Do dnešního dne jsem se domníval, že Bible nás učí o rovnosti lidí před Bohem, tedy muži i ženy jsou si před Bohem rovni. Jak nesprávná to byla představa!
Díky (pravověrným) bratřím jsem prohlédl. Když se v Písmu hovoří o mužích, rozumí se tím muži, ne „lidské bytosti“ a když o ženách, je jasné že se mluví o „něžném pohlaví“. Vysvětlovat texty na základě rodu (pohlaví) je ten pravý hermeneutický přístup. Platí tedy hierarchie, že žena je podřízena muži jako Ježíš a Duch svatý Otci. Z toho samozřejmě vyplývá, že biblické požadavky pro muže se nevztahují na ženy a požadavky vůči ženám neplatí pro muže.
Zde je několik příkladů: I Tim 2,9 Rovněž ženy ať se oblékají slušně a zdobí se prostě a střízlivě, ne účesy a zlatem, perlami nebo drahými šaty…
Pro muže je naopak dobré, reprezentovat skvěle padnoucím oděvem, brýlemi dobré značky, automobilem, který nedělá ostudu…Vždyť i v přírodě Pán Bůh stvořil samečky pestře zbarvené a samičky nenápadné.
Ex 20,10 Ale sedmý den je den odpočinutí Hospodina, tvého Boha. Nebudeš dělat žádnou práci ani ty ani tvůj syn a tvá dcera ani tvůj otrok a tvá otrokyně ani tvé dobytče ani tvůj host, který žije v tvých branách.
Žena-manželka není zmíněna záměrně. Co platí pro muže, neplatí pro ni. To na ní je, aby se v den sobotní postarala o celou domácnost, ti ostatní totiž musí světit sobotu.
Ex 20,17 Nebudeš dychtit po domě svého bližního. Nebudeš dychtit po ženě svého bližního ani po jeho otroku ani po jeho otrokyni ani po jeho býku ani po jeho oslu, vůbec po ničem, co patří tvému bližnímu.“
Text je naprosto jasný- platí pro muže. Jak by žena mohla dychtit po manželce svého bližního, takové vztahy jsou ohavností…
Možná mi namítnete, že text sice uvádí mužský rod, ale jde o principy. Ubohý člověče, jsi na tom podobně jako jsem byl já před svým prozřením.
O rod jde přece na prvním místě.
Vždyť celá diskuze o možnosti žen vykonávat pověření ordinovaného kazatele je vedeno „rodovou logikou“. Apoštol Pavel píše, aby ženy ve shromáždění mlčely. Ježíš přece nepovolal za svého života do služby žádnou ženu. (Ani učedníka východoasijského nebo afrického původu, ale to sem nepatří). Z této logiky tedy vyplývá výše uvedené poznání.
Takže milí spoluvěřící, nyní, náležitě poučeni, studujte, zkoumejte, přinášejte nové objevy na poli významu biblických textů.
(Volně podle Atoday.org, autor L. Seibold, viz
https://atoday.org/how-the-womens-ordin ... -theology/)