Tomáš Plechatýý napísal: ↑12 Aug 2019, 18:49
Já se moc nesměji. I mě vrtá hlavou ,,na co se čeká?!"
Jestliže je za hřích zaplaceno Ježíšem Duch Svatý seslán na zemi, tak proč už lidé neumírají není konečný soud a odchod do nebe.
Existuje možnost, která je bližší spíše východním směrům, že lidé nejsou znovu bezhříšní a nesmrtelní, protože na to ještě nepřišli?
Ta teorie hází chybu na lidi, aby z toho Bůh vyvázl v pohodě. Což dělá křesťanství velmi běžně.
Druhá možnost je hodit to na Boha, ale to by zbouralo ten nejzákladnější pilíř víry totiž nějakého dobrého milujícího Boha, který nedělá chyby a můžeme se o něj opírat.
Třetí teorie akorát tajně je tou druhou nebo někdy první, když říká že stále je ve světě satan a má nějakou moc a tak proto tu musí být nějaké války zlo a smrt a podobně.
Já mám ještě čtvrtou - totiž že v bibli jsou chyby a tvrzení která jsou slušně řečeno v rozporu s realitou.
Jinak stou smrtí mne to opravdu trápí, také nechápu proč je řečeno, kdo ve mne věří i kdyby zemřel bude žít. Proč Ježíš, Pavel i Petr křísili mrtvé i jim to Ježíš podle evangelia přikázal aby to učedníci šli dělat. A ono se to prostě dnes neděje a navíc i ti učedníci zemřeli. Kdyby alespoň křesťané odcházeli místo smrti do nebe jako Eliáš nebo by mizeli jako Enoch, prostě by je Bůh sebral a nebylo by jich.
Takto si někdy říkám, že vlastně podle teologie: - vykoupení a spása je až do duchovního věčného života s rájem bez hříchu, ale zde na zemi je stále smrt zlo a bolest - že tato teologie vede v důsledku vede možná až k sebevraždám.
Na co by měl křesťan čekat v tomto světě, když po uvěření je pro něj přichystán lepší svět v ráji kde bude věčně a nebude tam bolest žal nářek trápení atd.
Kdyby křesťanství nemělo v sobě zakořeněný odpor k sebevraždám (s vyjímkou Samsona a jeho svatého sebevražedného atentátu) tak by to vedlo k urychlování cest do ráje u odvážných a věrných jednotlivců jako u islámu, kde u toho ještě splní misi, když sebou vezme pár bezvěrců do pekla.
Těžko hledám odpověď na otázku , k čemu ten život tady na zemi ten křesťan teda má, když už má připraveno to nebe a jestli to nejde nějak bezbolestně zrychlit k tomu blaženě očekávanému cíli - nebi.
Ide o definíciu, čo je to život a čo je smrť a teda v akej rovine sa o tom hovorí.
Ján 11:25 Ježiš jej povedal: Ja som vzkriesenie i život; ten, kto verí vo mňa, aj keby zomrel, žiť bude.
Tú Ježiš hovorí v dvoch rovinách a o dvoch vzkrieseniach. Prvé vzkriesenie je z duchovnej smrti a to skrze vieru v to Slovo Božie - Krista. Je to znovuzrodenie – zobudenie – vstatie, no v duchovnej rovine. Telesný človek síce predtým telesne žil a užíval si telesného života ako sa len dá, no nevnímal život v Bohu a bol teda duchovnou mŕtvolou, ktorá potrebuje byť oživená. Aby mohol človek duchovne žiť, tak je jasné, že sa najprv musí z Ducha – z Boha narodiť. Tak, ako nevníma telesná mŕtvola svetlo slnka, tak podobne nevníma duchovná mŕtvola svetlo Božieho Slova. Prvé vzkriesenie je teda duchovné – narodenie znova z Boha – z Ducha. Druhé je vzkriesenie je vzkriesenie tela pri zmrtvýchvstaní pri príchode Pána. Teda, to čo už žije v Kristu sa len oblečie do osláveného tela, aby už bolo naveky s Kristom. Preto Ježiš hovorí, že aj keď vykúpený telesne zomrie, aj tak žiť bude. Teda zobudí sa v oslávenom tele na slávu Boha pri vzkriesení do duchovného tela, kde už nebude krv, ani bolesti ani smrti.
Ján 5:24 Ameň, ameň vám hovorím, že ten, kto čuje moje slovo a verí tomu, ktorý ma poslal, má večný život a neprijde na súd, ale prešiel zo smrti do života.
No a prečo sa ukázal hriech človeka a všetko okolo toho?
Preto sa ukázal hriech človeka, pretože bol daný zákon od Boha. A prečo bol daný zákon, aby sa ukázal hriech človeka. Ak sa teda ukázal hriech človeka skrz zákon, tak až vtedy sa mohla ukázať Láska Božia v jeho milosti, ktorá sa prejavila na dokonalom diele milosti na kríži, ktorá aj vyučuje a zdokonaľuje tých, ktorých sú narodení z Boha a ktorých vykúpil svojou drahocennou krvou.
Ak sa teda z toho dôvodu ukázala láska Božia v jeho milosti, tak až vtedy mohlo byť stvorené nové stvorenie v Kristu Ježišovi, ktoré ho už bude z lásky a nekonečnej vďačnosti už naveky oslavovať. Týmto je vylúčená chvála človeka a všetká chvála a vďaka je nasmerovaná k Bohu, lebo sú jedine jeho dielom v Kristu Ježišovi.
Potom všetko - všetky stvorenia a bytosti, aj hriech aj zlo je podriadené jedinému cieľu, aby sa oslávil Boh - Stvoriteľ neba a Zeme v novom stvorení v Kristu Ježišovi, ktoré ho bude v láske a nekonečnej vďačnosti už naveky oslavovať.