Sobotní škola

Rozsiahlejšie články s diskusiou.
Tomáš Plechatý

Sobotní škola

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatý »

Sobotní škola je vyčleněný čas pro společné studium bible křesťanů, v rámci jejich týdenního shromáždění.
Tento koncept biblického společného vzdělávání je starší, než CASD a věřím, že je to dobrý vynález.

V jiných církvích, které jsem navštěvoval, kde v rámci společné týdenní bohoslužby není prostor pro společné studium - ale ,,jen" pro chvály, modlitby, sbírku, zkušenosti a kázání - mi ,,sobotní/nedělní škola" chyběla a jsem hrdý, že v církvi, kde jsem vyrůstal, tato tradice byla zvykem a i mě přinesla ovoce znalosti bible a úctě k jejímu studiu.

V CASD jsem se ovšem setkal i s negativními jevy v rámci sobotní školy a to jak z pozice ,,účastníka/studenta" tak i z pozice ,,učitele".

1) Příprava - ta měla být v ideálním případě pravidelná a každodenní, i proto jsou v pomocných materiálech jednotlivé části označené dny a datumem. V praxi jsem však brzy nebyl schopen se ke každodenní přípravě/studiu donutit. Většinou jsem tedy věnoval studiu až kolem 2h v pátek odpoledne. Někteří z mých příbuzných si sednou k celému obsahu na týden ve středu uprostřed týdne. Ale zjistil jsem, že mnoho lidí si k materiálům nesedne přes týden vůbec. Někteří vidí dané části a čtou si je poprvé až právě během sobotní školy. Dalším problémem je, že příprava na vyučování nebo diskusi v sobotní škole neboli osobní studium bible k danému tématu pro mnoho lidí v církvi znamená pouze přečíst si jednu stránku A5 formátu - tedy žádné vlastní otevírání bible a studium kontextu, nebo více překladů daného textu. Stačí nadpisek - verš pro daný den a jednostránkový komentář/výklad od autora ,,úkolků" (studijní pomůcky).

