Arminianizmus zbožčil vôľu človeka

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
Neregistrovaný

Re: Arminianizmus zbožčil vôľu človeka

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Hosť napísal: Ukázala se Boží milost, která přináší spásu všem lidem Tit 2:11
Z nášho pohľadu prináša spásu všetkým ľuďom a preto sa evanjelium zvestuje všetkým ľuďom. No z Božieho pohľadu, je spása pre všetkých z jeho oviec, lebo jedine Boh oživuje z duchovnej smrti a jedine Boh vie, kto sú jeho ovce. Iba jeho ovce počujú na jeho hlas – Slovo evanjelia. Ján 10:26 ale vy neveríte, pretože nie ste z mojich oviec, ako som vám už povedal.
"Náš pohled" o přinesení spásy všem lidem musí být založen na Písmu a to je. Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný. To znamená, že kdokoliv, tedy každý, kdo přijme Ježíše za Spasitele, bude spasen.To se nevylučuje s tím, že Bůh svoje ovce zná, že je oživuje. Zodpovědnost na přijetí či nepřijetí spasení je na lidech, ne na Bohu, člověk se rozhoduje, zda přijme či ne. Toto rozhodnutí se může v průběhu života měnit.
V pasáži mluví Ježíš k Židům, kterým říká "nevěříte, protože nejste z mých ovcí". Týká se tento výrok Židů obecně? Ne, protože mnoho Židů jej jako Mesiáše přijalo. Týká se to podle všeho zaslepených nepřátel, kteří se ale kdykoliv později mohli stát (a také určitě mnozí stali) "ovcemi" Ježíše Krista. Pro každého člověka platí zaslíbení J 3:16;Řím 10:13;Řím 10:9
No a čo sa týka viery
Hovorím o spasiteľnej viere v Krista, ktorou uveria vopred určení pre večný život a to s Kristom. Ostatní uveria rôznym ideológiám, náboženstvám, sami sebe a pod., lebo nie sú z jeho oviec. Majú vraj slobodnú vôľu, tak nech sa zachraňujú svojou vôľou a rozumom.
Myslím, že jsi to se svobodnou vůlí nepochopil. Tvoje pojetí by znamenalo, že "spasitelnou vírou" uvěří vyvolení a ostatní mají smůlu, opět by za jejich zahynutí mohl Bůh, prostě oni nemohli uvěřit spasitelnou vírou, protože byli předurčeni ke zkáze.
Pár textů z Písma:
J 8:31n Ježíš řekl Židům, kteří mu uvěřili: „Zůstanete-li v mém slovu, jste opravdu mými učedníky. Poznáte pravdu a pravda vás učiní svobodnými.“
Poznámka: Klíčem k tomu, stát se učedníkem JK (jeho ovcí) bylo přijmout jeho slovo, nebylo to tak, že by byli předurčeni k zahynutí.Museli si zvolit, zda přijmou jeho slovo či ne.
Řím 6:17.21n Díky Bohu za to, že jste sice byli služebníky hříchu, ale potom jste se ze srdce přiklonili k tomu učení, které vám bylo odevzdáno.Když jste byli služebníky hříchu, měli jste svobodu od spravedlnosti; jaký jste tehdy měli užitek z toho, zač se nyní stydíte? Konec toho všeho je přece smrt. Avšak nyní, když jste byli osvobozeni od hříchu a stali se služebníky Božími, máte z toho užitek, totiž posvěcení, a čeká vás život věčný. Mzdou hříchu je smrt, ale darem Boží milosti je život věčný v Kristu Ježíši, našem Pánu.
Poznámka: Rozhodující pro přechod z života v hříchu k osvobození bylo to, že se ze srdce přiklonili evangeliu, ne, že byli předurčeni.
Řím 8:13n Vždyť žijete-li podle své vůle, spějete k smrti; jestliže však mocí Ducha usmrcujete hříšné činy, budete žít. Ti, kdo se dají vést Duchem Božím, jsou synové Boží.
Poznámka: je třeba dovolit (rozhodnout se) Duchu, aby pomohl zvítězit nad hříchem a nechat se vést. Rozhodnutí přijmout či nepřijmout je na člověku samotném.
2Pe 2:16.25b Jste svobodni, ale ne jako ti, jimž svoboda slouží za plášť nepravosti, nýbrž jako služebníci Boží. Vždyť jste ‚bloudili jako ovce‘, ale nyní jste byli obráceni k pastýři a strážci svých duší.
Poznámka: máme svobodu Bohu sloužit i svobodu činit nepravost. Kdysi jsme nebyli ovce Krista, nyní jsme a to naší volbou.
Takže zase je zbytočne popierať to, čo hovorí Ježiš, že niekomu je to dané a niekomu to nie je dané.
Popírat to je zbytečné, ale není zbytečné to správně vykládat.
Z Písma je jasné, že Bůh nabídl spásu všem lidem, tedy celému lidstvu.Vyvolil tedy všechny! Ovšem pouze někteří nabídku přijmou a potvrdí tak svoje vyvolení.
Vždyť Bůh nás neurčil k tomu, abychom propadli jeho hněvu, nýbrž abychom došli spásy skrze našeho Pána Ježíše Krista. 1Tes 5:9.10
To je dobré a vítané u našeho Spasitele Boha, který chce, aby všichni lidé došli spásy a poznali pravdu.1Tim 2:3.4.
V SZ je několik míst, která zřetelně ukazují, že to byla volba lidí samotných, zda Hospodina přijmou či ne.
Jestliže se vám zdá, že sloužit Hospodinu je zlé, vyvolte si dnes, komu chcete sloužit: zda božstvům, kterým sloužili vaši otcové Joz 24:15
Předložil jsem ti život i smrt, požehnání i zlořečení; vyvol si tedy život, abys byl živ ty i tvé potomstvo 5M 30:19
Vyvolení mohl jednotlivec i národ ztratit a znovu nabýt:
Zavrhnu toto město, které jsem vyvolil, Jeruzalém 2Kr 23:27
Hospodin se slituje nad Jákobem a znovu vyvolí Izraele.Iz 14:1
Kdyby Bůh vyvolil pouze některé, pak by nabídka spasení pro každého byla nesmyslem. Jisté je, že Bůh ví, kdo ho přijme a kdo ne, ale vyvolení lze pozbýt i znovu nabýt. Bůh může otevřít mysl, někteří nechápali a pak pochopili.Luk 24:31 Tu se jim otevřely oči a poznali ho; ale on zmizel jejich zrakům
Záleží pouze na našem postoji k Bohu.To je to, co jsem vyčetl z Písma.

Viktorrealita
Príspevky: 1240
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Arminianizmus zbožčil vôľu človeka

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Myslím si, že zamieňaš následky za príčinu a nerozlišuješ, keď sa v Písme len konštatuje. Vieme predsa, že bez milosti a moci nikto nezotrvá. A vieme slovami Ježiša Krista, že nikto nepríde k nemu, ak by mu to nebolo dané od Otca v nebesiach. Takže ignorovať tieto slová a mnohé iné, nie je nasledovanie Krista. Máme prijať všetky jeho slová.

Či snáď to ide proti Bohu, ak niekto bojuje proti učeniu o zbožčilej ľudskej vôli a vyvyšuje Božiu vôľu a jeho zvrchovanosť v celom jeho spasiteľnom diele?
Hosť napísal: Myslím, že jsi to se svobodnou vůlí nepochopil. Tvoje pojetí by znamenalo, že "spasitelnou vírou" uvěří vyvolení a ostatní mají smůlu, opět by za jejich zahynutí mohl Bůh, prostě oni nemohli uvěřit spasitelnou vírou, protože byli předurčeni ke zkáze.
Vyzerá to, že stále nechápeš podstatu Božej milosti, ktorá predsa nepopiera Božiu spravodlivosť. To čo bránilo pôsobenie lásky Božej v milosti, bola Božia spravodlivosť, ktorá musí potrestať každý hriech. No a Boh uspokojil svoju spravodlivosť a to tým, že poslal svojho syna - Ježiša Krista, aby svojou nevinnou krvou zaplatil za naše hriechy, aby mohla láska neobmedzene pôsobiť v milosti.

Všetci by sme bez milosti a moci Božej zahynuli a nikto neodčiní svoj hriech žiadnymi skutkami. Všetci by sme museli zaplatiť smrťou za svoj hriech a to podľa absolútnej Božej spravodlivosti. Rozumieš tomu? Takže argument, že ak sa Boh nad niekým nezmiluje, tak by potom za jeho zahynutie mohol Boh je nezmysel, nakoľko všetci sme hodní odsúdenia a teda by sme zahynuli vo svojich hriechoch tak či tak.

Ako som vysvetľoval na väzňoch. Všetci vo väzení sú presa odsúdení sa svoje činy. Prezident dá niektorým z nich milosť. Takže takýto argument, že prezident by mohol za to, že ostatní, čo milosť nedostali naďalej hnijú vo väzení? Či snáď ostatní väzni majú právo namietať, aký je len prezident nespravodlivý a nedal milosť aj im a preto musia hniť vo väzení? Všetci sedia vo väzení preto, lebo porušili zákon a nie preto, že prezident im nedal milosť.

Boh niekoho ponechá napospas jeho hriechom porušenom srdci a jeho vôli, ktorá je toho vykonávateľkou. No a iného milosťou a mocou Božou vyslobodí.

A preto Pavol to aj zdôrazňuje:

Rim 9:16 Tak tedy nie je to vecou toho, kto chce, ani toho, kto beží, ale vecou Boha, ktorý sa zmilováva.
Rim 9:18 Tak tedy nad kým sa chce zmilovať, nad tým sa zmilováva, a koho chce zatvrdiť, toho zatvrdzuje.

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: Arminianizmus zbožčil vôľu človeka

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Viktorrealita napísal: 26 Jan 2019, 18:13 A preto Pavol to aj zdôrazňuje:
Rim 9:16 Tak tedy nie je to vecou toho, kto chce, ani toho, kto beží, ale vecou Boha, ktorý sa zmilováva.
Rim 9:18 Tak tedy nad kým sa chce zmilovať, nad tým sa zmilováva, a koho chce zatvrdiť, toho zatvrdzuje.
Viktor ma pravdu, Pavol skutocne casto vo svojej zamotanej teologii, hoci ju formuluje krasnymi slovami, ma novatorske a tazko uveritelne koncepty o ludskych obetiach, nutnosti osudu, o vrtosivom a svojvolnom bozstve, atd atd. Neda sa vylucit, ze Pavol skutocne veril niecomu podobnemu ako Viktor. V jeho listoch sa najdu argumenty aj pre aj proti, s velkou chutou protirecil nielen inym apostolom ale casto aj sam sebe, ak bol naozaj autorom vsetkych listov mu pripisovanych.

vierouka-f4/adventismus-a-bozie-predurc ... html#p5984
Naposledy upravil/-a log v 27 Jan 2019, 08:30, upravené celkom 1 krát.

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: Arminianizmus zbožčil vôľu človeka

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Viktorrealita napísal: 26 Jan 2019, 18:13
Ako som vysvetľoval na väzňoch. Všetci vo väzení sú presa odsúdení sa svoje činy. Prezident dá niektorým z nich milosť. Takže takýto argument, že prezident by mohol za to, že ostatní, čo milosť nedostali naďalej hnijú vo väzení? Či snáď ostatní väzni majú právo namietať, aký je len prezident nespravodlivý a nedal milosť aj im a preto musia hniť vo väzení? Všetci sedia vo väzení preto, lebo porušili zákon a nie preto, že prezident im nedal milosť.
Ak by sme na Boha nekladli omnoho vacsie naroky ako na prezidenta, tak by sme sa mohli uspokojit s takym zdovodnenim. Mnohi vsak hladaju u Boha nie uradnika, ale absolutny princip spravodlivosti a lasky. Viktorova teologia nam to dat nemoze, ale otvara nam oci, ako lahko prepadaju mnohi ludia sialenym ideologiam a pritom si toho nie su vobec vedomi.

Neregistrovaný

Re: Arminianizmus zbožčil vôľu človeka

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Myslím si, že zamieňaš následky za príčinu a nerozlišuješ, keď sa v Písme len konštatuje. Vieme predsa, že bez milosti a moci nikto nezotrvá. A vieme slovami Ježiša Krista, že nikto nepríde k nemu, ak by mu to nebolo dané od Otca v nebesiach. Takže ignorovať tieto slová a mnohé iné, nie je nasledovanie Krista. Máme prijať všetky jeho slová.
Viktor, je třeba jít od jasných výroků k méně jasným.O tom, že bez milosti a moci "nikdo nezotrvá" jsem nic nepsal, naopak, pokud věříš tomu, čemu věříš, tedy predestinaci, pak by to znamenalo, že tato slova popíráš.
V Písmu je zcela jasně napsáno, že Kristus zemřel za všechny lidi a že spasen může být každý. Univerzální verše jsem uváděl, přidávám další:
Pán neotálí splnit svá zaslíbení, jak si to někteří vykládají, nýbrž má s námi trpělivost, protože si nepřeje, aby někdo zahynul, ale chce, aby všichni dospěli k pokání.2Pe 3:9
Tato slova zaslíbení nevylučují to, co jsi napsal, že "nikto nepríde k nemu, ak by mu to nebolo dané od Otca v nebesiach".
Ignorování slov Krista je popírat základní zvěst, že spása je připravená pro všechny a jsem rád, že píšeš, že máme přijmout všechna jeho slova.
Či snáď to ide proti Bohu, ak niekto bojuje proti učeniu o zbožčilej ľudskej vôli a vyvyšuje Božiu vôľu a jeho zvrchovanosť v celom jeho spasiteľnom diele?
Tak jsi to nazval Ty sám, nebo převzal název od někoho jiného. Platí to, co jsem uvedl z Písma - nabídka spasení je určena všem a záleží pouze na člověku, zda ji přijme či ne. Není možné připisovat Bohu vlastnost, že někteří lidé jsou pouze předurčeni ke zkáze, když bible píše opak.
Vyzerá to, že stále nechápeš podstatu Božej milosti, ktorá predsa nepopiera Božiu spravodlivosť. To čo bránilo pôsobenie lásky Božej v milosti, bola Božia spravodlivosť, ktorá musí potrestať každý hriech. No a Boh uspokojil svoju spravodlivosť a to tým, že poslal svojho syna - Ježiša Krista, aby svojou nevinnou krvou zaplatil za naše hriechy, aby mohla láska neobmedzene pôsobiť v milosti.
Nevím, v čem bych měl popírat Boží spravedlnost? Co se týče milosti a spravedlnosti, chápu to spíše takto: Bůh miluje neomezenou láskou a proto poslal Ježíše Krista,zatímco Ty píšeš, že Kristus byl poslán, aby mohla láska působit. Domnívám se, že jsi zaměnil příčinu a následek.
Všetci by sme bez milosti a moci Božej zahynuli a nikto neodčiní svoj hriech žiadnymi skutkami. Všetci by sme museli zaplatiť smrťou za svoj hriech a to podľa absolútnej Božej spravodlivosti. Rozumieš tomu? Takže argument, že ak sa Boh nad niekým nezmiluje, tak by potom za jeho zahynutie mohol Boh je nezmysel, nakoľko všetci sme hodní odsúdenia a teda by sme zahynuli vo svojich hriechoch tak či tak.
Ale to, že se Bůh nad někým nesmiluje, přece tvrdíš Ty názorem, že jsou lidé, kteří jsou předurčeni na zahynutí!
Nevím úplně, co si představuješ pod pojmem "absolutní Boží spravedlnosti", je nějaká "absolutní" a pak i "relativní" spravedlnost Boží?
Možná pár textů z Písma o Boží spravedlnosti:
těm, kdo dosáhli stejně vzácné víry jako my díky spravedlnosti našeho Boha a Spasitele Ježíše Krista. 2Pe 1:1
svou vírou dobývali království, uskutečňovali Boží spravedlnost, dosáhli toho, co jim bylo zaslíbeno; Žid 11:33
Nyní je pro mne připraven vavřín spravedlnosti, který mi dá v onen den Pán 2Tim 4:8
Pro něho jsem všecko ostatní odepsal a pokládám to za nic, abych získal Krista a nalezen byl v něm nikoli s vlastní spravedlností, která je ze zákona, ale s tou, která je z víry v Krista – spravedlností z Boha založenou na víře Fil 3:9
Nepohrdám Boží milostí: Kdybychom mohli dosáhnout spravedlnosti skrze zákon, byla by Kristova smrt zbytečná.Gal 2:21
Neboť v Kristu Bůh usmířil svět se sebou. Nepočítá lidem jejich provinění a nám uložil zvěstovat toto smíření. Jsme tedy posly Kristovými, Bůh vám domlouvá našimi ústy; na místě Kristově vás prosíme: dejte se smířit s Bohem! Toho, který nepoznal hřích, kvůli nám ztotožnil s hříchem, abychom v něm dosáhli Boží spravedlnosti. 2Kor 5:19
Nyní však je zjevena Boží spravedlnost bez zákona, dosvědčovaná zákonem i proroky, Boží spravedlnost skrze víru v Ježíše Krista pro všecky, kdo věří. Není totiž rozdílu: všichni zhřešili a jsou daleko od Boží slávy; jsou ospravedlňováni zadarmo jeho milostí vykoupením v Kristu Ježíši. Jeho ustanovil Bůh, aby svou vlastní smrtí se stal smírnou obětí pro ty, kdo věří. Tak prokázal, že byl spravedlivý, když již dříve trpělivě promíjel hříchy. Svou spravedlnost prokázal i v nynějším čase, aby bylo zjevné, že je spravedlivý a ospravedlňuje toho, kdo žije z víry v Ježíše. Řím 3:21n

Z uvedených textů je zjevné, že to byl sám Bůh, který poslal Ježíše Krista a nabízí všem lidem dosáhnout Boží spravedlnost. Záleží pouze na nás lidech, zda to přijmeme. Názor, že jsou pouze vyvolení a ti přijmou tuto spravedlnost a ostatní nemohou, je proti Písmu.
Ako som vysvetľoval na väzňoch. Všetci vo väzení sú presa odsúdení sa svoje činy. Prezident dá niektorým z nich milosť. Takže takýto argument, že prezident by mohol za to, že ostatní, čo milosť nedostali naďalej hnijú vo väzení? Či snáď ostatní väzni majú právo namietať, aký je len prezident nespravodlivý a nedal milosť aj im a preto musia hniť vo väzení? Všetci sedia vo väzení preto, lebo porušili zákon a nie preto, že prezident im nedal milosť.
Ale o tom se nikdo nepřel! Uvádíš s vězením a prezidentskou milostí trochu nesprávný příklad.
Boží milost by byla taková: ve vězení jsou
všichni
lidé (všichni zhřešili), ale
každému
je nabídnuta milost (ne pouze některým), opustit vězení může každý. Ve skutečnosti ale nebudou někteří chtít vyjít z vězení, protože se jim tam líbí (chtějí žít v hříchu, mají třeba averzi vůči tomu, kdo dal milost).Je to jejich volba, že nevyjdou, sami si vybrali. Za to, že ve vězení nakonec zahynou, nemůže ten, kdo jim otevřel brány vězení a dal možnost odejít.
V Tvém pojetí mohou odejít pouze vyvolení, ostatní tuto možnost nedostanou, toto jsi napsal:
Boh niekoho ponechá napospas jeho hriechom porušenom srdci a jeho vôli, ktorá je toho vykonávateľkou. No a iného milosťou a mocou Božou vyslobodí.
Podle mne vyznáváš chybný koncept spasení a nebereš v úvahu jasnou zvěst Písma - spasení je nabízeno každému.

Viktorrealita
Príspevky: 1240
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Arminianizmus zbožčil vôľu človeka

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Hosť napísal: Náš pohled" o přinesení spásy všem lidem musí být založen na Písmu a to je. Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný. To znamená, že kdokoliv, tedy každý, kdo přijme Ježíše za Spasitele, bude spasen.
To je predsa len konštatovanie a je to z pohľadu človeka. Každý, kto príjme. OK. To je ale následok Božieho oživujúceho zásahu. Predsa z Písma vieme aj prečo niekto príjme a niekto nie. Ján 10:26 ale vy neveríte, pretože nie ste z mojich oviec, ako som vám už povedal.
Ak to platilo na tých Židov ku komu Ježiš hovoril, tak to platí aj na tých, ktorí neveria v Krista z pohanov.

No a ďalej zo slov Ježiša Krista vieme o Božom pohľade a teda, že nikto nepríde k nemu, ak by mu to nebolo dané od Otca v nebesiach. Je to jasné, že kto oživuje a na základe čoho, človek porozumie a uverí spasiteľnou vierou prijme Ježiša do svojho srdca.
Hosť napísal: To se nevylučuje s tím, že Bůh svoje ovce zná, že je oživuje. Zodpovědnost na přijetí či nepřijetí spasení je na lidech, ne na Bohu, člověk se rozhoduje, zda přijme či ne. Toto rozhodnutí se může v průběhu života měnit.
Duchovná mŕtvola nevníma svetlo Božieho Slova a to presne tak, ako telesná mŕtvola nevníma svetlo slnka. Bez oživenia Bohom nič nedokáže vnímať a teda ani sa rozhodnúť.
A že svoje rozhodnutie môže meniť? Nezmysel! Zase by sa popierali slová Ježiša Krista. Ján 10:29 Môj Otec, ktorý mi ich dal, je väčší od všetkých, a nikto ich nemôže vytrhnúť z ruky môjho Otca.
Ten ktorý oživuje z duchovnej smrti je Otec na nebesiach a zjavil im kto je to Ježiš, tak ho aj udrží, lebo Otec sa stará o svoje deti.

Tí, ktorí prichádzajú ku Kristu zadnými dvierkami, tak sú to falošní nasledovníci Krista a títo naozaj menia svoje rozhodnutia.
Hosť napísal: V pasáži mluví Ježíš k Židům, kterým říká "nevěříte, protože nejste z mých ovcí". Týká se tento výrok Židů obecně? Ne, protože mnoho Židů jej jako Mesiáše přijalo. Týká se to podle všeho zaslepených nepřátel, kteří se ale kdykoliv později mohli stát (a také určitě mnozí stali) "ovcemi" Ježíše Krista. Pro každého člověka platí zaslíbení J 3:16;Řím 10:13;Řím 10:9
Jasne, že mnohí aj zo Židov neverili, no niektorí uverili, ale iba tí, ktorým to bolo dané od Otca v nebesiach. Tak podobne aj z pohanov. O svojich ovciach Boh vie a privedie ich ku Kristu.
Hosť napísal: J 8:31n Ježíš řekl Židům, kteří mu uvěřili: „Zůstanete-li v mém slovu, jste opravdu mými učedníky. Poznáte pravdu a pravda vás učiní svobodnými.“
Áno, tak sa pozná, komu je to dané od Otca, tak naozaj zostane v jeho Slove. Napomínanie je súčasťou udržiavania Bohom, aby z pohľadu Boha, ani jedna z jeho oviec nezahynula.
Hosť napísal: Poznámka: Rozhodující pro přechod z života v hříchu k osvobození bylo to, že se ze srdce přiklonili evangeliu, ne, že byli předurčeni.
Tak buď má vyvolenie – predurčenie rozhodujúci účinok, alebo neexistuje a Boh je bezmocný. Ak by to bola pravda, čo samozrejme nie je, tak by som mohol povedať, že má Kristus síce spasil, ale ja a moja vôľa zohrala rozhodujúcu úlohu pri mojom spasení. Čo je nezmysel! Týmto by sa vylúčil oživujúci zásah Boha a zbožčil by som vôľu človeka. Potom všetko a teda aj Boží plán spásy, proroctvo, vyvolenie, nič z toho by neexistovalo a ani nestalo, lebo by to záležalo na hriechom zotročenej ľudskej vôli a Boh by ako bezmocný len čakal? Absurdné! Ako by potom Boh dosiahol, aby sa stala jeho vôľa a jeho plán záchrany človeka, ak by to bolo závislé na padlom ľudskom srdci a jeho hriechom zotročenej vôli? Ako by dosiahol, aby sa naplnilo proroctvo a všetko to, čo sa malo stať pre spásu človeka?

No tak mi to oznám, ako dosiahneš niečo, čo sa má stať a súčasne len bezmocne čakáš, kedy sa to samo od seba stane, aby si rešpektoval nejakú vraj slobodnú ľudskú vôľu plnú rozmarov? Ako vidíme učenie o slobodnej ľudskej vôli ako rozhodujúcom faktore pri účinnosti spásy je preto z tohto pohľadu úplný nezmysel.
Hosť napísal: Řím 8:13n Vždyť žijete-li podle své vůle, spějete k smrti; jestliže však mocí Ducha usmrcujete hříšné činy, budete žít. Ti, kdo se dají vést Duchem Božím, jsou synové Boží.
Poznámka: je třeba dovolit (rozhodnout se) Duchu, aby pomohl zvítězit nad hříchem a nechat se vést. Rozhodnutí přijmout či nepřijmout je na člověku samotném.
Ak žijeme podľa svojej vôle, tak naozaj spejeme k smrti. Žiť podľa svojej vôle je telesnosť – žiť v hriechu, ktorý plodí smrť. No a práve táto naša vôľa, ktorá vedie k smrti, má byť rozhodujúca pre našu spásu? Nevidíš v tom nezmysel? Naopak, kto zaprie seba samého a teda aj svoju vôľu, tak až vtedy sa dá viesť Duchom Božím, ináč bude naša vôľa bojovať proti Božej vôli – Božiemu Duchu. Takže niečo sa musí udiať predtým, ako sa rozhodneme my a to je oživujúci zásah Boha, ktorý mení srdce. Až tak môže vôľa človeka vyberať z nového srdca to, čo je tam zasiate , teda to, čo vyprodukovalo živé Slovo Božie.
Hosť napísal: 2Pe 2:16.25b Jste svobodni, ale ne jako ti, jimž svoboda slouží za plášť nepravosti, nýbrž jako služebníci Boží. Vždyť jste ‚bloudili jako ovce‘, ale nyní jste byli obráceni k pastýři a strážci svých duší.
Samozrejme, že nie ako tí, ktorí sa kryjú plášťom neprávosti a vydávajú to za slobodu. Alebo pod zámienkou slobody páchajú neprávosť.
- nyní jste byli obráceni k pastýři. Kto ich obrátil k pastýři?
Hosť napísal: Poznámka: máme svobodu Bohu sloužit i svobodu činit nepravost. Kdysi jsme nebyli ovce Krista, nyní jsme a to naší volbou.
Činiť neprávosť nie je sloboda a Pavol to jasne vysvetli: 2Pet 2:19 ktorí im sľubujú slobodu, oni, ktorí sú sami otrokmi zkazy. lebo kým je ktosi premožený, tomu je i rabom.

Ako sa človek slobodne rozhodne, ak je otrokom hriechu, ktorý plodí smrť? Duchovná mrtvola sama od seba nevstane!
Naposledy upravil/-a Viktorrealita v 27 Jan 2019, 22:15, upravené celkom 1 krát.

Viktorrealita
Príspevky: 1240
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Arminianizmus zbožčil vôľu človeka

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Všimnite si jednu dôležitú vec, že všetky falošné učenia, náboženstva zbožčujú práve ľudskú vôľu. New Age, evanjelium prosperity, pozitívne myslenie atd, atd.

Práve včera, keď som to písal o zbožčovaní vôli človeka, tak som si odskočil zapnúť telku a nejaký kňaz hovorí inému - naša túžba je bohom. Tu vidíme, kde do speje takéto zmýšľanie - je to satanské.

Takže utekať od zbožčovania vôle človeka čo najďalej. Lebo nič z toho nie je proti Bohu, ak vyzdvihneme práve zvrchovanosť Božiu a teda jeho vôľu vo všetkom. Práve naopak, iba tak, ak zaprieme vlastné ego a svoju vôľu, tak môžeme dať chválu za všetko jedine Bohu a nasledovať ho.

Viktorrealita
Príspevky: 1240
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Arminianizmus zbožčil vôľu človeka

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Hosť napísal: Nevím, v čem bych měl popírat Boží spravedlnost?
Nerozumieme si. Ty nepopieraš, ale zdôvodňuješ to tým, že predestinácia by popierala, lebo vraj v takomto prípade by Boh zapričinil, že niekto zahynul tým, že ho nevyvolil.

Ak popieraš predestináciu a zdôvodňuješ to tým, že predestináciou by Boh zapríčinil zahynutie tým, že by niekoho nevyvolil pre večný život a podľa teba Boh predsa chce, aby „všetci“ boli spasení, tak som ti aj odpovedal, že je to nezmysel takéto argumenty proti predestinácii, lebo všetci zhrešili a sú hodní odsúdenia a teda by zahynuli bez Božej milosti a moci, tak či tak. No a nie všetci sú jeho ovce, čo Ježiš jasne hovorí. No a Boh sa zmilováva nad tým, nad kým sa zmilováva. Takže milosť nepopiera spravodlivosť. No a predestinácia je o milosti aj spravodlivosti, lebo spravodlivosť Božia bola uspokojená preliatou nevinou krvou Syna Božieho - Ježiša Krista za naše hriechy. No a už nič nebráni neobmedzenému pôsobeniu lásky, podľa vyvolenia milosti.

Neregistrovaný

Re: Arminianizmus zbožčil vôľu človeka

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Hosť napísal: Náš pohled" o přinesení spásy všem lidem musí být založen na Písmu a to je. Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný. To znamená, že kdokoliv, tedy každý, kdo přijme Ježíše za Spasitele, bude spasen.
To je predsa len konštatovanie a je to z pohľadu človeka. Každý, kto príjme. OK. To je ale následok Božieho oživujúceho zásahu. Predsa z Písma vieme aj prečo niekto príjme a niekto nie.
To není jen konstatování, ale zvěst Božího slova (nabídka spásy pro každého).Bůh určitě člověka "oživuje", ale za člověka se nerozhodne, to by byla manipulace.
No a ďalej zo slov Ježiša Krista vieme o Božom pohľade a teda, že nikto nepríde k nemu, ak by mu to nebolo dané od Otca v nebesiach. Je to jasné, že kto oživuje a na základe čoho, človek porozumie a uverí spasiteľnou vierou prijme Ježiša do svojho srdca.
Jestliže je nabídka spásy pro každého, tak na každého působí Bůh, opět ale záleží na tom, zda člověk nabídku přijme.
Jestliže je napsáno, že "nikdo nepřijde k němu, jestliže by mu to nebylo dáno od Otce" znamená to, že každý člověk je hříchem porušený a sám od sebe není schopen přijít ke Kristu. Na každého ale působí Bůh (Duchem svatým), není to o tom, že by některého pominul.
A že svoje rozhodnutie môže meniť? Nezmysel! Zase by sa popierali slová Ježiša Krista. Ján 10:29 Môj Otec, ktorý mi ich dal, je väčší od všetkých, a nikto ich nemôže vytrhnúť z ruky môjho Otca.
Rozhodnutí žít s Kristem a následovat ho se může v průběhu života měnit, stačí se podívat do kostelních lavic! Kde jsou lidé, kteří kdysi slibovali následování? Někteří jsou dnes nepřátelé Krista. Naopak se někteří vrátili, to je realita života víry.
Co se týče verše J 10:29 -pokud člověk sám nebude chtít, nikdo ho skutečně nevyrve z Otcovy ruky.
Jasne, že mnohí aj zo Židov neverili, no niektorí uverili, ale iba tí, ktorým to bolo dané od Otca v nebesiach. Tak podobne aj z pohanov. O svojich ovciach Boh vie a privedie ich ku Kristu.
Už to bylo komentováno . takový postoj by znamenal, že jsou lidé, kteří jsou předurčeni pro spasení a jiní předurčeni pro zahynutí a to Boží vůlí. To je v rozporu s evangeliem. Zajímavé je, že na tuto otázku předurčení na zatracení jsi vlastně nereagoval...
Tak buď má vyvolenie – predurčenie rozhodujúci účinok, alebo neexistuje a Boh je bezmocný. Ak by to bola pravda, čo samozrejme nie je, tak by som mohol povedať, že má Kristus síce spasil, ale ja a moja vôľa zohrala rozhodujúcu úlohu pri mojom spasení. Čo je nezmysel! Týmto by sa vylúčil oživujúci zásah Boha a zbožčil by som vôľu človeka. Potom všetko a teda aj Boží plán spásy, proroctvo, vyvolenie, nič z toho by neexistovalo a ani nestalo, lebo by to záležalo na hriechom zotročenej ľudskej vôli a Boh by ako bezmocný len čakal? Absurdné! Ako by potom Boh dosiahol, aby sa stala jeho vôľa a jeho plán záchrany človeka, ak by to bolo závislé na padlom ľudskom srdci a jeho hriechom zotročenej vôli? Ako by dosiahol, aby sa naplnilo proroctvo a všetko to, čo sa malo stať pre spásu človeka?
No tak mi to oznám, ako dosiahneš niečo, čo sa má stať a súčasne len bezmocne čakáš, kedy sa to samo od seba satane, aby si rešpektoval nejakú vraj slobodnú ľudskú vôľu plnú rozmarov? Ako vidíme učenie o slobodnej ľudskej vôli ako rozhodujúcom faktore pri účinnosti spásy je preto z tohto pohľadu úplný nezmysel.
Myslím, že chybně chápeš nejen předurčení, ale i roli lidské vůle. Předurčení ke spáse či zahynutí by bylo v rozporu s texty(uvedl jsem jich myslím dost, na rozdíl od Tebe) o univerzální nabídce spásy pro každého. Vůle člověka není rozhodující ve spasení, rozhodující je Boží čin, ale součástí lidské vůle je souhlas či nesouhlas s Boží nabídkou. Lidská vůle se tím vůbec "nezbožčuje", Bůh není v roli "bezmocně čekajícího" (vždyť On už dávno ví, jak se kdo rozhodne). Plán záchrany není závislý na lidské vůli, nikde jsem to nepsal, ale člověk sám rozhodne o tom, zda bude plán akceptovat. Jako kdyby byly dveře do nebe, každý je mohl otevřít a vstoupit jimi a jediná povinnost by byla dveře otevřít a vejít. Každý to může udělat, ale ve skutečnosti to udělají nemnozí. V Tvém pojetí by bylo předem rozhodnuto, kdo vstoupí a kdo ne.
No tak mi to oznám, ako dosiahneš niečo, čo sa má stať a súčasne len bezmocne čakáš, kedy sa to samo od seba satane, aby si rešpektoval nejakú vraj slobodnú ľudskú vôľu plnú rozmarov?
A jak bych měl vědět, co se má stát? Na to se nedá odpovědět a nemusíš mne nazývat satanem. :D
Ak žijeme podľa svojej vôle, tak naozaj spejeme k smrti. Žiť podľa svojej vôle je telesnosť – žiť v hriechu, ktorý plodí smrť. No a práve táto naša vôľa, ktorá vedie k smrti, má byť rozhodujúca pre našu spásu? Nevidíš v tom nezmysel? Naopak, kto zaprie seba samého a teda aj svoju vôľu, tak až vtedy sa dá viesť Duchom Božím, ináč bude naša vôľa bojovať proti Božej vôli – Božiemu Duchu. Takže niečo sa musí udiať predtým, ako sa rozhodneme my a to je oživujúci zásah Boha, ktorý mení srdce. Až tak môže vôľa človeka vyberať z nového srdca to, čo je tam zasiate , teda to, čo vyprodukovalo živé Slovo Božie.
Ano, život podle své vůle vede k smrti. To popisuje např. Pavel v Řím 7.kapitole - s jakým výsledkem? No zvoláním, že ze zajetí hříšné vůle ho vysvobodí Kristus. To je princip, který platí i dnes. Nebylo to o tom, že by Pavel tvrdil, že je vyvolený a i když ho jeho vůle vede k hříchu, tak bude stejně spasen. Musel, přes vadnou lidskou vůli, hledět ke Kristu.
Všimnite si jednu dôležitú vec, že všetky falošné učenia, náboženstva zbožčujú práve ľudskú vôľu. New Age, evanjelium prosperity, pozitívne myslenie atd, atd.
Práve včera, keď som to písal o zbožčovaní vôli človeka, tak som si odskočil zapnúť telku a nejaký kňaz hovorí inému - naša túžba je bohom. Tu vidíme, kde do speje takéto zmýšľanie - je to satanské.
Takže utekať od zbožčovania vôle človeka čo najďalej. Lebo nič z toho nie je proti Bohu, ak vyzdvihneme práve zvrchovanosť Božiu a teda jeho vôľu vo všetkom. Práve naopak, iba tak, ak zaprieme vlastné ego a svoju vôľu, tak môžeme dať chválu za všetko jedine Bohu a nasledovať ho.
Já jsem si všiml jednu věc-že nabídka spásy je pro každého a z toho je potřeba vycházet. V Písmu jsou některé složitější texty, které jakoby ukazovali, že jsou vyvolení ke spáse a předurčení do zahynutí již předem. Ty se musí vykládat ale ve světle jasných textů o nabídce spasení pro všechny, protože za všechny zemřel Kristus.
Lidská vůle se tím "nezbožčuje", ale je potřebná k vyjádření, zda člověk přijímá Boží nabídku. Bůh totiž není "přijímač osob" (KB).Lidská vůle nemůže člověka spasit, neurčuje Boží plán spásy, ale stejně jako v SZ, tak i v NZ jsou lidé vyzýváni k přijetí Spasitele. Svoji vůli zapřít nemůžeme, naopak, musíme ji používat nejen v běžných záležitostech (třeba při řízení auta), ale i duchovní oblasti (při rozhodování, zda budu číst Písmo, modlit se, jít za Pánem). V modlitbě mohu vyznat, že mne moje touhy vedou k hříchu a moje vůle následovat Pána je slabá a Bůh mne posílí. Za mne se ale Bůh nerozhodne.
Viktore, podle mne jsi přejal nějaké učení, které úplně správně nechápe roli lidského rozhodování v procesu spásy. To samozřejmě pak vede k vyzdvihování textů o předurčenosti některých ke spasení a některých k zatracení. Na námitky, jak to je s nespasenými, kteří nemohou ani (dle Tebe) přijít k Bohu, jsi neodpověděl, stejně jako jsi nereagoval na texty o nabídce spásy pro každého. Myslím, že téma bylo probráno, máš možnost se k tomu vyjádřit, já končím, protože "nejenom diskuzemi živ je člověk". :)

Viktorrealita
Príspevky: 1240
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Arminianizmus zbožčil vôľu človeka

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Hosť napísal : Z uvedených textů je zjevné, že to byl sám Bůh, který poslal Ježíše Krista a nabízí všem lidem dosáhnout Boží spravedlnost. Záleží pouze na nás lidech, zda to přijmeme. Názor, že jsou pouze vyvolení a ti přijmou tuto spravedlnost a ostatní nemohou, je proti Písmu.
Ako píšeš – Boh poslal svojho syna – Ježiša Krista. Povedz mi, ako by Boh dosiahol to všetko a uskutočnil celé spasiteľné dielo milosti na kríži, ak by len čakal na ľudskú vôľu? Môžeš mi to oznámiť? No a tí dvanásti, tak sami od seba prišli k Ježišovi, alebo ich vyvolil Ježiš? Dokonca sám Ježiš hovorí, že plní Otcovu vôľu – Otec ho poslal. Ján 8:42 Ježiš im povedal: Keby bol Bôh vaším otcom, milovali by ste ma, lebo ja som vyšiel z Boha a prišiel som; lebo ani som neprišiel sám od seba, ale on ma poslal.

Takže ako vidíme ani Ježiš neprišiel sám od seba, ale Otec ho poslal. Tak prečo niekto tvrdí, že my prichádzame k Bohu sami od seba?

A to je práve ten zhubný arminianizmus, ktorý nepočíta z Božím oživujúcim zásahom, ale namiesto toho počíta s ľudskou vôľou, ako keby bola namiesto Boha a Boh ako bezmocný len čaká, ako sa rozhodne padlé srdce človeka a jeho hriechom zotročená vôľa? Absurdné!

Z Písma vieme, čo je to prvé vzkriesenie. Kto kriesi z duchovnej smrti, ak nie Boh? Z Písma vieme, čo je to druhé vzkriesenie – teda vzkriesenie do oslávených tiel. Kto kriesi z telesnej smrti, ak nie Boh?

Alebo ináč. Čo je to narodenie znova – z Boha – z Ducha. Každý predsa vie, že z vlastnej vôle sa nerodíme telesne a ani z vlastnej vôle sa nemôžeme narodiť duchovne. Predsa si nepoviem – no tak dnes sa idem narodiť znova. Nové narodenie je aktom Božej vôle a nie našej vôle. Presa už samotný pojem nové narodenie evokuje, že je niekto z koho sa rodíme – z Ducha Svätého – z Boha. No a semeno Ducha je Slovo, ktoré bolo zasiate do srdca skrze vieru. A to srdce musí niekto pred sejbou pripraviť, a dať dar viery, aby sa to semeno zakorenilo v srdci a to všetko je podľa vyvolenia milosti. Ďalej je tu to všetko, čo Boh urobil predtým, aby to živé Slovo mohol zasiať a čo tomu všetkému muselo predchádzať. Spasiteľný plán predsa začal už prvým hriechom v raji. Až sa to dokonalo na kríži a teraz Boh oživuje koho chce a kedy chce.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 4 neregistrovaní