V CASD v knize velký spor věků se učení o zavřených dveřích vyřešilo otevřením dveří do druhé části svatyně které, ale říká, že teď k Bohu lze přistoupit pouze tam a ostatní věřící a církve co toto učení nemají tak vlastně k Bohu přístup nemají.
Toto učení nezastávám. Mýlíš se ale v tom, že adventisté tvrdí, že ostatní věřící a církve nemají přístup k Bohu-netvrdí to.
Jinak odpovídáš přesně ve stylu který je důvodem proč se přesouvám - lidé sice podle tebe můžou všichni hledat Boha, ale nemůžou s Bohem v jeho slávě komunikovat zabilo by je to. (Samozřejmě, když ti řeknu a co Enoch, Abraham, Noe, Mojžíš, Ježíš, Pavel, Jan tak začneš hledat výjimky a důvody proč jen oni mohli.
Zařadil jsi Ježíše do jedné řady s Enochem atd., ten tam určitě nepatří. Ale k věci-odpověď je velmi jednoduchá a mohl sis ji najít sám. Kde je napsáno, že Enoch, Abraham či Noe komunikují s Bohem v jeho slávě ve své padlé přirozenosti? Při vstupu do nebe budeme přece proměněni.
Říkáš, že nejsi pyšný ale vděčný. Přesto tě tvá víra vede k nadutosti, protože už jasně víš, že má cesta mne vede ke smrti, vede mne od zdroje od stvořitele už víš, že to budou jen prázdné cisterny co neudrží vodu.
To neříkám já, ale bible, Tvoje cesta Tě skutečně vede od Zdroje života někam pryč. Učení, které to způsobuje je jako děravé cisterny, nenahradí pravdivost Písma. Nějak jsi k svým postojům ale došel, to ví jen Pán. Nemá ale cenu Ti "mazat med okolo pusy" a plácat po ramenou, že jdeš dobrým směrem. No moje, resp. Boží slova si ještě vzpomeneš.
Odsuzuješ ,,Astrální cestování" - ve smyslu vystoupení z fyzického těla a přistoupení do blízkosti Boží, nebo andělů jen mimo tělo a to přesto že o tom bible mluví - Ezechiel, Jan, Pavel, Daniel (2 Kor 12,2) jen tomu bible říká přenesení, Tito lidé se vrátili na zem ale přitom zažili věci mimo pevný prostor a čas.
Překrucuješ moje slova-ptal jsem se v závorce, co že to to astrální cestování je? Já to neznám. Namísto toho mne napadáš...
Uvedené postavy z Písma, které uvádíš, podle mne nic takového jako vystoupení z fyzického těla (jak se to dělá?) neprožili.
Co se týče 2.Kor 12:2 stav nemohl přesně popsat ani Pavel, zřejmě chtěl vyjádřit zkušenost, že člověk, který prožil něco neobvyklého a nevěděl, zda byl na oněch místech v duchu nebo fyzicky. Moc bych to nerozebíral a vůbec už ne jako důkaz nějakého řízeného cestování za Bohem a anděly.
Zase Budeš mi vysvětlovat že to je jen pro některé a ostatní mají smůlu a ani to nemají hledat, i když Boha mají hledat celým srdcem myslí a celou silou?
Vůbec to nemám v úmyslu, máš svobodu hledat, což už jsem psal.
Když verš říká, že ze srdce vychází život - ty říkáš, že jako padlí v srdci život nemáme,
Na text Př.4:23, který jsi komentoval "Stejně vždy budou moci lidé přistupovat k Bohu přímo a kdo ho budou hledat tak ho naleznou a kdo ho budou hledat ve svém srdci tak ho tam naleznou neboť z něj vychází život (z Boha ale i za vašeho srdce - Př 4, 23)" jsem reagoval takto:
S výkladem textu Př 4:23 ale ne-jako padlí lidé Boha v srdci nemáme a nemáme v srdci ani život, tedy věčný. Bůh to tak zařídil, že díky fungování srdce máme život časný. Text chce říci něco jiného, Př 4:21 střez, co je v hloubi srdce (tj. svoje nitro) a to samé opakuje 4:23. Na čistotě srdce bude nakonec nejvíce záležet. Mat 5:8
Takže napsal jsem, že jako padlí lidé nemáme v srdci Boha a věčný život, ten musí přijít zvenčí,nepřekrucuj!
Kdybys to vzal jak to je, tak by ti to zamíchalo jinými částmi bible, vírou a možná i celkovým pohledem na svět, byť je to z bible, tak to radši ne.
Znám pravidla výkladu, takže vím, že jasnými texty se vykládají nejasné, kdo toto pravidlo porušuje, ten ujede.
Sám se tedy neřídíš biblí, ale spíše tradicí, která ti říká, které části bible musíš nadřadit jiným, které ignorovat nebo přeznačit.
Tvá představa o ,,pouze pár základních náboženství" ukazuje, že přemýšlíš o cestách k Bohu pouze v kolektivních systémech.
Kde jsi prosím Tě v mé odpovědi narazil na tradici? Co se týče výkladu, jak jsem napsal-od jednoduchého a srozumitelného k složitějšímu a nejasnému. Tvoje úvaha o tom, jak se řídím při výkladu je zcela mylná.
Co se týče přehledu základních náboženství, jedno jsem zapomněl a to animismus. Je to vlastně okultismus, ale je to přece jen důležitý směr. Pokud nesouhlasíš s mým přehledem, dej svůj, pokud nic nenapíšeš, je to takové plácnutí do větru.
Cesta člověka k Bohu je přece individuální, každý ve svém životě nějak žije a když chce tak hledá Boha - nemusí jít na burgr pouze do hlavních řetězců - Mekáče, KFC nebo burg kinga - může si vyrobit burgr doma sám.
To je právě ono-naivně si sice myslí, že si vyrobil "nový burgr", ale je to v lepším případě stále odvozenina toho, co už zde je. Třeba New age je pouze nový obal starých věcí...
A od každého jiného člověka který sám chce a pěstuje spiritualitu a je ochoten ji projevovat na veřejnosti a sdílet, se mohu něco přiučit. Tak jako přistupoval k Bohu Henoch a podle bible přistoupil, tak se o to snaží po celém světě mnozí další co stejně jako Henoch o Ježíši ani bibli nikdy neslyšeli.
S radostí souhlasím. Nevím ale, proč uvádíš Henocha, o kterém jsou v bibli snad tři věty, ale OK, beru.
Vidím v Křesťanství představeného Milujícího Boha stvořitele, ale také vidím exkluzitvitu - potřebu všem říkat a získat je pro Boha přes jedinného Ježíše a přes jedinnou Bibli, vidím v něm také strach z mnoha věcí, které neznají a které jiní používají také ke hledání Boha nebo k jeho uctívání.
Ano, to jsou klady i zápory projevů víry. Nediv se, "o tom, co jsme zažili s Pánem nemůžeme mlčet".
Někteří se prostě točí v labyrintu biblických veršů které si protiřečí a bojí se z nich vylézt ven, protože tam se necítí bezpečně.
Kolik Křesťanů má svobodu uctívat a hledat Boha naplno, jak to zrovna cítí, aniž by se museli koukat na své spoluvěřící, či části bible a věrouky, zda to taky můžou?
To jsou skutečně závažné otázky, na které si každý křesťan musí odpovědět sám.
Na reakce, které mne budou jen usměrňovat křesťanskou teologickou základkou, jako bych byl malý, asi už nebudu reagovat. Ostatně připadá mi, že ani o moje vysvětlování není zájem a že zájem je hlavně ujistit se, že na všechny mé námitky najdu protiveršíček a ujistím se že jsem stále v pravdě a bezpečí.
No, můžeš si za to trochu sám, protože jsi vlezl na fórum, které probírá slabiny adventismu, jednoho z křesťanských směrů. Malý nejsi, ale domnívám se, že jsi nějak v minulosti vzal víru nějak nesprávně. Podle náznaků si měl v okolí lidi, kteří Tě spíše znechutili. Jak jednou Kristus řekl, "zabraňujete a sami nevcházíte", jojo.
Tvůj odhad, že o Tvé odpovědi není zájem, není správný, stačí se podívat na čtenost, odpověděla Ti už Lída a za sebe mohu říci, že o každé Tvé větě přemýšlím. Jen hlupák má na všechny otázky odpověď ( v biblickém slova smyslu veršíček), ale nelze se bez bolesti zbavit základních postulátů víry, tj. Bůh existuje, je to můj osobní Bůh, miluje mne, Ježíš je můj Spasitel. Bible je pravdivá, je to Boží slovo. Kdo na tom něco trochu změní (viz. třeba diskuze o katolické církví) nebo to ignoruje, zbavuje se sám (má svobodu) vztahu s Bohem.
Přeji Ti, aby jsi našel Boha, možná ho najdeš pevněji, než mnozí z nás a na místě, kde ho nečekáš.