Sobota - šabat

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Sobota - šabat

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

ambassador napísal:
Dušan Seberíni napísal: Plný text totiž hovorí dosť zrozumiteľne:

Boh na mnohých miestach SZ upozorňuje, svoj ľud, že siedmeho dňa odpočíva on - Boh - a nechce byť tento deň rušený. K svojmu odpočatiu pozýva všetkých, ale doslovne prosí, aby toto výrazne oddelené odpočatie nikto nerušil. Lebo on nie je len vlastníkom, ale i hlavným aktérom siedmeho dňa.
]
Co to znamená, že nechce být rušený? Co by ho mohlo v sobotu rušit?
Např. to když půjdeš v sobotu do práce tak jak v jakýkoliv jiný den a nebudeš odpočívat s Bohem v šabat - sobotu v den, který On požehnal a posvětil a sobotu nepožehnal a neposvětil pro sebe, to v Písmu není.

Tomáš Plechatý

Re: Sobota - šabat

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatý »

Ono tam není napsáno ani to, že by Bůh sobotu požehnal a posvětil pro lidi.

To už se jen domýšlí

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Sobota - šabat

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Tomáš Plechatý napísal:Ono tam není napsáno ani to, že by Bůh sobotu požehnal a posvětil pro lidi.

To už se jen domýšlí
To tam být ani nemusí, On by si sám pro sebe nikdy nic neposvětil ani nepožehnal, k čemu by mu to bylo nevíš?

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Sobota - šabat

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Tomáš Plechatý napísal:Opakovaně se tu objevuje argument zastánců soboty, který říká, že Bůh také šest dní pracuje a sedmý den odpočívá (neustále dodnes) a že se s ním máme setkávat v čase, který si vyhradil pro společný odpočinek on.

A jako podpora tohoto argumentu se odkazuje na text: ,,Ježiš im povedal: "Môj Otec pracuje doteraz, aj ja pracujem." {J 5:17}"

Naopak k podpoře toho, že dodnes Bůh v sobotu odpočívá se používá text: ,,To řekl Bůh, ač jeho odpočinutí trvá od chvíle, kdy stvořil svět." (Žd 4,3)

Oba tyto texty jsou ale vytrhávány z kontextu na podporu tohoto předem vymyšleného předpokladu (že Bůh pořád pracuje a pořád odpočívá => a proto i my máme).

Text z listu židům mluví o odpočinutí od stvořitelského díla to trvá dodnes. Bůh už dále netvoří na zemi.
Nemluví tu o sobotním opakovaném a přerušovaném odpočívání ale o přetrvávajícím odpočinutí od stvoření až do teď.

A používat text z Jana 5,17 jako podporu tvrzení, že Bůh pořád pracuje, (ale v sobotu ne a proto se s ním máme setkávat právě v ten den) je také pitomost.

ČTETE Kontext!!!
(Jan 5,15-18)
Ten člověk šel a oznámil Židům, že je to Ježíš, kdo ho uzdravil.
A proto Židé začali Ježíše pronásledovat, že takové věci dělal v sobotu.
On však jim odpověděl: „Můj Otec pracuje bez přestání, proto i já pracuji.“
To bylo příčinou, že Židé ještě více usilovali Ježíše zabít, protože nejen znesvěcoval sobotu, ale dokonce nazýval Boha vlastním Otcem, a tak se mu stavěl naroveň.

Kontext říká, že tu větu Ježíš řekl v reakci na to, že mu židé zazlívali, že v sobotu uzdravil člověka a to bylo podle nich špatně a bylo to porušením soboty bylo to porušení odpočinku a tedy něco jako práce. Takto oni uvažovali.

A Ježíš s tímto jejich myšlením počítá a přizpůsobuje tomu svou odpověď. A říká, že jeho Otec (Bůh) také pracuje a to neustále. A proto i on Ježíš pracuje.

Takže Ježíše přijímá jejich kategorizaci, že jeho uzdravení byla práce v sobotu, ale přesto zdůvodňuje, že je to v pořádku, protože on dělá jen to, co vidí u svého Otce.

Jestli se z tohoto textu dá něco vyvozovat, tak je to:
A) Ti kdo chtěli ,,chránit" instituci soboty, jsou zde za ty nechápající a nakonec se i rozhněvají a chtějí zabít Ježíše.
B) Jestliže pracoval Ježíš v Sobotu a argumentuje vzorem u Otce, tak i Otec pracuje v Sobotu.
!!!NE ŽE V SOBOTU NAOPAK NEPRACUJE!!!!!
C) Ježíš říká, že nejen v sobotu, ale že neustále pracuje.

Tato činnost Boží však není v rozporu s veršem v židům 4 protože tam šlo o odpočinutí od stvoření.
Dodnes však Bůh ,,pracuje" na vztahu s námi. A tehdy stále ještě pracoval na spáse a záchraně lidí (skrze smrt Ježíše Krista).

Takže tento text střílí do obou posvátných krav, které tu poslední dobou zaznívají.
1) Ježíš i Bůh Otec v sobotu pracují (vlastně pracují neustále)
2) Ježíš se tímto výrokem staví Bohu Otci naroveň.

Oba výroky ovšem působí na některé horlivé zastánce radikálního učení jako píchnutí vosou.
Vlastně to může být velmi podobná emoční reakce jako byla tehdy reakce židů když jim to Ježíš řekl. Jen je namířená ne proti Ježíši (za toho přece tito lidé horlivě Bojují, tak jako bojovali Židé za Boží zákon a Boží jedinnost) ale proti mě a dalším lidem, kteří si dovolí hlásat věty podobné bodům 1) a 2) které jsem popsal výše.

...Opakovaně se tu objevuje argument zastánců soboty, který říká, že Bůh také šest dní pracuje a sedmý den odpočívá (neustále dodnes) a že se s ním máme setkávat v čase, který si vyhradil pro společný odpočinek on.
A jako podpora tohoto argumentu se odkazuje na text: ,,Ježiš im povedal: "Môj Otec pracuje doteraz, aj ja pracujem." {J 5:17}"
Naopak k podpoře toho, že dodnes Bůh v sobotu odpočívá se používá text: ,,To řekl Bůh, ač jeho odpočinutí trvá od chvíle, kdy stvořil svět." (Žd 4,3)

Přesně tak a nikdy to nemůže být jinak, to by byl Bůh sám proti sobě ::noo::
Bůh přesně stanovil, kdy bude den odpočinku a pak později to zase pro židy upřesnil (nejen v Desateru):

[KB1613] Ex 16:23 Kterýžto řekl jim: Toť jest, což mluvil Hospodin: Odpočinutí soboty svaté Hospodinu bude zítra.

...Oba tyto texty jsou ale vytrhávány z kontextu na podporu tohoto předem vymyšleného předpokladu (že Bůh pořád pracuje a pořád odpočívá => a proto i my máme).
Text z listu židům mluví o odpočinutí od stvořitelského díla to trvá dodnes. Bůh už dále netvoří na zemi.
Nemluví tu o sobotním opakovaném a přerušovaném odpočívání ale o přetrvávajícím odpočinutí od stvoření až do teď.

Bůh tvoří neustále nové vesmíry, galaxie, hvězdy, planety, myslet si, že Bůh, když netvoří zde na zemi jen a pořád odpočívá, po všechny dny, sobota, nesobota a kašle na pozemského člověka a ani nechce, aby člověk každou sobotu (šabat), kterou On k tomu ustanovil odpočíval je totální naivní blbost a lež!!! To byl byl Bůh sám proti sobě a Tomu co ustanovil ve svém svatém Desateru.

Proč nevešli ani po 40 letech do Kanánu židé na poušti, protože byli neposlušní a nedodržovali Desatero vč. soboty:

[KB1613] Žd 3:17 Na které se pak hněval čtyřidceti let? Zdali ne na ty, kteříž hřešili, jejichž těla padla na poušti?
[KB1613] Žd 3:18 A kterým zapřisáhl, že nevejdou do odpočinutí jeho? Však těm, kteříž byli neposlušní.
[KB1613] Žd 3:19 A vidíme, žeť nemohli vjíti pro nevěru.

[CSP]Žd 4:3 Neboť do odpočinutí vcházíme my, kteří jsme uvěřili, jak překl: ‚Jak jsem přísahal ve svém hněvu: Nevejdou do mého odpočinutí, ačkoliv to dílo bylo od založení světa hotovo.

[KB1613] Ez 20:13 Ale dům Izraelský zpurně se postavovali proti mně na poušti, v ustanoveních mých nechodili, a soudy mými pohrdli, ješto činil-li by je kdo, jistě že by živ byl skrze ně; též soboty mé poškvrnili náramně. Pročež jsem řekl: Že vyleji prchlivost svou na ně na poušti, abych je docela vyhladil.

[KB1613] Ez 20:16 Proto že soudy mými pohrdli, a v ustanoveních mých nechodili, a soboty mé poškvrnili, a že za ukydanými bohy jejich srdce jejich chodí.

Bůh nikdy nemluvil o jedné sobotě, ale o "svatých", "mých" sobotách a ty byly každý sedmý den.
[KB1613] Ez 22:8 Svatými věcmi mými zhrdáš, a sobot mých poškvrňuješ.

[KB1613] Ez 22:26 Kněží její natahují zákona mého, a svaté věci mé poškvrňují, mezi svatým a poškvrněným rozdílu nečiní, a mezi nečistým a čistým nerozeznávají. Nadto od sobot mých skrývají oči své, tak že zlehčován bývám mezi nimi.

Stejně tak TP, pokud tomu nebude správně věřit, může se pak stát, že nevejde do Nového Jeruzaléma pro nevěru...

...A používat text z Jana 5,17 jako podporu tvrzení, že Bůh pořád pracuje, (ale v sobotu ne a proto se s ním máme setkávat právě v ten den) je také pitomost.

ČTETE Kontext!!!
(Jan 5,15-18)
Ten člověk šel a oznámil Židům, že je to Ježíš, kdo ho uzdravil.
A proto Židé začali Ježíše pronásledovat, že takové věci dělal v sobotu.
On však jim odpověděl: „Můj Otec pracuje bez přestání, proto i já pracuji.“
To bylo příčinou, že Židé ještě více usilovali Ježíše zabít, protože nejen znesvěcoval sobotu, ale dokonce nazýval Boha vlastním Otcem, a tak se mu stavěl naroveň.

Když neustále předkládáš tento verš z ekumenické Bible, kde je chybně (falešně) uvedeno "bez přestání", je jasné, že pak docházíš k nesmyslným závěrům:
KB1613: Jan 5:17 Ježíš pak odpověděl jim: Otec můj až dosavad dělá, i jáť dělám.

KMS: Jan 5:17 Ježíš jim však odpověděl: "Můj Otec až dosud pracuje, i já pracuji."

KJV: Jan 5:17 But Jesus answered them, My Father worketh hitherto, and I work.

Dosud pracuje neznamená neustále pracuje, dosud pracuje znamená dosud pracuje a dosud v sobotu odpočívá, když je v Jeho den odpočinku v šabat (sobotu) s člověkem-křesťanem stejně jako byl tehdy v každou sobotu s židy. Ze by si někdy židé mysleli, že s nimi v sobotu Hospodin není není v Písmu jediná zmínka.

...Kontext říká, že tu větu Ježíš řekl v reakci na to, že mu židé zazlívali, že v sobotu uzdravil člověka a to bylo podle nich špatně a bylo to porušením soboty bylo to porušení odpočinku a tedy něco jako práce. Takto oni uvažovali.
A Ježíš s tímto jejich myšlením počítá a přizpůsobuje tomu svou odpověď. A říká, že jeho Otec (Bůh) také pracuje a to neustále. A proto i on Ježíš pracuje.
Takže Ježíše přijímá jejich kategorizaci, že jeho uzdravení byla práce v sobotu, ale přesto zdůvodňuje, že je to v pořádku, protože on dělá jen to, co vidí u svého Otce.

Ježíš jak vidíš jim rozhodně neřekl "Můj Otec v sobotu pracuje, proto i já pracuji. Až dosud pracuje neznamená v sobotu pracuje, to je jen Tvůj výmysl jak podpořit falešný závěr, že Otec i Ježíš v sobotu totiž pracují. Uzdravování Ježíšem v sobotu nelze považovat za "běžnou" práci a ještě navíc nikdy neuzdravoval sám Ježíš, protože k tomu neměl žádnou moc, ale všechny skutky dělal skrze něj Jeho Otec.

Skutky 2x22: Muži izraelští, slyšte tato slova: Ježíše Nazaretského Bůh potvrdil před vašimi zraky mocnými činy, divy a znameními, která mezi vámi skrze něho činil, jak sami víte.

Skutky 10x38: Bůh obdařil Ježíše z Nazareta Duchem svatým a mocí, Ježíš procházel zemí, všem pomáhal a uzdravoval všechny, kteří byli v moci ďáblově, neboť Bůh byl s ním.


Kdyby s ním Otec nebyl, tak by neuzdravil nikoho, protože byl na zemi jen člověkem (Božského původu).
Uzdravování v sobotu nelze podle mne považovat za práci. Právě to nás Ježíš v sobotu naučil, "pomáhejte, uzdravuje, ale nepracuje tak jako v běžné dny v zaměstnání."Ježíš nám byl příkladem co v sobotu máme dělat a co ne.
Pracoval snad někdy Ježíš v sobotu v tesařské dílně? V Písmu o tom není jediná zmínka. Šil ap. Pavel v sobotu stany? Zase o tom není jediná zmínka.
Ale nemůžu to dnes přesně hodnotit, nebyl jsem tenkrát v sobotu u toho, neviděl jsem kolik třeba i fyzické síly, která by se dala považovat za práci musel Ježíš vynaložit na uzdravení jednoho jediného člověka. Ale nejspíše asi moc síly ne, když vše dělal za něj Otec, maximálně tak na někoho vztáhl ruce a to nelze rozhodně považovat za těžkou fyzickou práci v sobotu. To snad jen hloupí židé mohli považovat za "práci".

Závěr:
Otec i Ježíš pracují dodnes (tvoří světy, konají tříbící soud nad věřícími), zda pracují i v sobotu silně pochybuji a Písmo o tom nehovoří, přesto oba chtějí, abychom my lidé odpočívali každou Jeho-Boží sobotu(šabat), v každý sedmý pozemský den, podle židovského kalendáře nejlépe, protože ten se od dob JK nezměnil, a běžný týdenní šabat je v něm každý sedmý den v sobotu, tedy také přesně podle Desatera, které nemluví a nikdy nemluvilo jen o jeho jednorázovém zachování a ani jen o jeho zachování ve SZ o čemž nás přesvědčují apoštolové s jejich sobotním zachováváním i po vzkříšení Ježíše Krista.

Jeden z hloupých argumentů kolik hodin zda 24 nebo 48h musí sám Bůh vynaložit, aby byl v pozemskou sobotu s námi lidmi, než se otočí celá země , nás ale nemusí vůbec zajímat, to je čistě Boží věc a nám je do toho celkem h....

Lída Rohalová
Príspevky: 911
Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
Kontaktovať používateľa:

Re: Sobota - šabat

Neprečítaný príspevok od používateľa Lída Rohalová »

Pro ambassadora:

Sobotě rozumím jako předobrazu/stínu, který ukazoval na skutečnost – Ježíše Krista, ve kterém došel ten předobraz svého naplnění.

Ve zprávě o stvoření se v Gn 2,2 nemluví o sobotě, ale o sedmém dni. Tomuto sedmému dni chybí v teologické výpovědi formulace „a byl večer a bylo ráno", což vnímám tak, že sedmý den stále trval a nebyl ukončen. Zprávu o stvoření beru jako teologickou výpověď se zvěstným záměrem, ne jako popis dějin (i když samozřejmě nevylučuji, že se stvoření stalo tak, jak ho Bible popisuje).

Bůh sedmý den požehnal a posvětil, protože v něm přestal s veškerým svým dílem, odpočinul od něj. Věřím, že číslovky mají v Bibli svou symboliku. Číslo sedm je v Bibli číslo úplnosti, dokonalosti. Podle Babylóňanů se každý sedmý den rojili venku démoni, lidé se proto snažili ani nevycházet ze svých domů. Možná na to reaguje zpráva o stvoření, která tento den připisuje Bohu.

Důraz zde vidím v tom, že Bůh odpočinul od svého díla a ten den oddělil jako svatý. O odpočinutí se mluví pak v dalším kontextu Bible až do NZ včetně. A chápu-li to tak, že sedmý den nebyl ukončen, tak se Adam a Eva v sedmém dni neustále nacházeli - to byl jejich „každodenní" sedmý den neustálého obecenství s Bohem.

Vyhnáním z "ráje" skončilo Adamovi a Evě neustálé společenství s Bohem a Bůh dal Izraelcům na Sinaji šabat (Izraelci se s ním seznámili již dříve - padání many), který my dnes nazýváme sobotou. (Napadá mě myšlenka, že v "ráji" ani nepotřebovali dny, když měli stále sedmý den. To je ale jen moje dedukce). Myšlenka odpočinutí se prolíná SZ i NZ poselstvím. Obřadnost/rituálnost/ceremoniálnost šabatu vnímám v tom, že bylo třeba jeho opakování v určitém cyklu, což značí, že to má dojít svého naplnění + zajímavé je zařazení šabatu v kontextu ostatních svátků. Šabat ukazoval podle mého soudu na Krista tím, že byl předobrazem "spočinutí v Kristu", do kterého se vchází vírou a trvá 7 dní v týdnu, což je v podstatě takový sedmý den.

Toto jen velmi stručně, pokračování v případě zájmu/polemiky příště.

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Sobota - šabat

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

[quote]svadobník

Re: ]Výbor SZ pracoval dva roky bez mandátu! Všetky jeho rozhodnutia sú neplatné!


Ako tu sledujem rôzne argumentácie pochopil som niečo. Títo odporcovia soboty majú problém s židmi, povedal by som nenávisť, preto neuznávajú zákony a tvrdia, že je to iba pre židov. Ale zabúdajú na niečo: aj Ježiš je žid a vyhlásil, že keď chceme byť spasení, musíme ho milovať. A u Jána 14,15 hovorí: "Ak ma milujete, zachovávajte moje prikázania."............ Iba tento žid nás môže spasiť, ktorého máme milovať a jeho prikázania máme zachovávat.

................. že dôkazom toho, že ho milujeme, máme zachovávať jeho prikázania! Ale oni ich nechcú zachovávať, myslíte, že majú šancu na spásu?.. Iná cesta neexistuje, iba cez tohto žida, ktorý nám dal svoj zákon! A on sám vyhlásil, že neprišiel na zem preto, aby zrušil zákon, ale aby naplnil!!! Matúš 5,17[/quote]



Mám za to, že na tam tom vlákně jsme "sešli s cesty".
Ta diskuze ať chceme nebo nechceme v případě slov "zákon" se odráží v problematice soboty.
Každý adventista, když je řeč o zachovávání zákona, většinou myslí jen na sobotu. To je právě to
co je scestné. Tvrdíme, že zachováváme zákon (celé desatero), ale klidně vytváříme náboženskou konspirační nesnášenlivost. V celém NZ je do popředí postavena láska. Boží Slovo je potřeba číst očima lásky. Kristus je ztělesněním Lásky. V evangeliích jsou zaznamenané jen některé Ježíšovy činy v konfrontací s židovskou teologií. Ve všech však stojí na prvním místě Láska. Sobota nemá v Ježíšově přístupu v praktickém životě prvenství. Můžeme se poučit a opustit nezdravý kult soboty a nebo zůstaneme evangelijně pozadu - nepoužitelní.
Pokud přesto má kdokoliv potřebu zdůrazňovat sobotu v čele zákona, mohl by se naučit aspoň této jednoduché pozemské disciplině a směřovat, přesunovat diskuzi do příslušného vlákna.

"Oddělení moderátorů zjevně spí." Spěte dál, řekl Ježíš......

V tomto komentáře je osloven svadobníl tak teď nevím jestli mikim vystupuje pod dvěma "jmény". Komentář svadobníka jsem přesunul z vlákna:

Re: Výbor SZ pracoval dva roky bez mandátu! Všetky jeho rozhodnutia sú neplatné!
Poslaťod svadobník » Dnes, 00:04
do tohoto vlákna o sobotě. V čem je problém tomu porozumět? Byla to reakce na myšlenky svadobníka.
Vlákno o mandátu výboru SZ není vláknem o sobotě.
Navíc nad každým komentářem je název vlákna. Co víc k tomu dodat? Mám za to, že to vypovídá samo za sebe.
Naposledy upravil/-a ambassador v 30 Aug 2017, 20:06, upravené celkom 3 krát.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Sobota - šabat

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

ambassador napísal:
svadobník

Re: Výbor SZ pracoval dva roky bez mandátu! Všetky jeho rozhodnutia sú neplatné!


Ako tu sledujem rôzne argumentácie pochopil som niečo. Títo odporcovia soboty majú problém s židmi, povedal by som nenávisť, preto neuznávajú zákony a tvrdia, že je to iba pre židov. Ale zabúdajú na niečo: aj Ježiš je žid a vyhlásil, že keď chceme byť spasení, musíme ho milovať. A u Jána 14,15 hovorí: "Ak ma milujete, zachovávajte moje prikázania."............ Iba tento žid nás môže spasiť, ktorého máme milovať a jeho prikázania máme zachovávat.

................. že dôkazom toho, že ho milujeme, máme zachovávať jeho prikázania! Ale oni ich nechcú zachovávať, myslíte, že majú šancu na spásu?.. Iná cesta neexistuje, iba cez tohto žida, ktorý nám dal svoj zákon! A on sám vyhlásil, že neprišiel na zem preto, aby zrušil zákon, ale aby naplnil!!! Matúš 5,17


Mám za to, že na tom vláknu jsme "sešli s cesty".
Ta diskuze ať chceme nebo nechceme v případě slov "zákon" se odráží v problematice soboty.
Každý adventista, když je řeč o zachovávání zákona, většinou myslí jen na sobotu. To je právě to
co je scestné. Tvrdíme, že zachováváme zákon (celé desatero), ale klidně vytváříme náboženskou konspirační nesnášenlivost. V celém NZ je do popředí postavena láska. Boží Slovo je potřeba číst očima lásky. Kristus je ztělesněním Lásky. V evangeliích jsou zaznamenané jen některé Ježíšovy činy v konfrontací s židovskou teologií. Ve všech však stojí na prvním místě Láska. Sobota nemá v Ježíšově přístupu v praktickém životě prvenství. Můžeme se poučit a opustit nezdravý kult soboty a nebo zůstaneme evangelijně pozadu - nepoužitelní.
Pokud přesto má kdokoliv potřebu zdůrazňovat sobotu v čele zákona, mohl by se naučit aspoň této jednoduché pozemské disciplině a směřovat, přesunovat diskuzi do příslušného vlákna.

"Oddělení moderátorů zjevně spí." Spěte dál, řekl Ježíš......

Mám za to že ty jsi z cesty platného Božího zákona sešel úplně a předkládáš nám tu jen samé odporné lži, není ti fakt trapně? Tady jsi na vláknu o sobotě (šabatu). Proto se zde mluví o sobotě a ne o jiných přikázáních Desatera. Jestli to nedokážeš pochopit pak máš IQ tykve.

Žádný adventista nedává přikázání o sobotě na první místo, to je zase jen Tvůj trapný výmysl, kterým mystifikuješ ostatní. Ty máš opravdu zcela zcestné myšlení.

...Boží Slovo je potřeba číst očima lásky. Kristus je ztělesněním Lásky. V evangeliích jsou zaznamenané jen některé Ježíšovy činy v konfrontací s židovskou teologií. Ve všech však stojí na prvním místě Láska.

Jenže Ty nemáš ani páru s čím vším je Láska spojená. Např. s přikázáními!!! Je jejich koncem. Láska nenahrazuje přikázání!!!
[KB1613] 1 Tm 1:5 Ješto konec přikázaní jest láska z srdce čistého, a z svědomí dobrého a z víry neošemetné.

[KB1613] 1 J 2:3 A po tomť známe, že jsme jej poznali, jestliže přikázaní jeho ostříháme.
Ambassador Ježíše nepoznal a není v něm, protože nechce zachovávat Jeho přikázání včetně toho o sobotě.

[NBK] 1J 2:4 Kdo říká: "Znám ho," a nezachovává jeho přikázání, je lhář a není v něm pravda.

[KB1613] 1 J 2:5 Ale kdožť ostříhá slova jeho, v pravděť láska Boží v tom jest dokonalá. Po tomť známe, že jsme v něm.

[CEP2001] 1 J 2:6 Kdo říká, že v něm zůstává, musí žít tak, jak žil on.

[KB1613] 1 J 3:22 A zač bychom ho koli prosili, béřeme od něho; nebo přikázaní jeho ostříháme, a to, což jest libého před oblíčejem jeho, činíme.

[KB1613] 1 J 3:24 Nebo kdož ostříhá přikázaní jeho, v němť zůstává, a on také v něm.

[KB1613] 1 J 5:2 Po tomť poznáváme, že milujeme syny Boží, když Boha milujeme, a přikázaní jeho ostříháme.

Pokud Ambassador nezachovává Boží přikázání pak nemiluje Boha ani mne a Jeho slova o lásce jsou jen výkřik do větru a lež v jednom!!!

Ambassador totiž doteď vůbec nepochopil co je Boží láska:

[KB1613] 1 J 5:3 Nebo toť je láska Boží, abychom přikázaní jeho ostříhali; a přikázaní jeho nejsou těžká.

[KB1613] 2 J 1:6 A totoť jest ta láska, abychom chodili podlé přikázaní jeho. Přikázaní pak toto jest, jakž jste slýchali od počátku, abyste v něm chodili.

Ambassador vůbec doteď nepochopil kdo jsou svatí, kteří dodržují Boží přikázání a mají víru Ježíšovu:

[KB1613] Zj 14:12 Tuť jest trpělivost svatých, tu jsou ti, kteříž ostříhají přikázaní Božích a víry Ježíšovy.

Ambassador vůbec nechápe ani jasný verš z Písma kdo budou ti co budou spaseni:

[KB1613] Zj 22:14 Blahoslavení, kteříž zachovávají přikázaní jeho, aby měli právo k dřevu života, a aby branami vešli do města.

Ambassador nás chce poučovat o lásce stejně jako někde na ekumenickém shromáždění a přitom to podstatné o lásce vůbec neví nic a to z jednoho jediného důvodu, protože pravou Boží lásku ještě vůbec nepoznal, jinak by nemohl pomlouvat ty, kteří ji spojují se zákonem:


...Římanům 13:10  Láska bližnímu zle neučiní, a protož plnost Zákona jestiť láska.

1 Janův 4:7  Nejmilejší, milujmež jedni druhé; nebo láska z Boha jest, a každý, kdož miluje (pozn. a nepomlouvá druhé), z Boha se narodil, a znáť Boha.

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Sobota - šabat

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

mikim napísal:
ambassador napísal:
svadobník

Re: Výbor SZ pracoval dva roky bez mandátu! Všetky jeho rozhodnutia sú neplatné!


Ako tu sledujem rôzne argumentácie pochopil som niečo. Títo odporcovia soboty majú problém s židmi, povedal by som nenávisť, preto neuznávajú zákony a tvrdia, že je to iba pre židov. Ale zabúdajú na niečo: aj Ježiš je žid a vyhlásil, že keď chceme byť spasení, musíme ho milovať. A u Jána 14,15 hovorí: "Ak ma milujete, zachovávajte moje prikázania."............ Iba tento žid nás môže spasiť, ktorého máme milovať a jeho prikázania máme zachovávat.

................. že dôkazom toho, že ho milujeme, máme zachovávať jeho prikázania! Ale oni ich nechcú zachovávať, myslíte, že majú šancu na spásu?.. Iná cesta neexistuje, iba cez tohto žida, ktorý nám dal svoj zákon! A on sám vyhlásil, že neprišiel na zem preto, aby zrušil zákon, ale aby naplnil!!! Matúš 5,17


Mám za to, že na tom vláknu jsme "sešli s cesty".
Ta diskuze ať chceme nebo nechceme v případě slov "zákon" se odráží v problematice soboty.
Každý adventista, když je řeč o zachovávání zákona, většinou myslí jen na sobotu. To je právě to
co je scestné. Tvrdíme, že zachováváme zákon (celé desatero), ale klidně vytváříme náboženskou konspirační nesnášenlivost. V celém NZ je do popředí postavena láska. Boží Slovo je potřeba číst očima lásky. Kristus je ztělesněním Lásky. V evangeliích jsou zaznamenané jen některé Ježíšovy činy v konfrontací s židovskou teologií. Ve všech však stojí na prvním místě Láska. Sobota nemá v Ježíšově přístupu v praktickém životě prvenství. Můžeme se poučit a opustit nezdravý kult soboty a nebo zůstaneme evangelijně pozadu - nepoužitelní.
Pokud přesto má kdokoliv potřebu zdůrazňovat sobotu v čele zákona, mohl by se naučit aspoň této jednoduché pozemské disciplině a směřovat, přesunovat diskuzi do příslušného vlákna.

"Oddělení moderátorů zjevně spí." Spěte dál, řekl Ježíš......

Mám za to že ty jsi z cesty platného Božího zákona sešel úplně a předkládáš nám tu jen samé odporné lži, není ti fakt trapně? Tady jsi na vláknu o sobotě (šabatu). Proto se zde mluví o sobotě a ne o jiných přikázáních Desatera. Jestli to nedokážeš pochopit pak máš IQ tykve.

Žádný adventista nedává přikázání o sobotě na první místo, to je zase jen Tvůj trapný výmysl, kterým mystifikuješ ostatní. Ty máš opravdu zcela zcestné myšlení.

...Boží Slovo je potřeba číst očima lásky. Kristus je ztělesněním Lásky. V evangeliích jsou zaznamenané jen některé Ježíšovy činy v konfrontací s židovskou teologií. Ve všech však stojí na prvním místě Láska.

Jenže Ty nemáš ani páru s čím vším je Láska spojená. Např. s přikázáními!!! Je jejich koncem. Láska nenahrazuje přikázání!!!
[KB1613] 1 Tm 1:5 Ješto konec přikázaní jest láska z srdce čistého, a z svědomí dobrého a z víry neošemetné.

[KB1613] 1 J 2:3 A po tomť známe, že jsme jej poznali, jestliže přikázaní jeho ostříháme.
Ambassador Ježíše nepoznal a není v něm, protože nechce zachovávat Jeho přikázání včetně toho o sobotě.

[NBK] 1J 2:4 Kdo říká: "Znám ho," a nezachovává jeho přikázání, je lhář a není v něm pravda.

[KB1613] 1 J 2:5 Ale kdožť ostříhá slova jeho, v pravděť láska Boží v tom jest dokonalá. Po tomť známe, že jsme v něm.

[CEP2001] 1 J 2:6 Kdo říká, že v něm zůstává, musí žít tak, jak žil on.

[KB1613] 1 J 3:22 A zač bychom ho koli prosili, béřeme od něho; nebo přikázaní jeho ostříháme, a to, což jest libého před oblíčejem jeho, činíme.

[KB1613] 1 J 3:24 Nebo kdož ostříhá přikázaní jeho, v němť zůstává, a on také v něm.

[KB1613] 1 J 5:2 Po tomť poznáváme, že milujeme syny Boží, když Boha milujeme, a přikázaní jeho ostříháme.

Pokud Ambassador nezachovává Boží přikázání pak nemiluje Boha ani mne a Jeho slova o lásce jsou jen výkřik do větru a lež v jednom!!!

Ambassador totiž doteď vůbec nepochopil co je Boží láska:

[KB1613] 1 J 5:3 Nebo toť je láska Boží, abychom přikázaní jeho ostříhali; a přikázaní jeho nejsou těžká.

[KB1613] 2 J 1:6 A totoť jest ta láska, abychom chodili podlé přikázaní jeho. Přikázaní pak toto jest, jakž jste slýchali od počátku, abyste v něm chodili.

Ambassador vůbec doteď nepochopil kdo jsou svatí, kteří dodržují Boží přikázání a mají víru Ježíšovu:

[KB1613] Zj 14:12 Tuť jest trpělivost svatých, tu jsou ti, kteříž ostříhají přikázaní Božích a víry Ježíšovy.

Ambassador vůbec nechápe ani jasný verš z Písma kdo budou ti co budou spaseni:

[KB1613] Zj 22:14 Blahoslavení, kteříž zachovávají přikázaní jeho, aby měli právo k dřevu života, a aby branami vešli do města.

Ambassador nás chce poučovat o lásce stejně jako někde na ekumenickém shromáždění a přitom to podstatné o lásce vůbec neví nic a to z jednoho jediného důvodu, protože pravou Boží lásku ještě vůbec nepoznal, jinak by nemohl pomlouvat ty, kteří ji spojují se zákonem:


...Římanům 13:10  Láska bližnímu zle neučiní, a protož plnost Zákona jestiť láska.

1 Janův 4:7  Nejmilejší, milujmež jedni druhé; nebo láska z Boha jest, a každý, kdož miluje (pozn. a nepomlouvá druhé), z Boha se narodil, a znáť Boha.
Milý bratře Mikime mám se obhajovat? Rozsudek jsi vykonal nade mnou jmenovitě, bez toho aniž by jsi se mě zeptal: "Jak jsi to myslel"? Postavil jsi se do role soudce. Kdo ti dal k tomu oprávnění?
Obhajovat se? Proti těmto konkrétním nepravdivým osobním výpadům z tvé strany nemá smysl. Není to jen jedenkrát co jsi mě osobně napadl a podsunul jsi mě to co jsem vlastně ani nenapsal. Nezaujatý čtenář má možnost vnímat v celé šíři mých komentářů na tomto webu můj vztah k Bohu, Bibli a lidem. Zaujatému člověku nemá význam něco vysvětlovat nebo psát.
Pozorný čtenář mého konkrétního komentáře na který reagoval Mikim si všimne, že to byla jen zoufala snaha, aby jsme aspoň trochu své myšlenky řadili do konkrétního vlákna. Z vlákna, které je o výboru slovenského sdružení na vlákno o sobotě.
Jakmile někomu vadíte už je to poznat. Stačí jen zmínka o sobotě nebo o zákonu. Tito jednotlivci startují jak býk v aréně na červený hadr.
Když nedovedeme dodržovat pravidla na tomto webu, jak to potom vypadá s našim dodržováním Božího Zákona Lásky?
Navzdory tomu, že spolu nesouzníme ve vyjádřeních, jsi mým bratrem v Kristu Ježíši. Já nemám pro tebe žádné konkrétní jmenovité osobní odsouzení - to náleží jedině Bohu.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Sobota - šabat

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

ambassador napísal:
mikim napísal:
ambassador napísal:
svadobník

Re: Výbor SZ pracoval dva roky bez mandátu! Všetky jeho rozhodnutia sú neplatné!


Ako tu sledujem rôzne argumentácie pochopil som niečo. Títo odporcovia soboty majú problém s židmi, povedal by som nenávisť, preto neuznávajú zákony a tvrdia, že je to iba pre židov. Ale zabúdajú na niečo: aj Ježiš je žid a vyhlásil, že keď chceme byť spasení, musíme ho milovať. A u Jána 14,15 hovorí: "Ak ma milujete, zachovávajte moje prikázania."............ Iba tento žid nás môže spasiť, ktorého máme milovať a jeho prikázania máme zachovávat.

................. že dôkazom toho, že ho milujeme, máme zachovávať jeho prikázania! Ale oni ich nechcú zachovávať, myslíte, že majú šancu na spásu?.. Iná cesta neexistuje, iba cez tohto žida, ktorý nám dal svoj zákon! A on sám vyhlásil, že neprišiel na zem preto, aby zrušil zákon, ale aby naplnil!!! Matúš 5,17


Mám za to, že na tom vláknu jsme "sešli s cesty".
Ta diskuze ať chceme nebo nechceme v případě slov "zákon" se odráží v problematice soboty.
Každý adventista, když je řeč o zachovávání zákona, většinou myslí jen na sobotu. To je právě to
co je scestné. Tvrdíme, že zachováváme zákon (celé desatero), ale klidně vytváříme náboženskou konspirační nesnášenlivost. V celém NZ je do popředí postavena láska. Boží Slovo je potřeba číst očima lásky. Kristus je ztělesněním Lásky. V evangeliích jsou zaznamenané jen některé Ježíšovy činy v konfrontací s židovskou teologií. Ve všech však stojí na prvním místě Láska. Sobota nemá v Ježíšově přístupu v praktickém životě prvenství. Můžeme se poučit a opustit nezdravý kult soboty a nebo zůstaneme evangelijně pozadu - nepoužitelní.
Pokud přesto má kdokoliv potřebu zdůrazňovat sobotu v čele zákona, mohl by se naučit aspoň této jednoduché pozemské disciplině a směřovat, přesunovat diskuzi do příslušného vlákna.

"Oddělení moderátorů zjevně spí." Spěte dál, řekl Ježíš......

Mám za to že ty jsi z cesty platného Božího zákona sešel úplně a předkládáš nám tu jen samé odporné lži, není ti fakt trapně? Tady jsi na vláknu o sobotě (šabatu). Proto se zde mluví o sobotě a ne o jiných přikázáních Desatera. Jestli to nedokážeš pochopit pak máš IQ tykve.

Žádný adventista nedává přikázání o sobotě na první místo, to je zase jen Tvůj trapný výmysl, kterým mystifikuješ ostatní. Ty máš opravdu zcela zcestné myšlení.

...Boží Slovo je potřeba číst očima lásky. Kristus je ztělesněním Lásky. V evangeliích jsou zaznamenané jen některé Ježíšovy činy v konfrontací s židovskou teologií. Ve všech však stojí na prvním místě Láska.

Jenže Ty nemáš ani páru s čím vším je Láska spojená. Např. s přikázáními!!! Je jejich koncem. Láska nenahrazuje přikázání!!!
[KB1613] 1 Tm 1:5 Ješto konec přikázaní jest láska z srdce čistého, a z svědomí dobrého a z víry neošemetné.

[KB1613] 1 J 2:3 A po tomť známe, že jsme jej poznali, jestliže přikázaní jeho ostříháme.
Ambassador Ježíše nepoznal a není v něm, protože nechce zachovávat Jeho přikázání včetně toho o sobotě.

[NBK] 1J 2:4 Kdo říká: "Znám ho," a nezachovává jeho přikázání, je lhář a není v něm pravda.

[KB1613] 1 J 2:5 Ale kdožť ostříhá slova jeho, v pravděť láska Boží v tom jest dokonalá. Po tomť známe, že jsme v něm.

[CEP2001] 1 J 2:6 Kdo říká, že v něm zůstává, musí žít tak, jak žil on.

[KB1613] 1 J 3:22 A zač bychom ho koli prosili, béřeme od něho; nebo přikázaní jeho ostříháme, a to, což jest libého před oblíčejem jeho, činíme.

[KB1613] 1 J 3:24 Nebo kdož ostříhá přikázaní jeho, v němť zůstává, a on také v něm.

[KB1613] 1 J 5:2 Po tomť poznáváme, že milujeme syny Boží, když Boha milujeme, a přikázaní jeho ostříháme.

Pokud Ambassador nezachovává Boží přikázání pak nemiluje Boha ani mne a Jeho slova o lásce jsou jen výkřik do větru a lež v jednom!!!

Ambassador totiž doteď vůbec nepochopil co je Boží láska:

[KB1613] 1 J 5:3 Nebo toť je láska Boží, abychom přikázaní jeho ostříhali; a přikázaní jeho nejsou těžká.

[KB1613] 2 J 1:6 A totoť jest ta láska, abychom chodili podlé přikázaní jeho. Přikázaní pak toto jest, jakž jste slýchali od počátku, abyste v něm chodili.

Ambassador vůbec doteď nepochopil kdo jsou svatí, kteří dodržují Boží přikázání a mají víru Ježíšovu:

[KB1613] Zj 14:12 Tuť jest trpělivost svatých, tu jsou ti, kteříž ostříhají přikázaní Božích a víry Ježíšovy.

Ambassador vůbec nechápe ani jasný verš z Písma kdo budou ti co budou spaseni:

[KB1613] Zj 22:14 Blahoslavení, kteříž zachovávají přikázaní jeho, aby měli právo k dřevu života, a aby branami vešli do města.

Ambassador nás chce poučovat o lásce stejně jako někde na ekumenickém shromáždění a přitom to podstatné o lásce vůbec neví nic a to z jednoho jediného důvodu, protože pravou Boží lásku ještě vůbec nepoznal, jinak by nemohl pomlouvat ty, kteří ji spojují se zákonem:


...Římanům 13:10  Láska bližnímu zle neučiní, a protož plnost Zákona jestiť láska.

1 Janův 4:7  Nejmilejší, milujmež jedni druhé; nebo láska z Boha jest, a každý, kdož miluje (pozn. a nepomlouvá druhé), z Boha se narodil, a znáť Boha.
Milý bratře Mikime mám se obhajovat? Rozsudek jsi vykonal nade mnou jmenovitě, bez toho aniž by jsi se mě zeptal: "Jak jsi to myslel"? Postavil jsi se do role soudce. Kdo ti dal k tomu oprávnění?
Obhajovat se? Proti těmto konkrétním nepravdivým osobním výpadům z tvé strany nemá smysl. Není to jen jedenkrát co jsi mě osobně napadl a podsunul jsi mě to co jsem vlastně ani nenapsal. Nezaujatý čtenář má možnost vnímat v celé šíři mých komentářů na tomto webu můj vztah k Bohu, Bibli a lidem. Zaujatému člověku nemá význam něco vysvětlovat nebo psát.
Pozorný čtenář mého konkrétního komentáře na který reagoval Mikim si všimne, že to byla jen zoufala snaha, aby jsme aspoň trochu své myšlenky řadili do konkrétního vlákna. Z vlákna, které je o výboru slovenského sdružení na vlákno o sobotě.
Jakmile někomu vadíte už je to poznat. Stačí jen zmínka o sobotě nebo o zákonu. Tito jednotlivci startují jak býk v aréně na červený hadr.
Když nedovedeme dodržovat pravidla na tomto webu, jak to potom vypadá s našim dodržováním Božího Zákona Lásky?
Navzdory tomu, že spolu nesouzníme ve vyjádřeních, jsi mým bratrem v Kristu Ježíši. Já nemám pro tebe žádné konkrétní jmenovité osobní odsouzení - to náleží jedině Bohu.

...Postavil jsi se do role soudce. Kdo ti dal k tomu oprávnění?
Bůh stejně jako Tobě:
Jan 7:24  Nesuďte podle zdání, ale suďte spravedlivým soudem!"

Tedy pokud to bereš jako soud...Na soudu padá i rozsudek a ten jsem ti zatím nedal :)

...Pozorný čtenář mého konkrétního komentáře na který reagoval Mikim si všimne, že to byla jen zoufala snaha, aby jsme aspoň trochu své myšlenky řadili do konkrétního vlákna. Z vlákna, které je o výboru slovenského sdružení na vlákno o sobotě.

předtím jsi napsal:

...Pokud přesto má kdokoliv potřebu zdůrazňovat sobotu v čele zákona, mohl by se naučit aspoň této jednoduché pozemské disciplině a směřovat, přesunovat diskuzi do příslušného vlákna.

Tak nevím zda si z nás střílíš nebo co. Ještě jednu opakuji toto vlákno se nazývá sobota-šabat. A píše se zde ve o sobotě, Desateru apod.
Ty snad máš pocit, že jsme zde ve vláknu o výboru slovenského sdružení?

Pokud máš problém, že se ve vláknu o slovenském sdružení, což není toto vlákno píše něco jiného třeba o sobotě, proč to nenapíšeě do vlákna o výboru slovenského sdružení? Proč to píšeš sem?

...Stačí jen zmínka o sobotě nebo o zákonu. Tito jednotlivci startují jak býk v aréně na červený hadr.

Stačí jediná hloupá zmínka o tom, že sobota neplatí, je u adventistů na prvním místě, u Ježíše nebyla na prvním místě nebo dokonce, že pro nás křesťany z pohanů neplatí, ...Můžeme se poučit a opustit nezdravý kult soboty a nebo zůstaneme evangelijně pozadu - nepoužitelní, apod. nesmysly, jak tvrdí i jiní a začínám ladovat kulomet... :)
Takže se nediv. Každá blbá akce a pomluva soboty a Desatera bývalého adventisty či neadventisty či adventisty, který stojí na okraji (Ambassador) u mne okamžitě vyvolá adekvátní reakci a obranu Božího Zákona. S tím se smiř.

...Navzdory tomu, že spolu nesouzníme ve vyjádřeních, jsi mým bratrem v Kristu Ježíši.

I ty.

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Sobota - šabat

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

ambassador napísal:[quote]svadobník

Re: ]Výbor SZ pracoval dva roky bez mandátu! Všetky jeho rozhodnutia sú neplatné!


Ako tu sledujem rôzne argumentácie pochopil som niečo. Títo odporcovia soboty majú problém s židmi, povedal by som nenávisť, preto neuznávajú zákony a tvrdia, že je to iba pre židov. Ale zabúdajú na niečo: aj Ježiš je žid a vyhlásil, že keď chceme byť spasení, musíme ho milovať. A u Jána 14,15 hovorí: "Ak ma milujete, zachovávajte moje prikázania."............ Iba tento žid nás môže spasiť, ktorého máme milovať a jeho prikázania máme zachovávat.

................. že dôkazom toho, že ho milujeme, máme zachovávať jeho prikázania! Ale oni ich nechcú zachovávať, myslíte, že majú šancu na spásu?.. Iná cesta neexistuje, iba cez tohto žida, ktorý nám dal svoj zákon! A on sám vyhlásil, že neprišiel na zem preto, aby zrušil zákon, ale aby naplnil!!! Matúš 5,17


Mám za to, že na tam tom vlákně jsme "sešli s cesty".
Ta diskuze ať chceme nebo nechceme v případě slov "zákon" se odráží v problematice soboty.
Každý adventista, když je řeč o zachovávání zákona, většinou myslí jen na sobotu. To je právě to
co je scestné. Tvrdíme, že zachováváme zákon (celé desatero), ale klidně vytváříme náboženskou konspirační nesnášenlivost. V celém NZ je do popředí postavena láska. Boží Slovo je potřeba číst očima lásky. Kristus je ztělesněním Lásky. V evangeliích jsou zaznamenané jen některé Ježíšovy činy v konfrontací s židovskou teologií. Ve všech však stojí na prvním místě Láska. Sobota nemá v Ježíšově přístupu v praktickém životě prvenství. Můžeme se poučit a opustit nezdravý kult soboty a nebo zůstaneme evangelijně pozadu - nepoužitelní.
Pokud přesto má kdokoliv potřebu zdůrazňovat sobotu v čele zákona, mohl by se naučit aspoň této jednoduché pozemské disciplině a směřovat, přesunovat diskuzi do příslušného vlákna.

"Oddělení moderátorů zjevně spí." Spěte dál, řekl Ježíš......[/quote]

V tomto komentáři je osloven svadobník tak teď nevím jestli mikim vystupuje pod dvěma "jmény". Komentář svadobníka jsem přesunul z vlákna:

Re: Výbor SZ pracoval dva roky bez mandátu! Všetky jeho rozhodnutia sú neplatné!
Poslaťod svadobník » Dnes, 00:04
do tohoto vlákna o sobotě. V čem je problém tomu porozumět? Byla to reakce na myšlenky svadobníka.
Vlákno o mandátu výboru SZ není vláknem o sobotě.
Navíc nad každým komentářem je název vlákna. Co víc k tomu dodat? Mám za to, že to vypovídá samo za sebe.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 33 neregistrovaných