Zjevení pro dnešek - přednášky D. Batchelor

Založte diskusiu o kázni, ktorú ste si vypočuli. (Bolo by dobre, ak by názov obsahoval meno kazateľa a názov kázne, príp. dátum a miesto, kde bola prednesená. Dôležité je, aby bol v príspevku uvedený aj odkaz, kde sa dá kázeň vypočuť - archív na zborových stránkach, youtube, vimeo, ...)
mikim
Príspevky: 1680
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Zjevení pro dnešek - přednášky D. Batchelor

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

ambassador napísal: 06 Jún 2021, 20:37
mikim napísal: 06 Jún 2021, 20:25
ambassador napísal: 06 Jún 2021, 20:14
mikim napísal: 06 Jún 2021, 08:24 Luk.4.22 v KB1613 se nepíše o milosti...,
Určitě bych měl co odpovědět, ale ve tvém případě to nemá smysl.
Nejsem zvyklý dohadovat se s kýmkoliv do roztrhání těla,
když někdo staví na jednom překladu, jednom verši a jiné přehlíží,
zvlášť když uniká celkový význam Boží Milosti.
V takovém případě je diskuze bezvýznamná.
Určitě nemáš co odpovědět, proto jsi ani nic konkrétního k Ježíšovým slovům nenapsal a dohadovat se o čemkoliv podstatném jsem tě ještě na Ačostým nikdy nezaregistroval, takže to jsou jen Tvé obvyklé plané řeči o ničem a výmluvy.
Když myslíš ....tak si to myslí dál. Bylo by to utrácení času. Děkuji za tvé hodnocení., mě neurazíš.

Jan 15, 20 Pamatujte na slovo, které jsem vám řekl: ‚Otrok není větší než jeho pán.‘ Jestliže pronásledovali mne, i vás budou pronásledovat; jestliže zachovali mé slovo, i vaše zachovají. 21Ale to všechno vám učiní kvůli mému jménu, protože neznají toho, který mě poslal.

Mt 5:11: Když vás budou tupit a pronásledovat a mluvit proti vám lživě všecko zlé kvůli mně, jste blahoslavení.
Kdo je mezi vámi moudrý a rozumný? Ať to prokáže svými skutky - ušlechtilým životem ve vlídné moudrosti. (Jk 3: 13)
[Zdroj: Bible21]

Kdo je moudrý, ať tomu porozumí, kdo je rozumný, ať pochopí, že jsou poctivé Hospodinovy cesty a spravedliví po nich kráčejí; vzbouřenci však na nich klesají. (Oz 14: 10)
[Zdroj: Bible21]

ambassador
Príspevky: 2534
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Zjevení pro dnešek - přednášky D. Batchelor

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

mikim napísal: 06 Jún 2021, 21:03
ambassador napísal: 06 Jún 2021, 20:37
mikim napísal: 06 Jún 2021, 20:25
ambassador napísal: 06 Jún 2021, 20:14
mikim napísal: 06 Jún 2021, 08:24 Luk.4.22 v KB1613 se nepíše o milosti...,
Určitě bych měl co odpovědět, ale ve tvém případě to nemá smysl.
Nejsem zvyklý dohadovat se s kýmkoliv do roztrhání těla,
když někdo staví na jednom překladu, jednom verši a jiné přehlíží,
zvlášť když uniká celkový význam Boží Milosti.
V takovém případě je diskuze bezvýznamná.
Určitě nemáš co odpovědět, proto jsi ani nic konkrétního k Ježíšovým slovům nenapsal a dohadovat se o čemkoliv podstatném jsem tě ještě na Ačostým nikdy nezaregistroval, takže to jsou jen Tvé obvyklé plané řeči o ničem a výmluvy.
Když myslíš ....tak si to myslí dál. Bylo by to utrácení času. Děkuji za tvé hodnocení., mě neurazíš.

Jan 15, 20 Pamatujte na slovo, které jsem vám řekl: ‚Otrok není větší než jeho pán.‘ Jestliže pronásledovali mne, i vás budou pronásledovat; jestliže zachovali mé slovo, i vaše zachovají. 21Ale to všechno vám učiní kvůli mému jménu, protože neznají toho, který mě poslal.

Mt 5:11: Když vás budou tupit a pronásledovat a mluvit proti vám lživě všecko zlé kvůli mně, jste blahoslavení.
Kdo je mezi vámi moudrý a rozumný? Ať to prokáže svými skutky - ušlechtilým životem ve vlídné moudrosti. (Jk 3: 13)
[Zdroj: Bible21]

Kdo je moudrý, ať tomu porozumí, kdo je rozumný, ať pochopí, že jsou poctivé Hospodinovy cesty a spravedliví po nich kráčejí; vzbouřenci však na nich klesají. (Oz 14: 10)
[Zdroj: Bible21]
Hlavně, že ty jsi samá ukázkově ušlechtilá moudrá vlídnost, rozumnost a ty jediný spravedlivý na Hospodinově cestě.

mikim
Príspevky: 1680
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Zjevení pro dnešek - přednášky D. Batchelor

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Já se alespoň snažím žít spravedlivě dle Ježíšových slov narozdíl od Tebe, kterému se stal ap. Pavel "Bohem", který naprosto falešně hlásá, že nikdo nebude spasený na základě skutků - tedy přesný opak Ježíše, který hlásá, že spasený bude ten kdo v něj uvěří a koná skutky spravedlnosti stejně jako konal i On a dodržuje Boží přikázání.

Ap. Pavla aj. si do bible vybrala římská církev, nikoliv Bůh a vše odsouhlasil císař Konstantin, jemu se mnohdy falešná slova ap. Pavla zřejmě hodila do krámu. Jen evangelií bylo okolo 200 ze kterých si hlasováním vybrali jen čtyři. Nebyl to Bůh ani jeho Svatý duch kdo dal dohromady NZ, ale hlavně římané tedy, dnešní řk církev narozdíl od SZ.

Neregistrovaný

Re: Zjevení pro dnešek - přednášky D. Batchelor

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Já se alespoň snažím žít spravedlivě dle Ježíšových slov narozdíl od Tebe, kterému se stal ap. Pavel "Bohem", který naprosto falešně hlásá, že nikdo nebude spasený na základě skutků - tedy přesný opak Ježíše, který hlásá, že spasený bude ten kdo v něj uvěří a koná skutky spravedlnosti stejně jako konal i On a dodržuje Boží přikázání.

Ap. Pavla aj. si do bible vybrala římská církev, nikoliv Bůh a vše odsouhlasil císař Konstantin, jemu se mnohdy falešná slova ap. Pavla zřejmě hodila do krámu. Jen evangelií bylo okolo 200 ze kterých si hlasováním vybrali jen čtyři. Nebyl to Bůh ani jeho Svatý duch kdo dal dohromady NZ, ale hlavně římané tedy, dnešní řk církev narozdíl od SZ.
To jsi Mikime už přehnal. Je vidět, že si už vybíráš, co do bible patří a co ne, to je cesta do pekla. Že si Pavla vybrala do bible římská církev, která zakládá spásu na příslušnosti církvi a skutcích? Je zajímavé, že staletí nevadí spisy Pavla ani protestantům, ale Tobě vadí.
Mnozí adventisté povýšili spisy Ellen na úroveň bible, to Ti nevadí?
Skutky (dobré) děláme pouze jen proto, že na nás působí Duch svatý a že nám je Bůh připravuje, v nás není totiž nic dobrého. V naší přirozenosti je nedělat nic dobrého, jsme hříšní skrz na skrz, naše snahy jsou pouze kosmetické úpravy.
Spasení není z vás, je to Boží dar; není z vašich skutků, takže se nikdo nemůže chlubit. Jsme přece jeho dílo, v Kristu Ježíši stvořeni k tomu, abychom konali dobré skutky, které nám Bůh připravil. Ef 2:9.10

mikim
Príspevky: 1680
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Zjevení pro dnešek - přednášky D. Batchelor

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Neregistrovaný napísal: 07 Jún 2021, 12:20
Já se alespoň snažím žít spravedlivě dle Ježíšových slov narozdíl od Tebe, kterému se stal ap. Pavel "Bohem", který naprosto falešně hlásá, že nikdo nebude spasený na základě skutků - tedy přesný opak Ježíše, který hlásá, že spasený bude ten kdo v něj uvěří a koná skutky spravedlnosti stejně jako konal i On a dodržuje Boží přikázání.

Ap. Pavla aj. si do bible vybrala římská církev, nikoliv Bůh a vše odsouhlasil císař Konstantin, jemu se mnohdy falešná slova ap. Pavla zřejmě hodila do krámu. Jen evangelií bylo okolo 200 ze kterých si hlasováním vybrali jen čtyři. Nebyl to Bůh ani jeho Svatý duch kdo dal dohromady NZ, ale hlavně římané tedy, dnešní řk církev narozdíl od SZ.
To jsi Mikime už přehnal. Je vidět, že si už vybíráš, co do bible patří a co ne, to je cesta do pekla. Že si Pavla vybrala do bible římská církev, která zakládá spásu na příslušnosti církvi a skutcích? Je zajímavé, že staletí nevadí spisy Pavla ani protestantům, ale Tobě vadí.
Mnozí adventisté povýšili spisy Ellen na úroveň bible, to Ti nevadí?
Skutky (dobré) děláme pouze jen proto, že na nás působí Duch svatý a že nám je Bůh připravuje, v nás není totiž nic dobrého. V naší přirozenosti je nedělat nic dobrého, jsme hříšní skrz na skrz, naše snahy jsou pouze kosmetické úpravy.
Spasení není z vás, je to Boží dar; není z vašich skutků, takže se nikdo nemůže chlubit. Jsme přece jeho dílo, v Kristu Ježíši stvořeni k tomu, abychom konali dobré skutky, které nám Bůh připravil. Ef 2:9.10
...Je zajímavé, že staletí nevadí spisy Pavla ani protestantům, ale Tobě vadí.
Věř, že učení ap. Pavla dnes vadí i mnoha protestantům...

Já si nevybírám co do Bible patří a co ne, jen si vybírám co souhlasí s Kristovým učením a co ne a apoštol Pavel min. 24x s Ježíšem nesouhlasí a učí naprostý opak stačí zadat na youtube Jesus vs. Paul a poslechnout si videa v angličtině, existovaly i stránky kde jsem to stáhl, ale už nefungují. Škoda, že se tomu ještě nikdo nezačal věnovat česky.
Mluví se o tom i jinde:
https://doctrine.org/jesus-vs-paul

26x se liší ap. Pavel s Ježíšem tady to popisuje asi nějaký "arab":
https://abeau11.wordpress.com/2015/03/2 ... -theology/

Paul vs. Jesus (and James)
https://danizier.wordpress.com/2011/04/ ... and-james/
Jak je zde na konci článku trefně uvedeno:
Why Do People Follow Paul?
Proč lidé následují Pavla?

I have been asked occasionally why I believe so many people are willing to follow Paul. My thoughts boil down to basically two reasons:
Příležitostně se mě ptali, proč věřím, že tolik lidí je ochotných následovat Pavla. Moje myšlenky se snižují v zásadě ze dvou důvodů:

1. It is the easy way. Jesus requires you to actually transform your character and put it into action. Paul says, “Just have faith and believe” and you get a free gift, without ever having to actually DO anything — something for nothing; the easy way out; the lazy man’s way to salvation; the free ride.
1. Je to snadný způsob. Ježíš vyžaduje, abyste skutečně proměnili svou postavu a uvedli ji do praxe. Pavel říká: „Prostě věř a věř“ a dostanete dárek zdarma, aniž byste museli cokoli dělat - něco za nic; snadná cesta ven; cesta líného člověka ke spáse; volná jízda.

2. As has been noted previously, Paul was wealthy, educated, and had the rare status of being both a Jew and a Roman citizen, affording him both the means and papers with which to travel. He was able to travel widely, throughout the entire Roman empire, converting gullible victims by the thousands, giving him extraordinary power, and all of them had their interpretation of what Jesus taught coming by way of Paul’s version, so it gained traction early.
2. Jak již bylo zmíněno dříve, Pavel byl bohatý, vzdělaný a měl výjimečné postavení žida i římského občana, což mu poskytovalo prostředky i doklady, pomocí kterých mohl cestovat.
Byl schopen široce cestovat po celé římské říši, přeměňovat důvěřivé oběti po tisících, což mu poskytlo mimořádnou moc, a všichni měli svůj výklad toho, co Ježíš učil, přicházet prostřednictvím Pavlovy verze, takže se to brzy dostalo do popředí.

The doctrine of salvation by atonement through the bloody human sacrifice of a sinless substitute originates from Paul. It is fundamentally contradictory to the key principles taught by Jesus and his brother, James, yet it has become the core principle upon which evangelical Christian theology is founded. This doctrine has its own logical flaws and errors and merits further in-depth analysis and scrutiny, in the next article…
Nauka o spasení prostřednictvím smíření prostřednictvím krvavé lidské oběti bezhříšného náhradníka pochází od Pavla. Je to v zásadě v rozporu s klíčovými zásadami, které učí Ježíš a jeho bratr Jakub, přesto se stal základním principem, na kterém je založena evangelická křesťanská teologie.
Tato doktrína má své vlastní logické nedostatky a chyby a zaslouží si další hloubkovou analýzu a kontrolu v dalším článku…

...Mnozí adventisté povýšili spisy Ellen na úroveň bible, to Ti nevadí?
Vadí i nevadí, vadí, protože EGW určitě nedávám na první místo a nevadí protože jsem zvědavý jak nakonec s (jen) EGW dopadnou. EGW věřím v mnohém také, pokud se nerozchází úplně s Biblí.

...Skutky (dobré) děláme pouze jen proto, že na nás působí Duch svatý a že nám je Bůh připravuje, v nás není totiž nic dobrého. V naší přirozenosti je nedělat nic dobrého, jsme hříšní skrz na skrz, naše snahy jsou pouze kosmetické úpravy.

Řečeno z Tvého pohledu, jiní nemusí být tak hříšní jako Ty a naopak dělají dobré skutky sami a i samozřejmě ty, které jim třeba Bůh připravil. Určitě nevěřím, že by Bůh pokaždé připravoval pro každého dobrý skutek, což platí pro naprostou většinu dobrých skutků, které vycházejí z dobrého srdce.

...Spasení není z vás, je to Boží dar; není z vašich skutků, takže se nikdo nemůže chlubit.
To je jen polovina pravdy (dar) a zároveň lež (spasení není ze skutků) kterou hlásal falešný třináctý apoštol Pavel a už nikdo jiný kromě něj. Naopak Ježíš v Mt. 25 31-46 jasně řekl, že ti co jsou spravedliví a dělají dobré skutky budu na základě nich spasení a o milosti ani zmínka.

Neregistrovaný

Re: Zjevení pro dnešek - přednášky D. Batchelor

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Já si nevybírám co do Bible patří a co ne, jen si vybírám co souhlasí s Kristovým učením a co ne a apoštol Pavel min. 24x s Ježíšem nesouhlasí a učí naprostý opak stačí zadat na youtube Jesus vs. Paul a poslechnout si videa v angličtině, existovaly i stránky kde jsem to stáhl, ale už nefungují. Škoda, že se tomu ještě nikdo nezačal věnovat česky.
Mluví se o tom i jinde:
https://doctrine.org/jesus-vs-paul
Podíval jsem se na první odkaz, jsou tam opravdu nesmysly. Budu se zabývat pouze prvními dvěma body.
1.JK prý kázal evangelium o království a Pavel evangelium o Boží milosti, což autor vidí jako rozpor, přitom to ani není pravda
JK kázal evangelium o království (Mat 4:23), přičemž se jednalo o království nebeské (Mat5:3),
o tom samém kázal Pavel:
Což nevíte, že nespravedliví nebudou mít účast v Božím království? (1.Kor 6:9), podobně Gal 5:21, Ef 5:5
Pavel očekával království nebeské.. Pán mě vysvobodí ze všeho zlého a zachová pro své nebeské království (2.Tim 4:18)

2.JK prý definoval království nebeské jako pozemské království Izraele, zatímco Pavel ho definoval jako nebeskou pozici "těla Kristova" (myšleno církve).
Ježíš nemínil založit království na zemi, v Izraeli, jak se snaží autoři dokázat zvláště texty SZ (např. Ž 2:6, Zach 14:9), sám to řekl...Ježíš řekl: „Moje království není z tohoto světa J 18:36
Autoři tvrdí, že by toto pozemské království bylo politické království, opět uvádějí texty SZ, stačí si je ale přečíst a je jasné, že se z velké části netýkají tématu (doporučuji si to prověřit) nebo byla podmíněná (např.5M 28:1) Podle všeho se jedná o zastánce myšlenky, že politický Izrael bude ještě hrát v závěru dějin důležitou úlohu.
Odkazy na "království" z listů Pavla se často tématu netýkají (např.Řím 14:17, všechny uvedené texty z 1.Kor,ale i další z Ef apod.)
Pavel čekal zjevení Krista (1.Kor 1:7;15:23), jeho příchod, spojený se vzkříšením 2.Tim 4:8, věřil v uchvácení vzhůru a být navždy s Pánem.(1.Tes 4:17).
Lze uzavřít-úmyslné stavění Pavla proti Kristu, přisuzování Kristu politické snahy a pozemské království, špatně uvedené texty, v pozadí jakýsi neojudaismus. Listy Pavla správně do bible patří a pomohly usvědčit v tomto případě lidi, kteří bloudí, stejně jako evangelia.

mikim
Príspevky: 1680
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Zjevení pro dnešek - přednášky D. Batchelor

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Neregistrovaný napísal: 08 Jún 2021, 15:36
Já si nevybírám co do Bible patří a co ne, jen si vybírám co souhlasí s Kristovým učením a co ne a apoštol Pavel min. 24x s Ježíšem nesouhlasí a učí naprostý opak stačí zadat na youtube Jesus vs. Paul a poslechnout si videa v angličtině, existovaly i stránky kde jsem to stáhl, ale už nefungují. Škoda, že se tomu ještě nikdo nezačal věnovat česky.
Mluví se o tom i jinde:
https://doctrine.org/jesus-vs-paul
Podíval jsem se na první odkaz, jsou tam opravdu nesmysly. Budu se zabývat pouze prvními dvěma body.
1.JK prý kázal evangelium o království a Pavel evangelium o Boží milosti, což autor vidí jako rozpor, přitom to ani není pravda
JK kázal evangelium o království (Mat 4:23), přičemž se jednalo o království nebeské (Mat5:3),
o tom samém kázal Pavel:
Což nevíte, že nespravedliví nebudou mít účast v Božím království? (1.Kor 6:9), podobně Gal 5:21, Ef 5:5
Pavel očekával království nebeské.. Pán mě vysvobodí ze všeho zlého a zachová pro své nebeské království (2.Tim 4:18)

2.JK prý definoval království nebeské jako pozemské království Izraele, zatímco Pavel ho definoval jako nebeskou pozici "těla Kristova" (myšleno církve).
Ježíš nemínil založit království na zemi, v Izraeli, jak se snaží autoři dokázat zvláště texty SZ (např. Ž 2:6, Zach 14:9), sám to řekl...Ježíš řekl: „Moje království není z tohoto světa J 18:36
Autoři tvrdí, že by toto pozemské království bylo politické království, opět uvádějí texty SZ, stačí si je ale přečíst a je jasné, že se z velké části netýkají tématu (doporučuji si to prověřit) nebo byla podmíněná (např.5M 28:1) Podle všeho se jedná o zastánce myšlenky, že politický Izrael bude ještě hrát v závěru dějin důležitou úlohu.
Odkazy na "království" z listů Pavla se často tématu netýkají (např.Řím 14:17, všechny uvedené texty z 1.Kor,ale i další z Ef apod.)
Pavel čekal zjevení Krista (1.Kor 1:7;15:23), jeho příchod, spojený se vzkříšením 2.Tim 4:8, věřil v uchvácení vzhůru a být navždy s Pánem.(1.Tes 4:17).
Lze uzavřít-úmyslné stavění Pavla proti Kristu, přisuzování Kristu politické snahy a pozemské království, špatně uvedené texty, v pozadí jakýsi neojudaismus. Listy Pavla správně do bible patří a pomohly usvědčit v tomto případě lidi, kteří bloudí, stejně jako evangelia.
Co se týče židů ti určitě původně neočekávali království nebeské, ale pozemské, mysleli si, že Ježíš se stane jejich králem a bude vládnout zde na zemi spolu s nimi, namísto toho ho zavraždili.

Nečetl jsem to, zatím jsem našel jen odkazy
Tak ten první přeložím, tučně dávám pro mně zajímavé informace..., určitě ale věřím v nebeské království před pozemským, které nastane až na nové zemi po 1000letém kralování svatých s Kristem v nebi.
Možná autor měl na mysli nebeské království zde na zemi jak v to věří SJ.

Ježíšovo evangelium, Pavlovo evangelium

Ježíš
Jan Křtitel, Ježíš a Dvanáct kázali evangelium o království (Matouš 3,2, 4,17).
Matouš 3:2  "Čiňte pokání, neboť se přiblížilo království nebeské."
Matouš 4:17  Od té chvíle začal Ježíš kázat: "Čiňte pokání, neboť se přiblížilo království nebeské
Toto evangelium bylo dlouho očekávanou a prorokovanou dobrou zprávou, že dorazil izraelský král. Založil by své království na zemi a vládl Zemi podle toho, co předpověděli izraelští proroci (Žalm 2,6, 8; Zachariáš 14,9; Lukáš 1,31–33).
Jeho zaměření bylo židovské (Matouš 10.5-6) ​​a Ježíš dal svým učedníkům pokyn, aby se za to modlili (Matouš 6.10). Během této vlády království by Bůh plnil své sliby smlouvy Izraeli a díky tomu, že by Izrael přijal jejich Mesiáše, by byl požehnán. Kromě tohoto království a kromě tohoto plánu
Bůh neodhalil žádné opatření, které by požehnalo pohany. Když Bůh ustanovil svou smlouvu s Abrahamem (Genesis 12,1-3), nařídil, aby veškeré pohanské požehnání muselo přijít přes Izrael.

Proroci hlásali toto mesiášské království ve stovkách pasáží. Každý Žid věděl o tomto království a každý bohabojný Žid po něm toužil. K poznání této skutečnosti stačí přečíst pasáže obklopující zprávu o Ježíšově narození. Čtenáři doporučujeme přečíst si zprávy o Magi (Matouš 2,1-12), Zachariáš (Lukáš 1).
8-17, 67-79), Marie (Lukáš 1,26-38, 46-55), Simeon a Anna (Lukáš 2,25-38). Jejich výroky poskytují vynikající shrnutí židovských očekávání a teologie.

Evangelium království hlášené Janem Křtitelem, Ježíšem a Dvanácti vyžadovalo pokání (Marek 1,15), křest vodou (Matouš 3,6; Skutky 2,38, 8,34-38, 19,4), dodržování mojžíšského zákona a víra, že Ježíš byl slíbeným Mesiášem (Matouš 16,13–16; Jan 11,25–27). Věřit v Ježíše podle evangelia o království znamenalo věřit, kým je, tj. věřit v Jeho jméno (srov. Jan 3,18; Sk 2,21, 38, 3,6, 16, 4,7, 10, 12, 17, 18, 30, 5,28) 40, 41, 8.12, 16, 9,14, 15, 21, 27, 10,43, 48).
Evangelium království se zaměřovalo na Kristovu identitu.

Pavel
Pavel kázal evangelium o Boží milosti (Skutky 20.24; 1. Korinťanům 15.1-4) a ve své evangelizační službě kladl malý důraz na pokání nebo křest. Pokání ve zmínce o nevěřících zmínil pouze jednou ve svých dopisech (Římanům 2,4) a pokud jde o křest vodou, prohlásil: „Kristus mě neposlal křtít,
ale kázat evangelium
“(1. Korintským 1,14–17). Později napsal, že byl pouze jeden křest (Efezským 4,5). Tento jeden křest, který Pavel prohlásil, byl křtem Duchem svatým (1 Kor 12,13). Musíme tedy uzavřít, že vodní křest přestal během Pavlovy služby a nemá dnes jako křesťanská praxe žádnou podporu z Písma.
Víra ve službu Jana Křtitele, Ježíše a Dvanácti se soustředila na to, že Ježíš byl slíbeným Mesiášem, Božím Synem (Matouš 16,13–16; Jan 11,25–27). Pavel kázal evangelium o království bezprostředně po svém obrácení (Skutky 9.19–22). Krátce nato po vystoupení, oslavení v nebi (na rozdíl od pozemské Jeho pozemské služby) dal Pán Pavlovi nové evangelium (Galaťanům 1,11–12). Pavlovo evangelium (Římanům 2,16, 16,25) se lišilo od evangelia Ježíše a Dvanácti. Nezaměřovalo se na identitu Krista, ale na dílo Kristovo.
Pavlovo evangelium bylo, že Kristus zemřel za naše hříchy a vstal z mrtvých (1. Korintským 15.1-4). Toto evangelium nebylo kázáno během Ježíšovy pozemské služby ani od Dvanácti.

Pavel odkazoval na evangelium Boží milosti jako na „mé evangelium“ (Římanům 2,16, 16,25; 2 Timoteovi 2,8; Galaťanům 2,2). Toto označení naznačovalo, že se liší od kázaného evangelia Ježíše nebo Dvanácti.
Lukášova zpráva o Jeruzalémském koncilu objasnila, že apoštolové nesouhlasili s Pavlovým evangeliem (Skutky 15) nebo jim nerozuměli a Pavel odhalil, že jeho evangelium bylo „tajemstvím“ (μυστήριον, srov. Římanům 16,25; Efezanům 6,19). Dvanáct nechápalo, že Ježíš zemře a vstane z mrtvých (Lukáš 18,31–34; Jan 20,3–10). Pro ně, Kristova smrt nebyla dobrá zpráva. Ani po Ježíšově vzkříšení nebyla Kristova smrt vyhlášena jako dobrá zpráva. Biblický záznam je, že Petr hlásal Kristovu smrt jako špatnou zprávu. Petrova kázání ukazují, že považoval Kristovu smrt za poselství odsouzení Židům - ohavný čin, který vyžadovalla jejich pokání (Skutky 2.22–42, 3.12–26).
Petr prohlásil skutečnost Ježíšova vzkříšení za dobrou zprávu, ale její význam spočíval v tom, že Ježíš byl naživu a stále mohl přinést své království na zemi, kdyby židovský národ činil pokání. To, co nekázal, byla Kristova smrt a vzkříšení pro osobní spásu.

Pro Pavla bylo kázání kříže spásou (1. Korintským 1,18, 23, 15.1-4) a toto byla slavná zpráva (1. Timoteovi 1.11). Ale Pavlovo evangelium vyvolalo tolik zděšení, že apoštolové v Jeruzalémě svolali kolem roku 51 n.l. zvláštní radu, aby to zvážili. Čtenář by měl pochopit, že Pavel byl pravděpodobně zachráněn kolem 34-37 n.l. Takže před setkáním koncilu v Jeruzalémě uběhla doba 14-17 let.
To byla dlouhá doba. Na koncilu po značné argumentaci Petr učinil úžasné (z židovského pohledu) prohlášení. Před Petrovým prohlášením bylo poselstvím Dvanácti, že pohané mohou být zachráněni pouze tak, jak byli zachráněni Židé. Ale po velké hádce Petr pod mocí Ducha svatého oficiálně uzná (ve světle Pavlových zjevení a služby) museli být nyní Židé spaseni jako pohané (Skutky 15.6-11). Byl to zlomový okamžik. Poté, co Petr učinil toto prohlášení, napsal Pavel Galaťanům, že každý, kdo hlásá jiné než jeho evangelium, je prokletý (Galaťanům 1,8–9).
Pavel to nemohl napsat před Jeruzalémským koncilem. Před Petrovým prohlášením Dvanáct oprávněně kázalo evangelium, které jim Kristus zjevil ve své pozemské službě. Během stejného období kázal Pavel evangelium, které mu zjevil nebeský Kristus. Obě byly platné zprávy evangelia.
Oběma přikázal Pán. Po Jeruzalémském koncilu však platilo pouze Pavlovo evangelium milosti. Evangelium o království, které káže Dvanáct, bylo formálně nahrazeno Pavlovým evangeliem. Pavlovo evangelium milosti se zaměřilo spíše na Kristovo dílo než na Kristovu identitu, na které se zaměřovalo evangelium o království.

mikim
Príspevky: 1680
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Zjevení pro dnešek - přednášky D. Batchelor

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Neregistrovaný napísal: 28 Máj 2021, 21:42 Mikime, podíval jsem se na odkaz "zjeveniprodnesek", který jsi dal. Našel jsem tam některé věci:
Poté, co Darius, král Médů a Peršanů, dobyl Babylon, popravil všechny babylónské vládní úředníky, kromě jednoho. Tím šťastným mužem byl Daniel, služebník pravého Boha.
O popravě babylonských úředníků se v bibli nepíše a zřejmě ani nic v historických záznamech.
Proroctví nám říká, že v posledních dnech bude Boží lid muset učinit podobné rozhodnutí ohledně toho, kterého krále a jaké zákony bude poslouchat.
Odkaz na biblický text chybí, není jasné co se tím myslí.
POZNÁMKA: Ďábel nenávidí zákon, protože nás upozorňuje, že potřebujeme Spasitele z hříchu. Římanům 4:15 říká: „Zákon přináší hněv, vždyť kde není Zákon, není přestupek.“
Myslím, že komentář v poznámce a odkaz na biblický text není úplně vhodný.
POZNÁMKA: Ježíš skutečně dodržoval deset přikázání jako příklad pro nás (1. Petrův 2:21).
Biblický text zní: K tomu jste přece byli povoláni; vždyť i Kristus trpěl za vás a zanechal vám tak příklad, abyste šli v jeho šlépějích.
Spíše by mělo být uvedeno 1Pe 2:22 : On ‚hříchu neučinil a v jeho ústech nebyla nalezena lest‘.
Ani tento text ale není ke komentáři úplně vhodný.
6. Jaký je trest za život v hříchu? Římanům 6:23 Odměnou hříchu je totiž ____________.
Osobně nesouhlasím s pojmy "trest" a ani "odměna" , formulace je nešťastná.
POZNÁMKA: Tyto dvě smlouvy byly dohodami mezi Bohem a Jeho lidem. Stará smlouva selhala, protože byla založena na chybných lidských slibech a skutcích.
Nesouhlas, starou smlouvu (není to vhodný pojem) přece inicioval a uzavřel Bůh! To vlastně znamená, že je v komentáři obviněn Pán Bůh, že ji chybně udělal... lepší je text v Žid 8:13 Když Bůh mluví o nové smlouvě, říká tím, že první je zastaralá. Co je zastaralé a vetché, blíží se zániku.
POZNÁMKA: Ti, kterým Ježíš odpustil, protože porušili jeho zákon, jsou dvojnásob poslušni, aby dodržovali Jeho zákon. A když cítí Jeho požehnané odpuštění, touží po šťastném následování Ježíše více než ostatní.
V bibli se o dvojnásobné poslušnosti nic nepíše a ani o touze po následování více, než ostatní. Zavání to legalismem.
POZNÁMKA: Satan je rozzuřený a nenávidí Boží církev v době konce, která se řídí Ježíšovými příkazy a učí lidi, že existuje Božská moc, která změní hříšníka na svatého.
Není zde jasné, co se změnou hříšníka na svatého myslí, ale v pozadí je zřejmě myšlenka bezhříšnosti svatých už na zemi.
Daniel i Ježíš byli nevinní
Daniel byl hříšník, všichni zhřešili, jak píše Písmo.

Vypracovanou lekci považuji za amatérsky udělanou, jsou tam nedotažené věci, myslím, že i teologicky nesprávně podané.
...Poté, co Darius, král Médů a Peršanů, dobyl Babylon, popravil všechny babylónské vládní úředníky, kromě jednoho. Tím šťastným mužem byl Daniel, služebník pravého Boha.
O popravě babylonských úředníků se v bibli nepíše a zřejmě ani nic v historických záznamech.

No zatím jsem to také nikde nenašel, že by Daniel vůbec žil v době kdy Darius I. hromadně popravoval Babylonské úředníky, což bylo až v roce 519 př. n.l. a Daniel žil 620-535(530) př. n.l. tedy poprava byla až po jeho smrti a také Darius I. veliký začal kralovat až v roce 522 př.n.l. a to už Daniel nežil. Tak buď to bylo za jiného předchozího krále anebo jsem o tom nic z doby Daria I. nenašel.
https://en.wikipedia.org/wiki/Darius_the_Great

Tady se píše, že Darius I. nechal v r. 519 př. n.l. ukřižovat 3000 svých odpůrců v Babylónu a je to vůbec první zmínka o ukřižování vůbec...
https://www.memento-historia.cz/clanek/ ... krizovanim

nebo zde:
http://www.historyofwar.org/articles/pe ... great.html
Darius se oženil s Atossou, dcerou Kýra, pravděpodobně proto, aby zvýšil jeho legitimitu. Krátce po sňatku měl pár syna Xerxese, kterému bylo kolem 35 let, když nastoupil na trůn v roce 486, takže se pravděpodobně narodil v roce 521.
Podle trojjazyčného nápisu vytesaného do skály v Bisitunu (Behistun) vedl Darius v prvním roce své vlády devatenáct bitev. V Susianě, Babylonii, médiích, Sagartii, Margianě a případně v Egyptě došlo k vzpourám, i když Dariusovi odpůrci nedokázali koordinovat své úsilí.
Ačkoli měl za své vlády tendenci respektovat místní tradice, mohl Darius jednat pevně - v Babylonu nechal ukřižovat 3000 svých nepřátel v roce 519 poté, co tam potlačil vzpouru.

Neregistrovaný

Re: Zjevení pro dnešek - přednášky D. Batchelor

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Mikime, chválím Tě, dal jsi si práci ověřit tvrzení autorů Zjevení pro dnešek, že Darius nechal popravit všechny babylonské úředníky až na Daniela. Bible to nepíše a podle všeho zřejmě už ani Daniel v době Dária nežil(bylo by mu zřejmě přes 100 let), to se teda autoři dost sekli...

mikim
Príspevky: 1680
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Zjevení pro dnešek - přednášky D. Batchelor

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Neregistrovaný napísal: 10 Jún 2021, 10:29 Mikime, chválím Tě, dal jsi si práci ověřit tvrzení autorů Zjevení pro dnešek, že Darius nechal popravit všechny babylonské úředníky až na Daniela. Bible to nepíše a podle všeho zřejmě už ani Daniel v době Dária nežil(bylo by mu zřejmě přes 100 let), to se teda autoři dost sekli...
Už jsem to autorům překladu dané přednášky poslal k ověření (to samé co jsem zveřejnil v mém komentáři) shodou okolností jeden ze dvou kontaktů tam je můj kámoš z pubertálního mládí :) tak uvidíme zda se ozve.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní