Ordinácia (vysväcovanie)

Diskusia o cirkevnej organizácii.
Tomáš Plechatý

Re: Ordinácia (vysväcovanie)

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatý »

Dušan Seberíni napísal:VIETE ŽE
funkcia evanjelistu bola v CASD zrušená, napriek tomu, že táto funkcia je jednoznačne novozákonne biblická ?
A on dal jedných za apoštolov, jedných za prorokov, jedných za evanjelistov, jedných za pastierov a za učiteľov {Ef 4:11}

VIETE ŽE
toto rozhodnutie vypotil Výbor kazateľského oddelenia čs. únie?

VIETE ŽE
toto rozhodnutie nariaďuje -pre všetkých adventistov- Working Policy?

A VIETE ŽE
99% adventistov nemá ani tušenie, čo j to Working Policy?


No a ja sa pýtam:
Čo budete poslúchať - nariadenia NZ, alebo nariadenia Working Policy?



Ale ty buď triezvy vo všetkom trp, čo prijde zlé,
konaj dielo evanjelistu,
vykonaj svoju službu.

{2Tim 4:5}
Ne
Ne
Ne
Ano
nařízení NZ

ambassador
Príspevky: 2599
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Ordinácia (vysväcovanie)

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Ordinace nebo "vysvědčení" je organizační záležitost církve, která je někdy nesprávně pochopena. Někdy je to vnímáno tak, jako povýšení na vyšší úroveň bytí. Je to jen pověření nad správou určité části společenství.
Oháněnim, že to či ono v NZ není je cesta do slepé uličky. Více jde o to, co slouží pro společenství nějakým přínosem, pomocí, povzbuzenim, budováním, atd.
V NZ je termín, který se víc kloní svým významem třeba dozorci, což v dnešní době je vnímáno (to slovo) nepříjemně.
Uspořádání církve je možné kritizovat, ale k čemu je to dobré?
Working policí možná není tolik známé, ale na co používat cizojazyčné slova, když je to v češtině, slovenštině jen pracovní církevní manuál.
To jak nazveme danou služebnost, není až tak důležité. Podstatné je, zda má ten správný sloužící směr.

Dušan Seberíni
Príspevky: 356
Dátum registrácie: 18 Apr 2016, 22:35
Kontaktovať používateľa:

Re: Ordinácia (vysväcovanie)

Neprečítaný príspevok od používateľa Dušan Seberíni »

ambassador napísal:Ordinace nebo "vysvědčení" je organizační záležitost církve, která je někdy nesprávně pochopena. ... Uspořádání církve je možné kritizovat, ale k čemu je to dobré?
K čomu je to dobré? Aby sa radoví veriaci zobudili.
Poznám na Slovensku miesto, ktoré by sa dalo nazvať pilier adventizmu a tam je naozaj groteskná situácia. Sú tam dva zbory a kazateľ má síce povolenie kazateľovať, a aj zo tri roky kazateľuje, ale ešte stále nie je ozajstný kazateľ. A má aj pomocníka, ktorý tiež kazateľuje, ale nie je ani len neozajstný kazateľ. A tak na vysluhovanie VP vždy pricestuje ozajstný kazateľ, lebo títo dvaja neozajstní sú na také obrady ČO? (málo svätí, málo schopní, nedoukovia a či čo... - )

A tie dva zbory musia čakať, kým "svätí" nadriadení zo združenia uznajú za dobré zakúpiť svätenú vodu a urobiť aj týchto nesvätých svätejšími...
  • HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
CASD v súčasnosti rozlišuje až 5 odtieňov tých, ktorí stoja v kazateľskej službe:

Kazatelia s poverením k duchovenskej službe (ordinovaní) (a k tomu kapláni a úradníci)
Kazatelia s povolením k duchovenskej službe (neordinovaní)
Kazatelia s povolením k duchovenskej službe v nástupnej praxi
Pracovníci s povolením k službe v cirkvi
Kazatelia s čestným poverením (dôchodcovia)

A teraz kuknite tento dokument:
  • KAZATELSKÉ ODDĚLENÍ
    Zpráva pro konferenci unie za období 2009 – 2014
    • Postup při ordinaci kazatelů
    VČSU odebírá úkol pro prozkoušení kandidátů na vysvěcení pro kazatelskou službu Výboru kazatelského oddělení a dle doporučení Working Policy předává tento úkol jednotlivým sdružením, která ustanoví výbor složený z vybraných vysvěcených kazatelů daného sdružení (např. okrskoví kazatelé, vedoucí nástupní praxe kandidátů, administrátoři sdružení, zástupce ČSU (vedoucí kazatelského oddělení), 2 laikové (např. starší nebo vedoucí sboru), kteří na základě kritérií Working Policy budou mít pohovor s kazatelem (případně také i s jeho manželkou). Sbory i nadále mohou iniciovat proces vysvěcení kazatele a dané sdružení si vyžádá jejich vyjádření ohledně doporučení kandidáta na vysvěcení pro kazatelskou službu.
A teraz sa zamyslite:
Kto tu figuruje --- Výbor ČSU, Výbor kazateľského oddelenia, Working Polocy, výbor zložený z...,
Kto tu chýba ----- Chýba už len výbor europskej únie, výbor OSN a výbory slovenského a českého parlamentu...a...a...a...
ambassador napísal:To jak nazveme danou služebnost, není až tak důležité. Podstatné je, zda má ten správný sloužící směr.
Veľmi správne a výstižné. Aj ja si to myslím.

ambassador
Príspevky: 2599
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Ordinácia (vysväcovanie)

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Dušan Seberíni napísal:
ambassador napísal:Ordinace nebo "vysvědčení" je organizační záležitost církve, která je někdy nesprávně pochopena. ... Uspořádání církve je možné kritizovat, ale k čemu je to dobré?
K čomu je to dobré? Aby sa radoví veriaci zobudili.
Poznám na Slovensku miesto, ktoré by sa dalo nazvať pilier adventizmu a tam je naozaj groteskná situácia. Sú tam dva zbory a kazateľ má síce povolenie kazateľovať, a aj zo tri roky kazateľuje, ale ešte stále nie je ozajstný kazateľ. A má aj pomocníka, ktorý tiež kazateľuje, ale nie je ani len neozajstný kazateľ. A tak na vysluhovanie VP vždy pricestuje ozajstný kazateľ, lebo títo dvaja neozajstní sú na také obrady ČO? (málo svätí, málo schopní, nedoukovia a či čo... - )

A tie dva zbory musia čakať, kým "svätí" nadriadení zo združenia uznajú za dobré zakúpiť svätenú vodu a urobiť aj týchto nesvätých svätejšími...
  • HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
CASD v súčasnosti rozlišuje až 5 odtieňov tých, ktorí stoja v kazateľskej službe:

Kazatelia s poverením k duchovenskej službe (ordinovaní) (a k tomu kapláni a úradníci)
Kazatelia s povolením k duchovenskej službe (neordinovaní)
Kazatelia s povolením k duchovenskej službe v nástupnej praxi
Pracovníci s povolením k službe v cirkvi
Kazatelia s čestným poverením (dôchodcovia)

A teraz kuknite tento dokument:
  • KAZATELSKÉ ODDĚLENÍ
    Zpráva pro konferenci unie za období 2009 – 2014
    • Postup při ordinaci kazatelů
    VČSU odebírá úkol pro prozkoušení kandidátů na vysvěcení pro kazatelskou službu Výboru kazatelského oddělení a dle doporučení Working Policy předává tento úkol jednotlivým sdružením, která ustanoví výbor složený z vybraných vysvěcených kazatelů daného sdružení (např. okrskoví kazatelé, vedoucí nástupní praxe kandidátů, administrátoři sdružení, zástupce ČSU (vedoucí kazatelského oddělení), 2 laikové (např. starší nebo vedoucí sboru), kteří na základě kritérií Working Policy budou mít pohovor s kazatelem (případně také i s jeho manželkou). Sbory i nadále mohou iniciovat proces vysvěcení kazatele a dané sdružení si vyžádá jejich vyjádření ohledně doporučení kandidáta na vysvěcení pro kazatelskou službu.
A teraz sa zamyslite:
Kto tu figuruje --- Výbor ČSU, Výbor kazateľského oddelenia, Working Polocy, výbor zložený z...,
Kto tu chýba ----- Chýba už len výbor europskej únie, výbor OSN a výbory slovenského a českého parlamentu...a...a...a...
ambassador napísal:To jak nazveme danou služebnost, není až tak důležité. Podstatné je, zda má ten správný sloužící směr.
Veľmi správne a výstižné. Aj ja si to myslím.
Ordinaci může iniciovat i dotyčný sbor! Což není často, zřejmě jim nevadí, že někdo není ordinován.

Ypso

Re: Ordinácia (vysväcovanie)

Neprečítaný príspevok od používateľa Ypso »

Dávam do pozornosti diplomovú prácu Kataríny Muráňovej na tému
Spor o vysvätenie žien do úradu kazateľa v Cirkvi adventistov siedmeho dňa.
(V prílohe ako pdf)
Prílohy
Spor_o_vysvatenie_zien_Katarina_Muranova.pdf
(362.95 KiB) 249 stiahnutí

Milan
Príspevky: 415
Dátum registrácie: 07 Aug 2016, 05:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Ordinácia (vysväcovanie)

Neprečítaný príspevok od používateľa Milan »

Do dnešního dne jsem se domníval, že Bible nás učí o rovnosti lidí před Bohem, tedy muži i ženy jsou si před Bohem rovni. Jak nesprávná to byla představa!
Díky (pravověrným) bratřím jsem prohlédl. Když se v Písmu hovoří o mužích, rozumí se tím muži, ne „lidské bytosti“ a když o ženách, je jasné že se mluví o „něžném pohlaví“. Vysvětlovat texty na základě rodu (pohlaví) je ten pravý hermeneutický přístup. Platí tedy hierarchie, že žena je podřízena muži jako Ježíš a Duch svatý Otci. Z toho samozřejmě vyplývá, že biblické požadavky pro muže se nevztahují na ženy a požadavky vůči ženám neplatí pro muže.
Zde je několik příkladů: I Tim 2,9 Rovněž ženy ať se oblékají slušně a zdobí se prostě a střízlivě, ne účesy a zlatem, perlami nebo drahými šaty…
Pro muže je naopak dobré, reprezentovat skvěle padnoucím oděvem, brýlemi dobré značky, automobilem, který nedělá ostudu…Vždyť i v přírodě Pán Bůh stvořil samečky pestře zbarvené a samičky nenápadné.
Ex 20,10 Ale sedmý den je den odpočinutí Hospodina, tvého Boha. Nebudeš dělat žádnou práci ani ty ani tvůj syn a tvá dcera ani tvůj otrok a tvá otrokyně ani tvé dobytče ani tvůj host, který žije v tvých branách.
Žena-manželka není zmíněna záměrně. Co platí pro muže, neplatí pro ni. To na ní je, aby se v den sobotní postarala o celou domácnost, ti ostatní totiž musí světit sobotu.
Ex 20,17 Nebudeš dychtit po domě svého bližního. Nebudeš dychtit po ženě svého bližního ani po jeho otroku ani po jeho otrokyni ani po jeho býku ani po jeho oslu, vůbec po ničem, co patří tvému bližnímu.“
Text je naprosto jasný- platí pro muže. Jak by žena mohla dychtit po manželce svého bližního, takové vztahy jsou ohavností…
Možná mi namítnete, že text sice uvádí mužský rod, ale jde o principy. Ubohý člověče, jsi na tom podobně jako jsem byl já před svým prozřením.
O rod jde přece na prvním místě.
Vždyť celá diskuze o možnosti žen vykonávat pověření ordinovaného kazatele je vedeno „rodovou logikou“. Apoštol Pavel píše, aby ženy ve shromáždění mlčely. Ježíš přece nepovolal za svého života do služby žádnou ženu. (Ani učedníka východoasijského nebo afrického původu, ale to sem nepatří). Z této logiky tedy vyplývá výše uvedené poznání.
Takže milí spoluvěřící, nyní, náležitě poučeni, studujte, zkoumejte, přinášejte nové objevy na poli významu biblických textů. :)

(Volně podle Atoday.org, autor L. Seibold, viz https://atoday.org/how-the-womens-ordin ... -theology/)

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: Ordinácia (vysväcovanie)

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Milan napísal: 30 Aug 2018, 19:06 Ježíš přece nepovolal za svého života do služby žádnou ženu. (Ani učedníka východoasijského nebo afrického původu, ale to sem nepatří).
Pretoze v Judey ziadni aziati a cernosi neboli. Preto ich ani povolat nemohol. No zien tam bolo velmi vela a keby to Jezis povazoval za dobry napad, mohol lahko nejaku povolat.

Milan
Príspevky: 415
Dátum registrácie: 07 Aug 2016, 05:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Ordinácia (vysväcovanie)

Neprečítaný príspevok od používateľa Milan »

Ježíš nepůsobil pouze (hlavně) v Judsku, ale především v (pohanské) Galileji, byl i na území Syro-Fénicie, Pereje a Itureje, tedy na území dnešního Izraele, Libanonu, Sýrie a Jordánska. Zmínka o Východní Asii byla nadsázka, ale Ježíš nepovolal ani věřící muže z řecké diaspory, etiopské proselyty, Samařany...
Kromě toho, argumentovat věcně proti nadsázce je minutí cíle... :)

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: Ordinácia (vysväcovanie)

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Milan napísal: 31 Aug 2018, 18:36 Ježíš nepůsobil pouze (hlavně) v Judsku, ale především v (pohanské) Galileji, byl i na území Syro-Fénicie, Pereje a Itureje, tedy na území dnešního Izraele, Libanonu, Sýrie a Jordánska. Zmínka o Východní Asii byla nadsázka, ale Ježíš nepovolal ani věřící muže z řecké diaspory, etiopské proselyty, Samařany...
Jezisa pohania absolutne vobec nezaujimali. Na viacerych miestach jasne hovori ze je poslany iba k Izraelitom. Ked vysiela ucenikov jasne hovori, nech sa rovno vykaslu na pohanov. Jezis povazoval Kanaancov a pravdepodobne vsetky ine rasy za psov.

Týchto dvanástich Ježiš vyslal a prikázal im: „K pohanom nezabočujte a do samarijských miest nevchádzajte; choďte radšej k ovciam strateným z domu Izraela!

Potom vyšiel odtiaľ Ježiš a odišiel do krajov Týru a Sidona. A hľa, kananejská žena z toho kraja vyšla, kričala a hovorila: Zmiluj sa nado mnou, Pane, Synu Dávidov! Moja dcéra sa strašne trápi, posadlá démonom. Ale on jej neodpovedal ani slova. Vtedy pristúpili jeho učeníci, prosili ho a hovorili: Odbav ju, lebo kričí za nami. Ale on odpovedal a riekol: Nie som poslaný, iba k ovciam, zahynulým z domu Izraelovho. A ona prijdúc klaňala sa mu a vravela: Pane, pomôž mi! A on odpovedal a riekol: Nepatrí sa vziať chlieb deťom a hodiť ho šteňatám.

Milan
Príspevky: 415
Dátum registrácie: 07 Aug 2016, 05:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Ordinácia (vysväcovanie)

Neprečítaný príspevok od používateľa Milan »

Vybírání pouze toho , co se mi hodí, a zamlčení ostatního, je v lepším případě neznalost, v horším manipulace. Stačí si přečíst celý text z Matoušova evangelia, aby se "logovo"tvrzení ukázalo jako liché
Mt 15: 21 nn: Ježíš odtud odešel až do okolí Týru a Sidónu. 22A hle, jedna kananejská žena z těch končin vyšla a volala: „Smiluj se nade mnou, Pane, Synu Davidův! Má dcera je zle posedlá.“23Ale on jí neodpověděl ani slovo. Jeho učedníci přistoupili a žádali ho: „Zbav se jí, vždyť za námi křičí!“24On odpověděl: „Jsem poslán jen ke ztraceným ovcím z lidu izraelského.“25Ale ona přistoupila, klaněla se mu a řekla: „Pane, pomoz mi!“26On jí odpověděl: „Nesluší se vzít chléb dětem a hodit jej psům.“27A ona řekla: „Ovšem, Pane, jenže i psi se živí z drobtů, které spadnou ze stolu jejich pánů.“28Tu jí Ježíš řekl: „Ženo, tvá víra je veliká; staň se ti tak, jak chceš.“ A od té hodiny byla její dcera zdráva.
Jiný příběh je zapsán například zde: Jan 4:1-43, Ježíš a samařská žena u Jákobovy studny.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných