On je pravý Bůh

Založte diskusiu o kázni, ktorú ste si vypočuli. (Bolo by dobre, ak by názov obsahoval meno kazateľa a názov kázne, príp. dátum a miesto, kde bola prednesená. Dôležité je, aby bol v príspevku uvedený aj odkaz, kde sa dá kázeň vypočuť - archív na zborových stránkach, youtube, vimeo, ...)
mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

On je pravý Bůh

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

On je pravý Bůh

      1Jan 5, 20 Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost rozeznávat a poznat kdo je pravý Bůh. A jsme v tom pravém Bohu, protože jsme v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život.

     Dopisy Janovy vznikly v době, kdy se šířilo gnostické učení, které hlásalo, že  Kristus přišel jako duchovní bytost. GNOZE=poznání (vliv řecké kultury)  Základem bylo poznání  Boha v sobě samém. Opět důraz na sebe, na své JÁ,. vede k elitářství duchovního poznání. Tyto myšlenky se objevují v téměř všech úchylkách od pravé víry tehdy a dnes. Ať to byli manichejci, mikulášenci. Dnes to je zednářství, Rosenkruciáni, templáři, Steiner s antropofismem, Blavatská. Podobně sklony jsou v letničních sborech. (nadřazení duchovního poznání).

    Začátek verše (v.20) nám připomíná výrok (Jan 17,3) Věčný život je poznat jediného pravého Boha a toho, kterého poslal Ježíše Krista.

    Druhá část verše, protože jsme v Synu Ježíši Kristu znamená, že naše myšlenky, náš vnitřní život se porovnává s jeho slovy, životem a láskou, kterou  se za  nás obětoval. A tím naplňujeme Boží vůli pro život člověka.

     Závěr: ON je ten pravý Bůh a věčný život, se často vztahuje  na Pána Ježíše, protože tato věta následuje za konstatováním, že jsme v jeho Synu Pánu Ježíši.

To je chybný závěr, který popírá předchozí větu: Jsme v tom pravém Bohu.

Jediným pravým Bohem je pouze nebeský Otec Pána Ježíše, který je také našim Otcem a Syn není totožný se svým Otcem (syn nemůže být svým Otcem). Kromě toho věčný život dostal Pán Ježíš od svého Otce (Jan 5,26), proto nemůže být původcem věčného života. Proto se závěr verše vztahuje jen na nebeského Otce.

    Gnóze přinesla také myšlenku, že Pán Ježíš byl duchovní bytost a tělo bylo jen dočasnou schránkou. Tato myšlenka se nám objevuje také ve zbožštění Pána Ježíše, jako druhého boha, nižšího boha, a dokonce v gnostickém myšlení jako DEMIURGA (řemeslníka boha), který stvořil svět jako zlé stvoření, na rozdíl od Boží vůle).

    Proti těmto představám je třeba pochopit, že Pán Ježíš byl plně člověkem, který se narodil z ženy. Žil, modlil se, prosil o sílu nejen vytrpět mučení a hrozné umírání na kříži, ale také o sílu nepoužít božskou moc, kterou dostal od svého Otce. Vítězstvím své lásky k Otci a k lidem nad utrpením dokázal své pravé lidství a splnil tak symbol Božího beránka a vůli svého Otce. Jako bůh nebo jako dvojitá bytost (božská a lidská) by jeho oběť byla jen fraškou vítězství člověka láskou nad hříchem a smrtí. Jen jako člověk mohl a může být Pán Ježíš vzorem lásky a života s Bohem a lásky k lidem.

   Chvála jedinému pravému Bohu, že poslal svého Syna Pána Ježíše Krista, jako pána, krále, velekněze, prostředníka a našeho bratra, aby nás vykoupil a zachránil  pro věčný život. AMEN     

K. Müller

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 39 neregistrovaných