Jasně problém je v mém nepozorném čtení a předporozumění.
Podle všeho ano, myslím, že jsem to jasně ukázal.
Když v knize královské toho nejdůležitějšího, co se stalo za vlády nějakého krále se neuvede, že prohrál s přesilou mužů bitvu, kde mu zemřelo 500 000 vojáků tak je to určitě není podezřelé je to běžná věc pro pisatele.
Historie zná bitvy, kde menší armáda porazila větší. Obě srovnávané pasáže bible se zaměřovaly na něco jiného, to je pouze Tvoje představa, že musely uvést to samé, tj. ztrátu 0,5 mil.vojáků.
Jen si užívej svou myšlenkovou zlatou klec. Také je pro knihu v pořádku psát, že někoho Bůh porazí takže, zemře sice ne v té bitvě ale normálně až za více let.
Pokud čteš text pozorně, tak o smrti Jarobeáma v bitvě tam nic není, k tomu je potřeba znát trochu hebrejský způsob vyjadřování. Měříš starý biblický text dnešními měřítky a to je chybné.
Stejně jako v Genesis - v den kdy z něho pojíte, zemřete. Had řekne, nikoliv nezemřete, budete jako Bůh. Oni snědí zjistí, že jsou nazí, ale stále žijí.
A mohli by žít dál, ale Bůh sám řekne - hm teď je člověk jako my, ale já mu zabráním jíst ze stromu života, aby nežil věčně a zemřel.
A pořád platí, že největší hajzl je ten Had, který lhal a Bůh to celé myslel dobře a mluvil pravdu.
Myslím, že i zde máš mylný postoj a to z výše uvedených důvodů. Bůh je skutečně pravdomluvný, jeho slovo je pravda a satan je lhář od počátku a nestál v pravdě, jak řekl Ježíš.
Holt je ta moudrá kniha opravdu jen pro pár vybraných jedinců, kteří mají víru na to tomu všemu věřit i s výkladem a obhajobou těch kladných postav a odsouzením těch záporných.
Naopak, bible je pro každého, ne pro pár vybraných jedinců a základnímu poselství může porozumět prakticky každý.
Takový Babylónský král je hajzl, že nechává zabíjet, ty co se nepokloní jeho božstvu a soše. Ale když v numeri Izraelci přivedou moábce, tak jim Mojžíš ještě vyčítá, že je nechali na živu a chtějí z nich mít otroky, kteří se budou muset klanět Izraelskému Bohu, který nechává usmrtit i za nošení dříví v sobotu i za neúctu k rodičům i za pokus o zabránění pádu archy úmluvy na zem.
Zde jsi vyjmenoval více věcí, které by vyžadovaly delší vysvětlení. Možna bych zatím napsal pouze, že Hospodin působí na každého a jde mu o spásu každého, šlo mu i o babylonské krále, Moábce. Je třeba vzít v úvahu, že se jedná o teokracii, ale dnes v ní nežijeme. Proto se nemusíš bát, že by jsi byl za nošení dříví (zřejmě k nějaké modloslužebné oběti) zabit. Já v tom dvojí metr nevidím, Izrael byl spojen s Hospodinem smlouvou a kdokoliv z ní mohl dobrovolně vystoupit. Bůh není přijímač osob.
Krásný příklad dvojího metru. Potom se nedivím, že se pustíš do Ambassadora za to, že si ,,jen" dovolil nazvat Genesis mýtem (což je definovaný literární žánr, který ty kapitoly splňují).
Ano v bibli se nepíše nic o hymnu ale nepíše se tam ani nic o trojici nebo bibli samotné - to slovo tam nenajdeš.
Ambassador v některých případech biblickou výpověď zlehčuje a zpochybňuje, v tomto případě (nebylo to poprvé) se jednalo o záznam o stvoření. To snižuje Hospodina a jeho roli jako Stvořitele. Bible jasně říká, že stvoření není mýtem. Definovaný literární útvar je v tomto případě použit proti bibli a je evidentní, že jsi jeho zastánce.
Bůh je Duch, kdo ho chce uctívat, mají tak činit v duchu a v pravdě. Jsou ovšem lidé, kteří raději budou uctívat knihu a zákony.
Nelze oddělit Boží slovo-bibli a Hospodina, pokud si dáš za základ něco jiného, může se stát, že si myslíš, že Boha uctíváš, ale je to omyl. Bible je Boží slovo, které je pravdivé. Zdá se, že uctíváš knihy kritiků bible, jak jsi celkem zřetelně projevil.