Církev

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
charlie76
Príspevky: 78
Dátum registrácie: 13 Nov 2020, 23:35
Kontaktovať používateľa:

Re: Církev

Neprečítaný príspevok od používateľa charlie76 »

Neregistrovaný napísal: 12 Júl 2021, 18:20 Pokud pomáháš rómům, je to skvělé, mám s tím taky zkušenost, ale rómsky jsem se neučil. :D
"Naše" evangelium není "naše", ale Boží, jistě máš přehled, že skvěle působí mezi rómy katolíci, v Berouně je rómský sbor evangelíků, adventisté mají taky rómský sbor, dost rómů je v CB...
Ďakujem. Možno to bude pre teba čudné: ani nevieš akú radosť si mi svojimi slovami spôsobil. Nevedel som o takejto práci iných cirkvi s Rómami, u nás na východe Slovenska v tejto oblasti pôsobí iba Apoštolská cirkev. Možno je ich viac, ale neviem o tom. /Samozrejme, u Svedkov je momentálne v rámci Covidu všetko zabrzdené, evanjelizačná činnosť sa nevykonáva formou z domu do domu a zhromaždenia sú len virtuálne./

ambassador
Príspevky: 2599
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Ovce mezi vlky

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Nejrychleji rostoucí křesťanské hnutí na světě nemá peníze, budovy, ústředí a vedou ho převážně ženy ......

https://www.krestandnes.cz/nejrychleji- ... azne-zeny/



Milan
Príspevky: 415
Dátum registrácie: 07 Aug 2016, 05:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Církev

Neprečítaný príspevok od používateľa Milan »

Univerzalismus Západu, který se díky globalizaci nezmenšil, ale dokonce posílil, však bohužel nachází v křesťanství zdroj legitimity. A to nejen proto, že velká část Západu není nic jiného než sekularizované křesťanství, jak upozornil již K. Löwithhad. Ale naučil se to i z jeho typického binárního a dichotomizujícího jazyka pravda-nepravda, dobro-zlo, věřící-nevěřící. Křesťanství, a v jeho stopách i Západ, se vyjadřuje v alternativách. Pokud je jedna z nich pravdivá, druhá je nutně falešná. Pokud je toto zdravé, druhé je nemocné. Tento jazykový a kulturní redukcionismus kritizuje Nietzsche ve své knize Mimo dobro a zlo. Označuje jej za paradoxní omyl nikoliv nevzdělaných lidí, ale Descarta, Kanta, Schopenhauera, který jsme my křesťané použili jako provokaci. Ve skutečnosti však vyjadřuje skutečný drift historického křesťanství, které má tendenci schematizovat skutečnost, a tím se moderní svět řídil a jednoduše sekularizoval. Ve skutečnosti dnes žijeme jako sekularizovaní lidé, kteří tento typ myšlení zdokonalili a uplatňují ho ve všech oblastech života.
Adventismus sám o sobě je eschatologickou verzí tohoto kulturního a náboženského redukcionismu, protože iluzorně žije z pravdy, kterou stále chápe jako kompaktní a jednotnou. Adventismus dokázal zavést pouze nová témata (sobota, životní styl, druhý příchod, události posledních dnů atd.), nikoli však jiný a inkluzivní jazyk a horizont. Pro hlavní linii adventistů platí, že pokud skutečně uctíváme sobotu, pak jsou všichni ostatní uctívači nutně falešní. Adventistický redukcionismus v kombinaci se západním redukcionismem vytvořil netolerantního, nedůvěřivého a krátkozrakého ducha, který je nyní součástí problému, nikoli součástí řešení. Tento perfekcionistický étos, typický pro adventismus od jeho počátku, se dnes ještě více zradikalizoval, protože adventismus sám sebe považuje za útočiště a pevnost kompaktní pravdy, kterou musí bránit v době chaosu a morálního/náboženského odpadlictví. Adventismus se potýká s teologií, která může vyvolávat úzkost, dokonce až paniku v krajním případě. Je posedlý pravdou, ale denominační (malou-p) pravdou, která nepřináší ani naději, ani uvolnění, ale spíše může vystupňovat podlé a fanatické náboženské instinkty. A skutečnost, že ztělesňujeme "pacifický" perfekcionismus, bez zbraní a bomb, je spíše chabou útěchou. Adventismus koreluje s problémem Afghánistánu, protože koexistuje s puristickou představou náboženské identity, která není otevřená, ale uzavřená, není zranitelná, ale panovačná, a především je to duch, který je nutkavý a nereflektuje, co je pravda a co představuje, a dvoří se jí.

Afghánistán, Hanz Gutierrez, 09.21 (podstatně kráceno), Spectrummagazine, překlad DeepL Free Version,

mikim
Príspevky: 1705
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Církev

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Církev adventistů se vyprazdňuje teda aspoň v našich dvou Havířovských sborech, z +- 80-90 členů v každém z nich chodí každou sobotu s bídou 30-40 lidí, zažil jsem už i jen 20 a z toho ještě ani mnozí nejsou členové. Tedy počty jako před covidem ve sborech v Čechách.
Už se mluví prý i o tom, že se jeden sbor zavře.
Jedinou sobotu kdy přijde více členů je na večeři Páně, přijdou si tam nechat odpustit hříchy, aby mohli zase další tři měsíce hřešit s čistým štítem nanovo :)

ambassador
Príspevky: 2599
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Církev

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Trefovali jsme se do všech církví a teď se trefují do nás. Nezbývá nám nic jiného, než to ustát.
Kdo to chce ustát s námi zůstane, kdo nechce odejde. V tom je svoboda.

Lída R.

Re: Církev

Neprečítaný príspevok od používateľa Lída R. »

ambassador napísal: 28 Okt 2021, 18:54 Trefovali jsme se do všech církví a teď se trefují do nás. Nezbývá nám nic jiného, než to ustát.
Kdo to chce ustát s námi zůstane, kdo nechce odejde. V tom je svoboda.
Strefování mě nebaví, můj postoj k CASD je vstřícný.
Je ale pravdou, že některým právě tento postoj vadí, s tím ale nic nenadělám.
Když je člověk ve fázi dítěte, bezvýhradně svou církev miluje.
Pak se dostane do puberty a začne věci vidět více kriticky.
Pak se přesune do dospělého věku a je více vyrovnaný, vyvážený.
Vidí to, co bylo dobré, ale i to, co bylo zlé.
A když umírá, s církví se smíří.

Je dobré být ve stavu smíření ještě před fází umírání ve fázi dospělosti.
Respektujme ale proces, který u každého probíhá jinak.

Čteme si doma pěknou knížku se vzpomínkami venkovského faráře.
A on tam vyjadřuje, že starost o majetky z restitucí (nás katolíků) někdy zabírá tolik času, že není čas pro duše.
Že si často přál, abychom oprašovali méně obrazů a soch a více uklízeli ve své duši.
Moudrý člověk.

Neregistrovaný

Re: Církev

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Církev adventistů se vyprazdňuje teda aspoň v našich dvou Havířovských sborech, z +- 80-90 členů v každém z nich chodí každou sobotu s bídou 30-40 lidí, zažil jsem už i jen 20 a z toho ještě ani mnozí nejsou členové. Tedy počty jako před covidem ve sborech v Čechách.
Už se mluví prý i o tom, že se jeden sbor zavře.
Jedinou sobotu kdy přijde více členů je na večeři Páně, přijdou si tam nechat odpustit hříchy, aby mohli zase další tři měsíce hřešit s čistým štítem nanovo :)
Známá kdysi do havířovského sboru chodila, ale pro nelásku a špatné vztahy odešla, nestala se členkou. Na severu Moravy jsou dost tvrdí lidé a někdy je těžko změní i skutečnost, že přijmou Krista. Budoucnost církví obecně je podle mne v malých funkčních skupinách, kde se lidé znají a pomáhají si, modlí se spolu a slouží. Církve typu "divadlo" sice pojedou dál, ale živí křesťané to prohlédnou a opustí je. Možná by bylo skutečně lepší, kdyby se jeden sbor zavřel.

ambassador
Príspevky: 2599
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Církev

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Církev musí být ve stavu rozumné diskuze o všech náležitostech církve.
Těch dobrých - příjemných, ale i špatných - nepříjemných.
Je to jen jeden faktor z těch, které silně ovlivňují vztahy a vedou k rozumnému soužití v naši církvi.
Mávnutí rukou je rezignace a v důsledku vede k formálnímu křesťanství a tento směr se projevuje
i v naši církvi.
V samotném počátku křesťanství se řešili ožehavé a někdy složité situace nebo potřeby církve.
Jen s tím rozdílem, že neměli k dispozici internet. Některé potřeby se prostřednictvím sociálních sítí, jakoby
před-diskutují a tím také umožňují vhled do myšlení členů církve.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných