Předseda Ted Wilson vítá i Vatikánskou vlajku jako součást adventní rodiny :)

Diskusia o cirkevnej organizácii.
Neregistrovaný

Re: Předseda Ted Wilson vítá i Vatikánskou vlajku jako součást adventní rodiny :)

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Jak jsi přišel na to, že SJ chtějí oslabit myšlenku, že VP bude do doby, dokud Pán nepřijde? Vždyť sami večeři Páně mají 1x za rok dokud Ježíš nepřijde, i když podle nich už tady je tajně neviditelně :).
Mikime, vždyť jsi si na to odpověděl sám. Pokud už Kristus přišel, tak už VP nemají slavit.
Večeře Páně by neměla být rutina, ale svátkem a jakýkoliv svátek slavíme kolikrát za rok? Maximálně 1x. Kolikrát v roce Ježíš zemřel? Přece jednou a to na velikonoce, takže by večeře Páně měla být jen 1x v období velikonoc. Ale chápu, že adventisté jsou moc velcí hříšníci a potřebují "večeřet s Pánem" 4x za rok:), nemluvě o katolících a mormonech každý týden.
Ani rutinou není, to není přijímání v kostele. VP není světský svátek, nelze to srovnávat, činíme VP na Kristovu památku. O čase a četnosti slavení Kristus řekl, "kdykoliv budete píti.."
Myslím, že hříšnost (adventistů, katolíků..) chápeš chybně, ale to je jiná diskuze.
Já ne, ale Ježíš víru v něj potvrdil dobrými skutky ke spasení na 100% v Mt. 25 kap., buď věříš Ježíši co učil nebo ne.
Mikime, směšuješ dvě věci-víru, potvrzenou skutky (navíc nezištnými) se svým tvrzením, že jsme pro ně spaseni. Nejsme, Ježíš neučil, že jsme pro ně spaseni. Buď věříš Ježíši nebo ne.
Kolikrát za celý svůj život na zemi učil Ježíš, že každý bude spasený z milosti jako Božího daru?
Ježíš učil, že ten, kdo v něho věří, bude spasen:
Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný. Vždyť Bůh neposlal svého Syna na svět, aby svět soudil, ale aby skrze něj byl svět spasen. Kdo v něho věří, není souzen. Kdo nevěří, již je odsouzen, neboť neuvěřil ve jméno jednorozeného Syna Božího.
Ježíš neučil, že spasen bude každý, ale každý, kdo uvěří v Krista nebude odsouzen, dostane tedy milost.
Ap. Pavel tak prohlašuje a učí úplně něco jiného než Ježíš, dává přednost skutkům a vírou v něj před čímkoliv jiným.
Ap. Pavel se stal "bohem" křesťanům namísto Krista, jehož slova skrze Bibli křesťané neberou vážně a nevěří jim.
Ap. Pavel si vymyslel, že se setkal s Kristem na poušti, aniž by měl jediného svědka a sám se prohlásil apoštolem. Někteří apoštolové si s ním a jeho učením nerozuměli. Ap. Pavel nikdy nechodil na zemi s Kristem a neučil se od něj, na rozdíl od ostatních apoštolů.
Tady už se Mikime dostáváš na půdu nevěrohodnosti Písma, protože neuznáváš listy Pavla. Zákoníci nemají obecně Pavla rádi, protože jim nabourává jejich jistotu skutkaření. Komentovat to asi nemá cenu, opustil jsi autoritu Písma, ale to je již vidět delší dobu.
Jakubův 2:18 Někdo však řekne: "Jeden má víru a druhý má skutky." Tomu odpovím: Ukaž mi tu svou víru bez skutků a já ti ukážu svou víru na skutcích.
Jakubův 2:20 Neuznáš, ty nechápavý člověče, že víra bez skutků není k ničemu?
Jakubův 2:21 Což nebyl náš otec Abraham ospravedlněn ze skutků, když položil na oltář svého syna Izáka?
Jakubův 2:24 Vidíte, že ze skutků je člověk ospravedlněn, a ne pouze z víry!
Jakubův 2:25 Což nebyla i nevěstka Rachab podobně ospravedlněna ze skutků, když přijala posly a propustila je jinou cestou? -
Jakubův 2:26 Jako je tělo bez ducha mrtvé, tak je mrtvá i víra bez skutků.
Známá pasáž byla předmětem diskuzí už ve středověku. Dokonce jsi vybral pár veršů a ani jsi je nekomentoval.
Je potřeba si položit otázku, o čem je řeč? Je o spasení ze skutků? Nebo je to o praktických projevech víry? Co řeší Jakub? Na co reaguje? V tomto případě nemá cenu předkládat hotový výklad, ale ani v jednom veršů Jakub netvrdí, že jsme spaseni pro své skutky.
Hezky jsme se dostali daleko od domnělého uctívání Vatikánu, že jo?

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Předseda Ted Wilson vítá i Vatikánskou vlajku jako součást adventní rodiny :)

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

...Mikime, směšuješ dvě věci-víru, potvrzenou skutky (navíc nezištnými) se svým tvrzením, že jsme pro ně spaseni. Nejsme, Ježíš neučil, že jsme pro ně spaseni. Buď věříš Ježíši nebo ne.

Ježíš u Mt. 25 také mluvil o tom, že ten kdo bude dělat dobré skutky půjde do věčného života a kdo ne tak do věčného zatracení a nespojoval zde víru v něj potvrzovanou dobrými skutky, to je snad samozřejmé, že ten kdo uvěřil v Ježíše Mesiáše dělá automaticky dobré skutky. Ale pokud je můžeš dělat a přitom je neděláš pak budeš dle Ježíše zatracen (a také když v něj neuvěříš).

Pokud se chceš zúčastnit svatby Beránkovy tak musíš být spravedlivý a svatý a konat dobré skutky.

Zjevení Janovo 19:5  A od trůnu zazněl hlas: "Zpívejte Bohu našemu všichni jeho služebníci, kteří se ho bojíte, malí i velicí."
6  A slyšel jsem zpěv jakoby ohromného zástupu, jako hukot množství vod a jako dunění hromu: "Haleluja, ujal se vlády Pán Bůh náš všemohoucí.
7  Radujme se a jásejme a vzdejme mu chválu; přišel den svatby Beránkovy, jeho choť se připravila
8  a byl jí dán zářivě čistý kment, aby se jím oděla." Tím kmentem jsou spravedlivé skutky svatých.
9  Tehdy mi řekl: "Piš: Blaze těm, kdo jsou pozváni na svatbu Beránkovu." A řekl mi: "Toto jsou pravá slova Boží."

...Tady už se Mikime dostáváš na půdu nevěrohodnosti Písma, protože neuznáváš listy Pavla. Zákoníci nemají obecně Pavla rádi, protože jim nabourává jejich jistotu skutkaření. Komentovat to asi nemá cenu, opustil jsi autoritu Písma, ale to je již vidět delší dobu.

Písmo a v něm nový zákon napsali a poskládali jen lidé, jen evangelií bylo přes 200 ze kterých na koncilu vybrali 4 + další knihy a schválil to co bude v Písmu císař Konstantin a nikoliv Bůh jak se nám mnozí snaží namluvit. Věřím, že skrze Bibli mluví Bůh, jeho syn Ježíš, mnozí proroci a apoštolové, ale je tam i spousta věcí, které napsali jen lidé či to také opsali jako EGW odjinud. Určitě nevěřím, že každé slovo v Bibli je od Boha a je třeba to rozeznávat.

...Je potřeba si položit otázku, o čem je řeč? Je o spasení ze skutků?

Jakubův 2:24 Vidíte, že ze skutků je člověk ospravedlněn, a ne pouze z víry!

Ospravedlněn = spasen!

Neregistrovaný

Re: Předseda Ted Wilson vítá i Vatikánskou vlajku jako součást adventní rodiny :)

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Ježíš u Mt. 25 také mluvil o tom, že ten kdo bude dělat dobré skutky půjde do věčného života a kdo ne tak do věčného zatracení a nespojoval zde víru v něj potvrzovanou dobrými skutky, to je snad samozřejmé, že ten kdo uvěřil v Ježíše Mesiáše dělá automaticky dobré skutky. Ale pokud je můžeš dělat a přitom je neděláš pak budeš dle Ježíše zatracen (a také když v něj neuvěříš).
Už jsem to komentoval, ale napíšu zase pár vět. Podobenství není o tom, že kvůli dobrým skutkům se lidé dostanou do nebe. Lidi, kteří druhým sloužili, si žádné zásluhy nepřipisovali a ani si svou službu neuvědomovali. Pasáž tedy nelze použít na tvrzení, že jsme spaseni pro dobré skutky.
Pokud se chceš zúčastnit svatby Beránkovy tak musíš být spravedlivý a svatý a konat dobré skutky.
Zjevení Janovo 19:5 A od trůnu zazněl hlas: "Zpívejte Bohu našemu všichni jeho služebníci, kteří se ho bojíte, malí i velicí."
6 A slyšel jsem zpěv jakoby ohromného zástupu, jako hukot množství vod a jako dunění hromu: "Haleluja, ujal se vlády Pán Bůh náš všemohoucí.
7 Radujme se a jásejme a vzdejme mu chválu; přišel den svatby Beránkovy, jeho choť se připravila
8 a byl jí dán zářivě čistý kment, aby se jím oděla." Tím kmentem jsou spravedlivé skutky svatých.
9 Tehdy mi řekl: "Piš: Blaze těm, kdo jsou pozváni na svatbu Beránkovu." A řekl mi: "Toto jsou pravá slova Boží."
V uvedené pasáži z bible taky není nic o tom, že musíme dělat dobré skutky pro spasení. Kmentem spravedlivých jsou spravedlivé skutky, které nám samozřejmě Bůh připravil, sami od sebe bychom je těžko dělali.(Ef 2:10). Dobré skutky jistě lidi zdobí (skauti mají povinnost udělat alespoň jeden denně), ale nejsme pro ně spaseni.
Písmo a v něm nový zákon napsali a poskládali jen lidé, jen evangelií bylo přes 200 ze kterých na koncilu vybrali 4 + další knihy a schválil to co bude v Písmu císař Konstantin a nikoliv Bůh jak se nám mnozí snaží namluvit. Věřím, že skrze Bibli mluví Bůh, jeho syn Ježíš, mnozí proroci a apoštolové, ale je tam i spousta věcí, které napsali jen lidé či to také opsali jako EGW odjinud. Určitě nevěřím, že každé slovo v Bibli je od Boha a je třeba to rozeznávat.
Tak to jsi se dostal dost do ošemetné situaci, ale můžeš si za to úplně sám. Je to tedy tak, že Ty teď rozhoduješ, co je v bibli od Pána Boha a co ne, resp., když tvrdíš, že bibli napsali a poskládali "jen lidé", tak zřejmě už nevěříš v inspiraci.
To si nedovolili jiní borci takovýto přístup...císař Konstantin schválil, co bude v Písmu? Odkud bereš takové názory?
...Je potřeba si položit otázku, o čem je řeč? Je o spasení ze skutků?
Jakubův 2:24 Vidíte, že ze skutků je člověk ospravedlněn, a ne pouze z víry!
Ospravedlněn = spasen!
Jakub vyvrací názor, že člověk může mít víru bez konání dobrých skutků (Jakub 2:20-26). Jakub neříká, že ospravedlněni jsme skrze víru a skutky, ale že člověk, který byl skutečně ospravedlněn skrze víru, bude ve svém životě dělat dobré skutky. Tvrdí-li někdo, že je věřící, a nečiní dobré skutky ve svém životě – pravděpodobně nemá pravou víru v Krista (Jakub 2:14; 2:26).
Polemizoval bych i s Tvým názorem, že "ospravedlněn=spasen" ve spojení s texty Jakuba o skutcích. Spasení určitě předpokládá ospravedlnění, ale ne na základě skutků Řím 3:20, Gal 2:16.3:11, Ef 2:9, ale spasení bude vždy na základě milosti Spasitele.(Sk 15:11).

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Předseda Ted Wilson vítá i Vatikánskou vlajku jako součást adventní rodiny :)

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

...Podobenství není o tom, že kvůli dobrým skutkům se lidé dostanou do nebe. Lidi, kteří druhým sloužili, si žádné zásluhy nepřipisovali a ani si svou službu neuvědomovali. Pasáž tedy nelze použít na tvrzení, že jsme spaseni pro dobré skutky.

Říká-li něco Ježíš tak to nemusí být vždy jen podobenství a v tomto případě je to 100% pravda buď tomu věříš a jsi Kristovec nebo jak píšeš tomu nevěříš a jsi spíše Pavlovec, který učí druhé o spaseni z milosti o čemž se Ježíš a ani další apoštolové kromě cca 1x Petra nikdy nezmínili a jistě by se o tom Ježíš zmínil vícekrát, pokud by to bylo důležité. Takže nebylo důležité spojovat spasení s milostí tak jak na to tlačí dnes Pavlovci jímž se ap.Pavel stal téměř bohem.
Je samozřejmé, že se Kristovci svými skutky nechlubí.

...V uvedené pasáži z bible taky není nic o tom, že musíme dělat dobré skutky pro spasení. Kmentem spravedlivých jsou spravedlivé skutky, které nám samozřejmě Bůh připravil, sami od sebe bychom je těžko dělali.(Ef 2:10).

Je tam, že ti kdo ty dobré skutky dělají budou na svatbě Beránkově. Čili z toho vyplývá nebudou tam ti co dobré skutky nedělají a tudíž nebudou spaseni.
Ne každý dobrý skutek nám připravil Bůh, spoustu možná i většinu dobrých skutků děláme sami ze sebe, protože chceme a máme dobré srdce. Spravedliví se nechlubí svými skutky a nečekají až jim Bůh nějakou možnost pro dobrý skutek dohodí.

...Je to tedy tak, že Ty teď rozhoduješ, co je v bibli od Pána Boha a co ne, resp., když tvrdíš, že bibli napsali a poskládali "jen lidé", tak zřejmě už nevěříš v inspiraci.
To si nedovolili jiní borci takovýto přístup...císař Konstantin schválil, co bude v Písmu? Odkud bereš takové názory?

Inspirovaní jsou ti co jim Bůh dal vidění nebo je oslovil skrze sny nebo jim přímo něci osobně řekl nebi skrze Ježíše.
Nastuduj sina internetu kdo stal při vzniku nového zákona kdo o čem rozhodoval kdo schvaloval apod.

Kanonizace křesťanských textů proběhla kolem let 170 až 220 n. l.[11] Podle díla Dějiny křesťanství[12] existovalo na konci 2. stol. n. l. ohromné množství písemného materiálu, který pokrýval širokou oblast různých nauk, mnohdy si vzájemně protiřečících. Křesťanské církve tato skutečnost trápila. Vznikly dva směry kanonizace. Radikální směr, který zastupoval např. Markión, redukoval Nový zákon pouze na autentický pavlovský korpus.[14] Ježíš jako historická postava v textech mizel a docházelo k naprostému odtržení helenizovaného křesťanství od původního judaismu.
Opačný trend preferoval široce pojatý kánon, který by prohloubil přitažlivost učení pro co nejširší skupinu věřících. Znamenal však existenci mnoha teologických, etických i historických rozporů. Proto byla později (3. až 5. století) mnohá evangelia opět z kánonu vyjímána. Jiná díla byla v kánonu ponechána jen proto, že byl jejich autorovi připsán i text cizí, a nebezpečně znějící původní dílo tak bylo otupeno (např. evangelium Janovo a jemu později připsané tři epištoly). Mezi navzájem si konkurujícími středisky křesťanství, a nejvíce mezi východní a západní skupinou, docházelo k neustálému boji o podobu kánonu. Texty považované některými autoritami za jednoznačně kanonické byly jinými autoritami z kánonu odstraňovány. V prvých třech stoletích našeho letopočtu kolovalo mezi křesťany přibližně 200 různých evangelií. Z nich byly nakonec do Nového zákona vybrány čtyři.
Celý proces kanonizace byl v podstatě dovršen roku 367, kdy Athanasios uvedl soupis kanonizovaných textů.[12] Prvý kompletní soupis kanonických knih pochází z roku 382. O kánonu se však stále vedly diskuze, nejvíce snad o knize 2. list Petrův a Zjevení.[13]Většina křesťanských církví však v novozákonním kánonu ponechala 27 knih a z hebrejské Bible převzala 39 knih.

Křesťanský apologeta R.Sisson[15] píše:
Ve skutečnosti, se po smrti Ježíše objevila celá záplava knih, ve kterých se tvrdilo, že jsou inspirovány ... Spory o to, které z nich jsou pravé, byly tak silné, že probíhaly po staletí. Nakonec, v pátém století, skupina církevních hodnostářů svolala koncil a nechala hlasovat. 66 knih zahrnutých do naší Bible bylo prohlášeno za Písmo volbou 568 proti 563.
Ovšem i mezi křesťany lze nalézt skupiny věřících, které přijímají jako boží slovo i texty mnohem mladší. Mormoni například na stejnou úroveň jako Bibli staví i Knihu Mormon.

http://www.myty.cz/view.php?nazevclanku ... 2005040004

Viktorrealita
Príspevky: 1240
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Předseda Ted Wilson vítá i Vatikánskou vlajku jako součást adventní rodiny :)

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Nech by bolo aj milión rôzných biblii a učení, tak Ježiš jasne povedal:

Ján 10:27 Moje ovce čujú môj hlas, a ja ich znám, a nasledujú ma,

Svätý Duch zjavuje v srdci znovuzrodeného, ktoré slová a ich výklad sú od Krista a ktoré sú z iného ducha. Preto Kristove ovce čujú iba na jeho hlas. No a preto v neho aj uveria a teda nasledujú ho. No a k cudzím pastierom nikdy nepôjdu.

Duchovná mŕtvola nevníma svetlo Božieho Slova presne tak, ako telesná mŕtvola nevníma svetlo sĺnka. Ako sa dá rozlíšiť, čo je falošné a čo je to pravé, teda to, čo učil Kristus? Duchovné mŕtvoly vlastným rozumom a inteligenciou sami neožijú, aby dokázali vnímať svetlo Božieho Slova a nasledovať ho. Ako vieme, tak práve vzdelaní a inteligentní ľudia odmietajú pravého Krista a je to práve to pyšné ego.

Stačí si vyhľadať, koľko-krát sa objavuje v Písme : "kto má uši na to, aby počul, nech počuje". Ináč povedané – komu je to dané od Otca, aby prišiel ku Kristu a teda, kto má srdce oživené Otcom na nebesiach, aby dokázalo vnímať svetlo Božieho Slova, prijalo ho spasiteľnou vierou a tak nasledovalo pravého Krista. Nikto totiž nepríde k pravému Kristu, ak ho predtým nepritiahne Otec na nebesiach.

Hoci sa evanjelium Ježiša Krista rozosieva všade naokolo, tak vidíme, že táto Pravda – evanjelium Ježiša Krista, je adresovaná iba tým, ktorí majú uši na to, aby ju počuli. Semeno Ducha – Slovo Božie sa zakorení iba v takom srdci, ktoré je vopred pripravené, preorané Otcom na nebesiach a to na zasiatie tohto Božieho semena - Slova, aby sa teda zakorenilo a vyrástol strom, ktorý už bude donášať dobré ovocie, na Božiu chválu.

Prečo niekto nemá uši na to, aby dokázal vnímať Pravdu Božiu a uveril jej? Je to otázka vôle, či snáď rozumu, alebo vzdelania? To ťažko! Musí tomu niečo dôležité predchádzať a práve o tom jasne hovorí Ježiš: Ján 10:26 ale vy neveríte, pretože nie ste z mojich oviec, ako som vám už povedal.

Teda vieme, čo predchádza tomu, aby niekto uveril v pravého Krista. Je to vyvolenie - oživenie - pritiahnutie Otcom a tak sa stáva Kristovou ovcou ešte predtým, ako uverí : Ján 10:27 Moje ovce čujú môj hlas, a ja ich znám, a nasledujú ma,

No a vieme aj to, prečo niektorí neuveria v pravého Krista - “pretože nie ste z mojich oviec“

Taktiež nové narodenie zo Svätého Ducha naznačuje, že nové narodenie, nie je aktom Božieho dieťaťa, ale Božej vôle. Tak, ako telesné dieťa sa nemôže rozhodnúť predtým, ako sa vôbec narodí, tak podobne ani znovuzrodený z Ducha – dieťa Božie sa nemôže rozhodnúť predtým, ako sa narodí z ducha.

Ako vidíme tak rozum - inteligencia, vzdelanie, ani vôľa človeka, v tomto prípade nerozhoduje, lebo tomu predchádza oveľa dôležitejšia vec a to je duchovné oživenie Otcom na nebesiach, aby už človek dokázal vnímať svetlo Božieho Slova. Až tak ho dokáže prijať spasiteľnou vierou. Až následne sa začne vytvárať v srdci vykúpeneho nové a večné vedomie života v Kristu.

Písmo jasne odpovedá mnohými spôsobmi. Totižto duchovná mŕtvola nevníma svetlo Božieho Slova, až pokým sa nezobudí a to oživená Bohom.

Rim 11:8 Zrovna jako je napísané: Bôh im dal ducha hlbokého spánku. oči, aby nevideli, a uši aby nepočuli, až do dnešného dňa.

No a niektorých zobudí, aby ich oči videli a ich uši počuli, na hlas pravého Krista.
Naposledy upravil/-a Viktorrealita v 04 Júl 2022, 06:22, upravené celkom 1 krát.

Neregistrovaný

Re: Předseda Ted Wilson vítá i Vatikánskou vlajku jako součást adventní rodiny :)

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Říká-li něco Ježíš tak to nemusí být vždy jen podobenství a v tomto případě je to 100% pravda buď tomu věříš a jsi Kristovec nebo jak píšeš tomu nevěříš a jsi spíše Pavlovec, který učí druhé o spaseni z milosti o čemž se Ježíš a ani další apoštolové kromě cca 1x Petra nikdy nezmínili a jistě by se o tom Ježíš zmínil vícekrát, pokud by to bylo důležité. Takže nebylo důležité spojovat spasení s milostí tak jak na to tlačí dnes Pavlovci jímž se ap.Pavel stal téměř bohem.
Je samozřejmé, že se Kristovci svými skutky nechlubí.
Mikime, nestav se do role toho, který druhé vydírá odpovědí na své konstrukce "jestli tomu věříš, tak jsi..", jestli tomu nevěříš...
Kristus a Pavel nejsou v rozporu, pokud bych tomu věřil, musel bych vyhodit půl Nového zákona. Ty jsi ale došel na místo, kdy už opouštíš autoritu Písma. Na otázku, kde se píše o tom, že jsme spaseni pro své skutky jsi neodpověděl.
Je tam, že ti kdo ty dobré skutky dělají budou na svatbě Beránkově. Čili z toho vyplývá nebudou tam ti co dobré skutky nedělají a tudíž nebudou spaseni.
Ne každý dobrý skutek nám připravil Bůh, spoustu možná i většinu dobrých skutků děláme sami ze sebe, protože chceme a máme dobré srdce. Spravedliví se nechlubí svými skutky a nečekají až jim Bůh nějakou možnost pro dobrý skutek dohodí.
O spasení bude rozhodovat (naštěstí) Pán Bůh a ne Tvoje domněnky. Vzhledem k naší hříšnosti občas (velmi málo) děláme dobré skutky, které nám Otec připravil. Nemáme z přirozenosti dobré srdce, ale naopak hříšné a potřebujeme očištění a vykoupení. Člověče, za chvíli takto dojdeš k budhismu!
Inspirovaní jsou ti co jim Bůh dal vidění nebo je oslovil skrze sny nebo jim přímo něci osobně řekl nebi skrze Ježíše.
Nastuduj sina internetu kdo stal při vzniku nového zákona kdo o čem rozhodoval kdo schvaloval apod.
Rady "nastuduj si na internetu" jistě každý miluje a je to takový zoufalý pokus se obhájit a nějak nad druhým povýšit. Já třeba věřím, že autor evangelia Lukáš byl inspirovaný, přitom nevím o tom, že by měl vidění, s Ježíšem se asi nesetkal, jeho inspirace spočívala v tom, že uměl z různých záznamů vybrat, co bylo potřebné.
Křesťanský apologeta R.Sisson[15] píše:
Ve skutečnosti, se po smrti Ježíše objevila celá záplava knih, ve kterých se tvrdilo, že jsou inspirovány ... Spory o to, které z nich jsou pravé, byly tak silné, že probíhaly po staletí. Nakonec, v pátém století, skupina církevních hodnostářů svolala koncil a nechala hlasovat. 66 knih zahrnutých do naší Bible bylo prohlášeno za Písmo volbou 568 proti 563.
Ovšem i mezi křesťany lze nalézt skupiny věřících, které přijímají jako boží slovo i texty mnohem mladší. Mormoni například na stejnou úroveň jako Bibli staví i Knihu Mormon.
http://www.myty.cz/view.php?nazevclanku ... 2005040004
Mikime, v předešlém komentáři jsi tvrdil, že o tom, co patří do bible rozhodoval císař Konstantin, teď si zase bereš informace z webu o mýtech..
Vidím to tak, že pokračuje Tvůj duchovní sestup-od fanatického obhájce EGW, přes čistý legalismus a víru v samozbavení se hříchu až k znevážení bible. Člověče, Ty skončíš v nějakém horském klášteře v Tibetu! Mně to nevadí, alespoň už jsem nebudeš psát :D

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Předseda Ted Wilson vítá i Vatikánskou vlajku jako součást adventní rodiny :)

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

...Kristus a Pavel nejsou v rozporu, pokud bych tomu věřil, musel bych vyhodit půl Nového zákona.
Třeba se o tom píše zde:
https://www.sevenroses.cz/index.php/pav ... -sluzebnik

...Mikime, v předešlém komentáři jsi tvrdil, že o tom, co patří do bible rozhodoval císař Konstantin, teď si zase bereš informace z webu o mýtech..

Na koncilu v Niceji se rozhodovalo co v kanónu bude a co ne.
Něco se o tom píše i zde a o Konstantinovi:
https://bible.ca/b-canon-diocletians-de ... ipture.htm

Diokleciánovo zničení a Konstantinova výroba písem

Úvod:

303 n. l. římský císař Dioklecián vyzývá ke zničení všech písem křesťanů. Zjevně musel existovat soubor knih (kánon) tak dobře definovaných a všeobecně uznávaných, že i lidé zvenčí věděli, které knihy křesťané považují za písma.
Diokleciánův edikt proto ukazuje, že dávno předtím, než přišly první dochované „seznamy kánonů“, kánon již existoval. To také nutilo křesťany přemýšlet o tom, které knihy byly nejposvátnější a nejinspirovanější.
Takže s pájkami klepajícími na dveře a křesťanem uvnitř, jak říká Everet: "z velké části věděli, jaké knihy vojáci hledají". (Lee Martin McDonald, James A. Sanders, Editoři: The Canon Debate; Everett Ferguson, Faktory vedoucí k výběru a uzavření Nového zákona Canon, str. 317, 2002)
V této době musel existovat dobře definovaný kánon.
V nejprozřetelnějším zvratu událostí římský císař Konstantin o několik let později požádal o pomoc Eusebia, aby vytvořil 50 kopií celé Bible ve formě kodexu. Ačkoli víme jistě, co bylo v této Bibli a nebyly nalezeny žádné konkrétní kopie, dokazuje to, že v období 275 - 315 našeho letopočtu existoval určitý kánon.

Prameny:

1. „V tomto roce byly vydány císařské rozkazy, že křesťanské kostely mají být zničeny, posvátné knihy spáleny a duchovenstvo a všichni křesťané vydáni k mučení a přinuceni obětovat modlám. Toto bylo nejděsivější pronásledování ze všech, které přineslo nespočet mučedníků." (Aramejská kronika Theophana Vyznavače, Dioklecián 19. ročník, AM 5795, AD 302/31)

2. „Toto byl devatenáctý rok vlády Diokleciána, měsíc Dystrus, který by se mezi Římany nazýval březnem, ve kterém, když se blížil svátek Umučení Spasitele, byl všude vyhlášen císařský list, který nařizoval kostelům být srovnán se svými základy a Písmo zničeno ohněm a prohlašovat, že ti, kdo zastávali čestné postavení, budou zbaveni volebního práva a že služebnictvo v domácnosti, pokud bude lpět na vyznání křesťanství, bude zbaveno svobody . První písemné prohlášení proti nám bylo takové povahy. Ale nedlouho poté, když další dopisy stále kolovaly, nařídil, aby všichni biskupové církví na každém místě byli nejprve uvězněni a později byli každým nástrojem nuceni obětovat. Pak skutečně velmi mnoho z těch, kteří ovládali církve, dychtivě bojovalo s hroznými mukami a předvádělo příklady mocných konfliktů; ale bezpočet dalších, kteří předem otupěli kvůli zbabělosti, se tak při prvním útoku snadno ukázali jako slabí a ze zbytku každý podstoupil různé formy mučení, jeden měl tělo bičováno tyčemi, jiný byl potrestán věšákem a nesnesitelným škrábání, kvůli kterému někteří v současné době dosáhli nepříznivého konce života. Ale jiní zase prošli bojem jinými způsoby: jeden, když na něj jiní tlačili silou a přiváděli ho k ohavným a nečistým obětem, byl propuštěn, jako by se obětoval, i když to neudělal; jiný, ačkoliv se v žádném případě nepřiblížil ani se nedotkl žádné prokleté věci, když jiní tvrdili, že se obětoval, odešel a snášel pomluvu v tichosti; jiný, vzat polomrtvý, byl odhozen stranou jako již mrtvola; a opět jistá osoba, která ležela na zemi, byla tažena dlouhou cestou za nohy, počítána mezi ty, kteří se obětovali z vlastní vůle. A jeden křičel a svědčil mocným hlasem, že odmítl obětovat, a druhý, že je křesťan, chlubící se vyznáním spásného jména; jiný pevně tvrdil, že se nikdy neobětoval a nikdy obětovat nebude. Byli však udeřeni do úst a umlčeni mnoha rukama oddílů vojáků, které k tomu účelu sestavili, a biti do obličeje a tváří byli zahnáni násilím. Nepřátelé náboženství považovali za tak důležité, že se zdá, že všemi prostředky splnilo svůj účel." (Eusebius, Dějiny církevní 8,2–3)

Diskuse:

Dva velké pokusy o nastolení souladu v říši na počátku čtvrtého století n. l. pravděpodobně také ovlivnily rozsah kánonu Nového zákona tím, že přiměly církev, aby vědomě rozhodovala o tom, jakou literaturu považuje za posvátnou. Prvním z nich byl edikt Diokleciánův z 23. února 303 na podporu náboženské uniformity. Tento edikt, který zůstal v platnosti až do roku 313, vedl k pronásledování církve a požadoval spálení jejích posvátných spisů. Dioklecián také přiměl křesťany, aby odevzdali své posvátné knihy úřadům ke spálení. Křesťané se snažili zachránit co nejvíce své posvátné literatury tím, že jim předali méně důležité texty, které nebyly považovány za posvátné. Ti, kteří podlehli nátlaku a předali posvátné písmo úřadům, byli nazýváni „zrádci“ (traditores). Na druhé straně ti, kteří odmítli a následně byli uvězněni nebo zabiti, byli nazýváni vyznavači a mučedníky (homologetai a martyres). Takové rozdíly samozřejmě předpokládají, že do této doby jednotlivé sbory určily, která literatura je posvátná a která ne, pro co stojí za to zemřít a pro co ne. Za druhé, a stejně přesvědčivé, byl Konstantinův tlak na náboženskou jednotu a konformitu v rámci křesťanských komunit, hrozil vyhnáním pro ty, kteří se nepřizpůsobili. Tato výzva k jednotě je kontextem, ve kterém se začínají objevovat diskuse o biblických kánonech, nejprve v Eusebiových spisech a následně v dalších seznamech, diskuzích, církevních koncilech. To, co mohlo podnítit Eusebiův zájem o definování nebo vymezení rozsahu křesťanských písem, byl Konstantinův požadavek, aby vyrobil padesát kopií křesťanských písem pro použití v kostelech v novém hlavním městě římské říše Konstantinopoli. Tyto dva historické faktory poskytují sociální kontext, který vedl k uzavření biblického kánonu. (Lee Martin McDonald, James A. Sanders, editoři: The Canon Debate; Lee Martin McDonald, Identifying Scripture and Canon in the Early Church: The Criteria Question, str. 417, 2002)
V době Diokleciánova pronásledování v roce 303 římské úřady do své kampaně za konfiskaci křesťanského majetku zahrnuly požadavek, aby byly křesťanské knihy odevzdány a spáleny. Slovy Eusebia: „Svýma očima jsme viděli... inspirovaná a posvátná písma odevzdaná plamenům na tržištích“ v reakci na císařský dopis „nařizující zničení písem ohněm“ (Hist. eccl. 8.2.l a 4). Požadavek ukázal, že úřady věděly, že křesťané mají identifikovatelný soubor svatých spisů, a znali jejich význam pro křesťanská společenství. Hierokles, guvernér Bithýnie a hlavní propagátor pronásledování, znal křesťanskou Bibli a již ve dvou knihách se pokusil proti křesťanům „dokázat nepravdu Písma svatého“, čímž byly myšleny křesťanské posvátné spisy jako odkaz na Pavel a Petr objasňují. Sami křesťané si mysleli, že mají identifikovatelný soubor písem, protože okamžitě zažili morální dilema ohledně odevzdání dokumentů úřadům, což se stalo příležitostí pro donatistické schizma. Křesťané mohli skrývat spisy, pokoušet se vydávat apokryfní a heretické texty nebo v některých případech debatovat o tom, co odevzdat a co ne, ale většinou věděli, jaké knihy vojáci hledají. (Lee Martin McDonald, James A. Sanders, Editoři: The Canon Debate; Everett Ferguson, Faktory vedoucí k výběru a uzavření Nového zákona Canon, str. 317, 2002)
Když se za Konstantina situace obrátila, římská vláda financovala množení kopií písem, místo aby je zničila. Konstantin nařídil Eusebiovi, aby připravil pro církve v Konstantinopoli padesát výtisků „svatých písem, o nichž víte, že jsou zvláště potřebné pro obnovu a použití při výuce církve“. Eusebius říká, že jeho rychlé splnění žádosti bylo potvrzeno dopisem od Konstantina (Vit. Konst. 4.37). Konstantin věděl, že existuje taková entita jako křesťanská písma, která se vyžaduje pro veřejné čtení v nových kostelech, které se v Konstantinopoli staví, a některé knihy byly zkopírovány a jiné vynechány. Konstantinovo pověření nevyžadovalo, aby křesťané rozhodovali o tom, co je obsahem Písma; bylo zamýšleno nahradit ty kopie písem zničené při pronásledování. (Lee Martin McDonald, James A. Sanders, Editoři: The Canon Debate; Everett Ferguson, Faktory vedoucí k výběru a uzavření Nového zákona Canon, str. 318, 2002)

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Předseda Ted Wilson vítá i Vatikánskou vlajku jako součást adventní rodiny :)

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Co má toto následně diskutované téma společné s nadpisem vlákna o vatikánské vlajce??

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Předseda Ted Wilson vítá i Vatikánskou vlajku jako součást adventní rodiny :)

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Vůbec nic, ale to není Tvůj článek, takže ti do toho nic není. Mně osobně určitě nevadí pobavit se o čemkoliv s kýmkoliv pod jakýmkoliv článkem, nemám s tím absolutně žádný problém. Jen to musi být aspoň trochu zajímavé téma.

Neregistrovaný

Re: Předseda Ted Wilson vítá i Vatikánskou vlajku jako součást adventní rodiny :)

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

.Kristus a Pavel nejsou v rozporu, pokud bych tomu věřil, musel bych vyhodit půl Nového zákona.
Třeba se o tom píše zde:
https://www.sevenroses.cz/index.php/pav ... -sluzebnik
Jak jsem už napsal Mikime, myslím si, že už jsi tak daleko, že to dobře nedopadne.
Co se týče "sevenroses" o.p.s., jsou to asi nějací magoři, nejprve něco z rejstříku:
https://rejstrik-firem.kurzy.cz/0217412 ... ses-o-p-s/
a pak z webu, kde o sobě nepíší nic, ale mají tam přes 100 témat a jejich nadměrný zájem je o satanismus a okultismus.
Z odkazu, který jsi dal, vybírám jejich komentář k Sk 9. a Sk 22., kde dávají do rozporu údaje ze Skutků:
Muži v Saulově doprovodu zůstali stát bez hlesu; slyšeli totiž hlas, ale nikoho neviděli?
v bibli je to přesně napsáno takto:
Muži, kteří ho doprovázeli, zůstali stát a nebyli schopni slova; slyšeli sice hlas, ale nespatřili nikoho
Moji společníci viděli světlo; hlas, který ke mně mluvil, ale neslyšeli?
v bibli je to uvedeno takto: Moji průvodci viděli sice světlo, ale neslyšeli hlas toho, kdo ke mně mluvil.

Rozpor tam je, ale je otázka, který úsek oslovení Kristem Pavel vzpomíná. Na začátku mohli jeho společníci slyšet hlas z verše Sk 9:4, ale Pavel mohl v Sk 22 vzpomenout hlas ze Sk 9:5, který slyšet nemuseli. Proto ještě nemusí být Pavel satanem.
Autoři by mohli vylepšit i češtinu:
v 9 k. slišeli ale neviděli , a v 22k viděli a neslišeli????
další věc z komentáře:
Mimo to chybí výpověd 2 a 3 svědka!!!)
protože je v zákoně psáno :.
4 Moše 35:30Každý vrah, který někoho zabil, bude popraven, ovšem pouze na základě výpovědi svědků. Jediné svědectví k popravě člověka nestačí
5 moše 17.6Ten, kdo má zemřít, ať je popraven na základě výpovědi dvou nebo tří svědků. Nesmí být popraven na základě jediného svědectví
19:15Proti nikomu nepostačí jediný svědek, ať už se dotyčný jakkoli provinil či spáchal jakýkoli hřích, jenž se dá spáchat. Výrok musí být potvrzen výpovědí dvou nebo tří svědků
A v této situaci šlo o usmrcení nějakého člověka? Že to "sevenroses" používají v případě oslovení apoštola Pavla Ježíšem...

Myslím, že to stačí. Ber to Mikime jako přátelské varování před tenaty, z kterých se sám nedostaneš, ale Ježíš Ti může pomoci, stačí ho poprosit.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní