Za koho mne pokládáte vy (4)

Založte diskusiu o kázni, ktorú ste si vypočuli. (Bolo by dobre, ak by názov obsahoval meno kazateľa a názov kázne, príp. dátum a miesto, kde bola prednesená. Dôležité je, aby bol v príspevku uvedený aj odkaz, kde sa dá kázeň vypočuť - archív na zborových stránkach, youtube, vimeo, ...)
mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Za koho mne pokládáte vy (4)

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Za koho mne pokládáte (4)

      Mat 16:15 Řekl jim: "A za koho mne pokládáte vy?" 16 Šimon Petr odpověděl: "Ty jsi Mesiáš, Syn Boha živého."

       Jan 1:1 Na počátku bylo Slovo, to Slovo patřilo (bylo ve vztahu k) Bohu. Bůh bylo to Slovo. 2 To bylo na počátku (patřilo Bohu) u Boha. 3 Všechno povstalo skrze ně a bez něho nepovstalo nic, co je. 4 V něm byl život a život byl světlo lidí. 5 To světlo ve tmě svítí a tma je nepohltila. (V závorkách jsou doplňky z textu řecko-anglického Nestle 1904). 

      Ve všech národních překladech je (v.1) „to Slovo byl Bůh“, ač řecký text je: „Bůh bylo to Slovo“. Přehození textu je záměrem potvrdit tisíce letou tradici Pána Ježíše jako boha. Z řeckého textu to nevyplývá a tento tendenční výklad odporuje Božímu slovu (Jan 17,3; 20,17  - bůh má Boha????)

      „Všechno povstalo SKRZE NĚ“  (v.3), je vykládáno jakoby Pán Ježíš byl Stvořitelem (při chybném překladu SKRZE ve významu prostřednictvím). SKRZE (řecké DIA) má význam také: „přes, s ohledem na, s pohledem na“ a má význam ROZLIŠENÍ. (diagram, diaspora, dialýza, diagonála). Například „Snáze projde velbloud skrze ucho jehly než boháč do království nebeského“. („Ucho jehly“ je ve významu „omezení, oddělení“ nikoliv prostřednictvím (za pomoci).     

     SLOVO (LOGOS) má věcný význam (projekt, záměr, plán, učení) a nikdy osobní. Verše 4.–5. jsou výpovědi o Božím slovu, kterým nebeský Otec stvořil svět. Boží slovo a jeho moc je životem a světlem lidí. (Tma jako nepřítomnost Světla, podobně jako Zlo je nepřítomností Dobra).

    Jan 5,19 „Ježíš jim řekl: "Amen, amen, pravím vám: Syn nemůže sám od sebe činit nic než to, co vidí činit Otce. Co činí Otec, stejně činí i jeho Syn. 20 Vždyť Otec miluje Syna a ukazuje mu všecko, co sám činí; a ukáže mu ještě větší skutky, takže užasnete. 21 Jako Otec mrtvé křísí a probouzí k životu, tak i Syn probouzí k životu, které chce. 22 Otec nikoho nesoudí, ale všechen soud dal do rukou Synovi, 23 aby všichni ctili Syna, jako ctí Otce. Kdo nemá v úctě Syna, nemá v úctě ani Otce, který ho poslal. 24 Amen, amen, pravím vám, kdo slyší mé slovo a věří tomu, který mě poslal, má život věčný a nepodléhá soudu, ale přešel již ze smrti do života.“

    Verše 19-24 ukazují moc Božího Ducha, kterou dostal Syn člověka jako potvrzení úlohy Mesiáše. Nelze je vykládat jakoby Pán Ježíš byl součásti jednoho Boha nebo druhým menším bohem. Syn člověka jako vzor víry, lásky, naděje      a poslušnosti ukázal lidem přiklad života s Bohem. Touha člověka žít v lásce k nebeskému Otci a lidem je naplněna změnou jeho povahy a životem podle příkladu Pána Ježíše.

     Ctít Syna člověka neznamená uctívat jako boha, ale vážit si toho, co pro nás vykonal a nyní dělá po boku nebeského Otce. Děkujme Otci za dar víry, lásky a záchrany v Kristu Ježíši. AMEN

Kurt Müller

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní