Ospravedlnění z víry Kristovy

Založte diskusiu o kázni, ktorú ste si vypočuli. (Bolo by dobre, ak by názov obsahoval meno kazateľa a názov kázne, príp. dátum a miesto, kde bola prednesená. Dôležité je, aby bol v príspevku uvedený aj odkaz, kde sa dá kázeň vypočuť - archív na zborových stránkach, youtube, vimeo, ...)
mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Ospravedlnění z víry Kristovy

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Ospravedlnění z víry Kristovy

     Gal 2,16 Víme, že člověk není ospravedlňován ze skutků Zákona, nýbrž skrze víru v Ježíše Krista, i my jsme v Krista Ježíše uvěřili, abychom byli ospravedlněni z víry Kristovy, a ne ze skutků Zákona, protože ze skutků Zákona nebude ospravedlněn žádný člověk.

     Ap. Pavel svými dopisy se snažil vysvětlit ve sborech, které založil nebo vznikly záhy působením židovských misionářů, problémy se zachováváním ustanovení podle staré smlouvy. Stále vysvětloval, že v Kristu Ježíši jsou následovníci Krista pod novou smlouvou. Nová smlouva nevyžadovala obřízku     a zachovávání židovských předpisů. V nové smlouvě byla nahrazena obětní a rituální bohoslužba službou Božího Ducha a Kristova Ducha (Řím 8,9) Tato služba Ducha svatého (2 Kor 3,8) v níž se účastnili andělé (Sk 8,39).  

      Skutky zákona měl ap. Pavel na mysli obětní rituální a ostatní židovská ustanovení zejména obřízku, která byla nahrazena křtem. V Staré smlouvě ne- mohla tato služba za hříchy nikoho ospravedlnit a pouze odložila trest za hříchy na dobu, kdy přijde Beránek Boží, Mesiáš, předzvěděný před stvořením světa      (1 Pt 1,20). Pán Ježíš svým krátkým působením během tři a půl roku nejen zázraky, které měly přitáhnout pozornost Izraelitů ke Kristu, ale také svým kázáním dal víře v nebeského Otce nový smysl a cíl.

      Základem kázání Pána Ježíše bylo Boží království a vlastnosti těch, kteří do Božího. království mají přijít. V Božím království bude jediný zákon - láska. Člověk, který po tom zatouží žít v království. Kde králem a pánem bude náš bratr Pán Ježíš, se má za svého života naučit žít, podle slov a příkladu Pána Ježíše        Vírou a láskou se spojí s nebeským Otcem v prosbách (modlitbách) a dostane milost službou Ducha svatého, který ho napomíná, mění jeho povahu k obrazu Božímu. vede a chrání ho na cestách. Služba Ducha nahrazuje služby staré smlouvy a je dokonalejší. Člověk neplní Boží zákon lásky z povinnosti, jako ve staré smlouvě, ale z vlastního rozhodnutí v lásce a radosti a vedení Duchem.    

     Člověk není ospravedlněn ze skutků zákona (rituální, obětní služba a židovských ustanovení), ale vírou v Ježíše Krista, to je životem v  jeho slova           a příklad lásky k nebeskému Otci a k lidem, kterou dokázal zvítězit nad smrtí,      

     Víra je věrnost, oddaností, důvěra, spoléhání na přísliby nebeského Otce a poslušnosti zákonu lásky. Přikázání jsou jen rozvedením a hranicí zákona lásky. Ospravedlnění je odpuštění hříchů pro ty, kteří se křtem a vyznáním své víry rozhodnou žít podle slov a příkladu lásky Pána Ježíše. Nebeský Otce předpokládá, že ospravedlněný člověk dál žije životem bez hříchu. To se každému po křtu hned nepodaří, Proto slouží Duch člověku, připomíná mu slova Pána Ježíše, přikázání, vede ho k prosbám o čisté srdce a mění jeho povahu k obrazu  Božímu.

     Sláva a chvála nebeskému Otci a jeho Synu Pánu Ježíši Kristu za dar spásy. AMEN      

K. Müller

Viktorrealita
Príspevky: 1251
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Ospravedlnění z víry Kristovy

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Neviem, či čítal K. Muller tieto verše, ktoré jasne vysvetľujú, ako to Pavol myslel s tým ospravedlnením.

Rim4 1 Čo tedy povieme o Abrahámovi, o svojom praotcovi, že čo našiel podľa tela? 2 Lebo ak bol Abrahám ospravedlnený zo skutkov, má sa čím chváliť, ale nie u Boha. 3 Lebo veď čo hovorí Písmo? A Abrahám uveril Bohu, a bolo mu to počítané za spravedlivosť. 4 Tomu však, kto robí skutky, nepočíta sa mzda podľa milosti, ale podľa podlžnosti. 5 Ale tomu, kto nerobí skutkov, ale verí na toho, ktorý ospravedlňuje bezbožného, počíta sa jeho viera za spravedlivosť. 6 Ako aj Dávid hovorí o blahoslavenstve človeka, ktorému Bôh počíta spravedlivosť bez skutkov: 7 Blahoslavení, ktorým sú odpustené neprávosti, a ktorých hriechy sú prikryté! 8 Blahoslavený človek, ktorému Pán nepočíta hriechu.

"5 Ale tomu, kto nerobí skutkov, ale verí na toho, ktorý ospravedlňuje bezbožného, počíta sa jeho viera za spravedlivosť. "

Môžem to povedať aj tak, že kto nerobí skutky pre to, aby bol ospravedlnený, ale verí na toho, ktorý ospravedlňuje – v Krista, tak takáto viera sa mu počíta za spravodlivosť. Je ospravedlnený vierou raz a navždy!

To ale neznamená, že môže takýto človek hrešiť a nemá robiť dobré skutky. Vykúpený, ktorý uveril spasiteľnou vierou v Krista už nezmýšľa, ako keby neveril a ani už nežije, ako keby neveril. Je už novým stvorením v Kristu Ježišovi, ktorý je už neustále vyučovaný a zdokonaľovaný milosťou Božou v Duchu Svätom na slávu Boha. Je oživený a skrze vieru prijal do svojho srdca semeno Ducha – Slovo Božie.

Stále tu píšem, že spasenie nie je zo skutkov, ale jedine z milosti skrze vieru. Skutky viery a ovocie Ducha sú následkom toho, čo sa stalo v znovuzrodenom srdci. Teda, až následne po znovuzrodení a teda aj uverení spasiteľnou vierou v Krista, môže byť takéto srdce vyučované a zdokonaľované milosťou Božou v Duchu Svätom a to jedine na Božiu chválu. Teda nie že budeme ospravedlnení zo skutkov, ale už sme ospravedlnení spasiteľnou vierou v Krista.

Čo predchádzalo Abrahámovej obriezke? No predsa viera, keď ešte nebol obrezaný, že. Až následne dostal znamenie obriezky, ako pečať spravodlivosti viery: „Nie v obriezke, ale v neobriezke, 11 a dostal znamenie obriezky jako pečať spravedlivosti viery, viery v neobriezke, aby bol otcom všetkých veriacich neobriezkou, aby aj im bola pripočítaná spravedlivosť, 12 a aby bol otcom obriezky nie len tým, ktorí sú z obriezky, ale aj tým, ktorí kráčajú v šľapajach viery, viery v neobriezke, našeho otca Abraháma. „
Tak podobne znovuzrodenie – viera, predchádza skutkom, aby sme boli ospravedlnení jedine z viery a nie zo skutkov, ktoré sú až následkom spasiteľnej viery. A teda vykúpení už sú zapečatení Svätým Duchom zasľúbenia a nie že budú. To je obriezka srdca!

9 Čo tedy, či sa vzťahuje toto blahoslavenstvo iba na obriezku a či aj na neobriezku? Lebo hovoríme, že Abrahámovi sa počítala viera za spravedlivosť. 10 A tak ako sa mu počítala? Či vtedy, keď bol v obriezke, keď bol obrezaný, a či v neobriezke, keď bol ešte neobrezaný? Nie v obriezke, ale v neobriezke, 11 a dostal znamenie obriezky jako pečať spravedlivosti viery, viery v neobriezke, aby bol otcom všetkých veriacich neobriezkou, aby aj im bola pripočítaná spravedlivosť, 12 a aby bol otcom obriezky nie len tým, ktorí sú z obriezky, ale aj tým, ktorí kráčajú v šľapajach viery, viery v neobriezke, našeho otca Abraháma.

13 Lebo nie skrze zákon bolo dané Abrahámovi alebo jeho semenu zasľúbenie, že bude dedičom sveta, ale skrze spravedlivosť viery. 14 Lebo ak sú dedičmi tí, ktorí sú zo zákona, vtedy je vyprázdnená viera a zmarené je zasľúbenie. 15 Lebo zákon pôsobí hnev; lebo tam, kde nieto zákona, niet ani prestúpenia. 16 Preto z viery, aby bolo podľa milosti, aby bolo zasľúbenie pevné všetkému semenu, nie len tomu zo zákona, ale aj tomu z viery Abrahámovej, ktorý je otcom všetkých nás - 17 ako je napísané: Učinil som ťa otcom mnohých národov - pred tvárou Boha, ktorému uveril, a ktorý oživuje mŕtvych a volá to, čo nie je, ako čo by bolo; 18 ktorý tam, kde nebolo nádeje, uveril v nádeji, aby bol otcom mnohých národov podľa povedaného: Tak bude tvoje semä; 19 a neoslabnúc vo viere nehľadel na svoje už umŕtvené telo majúc okolo sto rokov ani na umŕtvenie života Sáry 20 a nepochyboval o zasľúbení Božom v nevere, ale bol posilnený vo viere dajúc slávu Bohu 21 a súc cele istý toho, že to, čo zasľúbil, je mocný aj učiniť, 22 preto mu to aj bolo počítané za spravedlivosť. 23 A nie je to napísané iba pre neho, že sa mu počítalo, 24 ale aj pre nás, ktorým sa má počítať, nám veriacim na toho, ktorý vzkriesil Ježiša, nášho Pána, z mŕtvych, 25 ktorý bol vydaný pre naše hriechy a vstal z mŕtvych pre naše ospravedlnenie.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Ospravedlnění z víry Kristovy

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

K. Müller ještě neodhalil to, že si ap.Pavel co se týče spásy vymýšlí a dokonce i protiřečí, a proto v otázce spaseni ho nemůžu brát vážně, pokud učí něco jiné než Ježíš.
Učil někdy Ježíš a apoštolové co s ním chodili o spasení z milosti bez skutků zákona a bližním? NE!
Naopak Ježíš učil o spáse na základě víry v něj a dobrých skutků viz Mt 25. Neučil nás že až v něj uvěříme pak budete dělat dobré skutky, ale skutky k bližním i dodržování přikázání desatera staví na stejnou úroveň s vírou v něj pro věčný život. Dokaž, že ne.

pro připomenutí:
viewtopic.php?f=4&t=1515

Sasko Jasko

Re: Ospravedlnění z víry Kristovy

Neprečítaný príspevok od používateľa Sasko Jasko »

mikim napísal: 26 Dec 2022, 17:13 . V Božím království bude jediný zákon - láska.
Napadlo už niekoho, že k láske či nelaske sa pravdepodobne nemožno vôľou prinútiť ? Ako by mohla byť teda láska zákonným pravidlom, či už tu alebo v božom kráľovstve, ak nemáme ako ľudia možnosť vôľou svoju lásku riadiť ? To je zatiaľ záhada.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Ospravedlnění z víry Kristovy

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Jak to bude s láskou v nebi nevím, ale ti, kteří mají lásku v srdci už zde na zemi ji budou mít v srdci i v nebi. Stejně tak ti co maji Desatero v srdci a v mysli už zde na zemi a jednají podle něj ho budou mít v srdci i v nebi. Nikdo kdo Desatero a miluj Boha a bližního svého zde na zemi nechce dodržovat a nedodržuje i když ví, že je to Boží podmínka spasení nebude na 99,9% spasený.

KB: Zjev 22:14-15: "Blahoslavení, kteříž zachovávají přikázání jeho, aby měli právo k dřevu života a aby branami vešli do města. Vně pak budou psi a čarodějníci, a smilníci, a vražedlníci, a modláři, i každý, kdož miluje a činí lež."

Potvrzuje to i předseda pohanů ap.Pavel:
ČEP: 1Kor 6:9-10: "Což nevíte, že nespravedliví nebudou mít účast v Božím království? Nemylte se: Ani smilníci, ani modláři, ani cizoložníci, ani nemravní, ani zvrácení, ani zloději, ani lakomci, opilci, utrhači, lupiči nebudou mít účast v Božím království."

I z toho plyne, že musíme usilovat kromě přičtené spravedlnosti od Ježíše i o svou vlastní spravedlnost, protože jen spravedliví budou vzkříšení!
Mat 13:49-50: "Tak bude i při skonání věku: vyjdou andělé, oddělí zlé od spravedlivých a hodí je do ohnivé pece; tam bude pláč a skřípění zubů.""

Luk 14:12-14: "Tomu, kdo jej pozval, Ježíš řekl: "Dáváš-li oběd nebo večeři, nezvi své přátele ani své bratry ani příbuzné ani bohaté sousedy, poněvadž oni by tě také pozvali a tak by se ti dostalo odplaty. Ale dáváš-li hostinu, pozvi chudé, zmrzačené, chromé a slepé. Blaze tobě, neboť nemají, čím ti odplatit; ale bude ti odplaceno při vzkříšení spravedlivých.""

1Jan 2:29: "Víte-li, že on je spravedlivý, pochopte, že také každý, kdo činí spravedlnost, je z něho zrozen."

1Jan 3:7: "Dítky, ať vás nikdo neklame: Spravedlivý je ten, kdo činí spravedlnost - tak jako on je spravedlivý."

Zjev 22:11: "Kdo křivdí, ať křivdí dál, kdo je pošpiněn, ať zůstane ve špíně - kdo je spravedlivý, ať zůstane spravedlivý, kdo je svatý, ať setrvá ve svatosti."

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných