Kristus

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Kristus

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Ptáš se úplně špatně Viktor, protože neexistuje ani jeden verš v Bibli ve kterém by se sám Ježíš označil za Boha nebo Bohem. Sám se označil za Syna člověka včetně toho jak hej označili i ostatní celkem asi 500x a jen 2x za Syna Božího. Syn Boží je obecné označení někoho kdo byl počat Bohem Otcem a nebo získal tento titul vírou v Boha (andělé a další lidé popsáni v Bibli).
Syn Boží v žádném případě neznamená Bůh, který je jen jeden jak to o sobě Bůh Otec sám tvrdí a že "není žádný jiný Bůh".
Ježíše máme samozřejmě za to co pro nás vykonal v úctě, ale v Bibli neexistuje jediný pokyn přímo k uctívání Ježíše. I sám Ježíš řekl, že slávu či úctu od lidí nepřijímá a jediného koho máme dle něj uctívat je Bůh (Otec). Pokud uctíváš Ježíše stejně jako jediného Boha Otce pak to činíš z vlastní vůle a nikoliv z přikázání Ježíše nebo Boha Otce nebo apoštolů.

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Kristus

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Kdo svůj sluch zaměří trvale jen na jeden zvuk nástroje v orchestru, ten se ochudí o celou harmonii hrané hudební části a pak snadno vydá falešné svědectví.
Přijmeme-li, že "trůn" je výrazem, který nám představuje i skutečnost o velikosti moci, pak již snadno přijmeme Kristovo Božství. Stane se to jen tehdy, když se necháme vést D.S. ke čtení souvislého textu v jehož celku se nám zobrazí Boží Myšlenka a pak jednotlivé verše splynou v myšlenkový výsledný celek - Kristus je .........!.

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Kristus

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

V komentářích neuvádím důkazy, ale důvody své víry v Krista.
Také jsem dle Písma uvěřil v Kristovo Božství, lidství a opět Božství.
Pokud se týká o souvislé texty Bible, tak tam jsem přijal zásadu,
že nevytloukám verš Bible jiným veršem i když také z Bible.

Takové drobné zamyšlení v africkém rčení:

"Jsem řeka na hladině je život, pod hladinou číhá smrt."

Jen ten, kdo ví proč se to říká a v které části Afriky se to říká, může tomu rozumět a správně pochopit i použít.
Uvedené rčení nemůže být tedy univerzální. Je vázáno na konkrétní řeku.
(Zdroj filmový dokument)

Podobně je tomu i s jednotlivými verši Bible.
Mám zato, že je to srozumitelné.

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Islám a Kristus.

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Islám si našel cestu, jak ovládnout křesťanství bez boje.
Zvěstováním monoteismu si získává přívržence v řadách křesťanů a tím snadněji
vstoupí na naše a vaše území. Jsou to také lidé a v tomto ohledu je mám rád.
Jejich pojetí Krista si získává přívržence a aniž si křesťané uvědomují, tak jsou
pomalu a jistě připravováni na přijetí islámu.
Kristus může být tvou nejsilnější stránkou tvé víry, ale může se stát i tvou
nejslabší stránkou tvé víry. Vždy to bude na tobě.
Pomáháš šířit islám? Nevíš o tom? Kdo zato může?

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Kristus

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Čím blíže jsme Ježíši Kristu, tím více v něm poznáváme i Jeho Božství.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Kristus

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Čím blíže jsme Ježíši Kristu, tím více v něm poznáváme jeho lidství a naopak zcela vymýšlenou druhou osobu Boha zcela zamítáme, protože jsme pochopili z Písma, že Bůh je jen jeden a že označení "výraz boží podstaty" neznamená to samé jako Bůh.

Neregistrovaný

Re: Kristus

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Islám si našel cestu, jak ovládnout křesťanství bez boje.
Zvěstováním monoteismu si získává přívržence v řadách křesťanů a tím snadněji
vstoupí na naše a vaše území. Jsou to také lidé a v tomto ohledu je mám rád.
Jejich pojetí Krista si získává přívržence a aniž si křesťané uvědomují, tak jsou
pomalu a jistě připravováni na přijetí islámu.
Kristus může být tvou nejsilnější stránkou tvé víry, ale může se stát i tvou
nejslabší stránkou tvé víry. Vždy to bude na tobě.
Pomáháš šířit islám? Nevíš o tom? Kdo zato může?
Velice zajímavé.
Jinak islám vládl 1260 (cca 630-1890) let a na daleko větším území, než katolická církev. Taky zavraždil daleko více lidí, než katolíci. Není to náhodou ta mocnost, která je předpovězena v bibli?

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Kristus

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Neregistrovaný napísal: 07 Aug 2021, 15:13
Islám si našel cestu, jak ovládnout křesťanství bez boje.
Zvěstováním monoteismu si získává přívržence v řadách křesťanů a tím snadněji
vstoupí na naše a vaše území. Jsou to také lidé a v tomto ohledu je mám rád.
Jejich pojetí Krista si získává přívržence a aniž si křesťané uvědomují, tak jsou
pomalu a jistě připravováni na přijetí islámu.
Kristus může být tvou nejsilnější stránkou tvé víry, ale může se stát i tvou
nejslabší stránkou tvé víry. Vždy to bude na tobě.
Pomáháš šířit islám? Nevíš o tom? Kdo zato může?
Velice zajímavé.
Jinak islám vládl 1260 (cca 630-1890) let a na daleko větším území, než katolická církev. Taky zavraždil daleko více lidí, než katolíci. Není to náhodou ta mocnost, která je předpovězena v bibli?
Komentář jsem nenapsal s prorockým záměrem. Všímám si aktivit islámských věřících a současně vidím i zde na tomto webu, že zde mají své příznivce v pohledu na Krista.
Jejich výklad se zde objevuje, jak přes kopírák.
Jen jednou jsem klikl na jejich video o Kristu a hned se na mě zavěsili s otázkou: "Jak vám můžeme pomoci:"
Odpověděl jsem: "Nijak". Následně mi začali posílat zprávy.

Viktorrealita
Príspevky: 1240
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Kristus

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Mikim
Zbytočne tu bojuješ proti absolútnej jednote osoby Otca, Syna a Ducha Svätého. Je to márny boj.

Židia predsa očakávali, že im Ježiš povie, že to On je Kristus a predstavovali si ho iba ako človeka, ktorý prišiel spasiť Izrael. Ján10 23 A Ježiš sa prechádzal v chráme, v dvorane Šalamúnovej. 24 Vtedy ho obstúpili Židia a hovorili mu: Dokedy budeš držať našu dušu v napnutí? Ak si ty Kristus, povedz nám to otvorene!

Čo im Ježiš hovorí a teda svedčí o sebe a aj tak oni v to neveria? No povedal aj prečo v jeho svedectvo o sebe neveria: „26 ale vy neveríte, pretože nie ste z mojich oviec, ako som vám už povedal“.

Ján10 25 Ježiš im odpovedal: Povedal som vám, a neveríte. Skutky, ktoré ja konám v mene svojho Otca, tie svedčia o mne; 26 ale vy neveríte, pretože nie ste z mojich oviec, ako som vám už povedal. 27 Moje ovce čujú môj hlas, a ja ich znám, a nasledujú ma, 28 a ja im dávam večný život, a nezahynú na veky, a nikto ich nevytrhne z mojej ruky. 29 Môj Otec, ktorý mi ich dal, je väčší od všetkých, a nikto ich nemôže vytrhnúť z ruky môjho Otca.

Ježiš hovorí, že iba Ježišove ovce čujú jeho hlasu a On ich zná a oni ho nasledujú. Ježiš hovorí, že im dáva večný život a garantuje, že nezahynú na veky. A teraz pozor - hovorí, že nikto ich nevytrhne z Ježišovej ruky, no a súčasne hovorí, že jeho Otec, ktorý mu ich dal je väčší od všetkých a nikto ich nemôže vytrhnúť z ruky môjho Otca.

Teda hovorí o nemožnosti vytrhnúť ovcu z jeho ruky a súčasne o nemožnosti vytrhnúť ovcu z Otcovej ruky, lebo Otec je najväčší.

Aby neboli na pochybách, čo chce týmto povedať tak upresní: „30 Ja a Otec sme jedno“.

No a práve v to oni neverili a aj povedali, čo ich pobúrilo: „Za dobrý skutok ťa nekameňujeme, ale za rúhanie sa a preto, že ty súc človek robíš sa Bohom.“

No a práve neverili v to svedectvo, ktoré svedčí Ježiš o sebe a preto ich to tak pobúrilo, že vzali do rúk kamene. Neboli z jeho oviec! Oni pochopili to, čo tým svedectvom Ježiš o sebe hovorí a teda, že svedčí o sebe, že je Bohom.

Ján10 30 Ja a Otec sme jedno. 31 Vtedy zase zodvihli Židia kamene, aby ho ukameňovali. 32 Ale Ježiš im odpovedal: Mnoho dobrých skutkov som vám ukázal od svojho Otca, pre ktorý z tých skutkov ma kameňujete? 33 Židia mu odpovedali: Za dobrý skutok ťa nekameňujeme, ale za rúhanie sa a preto, že ty súc človek robíš sa Bohom.

O Ježišovi si mysleli to, že je iba človekom - rúha sa a robí sa Bohom. Tvrdíš to aj ty Mikim, že Ježiš je iba človekom, že. No Ježiš sa nerobil Bohom, On je Bohom. Neverili presne v to svedectvo, ktoré svedčí Ježiš o sebe samom – a stotožňuje svoju ruku s Otcovou a tvrdí, že nikto nevytrhne ovcu z jeho ruky a súčasne tvrdí, že nikto nevytrhne jeho ovcu z Otcovej ruky a upresní - Ja a Otec sme jedno.

No a povie aj to, prečo v to svedectvo o Ježišovi neveria - vy neveríte, pretože nie ste z mojich oviec. Ježišova ovca je jeho ovcou ešte predtým, ako uverí. Rozdiel medzi cudzou ovcou a jeho je ten, že jeho ovca má dané uši na to, aby počula na hlas svojho Pastiera. Ak začuje hlas svojho pastiera, tak uverí a nasleduje ho. Cudzie ovce, ktoré nie sú jeho ovce nikdy neuveria v jeho svedectvo o sebe samom a preto ho nenasledujú, lebo sú cudzie. Taktiež Ježišové ovce nepôjdú k cudzím pastierom a utečú od nich.

Ján10 4 a keď vyženie všetky svoje vlastné ovce, ide pred nimi, a ovce idú za ním, pretože znajú jeho hlas. 5 Ale za cudzím nikdy nepojdú, ale utečú od neho, pretože neznajú hlasu cudzích.

Či snáď Ježiš poprel ich výčitku na jeho adresu, pre ktorú brali do rúk kamene? Nie, ale práve naopak argumentuje ich zákonom:

34 Ježiš im odpovedal: Či nie je napísané vo vašom zákone: Ja som povedal: Bohovia ste? 35 Ak tedy tých nazval bohmi, ku ktorým sa stalo slovo Božie, - a Písmo nemožno zrušiť - 36 vy hovoríte tomu, ktorého posvätil Otec a poslal na svet, vraj rúhaš sa, pretože som povedal: Syn Boží som?

37 Ak nečiním skutkov svojeho Otca, neverte mi; 38 ale ak činím, aj keby ste mne neverili, verte tým skutkom, aby ste poznali a uverili, že je Otec vo mne a ja v Otcovi.

Povedať, že Otec je v Ježišovi a Ježiš je v Otcovi, že sú jedno a stotožňuje svojú ruku s Otcovou a nikto nevytrhne jeho ovcu, je nič iné ako svedectvo o svojom Božstve.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Kristus

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

...Povedať, že Otec je v Ježišovi a Ježiš je v Otcovi, že sú jedno a stotožňuje svojú ruku s Otcovou a nikto nevytrhne jeho ovcu, je nič iné ako svedectvo o svojom Božstve.

No to je jen tvůj názor. Ale to jsme tady už v minulosti probírali. Tak ti to zopakuji:

Jan 10:30 Já a Otec jsme jedno."(KB1613)

I and my father are one. (KJV)

https://www.biblicalunitarian.com/video ... ohn-10-30
1. Není důvod brát tento verš tak, že Kristus říkal, že on a Otec tvoří „jednoho Boha“. Fráze byla běžná a i dnes, kdyby ji někdo použil, lidé by přesně věděli, co tím myslel - on i jeho otec jsou si velmi podobní. Když Pavel psal Korinťanům o své službě tam, řekl, že zasadil semeno a Apollos ho zalil. Potom řekl: „Kdo sází, i kdo zalévá, je jedno.“ (1. Kor. 3:8 - KJV). V řeckých textech je znění Pavla stejné jako v Janovi 10:30, ale nikdo netvrdí, že Paul a Apollos tvoří „jednu bytost“.
NIV překládá 1. Korintským 3:8 jako „ten, kdo sází, a ten, kdo zalévá, má jeden cíl.“ Proč překládat frázi jako „jsou jedno“ na jednom místě, ale jako „mají jeden cíl“ na jiném místě? V tomto případě, překlad téže fráze dvěma různými způsoby zakrývá jasný význam Kristova výroku v Janovi 10:30: Kristus vždy činil vůli Otce; on a Bůh mají „jeden cíl“.( purpose-záměr, smysl, záměr, účel).

2. Kristus používá koncept „být jedním“ na jiných místech a podle nich je vidět, že je míněn „jeden cíl“. Jan 11:52 říká, že Ježíš měl zemřít, aby se všechny Boží děti staly „jedním“. V Janovi 17:11, 21 a 22 se Ježíš modlil k Bohu, aby jeho následovníci byli „jedno“, protože on a Bůh byli „jedno.
„Myslíme si, že je zřejmé, že se Ježíš nemodlil, aby se všichni jeho následovníci stali jednou bytostí nebo„ podstatou “, stejně jako on a jeho Otec byli jednou bytostí nebo„ podstatou “. Věříme, že smysl je jasný: Ježíš se modlil, aby všichni jeho následovníci byli jedno úmyslně, stejně jako on a Bůh byli jedno záměrně, modlitba, která dosud nebyla zodpovězena.

3. Kontext Jana 10:30 přesvědčivě ukazuje, že Ježíš měl na mysli skutečnost, že měl stejný cíl, záměr jako Bůh. Ježíš mluvil o své schopnosti chovat „ovce“, věřící, kteří k němu přišli. Řekl, že je nikdo nemůže vzít z jeho ruky a že je nikdo nemůže vzít z ruky jeho Otce.
Potom řekl, že on a Otec byli „jedno“, tj. Měli jediný cíl, záměr, a to udržovat a chránit ovce.


Jan 10.33

Jan 10:33 Židé mu odpověděli: "Nechceme tě kamenovat pro dobrý skutek, ale pro rouhání: jsi člověk a tvrdíš, že jsi Bůh."(KB1613)

“We are not stoning you for any of these,” replied the Jews, “but for blasphemy, because you, a mere man, claim to be God.” (NIV)

https://www.biblicalunitarian.com/verses/john-10-33

1. Jakékoli potíže s porozuměním tomuto verši způsobují překladatelé. Kdyby věrně vykreslili řecký text ve verši 33, jak to udělali ve verších 34 a 35, pak by znělo: „… ty, člověče, prohlašuješ se za boha.“ V následujících dvou verších, Jan 10:34 a 35, je přesně stejné slovo (theos, bez členu) přeloženo jako „bůh“, nikoli „Bůh“.
„Za Jana 1:1 bylo řečeno, že obvykle, když se míní„ Bůh “, má podstatné jméno theos určitý člen. Pokud neexistuje žádný člen, překladatelé vědí, že „bůh“ je pravděpodobnější překlad, a jsou na něj obvykle velmi citliví. Například ve Skutcích 12:22 se Herodes bez členu nazývá theos, překladatelé to tedy přeložili jako „bůh“. Totéž platí ve Skutcích 28:6, kdy Pavla uštkla zmije a lidé očekávali, že zemře. Když nezemřel, „změnili názor a řekli, že je bůh.“ Vzhledem k tomu, že theos nemá žádný člen a protože z kontextu je zřejmé, že zmínka není o pravém Bohu, theos je přeložen jako „bůh“. Obecně platí, že theos bez členu by měl být „bůh“ nebo „božský“. Jelikož neexistují důkazy o tom, že by Ježíš kdekoli učil, že je Bohem, a protože farizeové by nikdy nevěřili, že tento muž je nějakým způsobem Jahve, nemá smysl, že by říkali, že řekl, že je „Bůh“. Na druhou stranu Ježíš jasně učil, že byl poslán Bohem a že vykonává Boží dílo. Dává tedy dokonalý smysl, že farizeové řekli, že prohlašuje, že je „bůh“ nebo „božský“.

2. Máme problém s překladem NIV „pouhý člověk“ pro řecké slovo anthropos. Anglické slovo „antropologie“, což znamená „nauka o člověku“, je odvozeno z anthropos. Spiros Zodhiates píše: „Člověk, obecné jméno na rozdíl od bohů a zvířat“. [1] V naprosté většině verzí je anthropos překládán jako „člověk“. Slovo anthropos se v řeckém textu, ze kterého byl přeložen NIV, vyskytuje 550krát, ale NIV ho přeložilo jako „pouhý člověk“ pouze v tomto jediném verši. Tato odchylka hraničí s nepoctivostí a demonstruje ochotu vychýlit text nad přijatelnou míru. Bohužel NIV není jediným překladem, který dává tomuto verši trinitární nádech. Židé by nikdy nenazvali Ježíše „pouhým“ člověkem. Říkali mu, jak věřili, že je – „muž“. Byli uraženi, protože věřili, že on, „jako člověk, se stal bohem (tj. někým s božským postavením)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných