K jádru trojice 1 díl-4 díl

Založte diskusiu o kázni, ktorú ste si vypočuli. (Bolo by dobre, ak by názov obsahoval meno kazateľa a názov kázne, príp. dátum a miesto, kde bola prednesená. Dôležité je, aby bol v príspevku uvedený aj odkaz, kde sa dá kázeň vypočuť - archív na zborových stránkach, youtube, vimeo, ...)
Viktorrealita
Príspevky: 1251
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: K jádru trojice 1 díl-4 díl

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Milan napísal: 06 Jún 2019, 16:06 Mat 22:29-30 :
29Ježíš jim však odpověděl: „Mýlíte se, neznáte Písma ani moc Boží. 30Po vzkříšení se lidé nežení ani nevdávají, ale jsou jako nebeští andělé. ::empathy::
Áno, pretože :

1Kor15 50Ale to hovorím, bratia, že telo a krv nemôžu zdediť kráľovstvo Božie, ani porušenosť nezdedí neporušiteľnosti.
Naposledy upravil/-a Viktorrealita v 07 Jún 2019, 07:26, upravené celkom 1 krát.

Viktorrealita
Príspevky: 1251
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: K jádru trojice 1 díl-4 díl

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

mikim napísal: 05 Jún 2019, 14:29 Viktor, čo to zasa trepeš...
Ty jsi eště nepočul nič o Ježíšovej krvi, ktorú zoškriabnul z kameňa biblický archeolog Wyatt v jaskyni pod krížom na Golgotě a dal ju v USA na rozbor v laboratóri?
Nie, nepočul. A načo by mi bolo veriť nejakému archeológovi? Ja verím Kristu! Z akej cirkvi je ten archeológ? To by potom toho veľa vyjasnilo, prečo sa zaujíma o takýto výskum, že.

Neregistrovaný

Re: K jádru trojice 1 díl-4 díl

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Viktorrealita napísal: 07 Jún 2019, 06:15
mikim napísal: 05 Jún 2019, 14:29 Viktor, čo to zasa trepeš...
Ty jsi eště nepočul nič o Ježíšovej krvi, ktorú zoškriabnul z kameňa biblický archeolog Wyatt v jaskyni pod krížom na Golgotě a dal ju v USA na rozbor v laboratóri?
Nie, nepočul. A načo by mi bolo veriť nejakému archeológovi? Ja verím Kristu! Z akej cirkvi je ten archeológ? To by potom toho veľa vyjasnilo, prečo sa zaujíma o takýto výskum, že.
Wyatt nebyl archeolog, jen si na něho hrál. Sice prováděl hledání, ale byl v zajetí svých představ. V podstatě měl psychickou anomálii. Byl natolik přesvědčivý, že mu uvěřilo dost lidí. Vždy, když došlo k potřebě předložit důkazy, tak doličný důkaz záhadně zmizel. Někteří jeho spolupracovníci nakonec prohlédli. Jiní mu věří dodnes Měl neustálou potřebu konspiračních teorií, že někdo po něm jde. Už se to tu zmiňovalo, ale když je neutuchající potřeba přesvědčit, tak je i Wyatt dobrý. Je to jedna ze smutných kapitol dotýkajících se adventismu.
Izrael se tím nezabývá, je to pro ně balast. Vždy budou lidé pro které je balast potřebný.

John 3:16
Príspevky: 299
Dátum registrácie: 28 Dec 2015, 18:54
Kontaktovať používateľa:

Re: K jádru trojice 1 díl-4 díl

Neprečítaný príspevok od používateľa John 3:16 »

Wyatt údajne objavil truhlu zmluvy, ktorú strážili anjeli, nachádza sa pod miestom, kde bol ukrižovaný Ježiš Kristus. Údajne bola analyzovaná aj krvná skupina Ježišovej krvi. Pokiaľ by toto bola pravda, tak je to najvýznamnejší archeologický objav v histórii.

Tomáš Plechatýý

Re: K jádru trojice 1 díl-4 díl

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatýý »

mikim napísal: 05 Jún 2019, 14:29 Viktor, čo to zasa trepeš...
Ty jsi eště nepočul nič o Ježíšovej krvi, ktorú zoškriabnul z kameňa biblický archeolog Wyatt v jaskyni pod krížom na Golgotě a dal ju v USA na rozbor v laboratóri? Tu si to poslechni:
Analýza KRVI - Ježíše KRISTA
https://www.youtube.com/watch?v=sNAvyiqxqMc
Tak jsem si to cca 6-minutové video pustil a to, co je na něm zajímavé, je, že prý existují už od dob nějakého francouzského vědce v krvi malé živé částice, které jsou údajně stále živé - neovlivňují je chemikálie, radiace, ani když krev uschne.

Ovšem i když video zmiňuje že prý měl Pan Wyatt vzorek krve z archy úmluvy, tak sám komentátor videa od času 5:45 jasně sděluje, že:

,,Výsledky, které jsme získali v žádném případě nemůžeme dokázat, že získaná krev byla vzorkem Ježíšové krve, avšak my věříme, že.........."

...................
Kdysi jsem jako adventista také našel stránku biblických archeologických novin a hltal přímo všechny ty objevy.
Zapadalo to krásně do mého tehdy utvořeného světonázoru.

V jednom audio záznamu pořízeného před smrtí popisuje pan Wyatt svůj údajný nález Archy úmluvy v jeskynním systému pod Golgotou a že prý při ukřižování Ježíšova krev stekla až dolů aby doslovně očistila hříchy lidstva podle té archy. Také tam mluvil o andělech, kteří ji střeží a také, že mu řekli, že jí ukáží světu až bude vyhlášen ,,nedělní zákon".
Jenže tam nikdy nikdo jiný krom pana Wyatta nebyl a prý ani nebude, protože si to tak Bůh/ti andělé nepřejí. Takže to nikdo neověří.

Všechno to úžasně sedělo a zapadalo, jenže to jsem ještě žil plně ve adventistické věrouce, která je celá silně vystavená kolem soboty a desek desatera.

Když jsem studiem bible časem pochopil, že biblické texty, které adventisté používají k ,,dokazování" své věrouky, mluví o něčem jiném, a že v bibli není výzva/příkaz k dodržování soboty pro křesťany, a že v bibli je pečeť Božího lidu Duch Svatý, a ne sobota, tak mám pochybnosti o tom, že by měl někdy existovat nějaký ,,nedělní zákon" a že by to mělo pro Boha nějakou velkou roli.

Takže v tom že mu anděl řekl o nedělním zákoně Wyattovi nevěřím, i když to může být pravda, neumím to ověřit. Nebo možná mu to tam nějaký anděl řekl, ale nic z toho podle mne obecně nevyplývá. Přece si nikdo nemůže myslet, že by Bůh chtěl po všech lidech nějakou zkoušku jenom na základě výpovědi jednoho člověka co mu někde řekl anděl.

Je mi jasné, že když je někdo přesvědčen, o adventistickém učení o sobotě, nedělním zákonu a vůbec velkém sporu, tak pro něj toto svědectví bude ještě víc potvrzujícím. Ale to svědectví se nedá ověřit.

Ron Wyatt byl adventista (podle wikipedie) a tedy byl věroukou církve ovlivněn.

Laco.

Re: K jádru trojice 1 díl-4 díl

Neprečítaný príspevok od používateľa Laco. »

Smejem sa do popuku. Teraz vážne a trochu smutne. Takých ako Ron Wyatt sú plné zbory a nielen v CASD. Kvákajú prebraté myšlienky a vdychujú im vo svojich vlastných koštrukciách stále nový a nový život. Myslím že aj po zboroch chodil laický kazateľ ktorý bol za Wyattom a z nadšením rozprával jeho rozprávku. Priznám sa bez mučenia že som mu uveril.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: K jádru trojice 1 díl-4 díl

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Tomáš Plechatýý napísal: 07 Jún 2019, 10:19
mikim napísal: 05 Jún 2019, 14:29 Viktor, čo to zasa trepeš...
Ty jsi eště nepočul nič o Ježíšovej krvi, ktorú zoškriabnul z kameňa biblický archeolog Wyatt v jaskyni pod krížom na Golgotě a dal ju v USA na rozbor v laboratóri? Tu si to poslechni:
Analýza KRVI - Ježíše KRISTA
https://www.youtube.com/watch?v=sNAvyiqxqMc
Tak jsem si to cca 6-minutové video pustil a to, co je na něm zajímavé, je, že prý existují už od dob nějakého francouzského vědce v krvi malé živé částice, které jsou údajně stále živé - neovlivňují je chemikálie, radiace, ani když krev uschne.

Ovšem i když video zmiňuje že prý měl Pan Wyatt vzorek krve z archy úmluvy, tak sám komentátor videa od času 5:45 jasně sděluje, že:

,,Výsledky, které jsme získali v žádném případě nemůžeme dokázat, že získaná krev byla vzorkem Ježíšové krve, avšak my věříme, že.........."

...................
Kdysi jsem jako adventista také našel stránku biblických archeologických novin a hltal přímo všechny ty objevy.
Zapadalo to krásně do mého tehdy utvořeného světonázoru.

V jednom audio záznamu pořízeného před smrtí popisuje pan Wyatt svůj údajný nález Archy úmluvy v jeskynním systému pod Golgotou a že prý při ukřižování Ježíšova krev stekla až dolů aby doslovně očistila hříchy lidstva podle té archy. Také tam mluvil o andělech, kteří ji střeží a také, že mu řekli, že jí ukáží světu až bude vyhlášen ,,nedělní zákon".
Jenže tam nikdy nikdo jiný krom pana Wyatta nebyl a prý ani nebude, protože si to tak Bůh/ti andělé nepřejí. Takže to nikdo neověří.

Všechno to úžasně sedělo a zapadalo, jenže to jsem ještě žil plně ve adventistické věrouce, která je celá silně vystavená kolem soboty a desek desatera.

Když jsem studiem bible časem pochopil, že biblické texty, které adventisté používají k ,,dokazování" své věrouky, mluví o něčem jiném, a že v bibli není výzva/příkaz k dodržování soboty pro křesťany, a že v bibli je pečeť Božího lidu Duch Svatý, a ne sobota, tak mám pochybnosti o tom, že by měl někdy existovat nějaký ,,nedělní zákon" a že by to mělo pro Boha nějakou velkou roli.

Takže v tom že mu anděl řekl o nedělním zákoně Wyattovi nevěřím, i když to může být pravda, neumím to ověřit. Nebo možná mu to tam nějaký anděl řekl, ale nic z toho podle mne obecně nevyplývá. Přece si nikdo nemůže myslet, že by Bůh chtěl po všech lidech nějakou zkoušku jenom na základě výpovědi jednoho člověka co mu někde řekl anděl.

Je mi jasné, že když je někdo přesvědčen, o adventistickém učení o sobotě, nedělním zákonu a vůbec velkém sporu, tak pro něj toto svědectví bude ještě víc potvrzujícím. Ale to svědectví se nedá ověřit.

Ron Wyatt byl adventista (podle wikipedie) a tedy byl věroukou církve ovlivněn.
Já na rozdíl od Tebe Wyattovi věřím, že je vedl Bůh k daným nálezům, resp. nemám důvod mu nevěřit, zatím nikdo z Biblických archeologů nepřišel s něčím podobným jako on. Jestli jeho téze neumíš ověřit je asi tím, že od počítače s přilepeným zadkem k židli je to zcela nemožné, museli bychom se tam na ta místa vydat osobně, ale jiní už tam byli a nálezy Wyatta potvrdili stejně jako Turecká vláda potvrdila nález Noemovy Archy a dnes tam je zřízeno myslím něco jako přírodní muzeum. Tu informaci o tom, že mu anděl něco řekl o nedělním zákoně slyším poprvé asi když jsem to poslouchal tak jsem už spal :)

Někdo tady napsal, že si Wyatt vymýšlí, tady je několik důležitých informací pro kritiky:
http://www.b-a-n.eu/informacie/61-nekol ... -informaci

Ale i u Wyatta a jeho kritiků platí, že "kdo che psa bít, hůl si vždycky najde"

Neregistrovaný

Re: K jádru trojice 1 díl-4 díl

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Wyattovy "objevy" byly spolehlivě vyvráceny. Dobrou studii o tom napsal br.Louda v Koinonii 2/2011.Bratři Standishové ale již dříve vydali knihu Holy relicts or revelation, k stažení na netu.
Kontrolkami pro podobné případy by mělo být třeba to, že Wyatt údajně objevil to, po čem marně toužili generace archeologů a to vše sám.
Kam se na něj hrabe Botta, Layard, Koldway...
Ve svých poznámkách účelově lže a domáhá se svědectví lidí, kteří jej nepotvrdili. Byl to duševně nemocný člověk, jeho případ beru jako raritu s poznáním, že část členů církve opravdu asi nemá buňky na soudnost.Ti samí lidé, kteří přijímají Wyatta mají často silné sklony k extrémismu, konspiračním teoriím a nevyváženosti. Kdo navštíví USA, může si zajít do jeho "muzea", exponáty zapadávají prachem.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: K jádru trojice 1 díl-4 díl

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Milan napísal: 06 Jún 2019, 16:06
No každopádně budeme potřebovat v nebi těla se kterými dle proroků z Písma budou ženy v nebi na nové zemi rodit děti stejně jako zde na zemi, jestli ty těla budou naše klony mi je jedno, hlavně když budou zdravá a budou dobře fungovat, rozhdně nevěřím, že by šli spasení do nebe v jiné formě bytí než v těle z masa a kostí.

Mat 22:29-30 :
29Ježíš jim však odpověděl: „Mýlíte se, neznáte Písma ani moc Boží. 30Po vzkříšení se lidé nežení ani nevdávají, ale jsou jako nebeští andělé. ::empathy::
Milane ty asi vůbec neznáš Písmo, které píše o tom co budeme dělat na nové zemi:

Jedna chytrá kniha o tom mluví takže ji kopíruji celou není zase tak dlouhá, ale info je zajímavé, vynechávám úvod:

Prorocké výpovědi o nové zemi
Bible hovoří na různých místech o tom, jak bude nová země vypadyt a doplňuje jednotlivé obrazy, kterými se nebudeme zabývat chronologicky. Život na nové zemi je období po tisíci letech, které vyvolení stráví v nebi. To je důležité si uvědomit, neboť pokud bude řeč o dětech na nové zemi, nemohou to být ty děti, které byly vzaty do nebe pří druhém Ježíšově příchodu. Těm bude na nové zemi přes tisíc let a nebudou tedy již dětmi. V některých úsecích knihy Izaiáš si musíme uvědomit, že tato kniha byla částečně sepsána poetickou formou.
Verše 1 až 5 jedenácté kapitoly knihy Izaiáš, obsahují krátký pohled do životopisu Ježíše Krista až po zřízení Jeho království na Zemi, což je dále popisováno od verše šestého:
„I bude bydliti vlk s beránkem a pardus s kozlátkem ležeti; tolikéž tele a lvíče i krmný dobytek spolu budou, a malé pacholátko je povede.Také i kráva a medvědice spolu pásti se budou, a plod jejich spolu ležeti, lev pak jako vůl plevy jísti bude. A lítý had nad děrou pohrávati bude s dítětem prsí požívajícím, a to, kteréž ostaveno jest, směle sáhne rukou svou do díry bazališkovy. Neuškodí, aniž zahubí na vší mé hoře svaté; nebo země naplněna bude známostí Hospodina, tak jako vodami moře naplněno jest.“ Iz 11, 6-9
Je pozoruhodné, že na nové zemi jsou zmiňována jak mladá zvířata, tak i mladí lidé a děti, tedy tvorové, kteří se již zde narodili. Informace o kojencích a batolatech nasvědčuje tomu, že žena zůstane ženského pohlaví. Termín „krmný (jateční) dobytek” je obecné označení pro dnešní domácí zvířata a zde slouží k rozlišení od jiných zvířat. Výpověď „pln poznání“ poukazuje na to, že se na nové zemi budeme učit. „Tehdáž otevrou se oči slepých, otevrou se též i uši hluchých. Tehdáž poskočí kulhavý jako jelen, a jazyk němého prozpěvovati bude; nebo se vyprýští vody na poušti, a potokové na pustinách. A obrátí se místo vyprahlé v jezero, a žíznivé v prameny vod; v doupatech draků, v pelešech jejich tráva, třtí a sítí. Bude také tam silnice a cesta, kteráž cestou svatou slouti bude. Nepůjde po ní nečistý, ale bude samých těchto; tou cestou jdoucí i nejhloupější nezbloudí. Nebude tam lva, a dravá zvěř nebude choditi po ní, aniž tam nalezena bude, ale půjdou po ní ti, jenž budou vysvobozeni. Vykoupení, pravím, Hospodinovi navrátí se, a přijdou na Sion s prozpěvováním, a veselé věčné bude na hlavě jejich; radosti a veselé dojdou, zármutek pak a úpění uteče od nich.“ Iz 35, 5–10

„Nebude tam lva“; to se zdá být v rozporu s Izaiášem 11, 7. Slova „lev“ a „dravá zvěř“ patří dohromady, neboť lev je dravou zvěří. Tedy dravý lev tam nebude, nýbrž ten, který žere trávu.
A co je s „nejhloupějším“ na nové zemi? To je příklad poetického stylu vyjadřování Izaiáše. Řečeno jinými slovy: Pokud by i nejprostší člověk chodil po cestách nové země, nezabloudil by.
Izaiáš 65 podává další zprávu o nové zemi od 17. verše:
„Hle, já stvořím nebesa nová a zemi novou, a nebudou připomínány první věci, aniž vstoupí na srdce. Anobrž radujte se a veselte se na věky věků z toho, což já stvořím; nebo aj, já stvořím Jeruzalém k plesání, a lid jeho k radosti. I já plesati budu v Jeruzalémě, a radovati se v lidu svém, aniž se více bude slýchati v něm hlasu pláče, aneb hlasu křiku. Nebude tam více žádného v věku dětinském, ani starce, kterýž by dnů svých nevyplnil; nebo dítě ve stu letech umře, hříšníku pak, by došel i sta let, zlořečeno bude. Nastavějí též domů, a bydliti budou v nich, i vinice štěpovati budou, a jísti budou ovoce jejich. Nebudou stavěti tak, aby jiný bydlil, nebudou štěpovati, aby jiný jedl; nebo jako dnové dřeva budou dnové lidu mého, a díla rukou svých do zvetšení užívati budou vyvolení moji. Nebudou pracovati nadarmo, aniž ploditi budou k strachu; nebo budou símě požehnaných od Hospodina, i potomkové jejich s nimi. Nadto stane se, že prvé než volati budou, já se ohlásím; ještě mluviti budou, a já vyslyším.
Vlk s beránkem budou se pásti spolu, a lev jako vůl bude jísti plevy, hadu pak za pokrm bude prach. Neuškodíť, aniž zahubí na vší mé hoře svaté, praví Hospodin.“ Iz 65, 17-25
V tomto úseku je několik myšlenek, které vyžadují podrobnější analýzu, protože ve věci výkladu vládnou rozpory. Někteří vykladači Bible zastávají názor, že se zde jedná o pozemský Izrael – v případě že by neselhal. Potom se ale nabízí otázka, jak to, že to Bůh nevěděl, když oznamoval toto proroctví. Jiní zase chápou tento biblický úsek jako popis nové země, kromě veršů 20 a 23, což není správné. Proto se jimi musíme zabývat podrobněji.

Verš 17 zřetelně ukazuje, že se zde jedná o novou zemi: „Hle, já stvořím nebesa nová a zemi novou“. „Nebe“ znamená stejně jako při stvoření nebeskou klenbu mezi Zemí a ochranným vodním obalem (pro srovnání - 1M 1,6.7).
Ve verši 21 je zaznamenáno: ,,nastavějí též domů, a bydliti budou v nich, i vinice štěpovati budou.“ Protože se na nové zemi bude šest dní v týdnu pracovat, bylo by nemyslitelné, aby zde byla práce vykonávána mávnutím kouzelného proutku. Když ale nebude vše hotovo v okamžiku, pak je logické, že zde bude probíhat radostný pracovní týden, k práci budou zapotřebí odpovídající nástroje, člověk se zašpiní a zdravě se unaví.
Znění verše 22 je v jiných překladech následovné: „… a co jejich ruce vypracovaly, mají moji vyvolení též sami i spotřebovat“. (překlad Menge),,… do zvetšení užívati budou vyvolení moji.“ (Bible Kralická) ,,…až dílo jejich rukou zestárne“. (Biblia J. Wujka). Z těchto informací vyplývá, že se předměty na nové zemi opotřebují, ale po jejich opotřebování si člověk vytvoří věcí nové.

Život spasených v budoucím světě bude záviset i nadále na Božím požehnání. Verš 24. poukazuje na to, že i tam lidé budou nadále vést život modlitby, tak jak tomu byli zvyklí ve světě starém; jen obsah těchto modliteb se podstatně změní.
Verše 20. a 23. se těžko chápou, neboť při povrchním zkoumání vypovídají, že děti a starci budou na nové zemi umírat: „… nebo dítě ve stu letech umře“ . Jak již bylo řečeno, kniha Izaiáš je částečně sepsána poetickou formou, proto může k porozumění skrytého smyslu veršů pomoci následující příklad: V Evropě je člověk v osmnácti letech plnoletý, počítá se mezi dospělé a jeho dětství je tedy již navždy pryč. Vyjádřeno poeticky, jako dítě již zemřel. V aplikaci na text u Izaiáše by to znamenalo, že na nové zemi bude plnoletost teprve ve 100 letech.

„… nebude tam ani starce, který by dnů svých nevyplnil…“ Zohledňuje-li se i zde poetická výpovědní forma, potom to znamená, že na nové zemi se stařec nikdy nestane tak slabým, aby nemohl sám vykonávat každodenní práci. Ve verši 20 pak čteme: „… hříšníku pak, by došel i sta let, zlořečeno bude.“ nebo v jiných překladech: ,,a hříšník, stoletý, bude proklet“ (Simon) A když bude již sto let stár, bude platit za kletbou stiženého hříšníka. (Menge)
Bereme-li opět v úvahu poetickou formu, potom by to mohlo znamenat: „Kdyby se našel na nové zemi někdo, kdo by byl starý pouze sto let, platil by to za kletbou stiženého hříšníka.“ Protože to ale není možné, jelikož na nové zemi budou všichni žít věčně, zdá se, že pisatel zde chce připomenout věčnou Boží spravedlnost.
Verš 23 poukazuje na to, že na nové zemi budou plozeny děti: „…nebudou plodit pro náhlý zánik…“
Protože se jedná o dobu po tisíciletém království v nebi, znamená to, že se na nové zemi skutečně budou rodit děti a že zde již nebudou umírat.
Jiný překlad tohoto ožehavého biblického textu napomáhá k ještě lepšímu pochopení věci:
„… Není tam žádný kojenec omezených dnů, také starce bez plné životní síly. Neboť dětství uplyne ve 100 letech, drahokam je vybroušený ve 100 letech. Nebudou se namáhat nadarmo a nebudou plodit z vášně, aby druhé znepokojili, neboť jsou potomstvem požehnaným Hospodinem, oni i jejich potomci.“

Nový Jeruzalém
Nová země má i své hlavní město Nový Jeruzalém, který byl postaven v nebesích a bude přemístěn na Zemi. V tomto městě budou mít vyvolení své „víkendové příbytky“. Jinak budou bydlet po celé Zemi tam, kde si postaví své domy a založí zahrady. Ve zjevení 21 a 22 je více informací o tomto věčném městě, plném nádhery a velkoleposti; dvě z těchto míst si zaslouží bližší vysvětlení.

Podle Zjevení 22 verše 5 se předpokládá, že na nové zemi již nebude existovat Slunce. Ke správnému pochopení je nutné se blíže podívat na tento text:
„A noci tam nebude, aniž budou potřebovati svíce, ani světla slunečného; nebo Pán Bůh je osvěcuje, a kralovati budou na věky věků.“ Zj 22, 5
Tento text souvisí s městem Jeruzalémem a nevypovídá o tom, že Slunce neexistuje, nýbrž o tom, že město jej nepotřebuje, protože ho osvěcuje sláva Boží.
Město je stejně dlouhé, široké i vysoké. Je velmi těžké si představit ulice uprostřed několik kilometrů vysokých budov. Leží-li ale toto město na kopci tvaru pyramidy, potom je to s tou výškou již srozumitelnější.


Slavení o sobotách a novoluní

„Nebo jakož ta nebesa nová, a země ta nová, kterouž já učiním, stane přede mnou, praví Hospodin, tak stane símě vaše a jméno vaše. I stane se, že od novměsíce do novměsíce, od soboty do soboty přicházeti bude všeliké tělo, aby se klanělo přede mnou, praví Hospodin.“ Iz 66, 22-23
V den přípravy, v pátek, přicházejí spasení před západem slunce do Jeruzaléma do svých příbytků aby pak, shromážděni na skelném moři před trůnem Božím, před svým Pánem a Spasitelem, Králem všech Králů, Mu vzdávali nepopsatelnými chvalozpěvy dík a poctu. „I slyšel jsem hlas veliký s nebe, řkoucí: Aj, stánek Boží s lidmi, a bydliti bude s nimi, a oni budou lid jeho, a on Bůh s nimi bude, jsa jejich Bohem. A setře Bůh všelikou slzu s očí jejich, a smrti již více nebude, ani kvílení, ani křiku, ani bolesti nebude více; nebo první věci pominuly.“ Zj 21, 3. 4

Vykoupení po zmrtvýchvstání
„Aj, tajemství vám pravím: Ne všichni zajisté zesneme, ale všichni proměněni budeme, hned pojednou, v okamžení, k zatroubení poslednímu. Neboť zatroubí, a mrtví vstanou neporušitelní, a my proměněni budeme. Musí zajisté toto porušitelné tělo obléci neporušitelnost, a smrtelné toto obléci nesmrtelnost.“ 1K 15, 51- 53

Při sledování tohoto popisu se nabízí několik otázek. V textu se hovoří o náhlé proměně. Znamená to snad, že všichni budou najednou stejně velcí a krásní jako Adam a Eva v ráji? Zmizí snad v okamžiku všechny stopy degenerace? To by znamenalo, že všichni se najednou ocitnou v cizím světě a jeden druhého nepozná. Nešokovalo by je to? A jak je to s nesmrtelností, když Bible poukazuje na to, že pouze sám Bůh je nesmrtelný? Proč je nutné jíst plody stromu života?
Ve výše uvedeném textu se hovoří o oblékání se do věčnosti:
1. Člověk nebude proměněn v nesmrtelného boha. Bude nesmrtelností pouze zahalen. 2. Takový akt „oblékání se“ však trvá určitou dobu.
O stromu života čteme:
„I ukázal mi potok čistý vody živé, světlý jako křišťál, tekoucí z trůnu Božího a Beránkova. Uprostřed pak rynku jeho a s obou stran potoka bylo dřevo života, přinášející dvanáctero ovoce, na každý měsíc vydávající ovoce své, a listí své k zdraví národů.“ Zj 22, 1. 2
Tento zvláštní strom, který nese tolik plodů a listí, se nazývá strom života, protože je potřebný pro život spasených lidí. Jeho bujné listy a plody mají také léčit. Na otázku, co budou léčit, podává E.G.Whiteová následující odpověď:
„Všichni vycházejí ze svých hrobů právě tak velcí, jak do nich byli uložení. Adam, který je mezi vzkříšenými, je vysoké, majestátní postavy, jen o málo menší než Syn Boží. Velmi se liší od lidí pozdějších pokolení; tady je vidět, jak velice lidstvo zdegenerovalo. Všichni však vstávají svěží, se silou věčného mládí. Na počátku byl člověk stvořen k obrazu Božímu nejen povahou, ale i postavou a rysy. Hřích znetvořil a téměř vymazal Boží obraz; Kristus však přišel, aby obnovil to, co bylo ztraceno. Změní naše ubohá těla a přetvoří je podle podoby svého oslaveného těla. Smrtelné, pomíjivé stvoření, zbavené půvabu, kdysi poskvrněné hříchem, bude dokonalé, krásné a nesmrtelné. Všechny nedostatky a vady zůstanou v hrobě. Vykoupení budou mít opět přístup ke stromu života v dávno ztraceném ráji a vyrostou (Mal. 4,2) tak, že dosáhnou plné postavy lidského rodu v jeho původní slávě. Budou odstraněny poslední stopy kletby hříchu a Kristovi věrní se zjeví „ v kráse Hospodina, našeho Boha“. Jejich mysl, duše a tělo bude dokonalým obrazem našeho Pána. Jak podivuhodné vykoupení! Jak dlouho se o něm mluvilo, jak dlouho se v něho doufalo, s jakou dychtivostí a s jakými nadějemi se o něm hloubalo, nikdy však nebylo plně pochopeno!“ EGW, Velký spor věků, GC 644

Námluvy a ženění?

Ze sledovaných biblických textů vyplývá, že na nové zemi bude existovat rodinný život. Protiřečí si Bible, když na jiném místě stojí, že lidé budou jako andělé, kteří se nežení, ani nevdávají?
„A odpovídaje, řekl jim Ježíš: Synové tohoto světa žení se a vdávají. Ale ti, kteříž hodni jmíni budou dosáhnouti onoho věku a vzkříšení z mrtvých, ani se ženiti budou ani vdávati. Nebo ani umírati více nebudou moci, andělům zajisté rovni budou. A jsou synové Boží, poněvadž jsou synové vzkříšení.“ L 20, 34 – 36
Podle kontextu zde nejde ani tak o ono ženění se, jako spíše o problém smrti a zmrtvýchvstání. Neboť pokud by nebylo smrti, byla by žena, o kterou se v příběhu saduceů jedná, pouze jednou vdaná. Také verš 36. nemluví o rovnosti andělů a lidí v oblasti ženění a vdávání se, nýbrž ve věci umírání. Z šesti německých překladů se pouze ve dvou mluví o ženění. Čtyři z nich, právě tak jako řecký původní text, hovoří o „namlouvání“ a „dohazování“. „Ženit se“ a „namlouvat“ jsou dvě rozdílná slova. Ve slovnících najdeme pod heslem „namlouvat“ následující vysvětlení:
Namlouvat – usilovat o…, dolézat za, milkovat se, jít na námluvy, ucházet se o ruku, dělat nabídku k sňatku, dvořit se atd.
To také v širším slova smyslu znamená: Zasnoubit se nějakému muži či ženě a ji / jej poté opustit, učinit nešťastnou, flirtovat, provozovat manželství „na zkoušku“, střídat partnery atd. Tento typ „namlouvání“ na nové zemi již nebude. Místo toho bude platit to, co Bůh od začátku pro lidstvo zamýšlel:
„On pak odpovídaje, řekl jim: Což jste nečetli, že ten, jenž stvořil člověka s počátku, muže a ženu učinil je? A řekl: Protož opustí člověk otce i matku, a připojí se k manželce své, i budou dva jedno tělo. A tak již nejsou dva, ale jedno tělo. A protož, což Bůh spojil (dohromady svedl), člověk nerozlučuj.“ Mt 19, 4. 5
Již zde na této zemi je manželství považováno za celoživotní svazek; na nové zemi platí pro celou věčnost. Bůh nestvořil všechny lidi stejné. Lidé jsou sice dokonalí, ale přece jenom rozdílní ve vzhledu a charakteru. Je to tak dobře, neboť jinak by byl život velmi fádní a nudný.
Jak má ale člověk poznat, jaký životní partner se k němu hodí a jak jej má vůbec hledat a najít? Autor této studie se narodil 400 km od své ženy. V této vzdálenosti žijí milióny lidí, a tak se hledání té „vyvolené“ podobá příslovečnému „hledání jehly v kupce sena“. Bůh je jediný, kdo vidí do hloubí duše a jako Stvořitel ví také nejlépe, jaké dva charaktery se k sobě hodí a kde se najdou. Ve své velké milosti chce Bůh - náš milující Otec – u svých stvoření převzít odpovědnost za toto těžké rozhodování při volbě partnera.
Kdo chce být šťastně ženat či vdán, modlí se již zde v tomto životě za správnou volbu partnera. Proto nemá zapotřebí namlouvat si někoho nebo se nechat namlouvat, ale může toto důležité rozhodnutí předat Bohu. Stejně tomu tak má být i na nové zemi.

To, co pominulo je zapomenuto!
„Nebo aj, já stvořím nebesa nová a zemi novou, a nebudou připomínány první věci, aniž vstoupí na srdce.“ Iz 65, 17
Tento text říká, že věci minulé budou na nové zemi zapomenuty. Nabízí se otázka, jestli tato výpověď není v rozporu s Iz 66, 24 a se Zj 19, 3.
„A vyjdouce, uzří těla mrtvá lidí těch, kteříž se mi zpronevěřili; nebo červ jejich neumře, a oheň jejich neuhasne. I budou v ošklivosti všelikému tělu.“ Iz 66, 24
Izaiáš se zde znovu vyjadřuje poeticky a mohlo by se zdát, že hovoří o nespravedlivých, kteří hoří ve věčném ohni, podobně jako je tomu ve Zjevení Janově.

„A dým její (velké nevěstky) vstupoval na věky věků.“ Zj 19, 3
Při bližším zkoumání textu poznáme, že zde nejde o věčně hořící lidi, ale pouze o kouřový sloupec, který zůstane jako věčné varovné znamení, vystupující stále z jednoho místa za městem. Protože se ve věčnosti tragédie hříchu již nemá opakovat, musí zůstat takový památník. Při pohledu na tento památník nikoho nenapadne, jako napadlo kdysi Lucifera, aby vyvolal novou vzpouru.
Druhým památníkem budou jizvy na Ježíšových rukou. „Když jsou vykoupení vítáni v Městě Božím zazní jásavé volání a vzývání. První Adam se zakrátko setká s druhým Adamem. Syn Boží čeká s rozpřaženýma rukama, aby přijal otce lidského rodu – bytost, kterou stvořil, která zhřešila proti svému Stvořiteli a pro jehož hřích nese tělo Spasitele známky ukřižování. Když Adam poznává stopy strašných hřebů, nepadá svému Pánu do náručí, nýbrž vrhá se mu v pokoře k nohám a volá: “Hoden, hoden je Beránek, jenž byl zabit!“ Spasitel ho něžně pozvedá a vybízí ho, aby se znovu podíval na svůj domov v ráji, z něhož byl na tak dlouhou dobu vypovězen.“ EGW - VSV, 460; GC 647
Jinak je tomu ale se všemi problémy, těžkostmi a trápením, které musel kdysi člověk na zemi přestát. Budou zapomenuty kvůli nebeské nádheře, kterou názorně popisuje citát od E.G. Whiteové v kapitole Obraz z nebeského Jeruzaléma v knize Zkušenosti a vidění, str. 13. „Všichni jsme vešli pod strom (strom života), a posadili jsme se, abychom se rozhlédli po slávě tohoto místa, když tu bratři Fitsch a Stockman, kteří, kázali evangelium království a které Bůh dříve uložil do hrobu, aby je vysvobodil, k nám přišli a ptali se nás, co jsme prožili, zatím co oni spali. Pokoušeli jsme se vyprávět o svých největších těžkostech, ale poznali jsme, že ve srovnání se slávou, která nás obklopovala, byly tak nepatrné že jsme o nich ani nemohli mluviti a všichni jsme zvolali: „Haleluja, jak snadné je dosáhnout nebes!“ E.G.Witheová, EW 17

Bude nová země přelidněná?
Skeptici míní, že v případě, kdy na nové zemi bude docházet k rozmnožování, dojde k jejímu přeplnění. Tři skutečnosti nás mohou této obavy zbavit:

1. Před potopou byla pevnina podstatně větší a moře o dost menší, neboť velká část vody se nacházela nahoře nad nebeskou klenbou ve formě ochranného pláště naší planety. Ten se rozplynul v podobě dešťů v době potopy.
„... v ten den protrženy jsou všecky studnice propasti veliké, a průduchové nebeští otevříni jsou. I byl příval na zemi čtyřiceti dní a čtyřiceti nocí.“ 1M 7, 11. 12
2. Po pádu do hříchu mělo probíhat těhotenství u žen jinak než bylo na dáno na počátku:
„Ženě pak řekl (Bůh): Velice rozmnožím bolesti tvé a počínání tvá, s bolestí roditi budeš děti...“ 1M 3, 16
To znamená, že porodnost po pádu do hříchu značně vzrostla a na nové zemi bude znovu nižší.
3. Spekulace o přelidněné Zemi jsou neopodstatněné, neboť kdyby k tomu došlo, v nekonečném kosmu je pořád dost místa pro všechny obyvatele.

Bude ještě existovat moře?

„Potom viděl jsem nebe nové a zemi novou. Nebo první nebe a první země byla pominula, a moře již nebylo.“ Zj. 21, 1
V tomto verši a kontextu je řeč o starých věcech zkažených hříchem, a o nových věcech, znovu bez hříchu zvelebených. K těm patří jak nebe a země, tak i moře.

Svobodná vůle

Před hříchem i během jeho existence měl člověk svobodnou vůli a tak tomu zůstane i po celou věčnost. Na nové zemi nebude člověk naprogramovaným automatem, ale bude takový jako Adam a Eva před pádem do hříchu. Měli svobodu, a mohli se rozhodnout, jestli chtějí Boží stanovy dodržovat, nebo svou neposlušností porušovat Jak by to na nové zemi brzo vypadalo, kdyby tam byl dovolen vstup rušivým faktorům? Neopakovala by se tragédie „staré“ Země? Pouze lidé, kteří se dnes svobodně rozhodli postavit se proti lži, modlářství (ohavnosti) a nečistotě, budou na nové zemi. Poznali Boží lásku a moudrost Jeho zákonů, proto se nikdy nebudou chtít stavět proti nim. To dokázal již jejich život na této zemi.
„A nevejde do něho nic poskvrňujícího, anebo působícího ohyzdnost a lež, než toliko ti, kteříž napsaní jsou v knihách života Beránkova.“ Zj 21, 27
„Nikdo už nebude páchat zlo a šířit zkázu na celé mé svaté hoře, neboť zemi naplní poznání Hospodina, jako vody pokrývají moře.“ Iz 11, 9
„Bylo mi zjeveno, že Zákon je provždy platný a zůstane také na věčnosti, na nové zemi.“ EGW – Zkušenosti a vidění str. 207
„Kdož zvítězí, obdrží dědičně všecko, a buduť jemu Bohem, a on mi bude synem.“ Zj 21, 7

Podle Zjevení 22 verše 5 se předpokládá, že na nové zemi již nebude existovat Slunce. Ke správnému pochopení je nutné se blíže podívat na tento text:
„A noci tam nebude, aniž budou potřebovati svíce, ani světla slunečného; nebo Pán Bůh je osvěcuje, a kralovati budou na věky věků.“ Zj 22, 5
Tento text souvisí s městem Jeruzalémem a nevypovídá o tom, že Slunce neexistuje, nýbrž o tom, že město jej nepotřebuje, protože ho osvěcuje sláva Boží.
Město je stejně dlouhé, široké i vysoké. Je velmi těžké si představit ulice uprostřed několik kilometrů vysokých budov. Leží-li ale toto město na kopci tvaru pyramidy, potom je to s tou výškou již srozumitelnější.

Všechny poklady vesmíru budou volně přístupné, aby je vykoupení Boží mohli studovat. Neomezeni smrtelností poletí do vzdálených světů, jež trpěly pohledem na lidskou bídu a které jásají štěstím při zprávě o jedné vykoupené duši. S nevýslovnou rozkoší budou děti Země sdílet radost a moudrost nepadlých bytostí. Budou se podílet na vědění a poznání, jež byly během věků shromážděny hloubáním o tvůrčí mocí Boží. Nezkaleným zrakem se budou dívat na slávu stvoření – na Slunce a hvězdy a hvězdné soustavy, jak všechny krouží ve stanoveném pořádku kolem Božího trůnu. Na všech věcech, od nejmenší po největší, je napsáno jméno Spasitelovo a ve všech se projevuje bohatství Jeho moci.
A léta věčnosti budou stále přinášet stále bohatší a nádhernější zjevení Boha a Krista. Jak bude růst poznání, tak poroste láska, úcta a štěstí. Čím více budou lidé poznávat Boha, tím více budou obdivovat Jeho povahu. A když jim Ježíš ukáže bohatství vykoupení a úžasné činy vykonané ve velkém sporu se satanem, budou srdce vykoupených plát ještě vroucnější láskou. S radostí uchopí své zlaté harfy. Desetitisíce desetitisíců a tisíce tisíců hlasů se spojí v mohutném chvalozpěvu.“ EGW, VSV 480-481; GC 677
„Rozvíjej jejich (dětí) obrazotvornost a přibližuj jim nádheru nové země a Božího města. Když budou těmito vyhlídkami nadšeny, řekni jim, že vše bude daleko krásnější, než si dovedou představit.“ That I May Know Him str.145
„Když se naše mluvení a myšlení soustředí na nebeské věcí, nebudou mít pro nás negativní řeči žádnou přitažlivost.“ TMKH str. 187

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: K jádru trojice 1 díl-4 díl

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Hosť napísal: 07 Jún 2019, 13:52 Wyattovy "objevy" byly spolehlivě vyvráceny. Dobrou studii o tom napsal br.Louda v Koinonii 2/2011.Bratři Standishové ale již dříve vydali knihu Holy relicts or revelation, k stažení na netu.
Kontrolkami pro podobné případy by mělo být třeba to, že Wyatt údajně objevil to, po čem marně toužili generace archeologů a to vše sám.
Kam se na něj hrabe Botta, Layard, Koldway...
Ve svých poznámkách účelově lže a domáhá se svědectví lidí, kteří jej nepotvrdili. Byl to duševně nemocný člověk, jeho případ beru jako raritu s poznáním, že část členů církve opravdu asi nemá buňky na soudnost.Ti samí lidé, kteří přijímají Wyatta mají často silné sklony k extrémismu, konspiračním teoriím a nevyváženosti. Kdo navštíví USA, může si zajít do jeho "muzea", exponáty zapadávají prachem.
No myslím, že duševně nemocný tady jsi především ty sám :) , když urážíš Wyatta a další, kteří jeho objevy potvrzují jako např. zde Ryana Maura:
http://www.b-a-n.eu/lokality/prava-hora ... hore-sinaj

nebo prozkoumání trasy přechodu přes Rudé moře pomocí dronů:
http://www.b-a-n.eu/157-video-trasa-pre ... horu-sinaj

Zkrátka dnes přibývají lidé, kteří jeho objevy potvrzují steně jako dříve Dr. Kim, který se také dostal pod pravou horu Sinaj.
A jinak Br. Louda nemá pravdu, resp. vyvrací něco jen tak od počítače, vytváří si své konstrukce a v životě ona místa nenavštívil, aby se přesvědčil o pravdě, taková kritika nemá v odborných kruzích šanci na jakýkoliv úspěch.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných