6. Dvojrohá šelma a posolstvá

V tejto sekcii budeme postupne uverejňovať jednotlivé časti uvedenej knihy. D. M. Canright (1840 - 1919) bol dlhoročným aktívnym členom cirkvi adventistov, a tiež blízkym spolupracovníkom manželov Whiteovcov.
admin
Administrátor
Príspevky: 106
Dátum registrácie: 01 Jan 2015, 23:53
Kontaktovať používateľa:

6. Dvojrohá šelma a posolstvá

Neprečítaný príspevok od používateľa admin »

DVOJROHÁ ŠELMA A POSOLSTVÁ

Adventisti siedmeho dňa kladú veľký dôraz na svoj výklad tohto symbolu zo Zj 13,11-18. Ich teória o znamení šelmy a jej obraze, o Božej pečati, o posolstve tretieho anjela a o ich špeciálnej úlohe ohľadne soboty je postavená na ich predpoklade týkajúcom sa tejto šelmy. Ak sa mýlia tu, celý ich systém sa zrúti. Tvrdia, že táto šelma sú Spojené štáty a že čoskoro budeme mať zjednotenú cirkev a štát, obraz šelmy, pápežstvo. Znakom šelmy je zachovávanie nedele. Od adventistov siedmeho dňa to bude vyžadovať zákon. Tí sa mu nebudú podriaďovať. Potom budú zakázaní, prenasledovaní a odsúdení na smrť! Zo všetkých divokých adventných špekulácií v proroctvách je táto najdivokejšia.

1. Hovorí Biblia, že táto šelma sú Spojené štáty? Ale nie, len to predpokladajú a snažia sa to všetko zdôvodniť.

2. Vedia, že ich argumenty v tejto veci sú neomylne správne? Nie.

3. Boli si ich vodcovia v roku 1843 a potom aj v roku 1844 úplne istí, že majú pravdu? Áno a napriek tomu v oboch prípadoch zlyhali.

4. Nedopustili sa pri výklade proroctiev mnohých chýb? Áno, urobili ich veľa.

5. Nestanovil James White, ich vodca, tri rôzne časy konca sveta a vo všetkých zlyhal? Áno.

6. Nemôžu sa teda prípadne mýliť aj v tomto? Samozrejme môžu, čo si musia sami priznať. Takže ich systém spočíva na neistote. Alebo sú neomylní?

7. Závisí naša nádej na nebo od takých neistôt, ako sú tieto? Nebolo by bezpečnejšie sa riadiť jasnými Kristovými nariadeniami (Mt 7,24.25), než sa obrátiť na tieto neisté špekulácie? Nebolo by to lepšie, než nasledovať adventistov, ktorí sa už osemdesiat rokov znova a znova dopúšťajú chýb? "Dávajte si pozor, aby vás nikto nezviedol." (Ježiš, Mat 24,4). Z mnohých faktov ponúkam niekoľko, ktoré ukazujú, že ich aplikácia tohto symbolu nie je správna.

Zatiaľ čo adventisti siedmeho dňa zväčša citujú a nasledujú popredných vykladačov protestantských cirkví pri aplikácii iných zvierat, tu robia divoký skok do tmy, nepodložený jediným biblickým učencom. Je zrejmé, že táto šelma podobná baránkovi predstavuje pápežstvo alebo duchovnú a cirkevnú moc rímskej cirkvi, a každý vykladač s ktorým som sa stretol, ju tak používa:
"Táto šelma je duchovná latinská ríša alebo, inými slovami, rímska hierarchia." (Clarke, Zj 13,11)
"Bola teda symbolom rímskej hierarchie." (Scott, o Zj 13,11)
"Všeobecnosť vykladačov obmedzuje túto druhú šelmu na pápežskú moc." (Eclectic Commentary o ZJ 13:11-1)
"Nepresný opis vzostupu duchovnej moci pápežstva." (Poznámky k Zj 13,11, autor: American Tract Society)
"Šelma s dvoma rohmi ako baránok je rímska hierarchia, čiže spojenie duchovného a svetského." (Joseph Benson)
"Šelma s dvoma rohmi alebo rímska cirkev." (Biskup Newton.)
Albert Barnes to isté. Medzi všetkými komentátormi skutočne panuje úplná zhoda v tom, že toto baránkovité zviera predstavuje pápežstvo. Pre argumentáciu v tomto smere stačí odkázať čitateľov na komentáre.

Proti tejto jednomyseľnej dohode všetkých protestantských cirkví a autorít stoja nepodložené špekulácie adventistov, ktorí sa už toľkokrát pomýlili. Dôkazy, že to je pápežstvo, sú mnohé a jednoduchšie; zatiaľ čo snaha aplikovať to na USA je ťažké a argumenty sú namáhavé, dlhé a prehnané.

V knihe U. Smitha "Thoughts on Revelation" sa venuje drakovi z kapitoly 12, 1-17 iba jedenásť strán, a len osem strán venuje leopardej šelme z kapitoly 13, 1-10, ale ťažko sa prebíja cez viac ako sto strán o ôsmich veršoch, ktoré sa týkajú dvojrohej šelmy! Už len to je dôkazom zúfalej úlohy, ktorú mal, aby dokázal, že sú to Spojené štáty.

Počnúc Zj 11,19 a končiac Zj 14,5 je opísaná línia proroctiev siahajúca od prvého po druhý príchod - drak, leopardia šelma a šelma podobná baránkovi. Drak, v kapitole 12, 1-17, je pohanská Rímska ríša. Na tom sa zhodujú všetci, aj adventisti siedmeho dňa. Drak mal "sedem hláv a desať rohov" verš 3. Po ňom nasleduje v kapitole 13, 1-10 leopardia šelma so "siedmimi hlavami a desiatimi rohmi".
Čo je to?

Zrejme tá istá Rímska ríša, tých istých desať európskych kráľovstiev len so zmeneným náboženstvom z pohanského na katolícke. Takto píše Dr. Clarke: "Šelma, ktorá je tu opísaná, je latinské impérium, ktoré podporovalo rímsku alebo latinskú cirkev." Zj 13,1.
Bola to občianska alebo politická moc desiatich kráľovstiev vyznávajúca kresťanstvo.
Že táto leopardia šelma nie je pápežstvo ani katolícka cirkev, dokazuje Zj 17, 1-5, kde je tá istá šelma opäť predstavená so ženou, ktorá na nej jazdí a vládne jej. Šelma je občianska moc, zatiaľ čo žena je cirkev. Dokonca aj brat Smith to musel priznať.
Hovorí: "Máme tu ženu - cirkev, sediacu na šarlátovo sfarbenej šelme, občianskej moci, ktorou je podporovaná a ktorú ovláda a vedie ju k vlastným cieľom ako jazdec ovláda koňa." Zj 17,1-5. Leopardia šelma je teda občianska moc. Práve to, čím je v Zj 17, tým je v Zj 13. Malo pápežstvo desať rohov? Malo sedem hláv? Nie, ale politický Rím áno.

Že šelma podobná baránkovi zo Zj 13,11-18 vôbec nie sú Spojené štáty, ale pápežstvo, alebo cirkevná a duchovná moc, je zrejmé:
1. Zj 17,1-5, kde sa žena, cirkev, odlišuje od desaťrohej leopardej šelmy a vládne nad ňou, ukazuje, že šelma nie je pápežstvo.
2. Práve tak; baránkovitá šelma zo Zj 13 vládne prostredníctvom moci leopardej šelmy.
3. Čím je žena v Zj 17, tým je aj baránkovitá šelma v Zj 13. Z toho vyplýva, že obe sú pápežskou mocou Ríma.

Všimnite si podobnosť: žena na jednom mieste, baránok na druhom, obe vyzerajú jemne a nevinne. Cirkev predstavuje čistá žena podľa II Kor 11,2, a baránok podľa Jn 21, 15; falošní náboženskí učitelia sú znázornení zlými ženami podľa Zj 2, 18-23, a zvieratami oblečenými ako ovce podľa Mt 7,15.
Žena a leopardia šelma pôsobia spoločne v 17. kapitole; tak ako baránkovitá šelma a leopardia šelma pôsobia spoločne v Zj 13,12.14.
Žena je opitá krvou svätých, Zj 17,6; baránok spôsobuje zabíjanie svätých, Zj 13,15.
Žena je spálená ohňom, Zjv. 18,8; rovnako aj šelma, Zj 19,20.
Žena sedí na šarlátovej šelme, vedie ju a vládne jej, Zj 17,3; tak baránkovitá šelma "vykonáva všetku moc prvého zvieraťa", Zj 13,12.
Nevykonáva len podobnú moc alebo rovnakú moc ako šelma, ale používa moc samotnej šelmy, rovnako ako žena. Sama nikoho nezabíja, ale spôsobuje, aby bol zabitý, Zj 13,15. To je presne to, čo pápežstvo urobilo. Vládlo nad kráľmi zeme, Zj 17,18, a "spôsobilo", že heretici boli usmrtení svetskou mocou. Vykonáva všetku moc prvej šelmy.

Rímska cirkev sa odjakživa chváli tým, že heretikov nikdy neodsúdila na smrť. Jednoducho ich anathemizuje, odovzdáva ich civilnej moci a svojím vplyvom na ňu spôsobuje, aby ich svetská moc zabila. Aký presný výraz!: "spôsobuje", aby sa naplnilo; "vykonáva (alebo používa) všetku moc prvej šelmy".

Adventisti siedmeho dňa tvrdia, že leopardia šelma, Zj 13,1-10, je pápežstvo, pretože robí to isté ako malý roh z Dan. 7,8.25, o ktorom sa všetci zhodujú, že je to pápežstvo. Ale prehliadajú skutočnosť, že leopardia šelma vykonáva všetku svoju prácu ako zástupca cirkvi, zástupca ženy v Zj 17, zástupca zvieraťa podobného baránkovi v 13. kap. Preto, samozrejme, koná tú istú prácu ako malý roh z Dan. 7.

Všimnite si neoddeliteľné spojenie medzi leopardím zvieraťom a dvojrohou šelmou, rímskou občianskou vládou a pápežstvom :

1. Šelma podobná baránkovi ovláda všetku moc prvej šelmy. Zj 13,12.

2. Robí to v prítomnosti a pred očami šelmy. Verše 12, 14. To ukazuje, že obaja zaberajú to isté územie.

3. Spôsobuje, že sa ľudia klaňajú šelme. Verš 12.

4. Spôsobí, že ľudia urobia šelme obraz. Verš 14.

5. Spôsobuje, že ľudia prijímajú znamenie šelmy. Verše 16, 17

6. Keď príde Kristus, tieto dve šelmy budú spolupracovať. Zj 19, 20

7. Spoločne idú do ohňa. Verš 20

Je teda zrejmé, že tieto dve šelmy pôsobia spoločne vo všetkých svojich činnostiach. Presne to je to, čo katolícka cirkev a katolícka politická moc v Európe robili celé storočia, ako všetci vedia. Spolupracovali niekedy takto Spojené štáty s pápežstvom? Rozhodne nie. Je niekto natoľko fanatický, aby veril, že niekedy bude? Pápežstvo presne splnilo všetky špecifikácie šelmy podobnej baránkovi:

1. Objavilo sa na správnom mieste "v jeho prítomnosti" (Diaglott, Bible Union, Living Oracles atď.)

2. Vystúpilo v správnom čase po poranení hlavy. Zj 13,3 (Prijatý výklad Clarke, Scott a iní autori, sa vzťahuje na zánik starej Rímskej ríše v cisárskej forme v druhej polovici piateho storočia a jej opätovné oživenie za vlády Karola Veľkého". Vysvetlivky Am. Tract Society.)

3. Pápežstvo vzniklo správnym spôsobom, pokojne a potichu.

4. Malo podobu baránka.

5. Hovorilo ako drak.

6. Vykonáva všetku moc občianskeho Ríma.

7. Podriadilo Rímu celú zem.

8. Svojimi veľkými znameniami a zázrakmi po celé storočia klamalo milióny ľudí.

9. Vytvorilo si obraz šelmy.

10. Spôsobilo, že milióny ľudí boli zabití.

11. Všetkým vnútilo svoje uctievanie a znamenie.

12. Zakázalo heretikom kupovať alebo predávať.

To je príliš známe na to, aby to bolo potrebné dokazovať.

Zviera podobné baránkovi nie sú Spojené štáty, pretože:

1. Táto dvojrohá šelma symbolizuje náboženskú alebo cirkevnú vládu. Falošný prorok v Zj 19,20 vykonáva rovnakú činnosť ako táto šelma (pozri verš 14), a preto musí byť totožný s ňou. To pripúšťajú aj adventisti siedmeho dňa. Keďže prorok je náboženský učiteľ, falošný prorok musí byť falošným náboženským učiteľom; a keďže sa to vzťahuje na vládu, musí sa to vzťahovať aj na cirkevnú vládu. Spojené štáty takouto vládou nie sú, pretože ich vláda je čisto politická; pretože jeden bod ústavy znie takto: "Kongres nevydá žiadny zákon, ktorý by sa týkal zriadenia náboženstva alebo zakazujúci jeho slobodné vyznávanie." (The Two-Horned Beast, A.C. Long)

2. Spôsob jeho vzniku. Zviera podobné baránkovi vystupuje ticho a pokojne "zo zeme", Zj 13, 11, zatiaľ čo ostatné šelmy vystupujú z rozbúreného mora Zj 13,1. Tak vystúpilo pápežstvo najprv pokojne, podobné baránkovi, ale potom prehovorilo ako drak. Svedčia o tom jeho prenasledovania a tyrania. S naším národom to tak ale nie je. Zrodil sa v strašnej sedemročnej vojne. Potom nasledovala vojna v roku 1812, vojna s Mexikom, povstanie a vojna s Indiánmi. Nie je to veľmi mierumilovné.

3. Malo vykonávať všetku moc prvej šelmy. Adventisti siedmeho dňa tvrdia, že prvá šelma je pápežstvo, ktoré usmrtilo viac ako päťdesiat miliónov ľudí, vládlo nad inými kráľmi a nad svedomím ľudí. Ani adventisti neveria, že to urobia Spojené štáty americké.

4. "Cirkev a štát musia byť zjednotené. To je v rozpore s jedným zo základných princípov našej vlády. Ústava to výslovne zakazuje, preto sa musí najprv zmeniť. A budú inteligentní voliči týchto Spojených štátov, ktorí vidia históriu minulých storočí, zámerne meniť jeden z hlavných pilierov našej vlády a vzkriesia inkvizíciu, gilotínu, šibenicu, aby a tak usmrtili mnoho ľudí len pre ich náboženskú vieru? To nevyzerá rozumne," (A.C. Long). Okrem toho všetky tendencie doby sú proti spojeniu cirkvi a štátu.


ODPOVEDE NA ARGUMENTY

1. Dvojrohé zviera musia byť Spojené štáty, pretože na nič iné sa tento obraz nedá uplatniť."
ODPOVEĎ: Na pápežstvo sa to vzťahuje obdivuhodne.

2. "Musí existovať nejaký symbol, ktorý by reprezentoval tento veľký národ."
ODPOVEĎ: Pre Rusko, Mexiko, Brazíliu, Japonsko, Čínu a tucet ďalších národov neexistuje žiaden, väčšina z nich je z nich sa tiež hlási ku kresťanstvu.

3. "Spojené štáty sa objavili v správnom čase, okolo roku 1798, keď hlava dostala svoju smrteľnú ranu. Zj 13,3."
ODPOVEĎ: Tento výklad sa dá ľahko vyvrátiť, pretože táto rana bola udelená pri samotnom vzostupe leopardej šelmy, viac ako 1 200 rokov pred rokom 1798. Pozrite sa na verše 3-10; celé dielo šelmy prichádza po rane, a nie pred ňou. To lokalizuje vzostup šelmy podobnej baránkovi a práve vtedy povstalo pápežstvo.

4. "Spojené štáty sa objavili na správnom mieste."
ODPOVEĎ: To je presne to, čo neurobilo. Zviera sa nachádza v Európe a celý oceán sa valí medzi nimi; zatiaľ čo dvojrohá šelma mala vystúpiť "v jeho prítomnosti", v Európe, nie Amerike.

5. "Naša krajina "vyrástla" z malých začiatkov na úžasný národ."
ODPOVEĎ: Pápežstvo začínalo oveľa menšie a "dospelo" do oveľa väčšej veľkosti.

6. "Naša krajina je ako jahniatko."
ODPOVEĎ: Pápežstvo bolo také pri svojom vzostupe a všetkých svojich vyjadreniach. Baránok na pohľad, drak na srdci, sa na Rím hodí oveľa lepšie. Naša vláda si neoblieka baranie rúcho, aby skryla zlé zámery. Koná otvorene a odvážne. Pápežstvo však navonok vyznáva, že je pokorným nasledovníkom Baránka, zatiaľ čo vo vnútri bolo drakom.

7. "Na jeho rohoch nie je koruna. Preto to musí byť republika - Spojené štáty."
ODPOVEĎ: Desaťrohé zviera z Dan. 7 nemala žiadne koruny, napriek tomu boli všetky kráľovskými vládami. Tiež Drak, Zj 12,3, nemal na svojich desiatich rohoch koruny, a predsa boli všetky kráľovskými vládami. Takže tam boli koruny na jeho siedmich hlavách, ale niekoľko z týchto hláv predstavovalo formy vlády, ktoré nemali koruny. Takže tento argument zlyháva.

8. "Špiritizmus tu robil zázraky."
ODPOVEĎ: Zázraky špiritizmu sú podvod, ani nie sú v žiadnom prípade uznané alebo používané v našom štáte pri tvorbe zákonov. V proroctve však zázraky koná úradná moc, a nie súkromné osoby, sú uskutočňované s cieľom zabezpečiť a presadiť zákony na prenasledovanie. Verš 14. Špiritizmus to nerobí. A náš národ sa určite nikdy nezníži k tomu, aby zázraky konala úradná moc!
Pápežský Rím však oplýval lživými zázrakmi, ktorými po celé veky klamal svojich nasledovníkov. Náš národ má už viac ako sto rokov a podľa adventistov o päť alebo desať rokov ukončí svoje pôsobenie. Z ôsmich veršov proroctva sa však zatiaľ nenaplnil iba jeden na našom národe.

1. Šelma mala povstať. Splnené.
2. Mala vyjsť zo zeme. Splnené.
3. Mala mať dva rohy. Nesplnené
4. Mala vyzerať ako baránok. Splnené.
Tieto špecifikácie však oveľa lepšie spĺňa pápežstvo ako Spojené štáty.
5. Mala hovoriť ako drak. Nesplnené.
6. Mala vykonávať všetku moc prvej šelmy. Nesplnené.
7. Musela spôsobiť, aby sa zem klaňala prvej šelme. Nesplnené.
8. Musí robiť veľké divy. Nesplnené.
9. Musí priniesť oheň z neba. Nesplnené.
10. Robiť zázraky. Nesplnené.
11. Má vytvoriť obraz šelme. Nesplnené.
12. Obraz má hovoriť. Nesplnené.
13. Spôsobiť, aby boli zabití všetci, ktorí sa šelme neklaňajú. Nesplnené.
14. Dať všetkým znamenie. Nesplnené.
15. Zakázať kupovať alebo predávať všetkým, ktorí nemajú znamenie. Nesplnené.

Z pätnástich bodov sa splnili len štyri, ktoré sa týkajú len povstania šelmy. Z ostatných výrokov, sa nesplnilo ešte nič. Adventisti vždy hovoria, to ostatné sa práve ide naplniť. Za posledných štyridsať rokov sa však nesplnil ani jeden bod a nie je ani najmenšia vyhliadka, že sa tak niekedy stane. Ak Boh neurobí zázrak, žiadne také veci, ktoré predpovedajú, sa nemôžu uskutočniť v žiadnom prípade. Znamenie šelmy sa malo splniť na otrokoch, verš 16; otroctvo je však zrušené, ale naplnilo sa to za pápežského Ríma. Duše boli sťaté za to, že sa neklaňali šelme. Zj 20,4.

Teraz sme presvedčivo dokázali, že dvojrohá šelma nie sú Spojené štáty. Ak je to tak, potom sa adventisti siedmeho dňa mýlia, pokiaľ ide o obraz šelmy, znamenie šelmy, tretieho anjela a v otázke nedele, a preto sa celá ich teória rozpadá.


OBRAZ ŠELMY. ČO JE TO?

V Zj 13,14-17; 14,9-11; 15,2; 19,20; 20,4 sa veľký dôraz kladie na "obraz šelmy". Hrozí sa Božím hnevom voči všetkým, ktorí ju uctievajú. Musí to teda byť nejaká veľmi zlá vec. Adventisti siedmeho dňa tvrdia, že obraz vznikne spojením cirkvi a nášho štátu. To bude podľa nich obraz katolicizmu, šelmy (Pozri "Thoughts on the Revelation,” strana 581). Ich veľkým poslaním je varovať ľudí pred týmto prichádzajúcim obrazom. Zachovávanie nedele, pápežovej soboty, má byť hlavným znakom tohto obrazu. Po dôkladnom preskúmaní som sa presvedčil, že na tomto tvrdení nie je nič pravdivé.

1. Ak spojenie cirkvi a štátu predstavuje obraz šelmy, potom bol tento obraz vytvorený pred storočiami, a to rôznymi národmi všade tam, kde došlo k spojeniu cirkvi a štátu ako v Anglicku, Škótsku, Írsku, Nemecku, Švajčiarsku, Rusku, Nórsku a Švédsku, Mexiku, Brazílii, Habeši, puritánskom Novom Anglicku atď.

2. Tvrdia, že pápežstvo je šelma, ktorej bol vytvorený obraz. Brat Smith takto definuje Pápežstvo: "Pápežstvo teda bola cirkev odetá do občianskej moci." (Thoughts on Revelations, str. 585) Je táto definícia správna? Nie, je úplne nesprávna. Bola vytvorená tak, aby sa hodila do teórie, ktorá je rovnako falošná ako táto definícia. Pozrite sa do akéhokoľvek slovníka. "Pápežstvo“:

3. Čo je pápežstvo?
Webster: Je to cirkevný systém uctievania, ktorého hlavou je pápež. Jeho charakteristické znaky sú tieto:

1. Pápeži.
2. Kardináli.
3. Mnísi.
4. Mníšky.
5. Celibát.
6. Omša.
7. Uctievanie panny.
8. Uctievanie svätých.
9. Používanie obrazov.
10. Znak kríža.
11. Spovednica.
12. Používanie kadidla.
13. Svätená voda.
14. Nárok na neomylnosť.
15. Okázalá bohoslužba a podobne

Toto je pápežstvo, ako ho poznajú všetci na celom svete. Aj keď zjednotíte protestantské cirkvi s naším štátom, prijmete zákon a budete pokutovať dodržiavateľov soboty, koľko z vyššie uvedených charakteristických znakov pápežstva by ste mali? Ani jeden. Aby sme mali obraz pápežstva, musíte mať aspoň jeho hlavné znaky, ako sú uvedené vyššie. Ale ani adventisti neočakávajú, že v ich nedeľnom zákone uvidia niektorý z vyššie uvedených bodov. Ich predstava obrazu šelmy je od prvého do posledného nezmyselná, nebiblická záležitosť.

4. Prísny štátny nedeľný zákon, aký očakávajú adventisti, by v žiadnom prípade nepredstavoval obraz pápežstva; pretože katolíci nikdy nemali ani neučili taký spôsob svätenia nedele, ako si adventisti predstavujú. Ich nedeľa je a vždy bola voľným sviatkom, dňom hier, športu, záhrady, salónov, tanca, dokonca aj práce, s malou bohoslužbou a omšou ráno. Pozrite sa na nedeľu v ktorejkoľvek katolíckej krajine alebo komunite. Taká prísna nedeľa ako adventisti očakávajú, by sa jej nepodobala o nič viac, ako sa ovca podobá volovi; teda by sa nepodobala. Samotní adventisti ukázali, že učenie o prísnej nedeli nevzniklo katolíkmi, ale u presbyteriánov a puritánov v šestnástom storočí. (History of the Sabbath, Chapter XXV)
Ich nedeľný zákon by teda predstavoval obraz škótskej cirkvi namiesto rímskej cirkvi.

Takže ich teória sa rozpadá po všetkých stránkach.

5. To všetko za predpokladu, že pápežstvo je leopardia šelma, ktorej obraz má byť vyhotovený. Dokázali sme však, že leopardia šelma nie je pápežstvo, ale Rímska ríša s desiatimi kráľovstvami po prijatí kresťanstva. Ich obrátenie však bolo len formálne. Oni priniesli so sebou vo veľkej miere svoje pohanské učenie, zvyky, náboženské obrady, obrazy, bohov, svätyne, chrámy a okázalé bohoslužby. To sa stalo vzorom, podľa ktorého pápežstvo postupne, ale určite sformovalo. Pápežstvo vo svojom úplnom a konečnom vývoji bolo obrazom tohto napoly pohanského, napoly kresťanského, svetského kráľovstva.


SMRTEĽNÁ RANA A AKO SA ZAHOJILA

Úplný omyl teórie adventistov siedmeho dňa o týchto zvieratách dokazuje skutočnosť, že lokalizujú smrteľnú ranu zo Zj 13,3 do roku 1798, na koniec štyridsiatich dvoch mesiacov z verša 5, po tom, čo bolo dielo šelmy takmer dokončené. V proroctve je však zreteľne umiestnená na samý začiatok diela leopardej šelmy. Prečítajte si Zj 13,1-10 a pozrite si, kde bola spôsobená rana, vo verši 3. Uctievanie šelmy, jej moc, jej rúhanie, jej prenasledovanie svätých, jej štyridsaťdva mesiacov, jej 1260 rokov vlády, podriadenie celej zeme šelme - to všetko prichádza po zahojení rany, nie pred ňou. Kvôli zvrhnutiu pohanstva, rozbitiu ríše severnými barbarmi a konečnému zániku sa chystala úplne vyhasnúť. Ale práve tu si kresťanstvo týchto barbarov podmanilo a priviedlo ich pod rastúci vplyv pápežstva. Do starej mŕtvoly sa vlial nový život, ríša ožila, rana sa zahojila. (Pozri Barnes, Clark, Scott, atď.)


ZNAMENIE ŠELMY: ČO JE TO?

1. Adventisti siedmeho dňa tvrdia, že pápež zmenil sobotu na nedeľu. "Pápež zmenil deň odpočinku zo siedmeho na prvý deň." (E. G. White, Early Writings, str. 55)

2. Potom tvrdia, že "zachovávanie nedele musí byť znamením šelmy". The Marvel of Nations podľa U. Smitha, strana 183) "Nedeľný sviatok je čisto dieťaťom pápežstva. Je to znamenie šelmy." (Advent Review, zväzok I, č. 2, august 1850)
Hučia to ľuďom do uší a vyhrážajú sa Božím hnevom, ak budú zachovávať nedeľu, až zastrašujú nevedomé duše, aby sa jej vzdali.

3. Túto zmenu soboty vraj urobili pápeži na koncile v Laodicei v roku 364 po Kristovi. (Replies to Elder Canright, page 151). Bolo to pred viac ako 1500 rokmi.

4. Tvrdia, že všetci, ktorí svätia nedeľu, uctievajú šelmu a prijímajú jej znamenie. "Zachovávanie nedele je inštitúcia prvej šelmy a všetci, ktorí sa podriaďujú tejto inštitúcii, dôrazne uctievajú prvú šelmu a prijímajú jej znamenie, 'znamenie šelmy'. . . Tí, ktorí uctievajú šelmu a jej obraz zachovávajú prvý deň, sú určite modloslužobníci, ako boli modloslužobníci zlatého teľaťa." (Advent Review Extra, strany 10 a 11, august 1850). Tento jazyk je príliš jasný na to, aby došlo k omylu. Všetci, ktorí zachovávajú nedeľu, majú znamenie šelmy.

5. No, čudné na tom je, že teraz všetci popierajú, že niekto kedy mal znamenie šelmy. "Nikdy sme to takto nevyjadrili," hovorí Smith vo svojom diele Marvel of Nations, strana 184. Aj keď toto tvrdenie zásadne odporuje tomu, čo kedysi učili, ako bolo spomenuté vyššie. Je to pre nich bežná vec meniť svoje stanoviská a následne ich popierať.
Pokračujeme ďalej:

6. Spojené štáty čoskoro prijmú prísny nedeľný zákon a zjednotia cirkev a štát; potom všetci, ktorí budú zachovávať nedeľu, budú mať znamenie. (Marvel of Nations, strana 185)


ODPOVEĎ

Hovorí Biblia, že znamením šelmy je zachovávanie nedele? V skutočnosti nie. To je len ďalší z ich predpokladov. Aby to dokázali, musia predložiť dlhý, kľukatý súbor argumentov, postavený na argumentoch, z ktorých ani jeden nie je správny. Ich teória je nepravdivá, pretože:

1. Židovská sobota bola zrušená na kríži. [Kol 2,16] Preto ju pápež nezmenil.

2. Nedeľa je Pánovým dňom zo Zjv 1,18. Pozri X. kapitolu tejto knihy.

3. Pápež nikdy nezmenil sobotu. Tento bod som nespochybniteľne dokázal v XI. kapitole. Už len tento fakt narúša celú ich argumentáciu o znamení šelmy.

4. Pápežstvo nie je šelmou, bol vytvorený obraz, ako sa domnievajú.

5. Samotné zachovávanie nedele by v žiadnom prípade nebolo obrazom pápežstva, ako som ukázal.

6. Dvojrohá šelma vôbec nie sú Spojené štáty, ale je ňou pápežstvo, ako som jasne dokázal.

7. Obraz šelmy bol vytvorený pred dávnymi vekmi pápežstvom. Takže každý z ich argumentov pre
znamenie šelmy zlyháva.


ABSURDNOSŤ ICH POZÍCIE

1. Zachovávanie nedele je znakom šelmy už 1500 rokov. Počas celej tejto doby milióny ľudí zachovávali nedeľu na základe výhradnej autority rímskej cirkvi, a predsa nikto nemal toto znamenie!

2. Zachovávanie nedele bolo znovu a znovu a v mnohých krajinách vynútené zákonom a prísnymi trestami, presne tak, ako sa hovorí, že to bude v budúcnosti aj u nás, a predsa nikto z tých, ktorí ju zachovávali takto vynucovanú, nemal znamenie šelmy!

3. Cirkev a štát sa v rôznych krajinách spojili a presadili túto inštitúciu „pápežstvo“, ako to nazývajú, a predsa to nebolo presadzovanie znamenia šelmy!

4. Za viac ako 1500 rokov všetci zbožní na zemi, mučeníci, reformátori, Lutherovci, Wesleyovci a Judsonovci, zachovávali nedeľu a tešili sa Božiemu požehnaniu, ale teraz zrazu celý svet, kresťania a všetci, majú byť zatratení a piť Boží hnev za to, že robia presne to, čo robili všetci svätí ľudia celé stáročia! O zachovávaní nedele v budúcnosti pani Whiteová hovorí: "To musí byť strašný hriech, ktorý privoláva Boží hnev nezmiešaný s milosrdenstvom." (Great Controversy strana 282)
Tento hrozný hriech je práve to, čo celá Kristova cirkev praktizovala celé storočia, a predsa sa mali Božie požehnanie! Aké absurdné.

5. Snažia sa vyhnúť tomuto bodu tým, že hovoria, že tí z iných storočí nemali svetlo o sobote. Nepravdivosť tohto tvrdenia som ukázal na iných stranách. Luther, Bunyan, Baxter, Milton, všetci mali "svetlo" v otázke soboty a odmietli ho a písali proti nemu. Potom to môžem urobiť aj ja a nebudem mať znamenie šelmy, ak to urobili oni.

6. Ak je uctievaním šelmy odpočinok od fyzickej práce v nedeľu po tom, čo človek vie, že nedeľa je pápežova sobota, potom sú mnohí adventisti siedmeho dňa uctievači šelmy. Prečo? Pretože často odpočívajú v nedeľu. Knižní evanjelisti, kolportéri, učitelia, hudobníci, osoby navštevujúce príbuzných, kazatelia na nových miestach atď. všetci často v nedeľu odpočívajú, a dokonca idú do zboru! Sú to uctievači šelmy? Prečo nie? Hovoríte, že to robia len z pohodlnosti alebo z vlastných dôvodov? Len tak môžu v nedeľu odpočívať z toho istého dôvodu, keď to bude vyžadovať zákon, a nebudú uctievať šelmu o nič viac, ako to robia adventisti teraz.

7. Nech to popierajú ako chcú, učenie adventistov siedmeho dňa robí zo všetkých svätiteľov nedele, a to aj teraz aj v minulých storočiach, uctievačmi šelmy a majú jej znamenie. Tu je dôkaz v ich vlastných slovách:

1. Pápež zmenil sobotu. Nedeľa je len pápežovým dňom. Pozri vyššie

2. "Znamenie šelmy je zmena, ktorú šelma urobila v Božom zákone," v sobote. (Marvel of Nations, , strana 175) Potom znamenie šelmy existovalo hneď, ako bola vykonaná zmena, ktorú lokalizujú pred 1500 rokmi. Nie je to nevyhnutný záver? Ak je znamenie šelmy zmena soboty, ktorú urobilo pápežstvo vo štvrtom storočí, potom toto znamenie existovalo odvtedy. Pred týmto záverom niet úniku.

3. Všetci, ktorí zachovávali zákon od tohto dátumu, ako ho zmenila šelma, zachovávali zákon šelmy, a nie Boží zákon; boli ctiteľmi šelmy, a nie ctiteľmi Boha. Tu je ich vlastný argument pre toto tvrdenie: V súvislosti s proroctvom, že pápežstvo "zmení časy a zákony", Dan. 7,25, ktoré podľa nich pápež naplnil roku 364 n. l. tým, že zmenil sobotu na nedeľu, brat Smith hovorí: "Keď sa to stane [čo je pred 1500 rokmi], čo urobia ľudia celého sveta? Majú dva zákony, ktoré si vyžadujú poslušnosť" - Boží zákon a zákon Pápeža. Ak dodržiavajú Boží zákon, ako ho dal, uctievajú a poslúchajú Boha. Ak zachovávajú zákon, ako ho zmenilo pápežstvo, uctievajú túto moc. . . . Ak napríklad Boh hovorí, že siedmy deň je sobota, v ktorú musíme odpočívať, ale pápež hovorí, že to je prvý deň a že máme zachovávať tento deň, a nie siedmy, potom ten, kto dodržiava tento predpis podľa toho ako bol pôvodne daný Bohom , je tým označený ako ctiteľ Boha; a ten, kto ho zachováva zmenený, je tým označený za stúpenca moci, ktorá túto zmenu vykonala. . . . S týmto nemôže žiadna úprimná myseľ nesúhlasiť." (Marvel of Nations, strany 174 a 175)

Za posledných pätnásť storočí boli všetci, ktorí svätili nedeľu, "označení" ako nasledovníci šelmy a uctievali ju! Nevyplýva to z ich vlastného argumentu? Samozrejme, že áno. Keď sa snažia tento hanebný záver poprieť a vyhnúť sa mu, jednoducho si protirečia a utvrdzujú sa v tom. Pozrite sa na tohto ohavného Molocha, ktorého postavili, aby zastrašili nevedomých. Pápež vo štvrtom storočí zmenil Boží zákon tým, že zmenil sobotu na nedeľu. Táto zmena je znamením šelmy; kto potom zachová takto zmenený zákon, ten nezachováva Boží zákon, ale pápežov zákon; neuctieva Boha, ale pápeža. Ale všetci kresťania už pätnásť storočí zachovávajú nedeľu, pápežovu sobotu, znamenie šelmy, a ako hovorí Smith, "boli tým označení ako nasledovníci moci, ktorá túto zmenu vykonala". Z tohto záveru niet úniku. A tak všetci, ktorí zachovávali nedeľu, mali znamenie šelmy a majú ho aj teraz.

Oni však tvrdia, že neučia, že by už niekto mal znamenie šelmy. Toto ukazuje na absurdnosť ich argumentácie. Zachovávanie nedele je znamením šelmy, ale zachovávatelia nedele nemajú znamenie šelmy!
Napríklad: Mám sto falošných bankoviek, platím päťdesiatim ľuďom v Otsegu a oni ich berú a nechávajú si ich, ale ani jeden z nich nemá falošnú bankovku! Nie je to jasné ako facka? Ale oni nevedia, že sú to falošné bankovky, a preto nie sú vinní za to, že ich majú. Ale či pre to všetko nemajú falošné bankovky? Určite. Takže,
ak je zachovávanie nedele znamením šelmy, potom každý človek, ktorý zachováva nedeľu, má znamenie šelmy, či už o tom vie alebo nie. Boh ich za to nemusí považovať za vinných, ale majú ho aj tak. Akonáhle sa týchto päťdesiat mužov dozvie, že ich bankovky sú falošné, či nie sú vinní, ak ich potom používajú? Áno.
Tak, akonáhle je človek informovaný o tom, že nedeľa je znamením šelmy, ak ju potom zachováva, či nemá také pravé znamenie šelmy ako sa len dá? A ak ešte stále dobrovoľne zachováva nedeľu, nie je pred Bohom rovnako vinný, ako keby ho nútil zachovávať zákon? Áno, ba ešte viac, lebo teraz nemá nijakú výhovorku, kým vtedy by sa mohol obhajovať tým, že bol k tomu donútený. Takže nie je potrebné, aby nedeľný zákon dával ľuďom znamenie šelmy. Všetci, čo zachovávajú nedeľu, ju už majú, a len čo sa dozvedia, že nedeľa je znamenie šelmy, potom sú vinní ako uctievači šelmy. Ale adventisti siedmeho dňa už v tejto veci informovali tisíce ľudí. Ak teda nemajú znamenie šelmy, prečo? Iste, bol som o tom poučený, a predsa zachovávam nedeľu, pápežskú sobotu, znamenie šelmy. Mám znamenie šelmy? Nech odpovedia, ak sa odvážia. Pamätajte si, že Luther, Milton, Baxter, Bunyan a Miller boli v otázke soboty poučení, a predsa písali proti nej a zachovávali nedeľu. Čitateľ, toto adventné znamenie šelmy je absurdita a len strašiak. Nenechaj sa vystrašiť.

Aj keby pápež zmenil sobotu na nedeľu, neznamenalo by to, že nedeľa je jeho znamením.
Znamením každého človeka bolo to, čím označoval veci, ktoré mu patrili. V biblických časoch si pán dával znamenie na pravú ruku alebo na čelo svojich otrokov. Pohanskí bohovia mali svojich uctievačov takto označených. Odkazuje sa tu na tento zvyk a používa sa ako ilustrácia. Takto by uctievači šelmy museli urobiť niečo, čo by ich označilo alebo odlíšilo ako jej stúpencov. Ale zachovávanie nedele neodlišuje katolíka od príslušníkov iných cirkví, pretože nedeľu zachovávajú všetky cirkvi - grécka, arménska, luteránska, episkopálna, metodistická, atď. Pápež nikdy nepoužíval nedeľu na odlíšenie svojich stúpencov od ostatných, ani ako dôkaz svojej autority hlavy cirkvi. Ako dôkaz svojej autority poukazuje na kľúče svätého Petra a svoju pravidelné apoštolské nástupníctvo po ňom. Hovorí Dowling: "Pápeži si uplatňujú svoje božské právo nadradenosti v dôsledku toho, že sa vyhlasujú za nástupcov apoštola Petra." (History of Romanism, strana 44)
Na tomto, a nie na zachovávaní nedele, zakladajú svoj nárok na moc. Citujú nejaký nejasný katechizmus, v ktorom sa tvrdí, že cirkev má právomoc "prikazovať sviatky a sväté dni", pretože táto cirkev vyhlásila nedeľu za svätú. To je nekonečne málo na to, aby sa nedeľa stala dôkazom celej ich autority, jediným "znakom" tejto cirkvi.

4. Je absurdné tvrdiť, že odpočinok v nedeľu je taký hrozný zločin, ako to tvrdia adventisti. Počúvajte brata Smitha: "Zachovávanie nedele musí byť znamením šelmy." "Prijatie jej znamenia musí byť niečo, čo zahŕňa najväčší priestupok, akého sa možno proti Bohu dopustiť." (Marvel of Nations strany 170, 183) Zachovávanie nedele je teda väčšia neresť ako klamstvo, krádež alebo dokonca vražda alebo modloslužba! Takéto tvrdenie je obludné. V mysli každého úprimného, premýšľajúceho človeka sa musí zrútiť pod ťarchou vlastnej absurdity.


ČO JE TEDA ZNAMENIE ŠELMY?

Sám brat Smith to uviedol tak jasne, ako to bolo potrebné: "Zrejme to bude nejaký čin alebo činy, ktorými ľudia budú musieť uznať autoritu tohto obrazu a podriadiť sa jeho príkazom."
"Takže znamením šelmy alebo pápežstva musí byť nejaký čin alebo vyznanie, ktorým sa uznáva autorita a moc šelme." (Marvel of Nations, strany 169, 172)
Presne tak; akýkoľvek čin alebo činy, ktorými ľudia preukazujú svoju úctu šelme alebo jej obrazu, akákoľvek forma uctievania, ktorou uznávajú jej autoritu, to by bolo uctievanie šelmy a jej obrazu a prijatie jej znamenia. Dr. Clarke hovorí: "Latinska [katolícka] bohoslužba je univerzálnym znamením, ktorým sa latinská cirkev odlišuje od všetkých ostatných cirkví a preto je jediným neomylným ZNAMENÍM, podľa ktorej možno určiť pravého pápeža a odlíšiť od ostatného ľudstva." Zj 13,16.
Toto je stanovisko, ktoré zastávajú protestanti vo všeobecnosti, a ja ho považujem za správne. Prispôsobovanie sa systému uctievania, ktorý zaviedlo pápežstvo, veľká protikresťanská mocnosť, obraz šelmy, by bolo uctievaním šelmy a jej obrazu a prijatím jej znamenia. Uctievať šelmu je veľkým zločinom; ale či je zločinom zasvätiť deň Bohu, hoci to Biblia nevyžaduje? Určite nie, veď Pavol hovorí: "Kto zachováva určitý deň, zachováva ho pre Pána." Rimanom 14, 6.
O tom, ako to robiť, hovorí: "Každý nech je úplne presvedčený o svojom presvedčení. " Verš 5. Môžeme teda slobodne považovať nedeľu za Pánovu, ak sa tak rozhodneme. Z toho vyplýva, že nemôže byť hriechom, ako tvrdia adventisti, a tak nemôže byť znamením šelmy.


TROJANJELSKE POSOLSTVO, ZJ 14:6-12

Jedným z veľkých tvrdení adventistov siedmeho dňa je, že hlásajú trojanjelské posolstvo Zj. 14:6-12. To je ich hlavná téma. Mormoni tiež tvrdia, že toto posolstvo kázal Joe Smith. Ale ani v jednom prípade nie je pre toto tvrdenie ani štipka základu. Prečítajte si prvé posolstvo, verše 6,7. Vidíme anjela, ktorý káže evanjelium všetkým národom a hovorí: "Potom som videl iného anjela letieť stredom neba: Mal večné evanjelium, aby ho zvestoval obyvateľom zeme, každému národu, kmeňu, jazyku a ľudu. Volal mohutným hlasom: „Bojte sa Boha a vzdajte mu slávu, lebo prišla hodina jeho súdu. Klaňajte sa tomu, ktorý stvoril nebo i zem, more i pramene vôd.“ Toto sa naplnilo vďaka apoštolom a prvým kresťanom, keď hlásali evanjelium všetkým národom.
Ježiš povedal: "Choďte do celého sveta a hlásajte evanjelium všetkému stvoreniu." Marek 16, 15. Anjela v Zj 14,6.7 vidíme, ako hlása evanjelium všetkým národom, ako to prikázal Ježiš. Porovnaj Pavlovo kázanie modloslužobným pohanom v Lystre, Sk 14,15, so slovami prvého posolstva, Zj 14,7, a uvidíme, že sú takmer totožné. Pavol povedal: "vám zvestujeme evanjelium, aby ste sa od týchto márností obrátili k živému Bohu, ktorý stvoril nebo, zem, more i všetko, čo je v nich." Zjavenie 14,7 hovorí: "Klaňajte sa tomu, ktorý stvoril nebo, zem i more." Toto teda bolo posolstvo modloslužobníkom, ktoré im oznamovalo živého Boha, ktorý stvoril všetky veci, ale o ktorom oni nevedeli. To je presne to, čo prvotná cirkev hlásala pohanským národom, kým nebolo modloslužobníctvo zvrhnuté.

Pavol hovorí, že evanjelium "bolo zvestované všetkému stvoreniu, ktoré je pod nebom", Kol 1,23. To bolo pred jeho smrťou, čím sa presne naplnilo Zj 14,6.7. Adventné dielo v roku 1844 však bolo malou, lokálnou záležitosťou, obmedzené na niekoľko štátov; a nie že by sa kázalo všetkým národom.

Adventisti tvrdia, že Miller kázal toto posolstvo v rokoch 1840-4. Nič také však neurobil. Ťažisko kázania bolo, že koniec sveta príde v roku 1843 a potom v roku 1844. On však kázal to, čo v oboch prípadoch zlyhalo, ako vieme. Či Boh posiela ľudí, aby robili také omyly, ako je tento? Miller nekázal, že prišla hodina súdu. To bol dodatočný nápad, výklad vložený do jeho diela, na ktorý v tom čase nemyslel.

Tvrdí sa, že apoštoli nemohli hlásať toto posolstvo, pretože súd neprišiel v v ich dobe. Pozrime sa na to. Ježiš kázal takto: "Teraz je súd tohto sveta." Ján 12,31. Ježiš povedal, "Teraz je súd." Kto mu bude oponovať a hovoriť, že to tak nie je? Peter povedal: "Lebo prišiel čas, že súd musí začať v Božom dome." 1Pet 4,17. Tu sú dva priame svedectvá, a to stačí. V presnom súlade s nimi teda prvý anjel oznamuje: "A tak prišla hodina jeho súdu." Zj 14,7. Ak chce niekto vidieť pravdu, je to dostatočne jasné; ak nechce, nemá zmysel sa s ním ďalej hádať.


DRUHÉ POSOLSTVO, VERŠ 8

"A nasledoval iný anjel, ktorý povedal: „Padol, padol ten veľký Babylon, ktorý opájal všetky národy vínom vášne svojho smilstva.“
Čo je to Babylon, to veľké mesto? Je to plne opísané v Zj 17 a 18 a všetci protestanti ho považujú za rímsku cirkev. Adventisti sami s tým súhlasia, hoci sa snažia, aby Babylon zahŕňal aj protestantské cirkvi.
Adventisti siedmeho dňa tvrdia, že toto posolstvo zvestovali milleriti v roku 1844. Keď cirkvi odmietli uveriť Millerovi, že koniec sveta príde v roku 1844, vtedy pre túto neveru boli všetky tieto cirkvi Bohom zavrhnuté a padli. Pani Whiteová hovorí: "Satan sa plne zmocnil cirkvi ako tela ... Ich vyznanie, modlitby a napomínanie sú v Božích očiach ohavnosťou." (Early Writings, strana 135)
Čo strašné urobili, že tak upadli? On sa mýlil a oni mali pravdu, ale Boh ich odmietol a požehnal Millerovcov! Toto je pekná ukážka egoizmu a nedôslednosti adventistov. Kázali to, čo sa píše v Zj 14,8? Nie! Hovorili, že Babylon padol, pretože odmietol millerizmus, ale posolstvo uvádza úplne iný dôvod. Babylon padol, "lebo dal všetkým národom piť víno svojho smilstva." Biblia uvádza jeden dôvod, adventisti uvádzajú iný. Opili protestantské cirkvi v Amerike v priebehu krátkych asi piatich rokov, počas Millerovho kázania, tým, že jednoducho odmietli jeho teóriu času - všetky národy? Táto myšlienka je absurdná. Toto posolstvo musí mať oveľa hlbší a širší význam ako tento. Preto toto posolstvo nikdy nekázali. Len niekoľko zborov vo východných štátoch počuli a odmietli millerizmus; za to všetko desiatky miliónov členov cirkví v celom svete, ktorí o Millerovi nikdy ani len nepočuli, boli Bohom zavrhnutí! Aký nerozumný postoj. Opäť platí, že Babylon musí zahŕňať prinajmenšom Rím. Padla katolícka cirkev v roku 1844? Nie, lebo padla už dávno, ako vie každý protestant. Pád Babylonu teda neznamená to, čo hovoria adventisti, a oni hlásali to, čo hovorí posolstvo.

Tisíckrát pravdepodobnejšie je použitie tohto posolstva na Lutherovo dielo a reformáciu. Až do Lutherových čias sa predpokladalo, že pápežská cirkev je tou pravou cirkvou, a ako taká vládla nad kráľmi zeme a svedomím ľudí. Luther prekvapil svet odvážnym vyhlásením, že rímska cirkev je "Matkou neviestok", "veľkým Babylonom" zo Zj 17,1-6, a že padla, ako sa uvádza v Zj 14,8; 18,1-4. Dňa 6. októbra 1520 vydal o tom svoju slávnu knihu "Babylonish Captivity of the Church.".

Budem citovať z D'Aubigneho Dejín reformácie, II. zväzok: "Luther si pripravil mínu,ktorej výbuch otriasol budovou Ríma až po jej najnižšie základy. Bolo to uverejnenie jeho slávnej knihy o 'babylonskom zajatí Cirkvi', ktorá vyšla 6. októbra 1520." (Strana 130).
V nej sa píše: "V tomto roku som sa rozhodol, že sa budem venovať tejto téme: "Viem, že pápežstvo nie je nič iné ako Babylonské kráľovstvo." (Strana 131)
"Kresťania sú pravým Božím ľudom, ktorý je vedený do babylonského zajatia." (Strana 133)
"Všetko zlo, ktoré postihlo kresťanstvo, úprimne pripisuje Rímu." (Strana 138)
Luther hovorí: "Je pravda, že som napadol dvor Ríma; ale ani ty, ani nikto na svete nemôže poprieť, že je skazenejší ako Sodoma." (Strana 139)
"Tento Babylon, ktorý je zmätok sám." "Rím už mnoho rokov zaplavuje svet všetkým, čo by mohlo zničiť telo i dušu. Rímska cirkev, kedysi najprestížnejšia vo svätosti, sa stala najrozpustilejším brlohom lupičov, najbezostyšnejším zo všetkých bordelov, kráľovstvom hriechu, smrti a pekla." (Strana 140)

Tu bolo ohlásenie pádu Babylonu, ktoré bolo hodné toho mena. Skutočne, Rím opil všetky národy svojím vínom. Vládol všetkým národom, zbohatol, žil v nádhere; zabíjal svätých; stal sa príbytkom každého zlého ducha. Toto všetko je presne vykreslené v Zj. 17,1-6, kde je podrobnejšie opísaný "veľký Babylon" z kapitoly 14,8. Potom v Zj 18,1-4 je oznámenie o páde Babylonu vysvetlené podrobnejšie, ale je to to isté posolstvo. To presne zapadá do Lutherovho diela.

Lutherovo posolstvo bolo mocným výkrikom, ktorý osvietil zem, oznámil strašnú skazenosť Ríma, povolal z neho milióny ľudí a dalo svetu tú mocnú silu, protestantizmus. Na stránke celej histórii sveta sa nikdy predtým neudialo také mocné náboženské hnutie. Bolo to hodné povšimnutia v proroctve.
Zvážte túto skutočnosť: zatiaľ čo adventisti nachádzajú stovky proroctiev, celé kapitoly, ktoré sa vzťahujú na ich malé dielo, nenájdu žiadne, ktoré by predpovedalo veľké náboženské hnutie reformácie, ktoré spôsobilo revolúciu vo svete! To ilustruje, ako si všetko vykladajú tak, aby to vyhovovalo im samým. Nie, druhé posolstvo zo Zj 14,8, pád Babylonu, sa vzťahuje na katolícku cirkev, nie na protestantov, a bolo naplnené pred tristopäťdesiatimi rokmi Lutherom, nie mileristami v roku 1844.


TRETIE POSOLSTVO, ZJ 14:9-12

Toto varovanie pred uctievaním šelmy, jej obrazu a prijatím jej znamenia bolo dané všetkými protestantským cirkvám za posledných tristo rokov. Pozrite sa na množstvo kníh proti pápežstvu a proti skazenosti katolicizmu. Z tlače a kazateľníc neustále zaznieva jednotné varovanie pred odpadlíckym Rímom. Nikdy sa proroctvo nenaplnilo jasnejšie ako teraz.

Adventisti siedmeho dňa hovoria, že toto posolstvo odovzdávajú oni. Žiadne tvrdenie nebolo absurdnejšie.
1. Úplne sa mýlia v tom, čo je to šelma, obraz a znamenie, ako som ukázal.

2. Podľa toho, čo sami ukazujú, už sedemdesiat rokov kážu proti niečomu, čo neexistuje – obraz, ktorý podľa nich ešte len má byť vytvorený!

3. Tú časť posolstva o mukách bezbožných, o ich dyme stúpajúcom na veky vekov, atď. nikdy nehlásajú, lebo tomu práve neveria.

4. Ich egoistické tvrdenie, že sú jediní, ktorí "zachovávajú Božie prikázania", je ukázané ako nepravdivé v XX. kapitole.

5. V Zj 14 sa spomína šesť anjelov. Ak prví traja predstavujú varovné posolstvá, potom aj ďalší traja; a teda po troch anjeloch majú prísť ešte tri posolstvá! Čo na to adventisti? Nič.

Týchto niekoľko krátkych bodov stačí na to, aby sme ukázali, že ich aplikácia troch posolstiev je úplne nesprávne.


JE SOBOTA BOŽOU PEČAŤOU?

Adventisti siedmeho dňa tvrdia, že "Božou pečaťou je jeho svätá sobota". (Thoughts on Revelation, strana 452) Ani jedna duša žijúca na zemi keď Ježiš príde, nebude spasená, ak nebude takto zapečatená zachovávaním tohto dňa. (Early Writings, strana 11)

1. Hovorí Biblia, že sobota je Božou pečaťou? Nie, to je ďalší adventistický predpoklad, ktorý dokazujú dlhým, kľukatým a za vlasy pritiahnutým súborom dedukcií. Jeden z ich najschopnejších rečníkov potrebuje hodinu na to, aby to vyzeralo čo i len trochu hodnoverne, keď nemá žiadnu oponentúru. Dokonca aj potom to len málo ľudí dokáže pochopiť.

2. Slovo "pečať" ako podstatné meno a sloveso sa v Biblii používa šesťdesiatpäťkrát, ale ani raz sa nehovorí že ide o sobotu.

3. Tvrdia, že znamenie a pečať sú synonymné pojmy, ktoré znamenajú to isté; a keďže sobota sa nazýva znamením (Ex 31, 17), je teda pečaťou. Proti tomu namietam, lebo
1. Pečať sa nikdy nedefinuje slovom znamenie, ani znamenie slovom pečať; ani sa nikdy neuvádza jeden termín ako synonymum druhého. Dôkladne som preskúmal štrnásť rôznych slovníkov, lexikónov a encyklopédií a nenašiel som žiadnu výnimku z tohto tvrdenia.
2. Tento pôvodný výraz pre pečať (hebrejsky "chotham"; grécky "sphragis") sa nikdy neoznačuje ako znamenie.
3. Tento pôvodný výraz pre znamenie (hebrejsky "oth"; grécky "semeion") sa nikdy neoznačuje ako pečať. Preto to nie sú synonymné výrazy.

4. Verš Rim 4,11 sa používa ako dôkaz, že znamenie je pečať, ale neodôvodnene. Niektoré veci môžu mať dve úplne odlišné použitia, ako napríklad môžem svoju palicu používať ako palicu alebo ako ukazovátko, ale je teda palica a ukazovátko to isté? Nie. Tak sa v Rim 4, 11 obriezka používa ako znamenie a zároveň ako pečať; ale to však nedokazuje, že znamenie je pečať. Tak aj sobota je znamením. (Ex 31,17) Je možné, že ju Boh mohol použiť ako pečať, ale používa ju? Kde je dôkaz? Nikde.

5. Sobota bola znamením medzi Bohom a Izraelitmi. (Ex 31,17) Takisto aj obriezka. (Rim 4,11). Ani jedno však nie je znamením pre kresťanov.

6. Sobota bola zrušená na kríži. (Kol 2,16). Preto teraz nemôže byť Božou pečaťou.

7. Ak je sobota Božou pečaťou, ktorou pečatí svoj ľud, potom každý, kto svätí sobotu, je zapečatený a pripravený na premenenie. Keď Boh dá svoju pečať na človeka, musí to znamenať, že je Boží. Je to tak aj v Zj 7,2-4, kde anjel zapečatil človeka Božou pečaťou, čím sa stal jedným zo 144 000, ktorí boli "bez chyby"? (Zj 14,1-5)
Áno. Potom, ak je sobota pečaťou, všetci, ktorí ju zachovávajú, sú zapečatení a pripravení na vstup do neba. Ale
1. všetci starí farizeji prísne zachovávali sobotu;
2. v súčasnosti ju zachovávajú milióny Židov;
3. všetci baptisti siedmeho dňa ju zachovávajú;
4. zachovávajú ju všetci Marionovci, ktorí ostro vystupujú proti adventistom siedmeho dňa;
5. zachovávajú ho aj mnohí adventisti siedmeho dňa, ktorí boli vylúčení zo svojich cirkví pre ich hriechy
Sú všetci títo zapečatení a pripravení na spasenie? Nie. Potom sobota ako pečať, ako dôkaz Božej
priazne, ako skúška charakteru a spôsobilosti pre nebo, úplne zlyháva. Preto nemôže byť Božou pečaťou.

Aká je teda Božia pečať? Jasne sa uvádza, že je to Duch Svätý. Takto: "ktorý nás aj zapečatil a a dal nám do srdca závdavok Ducha." (II Kor 1,22) "V ňom ste aj vy, ktorí ste počuli slovo pravdy, evanjelium o svojej spáse, a uverili ste mu, dostali pečať prisľúbeného Ducha Svätého." (Ef 1,13) "Nezarmucujte Svätého Božieho Ducha, ktorého pečať nosíte na deň vykúpenia." (Ef 4,30) Tieto texty dostatočne jasne ukazujú, čo je pečať Pána. Je to Duch Svätý. Je zvláštne, že ľudia tieto jasné texty odložia bokom a snažia sa dlhými, neistými argumentmi vymyslieť, že pečaťou je stará židovská sobota, keď Biblia o nej nikdy nehovorí ani slovo.

Adventisti tvrdia, že sobota je pečaťou dekalógu. Tvrdia, že v zákone nie je iné prikázanie, ktoré by hovorilo o tom, kto vydal tento zákon. Toto tvrdenie je úplne nepravdivé. Už prvé slová dekalógu hovoria o tom, kto ho dal: "Ja som Pán, tvoj Boh, ktorý ťa vyviedol z egyptskej krajiny, z Egypta. domu otroctva. Nebudeš mať iných bohov predo mnou." (Ex 20,2.3) Toto hovorí tak jasne, ako je to len možné, kto vydal tento zákon, a vytrháva z koreňov adventistický argument o pečati. Pozrite sa na ich zoznam "Božieho zákona ". Tieto úvodné slová, ako ich vložil Boh, sú vynechané. Ak by boli ponechané, boli by v jasnom rozpore s adventným argumentom.

Neregistrovaný

Re: Kapitola 6

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Chceš komára - rozsviť světlo, chceš Mikima, napiš o Canrightovi :D ::mocking::
Nemůžou si pomoct.

hust

Re: Kapitola 6

Neprečítaný príspevok od používateľa hust »

Sobota je znamením pro židovský národ.

Exodus 31,13,16-17

Ezechiel 20,12,20

Nemůžeme si přivlastňovat něco co nebylo určeno nám a ani sobotu nemůžeme vnucovat jiným. Židé sobotu nikomu nevnucují.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Kapitola 6

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

hust napísal: 20 Máj 2023, 12:52 Sobota je znamením pro židovský národ.

Exodus 31,13,16-17

Ezechiel 20,12,20

Nemůžeme si přivlastňovat něco co nebylo určeno nám a ani sobotu nemůžeme vnucovat jiným. Židé sobotu nikomu nevnucují.
Sobotu Bůh nestvořil pro židy té v té době ještě vůbec neexistovali.
CEP Ekumenický překlad, 1979
Gen 2:3: "A Bůh požehnal a posvětil sedmý den, neboť v něm přestal konat veškeré své stvořitelské dílo."
(posvětit znamená oddělit k bohoslužbě)
Ježíš to jasně potvrzuje pro loho byla sobota (sabat) učiněna:
CEP Ekumenický překlad, 1979
Mar 2:27: "A řekl jim: "Sobota je učiněna pro člověka, a ne člověk pro sobotu."

hust

Re: Kapitola 6

Neprečítaný príspevok od používateľa hust »

mikim napísal: 20 Máj 2023, 13:49
hust napísal: 20 Máj 2023, 12:52 Sobota je znamením pro židovský národ.

Exodus 31,13,16-17

Ezechiel 20,12,20

Nemůžeme si přivlastňovat něco co nebylo určeno nám a ani sobotu nemůžeme vnucovat jiným. Židé sobotu nikomu nevnucují.
Sobotu Bůh nestvořil pro židy té v té době ještě vůbec neexistovali.
CEP Ekumenický překlad, 1979
Gen 2:3: "A Bůh požehnal a posvětil sedmý den, neboť v něm přestal konat veškeré své stvořitelské dílo."
(posvětit znamená oddělit k bohoslužbě)
Ježíš to jasně potvrzuje pro loho byla sobota (sabat) učiněna:
CEP Ekumenický překlad, 1979
Mar 2:27: "A řekl jim: "Sobota je učiněna pro člověka, a ne člověk pro sobotu."

Genesis psal Žid zpětně do minulosti. Židé potřebovali kořeny, až k Bohu a proto jsou tak v Bibli psány všechny příběhy. I ty máš své kořeny a přesto jsi je částečně opustil.
Židé jsou také lidé nebo je také pokládáme za "člověky", proto je použito dané slůvko: "Pro člověka".
V daném příběhu se neřeší sobota celosvětově,. Řeší se trhání klasu v sobotu. Celý příběh směřuje jinam.
Jinak je to chabá argumentace z minulosti.
I když se adventisté snaží světit sobotu, tak na tom by nebylo nic špatné. Špatné je vnucování jiným s výhružkou ztráty spasení a účelovým výkladem.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Kapitola 6

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Genesis mohl psát žid, ale to neví nikdo přesně. V době kdy Bůh požehnal a posvětil sedmý den židé neexistovali a také Ježíš moc dobře věděl co říká, když řekl člověka a nikoliv žida to rozhodně nemyslel jen židy jak se nám snažíš namluvit. Sobota byla stvořena pro každého člověka k odpočinku který uvěřil v Boha Otce a v Pána Ježíše Krista.
Sobota je součást Desatera, které platí dodnes, a apoštolové jej i po vzkříšení Ježíše zachovávali. Spásení budou jen ti co mají víru Ježíšovu (věří stejně jako on) a zachovávají Boží přikázání.

CSP'09 Ceský studijní preklad
Zj 14:12: "Zde je vytrvalost svatých, kteří zachovávají Boží přikázání a Ježíšovu víru."

CSP'09 Ceský studijní preklad
1J 5:2-3: "Podle toho poznáváme, že milujeme Boží děti, když milujeme Boha a plníme jeho přikázání. To je totiž láska k Bohu, že zachováváme jeho přikázání. A jeho přikázání nejsou těžká,"

BKR Bible kralická, 1579
Zjev 22:13-15: "Jáť jsem Alfa i Omega, počátek i konec, první i poslední. Blahoslavení, kteříž zachovávají přikázání jeho, aby měli právo k dřevu života a aby branami vešli do města. Vně pak budou psi a čarodějníci, a smilníci, a vražedlníci, a modláři, i každý, kdož miluje a činí lež."

Tedy kdo nezachovává Boží přikázání nebzde mít právo ke dřevu života v nebi a tedy jinými slovy nebude spasený.

hust

Re: Kapitola 6

Neprečítaný príspevok od používateľa hust »

mikim napísal: 20 Máj 2023, 19:42 Genesis mohl psát žid, ale to neví nikdo přesně. V době kdy Bůh požehnal a posvětil sedmý den židé neexistovali a také Ježíš moc dobře věděl co říká, když řekl člověka a nikoliv žida to rozhodně nemyslel jen židy jak se nám snažíš namluvit. Sobota byla stvořena pro každého člověka k odpočinku který uvěřil v Boha Otce a v Pána Ježíše Krista.
Sobota je součást Desatera, které platí dodnes, a apoštolové jej i po vzkříšení Ježíše zachovávali. Spásení budou jen ti co mají víru Ježíšovu (věří stejně jako on) a zachovávají Boží přikázání.

CSP'09 Ceský studijní preklad
Zj 14:12: "Zde je vytrvalost svatých, kteří zachovávají Boží přikázání a Ježíšovu víru."

CSP'09 Ceský studijní preklad
1J 5:2-3: "Podle toho poznáváme, že milujeme Boží děti, když milujeme Boha a plníme jeho přikázání. To je totiž láska k Bohu, že zachováváme jeho přikázání. A jeho přikázání nejsou těžká,"

BKR Bible kralická, 1579
Zjev 22:13-15: "Jáť jsem Alfa i Omega, počátek i konec, první i poslední. Blahoslavení, kteříž zachovávají přikázání jeho, aby měli právo k dřevu života a aby branami vešli do města. Vně pak budou psi a čarodějníci, a smilníci, a vražedlníci, a modláři, i každý, kdož miluje a činí lež."

Tedy kdo nezachovává Boží přikázání nebzde mít právo ke dřevu života v nebi a tedy jinými slovy nebude spasený.
Plácáš nesmysly, Bible byla postupně "sestavována" v době počátku existence židovského národa. Napřed se tradovalo ústně a později přešlo do písemné podoby.. Je to židovský kánon a pokud by nebyl židovský tak by musel spadnout s nebe a nebo by měl pohanské kořeny. Diskuze je o sobotě a vede se tady hodně dlouho. Pokud nezachováváš přikázání 100 %, tak se tady nenaparuj a jsi stejný hříšník, jako ostatní. Rozdíl je jen ve tvém sveřepém postoji, bez posunu a následování Krista. Przníš texty z Bible podle své myšlenkové podoby. Házet sem jednotlivé verše je zvykem těch co se jen chvástají kydáním rádoby naučené náboženské moudrosti. Zachovávat Boží přikázání je v podstatě o lásce k Bohu a k lidem bez rozdílu. Zachovávání soboty má úplně jiné zabarvení. Je to o prožívání a šíření pokoje/ odpočinutí, který zahrnuje všechno a všechny, kteří se dostanou do sféry a pod vliv takového člověka.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Kapitola 6

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Nedal jsi žádný důkaz z Bible tudíž lžeš a vymýšlíš si jako většina "křesťanů".
Když názorově prohráváš hned obviňuješ druhé, že nezachovávají 100% Desatero, i když o nich nic nevíš a opak je pravdou. Pokud podle sebe soudíš druhé pak se Tvým slovům vůbec nedivím. Měl by ses nad sebou zamyslet, pokud chceš být jednou spasený.

hust

Re: Kapitola 6

Neprečítaný príspevok od používateľa hust »

mikim napísal: 21 Máj 2023, 09:14 Nedal jsi žádný důkaz z Bible tudíž lžeš a vymýšlíš si jako většina "křesťanů".
Když názorově prohráváš hned obviňuješ druhé, že nezachovávají 100% Desatero, i když o nich nic nevíš a opak je pravdou. Pokud podle sebe soudíš druhé pak se Tvým slovům vůbec nedivím. Měl by ses nad sebou zamyslet, pokud chceš být jednou spasený.

Bible není důkazová kniha. Jako důkazovou knihu ji používají jen dogmatici a fanatici. Bible je kniha příběhů a tak se má také s pokorou číst. Svými radami se řiď napřed ty sám. Jsi docela znám všude, kde jsi strčil svůj komentář. Přečti si je všude, kde jsi něco na netu komentoval. Docela tě i chápu, když jsi zamilován do svých myšlenkových konstrukcí. Spasení není za dobré chování, ale za Milost skrze Krista.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Kapitola 6

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

O spasení z milosti nikoho Ježíš Kristus neučil. Naopak učil o spasení ze skutků zákona a ze skutků milosrdenství. Víra brz skutků je mrtvá. O spaseni z milosti a bez skutků chybně učil pouze ap. Pavel.

CEP Ekumenický překlad, 1979
Jak 2:14-24: "Co je platné, moji bratří, když někdo říká, že má víru, ale přitom nemá skutky? Může ho snad ta víra spasit? Kdyby některý bratr nebo sestra byli bez šatů a neměli jídlo ani na den, a někdo z vás by jim řekl: "Buďte s Bohem - ať vám není zima a nemáte hlad", ale nedali byste jim, co potřebují pro své tělo, co by to bylo platné? Stejně tak i víra, není-li spojena se skutky, je sama o sobě mrtvá. Někdo však řekne: "Jeden má víru a druhý má skutky." Tomu odpovím: Ukaž mi tu svou víru bez skutků a já ti ukážu svou víru na skutcích. Ty věříš, že je jeden Bůh. To je správné. I démoni tomu věří, ale hrozí se toho. Neuznáš, ty nechápavý člověče, že víra bez skutků není k ničemu? Což nebyl náš otec Abraham ospravedlněn ze skutků, když položil na oltář svého syna Izáka? Nevidíš, že víra působila spolu s jeho skutky a že ve skutcích došla víra dokonalosti? Tak se naplnilo Písmo: `Uvěřil Abraham Bohu, a bylo mu to počítáno za spravedlnost´ a byl nazván `přítelem Božím´. Vidíte, že ze skutků je člověk ospravedlněn, a ne pouze z víry!"

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní