Odchod církve adventistů

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Odchod církve adventistů

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Ale něco málo z Genesis mohl napsat ještě i někdo jiný to nevím a asi to pro mně není tak důležité. Ap. Pavel taky nenapsal vše co prý napsal.

Neregistrovaný

Re: Odchod církve adventistů

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Presne naopak ako píšeš, Mojžiš autorom kníh Mojzisovych nebol. Bol ním totiž niekto, kto o Mojžišovi hovoril, ako sám obsiahle citujes, v tretej osobe.
Autorstvím bible se zabývá biblistika. Argument 3.osoby je jednou z námitek biblické kritiky, kterou zastáváš. Ovšem i jiné knihy Písma jsou napsány touto formou-evidentně části knihy Daniel. Možná jsi si nevšiml, ale kniha Deuteronomium je napsána v 1.osobě, Mojžíšem, je to jedna z knih Pentateuchu.
Pro nás, křesťany, je také vodítkem, že Židé již před tisíciletími o autorství Mojžíše nepochybovali a nepochybovali o tom ani první křesťané:
Vždyť Mojžíš má odedávna po městech své kazatele, kteří čtou jeho Zákon v synagógách každou sobotu.“ Sk 15:21
A tak až podnes, když se čte Mojžíš, leží na jejich srdci závoj. 2 Kor 3:15
Zcela jasně se vyjádřil Pán Ježíš o Mojžíšovi, jehož výroky (napsané v 3.osobě v Pentateuchu) připisoval jemu:
Mojžíš píše o spravedlnosti, založené na zákoně: ‚Člověk, který tak jedná, bude živ.‘ Řím 10:5 (podle toho tedy musel zápis udělat Mojžíš Lev 18:5)
Takže je to celkem jasné-autorem Pentateuchu je Mojžíš.

Neregistrovaný

Re: Odchod církve adventistů

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Presne naopak ako píšeš, Mojžiš autorom kníh Mojzisovych nebol. Bol ním totiž niekto, kto o Mojžišovi hovoril, ako sám obsiahle citujes, v tretej osobe.
Autorstvím bible se zabývá biblistika. Argument 3.osoby je jednou z námitek biblické kritiky, kterou zastáváš. Ovšem i jiné knihy Písma jsou napsány touto formou-evidentně části knihy Daniel. Možná jsi si nevšiml, ale kniha Deuteronomium je napsána v 1.osobě, Mojžíšem, je to jedna z knih Pentateuchu.
Pro nás, křesťany, je také vodítkem, že Židé již před tisíciletími o autorství Mojžíše nepochybovali a nepochybovali o tom ani první křesťané:
Vždyť Mojžíš má odedávna po městech své kazatele, kteří čtou jeho Zákon v synagógách každou sobotu.“ Sk 15:21
A tak až podnes, když se čte Mojžíš, leží na jejich srdci závoj. 2 Kor 3:15
Zcela jasně se vyjádřil třeba apoštol Pavel o Mojžíšovi, jehož výroky (napsané v 3.osobě v Pentateuchu) připisoval jemu:
Mojžíš píše o spravedlnosti, založené na zákoně: ‚Člověk, který tak jedná, bude živ.‘ Řím 10:5 (podle toho tedy musel zápis udělat Mojžíš Lev 18:5)
Takže je to celkem jasné-autorem Pentateuchu je Mojžíš.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Odchod církve adventistů

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Co napsal a nenapsal ap. Pavel:
Pavlovy epištoly jsou třináct knih v Novém zákoně tradičně připisovaných Pavlovi apoštolu.[1][2]

V moderní novozákonní vědě existuje téměř všeobecná shoda na základní skupině autentických Pavlových epištol, jejichž autorství je zřídka zpochybňováno: Římanům, 1. a 2. Korinťanům, Galaťanům, Filipským, 1. Tesaloničanům a Filemonovi. O několik dalších dopisů nesoucích Pavlovo jméno se mezi učenci vedou spory, jmenovitě Efezským, Koloským, 2. Tesalonickým, 1. a 2. Timoteovi a Titovi. Názory učenců jsou ostře rozděleny na to, zda Koloským a 2. Tesaloničanům jsou pravé Pavlovy dopisy či nikoli. Zbývající čtyři sporné epištoly – Efezským, stejně jako tři známé jako Pastorační listy (1. a 2. Timoteovi a Titovi) – byly většinou kritických učenců označeny za pseudopigrafická díla.[3][4][5] Někteří učenci se domnívají, že Pavel mohl při psaní sporných dopisů používat amanuensis neboli sekretářku,[6] ačkoli takové řešení by nevysvětlovalo skutečnost, že sporné dopisy byly, jak se zdá, napsány nejméně deset let po Pavlově smrti.

Kromě novozákonních listů existují dva příklady pseudonymních dopisů napsaných Pavlovým jménem, List Laodicejským a 3. Korinťanům.

List Hebrejům je ve skutečnosti anonymní, ale tradičně byl připisován Pavlovi.[7] Církevní otec Origenes Alexandrijský odmítl pavlovské autorství Hebrejů, místo toho tvrdil, že ačkoli myšlenky vyjádřené v dopise byly skutečně pavlovské, samotný dopis ve skutečnosti napsal někdo jiný.[8] Většina moderních učenců obecně souhlasí s tím, že Hebrejcům nenapsal apoštol Pavel. Byla navržena různá další možná autorství.[9]

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Authors ... e_epistles

Martin Lejsal
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 18 Jún 2018, 07:42
Kontaktovať používateľa:

Re: Odchod církve adventistů

Neprečítaný príspevok od používateľa Martin Lejsal »

Milý Kamile, je třeba si ujasnit, zda chceš odejít z církve kvůli věrouce, nebo vztahům. Pokud jde o vztahy, pak Tě mohu ubezpečit, že lidskost je všude stejná. Pokud z důvodů věrouky, pak je to něco jiného. Asi Ti nesedí některé body víry adventistů. Nebo se s nimi nemůžeš plně ztotožnit. I tady Ti chci ale říci, že to není nic mimořádného a stát se Ti to může v jakékoli církvi.

Před mnoha lety jsem z věroučných důvodů odešel z CASD. Nejprve jsem nechodil nikam, pak mne postupně duchovní vývoj navedl do katolické církve. Mám v ní duchovní domov, jsem v ní spokojený, ale: jsou body víry, kterým navzdory porozumění, nejsem schopen úplně vstřebat. Jistě, nejde o podstatu katolické víry, jen o drobnosti. Ale i v katolické církvi člověk narazí na nejrůznější proudy a přístupy k víře a člověka to může vykolejit. Je to tak prostě všude.

Co z toho plyne? Je myslím důležité být v církvi, ke které jsi svým svědomím tažen. A pak vnitřně "emigrovat" do Krista. Protože ďábel si Tě bude hledat kdekoli a snažit se Tě odtáhnout od Boha. A pokud nebudeme zakotveni především a hlavně v Kristu, můžeme být v nejideálnější církvi a jsme stejně ve smrtelném nebezpečí.

Viktorrealita
Príspevky: 1240
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Odchod církve adventistů

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Martin Lejsal napísal: 20 Mar 2023, 15:08

Před mnoha lety jsem z věroučných důvodů odešel z CASD. Nejprve jsem nechodil nikam, pak mne postupně duchovní vývoj navedl do katolické církve. Mám v ní duchovní domov, jsem v ní spokojený, ale: jsou body víry, kterým navzdory porozumění, nejsem schopen úplně vstřebat. Jistě, nejde o podstatu katolické víry, jen o drobnosti. Ale i v katolické církvi člověk narazí na nejrůznější proudy a přístupy k víře a člověka to může vykolejit. Je to tak prostě všude.
Aké je srdce, tak je priťahované tam, kde je mu to najbližšie. KC by som charakterizoval takto: Matúša 15:9 Lež nadarmo ma ctia učiac učenia, ktoré sú nariadeniami ľudí.

Učenie KC, je tak kresťanstvu vzdialené, že by som ho ani nenazýval kresťanstvom.
Co z toho plyne? Je myslím důležité být v církvi, ke které jsi svým svědomím tažen. A pak vnitřně "emigrovat" do Krista. Protože ďábel si Tě bude hledat kdekoli a snažit se Tě odtáhnout od Boha. A pokud nebudeme zakotveni především a hlavně v Kristu, můžeme být v nejideálnější církvi a jsme stejně ve smrtelném nebezpečí.
Jána 10:29 Môj Otec, ktorý mi ich dal, je väčší od všetkých, a nikto ich nemôže vytrhnúť z ruky môjho Otca.
Matúša 15:13 A on odpovedal a riekol: Každá zasadená rastlina, ktorej nesadil môj nebeský Otec, bude vykorenená.


Svedomie môže priťahovať aj k falošným učeniam, keď je oklamané. No znovuzrodené srdce z Boha je vždy priťahované iba k pravému Kristu – jeho učeniu, lebo je to z moci zvrchovaného Boha.

Áno, do rybníka sú hodené rôzne návnady a rôzne ryby sa chytajú na rôzne návnady, podľa toho, ktorej ryba ktorá návnada chutná. Ak nejakej rybe nechutí návnada, tak nezaberie na takúto návnadu. Ak mám srdce, ktoré je priťahované k učeniu KC, tak je nemožné súčasne aj “emigrovať“ do Krista. To Kristus je to stelesnené Otcove Slovo – učenie, ktoré priťahuje tých, ktorí sú znovuzrodení z Boha. K inému učeniu, ktoré by protirečilo Kristu nepôjdu.

Aj takto sa dá charakterizovať učenie KC a jej podobným:

Ján 10: 4 1 Ameň, ameň vám hovorím, že ten, kto nevchádza dverami do ovčínca, ale prechádza inokade, je zlodej a zbojník; 2 ale ten, ktorý vchádza dverami, je pastier oviec. 3 Tomu otvára vrátny, a ovce čujú jeho hlas, a svoje vlastné ovce volá podľa mena a vyvodí ich 4 a keď vyženie všetky svoje vlastné ovce, ide pred nimi, a ovce idú za ním, pretože znajú jeho hlas. 5 Ale za cudzím nikdy nepojdú, ale utečú od neho, pretože neznajú hlasu cudzích.

Ten hlas, to je to učenie a vykúpení v Kristu znajú jeho hlas a to preto, lebo im je to dané od Otca, aby počuli na hlas pravého pastiera – Krista. No a k cudzím a teraz pozor – nikdy nepôjdu.

Je nemožné byť v Kristu a súčasne byť priťahovaný učením, ktoré mu protirečí. Ak je srdce v Kristu, tak je priťahované k takej viditeľnej cirkvi, ktorej učenie je v súlade s učením Krista – teda v jednom Duchu. Ak to učenie, nie je od Krista a aj napriek tomu je moje srdce k nemu priťahované, tak je jasné, že nemám od Boha uši na to, aby som počul na hlas pravého pastiera - Krista.

Ak Boh vykúpenému vymení srdce – znovuzrodí ho z Ducha - oživí, tak až vtedy začne počuť na hlas Krista a je priťahované tam, kde je učenie toho istého Ducha, z ktorého je jeho srdce oživené.

Martin Lejsal
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 18 Jún 2018, 07:42
Kontaktovať používateľa:

Re: Odchod církve adventistů

Neprečítaný príspevok od používateľa Martin Lejsal »

Viktorrealita:

Nikdy bych si nedovolil říci, že adventisté jsou vzdáleni křesťanství, nebo Kristu. Také bych nikdy neřekl, že když někdo je tažen k učení adventistů, těžko muže emigrovat do Krista.

Známkou duchovní dospělosti je, že člověk začíná tušit, že Bůh, ačkoli ho nutně uzavíráme do teologicko-dogmatických škatulek, přeci jen jejich hranice přesahuje a může přesahovat.

Jen by mne zajímalo, jak dlouho jste byl katolíkem, že můžete s takovou jistotou tvrdit, že vzhledem k jejich učení ani nejsou křesťany? Nebo jste podrobně studoval jejich dogmatiku a vyznáte se v ní?

Sám za sebe mohu vydat svědectví, že až teprve u katolíků jsem skutečně poznal význam a smysl Kristovy oběti a vzájemné vztahy v Trojici.

Viktorrealita
Príspevky: 1240
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Odchod církve adventistů

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Martin Lejsal napísal: 22 Mar 2023, 13:53 Známkou duchovní dospělosti je, že člověk začíná tušit, že Bůh, ačkoli ho nutně uzavíráme do teologicko-dogmatických škatulek, přeci jen jejich hranice přesahuje a může přesahovat.
Zvrchovaný Boh sa stotožňuje vo svojom Slove. No a to Slovo sa stalo telo - Kristom a prebývalo medzi nami. Boh si nikdy neprotirečí a jeho Slovo je pevné a nemenné. Pravý význam a zmysel Božích slov je vždy rovnaký, ak je výklad v Božom Duchu. RKC - KC si účelovo prispôsobila výklad tak, aby vo svojej podobe mohla existovať. Tam nie je Kristov Duch. Ak by zmenila výklad, tak všetko sa zosype, ako domček s karát.
Jen by mne zajímalo, jak dlouho jste byl katolíkem, že můžete s takovou jistotou tvrdit, že vzhledem k jejich učení ani nejsou křesťany? Nebo jste podrobně studoval jejich dogmatiku a vyznáte se v ní?
Tí, ktorí vyznávajú učenie KC, tak nie sú kresťanmi, pokým neuveria v pravého Krista a nie v učenie KC. KC už v jadre svojho učenia, je padlá a falošná cirkevná inštitúcia. Mnohí síce sú vedení v KC, ako členy KC, no nie sú katolíkmi vyznávajúcimi učenie KC.

Katolíkom som nikdy nebol. Som dostatočne oboznámený s učením KC na to, aby som s istotou mohol tvrdiť, že to nie je kresťanstvo. Aj na plodoch tohto učenia, sa to dá poznať. No úplne sa vyznať v tej nesmiernej komplikovanosti a zložitosti tohto dvojtvárneho učenia nedokážu ani samotní katolícky duchovní. Storočia prekrúcania Božieho Slova a nabaľovania márnych tradícii a vlastných nariadení sformovalo túto cirkevnú inštitúciu do podoby, ako ju teraz vidíme a to z celou tou pompéznosťou, hromadením bohatstva, modlárstvom a ohavnosťami všetkého druhu.

Nepíšem o jednotlivcoch, ktorí sú síce členmi KC, no nepraktizujú toto náboženstvo. Nevidím do srdca nikoho a neviem, aký úmysel má s tým, ktorým človekom Boh.

Píšem o učení RKC - KC, ktoré vo svetle Písma, už kresťanstvom nie je.
Sám za sebe mohu vydat svědectví, že až teprve u katolíků jsem skutečně poznal význam a smysl Kristovy oběti a vzájemné vztahy v Trojici.
Ak existuje v KC učenie o očistci, tak už tento samotný fakt, robí z dokonalej obeti Ježiša Krista, obeť nedostatočnú. Čo je zjavná potupa Krista a jeho preliatej krvi za hriechy tých, ktorých vykúpil svojou drahocennou krvou a to raz a navždy. Ako sa v tom dá vidieť zmysel dokonalej Kristovej obeti za hriechy, ak učenie o očistci tomu jasne protirečí?

Ja v tom vidím, len nahradenie istoty spásy v Kristu a teda jedine z milosti skrze vieru v to, čo vykúpeným zasľúbil Boh a to istotou spásy skrz pomyselný očistec, čo zasľúbila katolíkovi KC. KC podmienila spásu členstvom, plnením ich vlastných nariadení a tradícii, aby katolík mal istotu, že sa dostane do očistca, v ktorom je istota, že ak tam už bude, tak pôjde a to skôr či neskôr rovno do neba. To je ta návnada – učenie, na ktorú sa chytajú tí, ktorým takáto návnada chutná.

Takéto učenie nepriamo nabáda žiť v hriechu. Ak neustále hreším s tým, že už dopredu predpokladám akt pokánia a pokryteckej ľútosti a tak neustále dookola to robím, no a súčasne sa spolieham, že ak ostanú nejaké tie hriešky, tak skrz členstvo a očistec sa to vybaví, tak je tu vidieť, že mnohým takéto učenie plne vyhovuje a tak sú radi, že sú členmi KC.

Ak katolík stráca milosť ospravedlnenia hriešnym skutkom, tak ako milosť ospravedlnenia znovu získava? Ak stráca skutkom, tak aj získava skutkom. Lenže milosť sa neudeľuje na základe zásluh, lebo milosť by už nebola milosťou, keďže milosť je nezaslúžená priazeň. Ak by sa milosť udeľovala na základe zásluh, tak by nebola milosťou, ale odmenou za skutky. Z tohto pohľadu nemôže KC tvrdiť, že učí spásu z milosti?

Chápanie absolútnej jednoty osoby Otca, Syna a Ducha Svätého, ako jedného Boha je súčasťou Písma. No aj v tom si KC protirečí. Ak KC vyhlasuje, že pápež a jeho úrad zastupuje Krista – Boha na Zemi s následníctvom a súčasne tvrdí, že osoba - Svätý Duch, je prítomný na Zemi a je teda osobou Boha - Bohom, tak z tohto pohľadu nemôže tvrdiť, že Boh potrebuje zastupovanie na Zemi a to hriešnym človekom, ak je prítomná osoba Boha – Svätý Duch. Ten na Zemi pôsobí - utešuje, vyučuje zjavuje Pravdu, oživuje a nepotrebuje následníctvo, lebo nezomiera, že. Existencia úradu pápeža – osoba pápeža, ako zástupcu Krista – Boha na Zemi, priamo popiera to, čo sama učí a to o osobe Otca, Syna a Ducha Svätého, ako Boha. Ak je absolútna jednota osoby Otca, Syna a Svätého Ducha Bohom a Syn je teraz pri osobe Otca a súčasne je osoba Svätého Ducha prítomná na Zemi a pôsobí, tak je to Boh, ktorý je prítomný na Zemi a pôsobí. Potom nie je potrebný viditeľný zástupca Krista – Boha na Zemi. Kto sa aj napriek tomu za neho vydáva, tak je to falošný zástupca a falošná cirkev, ktorá má takúto hlavu.

Kristus, ak odchádzal k Otcu na nebesia, tak bol poslaný na Zem Tešiteľ – Duch Pravdy – Svätý Duch. Z tohto dôvodu je nezmyslom poveriť osobu Petra, aby ho na Zemi zastupoval a teda ešte s nejakým následníctvom, ako to učí KC, ktorá prekrútila pravý význam a zmysel Ježišových slov z Mat 16:18.

Tou skalou je Kristus zjavený v Petrovom srdci a to Otcom na nebesiach a všetci, ktorým Otec zjavil Krista, tvoria cirkev Kristovú. No a práve na takej skale, Ježiš buduje svojú cirkev a nie na osobe Petra s nejakým následníctvom.

Jarek

Re: Odchod církve adventistů

Neprečítaný príspevok od používateľa Jarek »

Sasko Jasko napísal: 17 Mar 2023, 11:24
Neregistrovaný napísal: 13 Mar 2023, 14:56 Boží nařízení jsou v Písmu pro Izraelce i křesťany dodnes i přesto, že Izrael už není teokracií.
A Tebe nie je podozrivé že zo všetkých možností ako by mohol Boh komunikovať s negramotných ľudstvom si vybral práve tu variantu, že nechá anonymne napísať knižku ? Lebo mne sa tomu ani nechce veriť.
good point

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných