Marketing v cirkvi

Diskusia o cirkevnej organizácii.
Milan
Príspevky: 432
Dátum registrácie: 07 Aug 2016, 05:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Marketing v cirkvi

Neprečítaný príspevok od používateľa Milan »

Jednoducha a jasna otazka: Je nejaka ina cirkev lepsia ako CASD a ktora to je ?Je nejaka ina cirkev aspon rovnako dobra ako CASD a ktora to je ?Prosim o jednoduchu a jasnu odpoved.

K čemu je jednoduchá a jasná odpověď na složitou a zavádějící otázku? Chce se tazatel stát členem té nejlepší církve?
Pak stojí v první řadě otázka, spojená s vírou v Boha Otce, následováním příkladu Pána Ježíše Krista, věrnosti Jeho odkazu, přijímání Jeho milosti, chápání Bible jako Božího slova...
Církev-tělo Kristovo, není tožná s církví-organizací. Boží království - společenství lidí a Krista není denominačně uzavřené...

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: Marketing v cirkvi

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Milan napísal: 14 Sep 2018, 10:03 Pak stojí v první řadě otázka, spojená s vírou v Boha Otce, následováním příkladu Pána Ježíše Krista, věrnosti Jeho odkazu, přijímání Jeho milosti, chápání Bible jako Božího slova...
Transformujem teda otazku. Ktora cirkev najlepsie nasleduje priklad Pana Jezisa Krista, je najvernejsia jeho odkazu a najviac prijima jeho milost ? Alebo su vsetky cirkve rovnake a je jedno kam sa clovek prida ?

Milan
Príspevky: 432
Dátum registrácie: 07 Aug 2016, 05:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Marketing v cirkvi

Neprečítaný príspevok od používateľa Milan »

Transformuji tedy odpověď: Nenarodí li se kdo z vody a z Ducha, nemůže vidět Boží království. Je-li někdo součástí Božího království, má ještě potřebu posuzovat, kdo je "nejlepší"?

Lída Rohalová
Príspevky: 911
Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
Kontaktovať používateľa:

Re: Marketing v cirkvi

Neprečítaný príspevok od používateľa Lída Rohalová »

ambassador napísal:Vzhledem k tomu, že se v casd projevují tendence vnímat naši církev, jako jedinou správnou a pravou, pak je samozřejmě marketing nebo nábor takto orientován. Všichni tedy musí rozvíjet zájem o lidi kolem s úmyslem dostat je do pravé církve. Pokud by tomu tak nebylo, pak je tu závažná otázka: "Proč by lidé měli vstupovat právě do naši církve (casd).?"

Proč CASD?

Nemůžu mluvit za jiné, u mě to bylo tak, že jsem se prostě do toho společenství dostala a později jsem se začala zajímat o jeho víru. Věřím tomu, že kdybych se intenzivněji dostala do společenství katolíků, evangelíků, baptistů nebo nějakých jiných, budu se zajímat právě o jejich víru. Jsem vděčná za partu, která mě brala takovou, jaká jsem byla. Víra v Boha na nich byla vidět.

Co se týče věroučného systému, později jsem pochopila, že Království Boží je jen jedno. Začíná v srdci člověka, kde se usadí Ježíš skrze Ducha Svatého. A ten vede k jedné víře - ke sjednocení do Kristovy mysli, nikoli k ekumenismu ve smyslu vyzdvihnout věrouku jedné církve a ti další se k tomu mají přidat.

Naše společenství má ve zvyku asi jednou za měsíc modlit se "modlitbu Páně" Otče náš. Když jsem se modlila soukromě, měla jsem silnou potřebu se tuto modlitbu modlit, i když jsem byla v místnosti jen sama. Po pronesení slov - Přijď království tvé - skutečně přišlo. Rozhostilo se v mém srdci a Pán mě začal vyučovat, co to znamená... Intimní, nepopsatelná zkušenost.

Pokud se někdo rozhodne pro CASD, může to být Boží cesta. Ale pokud je to jen proto, že si ten člověk myslí, že je ve "správné" církvi a teď to bude ok, už je na duchovním zcestí. Takový člověk pak může být rozladěn poznáním, že ovoce Ducha je viditelné na nějakém "jinověrci", třebas na katolíkovi nebo charismatikovi, či na letničním, nebo na Svědku Jehovovi, když tito nejsou podle něj ve správné církvi.

Nehlásám, že je jedno, čemu člověk věří, ale teď se zabývám touto myšlenkou.

Jeli nábor nových členů orientován pouze na "správnou církev", je to už od počátku orientované na vnější projevy "zbožnosti", nikoli na Království Boží, které je neviditelné, a přesto zasahuje milióny lidí i dnes. Je totiž přitažlivější než v některých případech bezobsažná forma - to se může stát v kterékoli církvi. Začnemeli praktikovat bezobsažnou formu, brzy pocítíme duchovní vyčerpání, vyhoření, které se budeme snažit skrýt, pokud se pohybujeme v prostředí formální dokonalosti. Mám za to, že právě tehdy se rodí v církvích přemíra "akcí", aby se docílilo růstu sboru. Nemyslím to tak, že akce jsou v zásadě špatné, a je třeba nedělat nikdy nic. Myslím to tak, že akce nejsou správné tehdy, pokud jsou založené na špatném základu. Ten sbor/církev/společenství možná potřebuje na chvíli nedělat nic a soustředit se na to, co vlastně chce Bůh. Ale to se nedozvíme, pokud jsme uhonění, uřícení, máme plný diář všeho možného a s Bohem se potkáváme pouze "na chodbě".

Nedávno jsem se dozvěděla, že někteří velmi zaměstnaní lidé mají v diáři značené schůzky s Bohem. To je úžasná myšlenka.

ambassador napísal:Nejtěžší pozici mají zaměstnanci církve, kteří se musí vypořádat s prvořadou poslušností Bohu a nebo církvi, v souvislostí nových poznatků v biblistice. Některé to vede k odchodu z casd. Zvláště, když byl a je na ně vyvíjen "nátlak" z institutu který opatruje a oprašuje spisy EGW.. Někteří tento "nátlak" odmítli s tím, že nechtějí být kazatelé takové církve. Jiní zůstali a myslí si svoje. Ostatní šlapou, jak hodinky po staru. Pak se v tom má ten řádový člen vyznat. Při jedné diskuzi o výpočtu 2300 večerů a jiter s datem 1844, bylo kazatelem vtipně odpověděno:
"Bůh není žádný troškař."
Není-li Bůh troškař, proč někteří v casd tolik lpí na "detailech/?

Jeli Boží vůle a vůle církve v protikladu, musí k tomu zaměstnanec církve zaujmout stanovisko. EGW má zatím v adventismu neotřesitelnou pozici, a proto bude toto napětí stále existovat. Napětí v církvi není však apriori špatné, protože napětí ukazuje, že je tu něco k řešení. Pokud je však toho napětí moc z důvodu neřešení situace, důsledky na sebe nenechají dlouho čekat.

Rok 1844 je pro CASD klíčový, to není pouze detail. Jinak obecně lpění na detailech je kontrolovatelné, vnitřní svobodu člověka nemůžeš jen tak lehce zkontrolovat a zhodnotit, zda má jedinec správné oblečení, správné jídlo, správné myšlení...

Přesto, co můžu říct z vlastní zkušenosti, i do takového konzervativního prostředí zasahuje Bůh, i když se musí přes něj trochu "prokousat". Znali jsme členku jednoho sboru, která pocházela ze silně konzervativního prostředí. Neviděli jsme ji usmát se, občas někoho poučila o tom, že nemá nosit to či ono atd., o nás někde prorokovala, že do půl roka se nám rozpadne manželství. Nedávno jsme se někde potkali, ona nás tak objímala, že je ráda, že nás vidí a my viděli, že to je fakt upřímné. Bylo to zcela odzbrojující, protože se nás právě dotklo Boží království v jejím srdci - a tak se Boží království šíří dál. Nás toto Boží království usvědčilo z nesprávného přemýšlení o té osobě - protože Boží království v srdci je síla... a nepotřebuje "moralizační marketing".

ambassador napísal:Působení církve ve "světě" naráží na exkluzivitu, která brání rozumné spolupráci. Snad, aby nedošlo ke spolupráci se "satanem a jeho dělníky". Nechápejte to tak, že není sbor casd, který by nespolupracoval s jinak věřícím uskupením nebo nadacemi.
Další otázka se tedy nabízí: "Jaké je pozadí všech akcí pro veřejnost?" Nemám na mysli, jestli to jsou dobré nebo kvalitní akce.
Je tedy oprávněné, aby si každý adventista-aktivista položil otázku: "Za jakým cílem se podílím nebo pořádám akce, chci je (návštěvníky) dostat do církve a nebo jim chci jen nezištně pomoci?"

Pokud chce společenství pouze dostat lidí do církve, aby nás bylo více, dříve nebo později tato snaha pohoří. Důvodem je, že lidé rozpoznají, že zde není zájem o ně, ale o rozšíření sborových lavic. V některých sborech již není žádný člen z dřívějších evangelizací a my NETOVÍ jsme z velké části už též pryč. Někteří lidé odcházejí z důvodu nesouhlasu s věroukou, někteří se jen vypaří, protože tam nemají nikoho, kdo by si s nimi obyčejně popovídal. A tak když takový člověk nebyl měsíc ve sboru a nikdo mu nezavolá, zřejmě tam až tolik nechybí.

Ze zkušeností vím, že když noví lidé přicházejí do církve, potřebují mnoho času. Chtějí, abychom jim naslouchali, když mají problémy, abychom se jim věnovali a trávili s nimi čas i mimo sbor. Je to tak správně, ale je třeba si uvědomit, že růst sboru znamená spoustu "obětí" z našeho volného času, někdy na úkor rodiny. Touha zachraňovat ztracené je důležitá, ale musí být postavena opět na správném základu, a tím základem je milovat lidi. Pokud nám jde jen o růst, bude to krátkodobá záležitost, která nadělá více škody než užitku.

ambassador napísal:Není až tak dobré členit spiritualitu dle konfese. Spiritualita může být ovlivněná konfesí nebo dobou ve které prožívám svůj vztah s Bohem. Konfesní systém však formou věrouky může vést k falešné jistotě "jsem už za vodou". Je to dáno vložením důvěry do formy praktikování toho co ta či ona církev předkládá. Je to jistý druh falešné jistoty vložené do systému. V tomto směru se může stát povinostní systém šelmou.

Mluvímli o katolické spiritualitě, nemám na mysli obřady, ale spíše postoj srdce. Když jsme se modlili v katolickém spolču, seděli jsme na zemi a kdo chtěl, něco řekl. Když začalo být 2 vteřiny mezi modlitbami ticho, začala jsem být nervózní, otevřela jsem oči a začala vstávat. No s mým překvapením všichni seděli, k odchodu se neměli a jen tak rozjímali. Tak jsem si zase sedla a přizpůsobila jsem se. Mezi jednotlivými modlitbami byla třeba minuta a půl ticha. Na to jsem nebyla z protestantského prostředí zvyklá, tam jsme pořád spěchali.

Může se projevit životní styl i v modlitbě? Mám za to, že ano. Můžu si dovolit být před Bohem jen ticho? Mám za to, že ano.

Netvrdím, že je lepší protestantská nebo katolická "spiritualita". Souhlasím, že spiritualita je nadkonfesijní. Zažila jsem různé typy modliteb, také i modlitby v jazycích a věřím, že Bůh vidí do pohnutek lidí a na modlitby upřímných hledí. Ale z katolického prostředí mám jeden důležitý poznatek, a to je, že Bůh na nás má vždy čas, a v tichu toho více od Boha slyšíme :)

Víkend strávím sama, je to moje potřeba. Jen já a Bůh. Pak budu moci zase fungovat v normálním světě a něco tam přinést. Mezitím si dám jedno "stretko" s lidmi a dál budeme jen sami dva a už se na to moc těším.

Lída Rohalová
Príspevky: 911
Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
Kontaktovať používateľa:

Re: Marketing v cirkvi

Neprečítaný príspevok od používateľa Lída Rohalová »

Lída Rohalová napísal: 12 Sep 2018, 20:20
Milan napísal:Z našeho sboru odešli před časem dva dlouholetí členové (manželé ve zralém věku) do farnosti katolické církve, konverze Martina Lejsala se zde na webu dokonce "propírala". Místo, abychom se radovali, že tito lidé v okamžiku, kdy se jejich životní směřování a víra zachvěly, nalezli jiné křesťanské společenství, máme tendenci je odsuzovat jako odpadlíky.
Konverze ke katolické církvi není v kruzích adventismu častá. Kdybych tyto manžele znala, tak jim popřeju Boží požehnání na nové cestě víry. Katolická spiritualita je i mně blízká, zejména sympatičtí mně jsou salesiáni. Věřím, že i když váš sbor "ztratil" členy, vyrovná se s tím a v životě víry sboru i těch manželů to ztracené nebude :).
Tak se připojuji ke konverzi. V úterý budeme, dá-li Pán, vyplňovat formuláře. A pak děj se vůle Boží :)
Současně ze své strany uzavírám toto vlákno. Do všech vláken o svém rozhodnutí nepíšu, ale zde se to hodí.
Některá vlákna nechávám jen tak bez současných komentářů.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní