý

Re: Rímsky katolicizmus vo svetle Písma

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatýý »

Viktorrealita napísal: 14 Jan 2021, 09:54
Tomáš Plechatýý napísal: 13 Jan 2021, 23:40 Fandím tomu, abyste se stejnou horlivostí zanícením i emocemi, které máte vyštrachali také všechno bahno ve své vlastní církvi ,,ve světle písma"
Jak teologii tak i praxi a chyby jednotlivců i vedení.

Tak pojďte na to, jestli na to máte žaludek.
Ale. ale
KC nemá právo sa obhajovať a bagatelizovať všetko to, čo pácha a napáchala v celých svojich dejinách a to tým, že poukazuje na ostatných mimo KC. Prečo nemá právo? Je to z jednoduchého dôvodu. No a tým dôvodom je veľmi závažná vec, ktorá ako jediná a to na čele s pápežom o sebe vyhlasuje. Pritom ostatné cirkvi mimo KC nazýva : bludári, heretici, kacíri, odpadlíci , úbožiaci, horší, ako pohania a ktorých, ako iste vieš prekliala a prekliatia neodvolala.

Ak KC o sebe vyhlási:

1. Že Kristus založil na zemi jedinú Cirkev a táto Cirkev existuje jedine v Katolíckej cirkvi
2. Že jedine v KC sú prítomné všetky zložky ustanovené Kristom a jedine v nej sa konkrétne nachádza Kristova cirkev na zemi.
3. No a je riadená pápežom, ako zástupcom Krista – Boha na zemi

Ak KC takúto závažnú vec o sebe vyhlásuje, tak sa predsa očakáva, že aj jej ovocie by malo byť v súlade s tým, čo o sebe vyhlasuje a to nezávisle na tom, aký je svet a cirkvi mimo KC o ktorých tvrdí, že sú horší ako pohania. To by sa malo prejaviť na dobrom ovocí KC a teda v nasledovaní Krista.

Ak Kristus učí – kto ide mečom, od meča zahynie. Tak KC činí opak toho a inicializuje križiacke vojny. Ak Kristus učí - milovať aj svojich nepriateľov, tak KC činí opak toho a prenasledovala, zabíjala, upaľovala svojich nepriateľov a to v mene toho Boha, ktorý povedal nezabiješ. Ak Kristus vystríha pred mamonom a hromadením bohatstva, tak KC zasa činí opak toho a nahromadila si bohatstva nevyčísliteľnej hodnoty. No a takto môžeme pokračovať.

Ak Kristus povedal, že po ovocí ich poznáme a teda tá, ktorá o sebe vyhlasuje, aká je výnimočná, jediná pravá, ktorú vraj ako jedinú viditeľnú ustanovil Kristus a súčasne je ovocie je zlé až odporné, tak to znamená len jedno, že to, čo o sebe vyhlasuje táto cirkev, nie je pravdou a týmto ovocím potupuje Krista. Túto skutočnosť umocňuje ešte aj to, že obhajuje a bagatelizuje svoje zlé ovocie tým, že poukazuje na tých o ktorých tvrdí, že sú odpadlíci, bludári, heretici, kacíri, úbožiaci, horší, ako pohania a ktorých sama prekliala a prekliatia neodvolala. Nie je to divné?

Tak prečo sa porovnáva s tými odpadlíkmi, keď o sebe tvrdí, že jedine v KC je cirkev Kristova. Ako sa môže to, ktoré o sebe vyhlasuje, že je jediné pravdivé, obhajovať tým, že aj ti o ktorých tvrdí, že sú horší, ako pohania tak majú vraj nejaké tie smietka v oku. Ani jedna z reformovaných o sebe netvrdí, že je jediná pravá v ktorej je cirkev Kristova a teda, že je celým telom Kristovým. Jedine KC o sebe toto pokrytecky vyhlasuje a podľa ovocia vieme, že je to klamstvo.

Tak ako sa s nimi môže porovnávať a poukazovať na to, že aj oni majú smietka v oku, keď tá, ktorá o sebe tvrdí pred ľuďmi, že je ustanovená Kristom, tak má v oku celý les? Nech najprv vyklčuje ten les a nech sa prestane hrať na jedinú pravú, v ktorej je cirkev Kristova a nech činí pokánie a zruší úrad pápeža o čom pochybujem, lebo učenie je semenom stromu a zo zlého semena vyrastie jedine zlý strom. No a zlý strom nemôže niesť dobré ovocie.


No a práve tá, ktorá na čele s pápežom takéto niečo o sebe vyhlasuje a teda by podľa toho mala ísť príkladom v nasledovaní Krista, tak práve tá má ruky od krvi a prenasledovania tých, ktorí sa narodili z Boha, pálila Biblie, je plná modlárstva, hromadenia majetku, ktorý je nevyčísliteľný, plná pompéznosti, smilstva, márnych tradícii a ohavností všetkého druhu sa chce obhajovať tým, že poukáže na smietka v očiach tých, ktorých považuje za odpadlíkov? Nie je to divné?

Je to podobné, ako keby niekto sa navonok pred ľuďmi tváril, aký je len spravodlivý a vraj niet ani takého na celej zemi. No ak by niekto poukázal na jeho hriechy, tak by sa obhajoval tým, že aj ostatní majú hriechy. No ty sa predsa robíš spravodlivým a ostatných pokladáš za hriešnikov. Tak prečo sa obhajuješ tým, že aj oni majú hriechy. Vidíš to?
Jen ty sám Viktore za tu dobu co zde píšeš jsi již mnohokrát a rozličnými způsoby ukázal, že všechny co nevěří Predestinaci jako ty také nazýváš bludaři, kacíři, svůdci, předurčení k záhubě, svůdci, atd.
Co je to jiné, než proklínání těch co mají jiný názor, co je to jiného, než vyhlašování vlastní neomylnosti (schováváním se za bibli, přitom ji používáš pro svůj výklad, některé verše přkrucuješ, nebo otáčíš, jiné zdůrazňuješ, nad rámec kontextu ve kterém byly napsané).

Podle vlastních slov bys také neměl mít právo se obhajovat a zlehčovat co všechno napáchali v dějinách lidé s tobě podobným přesvědčením.
Protože jakým soudem soudíte, takovým budete souzeni.

Zrovna tebe jsem tu nikdy neslyšel mluvit za sebe s přiznáním jakékoliv chyby - také zde působíš nebo mluvíš jako ten spravedlivý, skoro snad jediný.

A nakonec chci říci, že reaguji na tebe, protože tys reagoval na mě. Avšak ty jsi vůbec nemluvil k tématu ani nereagoval na mou odpověď.

3 příspěvky nade mnou jsi ty a neregistrovaný uváděli odkazy na proslovy, které vytahují to špatné na ŘKC.

Já jsem napsal, že doufám, že vy, co takto horlíte a posíláte odkazy budete mít integritu (vnitřní soudržnost) a budete tak jednat se stejným zápalem a poctivostí i do vlastní církve/hnutí.

Na to reaguješ ty, ,,ALE,ALE KC se nemá právo obhajovat, protože .......blablabla"

Asi sis nevšiml, že Já jsem KC neobhajoval, ani jsem neříkal, že KC se má právo obhajovat. ::dash::

Tak když na mne reaguješ a uvádíš mne v citaci, tak proč mluvíš úplně mimo téma.

Reagoval jsi snad na to, že začneš teď stejně horlivě zkoumat a rozsuzovat vše špatné na svých základech Kalvinismu? NE!!!
Reagoval jsi snad, že nezačneš dělat to samé a uvedl rozumný důvod ? NE!!!

Takže jsi jen dál mlel svou agitku.

Lidi co nediskutují, ale jen stále opakují své teze (byť i pravdivé) mi nejsou příjemní nevyhledávám je a nenaslouchám jim.

V jejich mysli je pokřivený předpoklad, že s druhými lidmi mohou jednat bez respektu k tomu co ti lidé prožívají, o co se zajímají nebo co prožili a jaké mají potřeby.
Asi věříš tomu, že neseš tak ,,důležité poselství", že kvůli němu můžeš chodit jak Jonáš po Ninive.

To je ale (trochu) spasitelský komplex.

Když si nahraju do reproduktoru smyčku opakující větu: ,,BIBLE MÁ PRAVDU BIBLE MÁ PRAVDU BIBLE MÁ PRAVDU BIBLE MÁ PRAVDU BIBLE MÁ PRAVDU BIBLE MÁ PRAVDU BIBLE MÁ PRAVDU BIBLE MÁ PRAVDU BIBLE MÁ PRAVDU BIBLE MÁ PRAVDU BIBLE MÁ PRAVDU BIBLE MÁ PRAVDU BIBLE MÁ PRAVDU BIBLE MÁ PRAVDU BIBLE MÁ PRAVDU BIBLE MÁ PRAVDU"

Dokonce i kdybych tam měl jen: ,,Bůh je dobrý, Bůh je dobrý, Bůh je dobrý , Bůh je dobrý , Bůh je dobrý , Bůh je dobrý , Bůh je dobrý , Bůh je dobrý , Bůh je dobrý , Bůh je dobrý , Bůh je dobrý , Bůh je dobrý , Bůh je dobrý , Bůh je dobrý , Bůh je dobrý , Bůh je dobrý , Bůh je dobrý , Bůh je dobrý , Bůh je dobrý ."

Tak mi to nedává vůbec žádné právo kvůli tomu to pouštět ostatním nahlas u uší a chodit s tím za nimi i přesto, že mi dají nějak najevo, že o to nemají zájem.
Je to nevkusné netaktní, nenaslouchající a jde to i proti učení Ježíše o tom, jak se mají chovat jeho učedníci a podle čeho mají být poznat.

Takže závěrem přiznávám, že se trochu stydím, že ti pořád píšu a snažím se ti tím otevřít oči nebo mysl.
Asi se sám usvědčuji z toho samého, co děláš ty. Měl bych asi respektovat, že ty jsi jaký jsi a budeš jaký budeš a nechat tě v tom a nereagovat.

Kdo to můžeš pochopit, pochop.

Neregistrovaný

Re: Rímsky katolicizmus vo svetle Písma

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Fandím tomu, abyste se stejnou horlivostí zanícením i emocemi, které máte vyštrachali také všechno bahno ve své vlastní církvi ,,ve světle písma"
Jak teologii tak i praxi a chyby jednotlivců i vedení.
Myslíš adventisty? Opravdu někde v minulosti jejich vůdci popravovali jinak věřící a Helenka vyzývala k pronásledování, násilí, sexuálnímu zotročování atd.
KC činí opak toho a inicializuje križiacke vojny. Ak Kristus učí - milovať aj svojich nepriateľov, tak KC činí opak toho a prenasledovala, zabíjala, upaľovala svojich nepriateľov a to v mene toho Boha, ktorý povedal nezabiješ. Ak Kristus vystríha pred mamonom a hromadením bohatstva, tak KC zasa činí opak toho a nahromadila si bohatstva nevyčísliteľnej hodnoty. No a takto môžeme pokračovať.
Chyby dělají všichni, ale nenapadá mne žádná jiná církev, ani její představitelé, kteří by v takovém rozsahu vyzývali k zabíjení jinověrců nebo jinak věřících křesťanů, Židů, odsuzovala svobodu svědomí, byla proti pokroku ve vědě, měla tolik sexuálních skandálů atd.
Kalvín nechal za různá rouhání a přečiny odsoudit asi 50 lidí k smrti, pravoslaví má taky své temné stránky, jako radikální husité, kteří se ale hlavně bránili vojskům poštvaným papeži. Je třeba taky brát v úvahu vývoj společnosti v té době. I v protestantské Anglii byly tvrdé tresty za malé věci.
Výroky středověkých koncilů proti nekatolíkům stále platí a jejich usnesení nejsou uplatňována pouze proto, že ŘKC nemá moc je prosazovat. Osobní názory o spolupráci, toleranci, bratrském přijetí jsou, žel, pouze nevýznamné postoje.
Ježíš řekl, že se máme modlit za nepřátele.

Viktorrealita
Príspevky: 1251
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Rímsky katolicizmus vo svetle Písma

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Tomáš Plechatýý napísal: 14 Jan 2021, 11:22 Podle vlastních slov bys také neměl mít právo se obhajovat a zlehčovat co všechno napáchali v dějinách lidé s tobě podobným přesvědčením.
Tvoje tvrdenia sa nezakladajú na pravde a ukážem ti prečo.

V prvom rade si musíš uvedomiť, že Kresťanstvo je Kristus – jeho Slovo. No a Kristus jasne povedal, že nikto nemôže prísť k nemu, ak mu to nie je dané od Otca. Teda koho nepritiahne Otec na nebesiach, tak nikdy nepríde k pravému Kristu.

No a teraz poďme na to logicky. Položme si otázku.

Aké učenie vedie k snahe použiť okrem presviedčania aj nátlak, donútenie, násilie a to pri úmysle pritiahnuť človeka k tej jedinej pravej cirkvi?

1. Učenie, kde vlastná vôľa, vôľa rodiny, vôľa cirkvi je rozhodujúcim faktorom pri účinnosti spásy. Práve arminianizmus zdôrazňuje ľudskú vôľu, ako rozhodujúci faktor pri účinnosti spásy, ako keby vôľa dokázala oživiť a teda znovuzrodiť srdce človeka. Čo je zjavný nezmysel.

2. Alebo učenie, ktoré zdôrazňuje fakt, že nikto nepríde ku Kristu, ak mu to nie je dané od Otca v nebesiach a teda ani nikto nevstúpi do kráľovstva Božieho, ak sa nenarodí z Boha. No a nové narodenie je čisto akt Božej vôle, jeho milosti a moci.


Ak by bola rozhodujúcim faktorom ľudská vôľa, a súčasne vieme, že ľudskú vôľu sa dá ovplyvníť a to nátlakom, donútením, alebo násilím, tak z toho vidíme, k čomu takéto učenia viedli a najmä pri presadzovaní katolicizmu po celom svete.

Naopak, ak je rozhodujúcim faktorom oživujúci zásah Otca na nebesiach a naša vôľa je úplne závislá na znovuzrodenom srdci, tak niet už priestor si myslieť, že človeka sa dá priviesť k pravému Kristu iným spôsobom a teda donútením, nátlakom, násilím. Niet ani priestor si myslieť, že príde ku Kristu sám zo seba - z vlastnej vôle, keďže nové narodenie z Boha je čiste aktom Božej vôle.

Ako vidíme, tak práve to, čo povedal Kristus, v podstate vylučuje možnosť, že niekto príde ku Kristu sám, zo seba – svojou vôľou, alebo z donútenia nejakej cirkvi, vlastnej rodiny, svetskej moci. Ak jedine Otec oživuje srdce človeka – znovuzrodí ho, aby mohlo vnímať Pravdu Božieho Slova, teda počuť a uveriť v Krista, tak mi teraz povedz, ako sa skutočné znovuzrodenie z Boha – oživenie Otcom na nebesiach dá dosiahnuť nejakou inou cestou a teda napr. aj násilím? To vylúčuje takúto možnosť! Ak teda je to nemožné a reformácia práve toto zdôrazňuje, tak skade sa berie obvinenie, že reformácia používala násilie pri pritiahnutí ku Kristu? Je to len klamstvo a nič viac. Zneužívanie reformácie, nie je reformácia. Reformácia je návratu k Písmu – teda k Božiemu Slovu a to Slovo jasne hovorí proti arminianizmu.

Ak arminianizmus zbožčil ľudskú vôľu, a učí, že naša vôľa je rozhodujúcim faktorom, pri účinnosti spásy, tak sa pýtam. Môže takéto učenie viesť k snahe donútiť človeka a to aj násilím , aby sa stal kresťanom? Odpoveď - áno, práve z takého učenia vychádza takáto snaha. Ako vidíme, tak práve takéto falošné učenia spôsobujú aj násilie, prenasledovanie aj zabíjanie. Videli sme to u presadzovaní tejto praxe katolicizmom a to pri katolizácii sveta aj rekatolizácii. No a videli sme to aj pri zneužití reformácie.

Áno mnohí napomínanie, karhanie vidia, ako súčasť udržiavania Bohom. Aj ja to tak vidím. No načo by som súhlasil s násilím, alebo s donútením, ak viem čo povedal Kristus, že nikto nepríde k nemu, ak mu to nie je dané od Otca v Nebesiach. Ak neprijíma evanjelium Ježiša Krista, tak neprijíma a idem ďalej. Nie je mu to dané od Otca.

Mnohí používali pri presadzovaní “kresťanstva“ heslo – účel svätí prostriedky. No to, čo presadzovali pod takým heslom nebolo kresťanstvom. Často to viedlo to k tolerovaniu násilia, kde Boh bol z toho vylúčený a nahradený snahou človeka, cirkvi niekoho donútiť ku kresťanstvu.

Ak zoberieme v úvahu slová Ježiša Krista, že jedine Otec oživuje, tak žiadny iný spôsob ako priviesť človeka k pravému Kristu neexituje. Preto naše povolanie v Kristu má byť jedine zvestovanie evanjelia Ježiša Krista – radostnej zvesti o hotovom spasení, vybojovanom samotným Bohom a svojím novým životom oslavovať jedine Boha. No a koho Boh chce toho oživí.
Naposledy upravil/-a Viktorrealita v 15 Jan 2021, 08:56, upravené celkom 1 krát.

Viktorrealita
Príspevky: 1251
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Rímsky katolicizmus vo svetle Písma

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Často to tu zdôrazňujem

Rozhodujúcim faktorom, pri účinnosti spásy, nie je vôľa duchovne mŕtveho srdca človeka, ktorá to vôľa je zotročená hriechom, ale tým faktorom je znovuzrodené srdce Otcom na nebesiach. Znovuzrodenie z Boha nie je aktom našej vôle, ale Božej vôle. Teda oživenie - znovuzrodené srdce z Boha predchádza našej vôli, lebo naša vôľa je úplne závislá na stave srdca, teda či je duchovne mŕtve, alebo či je oživené Bohom.

Ak je už oživené Bohom a teda je už schopné vnímať pravdu Božieho Slova - má už uši na to, aby počulo na hlas Krista, tak až vtedy sa naplní skrze vieru Slovom Božím. No a vôľa je závislá na tom v akom stave voči Bohu je srdce a čím je naplnené, teda čo ho charakterizuje. Vyberá z pokladu srdca len to, čo tam je. Ak je srdce bez Boha, tak čokoľvek, čo vôľa vyberie zo svojho srdca je vždy poznačené bezbožnosťou. Teda, ak je tam len zhrdzavené železo, tak nevyberie predsa zlato.
Ak je Bohom oživené srdce skrze vieru naplnené Slovom Božím, tak to, čo vôľa vyberie zo srdca, bude niesť charakter toho, čo je vo vnútri – teda Boha.

A to je to, čo predchádza našej vôli a je rozhodujúce pri účinnosti spásy.

Evanjelium podľa Lukáša 6:45 Dobrý človek z dobrého pokladu svojho srdca vynáša dobré, a zlý človek zo zlého pokladu svojho srdca vynáša zlé; lebo čím je preplnené srdce, to hovoria jeho ústa.

Aby bolo srdce človeka pre Boha dobré, tak sa musí najprv znovuzrodiť z Boha. Boh ho oživí – preorie zem v jeho srdci a pripraví, aby bola dobrá a to predtým, ako zaseje svoje semeno Ducha – Slovo. Z takého Božieho semena vyrastie dobrý strom, ktorý už prirodzene donáša dobré ovocie. Zlý strom nemôže donášať dobré ovocie. V duchovne mŕtvom srdci vyrastie vždy len zlý strom - burina. Preto najprv musí byť dobré Božie semeno zasiaté do Bohom vopred preoranej, odburinenej a oživenej zeme, aby sa dobre zakorenilo a nič nebránilo v raste dobrého stromu. Bez sebazaprenia to nejde. Je samozrejmosťou, že Boh ako dobrý hospodár svoj strom okopáva, orezuje, vyživuje a chráni, aby donášal viacej ovocia.

Arminianizmus toto popiera a preto je nebiblický, pretože zaprieť samého seba je zaprieť svoju vôľu. Preto naša vôľa nemôže oživiť naše duchovne mŕtve srdce.

Naopak, najprv je Bohom oživené srdce - znovuzrodenie z Boha a vôľa len kopíruje tento stav. Je na stave srdca a teda aj na tom, čím je naplnené - čo ho charakterizuje plne závislá.

Tomáš Plechatýý

Re: Rímsky katolicizmus vo svetle Písma

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatýý »

Neregistrovaný napísal: 14 Jan 2021, 17:41
Fandím tomu, abyste se stejnou horlivostí zanícením i emocemi, které máte vyštrachali také všechno bahno ve své vlastní církvi ,,ve světle písma"
Jak teologii tak i praxi a chyby jednotlivců i vedení.
Myslíš adventisty? Opravdu někde v minulosti jejich vůdci popravovali jinak věřící a Helenka vyzývala k pronásledování, násilí, sexuálnímu zotročování atd.
KC činí opak toho a inicializuje križiacke vojny. Ak Kristus učí - milovať aj svojich nepriateľov, tak KC činí opak toho a prenasledovala, zabíjala, upaľovala svojich nepriateľov a to v mene toho Boha, ktorý povedal nezabiješ. Ak Kristus vystríha pred mamonom a hromadením bohatstva, tak KC zasa činí opak toho a nahromadila si bohatstva nevyčísliteľnej hodnoty. No a takto môžeme pokračovať.
Chyby dělají všichni, ale nenapadá mne žádná jiná církev, ani její představitelé, kteří by v takovém rozsahu vyzývali k zabíjení jinověrců nebo jinak věřících křesťanů, Židů, odsuzovala svobodu svědomí, byla proti pokroku ve vědě, měla tolik sexuálních skandálů atd.
Kalvín nechal za různá rouhání a přečiny odsoudit asi 50 lidí k smrti, pravoslaví má taky své temné stránky, jako radikální husité, kteří se ale hlavně bránili vojskům poštvaným papeži. Je třeba taky brát v úvahu vývoj společnosti v té době. I v protestantské Anglii byly tvrdé tresty za malé věci.
Výroky středověkých koncilů proti nekatolíkům stále platí a jejich usnesení nejsou uplatňována pouze proto, že ŘKC nemá moc je prosazovat. Osobní názory o spolupráci, toleranci, bratrském přijetí jsou, žel, pouze nevýznamné postoje.
Ježíš řekl, že se máme modlit za nepřátele.
Neregistrovaný - nevím kam patříš, kam se řadíš. Takže nemyslím jenom je. Myslím obecně tvůj vlastní klub za který kopeš.
A nezajímá mě srovnávání s jinými viz: ,,Že kradu ...no a co, ale Kalousek kradl víc..."

Prostě jen zkoumej bádej, vytahuj bahno pohoršuj se a tapetuj to zde na fóru za svůj vlastní klub a to dopodrobna, když to je tak Bohulibé.
Vlastně bys klidně mohl začít i u sebe a vyznávat osobní selhání a hříchy :D
Přeci všechna špína se musí vytáhnout na světlo a usvědčit ne ;)


Už to tu vzpomněl jeden bratr - totiž tu nemoc zraku.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 34 neregistrovaných