Konec Zákona je Kristus k ospravedlnění

Rozsiahlejšie články s diskusiou.
mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Konec Zákona je Kristus k ospravedlnění

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Konec Zákona je Kristus k ospravedlnění

Řím 10:4 Nebo konec Zákona jest Kristus k ospravedlnění všelikému věřícímu.

V úvodním verši máme dva pojmy, které potřebují vysvětlení: KONEC ZÁKONA

JE KRISTUS, a OSPRAVEDLNĚNÍ VĚŘÍCÍCH.

Z pouhé citace bychom mohli usoudit, že smrt a vzkříšení Pána Ježíše ukončila zákon. Ovšem, kde není zákon, není třeba uvažovat o spravedlnosti, protože spravedlnost je především bezúhonnost před zákonem. Kde není zákon není třeba spravedlnosti? Máme tedy rozpor, JE PLATNÝ ZÁKON nebo není PLATNÝ ZÁKON? Pán Ježíš řekl: „Nepřišel jsem rušit zákon, ale naplnit“(Mat 5,17). Kdybychom po příkladu některých společenství tvrdili, že naplnit znamená odstranit, otázka je nevyřešená. „Konec zákona“ je také vykládán tak, že Kristem skončil zákon. To nám opět nepomůže.

„Konec zákona je Kristus“ znamená, že víra a odevzdání svého vlastního JÁ, do naprosté závislosti na Bohu a Ježíši Kristu je vlastním naplněním zákona, protože Pán Ježíš svým Duchem nás povede k naprostému plnění zákona. A jeho činnost je znásobená tím, že jsme přijali vírou, že jediné trvalé vztahy jsou láska k Bohu (Miluj Boha svého z celého srdce svého, z celé mysli své, z celé síly své) a lásky k bližním (a bližního svého jako sebe samého) a dnes a denně prosíme, aby Bůh nás svým Duchem a Duchem svého Syna k tomu změnil a uzpůsobil. Životem podle vzoru a učení Ježíše, v jeho lásce, která se uskuteční v životě jeho následovníků (v naprosté poslušnosti a odevzdanosti) je vlastně naplněn vlastní smysl zákona, a tím KONEC ZÁKONA JE KRISTUS.

Malou dodatečnou otázkou je „zákon“. Máme starý zákon (starou smlouvu), nový zákon (novou smlouvu), máme základní zákon DESATERO, máme shrnutí zákona (Mat 22,40). Jedni zrušili „Mojžíšův zákon“ a tím DESATERO, protože celý křesťanský svět odpočívá v neděli a sobota se jim jaksi nehodí. Jsou na to „teologické tlustospisy“. Žel, jen Pán Ježíš se o tom nikde nezmínil. Tak si musejí pomáhat nejrůznějšími výmluvami: Od milosti, přes vzkříšení v neděli, důkazem, že je zmíněno, že se první křesťané scházeli v neděli (mimořádně, protože Pavel chtěl v pondělí odcestovat (Sk 20,7 Tedy první den po sobotě, když se učedníci sešli k lámání chleba, Pavel mluvil k nim, maje nazejtří odejít, i prodlil řečí až do půlnoci.) Všimněte si, skutečnost, že se sešli první den po sobotě je zdůrazněna jako běžný zvyk a druhá část věty, důvod, že Pavel chtěl v pondělí odcestovat, se neuvádí. Slovo Pána Ježíše, že Syn člověka je Pánem nad sobotou (Mk 2,27.28) je zamlčováno. Jak jsem již dříve v krátkých poznámkách se zmínil, DESATERO je jen slabým rozvedením ZÁKONA LÁSKY. Považovat Boží slovo za omezení života křesťana je hlubokým znevážením nabídky Boží lásky, která se táhne dějinami. Pro trvalý život v novém společenství na nové Zemi nemohou existovat jiné vztahy než vztahy lásky. Kdo to ještě nepochopil, tak se zcela míjí cíle spasení.

Zbývá nám OSPRAVEDLNĚNÍ VĚŘÍCÍCH. Mnoho křesťanů se domnívá, že jsme ospravedlnění milostí tzn. kdo uvěří v Ježíše Krista je již ospravedlněn, nemá žádný hřích a už má spasení v kapse, ba dokonce pojistku, že to jinak být nemůže. Jak mnohý čtenář jistě již poznal, je OSPRAVEDLNĚNÍ proces přeměny následovníků Krista, jejich povah, chování, vyjadřování, životního stylu podle vzoru Pána Ježíše. OSPRAVEDLNĚNÍ je proces k dosažení naprosté bezúhonnosti před zákonem. Zákon lásky má hlubší a širší dosah a zasahuje celý život, zatímco DESATERO ve svém hraničním vyjádření by pro mnohého mohlo být útěchou, že přece to všechno plní a Pán Ježíš při svém posledním rozdělení k tomu musí přihlédnout. Doporučuji se zamyslet nad dvěma podobenstvími (Mat 25) a to o deseti pannách a rozdělení věřících na dvě skupiny. Pointa podobenství o deseti pannách není v oleji, jak mnozí vykládají, ale v závěrečných slovech: NEZNÁM VÁS. Olej je pouze znakem pečlivosti přípravy právě ve spojení s Ježíšem při přípravě na svatbu Beránkovu. Další podobenství rozděluje ty, kteří pomáhali a projevovali své milosrdenství kdekoliv a komukoliv se naskytla příležitost, zatímco jiní rozlišovali mezi tím, komu a co dávat.

Přeji vám všem, abychom pochopili správně slova Písma a jednou slyšeli to krásné pozvání: „Pojďte požehnaní Otce mého, přijměte v dědictví království vám připravené od ustanovení světa…“

Kurt Müller

Viktorrealita
Príspevky: 1251
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Konec Zákona je Kristus k ospravedlnění

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Tu som aj písal, čo to je napĺňanie zákona na rovine Božej : post12427.html?hilit=Nezcudzolo%C5%BE%C ... %A1#p12427

Láska Božia v jeho milosti sa preniesla do srdca človeka skrze vieru v Božie Slovo - Krista. No a práve láska je pohnútkou u vykupeného ku všetkému, čo robí a teda k naplňaniu zákona, no na rovine Božej. Práve napĺňanie zákona a to na rovine Božej, teda z lásky, poukazuje na to, čo sa stalo v srdci. A práve to je spasiteľné - nové znovuzrodené srdce z Boha. Potom naĺňanie zákona na rovine Božej je toho dôsledkom.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Konec Zákona je Kristus k ospravedlnění

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Viktorrealita napísal: 07 Júl 2020, 08:14 Tu som aj písal, čo to je napĺňanie zákona na rovine Božej : post12427.html?hilit=Nezcudzolo%C5%BE%C ... %A1#p12427

Láska Božia v jeho milosti sa preniesla do srdca človeka skrze vieru v Božie Slovo - Krista. No a práve láska je pohnútkou u vykupeného ku všetkému, čo robí a teda k naplňaniu zákona, no na rovine Božej. Práve napĺňanie zákona a to na rovine Božej, teda z lásky, poukazuje na to, čo sa stalo v srdci. A práve to je spasiteľné - nové znovuzrodené srdce z Boha. Potom naĺňanie zákona na rovine Božej je toho dôsledkom.
Bible nezná pojem "na rovine Božej", takže je to jen něčí výmysl.

Viktorrealita
Príspevky: 1251
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Konec Zákona je Kristus k ospravedlnění

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

mikim napísal: 07 Júl 2020, 11:46
Viktorrealita napísal: 07 Júl 2020, 08:14 Tu som aj písal, čo to je napĺňanie zákona na rovine Božej : post12427.html?hilit=Nezcudzolo%C5%BE%C ... %A1#p12427

Láska Božia v jeho milosti sa preniesla do srdca človeka skrze vieru v Božie Slovo - Krista. No a práve láska je pohnútkou u vykupeného ku všetkému, čo robí a teda k naplňaniu zákona, no na rovine Božej. Práve napĺňanie zákona a to na rovine Božej, teda z lásky, poukazuje na to, čo sa stalo v srdci. A práve to je spasiteľné - nové znovuzrodené srdce z Boha. Potom naĺňanie zákona na rovine Božej je toho dôsledkom.
Bible nezná pojem "na rovine Božej", takže je to jen něčí výmysl.
Mikim

Rovina Božia je - láska. Tak, ako láska Božia sa prejavila v Božej milosti a Otec poslal svojho Syna, aby spasil to, čo bolo zahynulo, tak aj pre vykúpeného má byť jedinou odpoveďou na milosť láska. Láska k Bohu má byť pohnútkom ku všetkému čo robíme. Všetko, čo Boh vo svojej milosti koná je dôsledkom jeho lásky - všetko je bez zásluh a zdarma, čo vylučuje každý iný motív okrem lásky.

Ak by bolo potrebné konať niečo za tým účelom, aby sme si zaslúžili spasenie, také skutky by mali povahu osobného zisku a neboli by motivované láskou. Skutočnosť, že v milostí Boh dáva všetko zdarma, vylučuje každý iný motív okrem lásky. A to je rovina Božia.

Boh neprijíma to, čo sa nedeje pre jeho chválu a teda to nemá pôvod v jeho milosti. Ak nie je hlavným motívom láska, ako jediná odpoveď na milosť, tak sú to práve egocentrické motívy, ktoré ale Boh neprijíma.
No sám Boh vie, čo má pôvod v láske ku Kristu a čo je egocentricky zameraný motívom vedúcim ku sebachvále. Len to, čo je na jeho chválu je Bohu príjemné a ním prijímané.
Naposledy upravil/-a Viktorrealita v 08 Júl 2020, 09:46, upravené celkom 1 krát.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Konec Zákona je Kristus k ospravedlnění

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Viktorrealita napísal: 08 Júl 2020, 09:28
mikim napísal: 07 Júl 2020, 11:46
Viktorrealita napísal: 07 Júl 2020, 08:14 Tu som aj písal, čo to je napĺňanie zákona na rovine Božej : post12427.html?hilit=Nezcudzolo%C5%BE%C ... %A1#p12427

Láska Božia v jeho milosti sa preniesla do srdca človeka skrze vieru v Božie Slovo - Krista. No a práve láska je pohnútkou u vykupeného ku všetkému, čo robí a teda k naplňaniu zákona, no na rovine Božej. Práve napĺňanie zákona a to na rovine Božej, teda z lásky, poukazuje na to, čo sa stalo v srdci. A práve to je spasiteľné - nové znovuzrodené srdce z Boha. Potom naĺňanie zákona na rovine Božej je toho dôsledkom.
Bible nezná pojem "na rovine Božej", takže je to jen něčí výmysl.
Mikim

Rovina Božia je - láska. Tak, ako láska Božia sa prejavila v Božej milosti a Otec poslal svojho Syna, aby spasil to, čo bolo zahynulo, tak aj pre vykúpeného má byť jedinou odpoveďou na milosť láska. Láska k Bohu má byť pohnútkom ku všetkému čo robíme. Všetko, čo Boh vo svojej milosti koná je dôsledkom jeho lásky - všetko je bez zásluh a zdarma, čo vylučuje každý iný motív okrem lásky.

Ak by bolo potrebné konať niečo za tým účelom, aby sme si zaslúžili spasenie, také skutky by mali povahu osobného zisku a neboli by motivované láskou. Skutočnosť, že v milostí Boh dáva všetko zdarma, vylučuje každý iný motív okrem lásky. A to je rovina Božia.
Ježíš tě odhaluje jednoznačně ze lži o laciné milosti, skutkami ke spasení:

Matouš 25:31  A když přijde Syn člověka v slávě své, a všickni svatí andělé s ním, tedy se posadí na trůnu velebnosti své,
32  A shromážděni budou před něj všickni národové. I rozdělí je na různo, jedny od druhých, tak jako pastýř odděluje ovce od kozlů.
33  A postavíť ovce zajisté na pravici své, kozly pak na levici.
34  Tedy dí Král těm, kteříž na pravici jeho budou: Pojďte požehnaní Otce mého, dědičně vládněte královstvím, vám připraveným od ustanovení světa.
35  Nebo jsem lačněl, a dali jste mi jísti; žíznil jsem, a dali jste mi píti; hostem jsem býval, a přijali jste mne;
36  Nah jsem byl, a přioděli jste mne; nemocen jsem byl, a navštívili jste mne; v žaláři jsem seděl, a přicházeli jste ke mně.
37  Tedy odpovědí jemu spravedliví, řkouce: Pane, kdy jsme tě vídali lačného, a krmili jsme tebe, žíznivého, a dávaliť jsme nápoj?
38  Aneb kdy jsme tě viděli hostě, a přijali jsme tebe, anebo nahého, a přioděli jsme tebe?
39  Aneb kdy jsme tě viděli nemocného, aneb v žaláři, a přicházeli jsme k tobě?
40  A odpovídaje Král, dí jim: Amen pravím vám: Cožkoli jste činili jednomu z bratří těchto mých nejmenších, mně jste učinili.
41  Potom dí i těm, kteříž na levici budou: Jděte ode mne zlořečení do ohně věčného, kterýž jest připraven ďáblu i andělům jeho.
42  Neboť jsem lačněl, a nedali jste mi jísti; žíznil jsem, a nedali jste mi píti;
43  Hostem jsem byl, a nepřijali jste mne; nah, a neodívali jste mne; nemocen a v žaláři jsem byl, a nenavštívili jste mne.
44  Tedy odpovědí jemu i oni, řkouce: Pane, kdy jsme tebe vídali lačného, neb žíznivého, aneb hostě, nebo nahého, neb nemocného, aneb v žaláři, a neposloužili jsme tobě?
45  Tedy odpoví jim, řka: Amen pravím vám: Čehož jste koli nečinili jednomu z nejmenších těchto, mně jste nečinili.
46  I půjdou tito do trápení věčného, ale spravedliví do života věčného.

Viktorrealita
Príspevky: 1251
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Konec Zákona je Kristus k ospravedlnění

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

mikim napísal: 08 Júl 2020, 09:39
Ako tieto verše tebou hore uvedené vylučujú lásku?

Čo je u teba narodenie z Boha? Veríš v znovuzrodenie? Ak áno, tak ako sa to stane a kedy, že sa človek narodí znova. Aký to má dôsledok na jeho život?

Je možné sa narodí znova - z Boha a to sám zo seba skrz skutky? Alebo je to z Božej vóle a jeho oživujúceho zásahu?

Definuj pojem - narodenie, lebo od tejto definície, je potrebné začať!

Evanjelium podľa Jána 3:3
A Ježiš odpovedal a riekol mu: Ameň, ameň ti hovorím. Ak sa niekto nenarodí znova, nemôže vidieť kráľovstvo Božie

Viktorrealita
Príspevky: 1251
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Konec Zákona je Kristus k ospravedlnění

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Mikim napísal: Ježíš tě odhaluje jednoznačně ze lži o laciné milosti
Božia láska je v jeho milosti. Z tejto lásky sa rodia deti Božie a volajú k Bohu - Otec. No a pohnútkom ku všetkému, čo robí dieťa svojho Otca v nebesiach, má byť láska, ktorá sa preniesla do jeho srdca skrze vieru v Slovo Božie, ktoré je plné lásky Božej. To nie je nič lacné, pretože láska je najväčšia.

Rastislav

Re: Konec Zákona je Kristus k ospravedlnění

Neprečítaný príspevok od používateľa Rastislav »

Viktorrealita napísal: 08 Júl 2020, 10:06kedy, že sa človek narodí znova
Vtedy keď dostane druhú šancu. Niečo vynimočné sa stane ale aj nemusí. Niečo mu tam docvakne. Tá správna kombinácia relátiek a otvorí sa ti trezor s pokladom. A zrazu začneš chápať to čo bolo skryté. Zostávaš pokojný aj pri zložitých životných udalostiach..... lebo si dostal dar vidieť.

Viktorrealita
Príspevky: 1251
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Konec Zákona je Kristus k ospravedlnění

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Rastislav napísal: 08 Júl 2020, 11:12
Viktorrealita napísal: 08 Júl 2020, 10:06kedy, že sa človek narodí znova
Vtedy keď dostane druhú šancu. Niečo vynimočné sa stane ale aj nemusí. Niečo mu tam docvakne. Tá správna kombinácia relátiek a otvorí sa ti trezor s pokladom. A zrazu začneš chápať to čo bolo skryté. Zostávaš pokojný aj pri zložitých životných udalostiach..... lebo si dostal dar vidieť.
Nič človeku samo od seba nedocvakne. Áno, dar vidieť a počuť. Veľmi často sa píše v Písme - kto má uši na to aby počul, nech počuje, aby to bolo ignorované. Kto teda dáva uši na to, aby niekto počul a iný, aby nepočul? Ako Ježiš hovorí, že nikto nepríde k nemu, ak mu to nie je dané od Otca. No a to je práve to, keď sú mu dané uši na to, aby počul.

Kladiem Mikimu polemické otázky.

Narodenie znova – z Boha je v podstate narodenie do nového života, do večného kráľovstva Božieho – kráľovstva pokoja a radosti v Duchu Svätom.
Ako teda vysvetlia zástancovia spásy zo skutkov, túto zásadnú zmenu v srdci človeka, ak vieme, že skutkami k tomu nedochádza, aby sa teda človek nejako skutkami narodil z Boha. Nikodém ako učiteľ Izraela nechápe, ak mu Ježiš hovorí o znovuzrodení. Posmešne sa vyjadruje, či vraj bude treba ísť druhý raz do brucha matky a narodiť sa?

Alebo snáď, že by boli najprv skutky a nejako zo skutkov po smrti znovuzrodenie z Boha? Ako vidíme je to nezmysel. Pri príchode Pána ide o zmrtvých - vstanie spravodlivých aj nespravodlivých. Teda po zmŕtvých-vstaní sa na ich stave voči Bohu, už nič nemení. Boží pohľad ich oddelí. Spravodliví to sú tí znovuzrodení z Boha, majú Kristovú spravodlivosť a idú tam, kde im Pán pripravil miesto. No a nespravodliví budú súdení každý jeden podľa svojích skutkov a to mierou spravodlivého Boha.

Najprv je teda znovuzrodenie z Boha a to Božím oživujúcim zásahom. Do vopred preoranej a pripravenej zeme v srdci človeka sa zasialo semeno Ducha – Slovo Božie, no a z toho vyplýva nové srdce, nová myseľ a teda aj skutky, ktoré už vychádzajú zo znovuzrodeného človeka z Boha. Myslenie a konanie je závislé na charaktere srdca, teda čo srdce charakterizuje, lebo na tom je závislá aj jeho vôľa . Ak je tam len bezbožnosť, tak všetko, ako človek zmýšľa a koná je týmto vždy poznačené. Ak je tam Slovo Božie, tak je ním to srdce oživené – má radosť a pokoj v Duchu Svätom. Slovo Božie je Duch a je život. Následne je to znovuzrodenie vidieť na novom živote v Kristu. Strom v srdci človeka vyrástol z Božieho semena, je teda dobrým a prirodzene donáša dobré ovocie. Samozrejme, že Boh ako dobrý záhradkár ho chráni, okopáva, orezáva, vyživuje, teda udržiava, aby dobré ovocie aj ostávalo a to na Božiu chválu.

Znovuzrodenie je aktom Božej vôle, milosti a moci. Je narodené Božie dieťa z Boha a znovuzrodenie sa nedá strácať a znovu získavať skutkami. Je to nezmysel.

Kto učí o spasení zo skutkov, tak má problém prijať znovuzrodenie z Boha, keďže na tom to učenie padá. Znovuzrodenie totiž nastáva počas života človeka, teda počas terajšieho času milosti. Učenie o spáse zo skutkov predpokladá, že sa to ukáže pri poslednom súde, teda po smrti, kde človek pôjde. Ono sa síce ukáže, no ak k znovuzrodeniu dochádza už počas života človeka, tak je jasné, že vykúpený už teraz prešiel zo smrti do večného života v Kristu a to tu v terajšom čase milosti, keď ešte telesne žije. Kto telesne zomiera v Kristu, tak skrze vieru je zapäčatený Svätým Duchom zasľúbenia. No a samozrejme, že na konci sa ukáže, ktorí sú jeho deti – znovuzrodení z Boha, ktorí aj ožili v Kristu tu na zemi a Boh ich pri vzkriesení tiel oddelí od ostatných. To je ta pšenica. Je potom jasné, že znovu – zrodenie z Boha nastáva počas telesného života tu na zemi a to raz a navždy. Ako Ježiš hovorí, že veriací už prešiel zo smrti do života.
Evanjelium podľa Jána 5:24 Ameň, ameň vám hovorím, že ten, kto čuje moje slovo a verí tomu, ktorý ma poslal, má večný život a neprijde na súd, ale prešiel zo smrti do života.

Tak teda, už teraz prechádzajú vykúpení v Kristu, zo smrti do života! To je znovuzrodenie z Boha, do nového života v Kristu.

Ak zoberieme pojem narodenie z Boha, tak to sa nedá len tak strácať a znova získavať. Je to predsa narodenie z Boha a pojem narodenie dáva jasný zmysel o čo sa jedná. Vlastnými skutkami sa nerodíme znova. Ak niekto povie, že všetci ľudia na svete sú deti Božie, tak sa pýtam, kedy sa narodili z Boha a ako? No a svoje deti by Boh odsúdil do večného pekla, keď sa píše, že ani jedna jeho ovca nezahynie, a nikto ich nevtrhne z jeho ruky , lebo Otec je najväčší atd.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Konec Zákona je Kristus k ospravedlnění

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Viktorrealita napísal: 09 Júl 2020, 11:07
Rastislav napísal: 08 Júl 2020, 11:12
Viktorrealita napísal: 08 Júl 2020, 10:06kedy, že sa človek narodí znova
Vtedy keď dostane druhú šancu. Niečo vynimočné sa stane ale aj nemusí. Niečo mu tam docvakne. Tá správna kombinácia relátiek a otvorí sa ti trezor s pokladom. A zrazu začneš chápať to čo bolo skryté. Zostávaš pokojný aj pri zložitých životných udalostiach..... lebo si dostal dar vidieť.
Nič človeku samo od seba nedocvakne. Áno, dar vidieť a počuť. Veľmi často sa píše v Písme - kto má uši na to aby počul, nech počuje, aby to bolo ignorované. Kto teda dáva uši na to, aby niekto počul a iný, aby nepočul? Ako Ježiš hovorí, že nikto nepríde k nemu, ak mu to nie je dané od Otca. No a to je práve to, keď sú mu dané uši na to, aby počul.

Kladiem Mikimu polemické otázky.

Narodenie znova – z Boha je v podstate narodenie do nového života, do večného kráľovstva Božieho – kráľovstva pokoja a radosti v Duchu Svätom.
Ako teda vysvetlia zástancovia spásy zo skutkov, túto zásadnú zmenu v srdci človeka, ak vieme, že skutkami k tomu nedochádza, aby sa teda človek nejako skutkami narodil z Boha. Nikodém ako učiteľ Izraela nechápe, ak mu Ježiš hovorí o znovuzrodení. Posmešne sa vyjadruje, či vraj bude treba ísť druhý raz do brucha matky a narodiť sa?

Alebo snáď, že by boli najprv skutky a nejako zo skutkov po smrti znovuzrodenie z Boha? Ako vidíme je to nezmysel. Pri príchode Pána ide o zmrtvých - vstanie spravodlivých aj nespravodlivých. Teda po zmŕtvých-vstaní sa na ich stave voči Bohu, už nič nemení. Boží pohľad ich oddelí. Spravodliví to sú tí znovuzrodení z Boha, majú Kristovú spravodlivosť a idú tam, kde im Pán pripravil miesto. No a nespravodliví budú súdení každý jeden podľa svojích skutkov a to mierou spravodlivého Boha.

Najprv je teda znovuzrodenie z Boha a to Božím oživujúcim zásahom. Do vopred preoranej a pripravenej zeme v srdci človeka sa zasialo semeno Ducha – Slovo Božie, no a z toho vyplýva nové srdce, nová myseľ a teda aj skutky, ktoré už vychádzajú zo znovuzrodeného človeka z Boha. Myslenie a konanie je závislé na charaktere srdca, teda čo srdce charakterizuje, lebo na tom je závislá aj jeho vôľa . Ak je tam len bezbožnosť, tak všetko, ako človek zmýšľa a koná je týmto vždy poznačené. Ak je tam Slovo Božie, tak je ním to srdce oživené – má radosť a pokoj v Duchu Svätom. Slovo Božie je Duch a je život. Následne je to znovuzrodenie vidieť na novom živote v Kristu. Strom v srdci človeka vyrástol z Božieho semena, je teda dobrým a prirodzene donáša dobré ovocie. Samozrejme, že Boh ako dobrý záhradkár ho chráni, okopáva, orezáva, vyživuje, teda udržiava, aby dobré ovocie aj ostávalo a to na Božiu chválu.

Znovuzrodenie je aktom Božej vôle, milosti a moci. Je narodené Božie dieťa z Boha a znovuzrodenie sa nedá strácať a znovu získavať skutkami. Je to nezmysel.

Kto učí o spasení zo skutkov, tak má problém prijať znovuzrodenie z Boha, keďže na tom to učenie padá. Znovuzrodenie totiž nastáva počas života človeka, teda počas terajšieho času milosti. Učenie o spáse zo skutkov predpokladá, že sa to ukáže pri poslednom súde, teda po smrti, kde človek pôjde. Ono sa síce ukáže, no ak k znovuzrodeniu dochádza už počas života človeka, tak je jasné, že vykúpený už teraz prešiel zo smrti do večného života v Kristu a to tu v terajšom čase milosti, keď ešte telesne žije. Kto telesne zomiera v Kristu, tak skrze vieru je zapäčatený Svätým Duchom zasľúbenia. No a samozrejme, že na konci sa ukáže, ktorí sú jeho deti – znovuzrodení z Boha, ktorí aj ožili v Kristu tu na zemi a Boh ich pri vzkriesení tiel oddelí od ostatných. To je ta pšenica. Je potom jasné, že znovu – zrodenie z Boha nastáva počas telesného života tu na zemi a to raz a navždy. Ako Ježiš hovorí, že veriací už prešiel zo smrti do života.
Evanjelium podľa Jána 5:24 Ameň, ameň vám hovorím, že ten, kto čuje moje slovo a verí tomu, ktorý ma poslal, má večný život a neprijde na súd, ale prešiel zo smrti do života.

Tak teda, už teraz prechádzajú vykúpení v Kristu, zo smrti do života! To je znovuzrodenie z Boha, do nového života v Kristu.

Ak zoberieme pojem narodenie z Boha, tak to sa nedá len tak strácať a znova získavať. Je to predsa narodenie z Boha a pojem narodenie dáva jasný zmysel o čo sa jedná. Vlastnými skutkami sa nerodíme znova. Ak niekto povie, že všetci ľudia na svete sú deti Božie, tak sa pýtam, kedy sa narodili z Boha a ako? No a svoje deti by Boh odsúdil do večného pekla, keď sa píše, že ani jedna jeho ovca nezahynie, a nikto ich nevtrhne z jeho ruky , lebo Otec je najväčší atd.
Spojuješ Krista konec zákona s úplně jiným tématem, neumíš se držet základního článku a pořád vymýšlíš nesmysly. Samozřejmě, že každý znovuzrozený člověk z Boha musí a sám dobrovolně koná dobré skutky, protože pokud je nekoná tak jednoznačně není znovuzrozený a jak od Ježíše víme důležité je konat tyto dobré skutky, protože kdo je koná bude spasený, takže Viktorovo vyjádření ve smyslu :
Kto učí o spasení zo skutkov, tak má problém prijať znovuzrodenie z Boha, keďže na tom to učenie padá.
je úplný a hlavně nebiblický nesmysl, důležité je být spravedlivým a to se děje jen skrze skutky milosrdenství a zákona a to je ta pravá láska.
¨
1 Janův 5:3  Nebo toť jest láska Boží, abychom přikázaní jeho ostříhali; a přikázání jeho nejsou těžká.
2 Janův 1:6  A totoť jest ta láska, abychom chodili podle přikázání jeho. Přikázání pak toto jest, jakž jste slýchali od počátku, abyste v něm chodili.
1 Janův 2:29  Víte-li, že on je spravedlivý, pochopte, že také každý, kdo činí spravedlnost, je z něho zrozen.
1 Janův 5:1  Každý, kdo věří, že Ježíš je Kristus, je zrozen z Boha; a kdo má rád otce, má rád i jeho dítě.

Ježíš o skutcích vedoucích ke spasení mluví jasně a já se jeho slova 100% držím na prvním místě přede všemi ostatními:
Matouš 25:31 A když přijde Syn člověka v slávě své, a všickni svatí andělé s ním, tedy se posadí na trůnu velebnosti své,
32 A shromážděni budou před něj všickni národové. I rozdělí je na různo, jedny od druhých, tak jako pastýř odděluje ovce od kozlů.
33 A postavíť ovce zajisté na pravici své, kozly pak na levici.
34 Tedy dí Král těm, kteříž na pravici jeho budou: Pojďte požehnaní Otce mého, dědičně vládněte královstvím, vám připraveným od ustanovení světa.
35 Nebo jsem lačněl, a dali jste mi jísti; žíznil jsem, a dali jste mi píti; hostem jsem býval, a přijali jste mne;
36 Nah jsem byl, a přioděli jste mne; nemocen jsem byl, a navštívili jste mne; v žaláři jsem seděl, a přicházeli jste ke mně.
37 Tedy odpovědí jemu spravedliví, řkouce: Pane, kdy jsme tě vídali lačného, a krmili jsme tebe, žíznivého, a dávaliť jsme nápoj?
38 Aneb kdy jsme tě viděli hostě, a přijali jsme tebe, anebo nahého, a přioděli jsme tebe?
39 Aneb kdy jsme tě viděli nemocného, aneb v žaláři, a přicházeli jsme k tobě?
40 A odpovídaje Král, dí jim: Amen pravím vám: Cožkoli jste činili jednomu z bratří těchto mých nejmenších, mně jste učinili.
41 Potom dí i těm, kteříž na levici budou: Jděte ode mne zlořečení do ohně věčného, kterýž jest připraven ďáblu i andělům jeho.
42 Neboť jsem lačněl, a nedali jste mi jísti; žíznil jsem, a nedali jste mi píti;
43 Hostem jsem byl, a nepřijali jste mne; nah, a neodívali jste mne; nemocen a v žaláři jsem byl, a nenavštívili jste mne.
44 Tedy odpovědí jemu i oni, řkouce: Pane, kdy jsme tebe vídali lačného, neb žíznivého, aneb hostě, nebo nahého, neb nemocného, aneb v žaláři, a neposloužili jsme tobě?
45 Tedy odpoví jim, řka: Amen pravím vám: Čehož jste koli nečinili jednomu z nejmenších těchto, mně jste nečinili.
46 I půjdou tito do trápení věčného, ale spravedliví do života věčného.

Takže Viktor takže nejen, že jsi poznal Ježíše Krista (zatím ale nedokonale), dokud nezačneš dělat dobré skutky po jeho vzoru nejsi z Boha zrozen a nebudeš spasený. Milost nemilost. Souzeni jsou a budou všichni jen na základě skutků a ne podle toho zda přijali milost či nepřijali.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 39 neregistrovaných