Hosť napísal: ↑22 Máj 2019, 11:17
mikim napísal: ↑22 Máj 2019, 09:43
Hosť napísal: ↑21 Máj 2019, 17:49
Že by EGW psala kraviny?
"Nad otevřenou hrobkou Josefovou Kristus vítězně prohlásil "Já jsem vzkříšení a život." (Jan 11, 25) Taková slova může pronést jen božstvo. ........................Mám moc dáti život a mám moc zase jej vzíti. Jsa božské povahy. Kristus měl moc zlomit pouta smrti."
(VLB str. 553 rok vydání 1969)
Jeden citát za všechny by mohl stačit.
Když už nevíš jak obhájit svoje bludy typu Ježíš odešel do nebe svou vlastní mocí apod. honem si bereš na pomoc EGW, která se klidně v tomto mohla mýlit, však napsala že není neomylná, a že pokud s ní s něčím nesouhlasíme, máme mít na prvním místě Písmo, proč tedy Hoste nemáš na prvním místě Písmo a bereš si jako berličku honem EGW?
Pokud chtěl Ježíš někoho vzkřísit z mrtvých musel se vždy modlit ke svému jedinému Bohu a požádat ho o moc k uzdravení, vzkříšení z mrtvých apod., sám nemohl nikoho uzdravit nadpřirozeně...
Jan 11:21 I řekla Marta k Ježíšovi: Pane, kdybys ty byl zde, bratr můj byl by neumřel.
22
Ale i nyníť vím, že cožkoli požádal bys od Boha, dá tobě Bůh.
23 Dí jí Ježíš: Vstaneť bratr tvůj.
24 Řekla jemu Marta: Vím, že vstane při vzkříšení v den nejposlednější.
25 Řekl jí Ježíš: Já jsem vzkříšení i život. Kdo věří ve mne, byť pak i umřel, živ bude.
26 A každý, kdož jest živ, a věří ve mne, neumřeť na věky. Věříš-li tomu?
Bude to jediný Bůh Otec, který přijde spolu s Pánem Ježíšem na tuto zem při jeho druhém příchodu a vzkřísí z mrtvých ty kteří si to zaslouží...a Ježíš bude u toho samozřejmě také, ale ne jako Bůh, kterým dodnes není, ale jako oslavený člověk Syn Boží, Syn Boha Otce, Syn člověka, kterým dodnes je.
1 Korintským 6:14
Bůh pak i Pána Ježíše vzkřísil, i nás také vzkřísí mocí svou.
2 Korintským 4:14
Vědouce, že ten, kterýž vzkřísil Pána Ježíše, i nás skrze Ježíše vzkřísí a postaví s vámi.
Pro mě to není berlička, ten kdo nás tady častoval výroky EGW, jinému něco chce vytýkat?
Pokud prorok byl omylný ve výkladu, tak ty se presentuješ neomylným výkladem a správným pochopením?
Ten co není někdo schopen respektovat Kristovo ztotožnění, které ty jsi použil, pak je marná diskuze: 25 "Řekl jí Ježíš:
Já jsem vzkříšení i život. Kdo věří ve mne, byť pak i umřel, živ bude." A to řekl ještě před svou smrtí.
Nikde jsem nečetl, že v rozporcovaném pojetí Boha Bůh Otec bude přicházet na zem při druhém příchodu.
Myslím, že diskuze ztrácí smysl. Ne proto, že bych neměl co napsat z Písma, ale pro tvé pohrdání Kristem v Jeho božství.
Pokud se prorok mílí v Kristově božství, pak nemá cenu mu důvěřovat. Jedná se o podobný zápas v apoštolské a poapoštolské době.
Snaha vysvětlit Kristovo lidství a také jeho božství vedla ke krkolomným teoriím. Např. že se jen jevil člověkem, atd, až to vyvrcholilo v koncilu. Znovu se vracejí na scénu oprášené hereze o Ježíši Kristu. a mají své novodobé zvěstovatele.
...Pro mě to není berlička, ten kdo nás tady častoval výroky EGW, jinému něco chce vytýkat?
No já jsem nikdy pokud si pamatuji první nepřišel v argumentaci na jakýkoliv biblický problém s výroky EGW, ale uvedl jsem je až se o ní někdo zmínil a nechutně ji pomlouval, pak jsem našel co k tomu řekla a s čím jsem souhlasil.
...Ten co není někdo schopen respektovat Kristovo ztotožnění, které ty jsi použil, pak je marná diskuze: 25 "Řekl jí Ježíš:
Já jsem vzkříšení i život. Kdo věří ve mne, byť pak i umřel, živ bude." A to řekl ještě před svou smrtí.
Tento verš nemluví vůbec nic o Kristově samovolném nanebevstoupení do nebe jeho vlastní mocí ani o tom, že jen Ježíš svou vlastní mocí vzkřísí spravedlivé mrtvé, ale jak jsem uvedl verš předtím, vzkříšení je Božím aktem skrze Ježíše, asi to bude podobné jako když Ježíš vzkřísil Lazara nikoliv vlastní mocí, ale Boží mocí, neboť Bůh byl s ním, kdyby s ním nebyl a neoživil Lazara, Lazar by těžko ožil. Ježíš se ve všem spoléhal na svého Otce.
...Nikde jsem nečetl, že v rozporcovaném pojetí Boha Bůh Otec bude přicházet na zem při druhém příchodu.
Tady to máš přehledně uvedeno ve Zjevení kdo přijde Bůh Otec-ten všemohoucí, a Syn Ježíš Kristus, přijdou tedy oba dva, viditelný pro nás některé bude jen Ježíš ve slávě svého Otce:
Bůh Otec první a poslední ve SZ a ve Zjevení Jana
Bůh Otec:
Izajáš 41:4 Kdo to spravil a učinil, povolávaje rodin od počátku?
Já Hospodin, první i poslední, já sám.
Bůh Otec:
Izajáš 44:6
Takto praví Hospodin, král Izraelův a vykupitel jeho, Hospodin zástupů:
Já jsem první, a já poslední, a kromě mne není žádného Boha.
Bůh Otec:
Izajáš 48:12 Slyš mne, Jákobe a Izraeli, povolaný můj: Já jsem, já první, já jsem i poslední.
Zjevení:
Zjevení Janovo 1:1
Zjevení Ježíše Krista,
kteréž dal jemu Bůh, aby ukázal služebníkům svým, které věci měly by se díti brzo, on pak zjevil, poslav je skrze anděla svého, služebníku svému Janovi,
2 Kterýž osvědčil slovo Boží a svědectví Jezukristovo, a cožkoli viděl.
Bůh Otec, verš 4:
Zjevení Janovo 1:4 Jan sedmi církvím, kteréž jsou v Azii: Milost vám a pokoj od toho,
Jenž jest, a Kterýž byl, a Kterýž přijíti má, a od sedmi Duchů,
kteříž před obličejem trůnu jeho jsou,
Pán Ježíš Kristus, verš 5:
Zjevení Janovo 1:5
A od Ježíše Krista, jenž jest svědek věrný, ten prvorozený z mrtvých, a kníže králů země, kterýžto zamiloval nás a umyl nás od hříchů našich krví svou,
Komu učinil Ježíš nás za krále a kněží sám sobě jako Bohu? Anebo Bohu Otci svému? Verš 6, Bůh Otec:
Zjevení Janovo 1:6 A učinil nás krále a kněží
Bohu a Otci svému, jemužto buď sláva a moc na věky věků. Amen.
Pán Ježíš Kristus, verš 7:
7 Aj, béře se s oblaky, a uzříť jej všeliké oko, i ti, kteříž ho bodli; a budou plakati pro něj všecka pokolení země, jistě, Amen.
Bůh Otec, verš 8:, všemohoucí je jen a pouze Bůh Otec, jkterý dává toto Zjevení Panu Ježíši Kristu a pak Janovi:
Jáť jsem Alfa i Omega, počátek i konec, praví Pán, Kterýž jest, a Kterýž byl, a
Kterýž přijíti má, ten všemohoucí.
Pán Ježíš Kristus je oslavený člověk, Syn člověka, Syn Boží - mající po Otci boží přirozenost, která jej ale nedělá stejným Bohem, jako je jeho jediný pravý Bůh Otec JHVH. Sám sebe nikdy nepovažoval za Boha, ale Božího Syna a to je velký rozdíl! A apoštolové jej považovali za prostředníka (člověka) mezi člověkem a Bohem.