Kto je ten neludsky znetvoreny sluzobnik ?

Táto sekcia je určená pre vaše vlastné práce. Možno občas dáte na papier zaujímavú úvahu založenú na vašom vlastnom štúdiu Biblie a radi by ste sa nimi podelili ... Tu je ten priestor.
log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: Kto je ten neludsky znetvoreny sluzobnik ?

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

ambassador napísal: 05 Feb 2018, 21:09 Nestačí jen popírat Boha na webu adventistů.
Ja nic nepopieram (v zmysle presviedcat niekoho) len uvazujem nad biblickym textom. Vieme, ze maloktora ina cirkev sa vyznacuje tak dobrou znalostou biblie ako casd, rannym I vecernym studiom, sobotnou skolou, biblickymi sutazami, kaznami dopoludnia a odpoludnia. Zaroven vieme ze casd sa na rozdiel od inych neboji ani stareho zakona. Tak tu cakam vyzivnu diskusiu )

ambassador
Príspevky: 2599
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Kto je ten neludsky znetvoreny sluzobnik ?

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Logu tady toho moc nenajdeš, protože adventisté se bojí diskuze, v tom slova smyslu, že to nikam nevede.
Ve sborech jsme nebyli zvyklí na diskuzi, na střet rozdílných pohledů. Sobotní škola byla dlouhá léta jen o jednom pohledu. Rozvíjení bodů víry. Což není úplně špatně, nevede to však k růstu v použitelnosti pro své okolí. Bylo to o směřování k evangelizování, přesvědčování. Situace se pomalu mění a sbory vnímají potřebu existence církve pozvolna jinak. Ostrovy soustředíce se na pravověří zůstávají a polarizují církev.. Nejsme zvyklí představit vlastní pohled z toho co jsme čtením Bible objevili, nebo jaké otázky nám přišli na mysl.
Jinak tě odsud nevyháním, jen nepředstavuješ východisko (spasitele) o kterém je v Bibli. V čem je tedy podle tebe východisko ze zla, které se nás všech dotýká? 53 kapitola, máš jinou alternativu záchrany pro lidstvo?

PS. Ten můj kolega po revoluci začal pravidelně "běhat" každou neděli do kostela. Neodsuzuji ho, vždy ho rád vidím. Jen nevím jak a kdy se naplní jeho vize co by dříve ateisty a propagátora marxismu leninismu.

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: Kto je ten neludsky znetvoreny sluzobnik ?

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

ambassador napísal: 05 Feb 2018, 22:29 V čem je tedy podle tebe východisko ze zla, které se nás všech dotýká?
To co je zle pre jedneho je zaroven dobre pre ineho. Dve strany tej istej mince. To co bolo dobre pre Izrael islo na ukor okolitych narodov a Hospodinovo dobro pre Izrael znamenalo casto smrt pre inych. Ale to platilo aj naopak. Citali sme jasne - z ust Hospodina vychadza dobre i zle.

ambassador
Príspevky: 2599
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Kto je ten neludsky znetvoreny sluzobnik ?

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Umíš se bravurně vyvléknout z podstaty toho na co se ptám. Neptám se na konkrétní zlo nějaké komunity, ale na zlo obecně. Napsat, že něco je dobro pro jednoho a druhý to má za zlo a obráceně , to je co? Smrt, utrpení, nenávist, bolest, trápení................je na to nějaký lék platný pro celé lidstvo?

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: Kto je ten neludsky znetvoreny sluzobnik ?

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

ambassador napísal: 06 Feb 2018, 08:06 Umíš se bravurně vyvléknout z podstaty toho na co se ptám. Neptám se na konkrétní zlo nějaké komunity, ale na zlo obecně. Napsat, že něco je dobro pro jednoho a druhý to má za zlo a obráceně , to je co? Smrt, utrpení, nenávist, bolest, trápení................je na to nějaký lék platný pro celé lidstvo?
Neni. Ako som pisal, priklanam sa ku Kazatelovi - vsetko je marnost. Ale to je uz ina tema.

Lída Rohalová
Príspevky: 911
Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
Kontaktovať používateľa:

Re: Kto je ten neludsky znetvoreny sluzobnik ?

Neprečítaný príspevok od používateľa Lída Rohalová »

Realista:
Tema je o (ne)naplnenych proroctvich. Je legitimni hledat dalsi naplneni jakehokoliv proroctvi, to je v poradku. Z meho pohledu neni v opravnene za timto ucelem pozmenovat/ignorovat puvodni kontext a jednotliva slova. Pokud k temto textum nekdo pristupuje s pranim neco tam videt, ja mu to neberu, ale neni to muj pristup.
Dnešní exegeze nepřipouští pozměňování/ignorování původního kontextu.
Křesťanství i jeho formy prošly vývojem stejně tak jako výkladové metody Písma. Izrael znovu vykládal a interpretoval svoji historii (Jahvistický pramen, Elohistický pramen...), prorocká literatura interpretuje původní výroky také formou glos, dodatků... Známe alegorické výklady, rabínské výklady, křesťanskou exegezi, výklady církevních otců, výklady Písma ve středověku, sola Scriptura, historicko-kritický přístup, koncily, atd.

Tvůj pohled Ti neberu. Podle mého pohledu není interpretace sz výroků např. v Matoušovi eisegezí. Židovské chápání v té době umožňovalo přeskočit text, nebo z něho získat nový smysl tím, že byl vyňat z původní souvislosti, mohla být i pozměněna výslovnost i psaný styl. V textu nešlo primárně o to, co prorok řekl nebo myslel kdysi, ale Písmo pro ně bylo celkem, které podávalo svědectví o stále trvajících dějinách Božího lidu. Oni neviděli ty texty izolovaně, proto se v něm objevovaly nové souvislosti a nové výpovědi. Toto se často zapomíná brát v úvahu, a biblická novozákonní látka se podává jako dezinterpretace.

Přání něco vidět v textu zůstává i dnes velkým nebezpečím, proto existuje exegeze. I při dodržení dnešních přísně striktních výkladových přístupů však nelze zkonstantovat, že všechna sz proroctví mají pouze primární naplnění a nadále již nemají co říci. Nový zákon chápu jako logické pokračování Starého zákona, jako jeho naplňování. Písma svědčí o Ježíši Kristu, se kterým se má člověk setkat. Mine-li člověk toto setkání, není to chyba Písma. Novozákonní pisatelé rozpoznali v SZ Toho, o kterém Písmo svědčí. Sz proroctví na Krista se táhnou už od Genesis. Židovské chápání je velmi přínosné, protože pojednává o tom, jak svědectví chápal prvotní adresát. Je to chápání legitimní, ovšem ne normativní, protože Židé jako celek Mesiáše odmítli. Např. Talmud vidí Ježíše jako čarodějníka.

Kanonicita Písma se také nedělala jen pro jeho kanonicitu. Nač by nám byla závaznost něčeho, když bychom nepoznali Toho, o kterém kánon píše.

Nedávno jsem něco hledala na internetu, a náhodně jsem natrefila na svědectví Žida, který se obrátil ke Kristu na základě Iz 53.

http://www.obnovy.sk/svedectvo-rabin-kt ... kristovi/
Bozstvi Jezise... Janovo evangelium (nejpozdnejsi a zarazeno do kanonu pres odpor nekterych presbyteru rane cirkve) sleduje svuj teologicky zamer. Je mozne vnimat urcity dynamicky vyvoj v ramci krestanske teologie v prubehu 1. (az 4. stoleti). Zidovstvi jsou predstavy Bozstvi v cloveku cizi. Pavlovo helenizovane krestanstvi je uz dost daleko od puvodniho zidovskeho krestanstvi, ktere se po padu Jeruzalema a faktickem zaniku Zidovstva v Palestine postupne vytratilo a zachovalo se pouze castecne prostrednictvim skupin jako napr. ebionite... Ostatne rozpory Pavla s Jeruzalemskym sborem jsou vseobecne zname...
Přesto to evangelium tam je. "První koncil" také ukazuje, že apoštolové uznali Pavlovo apoštolství. A právě verze "Pavlova" křesťanství se ukázala jako ta nejschopnější...
Osobně si myslím, že Pavla musel Ježíš "srazit z koně" (obrazně řečeno) a ranit slepotou, protože Pavel měl tolik vědomostí, a ty mu paradoxně bránily "vidět Krista". Pomohlo až osobní setkání...

Janovo evangelium sleduje svůj záměr, stejně tak jako každé jiné evangelium i každá biblická kniha, i ta starozákonní.
Proc by Buh mel resit nejake nase problemy? Pokud si sve problemy nevyresime sami a nekdo je vyresi za nas, povede to k jeste vetsim problemum v budoucnu. Tak to chodi i v beznem zivote... Ale nemam zajem mluvit za Boha. Tohle si musi kazdy promyslet sam.
Protože mzdou hříchu je smrt. Není to přirozená součást života (i když na jedné straně je), ale vetřelec. A protože každý člověk zhřešil, musí to Bůh řešit, neboť řešení není v našich silách. Zhřešil i ten sebemorálnější člověk, proto musí zemřít. Smrt je odpověď na hřích, věčný život je odpověď na přijetí Kristovy nabídky k přijetí Jeho milosti. A hříchu mě nemůže zbavit sebemorálnější člověk.
Smysl zivota? Smysl je nase invence... Strach ze smrti je strachem z neznameho jako vsechny ostatni strachy. Kdo zije v souladu s pravdou (svedomim), nema se ceho bat. Kazdy clovek je tou psanou knihou (stromu) Zivota, psanou lidskym zivotem a navraci se k Bohu bud s "prazdnou" nebo s "plnosti". Obrazne receno.
To už je věc názoru a preferencí. Můj komentář o smyslu života nebyl mířen na Tebe.

S úctou

Lída

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný