Víra versus věda

Rozsiahlejšie články s diskusiou.
ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Víra versus věda

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Neregistrovaný napísal: 08 Apr 2022, 15:29
Většinou se proti argument postaví na jiných datech nebo metodách.
O metodě, jak určili stáří tam nic není, takže asi to určili odhadem.
Lebky mají docela zachovalé zuby, zvláště ta naprovo-opravdu jsou staré 41000 let? ? Možná to je jenom 1500 let nebo i méně.
Podle všeho nejsou staré, už i vizuálně.
Pokud jsi odborník na datování, pak by bylo dobré tvé posouzení, ale nikoliv podle fotografie.
Samotný odkaz na článek je jen jakési krátké upozornění na objev v dané oblasti.
Těm, kteří berou Bibli doslovně se může stát, že pohrdnou nějakým archeologickým nálezem, jen proto, že nezapadá do doslovnosti Bible.
Studie Bible stále pokračují a posunují nás od doslovnosti k hlubšímu sdělení v nějakém příběhu z Bible. Ten posun je tak rychlý, že někteří se nestíhají orientovat.
V podstatě brání něco co již neplatí.

Neregistrovaný

Re: Víra versus věda

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Pokud jsi odborník na datování, pak by bylo dobré tvé posouzení, ale nikoliv podle fotografie.
Samotný odkaz na článek je jen jakési krátké upozornění na objev v dané oblasti.
Těm, kteří berou Bibli doslovně se může stát, že pohrdnou nějakým archeologickým nálezem, jen proto, že nezapadá do doslovnosti Bible.
Studie Bible stále pokračují a posunují nás od doslovnosti k hlubšímu sdělení v nějakém příběhu z Bible. Ten posun je tak rychlý, že někteří se nestíhají orientovat.
V podstatě brání něco co již neplatí.
Já spíše pochybuji o odhadu věku kostry v Austrálii, proč zrovna došli k 41000 letům? A není za tím poznámka +- 100000 let? Proč to nebylo třeba jen 15000 let?
Pokud si dáš jen trochu práce, najdeš jiné odkazy na první lidi v Austrálii s jinými daty.
Ambasadore, vědu podle mne přeceňuješ a bibli chápeš nesprávně. Studium bible nás neposunují od doslovnosti k hlubšímu sdělení, vidím spíše opačnou tendenci-jasná vyjádření zamotat do nějakých "hlubších" sdělení. A v tom je tento posun opravdu rychlý, lidé už dnes spíše biblickou výpověď moc neberou.
Co by nemělo platit? Stvoření v sedmi dnech před 6000 lety? Spasení skrze Ježíše? Pravdivost Písma?
Nenech si ukrást před cílem základní věci-tuto Zemi stvořil Hospodin v šesti dnech a sedmý odpočinul, bylo to podle bible nedávno, z jedné dvojice povstalo všechno lidstvo, byla potopa, existoval Kristus, který za nás zemřel a znovu se vrátí jako Soudce světa.

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Víra versus věda

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Neregistrovaný napísal: 08 Apr 2022, 18:35
Já spíše pochybuji o odhadu věku kostry v Austrálii, proč zrovna došli k 41000 letům? A není za tím poznámka +- 100000 let? Proč to nebylo třeba jen 15000 let?
Pokud si dáš jen trochu práce, najdeš jiné odkazy na první lidi v Austrálii s jinými daty.
Ambasadore, vědu podle mne přeceňuješ a bibli chápeš nesprávně. Studium bible nás neposunují od doslovnosti k hlubšímu sdělení, vidím spíše opačnou tendenci-jasná vyjádření zamotat do nějakých "hlubších" sdělení. A v tom je tento posun opravdu rychlý, lidé už dnes spíše biblickou výpověď moc neberou.
Co by nemělo platit? Stvoření v sedmi dnech před 6000 lety? Spasení skrze Ježíše? Pravdivost Písma?
Nenech si ukrást před cílem základní věci-tuto Zemi stvořil Hospodin v šesti dnech a sedmý odpočinul, bylo to podle bible nedávno, z jedné dvojice povstalo všechno lidstvo, byla potopa, existoval Kristus, který za nás zemřel a znovu se vrátí jako Soudce světa.

Biblický záznam v Genesi je ve své podstatě hymnus. Cílem tohoto díla je oslava Stvořitele. Hymnus je vepsán do šesti + jeden den. V době vzniku tohoto díla byl již sedmidenní týden v praxi. Psal-li tuto část Mojžíš tak ji popsal na základě již vzniklé židovské praxe. Hymnus není reportáž očitého svědka a není to ani nahlížení do Stvořitelovi "laboratoře". Zrovna tak to není potvrzení stvoření před 6000 lety, ale pokud ty tomu věříš, tak to není o tom, že ti to někdo bere. Kupodivu mi toto nebrání v oslavě Hospodina a nebere mi to Bibli z rukou, vůbec nejde o to, že bych ztrácel víru. Vědu nepřeceňuji, mám v tom rezervu, ale nemám potřebu mlátit vědce Biblí po hlavě. Pýcha na Bibli se nevyplácí. Bible byla v minulosti, je přítomnosti a bude v budoucnu i zneužita. Bible není a nebude nikdy vědecká kniha.

neregistrovaný.

Re: Víra versus věda

Neprečítaný príspevok od používateľa neregistrovaný. »

ambassador napísal: 09 Apr 2022, 06:21Biblický záznam v Genesi je ve své podstatě hymnus. Cílem tohoto díla je oslava Stvořitele. Hymnus je vepsán do šesti + jeden den. V době vzniku tohoto díla byl již sedmidenní týden v praxi. Psal-li tuto část Mojžíš tak ji popsal na základě již vzniklé židovské praxe. Hymnus není reportáž očitého svědka a není to ani nahlížení do Stvořitelovi "laboratoře". Zrovna tak to není potvrzení stvoření před 6000 lety, ale pokud ty tomu věříš, tak to není o tom, že ti to někdo bere.
Úlohy na tento štvrťrok je Genezis. Chceš povedať že to neni skutočné? Dnes preberáme pád do hriechu a budúci týždeň Kain a jeho odkaz. Tvrdíš že Adam, Eva, Kain to je len hymnus ???

Neregistrovaný

Re: Víra versus věda

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Biblický záznam v Genesi je ve své podstatě hymnus. Cílem tohoto díla je oslava Stvořitele. Hymnus je vepsán do šesti + jeden den. V době vzniku tohoto díla byl již sedmidenní týden v praxi. Psal-li tuto část Mojžíš tak ji popsal na základě již vzniklé židovské praxe. Hymnus není reportáž očitého svědka a není to ani nahlížení do Stvořitelovi "laboratoře". Zrovna tak to není potvrzení stvoření před 6000 lety, ale pokud ty tomu věříš, tak to není o tom, že ti to někdo bere. Kupodivu mi toto nebrání v oslavě Hospodina a nebere mi to Bibli z rukou, vůbec nejde o to, že bych ztrácel víru. Vědu nepřeceňuji, mám v tom rezervu, ale nemám potřebu mlátit vědce Biblí po hlavě. Pýcha na Bibli se nevyplácí. Bible byla v minulosti, je přítomnosti a bude v budoucnu i zneužita. Bible není a nebude nikdy vědecká kniha.
Je to tak, jak jsem to napsal-nechal sis vzít základní věci nebo alespoň část z nich...to je mi líto, ale je to Tvoje volba. Odkud jsi vzal, že je to hymnus? Z Písma? Někde to bible tvrdí, že je to hymnus? Jak jsi došel k tomu, že to Mojžíš napsal na základě židovské praxe?
Stvoření před 6000 lety potvrzuje biblická genealogie a i slova Krista o pravdivosti zprávy o stvoření. Pokud tomu nevěříš, tak jsi přijal nějaké jiné evangelium.
Nikdo vědce biblí po hlavě nemlátí, někteří, kteří věřili v dlouhé věky, evoluci atd. přehodnotili. Ruku v roce to jde samozřejmě s pojetím morálky a smyslu života.
Myslím si, že bibli docela zneužíváš Ty sám.

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Víra versus věda

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

neregistrovaný. napísal: 09 Apr 2022, 06:57
ambassador napísal: 09 Apr 2022, 06:21Biblický záznam v Genesi je ve své podstatě hymnus. Cílem tohoto díla je oslava Stvořitele. Hymnus je vepsán do šesti + jeden den. V době vzniku tohoto díla byl již sedmidenní týden v praxi. Psal-li tuto část Mojžíš tak ji popsal na základě již vzniklé židovské praxe. Hymnus není reportáž očitého svědka a není to ani nahlížení do Stvořitelovi "laboratoře". Zrovna tak to není potvrzení stvoření před 6000 lety, ale pokud ty tomu věříš, tak to není o tom, že ti to někdo bere.
Úlohy na tento štvrťrok je Genezis. Chceš povedať že to neni skutočné? Dnes preberáme pád do hriechu a budúci týždeň Kain a jeho odkaz. Tvrdíš že Adam, Eva, Kain to je len hymnus ???
Děkuji za dotaz. Odpovídal jsem na specifickou část týkající se stvoření.
První kapitola od 1 verše až do verše 4 ve druhé kapitole. Literárně je tato část "hymnus" neboli oslavná báseň/píseň. Bible nespadla z nebe a ani základní myšlenka oslavy Hospodina formou tohoto literárního podání. V nebí se nepoužívá lidský způsob myšlení, proto to muselo být napsáno jazykem nějakého národa a postupně překládáno nebo spíše vykládáno. To by snad mohlo, jako odpověď stačit.

Neregistrovaný

Re: Víra versus věda

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

neregistrovaný. napísal: 09 Apr 2022, 06:57
ambassador napísal: 09 Apr 2022, 06:21Biblický záznam v Genesi je ve své podstatě hymnus. Cílem tohoto díla je oslava Stvořitele. Hymnus je vepsán do šesti + jeden den. V době vzniku tohoto díla byl již sedmidenní týden v praxi. Psal-li tuto část Mojžíš tak ji popsal na základě již vzniklé židovské praxe. Hymnus není reportáž očitého svědka a není to ani nahlížení do Stvořitelovi "laboratoře". Zrovna tak to není potvrzení stvoření před 6000 lety, ale pokud ty tomu věříš, tak to není o tom, že ti to někdo bere.
Úlohy na tento štvrťrok je Genezis. Chceš povedať že to neni skutočné? Dnes preberáme pád do hriechu a budúci týždeň Kain a jeho odkaz. Tvrdíš že Adam, Eva, Kain to je len hymnus ???
Klidně může být.

Jiné části bible jsou z historické nepravdy usvědčeny.
Například:
2. Paralipomenon 13
Po šalomounově smrti se rozpadl Izrael ana Izrael (10kmenů) a Judsko (2 kmeny)
V Judsku podle paralipomenon král Abijáš (Šalomounův vnuk) vyhlásil odpadlému Izraelskému králi válku, za odtržení se od Izraele. Bůh je prý na straně Judejců (potomků Davida). Prý měl (Jen ty dva kmeny Juda a Benjamín) 400 000 vybraných vojáků proti 800 000 vojákům Izraele (kde by takové počty vojáků vzali??)
Ještě byli Izraelským králem obklíčeni a údajně po zatroubení trubky je porazili a půl milionů vojáků jim pobili!! Protože prý při nich stál Hospodin zatímco u Izraele a Krále Jerobeáma nestál. (Připomínám že Jerobeáma vybral sám Bůh aby odtrhl od Izraelského království těch 10kmenů a Synovi Šalomouna řekl ať proti němu nejde válčit, že je to Boží vůle.)

Dále je tam napsáno, že :
Za dnů Abijášových se moc Jarobeámova už nepozvedla. Hospodin jej porazil, takže zemřel.

Jenže v
1. Královská 15
Je to psáno tak, že v době 18. roku vlády Jerobeáma začal Vládnout Abijáš (Šalomounův vnuk) a naopak se dopouštěl stejných hříchů jako jeho otec (Šalomounův syn) kvůli kterým mu tehdy Bůh to království roztrhl na dvě. Je tam napsáno že po všechny dny vlády Abijáš (cca 3 roky) spolu válčili a není tam nic o té obrovské porážce.
Navíc je tam napsáno že Jerobeám toho Abijáše Přežil a zažil ještě dalšího nastupujícího Judského krále.

Takže Buď je pravda, že Bohem vyvolený Jerobeám který Odtrhl z Izraele 10kmenů kromě Judska Bohem byl po održení ochráněn a zažil 3 krále Izraelské (Královská) nebo je pravda, že Bůh byl s Judskem a to vytáhlo 400 000 vybraných mužů Bohatýry a proti přesile 800 000 mužů vyhráli pobili půl milionu Izraelců a Bůh Jerobeáma porazil, takže zemřel.

Oboje je v bibli, ale dohromady to moc smysl nedává.

Když můžou být v bibli tyto mýty, které se nestaly proč by nemohly být mýty i v příběhu o stvoření, konec konců není to psané účastníky stvoření ale v nejlepším případě až Mojžíšem což je třeba 1500 let po stvoření, nebo ještě dál je to psáno někým až v době Izraelského království.

Neregistrovaný

Re: Víra versus věda

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Jiné části bible jsou z historické nepravdy usvědčeny.
Například: 2. Paralipomenon 13
Po šalomounově smrti se rozpadl Izrael ana Izrael (10kmenů) a Judsko (2 kmeny)
V Judsku podle paralipomenon král Abijáš (Šalomounův vnuk) vyhlásil odpadlému Izraelskému králi válku, za odtržení se od Izraele. Bůh je prý na straně Judejců (potomků Davida). Prý měl (Jen ty dva kmeny Juda a Benjamín) 400 000 vybraných vojáků proti 800 000 vojákům Izraele (kde by takové počty vojáků vzali??)
Ještě byli Izraelským králem obklíčeni a údajně po zatroubení trubky je porazili a půl milionů vojáků jim pobili!! Protože prý při nich stál Hospodin zatímco u Izraele a Krále Jerobeáma nestál. (Připomínám že Jerobeáma vybral sám Bůh aby odtrhl od Izraelského království těch 10kmenů a Synovi Šalomouna řekl ať proti němu nejde válčit, že je to Boží vůle.)
Dále je tam napsáno, že :
Za dnů Abijášových se moc Jarobeámova už nepozvedla. Hospodin jej porazil, takže zemřel.
Tak se na to podíváme. Slova o tom, že je Hospodin na straně Judejců (2.Par 13:5-12) vyřkl král Abijáš, ne třeba prorok, ale podle všeho tomu tak v tomto případě bylo. Počty vojáků jsou vysoké, ale ne nereálné. V 1.Par 27, je výčet 12-ti rodů, které se střídali v službách Davida a každý měl 24000 lidí, celkem tedy 12x24000=288000 lidí. To nebyly počítány další zálohy a mladí pod 20 let.
V 1.Par 21.kapitole je uvedeno, že celkový počet bojeschopných mužů v celém Izraeli byl za krále Davida 1,1 milionu a Judy 470000 lidí.
Počty v 2.Par 13 tedy plně korespondují s dřívější výpovědí Písma.
Jarobeama Hospodin vybral jako nástroj svého soudu (1Kr 11:29-32), ale to neznamená, že byl s Jarobeamem. Zvláště poté, když Jarobeám zavedl modloslužebné svatyně, nové svátky a kněze ze spodiny lidu.
1. Královská 15
Je to psáno tak, že v době 18. roku vlády Jerobeáma začal Vládnout Abijáš (Šalomounův vnuk) a naopak se dopouštěl stejných hříchů jako jeho otec (Šalomounův syn) kvůli kterým mu tehdy Bůh to království roztrhl na dvě. Je tam napsáno že po všechny dny vlády Abijáš (cca 3 roky) spolu válčili a není tam nic o té obrovské porážce. Navíc je tam napsáno že Jerobeám toho Abijáše Přežil a zažil ještě dalšího nastupujícího Judského krále.
Takže Buď je pravda, že Bohem vyvolený Jerobeám který Odtrhl z Izraele 10kmenů kromě Judska Bohem byl po održení ochráněn a zažil 3 krále Izraelské (Královská) nebo je pravda, že Bůh byl s Judskem a to vytáhlo 400 000 vybraných mužů Bohatýry a proti přesile 800 000 mužů vyhráli pobili půl milionu Izraelců a Bůh Jerobeáma porazil, takže zemřel.
To, že tam není nic o této porážce, není až tak důležité a není to v rozporu s 2.Par 13. V 1.Kr je spíše výčet několika králů a charakteristiky jejich vlády.
Ani to, že Jeroboám Abijáše přežil není v rozporu s 2.Par 13.k., není tam zmínka o tom, že by v bitvě některý z králů padl. 2.Par 13:20 sice píše, že Hospodin Jeroboáma porazil, takže zemřel, ale není uvedeno, že by to bylo v té bitvě. Celý text zní: Za dnů Abijášových se moc Jarobeámova už nepozvedla. Hospodin jej porazil, takže zemřel.
Je zde jasně uvedeno, že za dnů Abijášových, který vládl pouze 3 roky, se moc Jeroboáma nepozvedla. Sám Jeroboám zemřel později (1.Kr 14:20)
Oboje je v bibli, ale dohromady to moc smysl nedává.
Problém je v Tvém chápání "vyvolenosti" Jarobeáma-ten byl pouze použit jako nástroj soudu Hospodinem, ale to neznamená, že mu Hospodin žehnal, naopak je napsáno, že Jarobeám svedl Izraele k modloslužbě a Hospodin byl proti němu. Počty bojovníků jsou reálné a taky dobře korespondují s jinými kapitolami stejného období dějin. Obě pasáže bible, popisující situaci nejsou v rozporu.
Stejné je to s námi, jednou spasen neznamená navždy spasen. Kolik lidí mělo hluboké zkušenosti s Hospodinem a stejně si vybrali nakonec cestu pryč.
Hospodin použil a použije některé jedince nebo i celé národy jako nástroj soudu, ale to neznamená, že souhlasí s jejich postoji, náboženstvím nebo skutky.
Když můžou být v bibli tyto mýty, které se nestaly
Obě pasáže bible, popisující situaci nejsou v rozporu, rozhodně se nejedná o mýty. Problém je spíše v nepozorném čtení a Tvém "předporozumění", jak chápeš vyvolenost.

Neregistrovaný

Re: Víra versus věda

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Neregistrovaný napísal: 09 Apr 2022, 20:30
Jiné části bible jsou z historické nepravdy usvědčeny.
Například: 2. Paralipomenon 13
Po šalomounově smrti se rozpadl Izrael ana Izrael (10kmenů) a Judsko (2 kmeny)
V Judsku podle paralipomenon král Abijáš (Šalomounův vnuk) vyhlásil odpadlému Izraelskému králi válku, za odtržení se od Izraele. Bůh je prý na straně Judejců (potomků Davida). Prý měl (Jen ty dva kmeny Juda a Benjamín) 400 000 vybraných vojáků proti 800 000 vojákům Izraele (kde by takové počty vojáků vzali??)
Ještě byli Izraelským králem obklíčeni a údajně po zatroubení trubky je porazili a půl milionů vojáků jim pobili!! Protože prý při nich stál Hospodin zatímco u Izraele a Krále Jerobeáma nestál. (Připomínám že Jerobeáma vybral sám Bůh aby odtrhl od Izraelského království těch 10kmenů a Synovi Šalomouna řekl ať proti němu nejde válčit, že je to Boží vůle.)
Dále je tam napsáno, že :
Za dnů Abijášových se moc Jarobeámova už nepozvedla. Hospodin jej porazil, takže zemřel.
Tak se na to podíváme. Slova o tom, že je Hospodin na straně Judejců (2.Par 13:5-12) vyřkl král Abijáš, ne třeba prorok, ale podle všeho tomu tak v tomto případě bylo. Počty vojáků jsou vysoké, ale ne nereálné. V 1.Par 27, je výčet 12-ti rodů, které se střídali v službách Davida a každý měl 24000 lidí, celkem tedy 12x24000=288000 lidí. To nebyly počítány další zálohy a mladí pod 20 let.
V 1.Par 21.kapitole je uvedeno, že celkový počet bojeschopných mužů v celém Izraeli byl za krále Davida 1,1 milionu a Judy 470000 lidí.
Počty v 2.Par 13 tedy plně korespondují s dřívější výpovědí Písma.
Jarobeama Hospodin vybral jako nástroj svého soudu (1Kr 11:29-32), ale to neznamená, že byl s Jarobeamem. Zvláště poté, když Jarobeám zavedl modloslužebné svatyně, nové svátky a kněze ze spodiny lidu.
1. Královská 15
Je to psáno tak, že v době 18. roku vlády Jerobeáma začal Vládnout Abijáš (Šalomounův vnuk) a naopak se dopouštěl stejných hříchů jako jeho otec (Šalomounův syn) kvůli kterým mu tehdy Bůh to království roztrhl na dvě. Je tam napsáno že po všechny dny vlády Abijáš (cca 3 roky) spolu válčili a není tam nic o té obrovské porážce. Navíc je tam napsáno že Jerobeám toho Abijáše Přežil a zažil ještě dalšího nastupujícího Judského krále.
Takže Buď je pravda, že Bohem vyvolený Jerobeám který Odtrhl z Izraele 10kmenů kromě Judska Bohem byl po održení ochráněn a zažil 3 krále Izraelské (Královská) nebo je pravda, že Bůh byl s Judskem a to vytáhlo 400 000 vybraných mužů Bohatýry a proti přesile 800 000 mužů vyhráli pobili půl milionu Izraelců a Bůh Jerobeáma porazil, takže zemřel.
To, že tam není nic o této porážce, není až tak důležité a není to v rozporu s 2.Par 13. V 1.Kr je spíše výčet několika králů a charakteristiky jejich vlády.
Ani to, že Jeroboám Abijáše přežil není v rozporu s 2.Par 13.k., není tam zmínka o tom, že by v bitvě některý z králů padl. 2.Par 13:20 sice píše, že Hospodin Jeroboáma porazil, takže zemřel, ale není uvedeno, že by to bylo v té bitvě. Celý text zní: Za dnů Abijášových se moc Jarobeámova už nepozvedla. Hospodin jej porazil, takže zemřel.
Je zde jasně uvedeno, že za dnů Abijášových, který vládl pouze 3 roky, se moc Jeroboáma nepozvedla. Sám Jeroboám zemřel později (1.Kr 14:20)
Oboje je v bibli, ale dohromady to moc smysl nedává.
Problém je v Tvém chápání "vyvolenosti" Jarobeáma-ten byl pouze použit jako nástroj soudu Hospodinem, ale to neznamená, že mu Hospodin žehnal, naopak je napsáno, že Jarobeám svedl Izraele k modloslužbě a Hospodin byl proti němu. Počty bojovníků jsou reálné a taky dobře korespondují s jinými kapitolami stejného období dějin. Obě pasáže bible, popisující situaci nejsou v rozporu.
Stejné je to s námi, jednou spasen neznamená navždy spasen. Kolik lidí mělo hluboké zkušenosti s Hospodinem a stejně si vybrali nakonec cestu pryč.
Hospodin použil a použije některé jedince nebo i celé národy jako nástroj soudu, ale to neznamená, že souhlasí s jejich postoji, náboženstvím nebo skutky.
Když můžou být v bibli tyto mýty, které se nestaly
Obě pasáže bible, popisující situaci nejsou v rozporu, rozhodně se nejedná o mýty. Problém je spíše v nepozorném čtení a Tvém "předporozumění", jak chápeš vyvolenost.
Jasně problém je v mém nepozorném čtení a předporozumění.

Když v knize královské toho nejdůležitějšího, co se stalo za vlády nějakého krále se neuvede, že prohrál s přesilou mužů bitvu, kde mu zemřelo 500 000 vojáků tak je to určitě není podezřelé je to běžná věc pro pisatele.
Jen si užívej svou myšlenkovou zlatou klec. Také je pro knihu v pořádku psát, že někoho Bůh porazí takže, zemře sice ne v té bitvě ale normálně až za více let.

Stejně jako v Genesis - v den kdy z něho pojíte, zemřete. Had řekne, nikoliv nezemřete, budete jako Bůh. Oni snědí zjistí, že jsou nazí, ale stále žijí.
A mohli by žít dál, ale Bůh sám řekne - hm teď je člověk jako my, ale já mu zabráním jíst ze stromu života, aby nežil věčně a zemřel.

A pořád platí, že největší hajzl je ten Had, který lhal a Bůh to celé myslel dobře a mluvil pravdu.

Holt je ta moudrá kniha opravdu jen pro pár vybraných jedinců, kteří mají víru na to tomu všemu věřit i s výkladem a obhajobou těch kladných postav a odsouzením těch záporných.

Takový Babylónský král je hajzl, že nechává zabíjet, ty co se nepokloní jeho božstvu a soše. Ale když v numeri Izraelci přivedou moábce, tak jim Mojžíš ještě vyčítá, že je nechali na živu a chtějí z nich mít otroky, kteří se budou muset klanět Izraelskému Bohu, který nechává usmrtit i za nošení dříví v sobotu i za neúctu k rodičům i za pokus o zabránění pádu archy úmluvy na zem.

Krásný příklad dvojího metru. Potom se nedivím, že se pustíš do Ambassadora za to, že si ,,jen" dovolil nazvat Genesis mýtem (což je definovaný literární žánr, který ty kapitoly splňují).

Ano v bibli se nepíše nic o hymnu ale nepíše se tam ani nic o trojici nebo bibli samotné - to slovo tam nenajdeš.

Bůh je Duch, kdo ho chce uctívat, mají tak činit v duchu a v pravdě. Jsou ovšem lidé, kteří raději budou uctívat knihu a zákony.

Neregistrovaný

Re: Víra versus věda

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Jasně problém je v mém nepozorném čtení a předporozumění.
Podle všeho ano, myslím, že jsem to jasně ukázal.
Když v knize královské toho nejdůležitějšího, co se stalo za vlády nějakého krále se neuvede, že prohrál s přesilou mužů bitvu, kde mu zemřelo 500 000 vojáků tak je to určitě není podezřelé je to běžná věc pro pisatele.
Historie zná bitvy, kde menší armáda porazila větší. Obě srovnávané pasáže bible se zaměřovaly na něco jiného, to je pouze Tvoje představa, že musely uvést to samé, tj. ztrátu 0,5 mil.vojáků.
Jen si užívej svou myšlenkovou zlatou klec. Také je pro knihu v pořádku psát, že někoho Bůh porazí takže, zemře sice ne v té bitvě ale normálně až za více let.
Pokud čteš text pozorně, tak o smrti Jarobeáma v bitvě tam nic není, k tomu je potřeba znát trochu hebrejský způsob vyjadřování. Měříš starý biblický text dnešními měřítky a to je chybné.
Stejně jako v Genesis - v den kdy z něho pojíte, zemřete. Had řekne, nikoliv nezemřete, budete jako Bůh. Oni snědí zjistí, že jsou nazí, ale stále žijí.
A mohli by žít dál, ale Bůh sám řekne - hm teď je člověk jako my, ale já mu zabráním jíst ze stromu života, aby nežil věčně a zemřel.
A pořád platí, že největší hajzl je ten Had, který lhal a Bůh to celé myslel dobře a mluvil pravdu.
Myslím, že i zde máš mylný postoj a to z výše uvedených důvodů. Bůh je skutečně pravdomluvný, jeho slovo je pravda a satan je lhář od počátku a nestál v pravdě, jak řekl Ježíš.
Holt je ta moudrá kniha opravdu jen pro pár vybraných jedinců, kteří mají víru na to tomu všemu věřit i s výkladem a obhajobou těch kladných postav a odsouzením těch záporných.
Naopak, bible je pro každého, ne pro pár vybraných jedinců a základnímu poselství může porozumět prakticky každý.
Takový Babylónský král je hajzl, že nechává zabíjet, ty co se nepokloní jeho božstvu a soše. Ale když v numeri Izraelci přivedou moábce, tak jim Mojžíš ještě vyčítá, že je nechali na živu a chtějí z nich mít otroky, kteří se budou muset klanět Izraelskému Bohu, který nechává usmrtit i za nošení dříví v sobotu i za neúctu k rodičům i za pokus o zabránění pádu archy úmluvy na zem.
Zde jsi vyjmenoval více věcí, které by vyžadovaly delší vysvětlení. Možna bych zatím napsal pouze, že Hospodin působí na každého a jde mu o spásu každého, šlo mu i o babylonské krále, Moábce. Je třeba vzít v úvahu, že se jedná o teokracii, ale dnes v ní nežijeme. Proto se nemusíš bát, že by jsi byl za nošení dříví (zřejmě k nějaké modloslužebné oběti) zabit. Já v tom dvojí metr nevidím, Izrael byl spojen s Hospodinem smlouvou a kdokoliv z ní mohl dobrovolně vystoupit. Bůh není přijímač osob.
Krásný příklad dvojího metru. Potom se nedivím, že se pustíš do Ambassadora za to, že si ,,jen" dovolil nazvat Genesis mýtem (což je definovaný literární žánr, který ty kapitoly splňují).
Ano v bibli se nepíše nic o hymnu ale nepíše se tam ani nic o trojici nebo bibli samotné - to slovo tam nenajdeš.
Ambassador v některých případech biblickou výpověď zlehčuje a zpochybňuje, v tomto případě (nebylo to poprvé) se jednalo o záznam o stvoření. To snižuje Hospodina a jeho roli jako Stvořitele. Bible jasně říká, že stvoření není mýtem. Definovaný literární útvar je v tomto případě použit proti bibli a je evidentní, že jsi jeho zastánce.
Bůh je Duch, kdo ho chce uctívat, mají tak činit v duchu a v pravdě. Jsou ovšem lidé, kteří raději budou uctívat knihu a zákony.
Nelze oddělit Boží slovo-bibli a Hospodina, pokud si dáš za základ něco jiného, může se stát, že si myslíš, že Boha uctíváš, ale je to omyl. Bible je Boží slovo, které je pravdivé. Zdá se, že uctíváš knihy kritiků bible, jak jsi celkem zřetelně projevil.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 34 neregistrovaných