Arminianizmus zbožčil vôľu človeka

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
Viktorrealita
Príspevky: 1240
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Arminianizmus zbožčil vôľu človeka

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Deformácia predestinácie je len kľučka, ako zase zbožščiť ľudskú vôľu

Ako Pavol píše: “Lebo ktorých predzvedel, tých aj predurčil”


Mnohí sa snažia deformovať predestináciu tým, že Boh vie dopredu, kto použije svoju “slobodnú“ vôľu, aby prišiel ku viere a vraj takýmto spôsobom, by ich predurčil k synovstvu, lebo oni urobili túto voľbu sami od seba. Boh síce vie, čo vyprodukuje padlé ľudské srdce a jeho vôľa, no čo sa týka synovstva, tak tu ide o nové narodenie a teda akt Božej vôle.

Boh nepredzvedel vraj rozhodnutie zo slobodnej vôle človeka uveriť v neho. Predsa ktokoľvek príde ku spasiteľnej viere v Ježiša, tak je to preto, lebo bol Bohom oživený z duchovnej smrti : Ef2 5aj keď sme boli mŕtvi v previneniach, spolu nás oživil s Kristom - milosťou ste spasení - 6a spolu vzkriesil a spolu posadil v ponebeských oblastiach v Kristu Ježišovi,

Takéto predzvedenie je zhodné s vyvolením: „Lebo ktorých predzvedel (vyvolil), tých aj predurčil za súpodobných obrazu svojho Syna.“

Tých aj predurčil za súpodobných – aby sa a teda Božím pôsobením podobali - formovali k obrazu svojho Syna

Alebo ináč povedané

Ján 1:13 ktorí nie z krví ani z vôle tela ani z vôle muža, ale z Boha sú splodení.

Teda môžeme povedať, že - z Božej vôle splodení! Plodenie je aktom Božej vôle, že.

Boh predzvedel - vyvolil ľudí pre seba a vie o nich ešte pred založením sveta. Predurčuje – pôsobí svojou milosťou a mocou, aby boli súpodobní obrazu Jeho Syna. Povoláva ich ku sebe vo viere cieľom spasenia, ospravedlňuje ich skrze túto vieru a nakoniec sa v nich oslávi – a nič ich nemôže odlúčiť od lásky Božej, ktorá je v Kristovi Ježišovi, a nikto ich nevtrhne z ruky Otca na nebesiach. Jemu patrí všetka chvála a sláva!

2Tes 2:13 Ale my sme podlžni ďakovať vždycky Bohu za vás, bratia, milovaní Pánom, že si vás Bôh vyvolil od počiatku cieľom spasenia v posvätení ducha a vo a vo viere pravdy,
1Pet 1:5 ktorí ste mocou Božou strážení vierou cieľom spasenia, ktoré je hotové, aby bolo zjavené v poslednom čase,

Viktorrealita
Príspevky: 1240
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Arminianizmus zbožčil vôľu človeka

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Hosť napísal: Jestliže je napsáno, že "nikdo nepřijde k němu, jestliže by mu to nebylo dáno od Otce" znamená to, že každý člověk je hříchem porušený a sám od sebe není schopen přijít ke Kristu. Na každého ale působí Bůh (Duchem svatým), není to o tom, že by některého pominul.
Áno, človek sám od sebe, nie je schopný prijsť ku Kristu. No Ježiš prišiel zachrániť svoje ovce
Hosť napísal: Rozhodnutí žít s Kristem a následovat ho se může v průběhu života měnit, stačí se podívat do kostelních lavic! Kde jsou lidé, kteří kdysi slibovali následování? Někteří jsou dnes nepřátelé Krista. Naopak se někteří vrátili, to je realita života víry.
Hovoríš z pohľadu človeka, takže je to všeobecný pohľad a z tohto pohľadu to tak vyzerá. No Boží pohľad nie je všeobecný a Boh vie, kto je jeho a kto sa za jeho nasledovníka len vydáva. Ak niekto, kto o sebe tvrdí, že je obráteným – znovuzrodeným a vráti sa k hriešnemu spôsobu života ak nie k horšiemu – nečiní pokánie, tak platí toto príslovie : 2Pet 2:22 Prihodilo sa im, čo hovorí pravdivé príslovie: Pes sa navrátil k svojmu vlastnému vývratku a umytá sviňa pováľať sa v blate.
Falošný brat sa vždy navráti k predošlému spôsobu života, ak nie k horšiemu.
Hosť napísal: Bůh není v roli "bezmocně čekajícího" (vždyť On už dávno ví, jak se kdo rozhodne). Plán záchrany není závislý na lidské vůli, nikde jsem to nepsal, ale člověk sám rozhodne o tom, zda bude plán akceptova.
Ale ako môže plán akceptovať, keď ešte neverí? Dokonca neverí ani, že Boh existuje. Tu vidíme, že niečo sa musí udiať oveľa skôr, ako sa rozhodujeme my. A práve to je Boží oživujúci zásah, ktoré Písmo opisuje ako znovu narodenie, vzkriesenie z duchovnej smrti, oživenie.
Hosť napísal: Za mne se ale Bůh nerozhodne.
Modlíme sa, nech sa stane Božia vôľa a nie naša vôľa.
Hosť napísal: Na námitky, jak to je s nespasenými, kteří nemohou ani (dle Tebe) přijít k Bohu, jsi neodpověděl, stejně jako jsi nereagoval na texty o nabídce spásy pro každého. Myslím, že téma bylo probráno, máš možnost se k tomu vyjádřit, já končím, protože "nejenom diskuzemi živ je člověk".
Na všetko som odpovedal ako Boh používa všetky nádoby. Taktiež som písal, že evanjelium sa zvestuje všetkým ľuďom a ako to máme chápať to - všetkým. Takže tak

Tomáš Plechatýý

Re: Arminianizmus zbožčil vôľu človeka

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatýý »

Viktore my už jsme tu na fóru slyšeli tvé myšlenky a obhajobu predestinace.

Přesto tu nevidím žádné příspěvky lidí, které by si přesvědčil.

Ten odkaz co sem napsal Mikim je dobrý. Doporučuji Ti si ho přečíst.

Připadá mi Viktore, že minimálně v tobě ta věrouka které věříš vede k zaslepenosti, k přehlížení a neochotě přemýšlet nad místy bible, které mluví mimo tvé přesvědčení.

Tvá argumentace není vždy košer, třeba tím, jak pořád opakuješ, že existuje lidský pohled a Boží pohled a že my se musíme na věci dívat z Božího pohledu.

Ne nemusíme! Právě proto je to lidský pohled, protože my jsme lidé a ne Bůh.
Proto se přirozeně jako lidé díváme lidským pohledem a není na tom nic špatného!

Může přece současně plati Boží pohled, kde Bůh od počátku ví jak vše dopadne, ale z pohledu lidí zůstává volba. Pak lidé cítí svobodu a Bůh nepřichází o svou moc, neboť dal lidem svobodu jako dar. Omezil svou moc nad lidmi dobrovolně a za lásky. Už v Ráji jim umožnil, aby jej neposlechli.

Neumíme si představit jaké to je být všemocný, ani jaké to je výt věčný, ani jaké to je být vševědoucí, ani jaké to je vidět všechen čas současně. Neumíme vidět do lidí a jejich nejniternějších pohnutek.

Proto je dobré nevynášet rychlé soudy o lidech.

Pro nás lidi i lidi okolo nás je samozřejmě důležité jakého Boha nám evangelium přináší v našem lidském pohledu.
Ten Boží neumíme zcela pochopit.

Necitlivost, nebo krutost nelze neutralizovat vznešenými slovy o tom jak si to stejně všichni zasloužíme.
Kdyby se tě to týkalo osobně, nějaká ztráta někoho ke komu máš blízký vztah, tak věřím, že bys také projevoval spíše soucit než ,,pravdy" nebo obhajobu jak je to všechno k Boží slávě.
A Boha se věřím týká osobně život každého člověka, Ježíš říká, že nám jsou spočteny i vlasy na hlavě a ani jeden se nezkřiví aniž by o tom Bůh nevěděl.

Tvé podání může být některým lidem překážkou k nalezení Boha - respektive s Bohem jakého představuješ nemusí pak chtít mít nic společného.

Já věřím jak ty bys napsal po arminiánsku, ale nechválím se ani nepovyšuji za to že jsem uvěřil. Vždyť vím, že platí, že každého k sobě přitahuje k Bohu právě on sám, který nás stvořil i neustále udržuje při životě.

Už jen má zkušenost, ale bude určitě takových křesťanů více vyvrací Kalvinistickou tezi, že arminianismus je nebezpečný protože vede ke zbožštění lidské vůle.

Já se naopak obávám že horliví stoupenci tvého pohledu se stanou necitlivými a tvrdými lidmi, kteří neponesou obraz Boha Otce tak laskavého jako to dělal Ježíš.

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: Arminianizmus zbožčil vôľu človeka

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Viktorrealita napísal: 27 Jan 2019, 14:03
Modlíme sa, nech sa stane Božia vôľa a nie naša vôľa.
Nie tak celkom. Otcenas v sebe zahrna cely zoznam prosieb a “bud vola Tvoja“ je iba jednou z nich. Modlitba je vyjednavanie a kompromis uzatvoreny s Bohom. Psychologicky videne ide o sebepoznanie, rozpoznanie vlastnej tuzby a zaroven prijatie hranic, ktore jej stoja v ceste. Ak je nieco ako nit ktora sa tiahne Bibliou, je to modlitba, prosba k Bohu a zaroven viera, ze ju Boh moze vypocut a mozno zmenit beh udalosti v prospech prosiaceho.Posledne slovo sa prenechava Bohu, ale to neznamena, ze slovo cloveka nema vahu. Trufam si povedat, ze ide o uplny zaklad zidovsko-krestanskej viery. Kto vypusti z modlitby cast ludskej tuzby a prosby a ponecha tam iba cast Boziu, podla mna sa ocita v uplne inom ideologickom svete.

Mozno je Pavlova nauka o predurceni zaverom, ktory ucinil, ked videl, ze Pan jeho prosby nevypocul. Ako sam vravi, velmi prosil, ale nebolo mu dane. Toto odmietnutnutie ho mohlo priviest k uvahe, ze Boh si vzdy robi co chce a vsetko predurcil uz pri zalozeni sveta.

Viktorrealita
Príspevky: 1240
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Arminianizmus zbožčil vôľu človeka

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Tomáš Plechatýý napísal: 27 Jan 2019, 14:51
Tvá argumentace není vždy košer, třeba tím, jak pořád opakuješ, že existuje lidský pohled a Boží pohled a že my se musíme na věci dívat z Božího pohledu.

Ne nemusíme! Právě proto je to lidský pohled, protože my jsme lidé a ne Bůh.
Proto se přirozeně jako lidé díváme lidským pohledem a není na tom nic špatného!
Nie, máme myslieť na veci Božie a nie ľudské a teda prijať Božiu vôľu. Ako vidíme je to vážne, ak Ježiš takto nazval Petra:

Evanjelium podľa Matúša 16:23
Ale on sa obrátil a povedal Petrovi: Idi za mnou, satane; pohoršením si mi, lebo nemyslíš na Božie veci, ale na ľudské


Z nedokonalého ľuského pohľadu je to, čo hovorí o sebe Ježiš a čo má teda podstúpiť, neprijateľné. Stačí si pozrieť, ako to vidia humanisti. No a z Božieho pohĺadu je to kľúčové pre spásu Božieho ľudu. No a my máme vidieť práve to - myslieť na Božie veci, aby sme za to dali Bohu chválu a mali nekonečnú vďačnosť . Taký humanista bude tvrdiť, že sa to nemalo stať.

Boh nie len že všetko urobil pre spásu svojho ľudu vopred, ale pôsobí, aby jeho deti v neho a teda to všetko, čo učinil uverili a došli k spaseniu, aby sa oslávil Boh v novom stvorení v Kristu Ježišovi. To je to znovuzrodenie z Ducha - z Boha. Preto Ježiš hovorí o znovuzrodení, ako o podmienke. No a už samotný pojem - narodiť sa znova - z Boha, jasne evokuje, že takéto niečo podstatné, ako je narodenie, sa nedeje z našej vôle. Myslím si, že telesné narodenie je dobrým príkladom, aby si to človek uvedomil. To, že arminiánizmus tvrdí opak toho, je dôkaz bludu tohoto učenia. Ak by narodenie znova - z Boha, bolo aktom našej vôle, tak by sa to nemohlo nazvať narodením, ale nejakým vlastným rozhodnutím.

Viktorrealita
Príspevky: 1240
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Arminianizmus zbožčil vôľu človeka

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Ľudská vôľa nedokáže oživiť duchovne mŕtve srdce človeka

Ak niekto tvrdí, že človek má nejakú iskru života sám v sebe a len ho treba zobudiť a to vôľou človeka, tak je to popretie slov Ježiša Krista, ktorý jasne povedal, že nikto nepríde k nemu, ak mu to nie je dané a teda ak ho nepritiahne Otec na nebesiach. Ak je to teda tak, že jedine Otec na nebesiach priťahuje k pravému Kristu a ľudská vôľa nie je pri tomto rozhodujúcim faktorom, tak zástanci arminiánizmu zišli z cesty, lebo popierajú zvrchovanosť Božiu - jeho vôľu a moc, pri oživení a aj udržiavaní vykúpených. V arminiánizme je potom priestor pre pohnútky k použitiu násilia a teda donucovaniu, ako keby aj takýmto spôsobom sa dalo človeka priviesť k pravému Kristu, ignorujúc pri tom skutočnosť, že jedine Boh oživuje. Týmto sa odoberať chvála, ktorá patrí jedine Bohu a pridáva sa človeku.

Najprv si je treba uvedomiť, čo predchádza skutkom viery – teda skutkom z viery a teda aj donášanie ovocia Ducha. Predsa znovuzrodené srdce a teda viera, aby až následne boli skutky viery a Ovocie ducha, ako prirodzený dôsledok znovuzrodenia z Boha. Teda z viery, aby spása bola jedine z milosti a nie zo skutkov. Hoci znovuzrodenie – teda postavenie vykúpeného, ako dieťaťa Božieho, úzko súvisí z jeho novým životom. Je to práve to znovuzrodenie a teda postavenie, od ktorého závisí nový život vykúpeného. Nový život nemôže predchádzať znovuzrodeniu a postaveniu, do ktorého nás uvádza jedine Boh.

Najprv Boh pripraví zem v srdci človeka, aby bola dobrá na zasiate neporušiteľného Božieho semena Ducha – evanjelia Ježiša Krista. Keďže pri siati Božie semeno spadne aj na cestu, do tŕnia, alebo na skalu, tak úmyslom dobrého hospodára, ktorým Boh je, je siať na ním vopred pripravenú, oživenú a teda dobrú zem. To, že zem v srdci vykúpeného je už pripravená Bohom, tak takéto semeno Ducha sa v srdci vykúpeného zakorení a vyrastie dobrý strom, ktorý už prirodzene donáša dobré ovocie. Tu je zdôraznený princíp: Mat 12:33 Ale urobte strom dobrým, a urobíte i jeho ovocie dobrým;

Aby sa urobil strom dobrým, tak musí vyrásť z dobrého neporušiteľného Božieho semena – Slova Božieho. Ak Boh chce, aby bolo v jeho záhrade dobré ovocie, tak je logické, že tam nezasadí semeno divokej plánky, ale svoje semeno dobrého stromu, ktorý ak vyrastie, tak už prirodzene bude donášať dobré ovocie. Samozrejme, že niektorý strom donáša viacej a iný menej ovocia. Je samozrejme, že Boh, ako dobrý hospodár stromy vo svojej záhrade okopáva, vyživuje, orezáva a teda udržiava, aby donášali čim viac dobrého ovocia.

Arminiánizmus učí, že aj keď zo zlého semena vyrástla divoká plánka – zlý strom, tak sa môže rozhodnúť donášať aj dobré ovocie. To Ale protirečí slovám Ježiša Krista! Matúša 7:18 Dobrý strom nemôže rodiť zlé ovocie ani zlý strom rodiť dobré ovocie.

Je to ako keď si vlk oblečie barančie rúcho, no vždy je to len vlk. To, čo nie je z Božieho semena, tak nepatrí do Božej záhrady a Boh to vytrhá. Ak informácia v semene Ducha pochádza od Boha, tak iba také semeno, je z Božieho Ducha a teda iba to je pravým evanjeliom. Všetky iné semená ducha - učenia, ktoré majú túto informáciu nejakým spôsobom pozmenenú oproti Božiemu semenu, sú iné evanjelia a teda nie sú z Božieho Ducha. Preto, ani to, čo z nich vyrastie nepatrí do Božej záhrady.

Čo z toho vyplýva? No predsa to, že ľudská vôľa nie je rozhodujúcim faktorom pri oživení, znovuzrodení. Nedokáže urobiť zo zlého stromu, strom dobrý, ani nedokáže to, aby zlý strom donášal dobré ovocie. Na to je potrebné Božie neporušiteľné semeno - Slovo, Bohom preoraná a teda oživená zem v srdci človeka a následne Boh pošle rozsievača, aby zasial do takejto zeme Božie semeno Ducha – Slovo evanjelia. Až následne, keď v srdci vyrastie nové vedomie života v Kristu – teda dobrý strom, tak sa dá očakávať, že takýto strom bude prinášať dobré ovocie. To, že všetko je to dielom Boha, tak aj donášanie ovocia je jedine na chválu Božiu, lebo vykúpení sú jeho dielom v Kristu Ježišovi a teda z Božieho semena boli zrodení.

Týmto je uznaná zvrchovanosť Božia vo všetkom a teda aj daná chvála jedine Bohu.

Ľudská vôľa je plne závislá na stavu srdca. Vyberá, z pokladnice srdca len to, čo tam je. Všetko čo vyberie, tak nesie charakter toho, čo je uložené v srdci. Ak je srdce duchovne mŕtve, tak všetko, čo vôľa vyberie je týmto vždy poznačené.

Neexistuje žiadny možný spôsob, ako by sa vôľa mohla rozhodnúť niesť ovocie, ktoré je v protiklade k charaktere jeho srdca. Ak je srdce naplnené bezbožnosťou, tak aj človek prirodzene ponesie ovocie, ktoré bude touto bezbožnosťou vždy poznačené. Ak je srdce naplnené skrze vieru Slovom Božím, tak človek prirodzene ponesie ovocie, ktoré bude niesť charakter Božieho Ducha. Ak je v pokladnici srdca len zhrdzavené železo, tak vôľa človeka nevyberie zlato. Vôľa je vždy závislá na tom, čo je uložené v pokladnici srdca a čo ho aj charakterizuje.
Naposledy upravil/-a Viktorrealita v 28 Dec 2022, 10:33, upravené celkom 1 krát.

Sasko Jasko

Re: Arminianizmus zbožčil vôľu človeka

Neprečítaný príspevok od používateľa Sasko Jasko »

Viktorrealita napísal: 28 Dec 2022, 09:39 Ľudská vôľa nedokáže oživiť duchovne mŕtve srdce človeka
Podľa stránky http://calvingnostic.com/ majú kalvinizmu a gnosticizmus tuto spoločnú vieru:

1) Všetko je predurčené
2) Veriacich od neveriacich odlišuje špeciálne poznanie (Gnosis)
3) Milosť je daná iba vyvoleným
4) Vyvoleny nemôže stratiť milosť bez ohľadu na to, čo robi

Podobnost je v Tom, že:
5) v kalvinizme je človek duchovné mŕtvy a ľudská vôľa nedokáže ho prebudit, v gnosticizme je všetko telesne skazené a nemá podiel na duchovnom

Adventizmus ani s jedným týmto bodom nesúhlasí.

Sasko Jasko

Re: Arminianizmus zbožčil vôľu človeka

Neprečítaný príspevok od používateľa Sasko Jasko »

Pre úplnosť dodávam, že tieto gnosticke idey sa objavili v určitej forme už v listoch apoštola Pavla.

Sasko Jasko

Re: Arminianizmus zbožčil vôľu človeka

Neprečítaný príspevok od používateľa Sasko Jasko »

Viktorrealita napísal: 28 Dec 2022, 09:39 To Ale protirečí slovám Ježiša Krista! Matúša 7:18 Dobrý strom nemôže rodiť zlé ovocie ani zlý strom rodiť dobré ovocie.
Tým by s sa netrápil. Sam Ježiš si tu v jednej minúte protirečí, keď hovorí:

Keď teda vy, hoci ste zlí, viete dávať dobré dary svojim deťom, o čo skôr dá dobré dary váš nebeský Otec tým, čo ho prosia!

Zjavne tu raz plati tak, raz tak, z toho sa nedá vyznať.

Viktorrealita
Príspevky: 1240
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Arminianizmus zbožčil vôľu človeka

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Čím sa najviac definuje gnosticizmus?

No predsa božskou iskrou v človeku, ako keby človek mal život sám v sebe a svojou vôľou dokázal príjsť k pravému poznaniu, alebo prijať od niekoho toto poznanie a súčasne vedieť, že je to jediné pravé a pravdivé. To je skôr charakteristické pre arminiánizmus, keď zbožčil vôľu človeka, ako rozhodujúci faktor pri účinnosti spásy a teda pri oživení. Reformácia a teda aj Kalvinizmus učí, že človek neprichádza sám od seba – svojou vôľou k pravému Kristu a človek je duchovné mŕtvy a sám od seba neschopný vnímať svetlo Božieho Slova a uveriť v pravého Krista. Učí, že jedine Boh oživuje – dáva uši, aby človek počul porozumel a uveril pravému evanjeliu.

Taktiež neviem o tom, že by Kalvíni a teda reformácia, ako celok učila, že Kristus neprišiel v tele a odmietali telo, ako také, čo je ďalší z hlavných charakteristík gnosticizmu, keď ignoruje hriešne telo a teda aj vykúpenie z hriechu a to tým, že Kristus obetoval svoje telo a prelial svoju krv. To reformácia neučí, že Kristus neprišiel v tele a je to len podsúvanie, aby sa dalo ukazovať prstom. Predsa len, čím je naplnené srdce to hovoria aj ústa a tak sa človek aj správa v tele. Nedá sa ignorovať telo, no jedine Duch oživuje. To povedal sám Ježiš. Duchovný človek u reformovaných cirkví sa nechápe ako duch, ale človek, ktorý sa narodil z Ducha – Boha, no je stále v tele. Taktiež aj vzkriesenie pri druhom príchode Krista sa nazýva vzkriesenie do sláveného tela, keďže duchovné oživenie nastáva počas nášho telesného života tu na zemi.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní