Kalvinismus učí, že dobro je zlo a zlo je dobro!

Rozsiahlejšie články s diskusiou.
mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Kalvinismus učí, že dobro je zlo a zlo je dobro!

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

https://www.hopperscrossingchristianchu ... l-is-good/
Kalvinismus učí, že dobro je zlo a zlo je dobro!
Podle Kalvínova hrdiny a „mentora“ Augustina je zlo dobro a co je dobro, je vždy zlo. Proto musí kalvinisté věřit, že „zlé“ je prostě „zlé dobro“, že zlo je dobro a dobro je zlo! Jednoduše řečeno, toto je gnostická teologie, kde je to získání úplného poznání (jak dobra, tak zla), které vás zachrání.
"Běda těm, kteří nazývají zlo dobrem a dobro zlem." Izaiáš 5:20

Kalvinisté musí přijmout Augustinovo učení, nebo Kalvína odmítnout
Kalvín postavil Augustina na piedestal nad všechny ostatní zdroje učení a napsal, že „všichni starověcí teologové, s výjimkou Augustina, jsou tak zmatení, kolísaví a protichůdní…, že z jejich spisů nelze získat žádnou jistotu“. (Institutes Bk 2; Kap.2; Section 4) Odmítnout Augustinovo učení by pak znamenalo odmítnout i Kalvínovo učení.

Kalvinisté proto musí přijmout Augustinovu gnostickou herezi
Proto kalvinisté musí věřit, jako Augustin, že zlo a dobro jsou ekvivalentní pojmy, že mezi nimi musí být vždy dosaženo rovnováhy, musí také věřit v gnostické učení: že spásu (transcendenci) lze nalézt prostřednictvím dokonalého poznání, obojího dobrého. a zlo. Popírat to by znamenalo popírat Augustinovo gnostické učení jako herezi (a tedy logickým postupem popírat Kalvínovo učení také jako herezi).

Gnosticismus učí, že dobro nemůže existovat bez zla
To znamená, že člověk musí znát všechny věci, aby se stal transcendentním, všechno dobré a všechno zlé; že je nemožné poznat všechno dobro, aniž bychom znali také všechno zlo; že dobro nemůže existovat bez protiváhy zla a zlo nemůže existovat nezávisle na dobru. To je také význam učení jin a jang: že dobro a zlo musí existovat v rovnováze mezi nimi; a že nějaké zlo musí existovat ve všem dobru a nějaké dobro musí existovat ve všem zlu.
"Běda těm, kteří nazývají zlo dobrem a dobro zlem." Izaiáš 5:20

Augustin učil, že zlo je dobro a dobro je zlo
Augustin, jehož učení je základem pro Kalvínovo učení, řekl (ve svém „Enchiridion“) „že každá bytost, pokud je bytostí, je dobrá, jestliže pak řekneme, že vadná věc je špatná, bylo by Zdá se, že to znamená, že říkáme, že co je zlé, je dobré, že jen to, co je dobré, je vždy zlé a že neexistuje žádné zlo kromě něčeho dobrého. ….. Nyní, pokud je člověk něčím dobrým, protože je bytostí, co potom je špatný člověk kromě zlého dobrého? ….. kdyby v tom, co je zlo, nebylo dobro, pak by zlo prostě nemohlo být, protože nemůže mít žádný způsob existence…“
Může prosím nějaký kalvinista vysvětlit, o čem Augustin mluví? Jak je to biblické? Je Augustin racionální? A pokud je Augustin nerozumný, pak je iracionální i Kalvín.
„Běda těm, kdo nazývají zlo dobrým a dobro zlem“ (Izaiáš 5:20)

Jestliže Augustin učí falešnou nauku, pak je kalvinismus rovněž falešnou doktrínou
Zdá se, že tento dualismus dobra a zla je založen na Augustinových manichejských gnostických kořenech, kde spasení záviselo na tom, že člověk získá konečné poznání, dobré i zlé. Týká se okultních vír jin a jang, které učí, že mezi dobrem a zlem musí existovat nezbytná rovnováha. Mohou zde nějací kalvinisté nějak podpořit Augustinovo iracionální myšlení (sola scriptura!)? Nedokazuje to jednoduše, že v kalvinistickém světě musí být zlo vnímáno jako dobro, jinak zlo nemůže existovat?
Jen si všimněte Calvinovy podpory tohoto gnostického učení dobra a zla v jeho „Věčném předurčení Boha“, kde se snaží vysvětlit, že to, co Bůh chce k dobrému, když člověk dělá, co chce Bůh, je to pak zlo. Například, jestliže Bůh nařídí, aby člověk spáchal vraždu, pak je Boží vůle dobrá, ale když to člověk dělá, lidská vůle je zlá, i když dělá to, co Bůh nařídil, že má dělat. Píše: "Ukázal jsem, že chce totéž jako zločinec a zlý, ale jiným způsobem."
Dále říká: „Augustin má užitečné napomenutí, že přes veškerou jejich shodu zde je velký rozdíl mezi Bohem a člověkem. Neboť Bůh chce k dobru to, co lidé ke zlu; a On nechce pro dobro to, co lidé nechtějí pro zlo. Stejně tak si lidé a Bůh ve svém rozporu nejsou tak docela nesourodí. Neboť lidé chtějí k dobru to, co Bůh nechce k dobru; a nechtějí k dobru to, co Bůh činí, vůli k dobru.“

Podle jin a jang je gnosticismus východním náboženským pohledem na křesťanství
yinyanghouse.com říká, že „Aniž bychom příliš zevšeobecňovali, poskytují gnostické názory naší židovsko-křesťanské západní filozofii téměř východní okraj, abych tak řekl. ….. Za prvé a především je to, že jako primárně křesťanská sekta může gnosticismus poskytnout obyvatelům Západu pravděpodobně více východní pohled na jejich vlastní tradice. …..“

Podle gnosticismu spasení pochází z poznání dobra a zla
yinyanghouse.com (citace z The Gnostic Religion” od Hanse Jonase) t
spasení klobouku se nachází v dualistickém poznání, jako je dobro a zlo, život a smrt.
„…všechny tyto proudy mají nějakým způsobem co do činění se spásou… všechny vykazují mimořádně transcendentní pojetí Boha a v souvislosti s tím stejně transcendentní a z jiného světa cíl spásy… udržují radiální dualismus říší bytí – Bůh a svět, duch a hmota, duše a tělo, světlo a tma, dobro a zlo, život a smrt…“

Byl to hřích gnosticismu, který způsobil odsouzení celého lidstva
Gnosticismus je poznání dobra a zla a jako takový je jasně definován jako hřích proti Bohu. Adamovi bylo řečeno, že pokud bude jíst ze stromu poznání dobra a zla (= gnosticismus), zemře. Toto definuje gnosticismus jako hřích, který by odsoudil Adama (a všechny jeho potomky) k věčné smrti.
Genesis 2:17 - Ale ze stromu poznání dobra a zla z něj nejez, neboť v den, kdy bys z něho jedl, zemřeš.

Když Eva viděla, že strom má být žádán, aby ji učinil moudrou (se znalostí dobra a zla), snědla ho. Dala také Adamovi, který to také snědl.
Genesis 3:6 - Když žena viděla, že strom [je] dobrý k jídlu a že [je] příjemný pro oči, a strom, který je žádoucí, aby byl moudrý, vzala z jeho ovoce. a jedla a dala také svému muži s ní; a jedl.

Adam a Eva mohli žít věčně bez hříchu, ale rozhodli se znát dobro a zlo, a proto jim bylo nyní zakázáno jíst více ze stromu života.
Genesis 3:22 - I řekl Pán Bůh: Hle, člověk se stal jako jeden z nás, aby poznal dobro i zlo, a nyní, aby nevztáhl ruku a nevzal i ze stromu života a nejedl, a žít navždy:

Byl to gnosticismus, který vyžadoval, aby Kristus zemřel za hříchy celého lidstva
Neboť všichni zhřešili podle Adamova hříchu a ti samí „všichni“ byli svobodně ospravedlněni“ Kristem.
Římanům 3:23-24 – 23 Všichni totiž zhřešili a chybí jim Boží sláva; 24Být ospravedlněn zdarma jeho milostí skrze vykoupení, které je v Kristu Ježíši:

Všichni mohou být ospravedlněni vírou v Krista:
Římanům 3:25-26 – 25 Kterého Bůh ustanovil za smírnou oběť skrze víru v jeho krev, aby skrze Boží shovívavost oznámil svou spravedlnost na odpuštění hříchů, které pominuly; 26Aby oznámil, [pravím], v tomto čase jeho spravedlnost, aby byl spravedlivý a ospravedlnil toho, kdo věří v Ježíše.

Všichni, tedy ti, kteří vírou vzývají to jméno Páně, aby byli spaseni
Neboť kdokoli (to jest každý bez výjimky), kdo vzývá jméno Páně, bude spasen (Římanům 10:13).

Všichni kalvinisté a reformovaní věřící, přemýšlejte opravdu pečlivě!
Pokud je kalvinismus závislý na Augustinově učení, které bylo gnostickým hříchem, který odsuzoval lidstvo skrze Adamův hřích, pak je kalvinismus také tím samým hříchem. Vylož Augustina a jeho znalosti dobra a zla a tvůj kalvinismus zemře. Vzývejte jméno Páně, abyste byli spaseni, a budete žít. Zachovejte Augustina a budete odsouzeni (stejně jako Adam) za svůj hřích poznání dobra a zla. Když budeš stát před Bohem na soudu, zachrání tě tvé poznání dobra a zla? Ne! Bude Augustin nebo Kalvín vaším obhájcem, aby vás bránil před Bohem? Ne! Budou vás vaši náboženští vůdci a učitelé schopni zachránit před Božím hněvem? Ne! Vy sami budete stát před Bohem a je to to, co jste vy sami (nikoli Augustin, Kalvín nebo vaši církevní učitelé) udělali, co určí váš věčný osud. To znamená, že jsi vzýval jméno Páně, aby bylo spaseno, nebo ti bylo řečeno, že taková modlitba odporuje svrchovanosti tvého Boha? Zkontrolujte si všechny věci sami; přečtěte si Bibli pro sebe; testovat všechny věci; držte se toho, co je dobré (1 Tesalonickým 5:21). A „Běda těm, kdo nazývají zlo dobrým a dobro zlem“ Izajáš 5:20

***************************************

Viktorrealita
Príspevky: 1251
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Kalvinismus učí, že dobro je zlo a zlo je dobro!

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Mikim

Kalvinizmus a jin a jang? Tak to čo už, do toho Kalvinizmu títo prekrúcači dokážu napasovať? Východné náboženstva?

Sú to absurdné konštrukcie, ktorými niekto chce nejako napasovať gnosticizmus do Kalvinizmu. Ak Kalvín čerpal z kontextu celého Písma , tak čím argumentujú títo prekrúcači? Len vlastnými konštrukciami, lebo Písmom sa Kalvinizmus poprieť nedá.

Práve v Arminiánizme je vidieť princíp gnosticizmu – že vraj padlý človek má život sám v sebe a teda Arminiánizmus počíta s tým, že v padlom človeku sa stále nachádza niečo, ako nejaká iskra života, ktorá sa vraj slobodnou vôľou nejako naštartuje a dokáže oživiť duchovne mŕtve srdce človeka, ktoré už potom vie rozoznať a poznať, čo je pravda a uveriť tej pravde a byť spasený.

Oživujúci a zvrchovaný Boh je týmto odsunutý na vedľajšiu koľaj, stáva sa u nich pasívnym a teda úplne závislý od hriechom zotročenej vôli človeka, čo je absurdné a ide to proti zvrchovanému Bohu. Naopak Kristus jasne hovorí, že nikto nemôže príjsť k nemu, ak mu to nie je dané, a teda, ak ho nepritiahne Otec na nebesiach a Ježiš ho vzkriesi v posledný deň.

Arminiáni tieto Kristové slová odmietajú a dokonca, ako si napísal mikim, že pritiahnutie Otcom je im nanič, lebo 99% z nich stále hreší a nečiní pokánie. Týmto úplne popieraš Boží oživujúci zásah u vykúpenom – Božiu milosť a moc, ako dostatočný a rozhodujúci faktor pri účinnosti spásy. Súčasne staviaš a to vraj slobodnú vôľu padlého človeka na piedestál namiesto Otca a z vôle človeka robíš rozhodujúci faktor pri účinnosti spásy.

No žiadna takáto iskra života, ktorú by mal padlý človek sám v sebe neexistuje, aby mohla jeho vôľa vyberať zo srdca to, čo tam ešte nie je. Mŕtvola sama od seba neožije! Naopak tou iskrou života je oživujúci zásah, ktorý prichádza od Boha a to splodením živým Slovom Boha, keď sa v oživenom srdci rodí nové večné vedomie života v Kristu a to v istote spasenia. Až následne môže vôľa vyberať z pokladnice znovuzrodeného srdca to, čo tam už je – Slovo Božie a teda donášať skutky viery a ovocie Ducha. Takéto srdce je už nekonečne vďačné jedine Bohu a v láske ho už bude naveky oslavovať.

Boh nestvoril tmu, ale svetlo. Tam kde nie je svetlo, tam je tma. V duchovnej rovine je Slovo Božie – Kristus, tým svetlom, ktoré svieti vo tme a tma ho nezadržala. Boh nestvoril hriech, ale tam, kde nie je Boh, tak je nezávislosť na Bohu, tak je tam aj porušenie, hriech, smrť. Porušenie a hriech sa ukázal skrze Božie prikázanie. Ale iba tak sa ukázala Božia láska v jeho milosti. Uplatnenie Božej spravodlivosti pre porušenie a hriech, nie je zlo. Celý svet je vinný Bohu! Uplatnenie Božej lásky v jeho milosti u vykúpených, nie je nespravodlivosť.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Kalvinismus učí, že dobro je zlo a zlo je dobro!

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

...Týmto úplne popieraš Boží oživujúci zásah u vykúpenom – Božiu milosť a moc, ako dostatočný a rozhodujúci faktor pri účinnosti spásy. Súčasne staviaš a to vraj slobodnú vôľu padlého človeka na piedestál namiesto Otca a z vôle človeka robíš rozhodujúci faktor pri účinnosti spásy.

Nejsme spasení milostí Boží a pokud ano Pán Ježíš Kristus ani apoštolové, kteří chodili s ním o tom nic nevěděli. Ani Bůh Otec takto důležitou věc (milost) nezjevil svému jedinému Synu ani jeho apoštolům.
Ke spáse stačí vlastním rozumem a srdcem uvěřit v Boha Otce a v Pána Ježíše Krista, že zemřel za nás a vstal z mrtvých. Být pokřtěn, konat skutky milosrdenství a dodržovat Desatero. Nic víc nikdo ke spáse nepotřebuje. Bůh ani 1x nikdy neřekl, že bez jeho milosti nebude nikdo spasený, proto to pro nás není důležité a je to jen bajka nebo zbožné přání samozvaného ap.Pavla, který jedněm napsal, že jsou spasení vírou v Ježíše Krista a jiným, že jsou spaseni milostí a sám sobě si tak odporuje.
Z vlastní vůle a rozumu i z nenasilného přitáhnutí Boha jsem uvěřil v Ježíše Krista a z vlastní vůle a rozumu mu můžu kdykoliv z jakýchkoliv důvidů přestat věřit a odpadnout, což se doufám nestane.

Bůh na rozdíl od psychopatických kalvinistů dává člověku na výběr:
Bůh Jehovah skrze Mojžíše:
Dt 30:19
CSP Povolávám dnes proti vám za svědky nebesa i zemi. Předložil jsem ti život a smrt, požehnání a kletbu. Zvol si život, abys zůstal naživu ty i tvé potomstvo,

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 33 neregistrovaných