Ježíš Kristus vs. apoštol Pavel a (jeho falešná učení)

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
Neregistrovaný

Re: Ježíš Kristus vs. apoštol Pavel a (jeho falešná učení)

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Viktorrealita napísal: 21 Okt 2022, 07:28
Neregistrovaný napísal: 20 Okt 2022, 20:31
Viktorrealita napísal: 20 Okt 2022, 10:06 Ľudia, ktorí nevedia a ani nechcú vedieť, čo je pravé kresťanstvo - Kristus, tak často argumentujú proti kresťanstvu tým, že poukazujú na skutky falošného kresťanstva, ktoré o sebe tvrdí, že práve ono, je to jediné pravé. Takíto ľudia to nerozlišujú a ani nechcú rozlišovať. Nemali by totiž argumenty, proti pravému kresťanstvu, ktoré stojí na skale, ktorou je Kristus, zjavený v srdciach vykúpených Otcom na nebesiach. Protivia sa Kristu a tak všetkých, ktorí sa hlásia ku kresťanstvu zahrnú do kresťanstva, aby mohli argumentovať.

Potom vyťahujú argumenty, aby spochybnili Bibliu, kresťanstvo, aby spochybnili aj samotného Krista. To, čo vedie ku Kristu nazvú pekelnou priepasťou a to čo odvádza od Krista nazvú pravým učením.
Ty sám nemáš páru co je pravé křesťanství.
Ak to vidíš ináč, tak napíš, kde je to pravé kresťanstvo, kde je ta práva cirkev Kristova, pod akým názvom vystupuje a kto ju tvorí. No a či je z nášho pohľadu, teda ako celok viditeľná, alebo neviditeľná?
ne, nebudu házet perly svini.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Ježíš Kristus vs. apoštol Pavel a (jeho falešná učení)

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Viktorrealita napísal: 21 Okt 2022, 07:15
mikim napísal: 20 Okt 2022, 20:13 Pravou a jedinou skálou pravému křesťanu je jediný Bůh Otec, který to sám o sobě říká s tím, že "žádnou jinou skálu nezná kromě něj". Považovat Pána Ježíše Krista za skálu je zcela nebiblické. Nemůžou být dvě skály a proto jeden se sám prohlásil skálou (Otec ten nejvyšší) a druhý je uhelným kamenem (Ježíš).
V Bibli se nikde nepíše o Ježíši jako skále, ale jak je vidět mnozí z něj dělají skálu jiní Boha jiní druhého z trojice a ve skutečnosti neplatí z toho nic. Stačí číst Písmo a nic k němu nepřidávat. Nejlepší je ta skála jak prase v jednom z našich sborů na stupínku a ještě v pozadí barevně nasvětlená, každou sobotu jinou barvou :) a už stačí k tomu jen zazpívat My stavíme na skále přepevné na Kristu Ježíši...a je hotovo :) to se mnou vždycky šlehne, ale zkuste to někomu vysvětlit podle Bible kdo je tou skálou opravdu. A že to není Pán Ježíš.
A čo tak si uvedomiť to, o čom hovorí Ježiš a teda že Otec a Syn sú jedno? Aha, máš po ruke to, ako tento pojem – že sú jedno, nejako spochybniť a zľahčiť, že.

A že vraj v Biblii to nie je?
1. list Korinťanom 10:4 a všetci pili ten istý duchovný nápoj, lebo pili z duchovnej skaly, ktorá išla za nimi, a tou skalou bol Kristus.

Aha, ty si Pavla vyškrtol, že.

No a na akej skale vybuduje Ježiš Kristus svojú cirkev? O akej skale to hovorí? Nie osoba Petra je tou skalou, ale tou skalou, je Kristus zjavený v Petrovom srdci a to Otcom na nebesiach. Teda na každom, ktorému Otec zjaví Krista – ako Syna živého Boha, tak na takej skale – zjavenom Kristu sa buduje Kristova cirkev.

A to nehovorím o tom, ako ten ktorý bol mŕtvy a hľa je živý na veky vekov, ktorýhovorí o sebe, že je prvým a posledným, čo je synonymum s Alfou a Omegou – počiatkom a koncom.

Zj1 17 A keď som ho uvidel, padol som k jeho nohám ako mŕtvy, a položil na mňa svoju pravú ruku a povedal mi: Neboj sa! Ja som prvý a posledný 18 a ten Živý. A bol som mŕtvy, ale hľa, som živý na veky vekov. Ameň. A mám kľúče pekla i smrti.
Jedinou skálou je Bůh Otec a nikdo jiný.
2 Samuelova 22:3 Bůh skála má, doufati budu v něho; štít můj a roh spasení mého, vyvýšení mé a útočiště mé, spasitel můj, kterýž od násilí vysvobozuje mne.

2 Samuelova 22:47 Živť jest Hospodin, a požehnaná skála má; protož ať jest vyvyšován Bůh, skála spasení mého,

Žalmy 89:27 On volaje ke mně, dí: Ty jsi otec můj, Bůh silný můj a skála spasení mého.

Izajáš 26:4 Doufejtež v Hospodina až na věky; nebo v Hospodinu, v Hospodinu jest skála věčná.

Izajáš 44:8 Nebojtež se, ani lekejte. Zdali hned zdávna nepověděl jsem tobě a neoznámil,
čehož vy sami mně svědkové jste? Zdaliž jest Bůh kromě mne? Neníť jistě žádné skály, jáť o žádné nevím.

Ap. Pavel u toho nebyl, když vycházeli izraelci z Egypta, takže si to vymyslel když napsal, že duchovní skálou byl Kristus, který šel za nimi.
Jednak to Izraelci vůbec nevěděli, že nějaký duch v podobě nějakého Krista šel za nimi a kterého žádný Izraelec v té době vůbec neznal a nevěděl o něm ani ň. Kristus v té době totiž vůbec neexistoval ani jako duch. Všichni znali jen skálu Hospodina. Jedinou skálu jejich i našeho spasení. A sám Bůh jinou skálu nezná.
Prostě jen další krásná bajka samozvaného apoštola Pavla. Nikdo jiný to nenapsal.
Myslím, že apoštolové by se dnes hodně divili co za hovadiny si občas Pavel vymyslel kdyby si přečetli Bibli, kterou nikdy co se týče celého NZ nečetli.

Dt 5:6-7: "Já Hospodin jsem tvůj Bůh, který tě vyvedl z egyptské země, z domu otroctví. Nebudeš mít jiné bohy vedle mne."

Dt 4:36-37: "Z nebes k tobě nechal zaznít svůj hlas, aby tě poučil, na zemi ti ukázal svůj velký oheň, z ohně jsi slyšel jeho slova. A protože miloval tvé otce, vyvolil jejich potomstvo po nich. On sám tě svou velkou silou vyvedl z Egypta,"

Neregistrovaný

Re: Ježíš Kristus vs. apoštol Pavel a (jeho falešná učení)

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Kristus v té době totiž vůbec neexistoval ani jako duch.
Zajímavé-Kristus v době exodu podle Mikima neexistoval, byl tedy zřejmě podle Mikima později (kdy?) stvořen, zřejmě JHVH. Kristus ale řekl, že dříve, než se Abraham narodil, "já jsem", tedy před exodem. Možná se tedy dočkáme, že Mikim vyškubne z bible i tuto pasáž s celým evangeliem a zase se mu Písmo trochu ztenčí. Komu není rady, tomu není pomoci...

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Ježíš Kristus vs. apoštol Pavel a (jeho falešná učení)

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Neregistrovaný napísal: 22 Okt 2022, 08:25
Kristus v té době totiž vůbec neexistoval ani jako duch.
Zajímavé-Kristus v době exodu podle Mikima neexistoval, byl tedy zřejmě podle Mikima později (kdy?) stvořen, zřejmě JHVH. Kristus ale řekl, že dříve, než se Abraham narodil, "já jsem", tedy před exodem. Možná se tedy dočkáme, že Mikim vyškubne z bible i tuto pasáž s celým evangeliem a zase se mu Písmo trochu ztenčí. Komu není rady, tomu není pomoci...
Pán Ježíš Kristus se poprvé objevil po narození v Marii skrze zplození Svatým duchem v Marii. O tom, že by nějaký Ježíš existoval dříve nikdo nikdy nevěděl. Naopak všichni věděli, že se má teprve narodit (očekávali narození Mesiáše).

Ježíš před Abrahámem
V Janovi 8:58 si Ježíš činí nároky na nadřazenost nad Abrahámem. Jeho svrchované postavení ale závisí na Otci, který Svého Syna oslavuje (Jan 8:54). Prohlásil, že Abrahám “zajásal, že spatří můj den; spatřil jej a zaradoval se” (Jan 8:56) – to znamená, že Abrahám vírou předem uviděl Mesiášův příchod. Mesiášův den tak řečeno “předexistoval” v Abrahámově mysli. Židé nepochopili, co Ježíš řekl. Mysleli si, že se prohlašuje za Abrahámova současníka (Jan 8:57). Ježíš pak potvrdil svůj absolutní primát v Božím plánu tímto úžasným tvrzením: “Dříve než byl Abrahám, já jsem (on)” (Jan 8:58).

Abychom pochopili, co ta fráze “já jsem” v tomto textu znamená, je nezbytné ji srovnat s Janovým častým užíváním té samé fráze. V některých z těch případů je spojena s Ježíšovým mesiášstvím: Jan 18:5 “(Ježíš) jim řekl: ‘Já jsem (on)’” (ztotožnil se s tím, koho hledali). Jan 6:20 “On (Ježíš kráčející na vodě) však jim řekl: ‘Já jsem’” (doslovný řecký text) Jan 9:9 “On (muž uzdraven ze slepoty) sám řekl: ‘Já jsem‘” (t.j. “já jsem on, ten muž“). Jan 4:26 “Ježíš ji (ženě u studny) řekl: ‘Já jsem, ten k tobě mluvící’” (t.j. “já jsem on, ten Mesiáš“, viz verš 25). Jan 8:24 “Jestliže neuvěříte, že já jsem, zemřete ve svých hříších” (t.j. “já jsem on, Mesiáš) Jan 8:28 “Teprve až vyvýšíte Syna člověka, poznáte, že já jsem” (on, Mesiáš) Jan 13:19 “Říkám vám to již nyní předem, abyste potom, až se to stane, uvěřili, že já jsem” (on, Mesiáš) . Jan 9:35-37 “Věříš v Syna člověka?... ten kdo s tebou mluví, ten je” (on, t.j. Syn člověka). Srv. Jan 10:24, 25 “’Jsi-li Mesiáš, řekni nám to otevřeně!’ Ježíš jim odpověděl: ‘Řekl jsem vám to, a nevěříte‘” . Jan 8:58 “Dříve než byl Abrahám, já jsem” (on, Mesiáš) .

Na tomto místě nesmíme zapomenout Janův výslovně prohlášený záměr, proč celé evangelium vůbec napsal. Jeho cílem bylo, abychom “věřili, že Ježíš je Mesiáš, Syn Boží” (Jan 20:31). Fakt, že ve Starém zákoně Bůh o Sobě mluví jako “Já jsem (On)” nás nevede, jak se často myslí, k závěru, že “já jsem (on)” v Ježíšových ústech znamená “já jsem Bůh” v trinitářském smyslu. Ježíšova “já jsem” prohlášení v Janovi lze uspokojivě vysvětlit jako jeho ztotožnění s Mesiášem. Ježíš se představuje jako Mesiáš, unikátní zástupce Jednoho Boha, který ho obdařil mocí, aby jednal v Jeho zastoupení.

I kdyby člověk spojil Ježíšovo prohlášení ego eimi (“já jsem”) se slovy Boha ve Starém zákoně, stále by to neospravedlnilo ztotožnění Ježíše s Bohem v trinitářském smyslu. Ježíš jako Mesiáš může být označen božským titulem, aniž by byl Bůh. Jakmile počítáme s židovským principem “zastoupení”, pak se hned uvidí, že Ježíš reprezentuje svého Otce. Jako zastupitel jedná a mluví za svého Otce, takže v Ježíšovi se projevují Boží skutky. To ale nedělá z Ježíše doslova Boha. Zůstává lidský, v Písmu slíbený Mesiáš. Trinitářská teologie často projevuje antimesiášské zaujetí. “Přehání” některá Janova svědectví a zároveň ignoruje jeho jasné monoteistické výroky, které určují Otce za jediného pravého Boha, odlišného od Jeho Syna (Jan 17:3; 5:44). Tato procedura staví Jana proti Matoušovi, Markovi, Lukášovi a Skutkům. Také zakrývá stěžejní bod Nového zákona, což je prohlásit Ježíše za Mesiáše. Shora uvedené svědectví ukazuje, že proslulá fráze ego eimi znamená “Já jsem ten zaslíbený”, “ten, o kterého jde”. Slepec se identifikoval slovy “já jsem” a mínil tím “já jsem on”; “já jsem ten, o kterém mluvíte”. V souvislostech, kde se diskutuje o Synu člověka nebo o Kristu, Ježíš slovy “já jsem” míní “já jsem on”, t.j. Syn člověka, Kristus. V každém případě je náležité přidat k “já jsem” slovo “on” (jak mnoho překladatelů rozpoznává). Jsou dobré důvody k tomu, abychom byli důslední a dodali “on” také v Janovi 8:58. Tudíž v Janovi 4:26 “Já jsem” = “Já jsem (on, ten Mesiáš)”. Podobně v Janovi 8:58 Ježíš prohlašuje: “Dříve než byl Abrahám, já jsem (on, ten jmenovaný Mesiáš)”.
Je důležité si všimnout, že Ježíš nepoužil fráze zjevující Boží jméno Mojžíšovi. Z hořícího keře ten Jeden Bůh prohlásil své jméno jako “Já jsem, který jsem”, nebo “Já jsem ten samoexistující” (Exod. 3:14). Ta fráze v řecké verzi Starého zákona je ego eimi ho hown, což je jiné než Ježíšovo “Já jsem on”. Pokud tím Ježíš vskutku mínil, že je Bůh, bylo by docela neobvyklé, aby v pozdějším střetnutí s nepřátelskými Židy tvrdil, že není Bůh, ale unikátní zástupce Boha, jemuž patří titul “Syn Boží” (Jan 10:34-36). Je na místě se zeptat, jak někdo může “být” dříve, než je? Tradiční doktrína o vtělení druhé božské osoby není tím jediným způsobem, jak si poradit s Janovými předexistenčními výroky. Vzor předurčení, nacházející se v Janově evangeliu, nepotřebuje doslovnou předexistenci Syna. Abrahám se těšil na Mesiášův příchod. Mesiášův den byl pro Abraháma realitou skrze oči víry. Podobně Mesiáš “existoval” jako svrchovaný předmět Božího plánu dlouho před narozením Abraháma.

“Dříve než byl Abrahám, já jsem (on)” je hluboký výrok o původním Božím plánu pro svět, soustředěném v Ježíšovi. A tak Jan může popsat Ježíše také jako “zabitého před stvořením světa” (Zjev. 13:8). To chápeme: Ježíš, jako svrchovaný prostředník Božího plánu, byl určen na smrt dlouho před Abrahámem. Když byl Ježíš “zabit před Abrahámem”, může se říct, že on sám “existoval” před Abrahámem, ve věčném Božím plánu. Byl vskutku ustanoven jako Spasitel světa před narozením Abraháma. Na podporu tohoto výkladu opět citujeme Gilberta. O Janovi 8:58 říká: Ježíš zdůrazňoval svůj mesiášský nárok. Neřekl, že před narozením Abraháma existovalo logos; říká “já jsem”. Říká to Ježíš Mesiáš, člověk Ježíš, kterého Otec posvětil pro mesiášské dílo. Právě před tím mluvil o “mém dni”, který Abrahám spatřil (Jan 8:56), čímž musíme rozumět objevení se Ježíše jako Mesiáše v historii. Abrahám je téměř viděl v Božím slibu semene (Gen. 12:3; 15:4, 5) a zdálky je pozdravil (Žid. 11:13). A nyní ten, kdo si je vědom Abrahámova vzdáleného vidění, říká: “Dříve než se Abrahám narodil, já jsem”. Ježíš se tudíž zdá potvrzovat, že jeho historická mesiášská osobnost existovala dříve, než se Abrahám narodil. Pokud tomu tak je, pak existence té osobnosti před Abrahámem se musí chápat jako existence v představě.

Doktrína o trojici
http://www.focusonthekingdom.org/Trinity-cz.pdf

Viktorrealita
Príspevky: 1251
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Ježíš Kristus vs. apoštol Pavel a (jeho falešná učení)

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

mikim napísal: 21 Okt 2022, 21:30
Ale to predsa všetci vieme, že Boh je skalou spasenia. No ty nevidíš Otca v Synovi! Ako sa toto dá všetko pochopiť bez toho, aby sme nevideli tú absolútnu jednotu osoby Otca, Syna a Ducha Svätého, ako jedného a toho istého Boha?

Ak by bol Ježiš Kristus, ako to tvrdíš ty, iba človekom, tak ako môže niečo také človek o sebe tvrdiť, že je - prvým a posledným a to bez toho, aby sa nerúhal Bohu? Taktiež Ježiš nikdy nepovedal, že potrebuje vieru v Otca, ale hovorí, že Otec je v ňom. To by taktiež bolo rúhanie, ak by to nebola pravda. My potrebujeme vieru v Ježiša, lebo iba skrz Ježiša prichádzame k Otcu. Bez tejto absolútnej jednoty Otca a Syna by to nebolo možné!

Nebudem citovať apoštola Pavla, lebo si ho vyškrtol.

No Zjavenie Jána, tak na to už nemáš odvahu to vyškrtnúť, že.

Kto tu hovorí : ja som prvý a posledný, čo je synonymum s Alfou a Omegou – počiatkom a koncom a teda ten živý a tvrdí o sebe, že bol mŕtvy, ale hľa, je živý na veky vekov? Je predsa jasné, že je to Ježiš Kristus, ktorý bol mŕtvy, ale hľa je živý. Koľko je tých, ktorí o sebe tvrdia že sú - Alfa a Omega, prvý a posledný, počiatok a koniec? Absolútna jednota osoby Otca, Syna a Ducha Svätého, ako jedného Boha, je tu zjavná.

Zj1 17 A keď som ho uvidel, padol som k jeho nohám ako mŕtvy, a položil na mňa svoju pravú ruku a povedal mi: Neboj sa! Ja som prvý a posledný 18 a ten Živý. A bol som mŕtvy, ale hľa, som živý na veky vekov. Ameň. A mám kľúče pekla i smrti.

Zj1 8 Ja som Alfa i Omega, počiatok i koniec, hovorí Pán, Bôh, ktorý je a ktorý bol a ktorý prijde, ten Všemohúci.

Zj1 11 ktorý hovoril: Ja som Alfa i Omega, prvý aj posledný, a čo vidíš, píš do knihy a pošli siedmim sborom, ktoré sú v Ázii: do Efezu, do Smyrny, do Pergamu, do Tyatír, do Sárd, do Filadelfie a do Laodicee. 12 A obrátil som sa, aby som videl hlas, ktorý hovoril so mnou. A keď som sa obrátil, videl som sedem zlatých svietnikov 13 a v prostredku medzi siedmimi svietnikmi som videl podobného Synovi človeka, oblečeného v dlhom rúchu až po nohy a prepásaného na prsiach zlatým pásom. 14 A jeho hlava a jeho vlasy boly biele jako biela vlna, jako sneh, a jeho oči boly jako plameň ohňa, 15 a jeho nohy boly podobné mosadzi, jako rozžeravenej v peci, a jeho hlas bol ako hlas mnohých vôd. 16 A vo svojej pravej ruke mal sedem hviezd, a z jeho úst vychádzal ostrý dvojsečný meč, a jeho tvár bola jako slnko, keď svieti vo svojej moci.

Aj keby to niekto spochybňoval čo videl, tak hlas, ktorý hovoril s ním, tak sa týmto identifikoval: 18 a ten Živý. A bol som mŕtvy, ale hľa, som živý na veky vekov. Ameň. A mám kľúče pekla i smrti.

Viktorrealita
Príspevky: 1251
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Ježíš Kristus vs. apoštol Pavel a (jeho falešná učení)

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Neregistrovaný napísal: 21 Okt 2022, 14:43 ne, nebudu házet perly svini.
Je to dosť vyhýbavá odpoveď. Pripomenulo mi to diskusie s katolíkmi, ktorí často vyťahujú tento citát a to bez toho, aby vedeli rozlíšiť, čo čo sú pravé perly a čo sú falošné.

Aj katolíkom často kladiem otázku. A KC tvrdí, že Kristova cirkev je jedine - V katolíckej cirkvi, tak kde je a kto ju tvorí? Je viditeľná, alebo neviditeľná. Z nášho pohľadu, neviditeľnosť Kristovej cirkvi KC rázne odmieta a tak od nich nedostávam odpoveď.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Ježíš Kristus vs. apoštol Pavel a (jeho falešná učení)

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Viktorrealita napísal: 22 Okt 2022, 10:59
mikim napísal: 21 Okt 2022, 21:30
Ale to predsa všetci vieme, že Boh je skalou spasenia. No ty nevidíš Otca v Synovi! Ako sa toto dá všetko pochopiť bez toho, aby sme nevideli tú absolútnu jednotu osoby Otca, Syna a Ducha Svätého, ako jedného a toho istého Boha?

Ak by bol Ježiš Kristus, ako to tvrdíš ty, iba človekom, tak ako môže niečo také človek o sebe tvrdiť, že je - prvým a posledným a to bez toho, aby sa nerúhal Bohu? Taktiež Ježiš nikdy nepovedal, že potrebuje vieru v Otca, ale hovorí, že Otec je v ňom. To by taktiež bolo rúhanie, ak by to nebola pravda. My potrebujeme vieru v Ježiša, lebo iba skrz Ježiša prichádzame k Otcu. Bez tejto absolútnej jednoty Otca a Syna by to nebolo možné!

Nebudem citovať apoštola Pavla, lebo si ho vyškrtol.

No Zjavenie Jána, tak na to už nemáš odvahu to vyškrtnúť, že.

Kto tu hovorí : ja som prvý a posledný, čo je synonymum s Alfou a Omegou – počiatkom a koncom a teda ten živý a tvrdí o sebe, že bol mŕtvy, ale hľa, je živý na veky vekov? Je predsa jasné, že je to Ježiš Kristus, ktorý bol mŕtvy, ale hľa je živý. Koľko je tých, ktorí o sebe tvrdia že sú - Alfa a Omega, prvý a posledný, počiatok a koniec? Absolútna jednota osoby Otca, Syna a Ducha Svätého, ako jedného Boha, je tu zjavná.

Zj1 17 A keď som ho uvidel, padol som k jeho nohám ako mŕtvy, a položil na mňa svoju pravú ruku a povedal mi: Neboj sa! Ja som prvý a posledný 18 a ten Živý. A bol som mŕtvy, ale hľa, som živý na veky vekov. Ameň. A mám kľúče pekla i smrti.

Zj1 8 Ja som Alfa i Omega, počiatok i koniec, hovorí Pán, Bôh, ktorý je a ktorý bol a ktorý prijde, ten Všemohúci.

Zj1 11 ktorý hovoril: Ja som Alfa i Omega, prvý aj posledný, a čo vidíš, píš do knihy a pošli siedmim sborom, ktoré sú v Ázii: do Efezu, do Smyrny, do Pergamu, do Tyatír, do Sárd, do Filadelfie a do Laodicee. 12 A obrátil som sa, aby som videl hlas, ktorý hovoril so mnou. A keď som sa obrátil, videl som sedem zlatých svietnikov 13 a v prostredku medzi siedmimi svietnikmi som videl podobného Synovi človeka, oblečeného v dlhom rúchu až po nohy a prepásaného na prsiach zlatým pásom. 14 A jeho hlava a jeho vlasy boly biele jako biela vlna, jako sneh, a jeho oči boly jako plameň ohňa, 15 a jeho nohy boly podobné mosadzi, jako rozžeravenej v peci, a jeho hlas bol ako hlas mnohých vôd. 16 A vo svojej pravej ruke mal sedem hviezd, a z jeho úst vychádzal ostrý dvojsečný meč, a jeho tvár bola jako slnko, keď svieti vo svojej moci.

Aj keby to niekto spochybňoval čo videl, tak hlas, ktorý hovoril s ním, tak sa týmto identifikoval: 18 a ten Živý. A bol som mŕtvy, ale hľa, som živý na veky vekov. Ameň. A mám kľúče pekla i smrti.
Viktor už jsne nad tím tady debatovali spoustu krát tak článek od SJ se kterými v tomto plně souhlasím a ktetý dává smysl oproti nesmyslům, které tady slepuješ Ty :).

Kdo nebo co je „Alfa a Omega“?

Co říká Bible
Výraz „Alfa a Omega“ se vztahuje na všemohoucího Boha Jehovu. V Bibli se vyskytuje na třech místech. (Zjevení 1:8; 21:6; 22:13) *

Proč Jehova sám sebe nazývá „Alfa a Omega“?
Alfa a omega jsou první a poslední písmena řecké abecedy. Řecky byla napsána část Bible, které se běžně říká Nový zákon a která obsahuje i knihu Zjevení. Umístění těchto písmen v řecké abecedě ukazuje, že jedině Jehova je začátek a konec. (Zjevení 21:6) Všemohoucím Bohem vždycky byl a navždy bude. Jedině on je „od neurčitého času na neurčitý čas“. (Žalm 90:2)

Kdo je „ten první a ten poslední“?
Tento výraz se v Bibli vztahuje jak na Boha Jehovu, tak na jeho Syna Ježíše, ale v každém z těchto případů má jiný význam. Uveďme si dva příklady.

V Izajášovi 44:6 Jehova říká: „Jsem první a jsem poslední a mimo mne není žádný Bůh.“ Jehova zde zdůrazňuje, že je věčný pravý Bůh a kromě něj není žádný jiný. (5. Mojžíšova 4:35, 39) V tomto případě má tedy výraz „ten první a ten poslední“ stejný význam jako „Alfa a Omega“.

Kromě toho se výraz „ten První [protos, ne alfa] a ten Poslední [eskhatos, ne omega]“ objevuje ve Zjevení 1:17, 18 a 2:8. Kontext ukazuje, že se v těchto verších mluví o někom, kdo zemřel a později ožil. Tyto verše se tedy nemůžou vztahovat na Boha, protože ten nikdy neumřel. (Habakuk 1:12) Nicméně Ježíš zemřel a byl vzkříšen. (Skutky 3:13–15) Byl prvním člověkem, který byl vzkříšený k nesmrtelnému životu v nebi, kde teď žije a bude žít „po celou věčnost“. (Zjevení 1:18; Kolosanům 1:18) Právě prostřednictvím Ježíše došlo ke všem dalším vzkříšením. (Jan 6:40, 44) Byl tedy posledním, koho vzkřísil přímo Jehova. (Skutky 10:40) V tomto smyslu je správné, že je nazván „ten První a ten Poslední“.

Dokazuje Zjevení 22:13, že „Alfa a Omega“ je Ježíš?
Ne. V tomto verši není jasně řečeno, kdo mluví, a ve 22. kapitole Zjevení je mluvčích víc. Profesor William Barclay komentoval tuto část knihy Zjevení slovy: „Věci jsou napsány bez zřejmého pořadí ... a často je velmi obtížné s jistotou říct, kdo je právě mluvčí.“ (The Revelation of John, svazek 2, revidované vydání, strana 223) A tak můžeme dojít k závěru, že „Alfa a Omega“ ve Zjevení 22:13 je totožná s osobou, která nese tento titul na ostatních místech ve Zjevení – s Bohem Jehovou.

Viktorrealita
Príspevky: 1251
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Ježíš Kristus vs. apoštol Pavel a (jeho falešná učení)

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Mikim
Tu taktiež Ježiš hovorí - Ja som: Zj1... Ja som prvý a posledný

Ako toto napasuješ na to, čo tvrdíš o Ježišovi Kristovi?

Zj1... Ja som prvý a posledný 18 a ten Živý. A bol som mŕtvy, ale hľa, som živý na veky vekov. Ameň. A mám kľúče pekla i smrti.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Ježíš Kristus vs. apoštol Pavel a (jeho falešná učení)

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Viktorrealita napísal: 22 Okt 2022, 12:06 Mikim
Tu taktiež Ježiš hovorí - Ja som: Zj1... Ja som prvý a posledný

Ako toto napasuješ na to, čo tvrdíš o Ježišovi Kristovi?

Zj1... Ja som prvý a posledný 18 a ten Živý. A bol som mŕtvy, ale hľa, som živý na veky vekov. Ameň. A mám kľúče pekla i smrti.
Zj 1:4-8: "Jan sedmi sborům v Asii: Milost vám a pokoj od Toho, který jest a který byl a který přichází, i od sedmi duchů, kteří jsou před jeho trůnem, 5 a od Ježíše Krista, jenž je věrný svědek, prvorozený z mrtvých a vládce králů země. Tomu, jenž nás miluje a svou krví nás rozvázal z našich hříchů 6 a učinil nás královstvím, kněžími svému Bohu a Otci -- jemu sláva i moc na věky věků. Amen. 7 ‚Hle, přichází s oblaky‘ a ‚uzří jej každé oko, i ti, kteří jej probodli‘, a ‚budou se pro něho bít v prsa všechny kmeny země‘. Ano, amen. 8 Já jsem Alfa i Omega, počátek i konec, praví Pán Bůh, Ten, který jest a který byl a který přichází, ten Všemohoucí."

Zde je jednoznačně sděleno kdo je kdo.
Alfa a Omega a počátek a konec Bůh Otec, ten který přichází, verš 4, 8.
Ježíš jako prvorozený z mrtvých a vládce králů země a ten který přicházi s oblaky, verš 5,6,7
Tedy Bůh Otec přijde spolu s Pánem Ježíšem při jeho druhém příchodu.

Zj 1:17-18: "Když jsem jej spatřil, padl jsem k jeho nohám jako mrtvý. I položil na mne svou pravici a řekl: v„Neboj se. Já jsem první i poslední, ten Živý. Byl jsem mrtvý, a hle, žiji na věky věků. Amen. Mám klíče smrti i podsvětí."

Zde je Ježíš nazván první a posledni nikoliv počátek a konec jako je nazván jen Bůh Otec.
Ježíš byl mrtvý pak bxl Bohem Otcem vzkříšen a nyní žije na věky věků, to je celkem snadné pochopit. Ježíš je první a poslední v něčem jiném než Bůh Otec, který to o sobě také tvrdí ve Zj 22.13:
Zj 22:13: "Já jsem Alfa i Omega, první i poslední, počátek i konec.""

Viktorrealita
Príspevky: 1251
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Ježíš Kristus vs. apoštol Pavel a (jeho falešná učení)

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

mikim napísal: 22 Okt 2022, 14:19
Mikim napísal: Zde je jednoznačně sděleno kdo je kdo.
Alfa a Omega a počátek a konec Bůh Otec, ten který přichází, verš 4, 8.
Ježíš jako prvorozený z mrtvých a vládce králů země a ten který přicházi s oblaky, verš 5,6,7
Tedy Bůh Otec přijde spolu s Pánem Ježíšem při jeho druhém příchodu.
Kto vidí Krista, tak vidí Otca. To povedal Ježiš. To Ježiša uvidíme prichádzať pri druhom príchode! Neviem o tom, že bolo v Písme niekde spomenuté, že budeme vidieť a to pri druhom príchode dvoch Pánov.
Mikim napísal: Zj 1:17-18: "Když jsem jej spatřil, padl jsem k jeho nohám jako mrtvý. I položil na mne svou pravici a řekl: v„Neboj se. Já jsem první i poslední, ten Živý. Byl jsem mrtvý, a hle, žiji na věky věků. Amen. Mám klíče smrti i podsvětí."

Zde je Ježíš nazván první a posledni nikoliv počátek a konec jako je nazván jen Bůh Otec.
Ježíš byl mrtvý pak bxl Bohem Otcem vzkříšen a nyní žije na věky věků, to je celkem snadné pochopit.

Ježíš je první a poslední v něčem jiném než Bůh Otec, který to o sobě také tvrdí ve Zj 22.13:
Zj 22:13: "Já jsem Alfa i Omega, první i poslední, počátek i konec.""
V čom inom je Ježiš prvý a posledný? Otca a Syna sa nedá oddeliť, ak tvoria absolútnu jednotu. Je to podobné, ako sa nedá oddeliť tvoju osobu, od tvojho slova.

Ak Boh hovorí o sebe – ja som Alfa a Omega, prvý a posledný, počiatok a koniec a súčasne aj Ježiš Kristus o sebe hovorí to isté, tak to znamená len absolútnu jednotu Otca a Syna a teda to potvrdzuje Božstvo Ježiša Krista. Táto jednota je jeden Boh.

Ježiš nie je len niekým nazvan prvým a posledným, ale to On hovorí o sebe - ja som, prvý a posledný.
No a tu sa to spája a to - ja som Alfa a Omega, čo ako iste vieš, platí jedine v súvislosti s Bohom a to s pojmom – prvý i posledný, čo o sebe hovorí Ježiš a sám to potvrdzuješ.

Zj1 11 ktorý hovoril: Ja som Alfa i Omega, prvý aj posledný,

Zj1 8 Ja som Alfa i Omega, počiatok i koniec, hovorí Pán, Bôh, ktorý je a ktorý bol a ktorý prijde, ten Všemohúci.
Vždy sa tu jedná o jedného a toho istého Boha a nie dvoch - troch.


Tu je práve vidieť jednotu Otca a Syna – Alfa i Omega – počiatok a koniec – prvý a posledný. Tieto atribúty patria iba jednému Bohu.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 37 neregistrovaných