Řečtina: Co znamená naplnit zákon. V. Koplík

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Řečtina: Co znamená naplnit zákon. V. Koplík

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

hust napísal: 29 Máj 2023, 06:31
mikim napísal: 28 Máj 2023, 21:00 Proč bychom 613 micvot měli jmenovat my křesťané?
Pro nás je důležité jen Desatero. Další jsou spíše pro židy i když i pro ně platí už dnes jen asi cca třetina:
http://zidvpraxi.blogspot.com/2015/09/micvot.html?m=1
Všech 613 micvot dal dohromady ve cca 12 století rabi Maimonides (Rambam)
http://www.chewra.com/keshetnew/kweb/ka ... spx?kid=66
a najdeš je popsány všechny zde:
https://app.box.com/s/arxdvd4up2
Mezi nimi i namíchané přikázání Desatera.
Z tvého přístupu je internet tvojí Biblí. Rychle vyhledáváš informace, aby jsi zvítězil, aniž si všimneš některých protichůdných výkladů. Jiné stránky to mají trochu jinak a o desateru nemluví, ale vzpomínají jen památné rozdělení podle Krista. Ale to je tvůj zvyk, pak to nějak okecáš. Postupně se ukazuje, že jsi sice proti ŘKC, ale v pojetí hříchu, zlepšování máš nápadně společné prvky. Odmítnutím spasení z pouhé milosti to ani jinak nemůže dopadnout. Záslužnictví a lidské úsilí o spasení se ti postupně dostává pod kůži. Podobně je to s Božstvím Ježíše Krista, tam zase souzníš se SJ. Dalo by se to rozebírat, jak se ti tvoří myšlenkový uzel, jehož smyčka se uzavírá kolem tvé hlavy. Žádný člověk ti nemůže pomoci z toho ven. ani tvá širší rodina. Spasení zadarmo je pro některé jedince velký oříšek, oni by snad neměli zásluhu na spasení? ... v tvé hlavě zní: Nikdy, nikdy, ...... na to nepřistoupím. Tvůj hlavní hit je od nějaké doby popírání Božství Ježíše Krista a tím jsi se uzavřel do svých vlastních činů pro spasení. Tím, že jsi přijal jen lidství Ježíše Krista ani jinou možnost nemáš.
Napsal jsi spoustu keců zase o ničem ničím biblicky nepodložených. Nestavíš na Ježíši a jeho přikladu pro nás, ale stavíš na často bludném učeni samozvaného ap. Pavla, který se ti stal bohem spásy z milosti a Tvém nicnedělání pro spásu. Ale ani ap. Pavel nedělal z Krista Boha, takže vlastě stavíš svou víru jen na něčích řk. bájích a výmyslech. Bez vlastniho úsilí společně s Kristem chtít být spravedlivý a činit vlastní spravedlnost nemůžeš být podle Písma nikdy spasený, pokud čirou náhodou nezískáš od Boha nějakou výjimku.
Popírat Božství Ježíše nemusím, protože On Bohem nikdy nebyl, ale byl pouze božím synem, což neznamena to samé jako Bůh. Boha mame jen jednoho hak potvrdil a věřil v něj i sám Ježíš. Aly Ty Ježíše neposloucháš a nebereš jehi slovo vážně pak se nedivím, že v tom máš guláš.

hust

Re: Řečtina: Co znamená naplnit zákon. V. Koplík

Neprečítaný príspevok od používateľa hust »

mikim napísal: 29 Máj 2023, 11:58
hust napísal: 29 Máj 2023, 06:31
mikim napísal: 28 Máj 2023, 21:00 Proč bychom 613 micvot měli jmenovat my křesťané?
Pro nás je důležité jen Desatero. Další jsou spíše pro židy i když i pro ně platí už dnes jen asi cca třetina:
http://zidvpraxi.blogspot.com/2015/09/micvot.html?m=1
Všech 613 micvot dal dohromady ve cca 12 století rabi Maimonides (Rambam)
http://www.chewra.com/keshetnew/kweb/ka ... spx?kid=66
a najdeš je popsány všechny zde:
https://app.box.com/s/arxdvd4up2
Mezi nimi i namíchané přikázání Desatera.
Z tvého přístupu je internet tvojí Biblí. Rychle vyhledáváš informace, aby jsi zvítězil, aniž si všimneš některých protichůdných výkladů. Jiné stránky to mají trochu jinak a o desateru nemluví, ale vzpomínají jen památné rozdělení podle Krista. Ale to je tvůj zvyk, pak to nějak okecáš. Postupně se ukazuje, že jsi sice proti ŘKC, ale v pojetí hříchu, zlepšování máš nápadně společné prvky. Odmítnutím spasení z pouhé milosti to ani jinak nemůže dopadnout. Záslužnictví a lidské úsilí o spasení se ti postupně dostává pod kůži. Podobně je to s Božstvím Ježíše Krista, tam zase souzníš se SJ. Dalo by se to rozebírat, jak se ti tvoří myšlenkový uzel, jehož smyčka se uzavírá kolem tvé hlavy. Žádný člověk ti nemůže pomoci z toho ven. ani tvá širší rodina. Spasení zadarmo je pro některé jedince velký oříšek, oni by snad neměli zásluhu na spasení? ... v tvé hlavě zní: Nikdy, nikdy, ...... na to nepřistoupím. Tvůj hlavní hit je od nějaké doby popírání Božství Ježíše Krista a tím jsi se uzavřel do svých vlastních činů pro spasení. Tím, že jsi přijal jen lidství Ježíše Krista ani jinou možnost nemáš.
Napsal jsi spoustu keců zase o ničem ničím biblicky nepodložených. Nestavíš na Ježíši a jeho přikladu pro nás, ale stavíš na často bludném učeni samozvaného ap. Pavla, který se ti stal bohem spásy z milosti a Tvém nicnedělání pro spásu. Ale ani ap. Pavel nedělal z Krista Boha, takže vlastě stavíš svou víru jen na něčích řk. bájích a výmyslech. Bez vlastniho úsilí společně s Kristem chtít být spravedlivý a činit vlastní spravedlnost nemůžeš být podle Písma nikdy spasený, pokud čirou náhodou nezískáš od Boha nějakou výjimku.
Popírat Božství Ježíše nemusím, protože On Bohem nikdy nebyl, ale byl pouze božím synem, což neznamena to samé jako Bůh. Boha mame jen jednoho hak potvrdil a věřil v něj i sám Ježíš. Aly Ty Ježíše neposloucháš a nebereš jehi slovo vážně pak se nedivím, že v tom máš guláš.
V takovém případě se vracíš do pohanského pojetí, které spočívalo v tom, že nějaký bůh souložil s pozemskou ženou a ta zplodila dítě. Kristus přišel na tento svět vtělením. V evangeliích jsou použity takové slovní obraty, které vylučují pohanskou podobu. Komentář nemusí být podložen Biblí, když diskutuji s člověkem znalým Biblických příběhů. Žádný člověk, který přijal spasení z Milosti v Kristu Ježíši nikdy netvrdil, že se nemáme snažit dobře nebo správně prožívat svůj vlastní život. To je jen tvé podsouvání. Pokud je řeč o Spasení z Milosti, tak za tím je tečka, nemůžeme k tomu nic přidat svým přičiněním, Jsou však lidé, kteří souhlasí se Spasením z Milosti, ale dodávají za to to diskutabilní ALE a pak snadnou manipulací s jednotlivých veršů z Bible svádějí své posluchače. Nikdo čestný netvrdí, že si křesťan může klidně hřešit, protože je spasen Milosti. Na pouhou Milost reagují jen zákoníci, kteří se chtějí do Božího Království vecpat svými skutky. Nevcházejí a jiným brání. Když byl Ježíš naprosto stejný jako my všichni a neměl v sobě Božství a dělal zázraky, tak by jsi i ty měl dělat zázraky.... Děláš zázraky, uzdravuješ, křísíš mrtvé, žehnáš lidem, lámeš chléb a rozmnožuješ ho pro davy hladových, atp.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Řečtina: Co znamená naplnit zákon. V. Koplík

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Proč bych se měl vracet do nějakého pohanského pojetí, když Ježíše počal v Marii Bůh Otec skrze Svatého ducha? Nevím kde na to chodíš. Spasení z milosti J.K. hlásal jen ap. Pavel a nikdo jiný. Ježíš nikdy neučil "Budete spasen mou milostí a nemusíte už konat žádné skutky" a měl k tomu 3,5 roku, aby to alespoň jednou řekl. A neřekl. Proto to považuji sice za krásné, ale zároveň i falešné učení, které popírá spravedlivé skutky milosrdenství ke spáse i dodržování Desatera.

...Na pouhou Milost reagují jen zákoníci, kteří se chtějí do Božího Království vecpat svými skutky.

Tímto zákoníkem byl i Ježíš!!! Který nejenže zákon dodržel, ale ho i schvaloval pro obdržení věčného života.

...Když byl Ježíš naprosto stejný jako my všichni a neměl v sobě Božství a dělal zázraky, tak by jsi i ty měl dělat zázraky.

Byl stejný jako my s tím rozdílem, že v něm či skrze něj působil všechny zázraky Bůh Otec. Dnes nikdo z pravých křesťanů už zázraky už nedělá a pokud ano je to podvod viz charismatici.

hust

Re: Řečtina: Co znamená naplnit zákon. V. Koplík

Neprečítaný príspevok od používateľa hust »

mikim napísal: 29 Máj 2023, 17:36 Proč bych se měl vracet do nějakého pohanského pojetí, když Ježíše počal v Marii Bůh Otec skrze Svatého ducha? Nevím kde na to chodíš. Spasení z milosti J.K. hlásal jen ap. Pavel a nikdo jiný. Ježíš nikdy neučil "Budete spasen mou milostí a nemusíte už konat žádné skutky" a měl k tomu 3,5 roku, aby to alespoň jednou řekl. A neřekl. Proto to považuji sice za krásné, ale zároveň i falešné učení, které popírá spravedlivé skutky milosrdenství ke spáse i dodržování Desatera.

...Na pouhou Milost reagují jen zákoníci, kteří se chtějí do Božího Království vecpat svými skutky.

Tímto zákoníkem byl i Ježíš!!! Který nejenže zákon dodržel, ale ho i schvaloval pro obdržení věčného života.

...Když byl Ježíš naprosto stejný jako my všichni a neměl v sobě Božství a dělal zázraky, tak by jsi i ty měl dělat zázraky.

Byl stejný jako my s tím rozdílem, že v něm či skrze něj působil všechny zázraky Bůh Otec. Dnes nikdo z pravých křesťanů už zázraky už nedělá a pokud ano je to podvod viz charismatici.
To by jsi musel rozumět tomu co Ježíš řekl bohatému mládenci a proč odešel smuten. Ježíš Kristus nepotřeboval říkat něco co bylo obsaženo v jeho podobenstvích nebo v jiných případech. Já jsem vzkříšení a život." Tak to jsou hodně silná slova a v řadě případu z toho vyznívá , že byl člověkem i Bohem současně.
Kdo tomu přesto nerozumí, že spásou je pouze a jen pouze Kristus, tak má smůlu. Proč skrze tebe nečiní Bůh zázraky? Kristus zaslíbil, že jeho následovníci budou konat zázraky.

Kristus nemohl být pouze člověk. Ono to vychází z pochopení toho, proč se vtělil do lidské podoby. Kdyby byl jen člověk, tak se za naše hříchy obětoval jen člověk a Bůh je mimo "hru". Drsně řečeno: Bůh způsobil, že se narodil nějaký člověk a toho předhodil, jako oběť. Jaký pak by měla smysl taková oběť?

Kristus nemohl být zákoníkem, když jim "šlapal" na paty právě pro jejich zákonictví.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Řečtina: Co znamená naplnit zákon. V. Koplík

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Já moc dobře vím co rekl bohatému mladenci

CEP Ekumenický překlad, 1979
Mat 19:16-22: "A hle, kdosi k němu přišel a zeptal se ho: "Mistře, co dobrého mám udělat, abych získal věčný život?" On mu řekl: "Proč se mě ptáš na dobré? Jediný je dobrý! A chceš-li vejít do života, zachovávej přikázání!" Otázal se ho: "Která?" Ježíš odpověděl: "Nebudeš zabíjet, cizoložit, krást, křivě svědčit, cti otce a matku, miluj svého bližního jako sám sebe." Mladík mu řekl: "To jsem všechno dodržoval! Co mi ještě schází?" Ježíš mu odpověděl: "Chceš-li být dokonalý, jdi, prodej, co ti patří, rozdej chudým, a budeš mít poklad v nebi; pak přijď a následuj mne." Když mladík uslyšel to slovo, smuten odešel, neboť měl mnoho majetku."

Tedy dodržuj přikázání, abys získal věčný život a prodej co máš a rozdej chudým.

Když člověk Ježíš řekl já jsem vzkříšení a život tak to neznamená ještě, že je i Bůh. Ale spíše to znamená, ze skrze něj budeme vzkříšení jinak ap. Pavel opět lže když píše, že nás vzkřísí Bůh:
CEP Ekumenický překlad, 1979
1Kor 6:14: "Bůh, který vzkřísil Pána, vzkřísí svou mocí i nás."
a Ježíš:
CEP Ekumenický překlad, 1979
Jan 6:54: "Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má život věčný a já ho vzkřísím v poslední den."
Ježíš dostane moc od Boha kohokoliv vzkřisit.

...Kdo tomu přesto nerozumí, že spásou je pouze a jen pouze Kristus, tak má smůlu.

Ti co věří na spasení nejen z milosti jako dar pak musí věřit, že je to dar od Boha Otce (skrze Ježíše Krista):
CEP Ekumenický překlad, 1979
Řím 6:23: "Mzdou hříchu je smrt, ale darem Boží milosti je život věčný v Kristu Ježíši, našem Pánu."

BKR Bible kralická, 1579
Zjev 7:10: "A volali hlasem velikým, řkouce: Spasení jest od Boha našeho na trůnu sedícího a od Beránka."
Bible21, 2015
B21, Zj 7:10: "a hlasitě volali: „Spasení náleží našemu Bohu, jenž sedí na trůnu, a Beránkovi!“"

Bez Boha Otce jen skrze člověka Pána Ježíše by žádné spasení nikdy nebylo.

...Proč skrze tebe nečiní Bůh zázraky? Kristus zaslíbil, že jeho následovníci budou konat zázraky.

A proč skrze Tebe Bůh nečiní zázraky?
A proč skrze nikoho v současné době Bůh nečiní zázraky?

Ježíš se urcitě nevtělil z nějakého předžití v nebi, ale musel se narodit jako člověk, aby byl ve všem bytí jako my, aby rostl v moudrosti a poznání jako my a to by i jako Bůh nepotřeboval podstupovat, protože jen Bůh ví všechno. Bůh navíc nemůže zemřít a je jediný nesmrtelný, proto zplodil syna jako člověka zastupce Boha na zemi a takto i jako člověk jehož Otec je jediný Bůh mohl za všechny zastupně zemřít a být Bohem vzkříšen.
Za to aby byl vzkříšen musel dokonce Boha prosit na modlitbách!

CSP'09 Ceský studijní preklad
He 5:7-10: "On ve dnech svého pozemského života s hlasitým křikem a slzami obětoval modlitby a úpěnlivé prosby tomu, který byl mocen ho zachránit ze smrti, a byl vyslyšen pro svou bohabojnost. Ačkoli to byl Syn, naučil se poslušnosti tím, co vytrpěl. I dosáhl dokonalosti a stal se všem, kdo ho poslouchají, původcem věčné záchrany, když ho Bůh prohlásil za velekněze podle řádu Melchisedechova."

...Drsně řečeno: Bůh způsobil, že se narodil nějaký člověk a toho předhodil, jako oběť. Jaký pak by měla smysl taková oběť?

Ne nějaký ale ze semene Davidova jak bylo i dříve predpovězeno:
CSP'09 Ceský studijní preklad
Sk 13:22-23: "A když ho odstranil, vzbudil jim za krále Davida, o němž vydal svědectví: "Nalezl jsem Davida, syna Jišajova, muže podle mého srdce, který bude činit všechnu mou vůli." Z jeho semene přivedl Bůh Izraeli podle zaslíbení zachránce, Ježíše."

Ježíš byl druhý Adam tedy druhý člověk zatímco ten první to podělal tak ten druhý mnohé svým životem zachránil.

CSP'09 Ceský studijní preklad
1K 15:47: "První člověk je ze země, z prachu, druhý člověk [Pán] z nebe."

hust

Re: Řečtina: Co znamená naplnit zákon. V. Koplík

Neprečítaný príspevok od používateľa hust »

mikim napísal: 29 Máj 2023, 20:14 Já moc dobře vím co rekl bohatému mladenci

CEP Ekumenický překlad, 1979
Mat 19:16-22: "A hle, kdosi k němu přišel a zeptal se ho: "Mistře, co dobrého mám udělat, abych získal věčný život?" On mu řekl: "Proč se mě ptáš na dobré? Jediný je dobrý! A chceš-li vejít do života, zachovávej přikázání!" Otázal se ho: "Která?" Ježíš odpověděl: "Nebudeš zabíjet, cizoložit, krást, křivě svědčit, cti otce a matku, miluj svého bližního jako sám sebe." Mladík mu řekl: "To jsem všechno dodržoval! Co mi ještě schází?" Ježíš mu odpověděl: "Chceš-li být dokonalý, jdi, prodej, co ti patří, rozdej chudým, a budeš mít poklad v nebi; pak přijď a následuj mne." Když mladík uslyšel to slovo, smuten odešel, neboť měl mnoho majetku."

Tedy dodržuj přikázání, abys získal věčný život a prodej co máš a rozdej chudým.

Když člověk Ježíš řekl já jsem vzkříšení a život tak to neznamená ještě, že je i Bůh. Ale spíše to znamená, ze skrze něj budeme vzkříšení jinak ap. Pavel opět lže když píše, že nás vzkřísí Bůh:
CEP Ekumenický překlad, 1979
1Kor 6:14: "Bůh, který vzkřísil Pána, vzkřísí svou mocí i nás."
a Ježíš:
CEP Ekumenický překlad, 1979
Jan 6:54: "Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má život věčný a já ho vzkřísím v poslední den."
Ježíš dostane moc od Boha kohokoliv vzkřisit.

...Kdo tomu přesto nerozumí, že spásou je pouze a jen pouze Kristus, tak má smůlu.

Ti co věří na spasení nejen z milosti jako dar pak musí věřit, že je to dar od Boha Otce (skrze Ježíše Krista):
CEP Ekumenický překlad, 1979
Řím 6:23: "Mzdou hříchu je smrt, ale darem Boží milosti je život věčný v Kristu Ježíši, našem Pánu."

BKR Bible kralická, 1579
Zjev 7:10: "A volali hlasem velikým, řkouce: Spasení jest od Boha našeho na trůnu sedícího a od Beránka."
Bible21, 2015
B21, Zj 7:10: "a hlasitě volali: „Spasení náleží našemu Bohu, jenž sedí na trůnu, a Beránkovi!“"

Bez Boha Otce jen skrze člověka Pána Ježíše by žádné spasení nikdy nebylo.

...Proč skrze tebe nečiní Bůh zázraky? Kristus zaslíbil, že jeho následovníci budou konat zázraky.

A proč skrze Tebe Bůh nečiní zázraky?
A proč skrze nikoho v současné době Bůh nečiní zázraky?

Ježíš se urcitě nevtělil z nějakého předžití v nebi, ale musel se narodit jako člověk, aby byl ve všem bytí jako my, aby rostl v moudrosti a poznání jako my a to by i jako Bůh nepotřeboval podstupovat, protože jen Bůh ví všechno. Bůh navíc nemůže zemřít a je jediný nesmrtelný, proto zplodil syna jako člověka zastupce Boha na zemi a takto i jako člověk jehož Otec je jediný Bůh mohl za všechny zastupně zemřít a být Bohem vzkříšen.
Za to aby byl vzkříšen musel dokonce Boha prosit na modlitbách!

CSP'09 Ceský studijní preklad
He 5:7-10: "On ve dnech svého pozemského života s hlasitým křikem a slzami obětoval modlitby a úpěnlivé prosby tomu, který byl mocen ho zachránit ze smrti, a byl vyslyšen pro svou bohabojnost. Ačkoli to byl Syn, naučil se poslušnosti tím, co vytrpěl. I dosáhl dokonalosti a stal se všem, kdo ho poslouchají, původcem věčné záchrany, když ho Bůh prohlásil za velekněze podle řádu Melchisedechova."

...Drsně řečeno: Bůh způsobil, že se narodil nějaký člověk a toho předhodil, jako oběť. Jaký pak by měla smysl taková oběť?

Ne nějaký ale ze semene Davidova jak bylo i dříve predpovězeno:
CSP'09 Ceský studijní preklad
Sk 13:22-23: "A když ho odstranil, vzbudil jim za krále Davida, o němž vydal svědectví: "Nalezl jsem Davida, syna Jišajova, muže podle mého srdce, který bude činit všechnu mou vůli." Z jeho semene přivedl Bůh Izraeli podle zaslíbení zachránce, Ježíše."

Ježíš byl druhý Adam tedy druhý člověk zatímco ten první to podělal tak ten druhý mnohé svým životem zachránil.

CSP'09 Ceský studijní preklad
1K 15:47: "První člověk je ze země, z prachu, druhý člověk [Pán] z nebe."
Vědět to můžeš, ale uniká ti ta skutečnost. Tvrdil, že všechno to dodržoval od mladosti, ale malá zkouška ukázala, že byl formalista.
Už jsi prodal všechen svůj majetek?
Házíš verše sem a tam jako sedlák hnůj.
Skrze mě Bůh nečiní zázraky, protože jsem hříšník a necítím se toho hoden. Ani bych nechtěl, mohlo by mi to stoupnout do hlavy. Raději jen pomáhám.
Tvé konstatování o Kristově jsoucnosti svědčí o tvém pouhém rozumovém přístupu k textům Písma.
Cituješ účelově, ale nikoliv vírou. Jednou ti ap. Pavel nesedí a pak ho klidně cituješ.
Poznáš text, kde je o Kristu řečeno, že věděl co je v člověku, vešel zavřenými dveřmi. Jestliže byl dříve než Abrahám, je toho dost, aby člověk mohl vnímat, že byl současně člověk a Bůh v jedné osobě.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Řečtina: Co znamená naplnit zákon. V. Koplík

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

...Už jsi prodal všechen svůj majetek?
To bych musel být naprostý hlupák, Ježíš neříká prodej všechen svůj majetek a nic si nenechej, ale řekl to jen kvůli tomu, že byl bohatý:
KB1613: Matouš 19:21  Řekl mu Ježíš: Chceš-li dokonalým býti, jdiž a prodej statek svůj, a rozdej chudým, a budeš míti poklad v nebi, a pojď, následuj mne.

[IGNT] Mat 19:21 εφη G5346 G5713 SAID αυτω G846 ο G3588 TO HIM ιησους G2424 JESUS, ει G1487 IF θελεις G2309 G5719 THOU DESIREST τελειος G5046 PERFECT ειναι G1511 G5750 TO BE, υπαγε G5217 G5720 GO πωλησον G4453 G5657 SELL σου G4675 τα G3588 THY υπαρχοντα G5224 G5723 PROPERTY και G2532 AND δος G1325 G5628 GIVE πτωχοις G4434 TO THE POOR, και G2532 AND εξεις G2192 G5692 THOU SHALT HAVE θησαυρον G2344 TREASURE εν G1722 IN ουρανω G3772 HEAVEN; και G2532 AND δευρο G1204 G5773 COME ακολουθει G190 G5720 FOLLOW μοι G3427 ME.

SELL σου G4675 τα G3588 THY υπαρχοντα G5224 G5723 PROPERTY - prodej své stávající věci
[STRIPD_GR] Strong#: G5224 υπαρχοντα
1) possessions, goods, wealth, property - majetek, zboží, bohatství, věci

Ježíš nikomu dalšímu neřekl prodej svůj majetek a následuj mne, ale řekl to jen bohatým a bohatý já určitě nejsem. Takže bratře Passere prodej co máš rozdej nám (mi) a následuj Ježíše. Myslím, že by mne br. Passer poslal do píp. :).

...Cituješ účelově, ale nikoliv vírou. Jednou ti ap. Pavel nesedí a pak ho klidně cituješ.

Ap. Pavla stejně jako ostatní použiju vždy když jeho učení souhlasí s Kristovým či dalších apoštolů v tom nemám problém, pokud ale nesouhlasí hlasitě se ozvu. Cituji jen co je pravdivé.

...Poznáš text, kde je o Kristu řečeno, že věděl co je v člověku, vešel zavřenými dveřmi. Jestliže byl dříve než Abrahám, je toho dost, aby člověk mohl vnímat, že byl současně člověk a Bůh v jedné osobě.
Jestli něco Ježíš věděl o někom tak jen proto, že mu to řekl Bůh Otec a existuje i text kdy to předem nevěděl, nikde v Bibli není napsáno, že Ježíš vešel zavřenými dveřmi, ale je napsáno, že:
35  Oni pak vypravovali, co se jim stalo na cestě a jak se jim dal poznat, když lámal chléb.
36  Když o tom mluvili, stál tu on sám uprostřed nich a řekl jim: "Pokoj vám.".
37  Zděsili se a byli plni strachu, poněvadž se domnívali, že vidí ducha.
38  Řekl jim: "Proč jste tak zmateni a proč vám takové věci přicházejí na mysl?
39  Podívejte se na mé ruce a nohy: vždyť jsem to já. Dotkněte se mne a přesvědčte se: duch přece nemá maso a kosti, jako to vidíte na mně."
40  To řekl a ukázal jim ruce a nohy.
41  Když tomu pro samou radost nemohli uvěřit a jen se divili, řekl jim: "Máte tu něco k jídlu?"
42  Podali mu kus pečené ryby.
43  Vzal si a pojedl před nimi.

Ježíš před Abrahámem
V Janovi 8:58 si Ježíš činí nároky na nadřazenost nad Abrahámem. Jeho svrchované postavení ale závisí na Otci, který Svého Syna oslavuje (Jan 8:54). Prohlásil, že Abrahám “zajásal, že spatří můj den; spatřil jej a zaradoval se” (Jan 8:56) – to znamená, že Abrahám vírou předem uviděl Mesiášův příchod. Mesiášův den tak řečeno “předexistoval” v Abrahámově mysli.79 Židé nepochopili, co Ježíš řekl. Mysleli si, že se prohlašuje za Abrahámova současníka (Jan 8:57). Ježíš pak potvrdil svůj absolutní primát v Božím plánu tímto úžasným tvrzením: “Dříve než byl Abrahám, já jsem (on)” (Jan 8:58).

Abychom pochopili, co ta fráze “já jsem” v tomto textu znamená, je nezbytné ji srovnat s Janovým častým užíváním té samé fráze. V některých z těch případů je spojena s Ježíšovým mesiášstvím: Jan 18:5 “(Ježíš) jim řekl: ‘Já jsem (on)’” (ztotožnil se s tím, koho hledali). Jan 6:20 “On (Ježíš kráčející na vodě) však jim řekl: ‘Já jsem’” (doslovný řecký text) Jan 9:9 “On (muž uzdraven ze slepoty) sám řekl: ‘Já jsem‘” (t.j. “já jsem on, ten muž“). Jan 4:26 “Ježíš ji (ženě u studny) řekl: ‘Já jsem, ten k tobě mluvící’” (t.j. “já jsem on, ten Mesiáš“, viz verš 25). Jan 8:24 “Jestliže neuvěříte, že já jsem, zemřete ve svých hříších” (t.j. “já jsem on, Mesiáš) Jan 8:28 “Teprve až vyvýšíte Syna člověka, poznáte, že já jsem” (on, Mesiáš) Jan 13:19 “Říkám vám to již nyní předem, abyste potom, až se to stane, uvěřili, že já jsem” (on, Mesiáš) . Jan 9:35-37 “Věříš v Syna člověka?... ten kdo s tebou mluví, ten je” (on, t.j. Syn člověka). Srv. Jan 10:24, 25 “’Jsi-li Mesiáš, řekni nám to otevřeně!’ Ježíš jim odpověděl: ‘Řekl jsem vám to, a nevěříte‘” . Jan 8:58 “Dříve než byl Abrahám, já jsem” (on, Mesiáš) .

Na tomto místě nesmíme zapomenout Janův výslovně prohlášený záměr, proč celé evangelium vůbec napsal. Jeho cílem bylo, abychom “věřili, že Ježíš je Mesiáš, Syn Boží” (Jan 20:31). Fakt, že ve Starém zákoně Bůh o Sobě mluví jako “Já jsem (On)” nás nevede, jak se často myslí, k závěru, že “já jsem (on)” v Ježíšových ústech znamená “já jsem Bůh” v trinitářském smyslu. Ježíšova “já jsem” prohlášení v Janovi lze uspokojivě vysvětlit jako jeho ztotožnění s Mesiášem. Ježíš se představuje jako Mesiáš, unikátní zástupce Jednoho Boha, který ho obdařil mocí, aby jednal v Jeho zastoupení.

I kdyby člověk spojil Ježíšovo prohlášení ego eimi (“já jsem”) se slovy Boha ve Starém zákoně, stále by to neospravedlnilo ztotožnění Ježíše s Bohem v trinitářském smyslu. Ježíš jako Mesiáš může být označen božským titulem, aniž by byl Bůh. Jakmile počítáme s židovským principem “zastoupení”, pak se hned uvidí, že Ježíš reprezentuje svého Otce. Jako zastupitel jedná a mluví za svého Otce, takže v Ježíšovi se projevují Boží skutky. To ale nedělá z Ježíše doslova Boha. Zůstává lidský, v Písmu slíbený Mesiáš. Trinitářská teologie často projevuje antimesiášské zaujetí. “Přehání” některá Janova svědectví a zároveň ignoruje jeho jasné monoteistické výroky, které určují Otce za jediného pravého Boha, odlišného od Jeho Syna (Jan 17:3; 5:44). Tato procedura staví Jana proti Matoušovi, Markovi, Lukášovi a Skutkům. Také zakrývá stěžejní bod Nového zákona, což je prohlásit Ježíše za Mesiáše. Shora uvedené svědectví ukazuje, že proslulá fráze ego eimi znamená “Já jsem ten zaslíbený”, “ten, o kterého jde”. Slepec se identifikoval slovy “já jsem” a mínil tím “já jsem on”; “já jsem ten, o kterém mluvíte”. V souvislostech, kde se diskutuje o Synu člověka nebo o Kristu, Ježíš slovy “já jsem” míní “já jsem on”, t.j. Syn člověka, Kristus. V každém případě je náležité přidat k “já jsem” slovo “on” (jak mnoho překladatelů rozpoznává). Jsou dobré důvody k tomu, abychom byli důslední a dodali “on” také v Janovi 8:58. Tudíž v Janovi 4:26 “Já jsem” = “Já jsem (on, ten Mesiáš)”. Podobně v Janovi 8:58 Ježíš prohlašuje: “Dříve než byl Abrahám, já jsem (on, ten jmenovaný Mesiáš)”.
Je důležité si všimnout, že Ježíš nepoužil fráze zjevující Boží jméno Mojžíšovi. Z hořícího keře ten Jeden Bůh prohlásil své jméno jako “Já jsem, který jsem”, nebo “Já jsem ten samoexistující” (Exod. 3:14). Ta fráze v řecké verzi Starého zákona je ego eimi ho hown, což je jiné než Ježíšovo “Já jsem on”. Pokud tím Ježíš vskutku mínil, že je Bůh, bylo by docela neobvyklé, aby v pozdějším střetnutí s nepřátelskými Židy tvrdil, že není Bůh, ale unikátní zástupce Boha, jemuž patří titul “Syn Boží” (Jan 10:34-36). Je na místě se zeptat, jak někdo může “být” dříve, než je? Tradiční doktrína o vtělení druhé božské osoby není tím jediným způsobem, jak si poradit s Janovými předexistenčními výroky. Vzor předurčení, nacházející se v Janově evangeliu, nepotřebuje doslovnou předexistenci Syna. Abrahám se těšil na Mesiášův příchod. Mesiášův den byl pro Abraháma realitou skrze oči víry. Podobně Mesiáš “existoval” jako svrchovaný předmět Božího plánu dlouho před narozením Abraháma.

“Dříve než byl Abrahám, já jsem (on)” je hluboký výrok o původním Božím plánu pro svět, soustředěném v Ježíšovi. A tak Jan může popsat Ježíše také jako “zabitého před stvořením světa” (Zjev. 13:8). To chápeme: Ježíš, jako svrchovaný prostředník Božího plánu, byl určen na smrt dlouho před Abrahámem. Když byl Ježíš “zabit před Abrahámem”, může se říct, že on sám “existoval” před Abrahámem, ve věčném Božím plánu. Byl vskutku ustanoven jako Spasitel světa před narozením Abraháma. Na podporu tohoto výkladu opět citujeme Gilberta. O Janovi 8:58 říká: Ježíš zdůrazňoval svůj mesiášský nárok. Neřekl, že před narozením Abraháma existovalo logos; říká “já jsem”. Říká to Ježíš Mesiáš, člověk Ježíš, kterého Otec posvětil pro mesiášské dílo. Právě před tím mluvil o “mém dni”, který Abrahám spatřil (Jan 8:56), čímž musíme rozumět objevení se Ježíše jako Mesiáše v historii. Abrahám je téměř viděl v Božím slibu semene (Gen. 12:3; 15:4, 5) a zdálky je pozdravil (Žid. 11:13). A nyní ten, kdo si je vědom Abrahámova vzdáleného vidění, říká: “Dříve než se Abrahám narodil, já jsem”. Ježíš se tudíž zdá potvrzovat, že jeho historická mesiášská osobnost existovala dříve, než se Abrahám narodil. Pokud tomu tak je, pak existence té osobnosti před Abrahámem se musí chápat jako existence v představě.
Doktrína o trojici
http://www.focusonthekingdom.org/Trinity-cz.pdf

hust

Re: Řečtina: Co znamená naplnit zákon. V. Koplík

Neprečítaný príspevok od používateľa hust »

mikim napísal: 30 Máj 2023, 17:10 ...Už jsi prodal všechen svůj majetek?
To bych musel být naprostý hlupák, Ježíš neříká prodej všechen svůj majetek a nic si nenechej, ale řekl to jen kvůli tomu, že byl bohatý:
KB1613: Matouš 19:21  Řekl mu Ježíš: Chceš-li dokonalým býti, jdiž a prodej statek svůj, a rozdej chudým, a budeš míti poklad v nebi, a pojď, následuj mne.

[IGNT] Mat 19:21 εφη G5346 G5713 SAID αυτω G846 ο G3588 TO HIM ιησους G2424 JESUS, ει G1487 IF θελεις G2309 G5719 THOU DESIREST τελειος G5046 PERFECT ειναι G1511 G5750 TO BE, υπαγε G5217 G5720 GO πωλησον G4453 G5657 SELL σου G4675 τα G3588 THY υπαρχοντα G5224 G5723 PROPERTY και G2532 AND δος G1325 G5628 GIVE πτωχοις G4434 TO THE POOR, και G2532 AND εξεις G2192 G5692 THOU SHALT HAVE θησαυρον G2344 TREASURE εν G1722 IN ουρανω G3772 HEAVEN; και G2532 AND δευρο G1204 G5773 COME ακολουθει G190 G5720 FOLLOW μοι G3427 ME.

SELL σου G4675 τα G3588 THY υπαρχοντα G5224 G5723 PROPERTY - prodej své stávající věci
[STRIPD_GR] Strong#: G5224 υπαρχοντα
1) possessions, goods, wealth, property - majetek, zboží, bohatství, věci

Ježíš nikomu dalšímu neřekl prodej svůj majetek a následuj mne, ale řekl to jen bohatým a bohatý já určitě nejsem. Takže bratře Passere prodej co máš rozdej nám (mi) a následuj Ježíše. Myslím, že by mne br. Passer poslal do píp. :).

...Cituješ účelově, ale nikoliv vírou. Jednou ti ap. Pavel nesedí a pak ho klidně cituješ.

Ap. Pavla stejně jako ostatní použiju vždy když jeho učení souhlasí s Kristovým či dalších apoštolů v tom nemám problém, pokud ale nesouhlasí hlasitě se ozvu. Cituji jen co je pravdivé.

...Poznáš text, kde je o Kristu řečeno, že věděl co je v člověku, vešel zavřenými dveřmi. Jestliže byl dříve než Abrahám, je toho dost, aby člověk mohl vnímat, že byl současně člověk a Bůh v jedné osobě.
Jestli něco Ježíš věděl o někom tak jen proto, že mu to řekl Bůh Otec a existuje i text kdy to předem nevěděl, nikde v Bibli není napsáno, že Ježíš vešel zavřenými dveřmi, ale je napsáno, že:
35  Oni pak vypravovali, co se jim stalo na cestě a jak se jim dal poznat, když lámal chléb.
36  Když o tom mluvili, stál tu on sám uprostřed nich a řekl jim: "Pokoj vám.".
37  Zděsili se a byli plni strachu, poněvadž se domnívali, že vidí ducha.
38  Řekl jim: "Proč jste tak zmateni a proč vám takové věci přicházejí na mysl?
39  Podívejte se na mé ruce a nohy: vždyť jsem to já. Dotkněte se mne a přesvědčte se: duch přece nemá maso a kosti, jako to vidíte na mně."
40  To řekl a ukázal jim ruce a nohy.
41  Když tomu pro samou radost nemohli uvěřit a jen se divili, řekl jim: "Máte tu něco k jídlu?"
42  Podali mu kus pečené ryby.
43  Vzal si a pojedl před nimi.

Ježíš před Abrahámem
V Janovi 8:58 si Ježíš činí nároky na nadřazenost nad Abrahámem. Jeho svrchované postavení ale závisí na Otci, který Svého Syna oslavuje (Jan 8:54). Prohlásil, že Abrahám “zajásal, že spatří můj den; spatřil jej a zaradoval se” (Jan 8:56) – to znamená, že Abrahám vírou předem uviděl Mesiášův příchod. Mesiášův den tak řečeno “předexistoval” v Abrahámově mysli.79 Židé nepochopili, co Ježíš řekl. Mysleli si, že se prohlašuje za Abrahámova současníka (Jan 8:57). Ježíš pak potvrdil svůj absolutní primát v Božím plánu tímto úžasným tvrzením: “Dříve než byl Abrahám, já jsem (on)” (Jan 8:58).

Abychom pochopili, co ta fráze “já jsem” v tomto textu znamená, je nezbytné ji srovnat s Janovým častým užíváním té samé fráze. V některých z těch případů je spojena s Ježíšovým mesiášstvím: Jan 18:5 “(Ježíš) jim řekl: ‘Já jsem (on)’” (ztotožnil se s tím, koho hledali). Jan 6:20 “On (Ježíš kráčející na vodě) však jim řekl: ‘Já jsem’” (doslovný řecký text) Jan 9:9 “On (muž uzdraven ze slepoty) sám řekl: ‘Já jsem‘” (t.j. “já jsem on, ten muž“). Jan 4:26 “Ježíš ji (ženě u studny) řekl: ‘Já jsem, ten k tobě mluvící’” (t.j. “já jsem on, ten Mesiáš“, viz verš 25). Jan 8:24 “Jestliže neuvěříte, že já jsem, zemřete ve svých hříších” (t.j. “já jsem on, Mesiáš) Jan 8:28 “Teprve až vyvýšíte Syna člověka, poznáte, že já jsem” (on, Mesiáš) Jan 13:19 “Říkám vám to již nyní předem, abyste potom, až se to stane, uvěřili, že já jsem” (on, Mesiáš) . Jan 9:35-37 “Věříš v Syna člověka?... ten kdo s tebou mluví, ten je” (on, t.j. Syn člověka). Srv. Jan 10:24, 25 “’Jsi-li Mesiáš, řekni nám to otevřeně!’ Ježíš jim odpověděl: ‘Řekl jsem vám to, a nevěříte‘” . Jan 8:58 “Dříve než byl Abrahám, já jsem” (on, Mesiáš) .

Na tomto místě nesmíme zapomenout Janův výslovně prohlášený záměr, proč celé evangelium vůbec napsal. Jeho cílem bylo, abychom “věřili, že Ježíš je Mesiáš, Syn Boží” (Jan 20:31). Fakt, že ve Starém zákoně Bůh o Sobě mluví jako “Já jsem (On)” nás nevede, jak se často myslí, k závěru, že “já jsem (on)” v Ježíšových ústech znamená “já jsem Bůh” v trinitářském smyslu. Ježíšova “já jsem” prohlášení v Janovi lze uspokojivě vysvětlit jako jeho ztotožnění s Mesiášem. Ježíš se představuje jako Mesiáš, unikátní zástupce Jednoho Boha, který ho obdařil mocí, aby jednal v Jeho zastoupení.

I kdyby člověk spojil Ježíšovo prohlášení ego eimi (“já jsem”) se slovy Boha ve Starém zákoně, stále by to neospravedlnilo ztotožnění Ježíše s Bohem v trinitářském smyslu. Ježíš jako Mesiáš může být označen božským titulem, aniž by byl Bůh. Jakmile počítáme s židovským principem “zastoupení”, pak se hned uvidí, že Ježíš reprezentuje svého Otce. Jako zastupitel jedná a mluví za svého Otce, takže v Ježíšovi se projevují Boží skutky. To ale nedělá z Ježíše doslova Boha. Zůstává lidský, v Písmu slíbený Mesiáš. Trinitářská teologie často projevuje antimesiášské zaujetí. “Přehání” některá Janova svědectví a zároveň ignoruje jeho jasné monoteistické výroky, které určují Otce za jediného pravého Boha, odlišného od Jeho Syna (Jan 17:3; 5:44). Tato procedura staví Jana proti Matoušovi, Markovi, Lukášovi a Skutkům. Také zakrývá stěžejní bod Nového zákona, což je prohlásit Ježíše za Mesiáše. Shora uvedené svědectví ukazuje, že proslulá fráze ego eimi znamená “Já jsem ten zaslíbený”, “ten, o kterého jde”. Slepec se identifikoval slovy “já jsem” a mínil tím “já jsem on”; “já jsem ten, o kterém mluvíte”. V souvislostech, kde se diskutuje o Synu člověka nebo o Kristu, Ježíš slovy “já jsem” míní “já jsem on”, t.j. Syn člověka, Kristus. V každém případě je náležité přidat k “já jsem” slovo “on” (jak mnoho překladatelů rozpoznává). Jsou dobré důvody k tomu, abychom byli důslední a dodali “on” také v Janovi 8:58. Tudíž v Janovi 4:26 “Já jsem” = “Já jsem (on, ten Mesiáš)”. Podobně v Janovi 8:58 Ježíš prohlašuje: “Dříve než byl Abrahám, já jsem (on, ten jmenovaný Mesiáš)”.
Je důležité si všimnout, že Ježíš nepoužil fráze zjevující Boží jméno Mojžíšovi. Z hořícího keře ten Jeden Bůh prohlásil své jméno jako “Já jsem, který jsem”, nebo “Já jsem ten samoexistující” (Exod. 3:14). Ta fráze v řecké verzi Starého zákona je ego eimi ho hown, což je jiné než Ježíšovo “Já jsem on”. Pokud tím Ježíš vskutku mínil, že je Bůh, bylo by docela neobvyklé, aby v pozdějším střetnutí s nepřátelskými Židy tvrdil, že není Bůh, ale unikátní zástupce Boha, jemuž patří titul “Syn Boží” (Jan 10:34-36). Je na místě se zeptat, jak někdo může “být” dříve, než je? Tradiční doktrína o vtělení druhé božské osoby není tím jediným způsobem, jak si poradit s Janovými předexistenčními výroky. Vzor předurčení, nacházející se v Janově evangeliu, nepotřebuje doslovnou předexistenci Syna. Abrahám se těšil na Mesiášův příchod. Mesiášův den byl pro Abraháma realitou skrze oči víry. Podobně Mesiáš “existoval” jako svrchovaný předmět Božího plánu dlouho před narozením Abraháma.

“Dříve než byl Abrahám, já jsem (on)” je hluboký výrok o původním Božím plánu pro svět, soustředěném v Ježíšovi. A tak Jan může popsat Ježíše také jako “zabitého před stvořením světa” (Zjev. 13:8). To chápeme: Ježíš, jako svrchovaný prostředník Božího plánu, byl určen na smrt dlouho před Abrahámem. Když byl Ježíš “zabit před Abrahámem”, může se říct, že on sám “existoval” před Abrahámem, ve věčném Božím plánu. Byl vskutku ustanoven jako Spasitel světa před narozením Abraháma. Na podporu tohoto výkladu opět citujeme Gilberta. O Janovi 8:58 říká: Ježíš zdůrazňoval svůj mesiášský nárok. Neřekl, že před narozením Abraháma existovalo logos; říká “já jsem”. Říká to Ježíš Mesiáš, člověk Ježíš, kterého Otec posvětil pro mesiášské dílo. Právě před tím mluvil o “mém dni”, který Abrahám spatřil (Jan 8:56), čímž musíme rozumět objevení se Ježíše jako Mesiáše v historii. Abrahám je téměř viděl v Božím slibu semene (Gen. 12:3; 15:4, 5) a zdálky je pozdravil (Žid. 11:13). A nyní ten, kdo si je vědom Abrahámova vzdáleného vidění, říká: “Dříve než se Abrahám narodil, já jsem”. Ježíš se tudíž zdá potvrzovat, že jeho historická mesiášská osobnost existovala dříve, než se Abrahám narodil. Pokud tomu tak je, pak existence té osobnosti před Abrahámem se musí chápat jako existence v představě.
Doktrína o trojici
http://www.focusonthekingdom.org/Trinity-cz.pdf
??? Kristus není zastupitel Boha na zemi, ale sám je Bůh přišlí v lidském těle. Takovým titulem se pasoval římský biskup a od té doby se to traduje. Tím představením by se snižovala váha oběti Ježíše Krista.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Řečtina: Co znamená naplnit zákon. V. Koplík

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Pokud považuješ Krista za Boha přišlého v lidském těle to ale v Bibli nikde nenajdeš a je to jen lidský výmysl a nic víc. Ježíš by ti sám mnohokrát řekl, pokud by to byla pravda. Naopak musel být zplozen Svatým duchem jako člověk jinak by za nás nemohl zemřít a i Bůh Otec, který byl stále s ním ho na kříži opustil, protože Bůh nemůže zemřít no to ale chápe i dítě školou povinné. Pokud by byl Ježíš současně i Bůh pak by celé jeho působení zde na zemi byla jedna velká fraška a podvod.

Viktorrealita
Príspevky: 1240
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Řečtina: Co znamená naplnit zákon. V. Koplík

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

mikim napísal: 02 Jún 2023, 07:59 Pokud považuješ Krista za Boha přišlého v lidském těle to ale v Bibli nikde nenajdeš a je to jen lidský výmysl a nic víc. Ježíš by ti sám mnohokrát řekl, pokud by to byla pravda. Naopak musel být zplozen Svatým duchem jako člověk jinak by za nás nemohl zemřít a i Bůh Otec, který byl stále s ním ho na kříži opustil, protože Bůh nemůže zemřít no to ale chápe i dítě školou povinné. Pokud by byl Ježíš současně i Bůh pak by celé jeho působení zde na zemi byla jedna velká fraška a podvod.
Ježiš Kristus je nám Bohom a celé Písmo o tom svedčí, no Mikim to nevidí a zapchá si uši, aby to snáď nejako ani nepočul.

Jasné Mikim. Len tak hypoteticky. Židom, čo brali do rúk kamene, že sa Ježiš robí Bohom, tak Ty by si im to patrične vysvetlil, že to Ježiš tak nemyslel a že to zle pochopili a prečo by ste ho mali pre to kameňovať, že. A že prišiel z hora – z neba, tak to by si im taktiež vysvetlil, že to predsa myslel obrazne a hneď by to Zákonníkom a farizejom bolo jasné, že. No a že sa Ježiš musí obetovať za naše hriechy? Ak by si odpovedal v podobnom zmysle ako Peter, tak vieš, aká Ježišova odpoveď by ťa čakala.

Mat16 21 Odvtedy začal Ježiš ukazovať svojim učeníkom, že musí odísť do Jeruzalema a mnoho vytrpieť od starších a od najvyšších kňazov a od zákonníkov a byť zabitý a na tretí deň vstať z mŕtvych. 22 Vtedy si ho pojal Peter a začal mu dohovárať hovoriac: Milosrdne sebe, Pane; to sa ti nikdy nestane! 23 Ale on sa obrátil a povedal Petrovi: Idi za mnou, satane; pohoršením si mi, lebo nemyslíš na Božie veci, ale na ľudské.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných