Slabé body vierouky

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Slabé body vierouky

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Pokud tak chápeš knihu zjevení, tak to asi tak bude.
Pak také přijímáš doslovně cele Zjevení, je to tak?
Lazar -hm. Co to je to Abrahámovo náručí? To peklo chápeš také doslovně?

John 3:16
Príspevky: 299
Dátum registrácie: 28 Dec 2015, 18:54
Kontaktovať používateľa:

Re: Slabé body vierouky

Neprečítaný príspevok od používateľa John 3:16 »

Ak sa v biblii pise o ohnivom jazere kde budu uvrhnuti satan a padli anjeli, ako to mam chapat? obrazne? ze peklo neexistuje?

John 3:16
Príspevky: 299
Dátum registrácie: 28 Dec 2015, 18:54
Kontaktovať používateľa:

Re: Slabé body vierouky

Neprečítaný príspevok od používateľa John 3:16 »

Hebrejské Šeol znamená miesto zosnulých duší, v gréčtine Hades. Je to miesto, kde sú držané duše, ktoré očakávajú vzkriesenie a posledný súd.
Príbytok pre spasených sa nazýva „Raj“ a „Abrahámova náruč“. Príbytok spasených a zatratených je oddelený veľkou priepasťou (Lukáš 16:26). Zostúpil Ježiš do Šeolu? Podľa Efežanom 4:8-10 a 1.Petrovej 3:18-20 áno.
Žalm 16:10-11, „Lebo nezanecháš mojej duše v ríši smrti; nedáš svojmu svätému, aby videl porušenie. Dáš mi znať cestu...“ Ríša smrti znamená v tomto význame Šeol. Ježiš povedal lotrovi na kríži Dnes budeš so mnou v Raji. Jeho telo bolo v hrobe, Jeho duša odišla do „Raja“, ríše Šeolu. Peklo je nesprávne zamieňané so slovom Šeol. Peklo znamená konečné odsúdenie bezbožných ľudí a padlých anjelov po poslednom súde.

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Slabé body vierouky

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Tlumočníci Božího zjevení nemohou používat řeč Boha. Oni musí použít jazyk s termíny v lidském chápání. Psáno je to v nějaké nám velmi odlišné době. Jezero ohnivé rozhodně není pohádkové peklo. http://www.iencyklopedie.cz/seol/ Je to konečný zánik bez možnosti navratu zpátky ( o Lazarovi). Proto Bůh nechává zvěstovat evangelium o spasení pouze skrze Ježíše Krista. Pisatel se vyjádřil tak, aby mu tehdejší čtenáři rozuměli. Slovní obraty v hebrejštině a řečtině vedli k pohledu na fyzické příklady tam kde končily mrtvi v té době. Dnešní pisatel by použil třeba krematorium s urnou popela. V horším případě by použil obraz atomové bomby? Já to nevím.
Židé čelili pohanským představám.Tyto představy bylo potřeba zohlednit při textu s tím, že celkový kontext dával výsledek a odpověď.
Kristus byl v Hedesu nebo byl v kamenné hrobce uzavřené velkým kamenným kolosem.
Dnes i v katolické cirkvi jejich vzdělanci jsou opatrní ve vysvětlování výrazu peklo.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Slabé body vierouky

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Tady si stáhněte a prostudujte co peklu říká naše církev:

http://www.casd.cz/ke-stazeni/

http://media0.webgarden.name/files/medi ... -peklo.pdf

a tady slovensky Kdo sú zosnulí, tady to máte mnohem podrobněji než od adventistů, otázka zda správně, stojí za přečtení a prostudování:

http://www.krestan.info/index.php/kde-su-zosnuli
http://www.krestan.info/index.php/kde- ... kracovanie

To máte studium na celé odpoledne...

Tomáš Plechatý

Re: Slabé body vierouky

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatý »

I když nejsem rád, že to tak je, tak také přiznávám, že bible i Ježíš mluví o pekle.

Lidé po smrti nejsou vždy v nevědomí jak to říká kazatel.

Izajáš 14,8-16
popis jak Satan je vržen do podsvětí a tam jsou velmožové.

Židům 12,22-23

popis nebeského Jeruzaléma, kde už je krom andělů i církev prvorozených a zesnulí spravedliví

Boháče a Lazara tu už zmiňovali.

Dále Marek 9,43-48

3x Ježíš zmiňuje peklo oheň neuhasitelný, kde červ neumírá a oheň nehasne.

Proč by nemohla být nesmrtelná duše, když červ neumírá.

Matouš 25,46
Zlí půjdou do věčných muk, ale spravedliví do věčného života.

Sotva můžeme ohnout text a říct, že muka věčně nemyslel a život věčně myslel.

Zj 14,10-11

Trojandělské poselství, které by CASD měla znát

popis nekončícího mučení.

Je pro mne čestnější přiznat, že nevím proč Bůh mluví o pekle a o mukách, ale mluví o nich a já věřím tomu co o nich říká.

Než kličkovat, vykládat text, že to jako myslel jinak,(a já určo vím jak) a dělat Bohu advokáta, aby se snad lidi nebáli, nebo na něj nezlobili.

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Slabé body vierouky

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Bůh mluví o pekle?
To lidé používají slovní obraty své doby.
Nesmrtelný je jen Bůh. Přisoudíme-li komukoliv a čemukoliv nesmrtelnost je to modloslužba.
Počátek příběhu - budete jako bohové. Jaký je Bůh? Nesmrtelný!

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Slabé body vierouky

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Tomáš Plechatý napísal:I když nejsem rád, že to tak je, tak také přiznávám, že bible i Ježíš mluví o pekle.

Lidé po smrti nejsou vždy v nevědomí jak to říká kazatel.

Izajáš 14,8-16
popis jak Satan je vržen do podsvětí a tam jsou velmožové.

Židům 12,22-23

popis nebeského Jeruzaléma, kde už je krom andělů i církev prvorozených a zesnulí spravedliví

Boháče a Lazara tu už zmiňovali.

Dále Marek 9,43-48

3x Ježíš zmiňuje peklo oheň neuhasitelný, kde červ neumírá a oheň nehasne.

Proč by nemohla být nesmrtelná duše, když červ neumírá.

Matouš 25,46
Zlí půjdou do věčných muk, ale spravedliví do věčného života.

Sotva můžeme ohnout text a říct, že muka věčně nemyslel a život věčně myslel.

Zj 14,10-11

Trojandělské poselství, které by CASD měla znát

popis nekončícího mučení.

Je pro mne čestnější přiznat, že nevím proč Bůh mluví o pekle a o mukách, ale mluví o nich a já věřím tomu co o nich říká.

Než kličkovat, vykládat text, že to jako myslel jinak,(a já určo vím jak) a dělat Bohu advokáta, aby se snad lidi nebáli, nebo na něj nezlobili.
...Lidé po smrti nejsou vždy v nevědomí jak to říká kazatel.

Ale jsou, platí to jen pro lidi (nikoliv pr padlé anděly a satana). Žádní lidé nejdou po smrti do nebe ani do pekla. Jsou mrtví a spí. Jejich duch jde pokaždé nazpět k Bohu a tam čeká až bude 2PJK a bude (tento duch, dech spravedlivých) povolán do vzkříšeného oslaveného těla, aby se stal znovu opět duší živou. Duch bez těla nežije, nevnímá prostě vůbec nic.

Genesis 2:7  I učinil Hospodin Bůh člověka z prachu země, a vdechl v chřípě jeho dchnutí života, i byl člověk v duši živou.

Zj. 6.9, známý verš používány řkatolíky, že kolem oltáře jsou duše, které tam prý šly hned po smrti a žijí v nebi...Ve skutečnosti to jsou ti svatí co byli vzkříšení hned po Ježíši před cca 2000 léty (tělo+duch) a stali se znovu duší živou, kolik jich bylo nevíme možná desítky, možná stovky a ti s ním pak odešli do nebe. Od té doby nikdo vzkříšen nebyl, kromě Lazara. Ale u něj nepředpokládá, že by byl v nebi, ale jen později podruhé umřel.

Zjevení Janovo 6:9  A když otevřel pečet pátou, viděl jsem pod oltářem duše zmordovaných pro slovo Boží a pro svědectví, kteréž vydávali.

Další verš Zj. 20.4, který potvrzuje, že "svatí" ožijí až "při 2PJK" a budou tisíc let soudit a kralovat s Kristem. Nikoliv tedy, že šli hned po smrti do pekla či do nebe.
Zjevení Janovo 20:4  I viděl jsem stolice, a posadili se na nich, i dán jest jim soud, a viděl jsem duše stínaných pro svědectví Ježíšovo a pro slovo Boží, a kteříž se neklaněli šelmě, ani obrazu jejímu, a aniž přijali znamení jejího na čela svá, anebo na ruce své. A ožili a kralovali s Kristem tisíc let.

Jakubův 2:26  Nebo jakož tělo bez duše jest mrtvé, takť i víra bez skutků jest mrtvá. (pozn. ve skutečnosti myšleno bez ducha, dechu, neboli života).

Žalmy 146:4  Jeho duch odchází, on se vrací do své země, tím dnem berou za své jeho plány.

Kazatel 12:7  A navrátí se prach do země, jakž prvé byl, duch pak navrátí se k Bohu, kterýž jej dal.

Tebou zmíněné verše:
Židům 12:22  Vy stojíte před horou Siónem a městem Boha živého, nebeským Jeruzalémem, před nesčetným zástupem andělů
23  a slavnostním shromážděním církve prvorozených, jejichž jména jsou zapsána v nebi, a před Bohem, soudcem všech, a před zesnulými spravedlivými, kteří již dosáhli cíle,

neříkají nic o tom, že spravedliví zesnulí jdou hned po smrti do nebe...ap.Pavel o tom rozhodně žádné vidění od Boha nikdy neměl...

Boháč a Lazar není skutečnost, máš to i v nadpisu v EK Bibli nazváno jako Podobenství a že by se všichni ti kazatelé a kněží z různých církví na tom neshodli a spletli?

...Dále Marek 9,43-48
3x Ježíš zmiňuje peklo oheň neuhasitelný, kde červ neumírá a oheň nehasne.
Proč by nemohla být nesmrtelná duše, když červ neumírá.

Tady to Ježíš podle mne říká jen obrazně a možná aby je postrašil, a není tady jediná zmínka o nesmrtelné duši, ale mluví se zde o člověku, a pokud je neuhasitelný oheň v "pekle" neboli v Gehenně či podsvětí, pak stejně tak či tak bude jednou peklo a smrt vhozeno do ohnivého jezera a navždy zničeno.

Zjevení Janovo 20:14  Smrt pak a peklo uvrženi jsou do jezera ohnivého, a toť jest smrt druhá.

...Matouš 25:46  I půjdou tito do trápení věčného, ale spravedliví do života věčného.

Půjdou neznamená, že tam někde do nebe či do pekla jdeme jako duše živá hned po smrti...A na věčné trápení narozdíl od věčného života nevěřím, v tom případě v nebi být nechci, abych se pak celou věčnost musel dívat na věčné trápení těch, kteří se do nebe nedostali a mít z toho po celou věčnost nepředstavitelnou hrůzu. Jedině, že by to ohnivé jezero bylo někde velmi vzdálené věčnému životu v nebi a my o něm nevěděli, a potom by pro nás zcela jistě nemohl platit tento verš:

Zjevení Janovo 21:4  A setřeť Bůh všelikou slzu s očí jejich, a smrti již více nebude, ani kvílení, ani křiku, ani bolesti nebude více; nebo první věci pominuly.

Z toho, co říká bible, je zřejmé, že termínem peklo bychom měli označovat pouze definitivní zničení všech bezbožných, padlých andělů a satana při posledním soudu, kdy budou uvrženi do ohnivého jezera (Zj 20,9.10.14.15; Mt 8,12; 25,41; srv. se Zj 19,20b).
Bůh zničí také satana, hlavního nepřítele, který začal vzpouru proti Bohu, a změní ho v popel, "takže ho již víc nebude" (Ez 28,18.19; viz také Zj 11,18). Když se Bůh rozhodne zničit hřích, zničí jej navždy se vším všudy. Peklo se objevuje až na konci dějin tohoto světa, a ne hned po smrti. Po smrti člověk spí v hrobě, kde čeká na vzkříšení z mrtvých. Peklo se nachází na povrchu země, a nikoli někde uvnitř. Věčný pekelný oheň nehoří věčně, ale má takovou moc, že spálí všechno, odstraní veškeré zlo, hřích a vše, co je s ním spojeno, zahubí všechny mocnosti zla. Je to druhá, definitivní smrt. Je to zánik všeho hříšného a tečka za hříchem a vzpourou proti Bohu. Je to konec existence člověka, který odmítl Krista a jeho nabídku záchrany a sám se rozhodl proti němu. Je to konečná smrt.
Ta dobrá zpráva přitom je, že zlo nebude jen drženo v šachu, ale bude navždy dokonale vymýceno. Vypořádání s hříchem bude mít důsledky na věky věků. Už nikdy nenastane doba, kdy zlo a hřích bude mít prostor k působení.

John 3:16
Príspevky: 299
Dátum registrácie: 28 Dec 2015, 18:54
Kontaktovať používateľa:

Re: Slabé body vierouky

Neprečítaný príspevok od používateľa John 3:16 »

mikim, v pekle je najviac dusi tych, ktori neuverili, ze peklo existuje! (pozri tiez z dennika sv.Faustiny)
http://www.bmtn.estranky.sk/clanky/peklo-existuje.html

Neregistrovaný

Re: Slabé body vierouky

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

ambassador napísal:Bůh mluví o pekle?
To lidé používají slovní obraty své doby.
Nesmrtelný je jen Bůh. Přisoudíme-li komukoliv a čemukoliv nesmrtelnost je to modloslužba.
Počátek příběhu - budete jako bohové. Jaký je Bůh? Nesmrtelný!
Nesmrteľný je len Boh a ten, komu nesmrteľnosť dá. Ako si potom predstavuješ večný život? Ani ten by nemohol existovať.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných