Kristus

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
Viktorrealita
Príspevky: 1240
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Kristus

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Mikim

Ty neprekrúcaš len svedectvo Ježiša Krista o sebe samom, ale v podstate prekrúcaš aj to, ako chápali Židia to, čo týmito slovami Ježiš svedčil o sebe samom. Ak by to bolo tak, ako píšeš a samozrejme aj židia by to taktiež tak mohli pochopiť, tak sa vynára oprávnená otázka – prečo brali do rúk kamene? Myslíš si, že Židia len tak niekoho ukameňujú a to predtým, ako zistia najprv to, ako to myslel? Nebolo by to predsa žiadne rúhanie a teda ani bohorovnosť, ak by to bolo tak ako píšeš, že. No a na druhú stranu, tak Ježiš by to aj v tomto zmysle dovysvetlil. No Ježiš to samozrejme dovysvetlil a to tak, že ich ešte viac utvrdil v oprávnenosti ukameňovať ho za tieto Ježišove slová.

U Židoch nebol problém, keby svedčil, že to On je Kristus, lebo srdcia mali napnuté v očakávaní. Problém u nich nastal vtedy, ak podľa nich je Ježiš len obyčajný človek, no súčasne sa robí Bohom. Ježiš totiž tvrdí, že dáva večný život, čo je výsadou jedine Boha. Tvrdí, že Otec je v ňom a On je v Otcovi, že sú jedno s Otcom a stotožňuje svoju ruku s Otcovou a tvrdí, že nikto nevytrhne jeho ovcu z jeho ruky, čo je bohorovnosť. Židia to aj tak chápali, no neverili Ježišovi.

No ty mikim, ani to nechápeš, že.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Kristus

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Viktorrealita napísal: 28 Mar 2023, 11:27 Mikim

Ty neprekrúcaš len svedectvo Ježiša Krista o sebe samom, ale v podstate prekrúcaš aj to, ako chápali Židia to, čo týmito slovami Ježiš svedčil o sebe samom. Ak by to bolo tak, ako píšeš a samozrejme aj židia by to taktiež tak mohli pochopiť, tak sa vynára oprávnená otázka – prečo brali do rúk kamene? Myslíš si, že Židia len tak niekoho ukameňujú a to predtým, ako zistia najprv to, ako to myslel? Nebolo by to predsa žiadne rúhanie a teda ani bohorovnosť, ak by to bolo tak ako píšeš, že. No a na druhú stranu, tak Ježiš by to aj v tomto zmysle dovysvetlil. No Ježiš to samozrejme dovysvetlil a to tak, že ich ešte viac utvrdil v oprávnenosti ukameňovať ho za tieto Ježišove slová.

U Židoch nebol problém, keby svedčil, že to On je Kristus, lebo srdcia mali napnuté v očakávaní. Problém u nich nastal vtedy, ak podľa nich je Ježiš len obyčajný človek, no súčasne sa robí Bohom. Ježiš totiž tvrdí, že dáva večný život, čo je výsadou jedine Boha. Tvrdí, že Otec je v ňom a On je v Otcovi, že sú jedno s Otcom a stotožňuje svoju ruku s Otcovou a tvrdí, že nikto nevytrhne jeho ovcu z jeho ruky, čo je bohorovnosť. Židia to aj tak chápali, no neverili Ježišovi.

No ty mikim, ani to nechápeš, že.
Já to chápu dobře, ale Ty to zatím nechápeš.

JEŽÍŠ POPÍRAL, ŽE BY ON SÁM BYL BŮH.
Ježíš řekl, „Ne že by někdo Otce viděl“ (Jan 6:46).
Teď se podívejme na kapitolu 10.
„Ježíš se procházel v chrámě, v Šalomounově sloupoví. Tu ho obklopili Židé a říkali mu: „Jak
dlouho chceš naši duši držet v nejistotě? Jsi-li Mesiáš, řekni nám to otevřeně.“ (Jan 10:23-24).
Židé, kteří proti Ježíši hledali záminku se ho neptali jestli je Bůh, protože on i oni věděli že žádný
člověk nemůže být Bůh. Otázka byla „Jsi Mesiáš?“
„Ježíš jim odpověděl: „Řekl jsem vám to, a nevěříte. Skutky, které já činím ve jménu svého Otce, ty
o mně svědčí. Ale vy nevěříte, protože nejste z mých ovcí.... Můj Otec, který mi je dal, je větší nade
všechny a nikdo je nemůže vytrhnout z ruky mého Otce. Já a Otec jsme jedno“ (25-26, 29-30)
Ježíš ani jednou netvrdil, že je Bůh nebo Bůh Otec nebo že on a Otec jsou jedna bytost. Oni jsou
jedno, tak jako touží aby i Křestané byli jedno: jedno v lásce, jednotě, cíli, a obecenství, („aby byli
jedno, jako jsme jedno my“ Jan 17:11).
„Židé se opět chopili kamenů, aby jej ukamenovali. Ježíš jim řekl: „Ukázal jsem vám mnoho
dobrých skutků od svého Otce. Pro který z nich mne chcete kamenovat?“ Židé mu odpověděli:
„Nechceme tě kamenovat pro dobrý skutek, ale pro rouhání, že ty, člověk, děláš ze sebe Boha.“
(Jan 10:31-33)
Ježíš odpověděl:
„ Proč mně, kterého Otec posvětil a poslal na svět, říkáte: ‚Rouháš se,‘ protože jsem řekl: ‚Jsem
Boží Syn‘?“ (Jan 10:36)
Židé se snažili překroutit Ježíšova slova a usvědčit ho z rouhání, ale on je usadil slovy „řekl jsem:
Jsem Boží Syn,“ a také že je. Co by řekl Ježíš dnes těm, kteří tvrdí že je samotný Bůh?
Ježíšovo odmítnutí tohoto nařčení bylo tak rozhodné, že už nikde v Bibli nečteme, že by ho znovu
takto obvinili. Ani při jeho soudu a ukřižování nebyl nařčen z toho, že by říkal, že je Bůh (což také
nikdy neříkal), ale byl obviněn z toho, že se označoval jako Mesiáš (Kristus), Syn Boha (což říkal).
„Ježíš však mlčel. Velekněz mu řekl: „Zapřísahám tě při živém Bohu, abys nám řekl, zda jsi Mesiáš,
Syn Boží!“ Ježíš mu říká: „Tys to řekl. Avšak pravím vám, od nynějška spatříte Syna člověka
sedícího po pravici Moci a přicházejícího na nebeských oblacích.“ Tu velekněz roztrhl svá roucha a
řekl: „Rouhal se! Nač ještě potřebujeme svědky? Hle, teď jste slyšeli rouhání. Co si o tom
myslíte?“ Oni odpověděli: „Je hoden smrti.“ (Mt.26:63-66)
„Když ho velekněží a strážci uviděli, zvolali: „Ukřižuj! Ukřižuj!“ Pilát jim řekl: „Vezměte ho vy a
ukřižujte, neboť já na něm vinu nenalézám.“ Židé mu odpověděli: „My máme zákon, a podle toho
zákona musí zemřít, protože se vydával za Syna Božího.“ (Jan 19:6-7)
Mesiáš (Kristus) nejsou synonymy pro Boha ale znamenají „ten pomazaný,“ zaslíbený vykupitel
Izraele a náš Spasitel, „Boží Syn.“

„Já budu jeho otcem a on bude mým synem“ (2.Sam.7:14).

Viktor Ty už fakt nevěříš Ježíši který říká co je věčný život?
Jan 17:1  Po těch slovech Ježíš pozvedl oči k nebi a řekl: "Otče, přišla má hodina. Oslav svého Syna, aby Syn oslavil tebe,
2  stejně, jako jsi učinil, když jsi mu dal moc nad všemi lidmi, aby vše, co jsi mu svěřil, dal jim: život věčný.
3  A život věčný je v tom, když poznají tebe, jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal, Ježíš Krista.


V této diskusi s Židy Ježíš otevírá téma na které bychom se měli podívat blíže abychom lépe
porozuměli kdo je. V písmu jsou někdy i lidé nebo andělé nazváni „bůh“ nebo „bohové.“ Podívejme
se na Ježíšův argument ve verších 34-36 kde říká, že se nerouhal když řekl, že Bůh je jeho „Otec,“
že jsou „jedno“ (v jednotě), nebo že je „Boží Syn.“
„Ježíš jim odpověděl: „Což není ve vašem Zákoně napsáno: ‚Já jsem řekl: Bohové jste‘? Jestliže ty,
ke kterým se stalo slovo Boží, nazval bohy, -- a nemůže být zrušeno Písmo -- proč mně, kterého
Otec posvětil a poslal na svět, říkáte: ‚Rouháš se,‘ protože jsem řekl: ‚Jsem Boží Syn‘?“ (Jan
10:34-36)
Ježíš zmiňuje Žalm 82, kde Bůh nazývá starší Izraele „bohy.“
„Řekl jsem: Jste bohové, všichni jste synové Nejvyššího“ (v.6)
Dnešní čtenář Bible si možná není vědom skutečnosti, že v Písmu jsou andělé, starší, vládci,
králové, Mesiáš a ti co jednají pod Boží autoritou nazýváni „bohové.“ Sám Bůh to říká například o
Mojžíši:
„I řekl Hospodin Mojžíšovi: Pohleď, dal jsem tě faraonovi za Boha a tvůj bratr Áron bude tvým
prorokem. „Ty budeš mluvit všechno, co ti přikáži“ (Ex.7:1)
Mojžíš byl určen, zmocněn a poslán Bohem k Faraonovi s Boží autoritou proměnit vodu v krev a
byl na čas „bůh“ Egypta. Mojžíš byl „bůh“ „vykoupení“ Izraele a všichni, kdo měli být zachráněni
ho museli poslouchat. Někteří Egypťané věřili Mojžíši a přišli a poklonili se mu, a někteří vyšli s
Izraelem z Egypta. (Ex.9:20, 11:8, 12:38, Nu.11:4). On je typ Ježíše, bůh našeho vykoupení, který
zachraňuje jak Žida tak pohana. Mojžíš jednal na místě Boha, jako Boží agent a měl i proroka, jeho
bratra Aarona. Bůh řekl Mojžíši ohledně jeho bratra:
„Budeš k němu mluvit a vložíš slova do jeho úst.... On bude tobě ústy a ty budeš jemu Bohem“
(Ex.4:15-16)
Prosím pochopme tuto skutečnost. Bible používá slovo „bůh“ podobně jako my dnes používáme
třeba slovo „president.“ Pokud řekneme „viděl jsem dnes Presidenta,“ asi bychom tím mysleli
presidenta naší země. Mohli bychom tím ale také označovat presidenta nějaké firmy. Kontext v
kterém bylo slovo president použito by nám pomohlo pochopit jeho míněný smysl. Stejné je to s
biblickým slovem „Bůh.“ Je to Hebrejské slovo „Elohim“ a nějakých 2 700krát v Písmu je jím
označen Pán Bůh; ale někdy je použito i na jiné osoby.
„Jemu se klanějí všechny božské bytosti.“ (Ž.97:7)
„Bůh povstane ve shromáždění bohů, mezi bohy vynese soud“ (Ž.82:1-2)
„Vždyť Hospodin, váš Bůh, je Bohem bohů a Pánem pánů“ (Dt.10:17)
S tímto na vědomí se podívejme na Žalm 45, žalm o Izraelských králích a konečně naplněn v
přicházejícím králi Mesiáši.
„Mé srdce přetéká dobrým slovem, přednesu tedy své dílo králi. Můj jazyk je jako rydlo zběhlého
písaře. Jsi nejkrásnější ze synů lidských, ze tvých rtů plyne milost. Proto ti Bůh požehnal navěky.
K boku si připaš meč, hrdino, v nádheře a důstojnosti.“ (Ž.45:2-4)
„Tvůj trůn, Bože, trvá navěky a navždy. Žezlo přímosti je žezlo tvého království. Miluješ
spravedlnost a nenávidíš ničemnost. Proto tě, Bože, tvůj Bůh pomazal olejem veselí nad tvé druhy.“
(Ž.45:7-8)
Prosím všimněte si že trůn Izraele v Jeruzalémě je nazván trůnem Pána.
„Šalomoun seděl na Hospodinově trůnu jako král po svém otci Davidovi, dařilo se mu a celý
Izrael ho poslouchal.“ (1.Pa.29:23)
Králové byli Bohem ustanovení vládcové. Davidovský vládce byl „Bohem pomazaný“
(2.Sam.19:22) a díky jeho vztahu s Bohem byl při korunovaci nazván „syn“ Boha (Ž.2:7,
2.Sam.7:14, 1.Pa.28:6). Byl nazván „bůh“ na znamení cti. Vidíme, že i když je Žalm 45 Mesiánský,
tak byl nejprve vyřčen Davidovskému králi. Všimněte si ve verších 10 až 13, že má dcery; ve verši
17 pak že „syny ustanoví za knížata po celé zemi“ a jméno, které bude známé na věky (v.18).
Všimněte si kdo nazval krále Bohem. „Tvůj Bůh tě pomazal olejem veselí nad tvé druhy.“ Není
pochyb, že tento žalm je nakonec naplněn v Kristu. Podívejme se do Židům 1:8-9:
„avšak o Synovi: ‚Tvůj trůn, Bože, je na věky věků a žezlo přímosti je žezlem tvého království.
Miloval jsi spravedlnost a nenáviděl nepravost; proto pomazal tě, Bože, Bůh tvůj olejem veselí
nad tvé společníky.‘
Pisatel Židům tím nemínil říci, že Ježíš je součástí jediného Boha, že on je také ten jediný
(dvojjediný nebo trojjediný) Bůh. Všimněme si že Ježíš „Bůh“ je náš „druh“ či „společník.“ Dále v
Židům je psáno: „ A tedy musel být ve všem učiněn podobný bratřím“ (He.2:17) nejsme Bůh a on
byl ve všem učiněn podobný nám.
V Bibli je více než 2 700krát použito slovo „Bůh“ (Elohim) a pouze čtyřikrát s určitostí o Ježíši. V
novém i starém zákoně se o Bohu velice konzistentně mluví v jednotném čísle a 1 300krát je v N.Z.
Bůh zmíněn aniž by se to vztahovalo na Ježíše. Apoštol Pavel vždy jasně rozlišuje mezi Pánem
Ježíšem a Pánem Bohem (500krát). James Hastings (Trinitář) píše v jeho Biblickém Slovníku
ohledně Pavlova pohledu na Ježíše:
„Je možné, že Pavel nikde nenazývá Krista „Bůh“ a verše, které se to zdají naznačovat musí být
vyloženy v souladu s jeho dalšími výroky, které nic takového nenaznačují.“ Hastings to nazývá
„jeden z nejvíce matoucích problémů N.Z. teologie.“ Říká že „žádný upřímný teolog nemůže
popřít, že Kristu je opakovaně dána pozice podřadná Bohu. Jeho celé vykupitelské dílo je jaksi
odvozeno od Boha Otce. Máme takové výrazy jako „Bůh poslal svého Syna,“ a „neušetřil svého
Syna,“ „Bůh ho velice vyvýšil“ ve kterých dar Krista světu nebo oslavení Krista je deklarováno
jako Boží skutek. Vše je přijímáno, snášeno, dokonáno k slávě Boha Otce.“ Hastings pokračuje
„ještě více explicitní je 1.Kor.11 „Chci, abyste věděli, že hlavou každého muže je Kristus, hlavou
ženy její muž a hlavou Krista Bůh; a v 1.Kor.15:28 Kristus předává Království Bohu a sám se mu
podřizuje, aby Bůh mohl být všechno ve všem. Zdá se, že Pavel nám v řešení této nesrovnalosti
příliš nepomáhá.“ (Pavel si ale nikde neprotiřečí. Je to náš výklad Pavla ve snaze udělat z Ježíše
Boha, který nás uvádí do problémů).
Podívejme se do Izajáše 9:5.
„Neboť chlapec se nám narodil, syn je nám dán; na jeho rameni spočinulo panství. Dal mu jméno
Podivuhodný rádce, mocný Bůh, Věčný Otec, Kníže pokoje.“
To je veliké proroctví o Ježíši, „chlapci,“ „synu.“ Musíme v tom vidět vše co Izajáš říká ale ne více
než říká. Ano, on je „mocný Bůh“ nade vším co mu jeho Bůh, Nejvyšší Bůh svěřil. On je mocný ale
nikoliv Všemohoucí. Ano, on je věčný Otec všeho co mu jeho Otec dal. Syn rozhodně není svým
vlastním Otcem. Slovo „věčný“ je zde Hebrejské „Ad“ ze slova „Adah“ a znamená pokračovat
dále (od určitého momentu). Jediné další použití tohoto slova je v Abakukovi 3:6 „Odvěká pohoří
se tříští.“ Ani Syn ani hory neexistovaly od věčnosti ale budou „pokračovat.“ Když Izajáš, Abakuk,
a všichni starozákonní pisatelé mluví o „věčném Bohu,“ používají Hebrejské slovo „Olam“ což
opravdu znamená věčný, bez počátku.
Vidíte ten rozdíl? Nezapomeňme Pavlova slova „My máme jediného Boha, Otce... Všichni ale k
tomuto poznání nedošli“ (1.Kor.8:6-7). Ještě jedna poznámka ke slovu „Olam.“ Někteří se budou
snažit aplikovat slovo věčný (Olam) na Mesiáše v Micheáši 5:1, ale to je chyba.
„A ty, Betléme efratský, který jsi nejmenší mezi judskými rody, z tebe mi vzejde ten, kdo bude
vládnout nad Izraelem, ten, jehož původ je odedávna, ode dnů věčných.“
Slovo „věčný“ v tomto verši je Olam, ale nevztahuje se k Mesiáši ale k Bohu. Všimněme si části „z
tebe mi vzejde.“ Mesiáš měl „vzejít“ z Betléma ale věčný Bůh má původ „ode dnů věčných.“ Pro
potvrzení se podívejme do Micheáše 7:20:
„Prokážeš věrnost Jákobovi, milosrdenství Abrahamovi, jak jsi přísahal našim otcům od dávných
časů.“ Je zde použita (alespoň v Hebrejštině) stejná terminologie a Micheáš mluví o věčném Bohu.
Ježíš řekl Marii Magdalenské po jeho vzkříšení:
„Nedrž se mne, neboť jsem ještě nevystoupil ke svému Otci. Jdi k mým bratřím a řekni jim:
‚Vystupuji k Otci svému i k Otci vašemu, k Bohu svému i k Bohu vašemu.‘“ (Jan 20:17)
Pokud by Ježíš byl Bůh tak zde by byla ideální příležitost to jednou pro vždy objasnit, ale i po
vzkříšení má stále svého Boha.
Pojďme se nyní podívat na jediné místo v N.Z. kde je Ježíš nepochybně nazván „Bůh“
„Tomáš mu odpověděl slovy: „Můj Pán a můj Bůh.“ (Jan 20:28)
Vzkříšený Ježíš se setkává s učedníky poprvé v místnosti v Jeruzalémě a Tomáš tam není. Ježíš jim
ukázal jeho ruce a bok a řekl „Pokoj vám. Jako mne poslal Otec, i já posílám vás.“ (Jan 20:21).
Učedníci měli radost a řekli Tomášovi že viděli Pána, ale on tomu neuvěřil a zůstal osm dní na
pochybách. O čem pochyboval? Že Ježíš je vzkříšený, že je Mesiáš a Syn Boha. Pavel napsal v
Římanům 1:4, že Ježíš byl ustanoven za Syna Božího v moci tím, že byl vzkříšený a Tomáš tomu
nevěřil!
„Ostatní učedníci mu říkali: „Viděli jsme Pána.“ On jim však řekl: „Pokud neuvidím stopu hřebů v
jeho rukou a nevložím svůj prst na místo hřebů a svou ruku do jeho boku, neuvěřím.“ Po osmi
dnech byli jeho učedníci opět uvnitř a Tomáš s nimi. Ježíš přišel zavřenými dveřmi. Postavil se
doprostřed a řekl: „Pokoj vám.“ Potom řekl Tomášovi: „Vztáhni svůj prst sem a pohleď na mé
ruce, vztáhni svou ruku a vlož ji do mého boku; a nebuď nevěřící, ale věřící.“ (Jan 20:25-27)
Když poté Tomáš provolal „Můj Pán a můj Bůh“ přešel od nevíry, že Ježíš je ten Mesiáš Izraele k
náhlému poznání, že Ježíš je nejenom Kristus Boží ale ve skutečnosti Všemohoucí Bůh nebo věčný
Syn? Ne! Tomáš použil slovo „theos“ což znamená bůh, ale pouze „ho theos“ je s určitostí Bůh
Izraele, Jahve. Jak už jsme si říkali (a jak připomíná Ježíš zákoníkům) bohy byli nazýváni i lidé
zastupující Boha. Tomáš si nemyslel, že Ježíš o kterém před chvílí ani nevěřil, že je Mesiáš je
najednou ten jediný Bůh Izraele, Jahve, kterého „nikdo z lidí nespatřil a nemůže spatřit“
(1.Tim.6:16). Ježíš je „Bůh“ (Hebrejsky Elohim) jako Boží agent vykupující z hříchu, pekla a smrti
všechny ty (z jeho bratrů), kteří ho přijímají. Podobně byl Mojžíš „Bůh“ když vyvedl Židy (jeho
bratry) z Egyptského zajetí.
„On bude tobě ústy a ty budeš jemu Bohem.“ (Ex.4:16)
„Hospodin, tvůj Bůh, ti ustanoví proroka jako jsem já ze tvého středu, ze tvých bratří.“ (Dt.18:15)
Dělat z Ježíše více než to co o něm Písmo říká a hlavně vyvyšovat ho na místo, které patří pouze
Bohu Otci, dávat ha na stejnou úroveň jako Boha, Jahve, znamená zahrávat si s modlářstvím.
(„Nebudeš mít žádné jiné bohy mimo Mne,“ říká Pán Bůh, Svatý Izraele, Ex.20:3). Ano, on je ten
Mesiáš, pomazaný Bohem, vysoce vyvýšený člověk, nyní sedící na pravici Boží druhý v autoritě
pouze samotnému Bohu, ale není jeden a jediný Pán Bůh Všemohoucí!
Prosím zvažte se mnou následující fakt z Písma. Žádný S.Z. pisatel neřekl, že Mesiáš Izraele, který
má přijít má být Všemohoucí (El Shaddai), Pán Bůh (Elohim), Nejvyšší (El Elyon), nebo Ten Svatý
Izraele. Žádný S.Z. prorok nic takového neprorokoval. Žádný pisatel N.Z. neargumentuje že by
Ježíš byl Nejvyšší Bůh. Ježíš sám nikde neříká, že by byl Bůh Stvořitel. Pokud by takový revoluční
návrh byl presentován Židům od narození vyučovaným v Monoteismu Tory, vášnivé diskuse a
spory by nebraly konce a bylo by svoláno mnoho koncilů. Nic takového ale nevidíme!Bylo psáno
opakovaně a důrazně, že má být a je Syn Boží, syn Davida, Mesiáš Izraele, vykupitel, spasitel, ale
nikoliv Všemohoucí Bůh.
Pomyslete na odpor, který museli Ježíš a apoštolové snášet za jejich tvrzení, že on je Syn Boha,
Mesiáš, a představte si jaké by byli reakce kdyby tvrdili, že je sám Všemohoucí Bůh. Koncili byli
svolány k řešení obřízky, konzumaci dříve zakázaných potravin, nebo jestli vůbec zvěstovat
evangelium pohanům. Ale žádná diskuse o revoluční idei, že „člověk Kristus Ježíš“ je Všemohoucí
Bůh, nebo Bůh Syn, nebo pre-existující člen Svaté Trojice. Nikde to nebylo ani vyřčeno a žádný
koncil v biblické době se o tom nezmiňuje. To mlčení v Písmu mluví jasně!
Ježíš má Otce, kterému říká „Abba“ (Otče) a to ukazuje na intimní vztah mezi Ježíšem a jeho
Otcem. Také to ale definuje náš intimní vztah s Bohem naším Otcem. Třikrát je toto slovo použito v
Písmu. Jednou Ježíš mluví k Bohu:
„Abba, Otče, tobě je všechno možné“ (Mk.14:36)
A dvakrát se to vztahuje na nás Křesťany:
„Přijali jste Ducha synovství, v němž voláme: Abba, Otče!“ (Ř.8:15)
„A protože jste synové, vyslal Bůh ducha svého Syna do našich srdcí, ducha, který volá: ‚Abba,
Otče.‘“ (Gal.4:6) My také jsme Boží synové a dcery.
„Pohleďte, jakou lásku nám Otec dal, abychom byli nazváni Božími dětmi; a také jimi jsme“
(1.J.3:1-2)
Příště až budete číst něco v evangeliu podle Jana co se „zdá naznačovat“ že „Boží Syn“ znamená
„Bůh,“ nezapomeňte proč Jan celé evangelium napsal, „abyste uvěřili, že Ježíš je Mesiáš, Syn Boží“
(Jan 20:31). Kristus je synonym pro „Boží Syn.“ Podívejte se na výrok Marty v Janovi 11:27, „já
jsem uvěřila, že ty jsi Mesiáš, Syn Boží.“ Jan píše že v Kristu jsme také „synové Boha.“

Viktorrealita
Príspevky: 1240
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Kristus

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Nie Mikim

Nepoprieš, že Židia očakávali Krista. No mali oči zastreté, aby ho nemohli identifikovať, že je to práve Ježiš, lebo neboli z jeho oviec. O identifikáciu tu ide. Ak identifikácia zlyhá, tak si myslia, že sa len pretvaruje, že je Kristus a že je falošným Kristom. Ježiš argumentuje, že ak neveria jeho svedectvu o sebe samom, tak nech uveria skrze skutky, ktoré činil, lebo to Otec ich činil.

Židia nemali problém s jeho tvrdením, že je Kristus. Oni mali problém s identifikáciou, že je to práve On a to kvôli tomu, čo o sebe svedčil a pokladali ho za falošného Mesiáša, ktorý bol hodný smrti. Všetko im narúšal a mysleli si, že chce zrušiť zákon. Neverili jeho svedectvu o sebe samom, lebo neboli z jeho oviec. Predstavovali si Mesiáša, ktorý sa predsa nebude rúhať, bude dodržiavať sobotu a to podľa ich predstáv, nebude sa robiť Bohom a teda bude iba človekom, bude chcieť oslobodiť ich od Rimanov a pod. predstavy. Ján10 23 A Ježiš sa prechádzal v chráme, v dvorane Šalamúnovej. 24 Vtedy ho obstúpili Židia a hovorili mu: Dokedy budeš držať našu dušu v napnutí? Ak si ty Kristus, povedz nám to otvorene!

Prečo by ho mali chcieť nachytať práve v tomto, keď sami očakávali príchod Krista. Chceli ho identifikovať, že je to práve Ježiš. No na to im Ježiš odpovedá takým spôsobom, že sa pohoršia a odmietnu, lebo nespĺňa ich predstavy o Mesiášovi a ešte sa aj rúha z čoho im vyšlo, že je falošným Mesiášom hodný smrti. Boli si potom istí, že Kristom nie je a chceli ho za to, že sa ním robí a že sa robí ešte aj Bohom kameňovať. Preto aj potom kričali ukrižuj.

Chceli počuť otvorene, že je Kristus, na čo im odpovedá – Ján10 25 Ježiš im odpovedal: Povedal som vám, a neveríte. Skutky, ktoré ja konám v mene svojho Otca, tie svedčia o mne;

Vidíš to? Povedal im kto je, ale oni tomu neveria. Neveria preto, lebo nie sú z jeho oviec. Židia vždy očakávali a aj očakávajú Mesiáša, no neverili, že je to práve Ježiš. Preto ho už zákonníci a farizeji chceli nachytať pred ľuďmi, aby dokázali, že je falošným Mesiášom a nie že je Mesiášom – Kristom – Synom Božím. Mysleli si, že pravý Kristus bude ich len chváliť, ako striktne dodržiavajú zákon a on ich nazval pokrytcami, plemenom vreteníc a ako obielené hroby. To by predsa pravý Kristus podľa nich nehovoril.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Kristus

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Viktorrealita napísal: 28 Mar 2023, 14:06 Nie Mikim

Nepoprieš, že Židia očakávali Krista. No mali oči zastreté, aby ho nemohli identifikovať, že je to práve Ježiš, lebo neboli z jeho oviec. O identifikáciu tu ide. Ak identifikácia zlyhá, tak si myslia, že sa len pretvaruje, že je Kristus a že je falošným Kristom. Ježiš argumentuje, že ak neveria jeho svedectvu o sebe samom, tak nech uveria skrze skutky, ktoré činil, lebo to Otec ich činil.

Židia nemali problém s jeho tvrdením, že je Kristus. Oni mali problém s identifikáciou, že je to práve On a to kvôli tomu, čo o sebe svedčil a pokladali ho za falošného Mesiáša, ktorý bol hodný smrti. Všetko im narúšal a mysleli si, že chce zrušiť zákon. Neverili jeho svedectvu o sebe samom, lebo neboli z jeho oviec. Predstavovali si Mesiáša, ktorý sa predsa nebude rúhať, bude dodržiavať sobotu a to podľa ich predstáv, nebude sa robiť Bohom a teda bude iba človekom, bude chcieť oslobodiť ich od Rimanov a pod. predstavy. Ján10 23 A Ježiš sa prechádzal v chráme, v dvorane Šalamúnovej. 24 Vtedy ho obstúpili Židia a hovorili mu: Dokedy budeš držať našu dušu v napnutí? Ak si ty Kristus, povedz nám to otvorene!

Prečo by ho mali chcieť nachytať práve v tomto, keď sami očakávali príchod Krista. Chceli ho identifikovať, že je to práve Ježiš. No na to im Ježiš odpovedá takým spôsobom, že sa pohoršia a odmietnu, lebo nespĺňa ich predstavy o Mesiášovi a ešte sa aj rúha z čoho im vyšlo, že je falošným Mesiášom hodný smrti. Boli si potom istí, že Kristom nie je a chceli ho za to, že sa ním robí a že sa robí ešte aj Bohom kameňovať. Preto aj potom kričali ukrižuj.

Chceli počuť otvorene, že je Kristus, na čo im odpovedá – Ján10 25 Ježiš im odpovedal: Povedal som vám, a neveríte. Skutky, ktoré ja konám v mene svojho Otca, tie svedčia o mne;

Vidíš to? Povedal im kto je, ale oni tomu neveria. Neveria preto, lebo nie sú z jeho oviec. Židia vždy očakávali a aj očakávajú Mesiáša, no neverili, že je to práve Ježiš. Preto ho už zákonníci a farizeji chceli nachytať pred ľuďmi, aby dokázali, že je falošným Mesiášom a nie že je Mesiášom – Kristom – Synom Božím. Mysleli si, že pravý Kristus bude ich len chváliť, ako striktne dodržiavajú zákon a on ich nazval pokrytcami, plemenom vreteníc a ako obielené hroby. To by predsa pravý Kristus podľa nich nehovoril.
...Nepoprieš, že Židia očakávali Krista. No mali oči zastreté, aby ho nemohli identifikovať, že je to práve Ježiš, lebo neboli z jeho oviec.

Židé určitě neočekávali nějakého neznamého Ježíše, ale očekávali dle proroků Mesiáše. Proč by Bůh posílal židům Mesiáše a zároveň jim zastíral oči, aby ho nepoznali? Dobrá hloupost.

Židé vč. apoštolů ho buď poznali sami nebo jim to Ježíš sám řekl či potvrdil, že je Mesiáš a určitě nemuseli být všichni jeho ovce. Bůh mu neříkal komu to má říct a komu ne, že je Mesiáš. Lidé to poznávali sami.

Marek 8:27  Ježíš se svými učedníky vyšel do vesnic u Cesareje Filipovy. Cestou se učedníků ptal: "Za koho mě lidé pokládají?"
28  Řekli mu: "Za Jana Křtitele, jiní za Eliáše a někteří za jednoho z proroků."
29  Zeptal se jich: "A za koho mne pokládáte vy?" Petr mu odpověděl: "Ty jsi Mesiáš."
30  I přikázal jim, aby nikomu o něm neříkali.

Žena židovka, která potkala Ježíše a který s ní mluvil měla oči zastřené, aby ho nemohla poznat?
Jan 4:25  Žena mu řekla: "Vím, že přichází Mesiáš, zvaný Kristus. Ten až přijde, oznámí nám všecko."
26  Ježíš jí řekl: "Já jsem to - ten, který k tobě mluví."

Jan 7:25  Tu řekli někteří Jeruzalémští: "Není to ten, kterého chtějí zabít?
26  A hleďte, mluví veřejně, a nic mu neříkají. Snad nedošli přední muži opravdu k poznání, že je to Mesiáš?
27  Ale o tomto člověku víme, odkud je. Až přijde Mesiáš, nikdo nebude vědět, odkud je."
28  Tu Ježíš, když učil v chrámě, hlasitě zvolal: "Znáte mě a víte také, odkud jsem. A přece jsem nepřišel sám od sebe, ale poslal mě ten, který je pravdivý; toho vy neznáte.

Ježíš o sobě mluvil výhradně jako o člověku, správně to překládá KB:
KB1613:
Jan 8:40  Ale nyní hledáte mne zabíti, člověka toho, kterýž jsem pravdu mluvil vám, kterouž jsem slyšel od Boha. Tohoť jest Abraham nečinil.

Viktorrealita
Príspevky: 1240
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Kristus

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Mikim

Ja predsa netvrdím, že oči majú zastreté všetci Židia. Ktorí majú uši od Otca na to, aby počuli, tak patria ku Kristovým ovciam. Ako povedal Ježiš, že nikto nepríde k nemu, ak mu to nie je dané a teda ak ho nepritiahne Otec na nebesiach. Ján12 37 A hoci učinil tak mnoho divov pred nimi, neverili v neho, 38 aby sa naplnilo slovo proroka Izaiáša, ktoré povedal: Pane, kto uveril našej kázni? A rameno Pánovo komu je zjavené? 39 Preto nemohli veriť, že zase povedal Izaiáš: 40 Oslepil ich oči a zatvrdil ich srdce, aby očami nevideli, srdcom nerozumeli a neobrátili sa, aby som ich neuzdravil.

Taktiež jeho učeníkom boli srdcia už vopred pripravené, aby keď prišiel Ježiš a povedal - poď za mnou, tak išli.. „Ján6 37Všetko, čo mi dáva Otec, prijde ku mne...“

Taktiež tvrdili – my sme uverili, no Ježiš im na to odpovedá: "70 Ježiš im odpovedal: Či som si ja nevyvolil vás dvanástich? A jeden z vás je diabol." Ján6 69 a my sme uverili a poznali, že si ty Kristus, ten Syn živého Boha. 70 Ježiš im odpovedal: Či som si ja nevyvolil vás dvanástich? A jeden z vás je diabol.

Taktiež Petrovi Ježiš hovorí, že to, kto je Ježiš mu zjavil Otec na nebesiach: Mat16 17 A Ježiš odpovedal a riekol mu: Blahoslavený si Šimone, synu Jonášov, lebo telo a krv ti toho nezjavily, ale môj Otec, ktorý je v nebesiach.

Áno, vedeli kde sa Ježiš narodil a teda kde prišiel v tele: Ján 6:42 ... Či nie je toto Ježiš, syn Jozefov, ktorého otca i matku my známe? Jako tedy hovorí tento, že vraj sostúpil som z neba?

No Ježiš im hovoril o svojom nebeskom pôvode: Ján 8:14 A Ježiš odpovedal a riekol im: I jestli ja svedčím sám o sebe, je moje svedoctvo pravdivé, lebo viem, odkiaľ som prišiel a kam idem. Ale vy neviete, odkiaľ prichádzam alebo kam idem.

Židia totiž vedeli, kde sa narodil, kto je jeho matka a pod.

Aj teraz je vidieť, že mnohí falošní učitelia učia v tom istom duchu a teda vykresľujú Ježiša, ako iba človeka o ktorom vedia, kde sa narodil, kto je jeho matka atd. No Ježiš Kristus tvrdí, že nevedia odkiaľ prichádza a kam ide a dovysvetlil na čo myslel: Ján 6:51 Ja som ten živý chlieb, ktorý sostúpil z neba.

Tak teda zostúpil z neba!
Mikim a ty vieš odkiaľ Ježiš prišiel a kam odišiel?

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Kristus

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Viktorrealita napísal: 29 Mar 2023, 06:34 Mikim

Ja predsa netvrdím, že oči majú zastreté všetci Židia. Ktorí majú uši od Otca na to, aby počuli, tak patria ku Kristovým ovciam. Ako povedal Ježiš, že nikto nepríde k nemu, ak mu to nie je dané a teda ak ho nepritiahne Otec na nebesiach. Ján12 37 A hoci učinil tak mnoho divov pred nimi, neverili v neho, 38 aby sa naplnilo slovo proroka Izaiáša, ktoré povedal: Pane, kto uveril našej kázni? A rameno Pánovo komu je zjavené? 39 Preto nemohli veriť, že zase povedal Izaiáš: 40 Oslepil ich oči a zatvrdil ich srdce, aby očami nevideli, srdcom nerozumeli a neobrátili sa, aby som ich neuzdravil.

Taktiež jeho učeníkom boli srdcia už vopred pripravené, aby keď prišiel Ježiš a povedal - poď za mnou, tak išli.. „Ján6 37Všetko, čo mi dáva Otec, prijde ku mne...“

Taktiež tvrdili – my sme uverili, no Ježiš im na to odpovedá: "70 Ježiš im odpovedal: Či som si ja nevyvolil vás dvanástich? A jeden z vás je diabol." Ján6 69 a my sme uverili a poznali, že si ty Kristus, ten Syn živého Boha. 70 Ježiš im odpovedal: Či som si ja nevyvolil vás dvanástich? A jeden z vás je diabol.

Taktiež Petrovi Ježiš hovorí, že to, kto je Ježiš mu zjavil Otec na nebesiach: Mat16 17 A Ježiš odpovedal a riekol mu: Blahoslavený si Šimone, synu Jonášov, lebo telo a krv ti toho nezjavily, ale môj Otec, ktorý je v nebesiach.

Áno, vedeli kde sa Ježiš narodil a teda kde prišiel v tele: Ján 6:42 ... Či nie je toto Ježiš, syn Jozefov, ktorého otca i matku my známe? Jako tedy hovorí tento, že vraj sostúpil som z neba?

No Ježiš im hovoril o svojom nebeskom pôvode: Ján 8:14 A Ježiš odpovedal a riekol im: I jestli ja svedčím sám o sebe, je moje svedoctvo pravdivé, lebo viem, odkiaľ som prišiel a kam idem. Ale vy neviete, odkiaľ prichádzam alebo kam idem.

Židia totiž vedeli, kde sa narodil, kto je jeho matka a pod.

Aj teraz je vidieť, že mnohí falošní učitelia učia v tom istom duchu a teda vykresľujú Ježiša, ako iba človeka o ktorom vedia, kde sa narodil, kto je jeho matka atd. No Ježiš Kristus tvrdí, že nevedia odkiaľ prichádza a kam ide a dovysvetlil na čo myslel: Ján 6:51 Ja som ten živý chlieb, ktorý sostúpil z neba.

Tak teda zostúpil z neba!
Mikim a ty vieš odkiaľ Ježiš prišiel a kam odišiel?
Sestoupil z nebe, ale jen obrazně nikdo z židů by nevěřil, že by Ježíš sestoupil fyzicky z nebe, protože věděli, že se narodil zde na zemi a nikdo z židů nečekal předexistujícího v nebi Mesiáše.
Jan 3:13
Nikdo nikdy nešel do nebe kromě toho, který přišel z nebe – Syna člověka. (NIV)

Židé by Janova slova nebrali tak, že by se Kristus „vtělil“. Bylo běžné, že říkali, že něco „přišlo z nebe“, pokud byl jejím zdrojem Bůh. Například Jakub 1:17 říká, že každý dobrý dar je „shůry“ a „sestupuje“ od Boha. Co tím James myslí, je jasné. Bůh je Autorem a zdrojem dobrých věcí v našem životě. Bůh pracuje v zákulisí, aby poskytl to, co potřebujeme. Tento verš neznamená, že dobré věci v našich životech přicházejí přímo z nebe. Většina křesťanů zažívá, že jim Pán žehná prostřednictvím jiných lidí nebo událostí, ale uvědomují si, že konečným zdrojem požehnání byl Pán. Měli bychom aplikovat Janova slova stejným způsobem, jakým rozumíme Jakubovým slovům – že Bůh je zdrojem Ježíše Krista, kterým byl. Kristus byl Boží plán a Bůh pak přímo zplodil Ježíše.

Existují také verše, které říkají, že Ježíš byl „poslán od Boha“, což je fráze, která ukazuje Boha jako konečný zdroj toho, co je posláno. Jan Křtitel byl muž „poslaný od Boha“ (Jan 1:6) a byl to on, kdo řekl, že Ježíš „přichází shůry“ a „přichází z nebe“ (Jan 3:31). Když chtěl Bůh lidem říci, že jim požehná, když budou dávat desátky, řekl jim, že otevře okna „nebe“ a vylije požehnání (Mal. 3:10 – KJV). Všichni samozřejmě rozuměli použitému idiomu a nikdo nevěřil, že Bůh doslova sesype věci z nebe. Věděli, že tato fráze znamená, že původem požehnání, která obdrželi, je Bůh. Dalším příkladem je, když Kristus mluvil a řekl: „Janův křest – odkud se vzal? Bylo to z nebe nebo od lidí?" (Matouš 21:25). Samozřejmě, že Janův křest by byl „z nebe“, kdyby byl zdrojem zjevení Bůh. John ten nápad nedostal sám od sebe, přišel „z nebe“. Tento verš objasňuje idiom: věci mohou být „z nebe“, tj. od Boha, nebo mohou být „od lidí“. Tento idiom je stejný, když se používá o Ježíši. Ježíš je „z Boha“, „z nebe“ nebo „shůry“ v tom smyslu, že Bůh je jeho Otec, a tedy jeho původ.

Myšlenka přijít od Boha nebo být Bohem poslána je také objasněna Ježíšovými slovy v Janovi 17. Řekl: „Jako ty jsi mne poslal do světa, já jsem je poslal do světa“ (Jan 17:18). Dokonale rozumíme tomu, co měl Kristus na mysli, když řekl: "Poslal jsem je do světa." Myslel tím, že nás pověřil nebo jmenoval. Nikdo si nemyslí, že jsme byli v nebi s Kristem a inkarnovali jsme se do těla. Kristus řekl: "Jak jste poslali mě, poslal jsem já je." Ať už tedy vezmeme frázi, kterou nám Kristus poslal, jakkoli, tak bychom měli chápat frázi, že Bůh poslal Krista.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Kristus

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Ježíš “prišel” a “byl poslán”. Co tím Jan míní?
Čtenáři předpokládají, že Ježíš v Janově evangeliu přišel z před-lidské existence v nebesích. Spoléhaje se na svůj předpoklad, čtenáři čtvrtého evanglia pak tvrdí, že Ježíšovo “vyšel jsem od Otce”, nebo “od Boha jsem vyšel nebo „On mě poslal” jsou jasnými důkazy doktríny o vtělení - že Syn existoval před svým narozením a stal se člověkem. Avšak to stejné Jan říká o osobách, pro které se nikdo nedomáhá předexistence. Také Jan Křtitel byl “Od Boha poslán” (Jan 1:6). Nikodém a židovští vůdci si mysleli, že Ježíš byl učitelem, který “přišel od Boha”. Nemínili tím Ježíšovu předexistenci, ale prostě jen to, že ho Bůh poveřil (Jan 3:2). Ježíš byl “od Boha” (ek theou), avšak také jeho následovníci mají být od Boha (ek theou) (Jan 8:47). Jan říká, že falešní proroci “vyšli” (exerchesthai) do světa (1 Janova 4:1), t.j. aby kázali. Ježíš podobně řekl, že “vyšel”, aby kázal evangelium o Království (Marek 1:38). Marek se nikde ve svém evangeliu na předexistenci neodvolává a Lukášova verze téhož výroku je, že Ježíš byl Bohem “poslán” (Luk. 4:43). “Vyšel” a “poslán” jsou zrejme synonymní způsoby na vyjádření té stejné myšlenky, že Ježíš byl Bohem pověřen jako Jeho zástupce. To je typicky židovský smysl šaliachu, či vyslance, který je zmocněn plnou pravomocí od toho, kdo ho “posílá” s určitým úkolem.
Dunn poukazuje na to, že Mojžíš a proroci a jiní jsou Bohem posláni: “Je zjevné... že poslat (exapostellein), když je použito o Bohu, nám nic neříká o počátku či bodu odchodu toho, kdo byl poslán; zdůrazňuje nebeský původ jeho pověření, ale ne nebeský původ toho, kdo byl pověřen”. To je dále zdůvodněno poznámkami Rengstorfa, které odhalují zarytou tendenci vykládačů k rozpracování myšlenky předexistence do jinak “nevinných” biblických výrazu: “Z jazykového hlediska neexistuje žádná podpora pro tezi Zn, podle které v Galatským 4:4 ex ve slově exapostellein naznačuje, že ten kdo byl poslán, byl před svým posláním v přítomnosti toho, kdo ho poslal (Zn Gl. 199 ad Galatians 4:4, 6, zrovna tak jak mnoho dřívejších i pozdějších vykládačů)”. Stejně opatrně bychom měli přistupovat k exapostellein (poslán) v Janovi. To samo o sobě neznamená, že Syn žil s Otcem pred tím, než ho Otec poslal. Být “poslán od Boha” znamená být pověřen k vykonání zvláštního úkolu pro Boha; a “vejít do světa” znamená objevit se na veřejnosti s nějakým posláním. Nemá to nic spolecného s existencí před narozením. Jan je ale obecne hodnocen s domňenkou, že Ježíš byl doslova poslán ze své pred-zemské existence v jiné sfére. Podobně “sestoupil jsem z nebe” nemusí implikovat předcházející doslovnou existenci v nebi. V jazyku Nového zákona “každý dobrý dar je shůry, sestupuje od Otce” (Jakubuv 1:17; srv. 3:15), ne že by každý dar doslova sestupoval oblohou. Tato řeč o “sestupování” vystihuje dobře známou charakteristiku hebrejského myšlení, že mnoho prominentních osob nebo věcí “existovalo” v Božím plánu v nebi před tím, než je bylo vidět na zemi.
Když Ježíš srovnával své “sestupování” z nebe (Jan 6:33, 38, 50, 51, 58) se sestoupením many z nebe (Exod. 16:4, 15; Num. 11:9, LXX), nijak nenaznačil, že doslova sestoupil.
Samotná mana doslova nesestoupila z Božího trůnu oblohou na pustinu. Zázračně se objevila na zemi. Ježíšovo “sestoupení z nebe” tudíž znamená, že je Božím zázracným darem pro lidstvo, plánovaný ve večném záměru Boha. Ježíš dále rekl, že “prišel na svět”, avšak podle Jana to platí o každé lidské bytosti “světlo, které osvěcuje každého človeka, pricházejícího na svět” (Jan 1:9). Ten výraz jednoduše znamená být narozen: “jsem král“. Já jsem se proto narodil a proto jsem přišel na svět” (Jan 18:37). Synoptická verze toho stejného výroku podává stejný význam, i když jinými slovy: “musím zvěstovat Boží království, vždyť k tomu jsem byl poslán” (Luk. 4:43; srv. Marek 1:38).
Doktrína o trojici, str. 103:
http://www.focusonthekingdom.org/Trinity-cz.pdf

Vysvětlení podobné:
Ježíš často uvádí, že byl "poslán Bohem". To, co průměrný čtenář v této frázi slyší, není vůbec to, co Jan vyjadřuje. Jan Křtitel byl také "poslán od Boha", což neznamená, že předcházel svému narození (Jan 1:6).
Proroci obecně jsou "posíláni" od Boha (Soudců 6:8, Micheáš 6:4) a učedníci samotní mají být "posláni", jako byl "poslán" Ježíš (Jan 17:18). "Přijít z nebe" nemusí znamenat původ z předchozího života o nic víc než, že Ježíšovo "tělo, což je chléb, který sestoupil z nebe", doslova pocházel z nebe (Jan 6:50, 51). Nikodém uznal, že Ježíš "přišel od Boha" (Jan 3:2), ale nemyslel si o něm, že předexistoval. Ani Židé, když hovořili o tom, že prorok "který má přijít na svět" (Jan 6:14, srv. Deut 18:15-18), nemínili, že byl naživu před svým narozením. Jakub může říkat, že "každá dobrá věc, která byla udělena, a každý dokonalý dar je shora, přicházející od Otce" (Jakub 1:17). "Přijít z nebe" je Ježíšův a židovský názorný způsob popisující božský původ, který určitě patřil Ježíši skrze panenské zrození.

Prohlášení o “předexistenci” v Janovi (Jan 3:13, 6:62) jsou spojena se Synem člověka, což znamená lidskou bytost. Nejvíce, co z těchto veršů lze dokázat, je, že Ježíš byl lidskou bytostí živou v nebi před tím, než se narodil na zemi! Tento druh vysvětlení je nicméně zbytečný, jakmile je známo, že Daniel o 600 let dříve spatřil Syna člověka ve vidění usazeného po pravici Otce, v postavení, o kterém Nový zákon říká, že je Ježíš získal vzkříšením a nanebevstoupením. Jako Mesiáš se Ježíš viděl v roli toho, kdo měl být později vyvýšen do nebe, protože právě to, podle Danielova inspirovaného vidění, bylo údělem Mesiáše před jeho druhým příchodem ve slávě. Ježíš vskutku "předexistuje" vzhledem ke svému budoucímu návratu na zem.
To vše bylo předem spatřeno Danielem před narozením Mesiáše. Ježíš tedy očekával, že vystoupí na pravici Otce, kde byl předtím spatřen ve vidění jako vyvýšená lidská bytost – Syn člověka (Jan 6:62). Říkat, že Ježíš byl opravdu u Otcova trůnu v nebesích jako lidská bytost před svým narozením v Betlémě, znamená špatně chápat jak Jana, tak Daniela. Ježíš se musel narodit přede vším tím, co o něm bylo předpovězeno ve Starém zákonu a co mělo proběhnout!

Viktorrealita
Príspevky: 1240
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Kristus

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Mikim napísal: Sestoupil z nebe, ale jen obrazně nikdo z židů by nevěřil, že by Ježíš sestoupil fyzicky z nebe, protože věděli, že se narodil zde na zemi a nikdo z židů nečekal předexistujícího v nebi Mesiáše.
Zahováraš

Ján3 13 A nikto nevstúpil hore do neba, iba ten, ktorý sostúpil z neba - Syn človeka, ktorý je v nebi.

Ak by o tom, skade Ježiš prichádza hovoril obrazne, tak obrazne by bolo aj to, kam ide. No a to nedokážeš poprieť, že išiel k Otcovi do neba, že. Prečo netvrdíš aj to, že kam ide, myslel obrazne?

Prišiel z neba a odišiel do neba a z neba zase príde, no nie tak ako prvý krát – v smrtelnom tele, ale v oslávenom. Preto sa hovorí o druhom príchode Ježiša Krista. Taktiež, ak by to myslel obrazne, tak nepovie Židom, že nevedia skade prichádza a kam ide. Veď oni vedeli, kde sa narodil a kto je jeho matka. Nevedeli o jeho nebeskom pôvode, lebo neverili jeho slovám. Aj ty Mikim nevieš skade prišiel, lebo neveríš jeho slovám.

Pre Židov takáto myšlienka nebola cudzia, že niekto prišiel z neba. Niektorí Židia Ježiša pokladali za Eliáša, ktorý bol predsa vzatý do neba. To potom predpokladali, že Eliáš prišiel z neba, že. Alebo ho pokladali za Jána Krstiteľa, ktorý bol predsa zabitý.

Mar8 27 Potom vyšiel Ježiš i jeho učeníci do mestečiek Cezáree Filipovej. A na ceste sa pýtal svojich učeníkov a riekol im: Čo hovoria ľudia o mne, že kto som ja? 28 A oni mu odpovedali: Jedni hovoria, že si ty Ján Krstiteľ, iní, že Eliáš, a zase iní, že jeden z prorokov.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Kristus

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Viktor vůbec se s reakcí na to co jsem ti poslal v minulém komentáři nechytáš. Ježíš nepřišel fyzicky z nebe na zem a nikdy neřekl, že se vrací k Otci kde byl dříve. Pouze se dozvěděl od svého Otce např, že "v domě jeho Otce je spousta příbytků" a další. Kdyby mu to Bůh Otec nezjevil tak by to ani vůbec nevěděl a i kdo je jeho pravý Otec.
Sestoupit z nebe znamená v případě Ježíše Krista narodit se. Že by fyzicky sestoupil z nebe je nesmysl, což by jako novorozeně asi těžko mohl. Ježíš nepřišel z nebe ani jako dospělý převtělený Eliáš, Židé nemohli znát jeho "nebeský původ" když se o něm nikde dopředu nepíše. Ježíš když říká Vy nevíte odkud jsem přišel a kam jdu...myslí tím, že má po Otci, který jej zplodil v Marii nebeský původ, pokud tím Ježíš myslí to co já.
Do nebe pak odešel fyzicky v oslaveném těle a viditelně pro všechny kdo to viděli nikoliv obrazně jak mi vnucuješ svou nebiblickou myšlenku.

...Pre Židov takáto myšlienka nebola cudzia, že niekto prišiel z neba. Niektorí Židia Ježiša pokladali za Eliáša, ktorý bol predsa vzatý do neba. To potom predpokladali, že Eliáš prišiel z neba, že. Alebo ho pokladali za Jána Krstiteľa, ktorý bol predsa zabitý.

No větší blbost jsi asi ještě nenapsal :).
Eliáš je v nebi v dospělém těle. Jak by mohl přijít na zem narozením se jako novorozeně?
Na takovou hloupost by žádný žid nikdy nevěřil. Židé nikdy neučili ani nevyznávali reinkarnaci, což je pohanské učení. Ty už vážně nevìš co si máš vymyslet jen abys měl vždycky pravdu.
Ale lež není dobrá cesta to si zapamatuj.

Viktorrealita
Príspevky: 1240
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Kristus

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

mikim napísal: 30 Mar 2023, 06:53 Viktor vůbec se s reakcí na to co jsem ti poslal v minulém komentáři nechytáš. Ježíš nepřišel fyzicky z nebe na zem a nikdy neřekl, že se vrací k Otci kde byl dříve. Pouze se dozvěděl od svého Otce např, že "v domě jeho Otce je spousta příbytků" a další. Kdyby mu to Bůh Otec nezjevil tak by to ani vůbec nevěděl a i kdo je jeho pravý Otec.
Sestoupit z nebe znamená v případě Ježíše Krista narodit se. Že by fyzicky sestoupil z nebe je nesmysl, což by jako novorozeně asi těžko mohl. Ježíš nepřišel z nebe ani jako dospělý převtělený Eliáš, Židé nemohli znát jeho "nebeský původ" když se o něm nikde dopředu nepíše. Ježíš když říká Vy nevíte odkud jsem přišel a kam jdu...myslí tím, že má po Otci, který jej zplodil v Marii nebeský původ, pokud tím Ježíš myslí to co já.
Keď myslíš telesne, tak to nikdy nepochopíš. Prišiel v tele – narodil sa z panny. Nevtelil sa do nejakého iného tela, ale to bolo jeho telo, lebo to, čo bolo v Márii splodené bolo zo Svätého Ducha. Ale ako osoba, mal nebeský pôvod a bol pred narodením v nebi a preto aj vie odkiaľ prichádza a kam ide. Ján 8:14 A Ježiš odpovedal a riekol im: I jestli ja svedčím sám o sebe, je moje svedoctvo pravdivé, lebo viem, odkiaľ som prišiel a kam idem. Ale vy neviete, odkiaľ prichádzam alebo kam idem.

Môžeš si položiť otázku prečo Ježiš povie niečo také: "lebo viem, odkiaľ som prišiel a kam idem"
Do nebe pak odešel fyzicky v oslaveném těle a viditelně pro všechny kdo to viděli nikoliv obrazně jak mi vnucuješ svou nebiblickou myšlenku.
Tvrdím snáď niečo iné o Ježišovom odchode? Áno, vystúpil do neba v oslávenom tele a aj ho videli, ako odchádzal a tak aj príde v oslávenom tele. No ty Mikim tvrdíš, že to, čo Ježiš hovorí o svojom prvom príchode, tak to už vraj hovorí obrazne, že zišiel z neba. Teraz sa vykrúcaš a chceš sa nejako dostať z úskych. Ty dobre rozumieš, na čo som sa pýtal, no tváriš sa, ako keby si nerozumel a prekrúcaš aj moju otázku a aj odpovede. Ak by si pripustil, že Ježiš zišiel z neba, tak by si musel pripustiť, že nie je iba človekom, čo by ti nabúralo to tvoje podivné učenie. Presne tak to je!

Ja ti odpovedám, že ak tvrdíš, že Ježiš to o svojom príchode z neba myslel obrazne, tak aj o svojom odchode by to myslel obrazne. No nemyslel to obrazne, ale doslovne a to aj o svojom príchode, ako aj o odchode. Ak o svojom odchode to myslel doslovne, tak aj o svojom príchode to myslel doslovne. Ak odchod do neba bol myslený doslovne, tak aj príchod z neba bol myslený doslovne, ako aj jeho druhý príchod je myslený doslovne a uvidí ho každé oko. Ak Ježišov výrok ti nevyhovuje, tak povieš, že to myslel obrazne a vec je vybavená. Vedieš do bludu sám seba!

Ja tvrdím, že to myslel s prvým svojím príchodom z neba na Zem doslovne a teda aj o svojom odchode do neba to myslel doslovne a teda ho všetci prítomní videli odchádzať. Ježiš ak hovorí Židom, že nevedia odkiaľ prichádza a kam ide, tak pritom nemyslí na svoje telesné narodenie, lebo ináč by to takto židom neformuloval, keďže oni predsa vedeli skade pochádza a kto je jeho matka. „Ján 8: 14 Ale vy neviete, odkiaľ prichádzam alebo kam idem“ Ján 6:42 ... Oni sa divili prečo takto hovorí a neverili mu: „Či nie je toto Ježiš, syn Jozefov, ktorého otca i matku my známe? Jako tedy hovorí tento, že vraj sostúpil som z neba?“

Z toho jednoznačne vychádza, že hovorí o svojom doslovnom príchode z neba o ktorom Židia nevedeli, ani mu neverili. No vedeli odkiaľ pochádza: „Či nie je toto Ježiš, syn Jozefov, ktorého otca i matku my známe?“. Preto sa aj divili, prečo takto hovorí: „Jako tedy hovorí tento, že vraj sostúpil som z neba?“ Áno a to doslovne, Syn Boží zostúpil od Otca z neba a prišiel v tele – narodil sa. Ty to neprijímaš, lebo by ti to nabúralo, to tvoje učenie.
No větší blbost jsi asi ještě nenapsal
Eliáš je v nebi v dospělém těle. Jak by mohl přijít na zem narozením se jako novorozeně?
Na takovou hloupost by žádný žid nikdy nevěřil. Židé nikdy neučili ani nevyznávali reinkarnaci, což je pohanské učení. Ty už vážně nevìš co si máš vymyslet jen abys měl vždycky pravdu.
Ale lež není dobrá cesta to si zapamatuj.
Mikim, ty už nevieš kudy kam. To nehovorím predsa ja, že bol Eliáš, Ján Krstiteľ, alebo nejaký prorok. To si mysleli ľudia naokolo, lebo ho nevedeli identifikovať, kto je to Ježiš. Ježiš sa pýta svojích učeníkov, čo hovoria u ňom ľudia a učeníci mu odpovedajú podľa toho, aky majú na neho ľudia názor. Ak si mysleli že bol Eliáš, tak prečo si to mysleli, ak vedeli, že Eliáš bol vzatý do neba.

Mar8 27 Potom vyšiel Ježiš i jeho učeníci do mestečiek Cezáree Filipovej. A na ceste sa pýtal svojich učeníkov a riekol im: Čo hovoria ľudia o mne, že kto som ja? 28 A oni mu odpovedali: Jedni hovoria, že si ty Ján Krstiteľ, iní, že Eliáš, a zase iní, že jeden z prorokov.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní