Member napísal:mikim napísal:...Boh predsa nestvoril žiadnu sobotu, pondelok ani štvrtok, tak čo máš stále s tou sobotou?
Bůh stvořil každý den týdne první, druhý, třetí až sedmý. Teprve mnohem později dostal první den název pondělí, druhý den úterý sedmý den od slova sabbath - sobotu. atd.
Presne tak, Boh nestvoril sobotu ani iný deň, podľa názvu. Názvy tým dňom priradili až ľudia podľa doby a svojej kultúry. Je zavádzajúce hovoriť o siedmom stvoriteľskom dni ako o sobote, pretože my z Biblie vieme, že siedmy stvoriteľský deň nebola sobota, bol to len siedmy deň v poradí, od počiatku počítania dní. Boh požehnal siedmy deň lebo v ňom odpočinul ale v Biblii nie je napísané, že Boh požehnal každý siedmy deň, že najbližší siedmy deň, štrnácty bol opäť požehnaný, ani že by cyklus 6 + 1 bol niekým dodržiavaný do vyjdenia z Egypta. Až po vyjdení z Egypta je siedmy deň spomenutý v kontexte cyklu 6 + 1 a Boh to dáva ako pripomenutie stvorenia Izraelcom a v rámci jedného prikázania zmluvy. Neskoršie v kontexte pripomenutia zázračného vyjdenia z Egypta a slobody od otroctva.
mikim napísal:...Aké zloženie poslucháčov, ktorým tie slová Pán Ježiš hovoril, bolo? Aký tam boli cudzozemci medzi tými farizejmi, ktorí Ho obvinili z porušovania šabatu ako vy obviňujete asi všetkých kresťanov z porušovania soboty a svätenia nedele?
To nebylo na hoře, jak jsi o tom psal minule, trochu se ti ti pomotalo, tam na hoře o farizejích není jediná zmínka, ti se objevili až když šel Ježíš přes pole a učedníky ane na hoře, tam byly pouze velké zástupy. Určitě tam nebyli jen židé.
Neviem o akej hore to píšeš? Odkiaľ vieš, že tam neboli len židia?
V istú sobotu prechádzal Ježiš cez obilné pole. Jeho učeníci trhali klasy, rukami si mrvili zrno a jedli. Niektorí z farizejov proti tomu namietali: Prečo robíte v sobotu to, čo nie je dovolené? Ježiš im odpovedal: Či ste nečítali, čo urobil Dávid, keď bol hladný on i jeho družina? 4 Ako vošiel do Božieho domu, vzal a jedol predkladané chleby. A dal z nich aj svojej družine, hoci ich nemal jesť nikto, okrem kňazov. A dodal: Syn človeka je pánom aj nad sobotou.
Raz v sobotu Ježiš prechádzal cez obilné pole. Cestou jeho učeníci začali trhať klasy. Farizeji mu hovorili: Pozri, robia v sobotu, čo neslobodno. On im povedal: Nikdy ste nečítali, čo urobil Dávid, keď bol hladný a nemal čo jesť on i tí, čo boli s ním? Ako za veľkňaza Abiatára vstúpil do Božieho domu, jedol posvätné chleby a dal i tým, čo boli s ním, hoci to bolo dovolené jesť len kňazom? I povedal im: Sobota bola ustanovená pre človeka, a nie človek pre sobotu! Preto Syn človeka je pánom aj nad sobotou.
De facto je to jedno, či tam boli iba farizeji, aj keď Biblia píše o rozhovore Pána Ježiša s farizejmi. Šabat bol zavedený či stvorený pre človeka a nie človek pre šabat. To len ukazuje, že človek je pre Pána viac ako šabat a Pán Ježiš je pánom všetkého. Tak isto pre človeka stvoril Boh poľnú zver a nebeské vtáctvo a tak isto pre človeka stvoril Boh Evu. A tak isto je Pán Ježiš aj pánom vtáctva, zvery, človeka aj Evy.
mikim napísal:Pokud jsi přijal Ježíše Krista, musíš žít, tak jak žil On, musíš dodržovat Boží přikázání, jinak jsi u Boha lhář a není v Tobě pravdy a jako lhář moc dobře víš, že nemůžeš být spasen.
O aký veršík opieraš toto svoje tvrdenie? Ježiš podľa teba vlastne nevie, za koho prieniesol obeť a či nezomrel nadarmo? Prečo vlastne Ježiš zomrel, keď je tu možnosť dodržaním Desatora prísť k ospravedlneniu? Ježiš zomrel aby sa už neobetovalo na oltároch?
mikim napísal:Zjevení Janovo 21:8 Avšak zbabělci, nevěrní, nečistí, vrahové, cizoložníci, zaklínači, modláři a všichni lháři najdou svůj úděl v jezeře, kde hoří oheň a síra. To je ta druhá smrt."
Všimni si, že tam nie je vymenovaný ani jeden nezachovávač soboty ale naproti tomu sú tam spomenutý modlári a aj takí, čo nepodliehajú Desatoru.
...O aký veršík opieraš toto svoje tvrdenie? Ježiš podľa teba vlastne nevie, za koho prieniesol obeť a či nezomrel nadarmo? Prečo vlastne Ježiš zomrel, keď je tu možnosť dodržaním Desatora prísť k ospravedlneniu? Ježiš zomrel aby sa už neobetovalo na oltároch?
Ano, už před jeho narozením bylo Danielovi zjeveno, že Ježíš zemře i proto, aby se neobětovalo na oltářích:
Daniel 9:27
Vnutí svou smlouvu mnohým v jednom týdnu a v polovině toho týdne zastaví obětní hod i oběť přídavnou. Hle, pustošitel na křídlech ohyzdné modly, než se naplní čas a na pustošitele bude vylito rozhodnutí."
Sám Bůh neměl v obětech zalíbení:
Ámos 5:22 Když mi přinášíte zápalné oběti a své oběti přídavné,
nemám v nich zalíbení, na pokojnou oběť z vašeho vykrmeného dobytka ani nepohlédnu.
a Ježíš doplňuje:
Matouš 9:13 Jděte a učte se, co to je: `
Milosrdenství chci, a ne oběť´. Nepřišel jsem pozvat spravedlivé, ale hříšníky."
Marek 12:33 a milovati jej z celého srdce, z celého rozumu i z celé síly a milovat bližního jako sám sebe je víc, než přinášet Bohu oběti a dary."
Ale samozřejmě vím, proč Ježíš zemřel:
Ježíš byl již před stvořením světa vybrán jako beránek = tzn. ten, který bude obětován za hříchy mnohých, to byl HLAVNÍ důvod jeho příchodu na zem a také přišel, aby svou smrtí zbavil moci Satana!:
1.Petrova 1x19-20:…nýbrž převzácnou krví Kristovou. On jako beránek bez vady a bez poskvrny byl k tomu předem vyhlédnut před stvořením světa a přišel kvůli vám na konci časů.
1.Jan.3x8: Kdo však se dopouští hříchu je z ďábla, protože ďábel od počátku hřeší. Proto se zjevil Syn Boží, aby zmařil činy ďáblovy.
Židům 5x14: Protože sourozence spojuje krev a tělo, i on se stal jedním z nich, aby svou smrtí, zbavil moci toho, kdo smrti vládne, totiž ďábla.
Židům 9,28 tak i Kristus byl jen jednou obětován, aby na sebe vzal hříchy mnohých; po druhé se zjeví ne už kvůli hříchu, ale ke spáse těm, kdo ho očekávají.
„Narodí se , aby vysvobodil svůj lid z jeho hříchů“ a odstranil naše hříchy!:
Matouš 1x21: Porodí syna a dáš mu jméno Ježíš, neboť on vysvobodí svůj lid z jeho hříchů.
1.Janova 3x5: A víte, že on se zjevil, aby odstranil naše hříchy, a hříchu v něm není.
Kristus také po svém vzkříšení učedníkům ještě zopakoval, co bylo o něm předpovězeno:
Lukáš 24x47: v jeho jménu se bude zvěstovat pokání na odpuštění hříchů všem národům, počínajíc Jeruzalémem.
Druhým významným důvodem, proč si Bůh Otec vyvolil a poslal svého Syna na svět, bylo hlásání pravdy jako jediné možnosti záchrany, aby tak lidé na světě skrze něj a jeho pravdu mohli být spaseni!!!:
Matouš 3x13-17: …Připusť to nyní,/pozn.říká Ježíš/ neboť tak je třeba, abychom naplnili všecko, co Bůh žádá. V17: A z nebe promluvil hlas: „Toto je můj milovaný Syn, jeho jsem si vyvolil.
Jan 18x37: Pilát mu řekl: „Jsi tedy přece král?“ Ježíš odpověděl: „Ty sám říkáš, že jsem král. Já jsem se proto narodil a proto jsem přišel na svět, abych vydal svědectví pravdě. Každý, kdo je z pravdy slyší můj hlas.
Lukáš 4:43: Řekl jim: "Také ostatním městům musím zvěstovat Boží království, vždyť k tomu jsem byl poslán."
Marek 10x45/B21/: Ani Syn člověka přece nepřišel, aby se mu sloužilo, ale aby sloužil a aby dal život jako výkupné za mnohé.
Jan 3x17: Vždyť Bůh neposlal svého Syna na svět, aby svět soudil, ale aby skrze něj byl svět spasen.
Lukáš 19x10: Neboť Syn člověka přišel, aby hledal a spasil, co zahynulo(pozn.co je ztraceno).
Ta nejskvělejší věc na Ježíši Kristu je ale to, že přišel měnit lidské životy./Josh Mc Dowell – Více než Tesař/
V Kristově době vytvořily sobectví, pýcha a předsudky silnou a vysokou dělící zeď mezi vyvolenými strážci Božího slova a všemi ostatními národy světa. Spasitel přišel všechno změnit. Slova, která lidé slyšeli z jeho úst, se nepodobala ničemu, co kdy slyšeli od kněží nebo rabínů. Kristus boří dělící zeď, sebelásku, národnostní předsudky a učí lásce k celé lidské rodině. Povznáší lidi nad úzký obzor vytvořený jejich sobectvím, ruší územní hranice a uměle vytvořené rozdíly ve společnosti. Nedělá rozdíl mezi blízkými a cizinci, přáteli a nepříteli. Učí nás, abychom v každém člověku, který potřebuje naši pomoc, viděli svého bližního a na svět se dívali jako na své působiště. /Myšlenky o naději/.
Dalším důvodem, proč poslal Bůh svého Syna bylo, aby vykoupil ty, kteří jsou podrobeni Zákonu, protože Zákon nepřišel zrušit, ale naplnit!:
Galatským 4x4: Když se však naplnil stanovený čas, poslal Bůh svého Syna, narozeného z ženy, podrobeného Zákonu, aby vykoupil ty, kteří jsou Zákonu podrobeni, tak abychom byli přijati za Syny.
Matouš 5x17-20:
Nedomnívejte se, že jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky, nepřišel jsem je zrušit, nýbrž naplnit/dovršit/. Amen pravím vám. Dokud nepomine nebe a země, nepomine jediné písmenko ani jediná čárka ze Zákona, dokud se všechno nestane. Kdo by tedy zrušil jediné z těchto nejmenších přikázání a tak učil lidi, bude v království nebeském vyhlášen za nejmenšího, kdo by je však zachovával a učil, ten bude v království nebeském vyhlášen velkým.
Žalmy 19:10: Hospodinova bázeň je čistá, obstojí navždy. Hospodinovy řády jsou pravda, jsou nejvýš spravedlivé,
Žalmy 119:142: Věčně spravedlivá je tvá spravedlnost, tvůj Zákon je pravda.
Žalmy 119:151: Ty jsi, Hospodine, blízko, všechna tvá přikázání jsou pravda.
Bůh Otec naplnil co dříve předpověděl, že Kristus bude trpět, což vše sám Kristus učedníkům po svém vzkříšení opět připomněl. Bůh Otec v obětí za hřích nenašel zalíbení, přesto se však Kristus sám rozhodl vykonat Boží vůli a vydat se na smrt:
Izaiáš 53x7: Byl trápen a pokořil se, ústa neotevřel, jako beránek vedený na porážku, jako ovce před stříhači zůstal němý, ústa neotevřel.
Skutky 3x18: Bůh však tímto způsobem vyplnil, co předem ohlásil ústy všech proroků, že jeho Mesiáš/Kristus/ bude trpět.
Lukáš 24x43-46: Vzal si a pojedl před nimi. Řekl jim: „To jsem měl na mysli, když jsem byl ještě s vámi a říkal vám, že se musí naplnit všechno, co je o mně psáno v zákoně Mojžíšově, v Prorocích a Žalmech.“ Tehdy jim otevřel mysl, aby rozuměli Písmu. Řekl jim: „Tak je psáno: Kristus bude trpět a třetího dne vstane z mrtvých.
1.Timoteova 2x5-6: Je totiž jeden Bůh a jeden prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Ježíš Kristus, který dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví v určený čas.
Galatským 1x4: který sám sebe vydal za naše hříchy, aby nás vysvobodil z nynějšího zlého věku podle vůle našeho Boha a Otce.
Židům 9,28 tak i Kristus byl jen jednou obětován, aby na sebe vzal hříchy mnohých; po druhé se zjeví ne už kvůli hříchu, ale ke spáse těm, kdo ho očekávají.
1. Petr 2,24 On ‚na svém těle vzal naše hříchy‘ na kříž, abychom zemřeli hříchům a byli živi spravedlnosti.