příliš vysoká laťka Soboty

Rozsiahlejšie články s diskusiou.
mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: příliš vysoká laťka Soboty

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Member napísal:
mikim napísal:Všechno co nosili v sobotu přes bránu a netýkalo se to odpočinku v sobotu bylo břemeno, vyjmenovaná je tam máš u Nehemiáše nebo jsi to nečetl? Nebo neumíš číst? Pokud někdo něco musí tlačit nebo to veze na oslu, je jasné, že to byly těžké břemena. To umí pochopit každý "blb" a nedává takové stupidní otázky.
Čo mohli nosiť cez bránu a týkalo sa to odpočinku? Mali odpočívať. Prečo niečo v odpočinok nosili cez bránu a nebolo to bremeno?
V dnešnej dobe je čo bremenom, čo sa netýka odpočinku?
mikim napísal:Sobota byla stvořena pro člověka, nikoliv jen pro žida, a v ráji žádní židé ani smlouva rozhodně nebyli, když Bůh tento den požehnal a posvětil.

Ježiš nepovedal, že sobota bola stvorená pre človeka. Povedal, že odpočinok šabat, bol pre človeka, lebo človek má mať odpočinok a hovoril to židom. A židia mali odpočinok po šiestich dňoch práce.
mikim napísal:[KB1613] Gn 2:3 I požehnal Bůh dni sedmému a posvětil ho; nebo v něm odpočinul Bůh ode všeho díla svého, kteréž byl stvořil, aby učiněno bylo.
Siedmy deň od stvorenia sveta, prvý deň po dokončení stvorenia Boh požehnal a posvätil ho, pretože v ňom odpočinul od toho všetkého, čo robil predchádzajúcich šesť dní.
mikim napísal:Nejsem žid a nejsem ani pohan, ale v Ježíši Kristu jsem Boží dítě - Duchovní Izrael.
To je z Biblie?
...Čo mohli nosiť cez bránu a týkalo sa to odpočinku? Mali odpočívať. Prečo niečo v odpočinok nosili cez bránu a nebolo to bremeno?
V dnešnej dobe je čo bremenom, čo sa netýka odpočinku?

Member, proč pořád dáváš stále dokola takové hloupé otázky?

Kde s v Písmu píše, že v sobotu něco nosili přes bránu v Jeruzalémě a nebylo to břemeno? Jestli něco nosili k oslavě soboty, tak se o tom nikde nic nepíše, pokud vím, tak nechápu proč o tom neustále dokola píšeš?!?

Všechna práce v sobotu, která není výjimečně naléhavou pomocí je hřích a břemeno.



...Ježiš nepovedal, že sobota bola stvorená pre človeka. Povedal, že odpočinok šabat, bol pre človeka, lebo človek má mať odpočinok a hovoril to židom.

Kde je napsáno, že sobota byla stvořena jen pro židy? Kde je psáno, že to Ježíš říkal jen židům?

[ROH-AV] Marek 2:27 A povedal im: Sobota je učinená pre človeka a nie človek pre sobotu,

[Pavlik_CZ] Marek 2:27 A řekl jim: Sobota vznikla 69 pro člověka, ne člověk pro sobotu, [69] N. „byla zavedena n. učiněna“.

[CEP2001]A řekl jim: „Sobota je učiněna pro člověka, a ne člověk pro sobotu.

[SEB]I povedal im: Sobota bola ustanovená pre človeka, a nie človek pre sobotu!

[GENT+]και And ελεγεν he said αυτοις unto them το The σαββατον sabbath δια for τον the ανθρωπον man εγενετο was made ουχ and not ο ανθρωπος man δια for το σαββατον sabbath,

[PetruNZ]A dále Ježíš řekl: »Sobota je pro člověka, a ne člověk pro sobotu. Proto Syn člověka je pánem i nad sobotou.«

[PNS+]Dále jim tedy řekl: Sabat začal existovat kvůli člověku, a ne člověk kvůli sabatu;

[Škrabal] Marek 2:27 Pravil jim také: „Sobota byla ustanovena pro člověka, a ne člověk pro sobotu.

Member
Príspevky: 300
Dátum registrácie: 27 Sep 2016, 19:13
Kontaktovať používateľa:

Re: příliš vysoká laťka Soboty

Neprečítaný príspevok od používateľa Member »

mikim napísal:Member, proč pořád dáváš stále dokola takové hloupé otázky?
Existuje aj hlúpa odpoveď alebo, podľa teba, existuje iba hlúpa otázka? Možno, keby si nedal hlúpu odpoveď, nepripadalo by ti hlúpe, že sa na niečo pýtam, čo inak hlúpe nie je. Pretože, prepáč, ak ide o spasenie a to je podmienené podľa teba a adventistov dodržaním prikázania o šabate jeho zachovávaním v sobotu, je životne dôležité vedieť ako presne toto prikázanie dodržať ak chce byť človek spasený milosťou. Ak je porušením šabatu počas soboty nosenie bremien, pretože taký príklad si z Biblie použil, je pre večný život predsa dôležité čo je a čo nie je bremenom v sobotu, keď zachovávate šabat v sobotu.
mikim napísal:Kde s v Písmu píše, že v sobotu něco nosili přes bránu v Jeruzalémě a nebylo to břemeno? Jestli něco nosili k oslavě soboty, tak se o tom nikde nic nepíše, pokud vím, tak nechápu proč o tom neustále dokola píšeš?!?
Netvrdím, že také niečo je v Písme. To si napísal ty:
"Všechno co nosili v sobotu přes bránu a netýkalo se to odpočinku v sobotu bylo břemeno,..."
Z toho usudzujem, že vieš o niečom čo nosili cez bránu počas šabatu, čo súviselo s odpočinkom počas šabatu a preto to za bremeno nie je možné podľa teba považovať,
mikim napísal:Všechna práce v sobotu, která není výjimečně naléhavou pomocí je hřích a břemeno.
Ak je dnes šabat v sobotu a ide o človeka, ktorý zachováva šabat v tento deň, potom asi je možné podľa Biblie uznať takúto definíciu ale ak je to plnenie Božieho prikázania z Desatora, potom musí byť aj jasné a nesporné, čo je hriechom počas šabatu a čo je bremenom. Ku tomu smerovali moje otázky o definícii bremena. Môžeš to uviesť v príkladoch pre dnešnú dobu a doložiť textami z Biblie?
mikim napísal:Kde je napsáno, že sobota byla stvořena jen pro židy? Kde je psáno, že to Ježíš říkal jen židům?
Boh predsa nestvoril žiadnu sobotu, pondelok ani štvrtok, tak čo máš stále s tou sobotou? Že sa to prekladá ako sobota, neznamená, že je to dnešná sobota. Veď to je dnes deň Saturna. Prečo sa potom nevoláte adventisti soboty? Boh dal židom šabat, odpočinok jeden deň, po šiestich dňoch práce na znamenie zmluvy. Aké zloženie poslucháčov, ktorým tie slová Pán Ježiš hovoril, bolo? Aký tam boli cudzozemci medzi tými farizejmi, ktorí Ho obvinili z porušovania šabatu ako vy obviňujete asi všetkých kresťanov z porušovania soboty a svätenia nedele?
Hospodin povedal Mojžišovi: Toto oznám Izraelitom: Zachovávajte moje dni sobotného odpočinku. Je to znamenie medzi mnou a vami pre všetky pokolenia, aby ste poznali, že ja, Hospodin, vás posväcujem. Zachovávajte deň sobotného odpočinku! Nech vám je svätý! Kto ho znesvätí, musí zomrieť. Každý, kto by v ten deň pracoval, nech je odstránený spomedzi svojho ľudu. Šesť dní budete pracovať, ale siedmy deň je deň slávenia sobotného odpočinku, svätý deň Hospodina. Každý, kto by v deň sobotného odpočinku pracoval, musí zomrieť! Nech Izraeliti zachovávajú deň sobotného odpočinku a dodržiavajú ho vo všetkých pokoleniach ako večnú zmluvu. To je trvalé znamenie medzi mnou a Izraelitmi, lebo za šesť dní utvoril Hospodin nebo a zem, ale v siedmy deň odpočíval a oddychoval.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: příliš vysoká laťka Soboty

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Member napísal:
mikim napísal:Member, proč pořád dáváš stále dokola takové hloupé otázky?
Existuje aj hlúpa odpoveď alebo, podľa teba, existuje iba hlúpa otázka? Možno, keby si nedal hlúpu odpoveď, nepripadalo by ti hlúpe, že sa na niečo pýtam, čo inak hlúpe nie je. Pretože, prepáč, ak ide o spasenie a to je podmienené podľa teba a adventistov dodržaním prikázania o šabate jeho zachovávaním v sobotu, je životne dôležité vedieť ako presne toto prikázanie dodržať ak chce byť človek spasený milosťou. Ak je porušením šabatu počas soboty nosenie bremien, pretože taký príklad si z Biblie použil, je pre večný život predsa dôležité čo je a čo nie je bremenom v sobotu, keď zachovávate šabat v sobotu.
mikim napísal:Kde s v Písmu píše, že v sobotu něco nosili přes bránu v Jeruzalémě a nebylo to břemeno? Jestli něco nosili k oslavě soboty, tak se o tom nikde nic nepíše, pokud vím, tak nechápu proč o tom neustále dokola píšeš?!?
Netvrdím, že také niečo je v Písme. To si napísal ty:
"Všechno co nosili v sobotu přes bránu a netýkalo se to odpočinku v sobotu bylo břemeno,..."
Z toho usudzujem, že vieš o niečom čo nosili cez bránu počas šabatu, čo súviselo s odpočinkom počas šabatu a preto to za bremeno nie je možné podľa teba považovať,
mikim napísal:Všechna práce v sobotu, která není výjimečně naléhavou pomocí je hřích a břemeno.
Ak je dnes šabat v sobotu a ide o človeka, ktorý zachováva šabat v tento deň, potom asi je možné podľa Biblie uznať takúto definíciu ale ak je to plnenie Božieho prikázania z Desatora, potom musí byť aj jasné a nesporné, čo je hriechom počas šabatu a čo je bremenom. Ku tomu smerovali moje otázky o definícii bremena. Môžeš to uviesť v príkladoch pre dnešnú dobu a doložiť textami z Biblie?
mikim napísal:Kde je napsáno, že sobota byla stvořena jen pro židy? Kde je psáno, že to Ježíš říkal jen židům?
Boh predsa nestvoril žiadnu sobotu, pondelok ani štvrtok, tak čo máš stále s tou sobotou? Že sa to prekladá ako sobota, neznamená, že je to dnešná sobota. Veď to je dnes deň Saturna. Prečo sa potom nevoláte adventisti soboty? Boh dal židom šabat, odpočinok jeden deň, po šiestich dňoch práce na znamenie zmluvy. Aké zloženie poslucháčov, ktorým tie slová Pán Ježiš hovoril, bolo? Aký tam boli cudzozemci medzi tými farizejmi, ktorí Ho obvinili z porušovania šabatu ako vy obviňujete asi všetkých kresťanov z porušovania soboty a svätenia nedele?
Hospodin povedal Mojžišovi: Toto oznám Izraelitom: Zachovávajte moje dni sobotného odpočinku. Je to znamenie medzi mnou a vami pre všetky pokolenia, aby ste poznali, že ja, Hospodin, vás posväcujem. Zachovávajte deň sobotného odpočinku! Nech vám je svätý! Kto ho znesvätí, musí zomrieť. Každý, kto by v ten deň pracoval, nech je odstránený spomedzi svojho ľudu. Šesť dní budete pracovať, ale siedmy deň je deň slávenia sobotného odpočinku, svätý deň Hospodina. Každý, kto by v deň sobotného odpočinku pracoval, musí zomrieť! Nech Izraeliti zachovávajú deň sobotného odpočinku a dodržiavajú ho vo všetkých pokoleniach ako večnú zmluvu. To je trvalé znamenie medzi mnou a Izraelitmi, lebo za šesť dní utvoril Hospodin nebo a zem, ale v siedmy deň odpočíval a oddychoval.

...Ak je porušením šabatu počas soboty nosenie bremien, pretože taký príklad si z Biblie použil, je pre večný život predsa dôležité čo je a čo nie je bremenom v sobotu, keď zachovávate šabat v sobotu.

Kde se ve 4 přikázání Desatera píše o druzích břemen nošených v sobotu? Nikde. To plně respektuji. Pokud se jinde v Písmu píše co nosili Judeici přes bránu v sobotu, než jim na rozkaz Boží byla zavřená, můžu se tím řídit jako tím co není vhodné v sobotu dělat a nosit. Ale i zde se mluví o práci v sobotu a s tím spojené nošení břemen. Takže to vlastně plně souhlasí se 4 přikázáním a můžu se tím s klidným a čistým svědomím dobrovolně řídit. A tak je to i u jiných veršů, které říkají co dělat či nedělat v sobotu.

...Ak je dnes šabat v sobotu a ide o človeka, ktorý zachováva šabat v tento deň, potom asi je možné podľa Biblie uznať takúto definíciu ale ak je to plnenie Božieho prikázania z Desatora, potom musí byť aj jasné a nesporné, čo je hriechom počas šabatu a čo je bremenom. Ku tomu smerovali moje otázky o definícii bremena. Môžeš to uviesť v príkladoch pre dnešnú dobu a doložiť textami z Biblie?

Už jsem to uváděl min. 1x tak pro Tebe kdo nečte komentáře:

[KB1613] Ex 12:16 A v den první budeť shromáždění svaté; dne také sedmého shromáždění svaté míti budete. Žádného díla nebude děláno v nich; toliko čehož se užívá k jídlu od každého, to samo připraveno bude od vás.

[KB1613] Ex 34:21 Šest dní pracovati budeš, dne pak sedmého přestaneš; v čas orání i žně přestaneš.

[KB1613] Lv 23:3 Šest dní dělati budete, dne pak sedmého sobota odpočinutí jest, shromáždění svaté bude. Žádného díla nedělejte, nebo jest sobota Hospodinova, ve všech příbytcích vašich.

[KB1613] Lv 23:8 Ale obětovati budete obět ohnivou Hospodinu za sedm dní. Dne také sedmého sbor svatý bude; žádného díla robotného nebudete dělati.

[KB1613] Nu 28:25 Sedmého pak dne shromáždění svaté míti budete, žádného díla robotného nebudete dělati.

[NBK] Ex 35:2 Šest dní se bude pracovat, ale sedmého dne budete mít svatou sobotu, den odpočinku pro Hospodina. Každý, kdo by v ten [den] dělal [nějakou] práci, zemře.

[KB1613] Ex 35:3 Nezanítíte ohně nikdež v příbytcích svých v den sobotní.

[KB1613] Neh 13:16 Tyrští také, kteříž bydlili v něm, nosili ryby i všelijaké koupě, a prodávali v sobotu synům Juda, a to v Jeruzalémě.

[KB1613] Neh 13:17 Protož jsem domlouval starším Judským, a řekl jsem jim: Jaká jest to nepravost, kterouž činíte, poškvrňujíce dne sobotního?

[CEP2001] Iz 58:12 Co bylo od věků v troskách, vybudují ti, kdo z tebe vzejdou, opět postavíš, co založila minulá pokolení. Nazvou tě tím, jenž zazdívá trhliny a obnovuje stezky k sídlům.

[KB1613] Iz 58:13 Jestliže odvrátíš od soboty nohu svou, abys nevykonával líbosti své v den svatý můj, anobrž nazůveš-li sobotu rozkoší, a svatou Hospodinu slavnou, a budeš-li ji slaviti tak, abys nečinil cest svých, ani vykonával, co by se líbilo, ani nemluvil slova:

[KB1613] Iz 58:14 Tehdy rozkoš míti budeš v Hospodinu, a uvedu tě na vysoká místa země, a způsobím to, abys užíval dědictví Jákoba otce svého; nebo ústa Hospodinova mluvila.

[KB1613] Jr 17:24 Stane se zajisté, jestliže s ochotností mne uposlechnete, dí Hospodin, abyste nenosili břemen skrze brány města tohoto v den sobotní, ale světili den sobotní, nedělajíce v něm žádného díla,

[KB1613] Iz 56:2 Blahoslavený člověk, kterýž činí to, a syn člověka, kterýž se přídrží toho, ostříhaje soboty, aby jí nepoškvrňoval, a ostříhaje ruky své, aby nic zlého neučinila.

To je nejspíše ve co nám Bůh ve SZ přikazuje co máme dělat nebo nedělat v sobotu. K tomu si musíme v sobotu přidat dobré skutky, stejné jako dělal Ježíš, který nám byl v tomto příkladem

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: příliš vysoká laťka Soboty

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Member napísal:
mikim napísal:Member, proč pořád dáváš stále dokola takové hloupé otázky?
Existuje aj hlúpa odpoveď alebo, podľa teba, existuje iba hlúpa otázka? Možno, keby si nedal hlúpu odpoveď, nepripadalo by ti hlúpe, že sa na niečo pýtam, čo inak hlúpe nie je. Pretože, prepáč, ak ide o spasenie a to je podmienené podľa teba a adventistov dodržaním prikázania o šabate jeho zachovávaním v sobotu, je životne dôležité vedieť ako presne toto prikázanie dodržať ak chce byť človek spasený milosťou. Ak je porušením šabatu počas soboty nosenie bremien, pretože taký príklad si z Biblie použil, je pre večný život predsa dôležité čo je a čo nie je bremenom v sobotu, keď zachovávate šabat v sobotu.
mikim napísal:Kde s v Písmu píše, že v sobotu něco nosili přes bránu v Jeruzalémě a nebylo to břemeno? Jestli něco nosili k oslavě soboty, tak se o tom nikde nic nepíše, pokud vím, tak nechápu proč o tom neustále dokola píšeš?!?
Netvrdím, že také niečo je v Písme. To si napísal ty:
"Všechno co nosili v sobotu přes bránu a netýkalo se to odpočinku v sobotu bylo břemeno,..."
Z toho usudzujem, že vieš o niečom čo nosili cez bránu počas šabatu, čo súviselo s odpočinkom počas šabatu a preto to za bremeno nie je možné podľa teba považovať,
mikim napísal:Všechna práce v sobotu, která není výjimečně naléhavou pomocí je hřích a břemeno.
Ak je dnes šabat v sobotu a ide o človeka, ktorý zachováva šabat v tento deň, potom asi je možné podľa Biblie uznať takúto definíciu ale ak je to plnenie Božieho prikázania z Desatora, potom musí byť aj jasné a nesporné, čo je hriechom počas šabatu a čo je bremenom. Ku tomu smerovali moje otázky o definícii bremena. Môžeš to uviesť v príkladoch pre dnešnú dobu a doložiť textami z Biblie?
mikim napísal:Kde je napsáno, že sobota byla stvořena jen pro židy? Kde je psáno, že to Ježíš říkal jen židům?
Boh predsa nestvoril žiadnu sobotu, pondelok ani štvrtok, tak čo máš stále s tou sobotou? Že sa to prekladá ako sobota, neznamená, že je to dnešná sobota. Veď to je dnes deň Saturna. Prečo sa potom nevoláte adventisti soboty? Boh dal židom šabat, odpočinok jeden deň, po šiestich dňoch práce na znamenie zmluvy. Aké zloženie poslucháčov, ktorým tie slová Pán Ježiš hovoril, bolo? Aký tam boli cudzozemci medzi tými farizejmi, ktorí Ho obvinili z porušovania šabatu ako vy obviňujete asi všetkých kresťanov z porušovania soboty a svätenia nedele?
Hospodin povedal Mojžišovi: Toto oznám Izraelitom: Zachovávajte moje dni sobotného odpočinku. Je to znamenie medzi mnou a vami pre všetky pokolenia, aby ste poznali, že ja, Hospodin, vás posväcujem. Zachovávajte deň sobotného odpočinku! Nech vám je svätý! Kto ho znesvätí, musí zomrieť. Každý, kto by v ten deň pracoval, nech je odstránený spomedzi svojho ľudu. Šesť dní budete pracovať, ale siedmy deň je deň slávenia sobotného odpočinku, svätý deň Hospodina. Každý, kto by v deň sobotného odpočinku pracoval, musí zomrieť! Nech Izraeliti zachovávajú deň sobotného odpočinku a dodržiavajú ho vo všetkých pokoleniach ako večnú zmluvu. To je trvalé znamenie medzi mnou a Izraelitmi, lebo za šesť dní utvoril Hospodin nebo a zem, ale v siedmy deň odpočíval a oddychoval.
...Boh predsa nestvoril žiadnu sobotu, pondelok ani štvrtok, tak čo máš stále s tou sobotou?

Bůh stvořil každý den týdne první, druhý, třetí až sedmý. Teprve mnohem později dostal první den název pondělí, druhý den úterý sedmý den od slova sabbath - sobotu. atd.

http://kalendar.beda.cz/puvod-jmen-dnu-v-tydnu

http://www.jazyky.com/nazvy-dnu-v-tydnu/

Sobota
– název se do slovanských jazyků dostal přes hebrejštinu (sabeth) z
aramejského výrazu pro „den odpočinku“. V dalších jazycích odráží
pojmenování den sabatu či den Saturna.

V jazycích se pro sobotu neobjevuje pojmenování dle pořadí (tj. šestý
či sedmý den.) Den sabatu je kromě arabštiny (يوم السَّبْت), perštiny
(شنبه) či ruštiny (суббота) také pro francouzštinu (samedi), italštinu (sabato), ale také pro němčinu (Samstag), maďarštinu (szombat), španělštinu a portugalštinu (sábado), novořečtinu (Σάββατο) a hebrejštinu (יום השבת). Božské pojmenování římského boha Saturna je zřetelné v angličtině (Saturday), hindštině (šanivar) a pochopitelně také latině (dies Saturni).

...Aké zloženie poslucháčov, ktorým tie slová Pán Ježiš hovoril, bolo? Aký tam boli cudzozemci medzi tými farizejmi, ktorí Ho obvinili z porušovania šabatu ako vy obviňujete asi všetkých kresťanov z porušovania soboty a svätenia nedele?

To nebylo na hoře, jak jsi o tom psal minule, trochu se ti ti pomotalo, tam na hoře o farizejích není jediná zmínka, ti se objevili až když šel Ježíš přes pole a učedníky ane na hoře, tam byly pouze velké zástupy. Určitě tam nebyli jen židé.
Matouš 4:25  A velké zástupy z Galileje, Desetiměstí, z Jeruzaléma, Judska i ze Zajordání ho následovaly.
Matouš 5:1  Když spatřil zástupy, vystoupil na horu; a když se posadil, přistoupili k němu jeho učedníci.
Matouš 7:28  Když Ježíš dokončil tato slova, zástupy žasly nad jeho učením;
Matouš 8:1  Když sestoupil z hory, šly za ním velké zástupy.
Matouš 9:8  Když to viděly zástupy, zmocnila se jich bázeň a chválili Boha, že dal takovou moc lidem.

Pokud jsi přijal Ježíše Krista, musíš žít, tak jak žil On, musíš dodržovat Boží přikázání, jinak jsi u Boha lhář a není v Tobě pravdy a jako lhář moc dobře víš, že nemůžeš být spasen.

Zjevení Janovo 21:8  Avšak zbabělci, nevěrní, nečistí, vrahové, cizoložníci, zaklínači, modláři a všichni lháři najdou svůj úděl v jezeře, kde hoří oheň a síra. To je ta druhá smrt."

Member
Príspevky: 300
Dátum registrácie: 27 Sep 2016, 19:13
Kontaktovať používateľa:

Re: příliš vysoká laťka Soboty

Neprečítaný príspevok od používateľa Member »

mikim napísal:Kde se ve 4 přikázání Desatera píše o druzích břemen nošených v sobotu? Nikde. To plně respektuji. Pokud se jinde v Písmu píše co nosili Judeici přes bránu v sobotu, než jim na rozkaz Boží byla zavřená, můžu se tím řídit jako tím co není vhodné v sobotu dělat a nosit. Ale i zde se mluví o práci v sobotu a s tím spojené nošení břemen. Takže to vlastně plně souhlasí se 4 přikázáním a můžu se tím s klidným a čistým svědomím dobrovolně řídit. A tak je to i u jiných veršů, které říkají co dělat či nedělat v sobotu.
4 prikázanie iba zakazuje siedmy deň pracovať. Iné verše o nerobení a robení počas šabatu sú predsa ďaľšie prikázania, ktoré boli podľa teba zrušené Ježišom na kríži. Takže neviem, prečo nejaký adventista vytvára elaborát o tom čo robiť a nerobiť v sobotu podľa zrušených prikázaní o šabate.
mikim napísal:...Ak je dnes šabat v sobotu a ide o človeka, ktorý zachováva šabat v tento deň, potom asi je možné podľa Biblie uznať takúto definíciu ale ak je to plnenie Božieho prikázania z Desatora, potom musí byť aj jasné a nesporné, čo je hriechom počas šabatu a čo je bremenom. Ku tomu smerovali moje otázky o definícii bremena. Môžeš to uviesť v príkladoch pre dnešnú dobu a doložiť textami z Biblie?
Už jsem to uváděl min. 1x tak pro Tebe kdo nečte komentáře:
Chcem od teba definíciu v aplikácii na dnešnú dobu aby si uviedol praktické príklady hriechu v dnešnú sobotu, nie tu tapetoval veršíkmi z textového súboru o šabate určenými pre židov.

Member
Príspevky: 300
Dátum registrácie: 27 Sep 2016, 19:13
Kontaktovať používateľa:

Re: příliš vysoká laťka Soboty

Neprečítaný príspevok od používateľa Member »

mikim napísal:...Boh predsa nestvoril žiadnu sobotu, pondelok ani štvrtok, tak čo máš stále s tou sobotou?
Bůh stvořil každý den týdne první, druhý, třetí až sedmý. Teprve mnohem později dostal první den název pondělí, druhý den úterý sedmý den od slova sabbath - sobotu. atd.
Presne tak, Boh nestvoril sobotu ani iný deň, podľa názvu. Názvy tým dňom priradili až ľudia podľa doby a svojej kultúry. Je zavádzajúce hovoriť o siedmom stvoriteľskom dni ako o sobote, pretože my z Biblie vieme, že siedmy stvoriteľský deň nebola sobota, bol to len siedmy deň v poradí, od počiatku počítania dní. Boh požehnal siedmy deň lebo v ňom odpočinul ale v Biblii nie je napísané, že Boh požehnal každý siedmy deň, že najbližší siedmy deň, štrnácty bol opäť požehnaný, ani že by cyklus 6 + 1 bol niekým dodržiavaný do vyjdenia z Egypta. Až po vyjdení z Egypta je siedmy deň spomenutý v kontexte cyklu 6 + 1 a Boh to dáva ako pripomenutie stvorenia Izraelcom a v rámci jedného prikázania zmluvy. Neskoršie v kontexte pripomenutia zázračného vyjdenia z Egypta a slobody od otroctva.
mikim napísal:...Aké zloženie poslucháčov, ktorým tie slová Pán Ježiš hovoril, bolo? Aký tam boli cudzozemci medzi tými farizejmi, ktorí Ho obvinili z porušovania šabatu ako vy obviňujete asi všetkých kresťanov z porušovania soboty a svätenia nedele?
To nebylo na hoře, jak jsi o tom psal minule, trochu se ti ti pomotalo, tam na hoře o farizejích není jediná zmínka, ti se objevili až když šel Ježíš přes pole a učedníky ane na hoře, tam byly pouze velké zástupy. Určitě tam nebyli jen židé.
Neviem o akej hore to píšeš? Odkiaľ vieš, že tam neboli len židia?
V istú sobotu prechádzal Ježiš cez obilné pole. Jeho učeníci trhali klasy, rukami si mrvili zrno a jedli. Niektorí z farizejov proti tomu namietali: Prečo robíte v sobotu to, čo nie je dovolené? Ježiš im odpovedal: Či ste nečítali, čo urobil Dávid, keď bol hladný on i jeho družina? 4 Ako vošiel do Božieho domu, vzal a jedol predkladané chleby. A dal z nich aj svojej družine, hoci ich nemal jesť nikto, okrem kňazov. A dodal: Syn človeka je pánom aj nad sobotou.

Raz v sobotu Ježiš prechádzal cez obilné pole. Cestou jeho učeníci začali trhať klasy. Farizeji mu hovorili: Pozri, robia v sobotu, čo neslobodno. On im povedal: Nikdy ste nečítali, čo urobil Dávid, keď bol hladný a nemal čo jesť on i tí, čo boli s ním? Ako za veľkňaza Abiatára vstúpil do Božieho domu, jedol posvätné chleby a dal i tým, čo boli s ním, hoci to bolo dovolené jesť len kňazom? I povedal im: Sobota bola ustanovená pre človeka, a nie človek pre sobotu! Preto Syn človeka je pánom aj nad sobotou.
De facto je to jedno, či tam boli iba farizeji, aj keď Biblia píše o rozhovore Pána Ježiša s farizejmi. Šabat bol zavedený či stvorený pre človeka a nie človek pre šabat. To len ukazuje, že človek je pre Pána viac ako šabat a Pán Ježiš je pánom všetkého. Tak isto pre človeka stvoril Boh poľnú zver a nebeské vtáctvo a tak isto pre človeka stvoril Boh Evu. A tak isto je Pán Ježiš aj pánom vtáctva, zvery, človeka aj Evy.
mikim napísal:Pokud jsi přijal Ježíše Krista, musíš žít, tak jak žil On, musíš dodržovat Boží přikázání, jinak jsi u Boha lhář a není v Tobě pravdy a jako lhář moc dobře víš, že nemůžeš být spasen.
O aký veršík opieraš toto svoje tvrdenie? Ježiš podľa teba vlastne nevie, za koho prieniesol obeť a či nezomrel nadarmo? Prečo vlastne Ježiš zomrel, keď je tu možnosť dodržaním Desatora prísť k ospravedlneniu? Ježiš zomrel aby sa už neobetovalo na oltároch?
mikim napísal:Zjevení Janovo 21:8  Avšak zbabělci, nevěrní, nečistí, vrahové, cizoložníci, zaklínači, modláři a všichni lháři najdou svůj úděl v jezeře, kde hoří oheň a síra. To je ta druhá smrt."
Všimni si, že tam nie je vymenovaný ani jeden nezachovávač soboty ale naproti tomu sú tam spomenutý modlári a aj takí, čo nepodliehajú Desatoru.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: příliš vysoká laťka Soboty

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Member napísal:
mikim napísal:...Boh predsa nestvoril žiadnu sobotu, pondelok ani štvrtok, tak čo máš stále s tou sobotou?
Bůh stvořil každý den týdne první, druhý, třetí až sedmý. Teprve mnohem později dostal první den název pondělí, druhý den úterý sedmý den od slova sabbath - sobotu. atd.
Presne tak, Boh nestvoril sobotu ani iný deň, podľa názvu. Názvy tým dňom priradili až ľudia podľa doby a svojej kultúry. Je zavádzajúce hovoriť o siedmom stvoriteľskom dni ako o sobote, pretože my z Biblie vieme, že siedmy stvoriteľský deň nebola sobota, bol to len siedmy deň v poradí, od počiatku počítania dní. Boh požehnal siedmy deň lebo v ňom odpočinul ale v Biblii nie je napísané, že Boh požehnal každý siedmy deň, že najbližší siedmy deň, štrnácty bol opäť požehnaný, ani že by cyklus 6 + 1 bol niekým dodržiavaný do vyjdenia z Egypta. Až po vyjdení z Egypta je siedmy deň spomenutý v kontexte cyklu 6 + 1 a Boh to dáva ako pripomenutie stvorenia Izraelcom a v rámci jedného prikázania zmluvy. Neskoršie v kontexte pripomenutia zázračného vyjdenia z Egypta a slobody od otroctva.
mikim napísal:...Aké zloženie poslucháčov, ktorým tie slová Pán Ježiš hovoril, bolo? Aký tam boli cudzozemci medzi tými farizejmi, ktorí Ho obvinili z porušovania šabatu ako vy obviňujete asi všetkých kresťanov z porušovania soboty a svätenia nedele?
To nebylo na hoře, jak jsi o tom psal minule, trochu se ti ti pomotalo, tam na hoře o farizejích není jediná zmínka, ti se objevili až když šel Ježíš přes pole a učedníky ane na hoře, tam byly pouze velké zástupy. Určitě tam nebyli jen židé.
Neviem o akej hore to píšeš? Odkiaľ vieš, že tam neboli len židia?
V istú sobotu prechádzal Ježiš cez obilné pole. Jeho učeníci trhali klasy, rukami si mrvili zrno a jedli. Niektorí z farizejov proti tomu namietali: Prečo robíte v sobotu to, čo nie je dovolené? Ježiš im odpovedal: Či ste nečítali, čo urobil Dávid, keď bol hladný on i jeho družina? 4 Ako vošiel do Božieho domu, vzal a jedol predkladané chleby. A dal z nich aj svojej družine, hoci ich nemal jesť nikto, okrem kňazov. A dodal: Syn človeka je pánom aj nad sobotou.

Raz v sobotu Ježiš prechádzal cez obilné pole. Cestou jeho učeníci začali trhať klasy. Farizeji mu hovorili: Pozri, robia v sobotu, čo neslobodno. On im povedal: Nikdy ste nečítali, čo urobil Dávid, keď bol hladný a nemal čo jesť on i tí, čo boli s ním? Ako za veľkňaza Abiatára vstúpil do Božieho domu, jedol posvätné chleby a dal i tým, čo boli s ním, hoci to bolo dovolené jesť len kňazom? I povedal im: Sobota bola ustanovená pre človeka, a nie človek pre sobotu! Preto Syn človeka je pánom aj nad sobotou.
De facto je to jedno, či tam boli iba farizeji, aj keď Biblia píše o rozhovore Pána Ježiša s farizejmi. Šabat bol zavedený či stvorený pre človeka a nie človek pre šabat. To len ukazuje, že človek je pre Pána viac ako šabat a Pán Ježiš je pánom všetkého. Tak isto pre človeka stvoril Boh poľnú zver a nebeské vtáctvo a tak isto pre človeka stvoril Boh Evu. A tak isto je Pán Ježiš aj pánom vtáctva, zvery, človeka aj Evy.
mikim napísal:Pokud jsi přijal Ježíše Krista, musíš žít, tak jak žil On, musíš dodržovat Boží přikázání, jinak jsi u Boha lhář a není v Tobě pravdy a jako lhář moc dobře víš, že nemůžeš být spasen.
O aký veršík opieraš toto svoje tvrdenie? Ježiš podľa teba vlastne nevie, za koho prieniesol obeť a či nezomrel nadarmo? Prečo vlastne Ježiš zomrel, keď je tu možnosť dodržaním Desatora prísť k ospravedlneniu? Ježiš zomrel aby sa už neobetovalo na oltároch?
mikim napísal:Zjevení Janovo 21:8  Avšak zbabělci, nevěrní, nečistí, vrahové, cizoložníci, zaklínači, modláři a všichni lháři najdou svůj úděl v jezeře, kde hoří oheň a síra. To je ta druhá smrt."
Všimni si, že tam nie je vymenovaný ani jeden nezachovávač soboty ale naproti tomu sú tam spomenutý modlári a aj takí, čo nepodliehajú Desatoru.

...O aký veršík opieraš toto svoje tvrdenie? Ježiš podľa teba vlastne nevie, za koho prieniesol obeť a či nezomrel nadarmo? Prečo vlastne Ježiš zomrel, keď je tu možnosť dodržaním Desatora prísť k ospravedlneniu? Ježiš zomrel aby sa už neobetovalo na oltároch?

Ano, už před jeho narozením bylo Danielovi zjeveno, že Ježíš zemře i proto, aby se neobětovalo na oltářích:

Daniel 9:27  Vnutí svou smlouvu mnohým v jednom týdnu a v polovině toho týdne zastaví obětní hod i oběť přídavnou. Hle, pustošitel na křídlech ohyzdné modly, než se naplní čas a na pustošitele bude vylito rozhodnutí."

Sám Bůh neměl v obětech zalíbení:
Ámos 5:22  Když mi přinášíte zápalné oběti a své oběti přídavné, nemám v nich zalíbení, na pokojnou oběť z vašeho vykrmeného dobytka ani nepohlédnu.

a Ježíš doplňuje:
Matouš 9:13  Jděte a učte se, co to je: `Milosrdenství chci, a ne oběť´. Nepřišel jsem pozvat spravedlivé, ale hříšníky."
Marek 12:33  a milovati jej z celého srdce, z celého rozumu i z celé síly a milovat bližního jako sám sebe je víc, než přinášet Bohu oběti a dary."

Ale samozřejmě vím, proč Ježíš zemřel:

Ježíš byl již před stvořením světa vybrán jako beránek = tzn. ten, který bude obětován za hříchy mnohých, to byl HLAVNÍ důvod jeho příchodu na zem a také přišel, aby svou smrtí zbavil moci Satana!:

1.Petrova 1x19-20:…nýbrž převzácnou krví Kristovou. On jako beránek bez vady a bez poskvrny byl k tomu předem vyhlédnut před stvořením světa a přišel kvůli vám na konci časů.

1.Jan.3x8: Kdo však se dopouští hříchu je z ďábla, protože ďábel od počátku hřeší. Proto se zjevil Syn Boží, aby zmařil činy ďáblovy.

Židům 5x14: Protože sourozence spojuje krev a tělo, i on se stal jedním z nich, aby svou smrtí, zbavil moci toho, kdo smrti vládne, totiž ďábla.

Židům 9,28 tak i Kristus byl jen jednou obětován, aby na sebe vzal hříchy mnohých; po druhé se zjeví ne už kvůli hříchu, ale ke spáse těm, kdo ho očekávají.


„Narodí se , aby vysvobodil svůj lid z jeho hříchů“ a odstranil naše hříchy!:

Matouš 1x21: Porodí syna a dáš mu jméno Ježíš, neboť on vysvobodí svůj lid z jeho hříchů.

1.Janova 3x5: A víte, že on se zjevil, aby odstranil naše hříchy, a hříchu v něm není.


Kristus také po svém vzkříšení učedníkům ještě zopakoval, co bylo o něm předpovězeno:


Lukáš 24x47: v jeho jménu se bude zvěstovat pokání na odpuštění hříchů všem národům, počínajíc Jeruzalémem.


Druhým významným důvodem, proč si Bůh Otec vyvolil a poslal svého Syna na svět, bylo hlásání pravdy jako jediné možnosti záchrany, aby tak lidé na světě skrze něj a jeho pravdu mohli být spaseni!!!:

Matouš 3x13-17: …Připusť to nyní,/pozn.říká Ježíš/ neboť tak je třeba, abychom naplnili všecko, co Bůh žádá. V17: A z nebe promluvil hlas: „Toto je můj milovaný Syn, jeho jsem si vyvolil.

Jan 18x37: Pilát mu řekl: „Jsi tedy přece král?“ Ježíš odpověděl: „Ty sám říkáš, že jsem král. Já jsem se proto narodil a proto jsem přišel na svět, abych vydal svědectví pravdě. Každý, kdo je z pravdy slyší můj hlas.

Lukáš 4:43: Řekl jim: "Také ostatním městům musím zvěstovat Boží království, vždyť k tomu jsem byl poslán."

Marek 10x45/B21/: Ani Syn člověka přece nepřišel, aby se mu sloužilo, ale aby sloužil a aby dal život jako výkupné za mnohé.

Jan 3x17: Vždyť Bůh neposlal svého Syna na svět, aby svět soudil, ale aby skrze něj byl svět spasen.

Lukáš 19x10: Neboť Syn člověka přišel, aby hledal a spasil, co zahynulo(pozn.co je ztraceno).

Ta nejskvělejší věc na Ježíši Kristu je ale to, že přišel měnit lidské životy./Josh Mc Dowell – Více než Tesař/
V Kristově době vytvořily sobectví, pýcha a předsudky silnou a vysokou dělící zeď mezi vyvolenými strážci Božího slova a všemi ostatními národy světa. Spasitel přišel všechno změnit. Slova, která lidé slyšeli z jeho úst, se nepodobala ničemu, co kdy slyšeli od kněží nebo rabínů. Kristus boří dělící zeď, sebelásku, národnostní předsudky a učí lásce k celé lidské rodině. Povznáší lidi nad úzký obzor vytvořený jejich sobectvím, ruší územní hranice a uměle vytvořené rozdíly ve společnosti. Nedělá rozdíl mezi blízkými a cizinci, přáteli a nepříteli. Učí nás, abychom v každém člověku, který potřebuje naši pomoc, viděli svého bližního a na svět se dívali jako na své působiště. /Myšlenky o naději/.


Dalším důvodem, proč poslal Bůh svého Syna bylo, aby vykoupil ty, kteří jsou podrobeni Zákonu, protože Zákon nepřišel zrušit, ale naplnit!:

Galatským 4x4: Když se však naplnil stanovený čas, poslal Bůh svého Syna, narozeného z ženy, podrobeného Zákonu, aby vykoupil ty, kteří jsou Zákonu podrobeni, tak abychom byli přijati za Syny.

Matouš 5x17-20: Nedomnívejte se, že jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky, nepřišel jsem je zrušit, nýbrž naplnit/dovršit/. Amen pravím vám. Dokud nepomine nebe a země, nepomine jediné písmenko ani jediná čárka ze Zákona, dokud se všechno nestane. Kdo by tedy zrušil jediné z těchto nejmenších přikázání a tak učil lidi, bude v království nebeském vyhlášen za nejmenšího, kdo by je však zachovával a učil, ten bude v království nebeském vyhlášen velkým.

Žalmy 19:10: Hospodinova bázeň je čistá, obstojí navždy. Hospodinovy řády jsou pravda, jsou nejvýš spravedlivé,

Žalmy 119:142: Věčně spravedlivá je tvá spravedlnost, tvůj Zákon je pravda.

Žalmy 119:151: Ty jsi, Hospodine, blízko, všechna tvá přikázání jsou pravda.



Bůh Otec naplnil co dříve předpověděl, že Kristus bude trpět, což vše sám Kristus učedníkům po svém vzkříšení opět připomněl. Bůh Otec v obětí za hřích nenašel zalíbení, přesto se však Kristus sám rozhodl vykonat Boží vůli a vydat se na smrt:


Izaiáš 53x7: Byl trápen a pokořil se, ústa neotevřel, jako beránek vedený na porážku, jako ovce před stříhači zůstal němý, ústa neotevřel.

Skutky 3x18: Bůh však tímto způsobem vyplnil, co předem ohlásil ústy všech proroků, že jeho Mesiáš/Kristus/ bude trpět.

Lukáš 24x43-46: Vzal si a pojedl před nimi. Řekl jim: „To jsem měl na mysli, když jsem byl ještě s vámi a říkal vám, že se musí naplnit všechno, co je o mně psáno v zákoně Mojžíšově, v Prorocích a Žalmech.“ Tehdy jim otevřel mysl, aby rozuměli Písmu. Řekl jim: „Tak je psáno: Kristus bude trpět a třetího dne vstane z mrtvých.

1.Timoteova 2x5-6: Je totiž jeden Bůh a jeden prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Ježíš Kristus, který dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví v určený čas.

Galatským 1x4: který sám sebe vydal za naše hříchy, aby nás vysvobodil z nynějšího zlého věku podle vůle našeho Boha a Otce.

Židům 9,28 tak i Kristus byl jen jednou obětován, aby na sebe vzal hříchy mnohých; po druhé se zjeví ne už kvůli hříchu, ale ke spáse těm, kdo ho očekávají.

1. Petr 2,24 On ‚na svém těle vzal naše hříchy‘ na kříž, abychom zemřeli hříchům a byli živi spravedlnosti.

Tomáš Plechatý

Re: příliš vysoká laťka Soboty

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatý »

Mikim:

Sám Bůh neměl v obětech zalíbení:
Ámos 5:22 Když mi přinášíte zápalné oběti a své oběti přídavné, nemám v nich zalíbení, na pokojnou oběť z vašeho vykrmeného dobytka ani nepohlédnu.

a Ježíš doplňuje:
Matouš 9:13 Jděte a učte se, co to je: `Milosrdenství chci, a ne oběť´. Nepřišel jsem pozvat spravedlivé, ale hříšníky."
Marek 12:33 a milovati jej z celého srdce, z celého rozumu i z celé síly a milovat bližního jako sám sebe je víc, než přinášet Bohu oběti a dary."
Také bych měl jeden proof text (dokazovací text) v čem ještě Bůh neměl určitě nikdy zalíbení

Izajáš 1,10-17
Slyšte Hospodinovo slovo, vůdcové sodomští, naslouchej, lide gomorský, zákonu našeho Boha! K čemu je mi množství vašich obětí? praví Hospodin. Jsem syt zápalných obětí beranů a tuku krmného dobytka. V krvi býčků, beránků a kozlů nemám zalíbení. Když přicházíte, abyste se přede mnou ukazovali, kdo to od vás žádal, abyste šlapali po mých nádvořích? Nepřinášejte už falešné obětní dary; kadidlo je mi ohavností. Novoluní a soboty, svolávání shromáždění; nesnáším shromáždění, kde je zlo. Vaše novoluní a svátky má duše nenávidí; jsou mi břemenem, jsem vyčerpán jejich snášením. Když rozprostíráte své dlaně, zavírám před vámi oči. I když rozmnožíte své modlitby, neposlouchám: Vaše ruce jsou plné krve. Umyjte se, pročistěte se, odstraňte mi zkaženost svých činů pryč z očí; přestaňte páchat zlo. Naučte se konat dobro. Hledejte právo, kárejte násilníka, zjednejte právo sirotkovi, zastaňte se vdovy.

Takže ani oběti, ani společná shromáždění, ani kadidlo, ani novoluní a soboty, ani svátky, ani modlitby.

Takže všechna ta nepotřebná nařízení Ježíš konečně na kříži zrušil, protože v nich stejně neměl zalíbení, ale
jak říká v Mt 5,17-19 nepřišel jsem zrušit, nýbrž naplnit, tak tím myslí určitě hlavně to

Zastávání se vdov, kárání násilníků, právo pro sirotky a hledání práva.

::hi:: :D :D :D :D

Kdo chce dog(m)a bít, dokazující texty si najde.

Akorát chudáci dogové.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: příliš vysoká laťka Soboty

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Tomáš Plechatý napísal:
Mikim:

Sám Bůh neměl v obětech zalíbení:
Ámos 5:22 Když mi přinášíte zápalné oběti a své oběti přídavné, nemám v nich zalíbení, na pokojnou oběť z vašeho vykrmeného dobytka ani nepohlédnu.

a Ježíš doplňuje:
Matouš 9:13 Jděte a učte se, co to je: `Milosrdenství chci, a ne oběť´. Nepřišel jsem pozvat spravedlivé, ale hříšníky."
Marek 12:33 a milovati jej z celého srdce, z celého rozumu i z celé síly a milovat bližního jako sám sebe je víc, než přinášet Bohu oběti a dary."
Také bych měl jeden proof text (dokazovací text) v čem ještě Bůh neměl určitě nikdy zalíbení

Izajáš 1,10-17
Slyšte Hospodinovo slovo, vůdcové sodomští, naslouchej, lide gomorský, zákonu našeho Boha! K čemu je mi množství vašich obětí? praví Hospodin. Jsem syt zápalných obětí beranů a tuku krmného dobytka. V krvi býčků, beránků a kozlů nemám zalíbení. Když přicházíte, abyste se přede mnou ukazovali, kdo to od vás žádal, abyste šlapali po mých nádvořích? Nepřinášejte už falešné obětní dary; kadidlo je mi ohavností. Novoluní a soboty, svolávání shromáždění; nesnáším shromáždění, kde je zlo. Vaše novoluní a svátky má duše nenávidí; jsou mi břemenem, jsem vyčerpán jejich snášením. Když rozprostíráte své dlaně, zavírám před vámi oči. I když rozmnožíte své modlitby, neposlouchám: Vaše ruce jsou plné krve. Umyjte se, pročistěte se, odstraňte mi zkaženost svých činů pryč z očí; přestaňte páchat zlo. Naučte se konat dobro. Hledejte právo, kárejte násilníka, zjednejte právo sirotkovi, zastaňte se vdovy.

Takže ani oběti, ani společná shromáždění, ani kadidlo, ani novoluní a soboty, ani svátky, ani modlitby.

Takže všechna ta nepotřebná nařízení Ježíš konečně na kříži zrušil, protože v nich stejně neměl zalíbení, ale
jak říká v Mt 5,17-19 nepřišel jsem zrušit, nýbrž naplnit, tak tím myslí určitě hlavně to

Zastávání se vdov, kárání násilníků, právo pro sirotky a hledání práva.

::hi:: :D :D :D :D

Kdo chce dog(m)a bít, dokazující texty si najde.

Akorát chudáci dogové.
Jak zní nadpis těchto kapitol 10-20 v Ekumenické Bibli?

Pravá bohoslužba

Pouhé obřady bez čistoty srdce nejsou bohoslužbou

Izajáš 1:10  Slyšte slovo Hospodinovo, knížata Sodomská, ušima pozorujte zákona Boha našeho, lide Gomorský:
11  K čemu jest mi množství obětí vašich? dí Hospodin. Syt jsem zápalných obětí skopců a tuků krmných hovad, a krve volků a beránků a kozlů nejsem žádostiv.
12  Že přicházíte, abyste se ukazovali přede mnou, kdož toho z ruky vaší hledal, abyste šlapali síně mé?
13  Nepřinášejte více oběti oklamání. Kadění v ohavnosti mám, novměsíců a sobot a svolávání nemohu trpěti, (nepravost jest), ani shromáždění.
14  Novměsíců vašich a slavností vašich nenávidí duše má; jsou mi břemenem, ustal jsem, nesa je.
15  Protož, když rozprostíráte ruce vaše, skrývám oči své před vámi, a když množíte modlitbu, neslyším; ruce vaše krve plné jsou.
16  Umejte se, očisťte se, odvrzte zlost skutků vašich od očí mých, přestaňte zle činiti.
17  Učte se dobře činiti, hledejte soudu, pozdvihněte potlačeného, dopomozte k spravedlnosti sirotku, zastaňte vdovy.
18  Poďtež nu, a poukažme sobě, praví Hospodin: Budou-li hříchové vaši jako červec dvakrát barvený, jako sníh zbělejí; budou-li červení jako šarlat, jako vlna budou.
19  Budete-li povolní a poslušní, dobré věci země jísti budete.
20  Pakli nebudete povolní, ale zpurní, od meče sežráni budete; nebo ústa Hospodinova mluvila.
21  Jak tě nevěstkou učiněno to město věrné, plné soudu! Spravedlnost přebývala v něm, nyní pak vražedlníci.
22  Stříbro tvé obrátilo se v trůsky, víno tvé smíšeno s vodou.
23  Knížata tvá zpurná a tovaryši zlodějů, jeden každý z nich miluje dary, a dychtí po úplatcích; sirotku k spravedlnosti nedopomáhají, a pře vdovy před ně nepřichází.
24  Protož dí Pán, Hospodin zástupů, silný Izraelský: Aj, jáť se potěším nad protivníky svými, a vymstím se nad nepřátely svými,
25  Když zase obrátím ruku svou na tě, až přepálím dočista trůsky tvé, a odejmu všecken cín tvůj,
26  A obnovím soudce tvé tak jako na počátku, a rádce tvé jako s prvu. A tu potom slouti budeš městem spravedlnosti, městem věrným.


Nikoli samotné kadidlo, novměsíce, soboty a shromáždění a modlitby jsou špatné, ty jsou naprosto v pořádku, protože je Bůh zavedl, aby byly zachovávány. Bůh říká to vy jste špatní, vražedlníci, zloději, milujete úplatky a dary, namísto toho, abyste pomáhali sirotkům a vdovám a činili dobro.

Pak vše co děláte je pro mne ohavností říká Bůh.
Umejte se, očisťte se, odvrzte zlost skutků vašich od očí mých, přestaňte zle činit. ...Učte se dobře činiti, ..

...Takže ani oběti, ani společná shromáždění, ani kadidlo, ani novoluní a soboty, ani svátky, ani modlitby.

Takže všechna ta nepotřebná nařízení Ježíš konečně na kříži zrušil, protože v nich stejně neměl zalíbení, ale
jak říká v Mt 5,17-19 nepřišel jsem zrušit, nýbrž naplnit, tak tím myslí určitě hlavně to

Zastávání se vdov, kárání násilníků, právo pro sirotky a hledání práva.

Takže v Písmu není jediné slůvko, že by sám Bůh Otec nařídil zrušit týdenní soboty a modlitby. Ty naopak všichni včetně Ježíše a apoštolů zachovávali až do smrti. Jak ti může Bůh bez modlitby odpustit hřích a abys byl ty nebo kdokoliv spasen?

Římanům 10:1  Bratří, příchylnost zajisté s zvláštní libostí srdce mého jestiť k Izraelovi, i modlitba za něj k Bohu, aby spasen byl.

Jakubův 5:15  A modlitba víry uzdraví neduživého, a pozdvihneť ho Pán; a jestliže jest co prohřešil, budeť jemu odpuštěno.

1 Timoteovi 2:1  Napomínámť pak, aby především činěny bývaly pokorné modlitby, prosby, svaté žádosti a díků činění za všelijaké lidi,

Jakubův 5:16  Vyznávejtež se pak jedni druhým z hříchů svých, a modlte se jedni za druhé, abyste uzdraveni byli. Mnohoť zajisté může modlitba spravedlivého opravdová.

[KB1613] Sk 17:2 Tedy Pavel podlé obyčeje svého všel k nim, a po tři soboty kázal jim z písem,

[KB1613] Sk 16:13 V den pak sobotní vyšli jsme ven za město k řece, kdež býval obyčej modliti se. A usadivše se, mluvili jsme ženám, kteréž se tu byly sešly.

Kadidlo, novoluní, ceremoniální šabaty které byli v jakýkoliv den týdne jako dnešní svátky, a byly součástí obětí v knize Mojžíšova zákona Ježíš zcela jednoznačně přibil na kříž.

Každotýdenní šabat v sobotu je součástí Desatera a to platí dokud ho Bůh nezruší.

Tomáš Plechatý

Re: příliš vysoká laťka Soboty

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatý »

Jestli nepoznáš ironii, tak to mi tě je líto.

Ale že ti uniká i to nastavení zrcadla.

Když já napíšu evidentní vytržení z kontextu abych z textu udělal závěr, který se mi hodí, tak mi začneš připomínat kontext a nadpis kapitoly (který ale v originále bible není a není závazný). Přesto já uznávám, že můj výklad byl nadsázka, nemyslel jsem to vážně a nebylo to poctivý přístup k bibli.

Když ale já nebo kdokoliv jiný zkusí poukázat na to, že pravidla výkladu nerespektuješ ty, a vytrháváš verše z kontextu, jak se ti hodí, tak
se k tomu většinou nevyjadřuješ a tvrdošijně si stojíš za svým výkladem.

Mě to přijde jako tvůj dvojí metr. A řekl bych že právě kvůli tomu už delší dobu mnoho lidí unavuje se s tebou bavit.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 38 neregistrovaných