2) Materiály - samotné materiály jsou připravované více než jeden rok dopředu. Už v roce 2016 tedy byla sepsána témata, která budete studovat tento měsíc, za půl roku atd. Tím se témata fixují a tento vzácný čas strávený při studiu společně poté neodráží aktuální potřeby sboru, nebo nereaguje na dění ve světě (postoj k uprchlíkům, postoj k islámu, postoj k postmoderní době), nebo na dění v regionu (jednání se sociálně vyloučenými, nebo etnickými menšinami, místní městské vyhlášky, potřeby lidí atd.)
Dále materiály jsou celosvětově stejné. Církev dnes má mezi 17-20 miliony členů. Drtivá většina členů a nový přírůstek je z oblastí rozvojových zemí, nebo zemí třetího světa, nebo také ,,chudého jihu". Jinak řečeno součet členů v Severní Americe, Evropě a Austrálii činí méně než 5% členské základny CASD. I když jsou tyto oblasti ,,kolébkami západní civilizace a křesťanského (i protestantského) světa" a také místy dlouhé tradice, zkušeností, vědomostí a vzdělání, přesto jsou jejich kazatelé, i členové a tedy i zájmy zastoupeny v menšině.
Materiály sobotní školy jsou tedy uzpůsobeny pro většinové čtenáře ze zemí méně vyspělých, nám kulturně odlišných a zemí, které neprodělaly stejný ideologický proces (osvícenství,pragmatismus, nihilismus, kritické myšlení, vědecký přístup, nečernobílé odpovědi, paradoxy života víry, skepticismus, ztrátu iluzí, zneužití dobré ideologie). Z těchto důvodů materiály SŠ nutně musí zjednodušovat a jejich odpovědi, přístup ke studiu bible a závěry, které mohou uspokojit většinového čtenáře z rozvojových zemí, často musí připadat vzdělaným čtenářům západního světa a tedy i Československa neuspokojící, zamrzlé v čase a neochotné se měnit, nebo přiznat, že svět je barevnější a nejednoznačnější a Oficiální vysvětlení již nedostačující pro současné zvídavé křesťany. Třetí problém materiálů je jejich koncept - my víme, vy nevíte. Nebo také koncept - my zodpovídáme za váš duchovní růst a za to, že nám neodpadnete k herezi, nebo jinověrství. To není problém celkově. Jistě je úkolem učitelů v církvi vyučovat a chránit ,,ovečky" před falešnými učiteli a učeními. Problém je v tom, že každý člověk prochází růstem a s dospíváním musí nutně přicházet i svoboda a zodpovědnost. Dítěti můžete i musíte nastavit pravidla a vymáhat je a některé otázky odbýt a zakázat mu se na ně ptát a rovnou poslouchat. Jak se ale dítě stává dospělým, tak vy se mu stáváte spíše mentorem, rádcem a nakonec už rovnocenným přítelem, který nad ním nemá moc. I Bůh sám respektuje dospívání a svobodu lidí, aby přijali zodpovědnost za svá rozhodnutí i chyby, které učiní. I v zahradě Eden riskoval vlastně smrtelnost celého lidstva jen aby jim umožnil tu svobodu vybrat si, jestli chtějí poznat i to zlé. Věřím tedy, že v určitém bodě vývoje by církev své členy měla začít považovat za vyspělé a důvěřovat jejich úsudku a také být ochotna přiznat svou ,,NEvševědoucnost" a že nemá odpovědi na všechny otázky a že může být pravda v něčem i jiná, nebo i jinde a že stojí za to to studovat, i když to chce odvahu a je to krok do neznáma. Stručně řečeno materiály SŠ by měly umožnit současným členům takové studium a utváření názorů a věrouky, jakou si prošly sami jejich průkopníci, na které je církev dodnes hrdá za jejich příkladné studium bible. Ne jen dávat předkousané polotovary k uvěření. S tím souvisí i to, že by studijní materiály měly více respektovat kontext biblické statě a knihy, než neustále odkazovat na mezitextové tématické sítě vzájemně se doplňujících textů, které už jsou ale produktem věrouky církve.

3) Samotný průběh a organizace sobotní školy
Zde vidím problém v počtu členů na skupince. Obecně platí pravidlo, čím více lidí, tím méně se dozvíte názory jednotlivců do hloubky a ostatní nedostanou prostor vás obohatit vlastními názory. Věřím že ,,třída" sobotní školy snese tak 4-8(max 12) lidí. Pokud je jich více, raději bych založil další ,,třídu". Nejhorší případ nastává v případě tkzv. jednotřídek, kde už je to opravdu jako karikatura na základní školu. 20 dospělých sedí v lavicích jedním směrem a před nimi jeden dospělý učitel, který pokládá otázky a někdy i vyvolává. S tím souvisí další problémový jev - nerovnost bratří v rámci studia. Najdou se takoví učitelé/ církevně starší členové, kteří mají neustále potřebu příspěvky ostatních hodnotit a opravovat, ačkoliv sami někdy nic nového/zajímavého nepřednesou. Toto znevýhodňuje a frustruje méně zkušené a nové věřící, kteří chtějí se zápalem něco sdílet, nebo nesouhlasit. Třetí problémový jev, který vidím, je paradoxně opačný jevu druhému - představa, že názory všech jsou si úplně rovny. Souvisí to s problémem přípravy na studium a někdy i s představou, že je potřeba udržet ostatní ve věroučně bezpečné ohrádce/ nebo jen s leností přemýšlet. Myslím tím to, že se může stát (osobně jsem opakovaně zažil), že v sobotní škole si někdo dá tu práci se studiem nějakého tématu do hloubky, zabere mu to dost času a úsilí a dojde k nějakému hodnotnému výsledku - novému objevu, nebo jak říká církevní řád a někdy i EGW ,,novému světlu". Když to potom sdílí na sobotní škole, tak ostatní, kteří danému tématu studium nevěnovali a závěry toho člověka jsou pro ně úplně nové, zareagují nějakou rychlou odpovědí, která je napadla bezprostředně poté, co slyšely nový pohled v sobotní škole. A tito lidé si myslí, že jsou jejich pohledy rovnocenné, nebo, že tím zkušeně okamžitě vysvětlili problematiku, které podle nich nováček do té doby nerozuměl a mají tím celou věc za uzavřenou a nebezpečí ohrožení věrouky za odvrácené. Tedy za problém považuji neochotu lidí přiznat úctu a respekt úsilí a studiu někoho jiného a také přiznat si svou nevědomost v této oblasti a pokorně se dovzdělat, než budou reagovat. Někdy se také pochybnosti podložené studiem bible vykládají mylně jako věroučná nedovzdělanost, nebo ,,slabost ve víře". I to je problém. A poslední problém, který vidím a chci zde popsat je ten, když na sebe lidé nereagují, nebo používají argumentační fauly - osobní napadání, odklánění tématu, falešnou představu, že existuje jen jejich řešení, nebo druhé, které vede zcela do záhuby a tím druhým se nemá přece cenu ani zabývat, atd. S tím nereagováním si vůbec nevím rady. Někdy tomu nasadí korunu ještě učitel, který když neví, jak pokračovat, nebo se bojí střetu argumentů, kde se zapojují emoce, tak zkusí ,,konflikt" uhasit tím, že řekne: ,,Abychom stihli všechno, tak jdeme na čtvrtek, může nám někdo přečíst úvodní text?" Tím konflikt nevyřeší, jen nechá ,,vyhnít". Za druhé nevěřím, že je potřeba během 45 minut projít všech 6 dní úkolu a všechny otázky. Je to platforma, kde vyvstanou skutečné potřeby a otázky, které se mají řešit. Když se to nestihne, tak se něco může oželit, nebo může studium pokračovat po kázání, nebo odpoledne. Nebo se dá celkově posunout kázání a prodloužit společné studium, jestliže se na tom lidé shodnou.

Toto jsou mé postřehy problémů v Sobotní škole, které vedou k nezájmu a promrhání daného času ke studiu, které je jinak vzácné a velmi přínosné.

Setkali jste se s něčím podobným?

S čím zápasíte na SŠ vy?

A jak byste tyto problémy řešili?
Tomáš Plechatý

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Sobotní škola

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Sobotní škola je taková jaká je. Je velmi odlišná, podle sboru, učitelé a "žáků". Její odlišnost a různorodost ve světovém měřítku je dána kulturním, jazykovým a zvykovým prostředím. Vzhledem k tomu, že pro část členů je egw učitelkou "první kategorie", tak v těchto třídách je hodně často slyšet: "Duch proroctví (prorocký), s.Wajtová, malé světlo, prorok, lodivod, poselkyně, atd". To není výsměch, to je realita. Čím častěji zaznívají tyto názvy, tím se snaží dodat váhu svým tvrzením.
Nedávno jsem byl ve sboru, kde se vedle sebe postavily dva pohledy. Učitelka sš to uzavřela a tím podpořila jen jeden pohled slovy: "Vždyť to napsala sestra egw."

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Sobotní škola

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

ambassador napísal:Sobotní škola je taková jaká je. Je velmi odlišná, podle sboru, učitelé a "žáků". Její odlišnost a různorodost ve světovém měřítku je dána kulturním, jazykovým a zvykovým prostředím. Vzhledem k tomu, že pro část členů je egw učitelkou "první kategorie", tak v těchto třídách je hodně často slyšet: "Duch proroctví (prorocký), s.Wajtová, malé světlo, prorok, lodivod, poselkyně, atd". To není výsměch, to je realita. Čím častěji zaznívají tyto názvy, tím se snaží dodat váhu svým tvrzením.
Nedávno jsem byl ve sboru, kde se vedle sebe postavily dva pohledy. Učitelka sš to uzavřela a tím podpořila jen jeden pohled slovy: "Vždyť to napsala sestra egw."
Pohled EGW je stejná pravda jako pohled třeba ap. Jana, Pavla, Petra apod. , EGW rozhodně není někdo menší než uvedení apoštolové, ale ani větší, měla by se brát na stejné úrovni jako Písmo, i když se prohlásila sama jako malé světlo, které vede k Písmu. Pravdu přijala od Boha stejně jako apoštolové, tak jaképak copak. ::noo::

Tomáš Plechatý

Re: Sobotní škola

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatý »

Kdokoliv staví dílo jakéhokoliv člověka na roveň protestantského biblického kánonu (66knih) je pro mne srovnatelný s:

Katolíky, kteří na úroveň písma stavějí tradici
muslimy, kteří na(d) úroveň stavějí knihu svého proroka Mohameda
Mormony, kteří na úroveň stavějí svou knihu Mormon, kterou také nadiktoval anděl.

A další ,,odbočky" od konzervativního křesťanského pohledu.

S těmito lidmi nemám společný základ víry a proto je s nimi těžké vést hodnotnou diskusi. Vlastně si nejsem jistý, jestli je to plnohodnotná diskuse dvou křesťanů, neboť jeden z nich evidentně čerpá i z jiného zdroje, který může být jakýkoliv a přitom je pro něj autoritou.

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Sobotní škola

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Tomáš Plechatý napísal:Kdokoliv staví dílo jakéhokoliv člověka na roveň protestantského biblického kánonu (66knih) je pro mne srovnatelný s:

Katolíky, kteří na úroveň písma stavějí tradici
muslimy, kteří na(d) úroveň stavějí knihu svého proroka Mohameda
Mormony, kteří na úroveň stavějí svou knihu Mormon, kterou také nadiktoval anděl.

A další ,,odbočky" od konzervativního křesťanského pohledu.

S těmito lidmi nemám společný základ víry a proto je s nimi těžké vést hodnotnou diskusi. Vlastně si nejsem jistý, jestli je to plnohodnotná diskuse dvou křesťanů, neboť jeden z nich evidentně čerpá i z jiného zdroje, který může být jakýkoliv a přitom je pro něj autoritou.

EGW není dílo člověka, ale poselství od Boha, srovnávat knihu Mormon s dílem EGW je jako bys srovnával dvouplošník z roku 1895 s Boingem.
Ty sice nemáš se mnou společný základ víry, ale EGW používáš o stošest nejen ve svých článcích, ale i komentářích. Kde já se na Tebe hrabu. ::clapping::

Ypso

Re: Sobotní škola

Neprečítaný príspevok od používateľa Ypso »

mikim napísal: Pohled EGW je stejná pravda jako pohled třeba ap. Jana, Pavla, Petra apod. , EGW rozhodně není někdo menší než uvedení apoštolové, ale ani větší, měla by se brát na stejné úrovni jako Písmo
Mikim, ty si asi adventistickejší ako adventisti:
"Spisy Ellen G. Whiteovej nie sú náhradou za Písmo a ani ich nemožno dávať na rovnakú úroveň. Písmo sväté je jediná zvrchovaná norma, ktorou treba merať nielen jej spisy, ale ktorékoľvek iné." Kniha Adventisti siedmeho dňa veria, 17. kapitola Dar proroctva.

Karel
Príspevky: 100
Dátum registrácie: 11 Jan 2016, 19:46
Zbor: kdysi Havirov Sucha
Kontaktovať používateľa:

Re: Sobotní škola

Neprečítaný príspevok od používateľa Karel »

  1. Příprava
    • Málokdo to čte, témata nejsou poutavá a nikoho nezajímají. Ani si nemyslím, že je k něčemu přemýšlet o těchto věcech každý den. Pokaždé na to není nálada a pak je to kontraproduktivní.
    • Ani na tomto fóru se dosud neobjevila žádná zmínka, že by někdo chtěl probrat něco, co ho zaujalo v úkolech pro tento týden – není divu.
    • Zajímavá strategie je přečíst úkoly hned po návratu ze sboru. Máte na celý týden hotovo a nehryže vás svědomí, že se tomu nevěnujete :) .
  2. Materiály
    • Vůbec to není o životě. Nejde o diskuzi, jde o odkývání adventistické pravdy. Úkoly jsou úzce zaměřené jenom na adventismus. Nějaký úvod do všeobecného náboženství by i byl zajímavý a k něčemu, ale studovat „délku metuzalémovy nohy“, to je k ničemu.
    • Někdo je taky technický typ, někdo sociální. Všichni nemají potřebu každý týden řešit víru.
  3. Samotný průběh a organizace sobotní školy
    • Samotný formát sobotní školy neodpovídá dnešní době a technologiím. V jednom čase na jednom místě s pár lidmi na předem dané téma. Přemýšlet nad čímkoliv můžeme cestou autobusem, diskutovat na mobilu s kýmkoliv. „Diskuze“ ve sboru je předpotopní formát.
    • U nás byla taková atmosféra, že nikdo ani diskuzi moc nečekal, maximálně nadhodit nějakou otázku, na kterou ale předem máme odpověď poplatnou adventistické pravdě – skoro hraná diskuze, jenom se kývalo, že to tak je. Opravdové otázky nikdo neměl odvahu pokládat. Párkrát jsem to zkoušel, pak jsem rezignoval. Byl jsem vyvolán pro odpověď nějaké otázky, na kterou byla očekávaná odpověď A nebo B. Začal jsem něco, že to vidím jinak tedy C. „Učitel“ nebyl schopen pochopit, že by mohla být i jiná odpověď tak otázku zopakoval. Já zas začal, že C, on zas otázku zopakoval, tak jsem řekl za A a v duchu jsem ho poslal, kam patřil. Jindy jsem odpověděl podle toho, jak jsem věci viděl, což nebylo poplatné adventistické pravdě a co se mu nelíbilo tak udělal všeříkající škleb a položil otázku jinému. Pak mi vytýkali že jsem neaktivní :D.
    • Jednou se nade mnou rozbrečela jedna paní, protože si myslela, že jsem ztracený. Přitom je sama mimo. To do diskuze taky nepatří, to je citové vydírání.
    • Při vysvětlování roku 1844 jsem zažil argument, že sice to je v Bibli jinak, ale tohle je tak zřejmé, že to musí být pravda. Nikdo se neozval proti…
    • U nás byl vždy přítomný nějaký dozor. Žádná volná diskuze o tom co vás zajímá. Vždy to někdo reguloval a prndal že on ví jak to je - protože adventismus. Představte si, že byste měli ve třídě někoho na úrovni [mention]mikim[/mention]a…
    • Když bylo téma hudba, tak se to dalo někomu, kdo hrál na klavír, protože ten hudbě rozumí. Byla z toho serenáda už nevím o čem, ale proč se adventismu nelíbí Prodigy, jsem se z toho nedověděl.
    • Přimysleme si k tomu, že do nějakého věku je chození do sboru víceméně povinné. V pěkných letních dnech to je pak úplné martýrium, zvláště když se kámoši domlouvali, že půjdou na hřiště. No a po tomto cirkusu ještě následuje kázání, které nějaký pseudokazatel spíchnul včera večer. Všechno v sobotní uniformě. Ale celé je to o perspektivě. Někdo se na soboty i sobotní školu těší.
Setkali jste se s něčím podobným?
  • Suchá však patří do desítky nejhorších sborů, jinde je situace snad o trochu lepší. I když to nebyla žádná sláva, kamkoliv jsem se dostal.
A jak byste tyto problémy řešili?
  • Úplné zrušení sobotní školy je celkem dobrým řešením, tak jak to je jinde.
  • Katastrofální situaci si uvědomovali i jiní, ale všechny pokusy o nějaký obrat ztroskotaly. Boj s lidskou blbostí je nesmírně namáhavý. Nicméně vzdejme těmto statečným leč neúspěšným lidem čest touto vzpomínkou :) .

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Sobotní škola

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Karel napísal:
  1. Příprava
    • Málokdo to čte, témata nejsou poutavá a nikoho nezajímají. Ani si nemyslím, že je k něčemu přemýšlet o těchto věcech každý den. Pokaždé na to není nálada a pak je to kontraproduktivní.
    • Ani na tomto fóru se dosud neobjevila žádná zmínka, že by někdo chtěl probrat něco, co ho zaujalo v úkolech pro tento týden – není divu.
    • Zajímavá strategie je přečíst úkoly hned po návratu ze sboru. Máte na celý týden hotovo a nehryže vás svědomí, že se tomu nevěnujete :) .
  2. Materiály
    • Vůbec to není o životě. Nejde o diskuzi, jde o odkývání adventistické pravdy. Úkoly jsou úzce zaměřené jenom na adventismus. Nějaký úvod do všeobecného náboženství by i byl zajímavý a k něčemu, ale studovat „délku metuzalémovy nohy“, to je k ničemu.
    • Někdo je taky technický typ, někdo sociální. Všichni nemají potřebu každý týden řešit víru.
  3. Samotný průběh a organizace sobotní školy
    • Samotný formát sobotní školy neodpovídá dnešní době a technologiím. V jednom čase na jednom místě s pár lidmi na předem dané téma. Přemýšlet nad čímkoliv můžeme cestou autobusem, diskutovat na mobilu s kýmkoliv. „Diskuze“ ve sboru je předpotopní formát.
    • U nás byla taková atmosféra, že nikdo ani diskuzi moc nečekal, maximálně nadhodit nějakou otázku, na kterou ale předem máme odpověď poplatnou adventistické pravdě – skoro hraná diskuze, jenom se kývalo, že to tak je. Opravdové otázky nikdo neměl odvahu pokládat. Párkrát jsem to zkoušel, pak jsem rezignoval. Byl jsem vyvolán pro odpověď nějaké otázky, na kterou byla očekávaná odpověď A nebo B. Začal jsem něco, že to vidím jinak tedy C. „Učitel“ nebyl schopen pochopit, že by mohla být i jiná odpověď tak otázku zopakoval. Já zas začal, že C, on zas otázku zopakoval, tak jsem řekl za A a v duchu jsem ho poslal, kam patřil. Jindy jsem odpověděl podle toho, jak jsem věci viděl, což nebylo poplatné adventistické pravdě a co se mu nelíbilo tak udělal všeříkající škleb a položil otázku jinému. Pak mi vytýkali že jsem neaktivní :D.
    • Jednou se nade mnou rozbrečela jedna paní, protože si myslela, že jsem ztracený. Přitom je sama mimo. To do diskuze taky nepatří, to je citové vydírání.
    • Při vysvětlování roku 1844 jsem zažil argument, že sice to je v Bibli jinak, ale tohle je tak zřejmé, že to musí být pravda. Nikdo se neozval proti…
    • U nás byl vždy přítomný nějaký dozor. Žádná volná diskuze o tom co vás zajímá. Vždy to někdo reguloval a prndal že on ví jak to je - protože adventismus. Představte si, že byste měli ve třídě někoho na úrovni [mention]mikim[/mention]a…
    • Když bylo téma hudba, tak se to dalo někomu, kdo hrál na klavír, protože ten hudbě rozumí. Byla z toho serenáda už nevím o čem, ale proč se adventismu nelíbí Prodigy, jsem se z toho nedověděl.
    • Přimysleme si k tomu, že do nějakého věku je chození do sboru víceméně povinné. V pěkných letních dnech to je pak úplné martýrium, zvláště když se kámoši domlouvali, že půjdou na hřiště. No a po tomto cirkusu ještě následuje kázání, které nějaký pseudokazatel spíchnul včera večer. Všechno v sobotní uniformě. Ale celé je to o perspektivě. Někdo se na soboty i sobotní školu těší.
Setkali jste se s něčím podobným?
  • Suchá však patří do desítky nejhorších sborů, jinde je situace snad o trochu lepší. I když to nebyla žádná sláva, kamkoliv jsem se dostal.
A jak byste tyto problémy řešili?
  • Úplné zrušení sobotní školy je celkem dobrým řešením, tak jak to je jinde.
  • Katastrofální situaci si uvědomovali i jiní, ale všechny pokusy o nějaký obrat ztroskotaly. Boj s lidskou blbostí je nesmírně namáhavý. Nicméně vzdejme těmto statečným leč neúspěšným lidem čest touto vzpomínkou :) .
...Představte si, že byste měli ve třídě někoho na úrovni [mention]mikim[/mention]a…

To by byla špatná představa, protože bych tam v té třídě dnes musel všechny co věří nebiblicky asi vymlátit, kdybych tam byl, ale neboj, já na úkoly už od svých cca 18 let nechodím, protože většina z nich se neustále každoročně opakuje (jen v jiném pořadí témat) a já jsem se jich účastnil asi 3 roky a poctivě jsem si je připravoval, zatímco jiní mladí na ně zvysoka kašlali, a když se jich vyučující něco zeptal, tak jen něco žbleptli a to bylo všechno, takže mě to také přestalo bavit a na úkoly sobotní školy se jednoduše vysral. Pak nastalo u mne spíše několikaleté období nezájmu o Boha. Víš kolik peněz za čím dál dražší úkoly a i času a stresu s ostatními ve třídě jsem ušetřil tím, že chodím až na kázání? Dnes když se podívám do úkolu, je tam pořád to samé, nic nového, pořád stejný chaos. Nic se neprobírá do hloubky, a od těch co si o přestávce povídám co bylo v úkole zjistím od něj, že se zase jen hádali mezi sebou o duchu svatém, protože každý to vidí jinak. Záleží moc na jakou skupinu natrefíš a zda se dá s nimi bavit o čemkoliv.
Největší průser jsou vůbec třídy. Chaos, zmatek, okolní hluk z ostatních tříd, že neslyšíte vlastní slovo, to mohl vymyslet jedině nějaký adventistický blb. To bych okamžitě zrušil, protože většina chodí pořád do stejné třídy mezi stejné bratry a sestry a stejné jejich názory a nemá šanci se dozvědět i něco jiného. Takže Papaláši v Praze, konečně už zrušte třídy, pak bych možná začal na úkoly chodit. Jedna velká třída, kde se probere vše, možná maximálně dvě.

...Suchá však patří do desítky nejhorších sborů, jinde je situace snad o trochu lepší. I když to nebyla žádná sláva, kamkoliv jsem se dostal.

Ty ještě občas někam chodíš? A co Tvůj brácha v Brně na Tebe a tvou nevíru v Boha a adventisty říká? Asi z Tebe nemá moc radost viď?

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Sobotní škola

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

mikim napísal: To by byla špatná představa, protože bych tam v té třídě dnes musel všechny co věří nebiblicky asi vymlátit,..................
Podle čeho se poznává, že někdo věří "biblicky a nebo nebiblicky"? Jaká máš pro to kriteria ty osobně?

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Sobotní škola

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

ambassador napísal:
mikim napísal: To by byla špatná představa, protože bych tam v té třídě dnes musel všechny co věří nebiblicky asi vymlátit,..................
Podle čeho se poznává, že někdo věří "biblicky a nebo nebiblicky"? Jaká máš pro to kriteria ty osobně?

Podle toho zda to co ten který dotyčný říká, souhlasí nebo nesouhlasí s Písmem nebo ne.


Když přijde do sboru bratr adventista, který začne rozdávat evangelické "jitřenky" zdarma, Dobrá setba 2017 a jimi uvádět všechny v pravdu namíchanou se lží:, https://www.sirenipismasvateho.cz/produ ... -knizkova/, kde třeba na den 2. června 2017 píše (dal jsem k tomu verše z KB):
1 Janův 1:9 Jestliže pak budeme vyznávati hříchy své, věrnýť jest Bůh a spravedlivý, aby nám odpustil hříchy, a očistil nás od všeliké nepravosti.
Odpuštění
Pán Ježíš Kristus zve všechny, kteří si v životě nevědí rady: Matouš 11:28 Pojdtež ke mně všickni, kteříž pracujete a obtíženi jste, a já vám odpočinutí dám. Jan 6:37 Všichni, které mi Otec dává, přijdou ke mně; a kdo ke mně přijde, toho nevyženu ven. Ten kdo k Němu přijde a přizná, že na bídě svého života má sám vinu, obdrží Boží odpuštění. To znamená, že Bůh jej jednou provždy osvobozuje od věčného trestu.
Odpuštění, které Bůh člověku daruje, když přijde v pokání a víře, zahrnuje všechny jeho hříchy: minulé, přítomné a budoucí. Jaké obdivuhodné, obsažné, věčné spasení! Římanům 8:1 A protož neníť již žádného odsouzení těm, kteříž jsou v Kristu Ježíši…Když Pán Ježíš zemřel, byly všechny naše hříchy ještě budoucí. Avšak On je nesl a zemřel za ně. Věřící se tedy už nikdy nemusí bát Boha jako Soudce.
Avšak hříchy, které Boží dítě učiní po svém obrácení, zakalují jeho poměr k Bohu, jeho nebeskému Otci - ačkoli jsou vzhledem k věčnosti odpuštěny. Proto platí dnešní verš také věřícím. Když Bohu vyznáme svá pochybení, obdržíme otcovské odpuštění. Odpouští nám jako Svým dětem a opět napravuje porušený poměr mezi námi a Jím. Tento druh odpuštění potřebujeme každý den až do konce svého života.

1. Bůh rozhodně jednou pro vždy neosvobozuje od věčného trestu. Záleží vždy na člověku.

Matouš 6:14 Nebo budete-li odpouštěti lidem viny jejich, odpustíť i vám nebeský Otec váš.

Lukáš 13:5 Nikoli, pravím vám. Ale nebudete-li pokání činiti, všickni též zahynete.

1 Janův 1:7 Pakliť chodíme v světle, jako on jest v světle, obecenství máme vespolek, a krev Ježíše Krista Syna jeho očišťuje nás od všelikého hříchu. (pokud děláme to co po nás Ježíš chce, pak nás očišťuje od hříchu, pokud to ale neděláme tak nás neočišťuje od hříchů).

Ezechiel 18:24 Pakli by se odvrátil spravedlivý od spravedlnosti své, a činil by nepravost, čině podlé všech ohavností, kteréž činí bezbožný, takový-liž by živ byl? Na žádné spravedlnosti jeho, kteréž činil, nebude pamatováno. Pro přestoupení své, jehož se dopouštěl, a pro hřích svůj, kterýž páchal, pro tyť věci umře.

Židům 10:26  Jestliže svévolně hřešíme i po tom, když jsme už poznali pravdu, nemůžeme počítat s žádnou obětí za hříchy,

2. Ježíš zemře podle Písma jen za hříchy spáchané za první smlouvy, tzn., že za hříchy spáchané lidmi od roku 31 n. l. dodnes Ježíš nezemřel a lidé musí po celou tuto dobu vyznávat každý hřích a činit pokání. Neexistuje jediný verš, který by potvrzoval, že Ježíš zemřel za všechny přítomné i budoucí hříchy vykonané lidstvem po Jeho smrti.
ČEP: Židům 9:15 Proto je Kristus prostředníkem nové smlouvy, aby ti, kdo jsou od Boha povoláni, přijali věčné dědictví, které jim bylo zaslíbeno - neboť jeho smrt přinesla vykoupení z hříchů, spáchaných za první smlouvy.

Takže třeba tak.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 6 neregistrovaných