Víra versus věda

Rozsiahlejšie články s diskusiou.
Neregistrovaný

Re: Víra versus věda

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Dám ti jednu radu: "Za dotaz nic nezaplatíš."
Zeptej se kazatele nebo napiš email, že se chceš nechat pokřtít, ale stáří země vnímáš jinak. Požádej ho, aby to přednesl výboru sboru a nebo sám požádej o slyšení ve výboru. Jestli je sbor ochoten přijmout tě do sborového společenství a souhlasí s tvým křtem. Jinak za sebe, termín mladá země je neurčité vyjádření. Naše země je ve vztahu k vesmíru opravdu mladá.
Jde ti o smlouvu s Bohem a nebo o dopodrobna stejné názory. Stáří země je názor.
Já nesouhlasím, protože Helenka (EGW) píše o životě na Zemi 6000 let a to je i učení CASD. Já sám jsem zastáncem mladé Země (tedy života na zemi), ale když se nechá pokřtít, tak bude mít hned od začátku rozpor. Nejde o "názor", ale o souhlas s učením.
Nesouhlasím i s formulací křtu, proč by měl člověk slibovat věci, které se biblí nedají doložit, že jsou platné pro křesťana (desátky), někteří věci by měly být pouze doporučovány a ne podmínka křtu (čisté a nečisté). Lidé by měli být křtěni ve jméno Krista a tečka. Křest by neměl být automaticky vstupem do církve.
Sbor či kazatel se nemohou postavit proti církevním ustanovením a dávat nějakou úlevu od učení církve při křtu.

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Víra versus věda

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Na nesouhlas má každý právo.
Bible není vědecká kniha, je to pouze teologická kniha.
Termín mladá země je neurčité vyjádření a v Bibli nikde není napsáno její stáří ani stáří života na naši zemi. Přesto je mladší než to předkládá vývojová teorie. Výpočet podle rodů je nemožně možný. Rodový záznam nemá matematický smysl, je to zkrácený záznam o původu skrze který je čtenář zpětně směrován ke Stvořiteli. Jádro nebo smysl rodokmenu bude vždy v jeho počátku. Záznam před Abrahámem je natolik stručný, že vede rodové matematiky k nesmyslnému matematickému a dogmatickému výsledku.
Je to o původu člověka ve Stvořiteli proti samovolnému původu a ostatním teoriím.

Milan
Príspevky: 432
Dátum registrácie: 07 Aug 2016, 05:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Víra versus věda

Neprečítaný príspevok od používateľa Milan »

Křest by neměl být automaticky vstupem do církve.

A do čeho je křest vstupem, když ne do církve? Do klubu "privátní víry"? Když není křest vstupem do církve, k čemu je vyučování a příprava s kazatelem (konkrétní církve). Proč musí křest vykonávat kazatel?
Potíž je v tom, že neexistuje církev dokonalého učení a dokonalých lidí (ta bude až v nebi). My bychom nejspíše nemohli být jejími členy, tak moc nám toho k dokonalosti chybí.
Potíž je také v tom, že zdůrazňujeme spíše to s čím nesouhlasíme a co neděláme, než to, co je pro nás nosné a co děláme.

Tomáš Plechatýý

Re: Víra versus věda

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatýý »

Milan napísal: 13 Júl 2021, 11:30
Křest by neměl být automaticky vstupem do církve.

A do čeho je křest vstupem, když ne do církve? Do klubu "privátní víry"? Když není křest vstupem do církve, k čemu je vyučování a příprava s kazatelem (konkrétní církve). Proč musí křest vykonávat kazatel?
Potíž je v tom, že neexistuje církev dokonalého učení a dokonalých lidí (ta bude až v nebi). My bychom nejspíše nemohli být jejími členy, tak moc nám toho k dokonalosti chybí.
Potíž je také v tom, že zdůrazňujeme spíše to s čím nesouhlasíme a co neděláme, než to, co je pro nás nosné a co děláme.
Je vstupem do křesťanství (problém je že slovem církev se dnes myslí viditelná církevní organizace, která má svoje pravidla, řád, směrnice, hierarchii.).

Naopak je to vstupem do veřejného křesťanství, které si nemůže nárokovat exkluzivně žádná konkrétní církev.

Vyučování ke křtu kazatelem je tu právě pro ten vstup do konkrétní organizace. To by ovšem mohlo být odděleno od křtu vodou ve jméno........

V církvi bratrské oddělují křest od přijetí do sborového společenství - můžete přijmou oboje najednou ale nemusíte a pro členství v místním sboru se můžete rozhodnout později sami.

Potíž spíš než v nedokonalosti učení církve vidím jak jsem psal jinde v tom, že lidé mají křest spojen se spásou. A tak má církev (ve smyslu organizace) v truce pomyslný trumf - ona nastavuje pravidla a o křest/spásu mají lidé zájem. Takže se musí přizpůsobit příchozí.

Trochu jako když vás na vysoké přijímají některé prestižní školní kluby na koleje a mají pro nováčky nějaké úkoly.

V souvislosti s Kazuou Dominika Feriho bylo ve zprávách , že v prvním ročníku na právech na UK byla seznamovací bojovka, ve které byly v rámci hry některé dívky vyzvány, aby se svlékly za body navíc.

Většina prváků chce získat ten titul na právech, aby mohla pracovat, chce projít školou bez problémů. Takže to někteří zkousnou protože nechtějí zhoršit své postavení nováčka na škole.

Stejně tak si myslím, že spousta nových věřících raději zkousne nebo neřeší věrouku, protože pro ně primární je spása, být křesťanem a nechat se pokřtít a to by jinak měli těžší.

Neregistrovaný

Re: Víra versus věda

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

A do čeho je křest vstupem, když ne do církve? Do klubu "privátní víry"? Když není křest vstupem do církve, k čemu je vyučování a příprava s kazatelem (konkrétní církve). Proč musí křest vykonávat kazatel?
Potíž je v tom, že neexistuje církev dokonalého učení a dokonalých lidí (ta bude až v nebi). My bychom nejspíše nemohli být jejími členy, tak moc nám toho k dokonalosti chybí.
Potíž je také v tom, že zdůrazňujeme spíše to s čím nesouhlasíme a co neděláme, než to, co je pro nás nosné a co děláme.
Křest je vyznáním, že patřím Kristu, není to potvrzení souhlasu s věroučnými články církve. Proto do křestního slibu nepatří adventistická specifika-nepít kávu, nejíst vepřové (nečisté), věřit v dar proroctví jako dar církvi ostatků. Nepatří tam ani slib desátků.
Křest je předělem mezi starým a novým životem.
K čemu je vyučování? Pokud farář či kazatel vede věřícího, aby se odevzdal Kristu a aby se stal jeho učedníkem, je to v pořádku. Pokud je důraz (a to jsem zažil několikrát) na "dodržování", jde o vyučování k tomu, aby člověk poslouchal články učení církve.
Křest nemusí vykonávat kazatel, to je opět ustanovení církve či církví, mohl by to být v některých případech otec křtěnce, vyučující biblické pravdy, starší sboru...
Oddělil bych křest od členství proto, že na prvním místě by mělo být vedení člověka ke Kristu, nemusí znát všechny články církve, ale to hlavní-víra v Boha, Spasitel Kristus, spasení z milosti, modlitba a Boží moc...
Po křtu by se v katechezi pokračovalo specifickými články církve-2300 večerů, svatyně, čisté a nečisté atd. To nejsou věci, na kterých by měla stát víra v Krista, ale je to často tak podáváno. Kdo by nesouhlasil s desátky nebo přítomností Krista ve svatyni v roce 1844, nemohl by se sice stát členem církve, ale byl by člověk získaný pro Pána.
Za svůj život jsem viděl jistě desítky křtů, kdy lidé slibovali vše, co měli, ale zažil jsem desítky odchodů z církve. Mnozí tito lidé jsou dodnes aktivními křesťany (jinde), ale adventistická specifika opustili. Vím o případech, kdy lidé byli pokřtěni, ale do církve nakonec nebyli přijati-po křtu již nepřišli, nebo dále pokračovali v nějaké činnosti, pro kterou je místní sbor mezi členy nepřijal (typicky kouření a pití alkoholu).
Proto jsem pro oddělení křtu a členství, bylo by to férové, aby lidé nepřijímali členství pod prvním dojmem v nadšení, které vyprchá, ale opravdu si rozvážili závazek členství. Není to věc nová, v historii byla čekací doba pro zájemce i několik let a byli zkoušeni i odrazováni od tohoto kroku. V některých obdobích totiž znamenal skoro jistou smrt.

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Víra versus věda

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Pohled do minulosti nemusí být pohledem do primitivnosti.

https://www.npu.cz/cs/opravujete-pamatk ... prostejova

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Víra versus věda

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Milan napísal: 13 Júl 2021, 11:30
Křest by neměl být automaticky vstupem do církve.

A do čeho je křest vstupem, když ne do církve? Do klubu "privátní víry"? Když není křest vstupem do církve, k čemu je vyučování a příprava s kazatelem (konkrétní církve). Proč musí křest vykonávat kazatel?
Potíž je v tom, že neexistuje církev dokonalého učení a dokonalých lidí (ta bude až v nebi). My bychom nejspíše nemohli být jejími členy, tak moc nám toho k dokonalosti chybí.
Potíž je také v tom, že zdůrazňujeme spíše to s čím nesouhlasíme a co neděláme, než to, co je pro nás nosné a co děláme.
...A do čeho je křest vstupem, když ne do církve?
Křest není vstupem do žádné pozemské církve, ale do Božího království v nebi s věčným životem, který žádná pozemská církev nemůže nabídnout.

...Proč musí křest vykonávat kazatel?
Nikde není přikázáno, že křest musí vykonávat kazatel, pokřtít se můžu klidně sám na vyznání své víry a odpuštění hříchů. Vyznání víry Bohu a ne jakémukoliv kazateli, který o mém věčném životě nerozhoduje.
Skutky apoštolské 2:38  Tedy Petr řekl k nim: Pokání čiňte, a pokřti se jeden každý z vás ve jménu Ježíše Krista na odpuštění hříchů a přijmete dar Ducha svatého.
Skutky apoštolské 22:16  A protož nyní co prodléváš? Vstana, pokřti se, a obmej hříchy své, vzývaje jméno Páně.

Milan
Príspevky: 432
Dátum registrácie: 07 Aug 2016, 05:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Víra versus věda

Neprečítaný príspevok od používateľa Milan »

Křest na vyznání víry v Ježíše je spojen nejen s vyznáním víry, ale také s přijmutím určitého řádu života. Je také vstupem do společenství víry-křesťanů. Odvolávat se přitom na univerzální církev Boží a na nebeské království je sice možné, ale bez zakotvení v konkrétním společenství (kromě speciálních situací) také alibistické. Dokonalá církev může existovat za předpokladu, že ji nebudou tvořit nedokonalí a hříšní lidé... (Nebo je to jinak?)
Zkusme pro srovnání použít příkladu manželství. Každý příměr kulhá, ale přesto: Manželství je závazkem vůči konkrétnímu člověku, s konkrétním obsahem. Mohu dát slib ženě a pak s ní žít (dokonce i bez onoho slibu), ale to není manželství. Manželstvím se stává v okamžiku veřejného slibu, před svědky, uzavřeného podle zákona, osobou k tomu zákonem zmocněnou. Pokud budete chtít uzavřít manželství na úřadě, musíte splnit zákonné povinnosti. Pokud tak budete chtít učinit ve společenství církve, požadavky ke splnění „se rozhojní“. Je celkem jedno, zda to bude tam či onde, dobré manželství vyžaduje podstatně více než jen „vstupní obřad“. Manželství nevytvoří jedinec. A rodinu už vůbec ne. Příbuzné si nevybíráme. S těmi, s nimiž si nerozumíme se nemusíme stýkat, ale nemůžeme o nich říci, že k nám nepatří. Jejich úspěchy jsou i našimi úspěchy a naše prohry jsou i jejich prohrami.
Námitka, že manželství uzavíráme s milovaným člověkem, ale křesťanství je vztah s Bohem, s Ježíšem je na místě. Ale Ježíš říká, že náš vztah víry k Bohu se poměřuje (je viditelný) na vztahu k lidem. Jak píší apoštolové (parafrázovaně)-nejvíce na vztahu k „domácím víry“.
Mám za to, že kromě svědomí (výhrada svědomí musí být zachována v každém společenství církve) je v církvi zřejmý problém s individualismem. Jsme čím dál méně ochotni své nároky umenšit, nestavět je na první místo a v zájmu společného cíle překonat i to, co by mohlo, nebo mělo být jinak. Jsme ještě schopni hledat společné hodnoty, společné cíle, vyvíjet společné úsilí, podílet se společně na službě?
To, že mnozí adventisté nepřijímají (nebo mají výhrady) k určitým bodům katechismu a hledi skepticky na snahy tradicionalistů tyto body ještě podrobněji popsat a udělat z nich „prubířský kámen pravověří“ je skutečnost (mám za to, že některé jsem zde popisoval). To, že někteří vedoucí nakládají na (nás) členy v zanícené touze o „čistotu učení a pravověrnost“ „těžká břemena“ je také skutečnost. To, že klasické "pilíře učení adventizmu" mohou pro mnohé zastínit jádro křesťanské zvěsti je také (bolestnou) skutečností.
Dospělá víra se dokáže přenést i přes temná zákoutí vlastního společenství církve a dokáže snést i jinakost bez toho, aby ji démonizovala. Dospělá víra s sebou nese závazek „k řeholi“ (uměřený životní styl) a pro fungování společenství se umí obětovat. A porotože jsme křesťané, vyznáním protestanté, nemáme přece obavy, že "mimo (naši, jedinou a pravověrnou) církev není spásy".

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Víra versus věda a meteorit

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Když jsme v tom vlákně v němž se střetává víra s vědou, tak
jeden zajímavý nález meteoritu z Opavy. a jeho datování.

https://www.kudyznudy.cz/aktuality/venu ... tarsi-ar-1
Prílohy
img.obrazky.jpg
img.obrazky.jpg (26.66 KiB) 1956 zobrazení


Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 47 neregistrovaných