Tomáš Plechatýý píše: ↑
23 Jan 2019, 19:24
Chápu správně stručně, že píšeš že:
3)Smysl života těch kteří stejně jsou předurčeni k záhubě je v tom, aby díky nim mohli vyrůst další lidé, kteří půjdou do života a tím, aby se Bůh sám oslavil.
4) Hlásat evangelium těmto lidem nebo smysl toho aby tito lidé slyšeli evangelium je opět ne v tom, že by díky němu uvěřili a žískali věčný život, protože už je předurčeno, že se zatvrdí a vejdou do záhuby. Smysl je jedině v tom, že jejich reakci zatvrzení opět Bůh použije pro to aby ti, které předurčil za své děti, dorostli k jeho podobě a tím v konečném důsledky opět Bůh oslavil sám sebe.
Chápu to od tebe Viktore správně?
A Viktor odpověděl:
No, predurčení k záhube, tak s tým by som bol opatrný. Čo sa týka tých, ktorí
nie sú vyvolení pre večný život
v Kristu, tak to
nie je pre nich nejaká záhuba vo zmysle ich neexistencie
..Ale je to Boží spravodlivý súd nad nimi a teda to bude diferencované - podľa skutkov a Boh vo svojej spravodlivosti zohľadní všetko a to podľa miery spravodlivého Boha. Je to v rámci odsúdenia a teda neúčasti na Božej sláve.
Moje poznámka:
Podle Viktora nejsou někteří vyvolení (předurčení) pro věčný život, kladu si tedy otázku, co s nimi bude? Co znamená "není to pro ně nějaká záhuba ve smyslu jejich neexistence" ? Bude to tedy záhuba v jakém smyslu? Že budou dál existovat? A co třeba nějaké biblické texty k tomuto názoru?
Viktor píše:
Ak by Boh všetkých, čo neuverili v Krista rovnako hodil do neexistencie – zahubil, tak by sa stratil zmysel Božieho posledného súdu nad nimi a to podľa ich skutkov.
Moje poznámka: "Hození do neexistence" je tedy podle Viktora záhuba, ale to Bůh neudělá, protože by se ztratil smysl posledního soudu.
Nač poslední soud nad lidmi, kteří nebyli předurčeni pro věčný život? Aby si vyslechli ortel a pak byli zničeni? Vždyť už od začátku dle Viktora nebyli předurčeni pro věčný život! Uniká mi smysl soudu u těchto lidí.
Viktor píše:
Ako to, že zo Židov tomuto slovu evanjelia vtedy nikto neuveril? Ako vidíme, tak Boh im neotvoril srdcia ako Lýdii, aby prijali to Slovo evanjelia do srdca. No keď to počuli pohania, tak z nich mnohí uverili a to práve tí, čo boli určení na večný život. Ostatní neuverili.
Moje poznámka:
Zmiňovaní Židé, dle Viktora, tedy nebyli předurčeni pro věčný život, proto neuvěřili. Zodpovědnost je tedy za jejich spasení na Bohu, ne na nich.
Naopak, ze zmiňovaných pohanů mnozí uvěřili, protože byli určeni pro věčný život. Ostatní pohané, kteří nebyli určeni pro věčnost, uvěřit nemohli, zodpovědnost za jejich život věčný je tedy taky na Bohu.
Zajímavé učení, ta predestinace, přesouvá zodpovědnost člověka na Pána Boha. Není náhodou lepší správně vysvětlit jeden dva biblické verše (např. zmiňovaný Sk 13:48), než překrucovat smysl mnoha jiných textů? (třeba J 3:16;Mar 16:16;Řím 10:13;Řím 10:9;Mat 24:13 atd.)