Inspirace nepotřebuje originalitu

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.

Je pro vás Ellen Whiteová prorokem?

Môžete označiť 1 možnosť

 
 
Zobraziť výsledky

mikim
Príspevky: 1705
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Inspirace nepotřebuje originalitu

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Karel napísal:Několik "inspirovaných" obrázků. Pro lepší rozlišení se podívejte na stranu 152 a dále v knížce The White lie.
Jedny obrázky vyšly v knížce The history of protestantism [James Aitken Wylie] roku 1878, druhé v knížce Great controversy [Ellen Gould White] roku 1886.
Trocha matematiky: 1878 < 1886

Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok

A co jako tím chceš naznačit? Vždyť EGW má ve všech svých knihách spousty historických obrázků převzatých od jiných autorů, snad sis nemyslel, že to nafotila ona sama? Proč by mě nebo kohokoliv jiného to mělo zajímat, že se nějaký obrázek objevil dříve v jiné knize u jiného autora? No a? V té době si běžně spisovatelé navzájem opisovali různé texty včetně obrázků, což vůbec nebylo nijak zakázáno a každý to běžně dělal včetně jejího největšího kritika Canrighta, ten dokonce do své knihy opsal 80% slovo od slova z jiné knihy, kde se na něj hrabe EGW.
Že ty Karle se zase hodně nudíš a nemáš do čeho/koho píchnout viď?

ambassador
Príspevky: 2599
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Inspirace nepotřebuje originalitu

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

mikim napísal: "........... včetně jejího největšího kritika Canrighta, ten dokonce do své knihy opsal 80% slovo od slova z jiné knihy, kde se na něj hrabe EGW."
Mohl by jsi uvést název knihy, kde uvedený pisatel 80% opsal slovo od slova?

mikim
Príspevky: 1705
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Inspirace nepotřebuje originalitu

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

ambassador napísal:
mikim napísal: "........... včetně jejího největšího kritika Canrighta, ten dokonce do své knihy opsal 80% slovo od slova z jiné knihy, kde se na něj hrabe EGW."
Mohl by jsi uvést název knihy, kde uvedený pisatel 80% opsal slovo od slova?
...https://www.ulozto.cz/!WFACEMgYX/can ... ovatel-pdf

jestli to bylo 80% nevím přesně, to jsem jen tak střelil, ale bylo to slovo od slova, tedy mnohonásobně více než jen pá vět, jako to bylo občas u EGW, dokonce opsal i název knihy, jak ukazuje ukázka z jeho knihy Bible from Heaven, 1878, a tuto knihu se stejným názvem vydal v roce 1863 Moses Hull.

Tomáš Plechatý

Re: Inspirace nepotřebuje originalitu

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatý »

Opisuje spousta lidí a pokud nepřiznají původního autora a chlubí se cizím peřím, tak je to nemorální.

Pokud to v dané době bylo zvykem jako citace bez uvedení autora, budiž to tehdejším lidem k lepšímu.

Ale zásadní rozdíl je mezi tím:

,,Bylo mi ukázáno / viděla jsem....."

a

,,Jeden zajímavý autor knihy trefně napsal a mě se líbilo převzít...."

Vzhledem k tomu, že Canright se považoval za normálního smrtelníka a slova ,,Bylo mi ukázáno / viděl jsem" se u něj vůbec nevyskytují, tak je srovnání těch dvou naprosto mimo mísu, od věci, irelevantní atd.

Asi jako když někdo usvědčí zloděje z krádeže, a obhájce zloděje řekne: ,,No a co, můj žalobce taky někdy kradl."

Krádež je pořád krádež, opisování je opisování a lživé vydávání textu jiných autorů, za vidění od Anděla/Boha je klamání a hraní si na prorokyni.

OK možná je to křesťanka, co vydávala cizí napsané texty za své prorocké vize v době, kdy se kopírování více tolerovalo.

To nic nemění na faktu, že je to podvrh tvrdit, že to bylo od Boha.

Neregistrovaný

Re: Inspirace nepotřebuje originalitu

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Bezte uz s tou EGW do ...

mikim
Príspevky: 1705
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Inspirace nepotřebuje originalitu

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Tomáš Plechatý napísal:Opisuje spousta lidí a pokud nepřiznají původního autora a chlubí se cizím peřím, tak je to nemorální.

Pokud to v dané době bylo zvykem jako citace bez uvedení autora, budiž to tehdejším lidem k lepšímu.

Ale zásadní rozdíl je mezi tím:

,,Bylo mi ukázáno / viděla jsem....."

a

,,Jeden zajímavý autor knihy trefně napsal a mě se líbilo převzít...."

Vzhledem k tomu, že Canright se považoval za normálního smrtelníka a slova ,,Bylo mi ukázáno / viděl jsem" se u něj vůbec nevyskytují, tak je srovnání těch dvou naprosto mimo mísu, od věci, irelevantní atd.

Asi jako když někdo usvědčí zloděje z krádeže, a obhájce zloděje řekne: ,,No a co, můj žalobce taky někdy kradl."

Krádež je pořád krádež, opisování je opisování a lživé vydávání textu jiných autorů, za vidění od Anděla/Boha je klamání a hraní si na prorokyni.

OK možná je to křesťanka, co vydávala cizí napsané texty za své prorocké vize v době, kdy se kopírování více tolerovalo.

To nic nemění na faktu, že je to podvrh tvrdit, že to bylo od Boha.

...Vzhledem k tomu, že Canright se považoval za normálního smrtelníka a slova ,,Bylo mi ukázáno / viděl jsem" se u něj vůbec nevyskytují, tak je srovnání těch dvou naprosto mimo mísu, od věci, irelevantní atd.

Mimo mísu jsi Ty, tady se teď bavíme o opisování, a kdo kolik toho opsal, nikoliv o tom co ji bylo zjeveno, a Canright to s přehledem vyhrál, slovo od slova, celé věty, odstavce i název knihy a to byl její největší kritik, spíše to byl psychicky labilní člověk, jak se o něm píše a jak ho viděli většina ostatních. Někdo kdo sám opisuje a pak kritizuje druhého, že opisuje je normální blb.

...Krádež je pořád krádež, opisování je opisování a lživé vydávání textu jiných autorů, za vidění od Anděla/Boha je klamání a hraní si na prorokyni.

Jenže z její strany to nikdy krádež nebyla, protože v té době se opisovalo navzájem od různých autorů úplně normálně a nikdo se nad tím nepozastavoval, žádné autorské práva tehdy neexistovaly. Pokud jí bylo něco ukázáno a ona ty slova našla později u jiných autorů tak je jednoduše použila. Vše co ji bylo ukázáno si hned celé nezapamatovala a teprve později si to vybavila při čtení knih jiných autorů, tak o tom i sama psala.

EGW NEBYLA PLAGIÁTORKOU

Když čteme nařčení vznesená proti Ellen Whiteové, setkáme se nevyhnutelně s obviněním, že se dopustila plagiátorství. To je bez pochyby vážné téma a zasluhuje, aby se jím pečlivě zabývali, jak zastánci, tak i kritici Ellen Whiteové. Kniha kritiků -The White Lie uvedla některé „paralely“ mezi spisy Ellen Whiteové a jinými autory. Tyto objevy podnítily vědomí potřeby věnovat se tomuto problému intenzívněji, než adventisté činili v minulosti. Při hlubším studiu tohoto tématu adventisté poznali, že Ellen Whiteová používala jiné spisy v mnohem větší míře, než si dřív uvědomovali. To je také kritiky uváděno jako nepochybný důkaz, že vedení CASD přiznává vinu, ale opak je pravdou.
Co tedy toto všechno znamená ve světle nařčení z plagiátorství? Když se prokázalo, že používala mnohem více dalších spisů, než se domnívali, vznikla otázka: „Kolik jich použila?“ V roce 1983 podnikl Ellen White Estate extenzivní „projekt značení“, v němž použil všechny publikované práce Ellen Whiteové. Zvýraznili každou řádku, o které bylo známo, že má paralelu v knize jiného autora. Definice „paralely“ zahrnovala všechna místa, která vykazovala jasné slovní spojitosti, včetně parafrází. White Estate začlenil nejen své vlastní objevy, ale také vše, co se nacházelo v knize „The White Lie“ a cokoliv jiného, s čím by mohli přijít kritici.

A jaký byl konečný výsledek?

Přestože tento projekt stále probíhá, po 17ti letech kompilování dat, studie ukazují, že méně než 2 % veškerého jejího díla obsahuje paralely.

(Přestože z toho byli adventisté překvapení, toto procento je naprosto minimální a nevede k žádným právním ani morálním důsledkům. Z právního hlediska jsou tolerována i výrazně větší procenta)

U kteréhokoliv soudu nese důkazní břemeno žalující strana. Pokud se prokáže, že 80 % jejích spisů obsahuje podobnosti, ať žalobce svobodně přednese důkazy a připojí je k méně než 2 %, které objevili spojenými silami její nejhlasitější kritici a zastánci.

http://www.otazky.ellenwhiteova.cz/stru ... gwhiteove/

...OK možná je to křesťanka, co vydávala cizí napsané texty za své prorocké vize v době, kdy se kopírování více tolerovalo.

To nic nemění na faktu, že je to podvrh tvrdit, že to bylo od Boha.[/quote]

Dokaž, že šlo o podvrh, jinak jsi před Bohem lhář, zatím se to nikomu nepovedlo dokázat. To co napsala souhlasí s tím co ji Bůh ukázal ve viděních a to je 95-98% toho co ji bylo ukázáno a zbytek je co i následně našla v textech jiných autorů (zejména historické údaje apod.),a tito autoři také byli inspirovaní duchem Svatým. Dokaž, že autoři od kterých jen občas čerpala potřebné informace nebyli inspirováni duchem Svatým!

mikim
Príspevky: 1705
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Inspirace nepotřebuje originalitu

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Hosť napísal:Bezte uz s tou EGW do ...
...do nebe? :dance2:

Tomáš Plechatý

Re: Inspirace nepotřebuje originalitu

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatý »

Např. celá kapitola
Z knihy Rané spisy (Early writtings)
konec 2300 dní
viz např. zde:
http://www.ellenwhiteova.cz/rane-spisy/konec-2300-dni/

Je podvrh. Buď je to podvrh ve smyslu toho, že si vymyslela, že to viděla ve vidění. Nebo to není podvrh ale démonická vize, která se tváří jako křesťanská.

V té kapitole se dočteš např. že Bůh pouští Satana do nebe až před Svůj trůn ve své nepřítomnosti a dovolí mu tam odpovídat na prosby křesťanů démonickým vlivem. (Křesťany, co prosí o Ducha Svatého, ale nevědí/nevěří, že Ježíš odešel (22.října 1844 (středoamerického času :-D))za Otcem pryč ve voze za oponu svatyně)

Stačí Lukáš 11,9-13 aby ti dokázal, že ta vize nikdy nemohla být inspirována Bohem, nebo jeho poslem.

Tak a teď jsem zvědavý jak s tím naložíš.

mikim
Príspevky: 1705
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Inspirace nepotřebuje originalitu

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Tomáš Plechatý napísal:Např. celá kapitola
Z knihy Rané spisy (Early writtings)
konec 2300 dní
viz např. zde:
http://www.ellenwhiteova.cz/rane-spisy/konec-2300-dni/

Je podvrh. Buď je to podvrh ve smyslu toho, že si vymyslela, že to viděla ve vidění. Nebo to není podvrh ale démonická vize, která se tváří jako křesťanská.

V té kapitole se dočteš např. že Bůh pouští Satana do nebe až před Svůj trůn ve své nepřítomnosti a dovolí mu tam odpovídat na prosby křesťanů démonickým vlivem. (Křesťany, co prosí o Ducha Svatého, ale nevědí/nevěří, že Ježíš odešel (22.října 1844 (středoamerického času :-D))za Otcem pryč ve voze za oponu svatyně)

Stačí Lukáš 11,9-13 aby ti dokázal, že ta vize nikdy nemohla být inspirována Bohem, nebo jeho poslem.

Tak a teď jsem zvědavý jak s tím naložíš.
Co je na tom, že Bůh pouští satana i po jeho svržení do nebe až před trůn? Vždyť o tom mluví i Bible ne?

Kniha Job nám říká, že (alespoň na nějakou dobu) satan měl přístup do nebe a k Božímu trůnu. " Jednoho pak dne, když přišli synové Boží, aby se postavili před Hospodinem, přišel také i Satan mezi ně. Tedy řekl Hospodin Satanovi: Odkud jdeš? I odpověděl Satan Hospodinu, řka: Procházel jsem zemi, a obcházel jsem ji" (Job 1:6-7). Jak se zdá, satan se v té době mohl volně pohybovat mezi nebem a zemí, mluvit přímo s Bohem a vyprávět o jeho aktivitách. Ve kterém bodě Bůh přerušil tento přístup není známo.
https://www.gotquestions.org/Cesky/satanuv-pad.html

Jób 1:6  Jednoho pak dne, když přišli synové Boží, aby se postavili před Hospodinem, přišel také i Satan mezi ně.
7  Tedy řekl Hospodin Satanovi: Odkud jdeš? I odpověděl Satan Hospodinu, řka: Procházel jsem zemi, a obcházel jsem ji.

Zjevení Janovo 12:5  I porodila syna pacholíka, kterýž měl spravovati všecky národy prutem železným. I vytržen jest syn její k Bohu a k trůnu jeho.
6  A žena (církev) utekla na poušť, kdež měla místo od Boha připravené, aby ji tam živili za dnů tisíc dvě stě a šedesát.
7  I stal se boj na nebi: Michal a andělé jeho bojovali s drakem, a drak bojoval i andělé jeho.
8  Ale nic neobdrželi, aniž jest nalezeno více místo jejich na nebi.
9  I svržen jest drak ten veliký, had starý, jenž slove ďábel a satanáš, kterýž svodí všecken okršlek světa; svržen jest, pravím, na zem, i andělé jeho s ním svrženi jsou.
10  A uslyšel jsem hlas veliký, řkoucí na nebi: Nyní stalo se spasení, a moc, i království Boha našeho, a moc Krista jeho; nebo svržen jest žalobník bratří našich, kterýž žaloval na ně před obličejem Boha našeho dnem i nocí.[/u]

Satan byl svržen na zem cca po 1260 letech (dnech), počítáno od roku 538 n.l., tzn. cca po roce 1798 (po, tzn. nemusí znamenat ihned v roce 1798, ale i kdykoliv potom např. v roce 1844, jak vyplývá z dalších výpočtů viz Daniel), a zřejmě až do té doby než byl úplně svržen na zem, měl satan ještě omezený přístup k trůnu Boha Otce. Takže to co EGW viděla asi nemohlo být už v době, kdy vystoupil ihned po vzkříšení k Otci a byl vylit duch Svatý (ani hned po 1260 doslovných dnech), ale bylo to později až Ježíš zvítězil jako Michal se svými anděly na nebi nad drakem a jeho anděly (v průběhu 1260 let). I Ježíš řekl, že se to stane (bude), ale neřekl přesně kdy:

Jan 12:29  Ten pak zástup, kterýž tu stál a to slyšel, pravil: Zahřmělo. Jiní pravili: Anděl k němu mluvil.
30  Odpověděl Ježíš a řekl: Ne pro mneť hlas tento se stal, ale pro vás.
31  Nyníť jest soud světa tohoto, nyní kníže světa tohoto vyvrženo bude ven.

...V té kapitole se dočteš např. že Bůh pouští Satana do nebe až před Svůj trůn ve své nepřítomnosti a dovolí mu tam odpovídat na prosby křesťanů démonickým vlivem. (Křesťany, co prosí o Ducha Svatého, ale nevědí/nevěří, že Ježíš odešel (22.října 1844 (středoamerického času :-D))za Otcem pryč ve voze za oponu svatyně)

EGW viděla před trůnem dvě skupiny křesťanů, tu menší, která "i nadále studovala" a přijala Jeho světlo (pravdu) a viděla, jak Ježíš šel za svým Otcem do svatyně svatých (v roce 1844) a následovali jej tam vírou a pochopili co mají dělat než pro ně přijde podruhé jako Ženich pro nevěstu (církev) a pak viděla druhou větší skupinu křesťanů bezstarostnou, která "odpadla" a ani nevšimla, kam Ježíš vlastně odešel (odjel). A protože měl satan tehdy ještě stále přístup k Božímu trůnu, mohl tam křesťany oblbovat svou lží a klamat dítky boží. (Ale myslím,
že ji to Bůh zjevil obrazně, nikoliv doslova.) O tom přece píše podobně i Písmo co bude satan dělat na konci časů a bude to i sám Bůh skrze satana pošle na svět podvody, divy a zázraky:

2 Tesalonickým 2:2  Abyste se nedali rychle vyrážeti z mysli, ani kormoutiti, buď skrze ducha, buďto skrze řeč, neb skrze list, jako od nás poslaný, jako by nastával den Kristův.
3  Nesvodiž vás žádný nižádným obyčejem. Neboť nenastane den Páně, než až prve přijde odstoupení, a zjeven bude ten člověk hřícha, syn zatracení,
4  Protivící a povyšující se nade všecko, což slove Bůh, anebo čemuž se děje Božská čest, takže se posadí v chrámě Božím, tak sobě počínaje, jako by byl Bůh.
5  Nepomníte-liž, že ještě byv u vás, o tom jsem vám pravil?
6  A nyní co mešká, víte, totiž aby on teprv zjeven byl časem svým.
7  Nebo již tajemství nepravosti působí, toliko až by ten, jenž jej zdržuje nyní, z prostředku byl vyvržen.
8  A tehdážť zjeven bude ten bezbožník, kteréhož Pán zabije duchem úst svých a zkazí zjevením jasné přítomnosti své,
9  Kteréhožto nešlechetníka příští jest podle mocného díla satanova, se vší mocí a divy i zázraky lživými,
10  A se všelikým podvodem nepravosti v těch, jenž hynou, protože lásky pravdy nepřijali, aby spaseni byli.
11  A protož pošle jim Bůh mocné dílo podvodů, aby věřili lži,
12  A aby odsouzeni byli všickni, kteříž neuvěřili pravdě, ale oblíbili sobě nepravost.

A katolíci a jiní protestanté než adventisté, kteří věří bájím a satanovým lžím, přijímají od satana dnes v době konce lži, podvody a zázraky.

Třeba tak.,

nebo o satanu zde + časová tabulka na konci:

http://www.bibleazdravi.net/pp.zlo.satan.html

...Stačí Lukáš 11,9-13 aby ti dokázal, že ta vize nikdy nemohla být inspirována Bohem, nebo jeho poslem.

Lukáš 9:11  To když zvěděli zástupové, šli za ním; i přijal je, a mluvil jim o království Božím, a ty, kteříž uzdravení potřebovali, uzdravoval.
12  Den pak počal se nachylovati. I přistoupivše dvanácte učedlníků, řekli jemu: Rozpusť zástupy, ať rozejdouce se do městeček okolních a do vesnic, jdou a hledají pokrmů, nebo jsme tuto na místě pustém.
13  I řekl jim: Dejte vy jim jísti. A oni řekli: Nemámeť víc než pět chlebů a dvě rybě, leč bychom my snad šli a nakoupili na tento všecken lid pokrmů?

Vůbec nechápu co jsi tím Lukášem chtěl říci? Když se zde píše úplně o něčem jiném.

Karol Schneider
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
Kontaktovať používateľa:

Re: Inspirace nepotřebuje originalitu

Neprečítaný príspevok od používateľa Karol Schneider »

mikim

1. Veris, ze vse, co bylo soucasti zapsaneho uceni Ellen Gould Whiteové je opravdu nadcasovym inspirovanym Bozim slovem a je to v plnem souladu s ucenim Krista v Bozim slove Pravdy v NZ ? Nepripoustis, ze se ve sve dobe v nekterych vecech mohla mylit a pouze vyjadrila sve vlastni neuplne a treba nepresne pochopeni urcitych textu Boziho slova na ktere se dnes uz i vecsina vericich CASD diva zcela jinak ?

2. Veris, ze je spravne nekterymi vericim CASD oznacovana za novodeho proroka rovnocenneho prorokum zapisujicim inspirovane Bozi slova Pravdy 66 knih SZ a NZ ?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný