Homosexualita v cirkvi

Rozsiahlejšie články s diskusiou.
Lída Rohalová
Príspevky: 911
Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
Kontaktovať používateľa:

Re: Homosexualita v cirkvi

Neprečítaný príspevok od používateľa Lída Rohalová »

Absolvovala jsem už pár diskusí na toto téma, a vždy byly velmi vášnivé a emotivní. Té horlivosti se snad vyrovnala jen otázka "ordinace žen".

Kdysi dávno jsem se zúčastnila nějakého semináře o homosexualitě věřících lidí. Byly tam různé skupiny. Před námi seděli tři kluci, jeden začal vykřikovat: "Všechny bych je ukamenoval!" Další dva se přidali k němu. Snažili jsme se je rychle zklidnit. Podotýkám, že přednášející nám na konci semináře neřekl svůj názor na problematiku, ale nechal nás, abychom si ho utvořili sami.

A teď si představme, že tam například sedí někdo, koho se ta problematika bytostně dotýká, protože je gay. Myslíte, že takový člověk pociťuje "láskyplné prostředí" církve a důvod někomu se svěřovat? Samozřejmě že všichni nejsou takoví. Ale tři lidé například z padesáti stačí na to, aby si člověk coming out rychle rozmyslel.

Prošla jsem s jedním ze svých kamarádů několikaletým procesem, kdy se vyrovnával se svou homosexuální orientací. Pokud by chtěl někdo pátrat a přemýšlet, kdo to je, nevypátrá. Kamarád bydlí xxx kilometrů daleko. Mám kamarády tak různě po světě.

Na tom semináři bylo zřejmé, že lidé, kteří nejvíce vykřikují "ukamenujte je", žádného člověka s touto orientací neznají. Mají hned vše vyřešeno. Já jsem na tuto otázku nevěděla odpověď velmi, velmi dlouho, až do nedávné doby.

V okamžiku, kdy vám blízký kamarád řekne: "jsem na kluky", se spustí úplně jiná reakce. Věci přestanou být černobílé a začnou být rozmazané. Může trvat několik let, než začne mít člověk v problematice jasno. Nám na tom semináři velmi pomohlo, když nás rozdělili do skupinek, dali nám "případ" (nepěkné slovo), abychom ho řešili jako výbor sboru. A už v tu chvíli člověk vidí, že se nerozhoduje sám za sebe, ale bere do úvahy další a další okolnosti.

Myslím si, že za svou sexuální orientaci nikdo nemůže (až na ty, co ji vědomě volí jako experiment nebo jako módu). Proces coming outu je zejména u citlivého člověka velmi složitý. Následuje spousta modliteb, proslzených dní a nocí, vzteku, experimenty s dívkami s doufáním, že je to změní, následné gayovo zklamání a zklamání jeho holky. To bych tu mohla vyjmenovávat věci minimálně na pár stran.

Nepropaguji zde homosexualitu. Jde mi o to, abychom mysleli i na to, že i internetová diskuse je obrazem církve. Dnes spěchám, k problematice se vrátím.
Naposledy upravil/-a Lída Rohalová v 07 Sep 2017, 13:34, upravené celkom 1 krát.

Tomáš Plechatý

Re: Homosexualita v cirkvi

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatý »

citovala se tu epištola Římanům 1 kapitola:

Poznali Boha, ale nevzdali mu čest jako Bohu ani mu nebyli vděčni, nýbrž jejich myšlení je zavedlo do marnosti a jejich scestná mysl se ocitla ve tmě.
Tvrdí, že jsou moudří, ale upadli v bláznovství:
zaměnili slávu nepomíjitelného Boha za zobrazení podoby pomíjitelného člověka, ano i ptáků a čtvernožců a plazů.
Proto je Bůh nechal na pospas nečistým vášním jejich srdcí, takže zneuctívají svá vlastní těla;
vyměnili Boží pravdu za lež a klanějí se a slouží tvorstvu místo Stvořiteli – on budiž veleben na věky! Amen.
Proto je Bůh vydal v moc hanebných vášní. Jejich ženy zaměnily přirozený styk za nepřirozený
a stejně i muži zanechali přirozeného styku s ženami a vzplanuli žádostí jeden k druhému, muži s muži provádějí hanebnosti, a tak sami na sobě dostávají zaslouženou odplatu za svou scestnost.
Protože si nedovedli vážit pravého poznání Boha, dal je Bůh na pospas jejich zvrácené mysli, aby dělali, co se nesluší.
Jsou plni nepravosti, podlosti, lakoty, špatnosti, jsou samá závist, vražda, svár, lest, zlomyslnost, jsou donašeči,
pomlouvači, Bohu odporní, zpupní, nadutí, chlubiví. Vymýšlejí zlé věci, neposlouchají rodiče,
nemají rozum, nedovedou se s nikým snést, neznají lásku ani slitování.

Vědí o spravedlivém rozhodnutí Božím, že ti, kteří tak jednají, jsou hodni smrti; a přece nejenže sami tak jednají, ale také jiným takové jednání schvalují.
(Ř1,21-32)

Zajímalo by mne, jak si vysvětlujete místní čtenáři ta mnou zvýrazněná slova - že Bůh vydal určité lidi napospas.

Mají tito lidé vůbec šanci se tomu vzepřít, když je k tomu Bůh vydal napospas?

Navíc v textu se píše, že to Bůh udělal lidem jako reakci na to, že ho poznali z přírody, ale nevzdali mu slávu a místo toho začali uctívat výtvory. Teprve v reakci na toto Bůh vydává lidi napospas jejich vášním.

Jsou ale lidé, kteří se se svou homosexuální orientací již narodili. O těch se tu ale nemluví, protože zde je ,,vydání hanebným vášním" reakce na zatvrzelost a modlářství. Jak se postavíte k lidem, kteří se tak již narodili?

O kus níže se znovu opakuje, že lidi, kteří si nedovedli vážit pravého poznání Boha (zde pozor, tady se to může začít týkat přímo nás) vydal Bůh napospas jejich zvrácené mysli, aby dělali co se nesluší.
A je tu výčet, který nám může být nepříjemně povědomý:

Namátkou nevyberu ty tvrdé, jako je vražda a špatnost, protože těch se veřejně jako křesťané straníme, ale co toto?:

Lakota, závist, zlomyslnost, jsou donašeči, pomlouvači, nadutí, chlubiví, nedovedou se s nikým snést, neznají lásku ani slitování.

Vědí o tom, že podle Boha jsou tito lidé hodni smrti a stejně tak jednají i ostatním schvalují, když donášejí, nemají slitování, jsou zlomyslní atd.

Podle Řím 1, která se zde citovala na jasné a ostré odsouzení homosexuálních praktik, jsou na tom tito lidé před Bohem stejně jako my, co pomlouváme, nemáme slitování, chlubíme se, přejeme někomu něco zlého, závidíme atd.

Jak je, tak nás ,,vydal Bůh napospas" dělat co se nesluší!!!

Když budete číst celou knihu římanům, tak se zde mnohokrát opakuje teze, že nikdo není spravedlivý, všichni zhřešili a všichni zaslouží smrt. A stejně tak, že všichni jsou zachraňováni/ osprvedlňováni skrze víru.

Jestliže stále ještě máme na sobě některé z těch vlastností, které se tu popisují (závist, lakota atd.) a chceme vynášet odsouzení nad těmi, co mají homosexuální orientaci, tak na nás pasuje pokračování té kapitoly:

Řím 2,1-4

Proto nemáš nic na svou omluvu, když vynášíš soud, ať jsi kdokoli. Tím, že soudíš druhého, odsuzuješ sám sebe. Neboť soudíš, ale činíš totéž.
Víme přece, že Boží soud pravdivě postihuje ty, kteří tak jednají.
Myslíš si snad, když soudíš ty, kdo takto jednají, a sám činíš totéž, že ty ujdeš soudu Božímu?
Či snad pohrdáš bohatstvím jeho dobroty, shovívavosti a velkomyslnosti, a neuvědomuješ si, že dobrotivost Boží tě chce přivést k pokání?

-----------

Dodatek

Jak by nám bylo, kdyby v oddílu Řím 2,17-24 bylo místo slova ,,židem" slovo ,,adventistou"?

mikim
Príspevky: 2262
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44
Kontaktovať používateľa:

Re: Homosexualita v cirkvi

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Tomáš Plechatý napísal:citovala se tu epištola Římanům 1 kapitola:

Poznali Boha, ale nevzdali mu čest jako Bohu ani mu nebyli vděčni, nýbrž jejich myšlení je zavedlo do marnosti a jejich scestná mysl se ocitla ve tmě.
Tvrdí, že jsou moudří, ale upadli v bláznovství:
zaměnili slávu nepomíjitelného Boha za zobrazení podoby pomíjitelného člověka, ano i ptáků a čtvernožců a plazů.
Proto je Bůh nechal na pospas nečistým vášním jejich srdcí, takže zneuctívají svá vlastní těla;
vyměnili Boží pravdu za lež a klanějí se a slouží tvorstvu místo Stvořiteli – on budiž veleben na věky! Amen.
Proto je Bůh vydal v moc hanebných vášní. Jejich ženy zaměnily přirozený styk za nepřirozený
a stejně i muži zanechali přirozeného styku s ženami a vzplanuli žádostí jeden k druhému, muži s muži provádějí hanebnosti, a tak sami na sobě dostávají zaslouženou odplatu za svou scestnost.
Protože si nedovedli vážit pravého poznání Boha, dal je Bůh na pospas jejich zvrácené mysli, aby dělali, co se nesluší.
Jsou plni nepravosti, podlosti, lakoty, špatnosti, jsou samá závist, vražda, svár, lest, zlomyslnost, jsou donašeči,
pomlouvači, Bohu odporní, zpupní, nadutí, chlubiví. Vymýšlejí zlé věci, neposlouchají rodiče,
nemají rozum, nedovedou se s nikým snést, neznají lásku ani slitování.

Vědí o spravedlivém rozhodnutí Božím, že ti, kteří tak jednají, jsou hodni smrti; a přece nejenže sami tak jednají, ale také jiným takové jednání schvalují.
(Ř1,21-32)

Zajímalo by mne, jak si vysvětlujete místní čtenáři ta mnou zvýrazněná slova - že Bůh vydal určité lidi napospas.

Mají tito lidé vůbec šanci se tomu vzepřít, když je k tomu Bůh vydal napospas?

Navíc v textu se píše, že to Bůh udělal lidem jako reakci na to, že ho poznali z přírody, ale nevzdali mu slávu a místo toho začali uctívat výtvory. Teprve v reakci na toto Bůh vydává lidi napospas jejich vášním.

Jsou ale lidé, kteří se se svou homosexuální orientací již narodili. O těch se tu ale nemluví, protože zde je ,,vydání hanebným vášním" reakce na zatvrzelost a modlářství. Jak se postavíte k lidem, kteří se tak již narodili?

O kus níže se znovu opakuje, že lidi, kteří si nedovedli vážit pravého poznání Boha (zde pozor, tady se to může začít týkat přímo nás) vydal Bůh napospas jejich zvrácené mysli, aby dělali co se nesluší.
A je tu výčet, který nám může být nepříjemně povědomý:

Namátkou nevyberu ty tvrdé, jako je vražda a špatnost, protože těch se veřejně jako křesťané straníme, ale co toto?:

Lakota, závist, zlomyslnost, jsou donašeči, pomlouvači, nadutí, chlubiví, nedovedou se s nikým snést, neznají lásku ani slitování.

Vědí o tom, že podle Boha jsou tito lidé hodni smrti a stejně tak jednají i ostatním schvalují, když donášejí, nemají slitování, jsou zlomyslní atd.

Podle Řím 1, která se zde citovala na jasné a ostré odsouzení homosexuálních praktik, jsou na tom tito lidé před Bohem stejně jako my, co pomlouváme, nemáme slitování, chlubíme se, přejeme někomu něco zlého, závidíme atd.

Jak je, tak nás ,,vydal Bůh napospas" dělat co se nesluší!!!

Když budete číst celou knihu římanům, tak se zde mnohokrát opakuje teze, že nikdo není spravedlivý, všichni zhřešili a všichni zaslouží smrt. A stejně tak, že všichni jsou zachraňováni/ osprvedlňováni skrze víru.

Jestliže stále ještě máme na sobě některé z těch vlastností, které se tu popisují (závist, lakota atd.) a chceme vynášet odsouzení nad těmi, co mají homosexuální orientaci, tak na nás pasuje pokračování té kapitoly:

Řím 2,1-4

Proto nemáš nic na svou omluvu, když vynášíš soud, ať jsi kdokoli. Tím, že soudíš druhého, odsuzuješ sám sebe. Neboť soudíš, ale činíš totéž.
Víme přece, že Boží soud pravdivě postihuje ty, kteří tak jednají.
Myslíš si snad, když soudíš ty, kdo takto jednají, a sám činíš totéž, že ty ujdeš soudu Božímu?
Či snad pohrdáš bohatstvím jeho dobroty, shovívavosti a velkomyslnosti, a neuvědomuješ si, že dobrotivost Boží tě chce přivést k pokání?

-----------

Dodatek

Jak by nám bylo, kdyby v oddílu Řím 2,17-24 bylo místo slova ,,židem" slovo ,,adventistou"?

A to jsi četl? Teď o těch Homo píšou snad všichni...

http://www.izachar.cz/ivan-foster-nesta ... ena-matka/

log

Re: Homosexualita v cirkvi

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

V takom pripade by som doporucoval, aby si nevybral ani ucenie Mojzisa, ani ucenie Pavla, tie su explicitne proti homosexualnemu spravaniu ::rtfm:: . Nech si vezme napriklad ucenie Jezisa ::empathy:: Milovat budes Boha svojho a milovat budes blizneho svojho. Je homosexualita proti tymto dvom prikazaniam ? Myslim, ze ani proti jednemu.

Pokial ide o prakticku stranku veci, heterosexualna populacia pri pohlade na otvorenu homosexualitu pocituje prirodzene silny pocit odporu a znechutenia ::fie:: . Aby sa tomu predislo, doporucil by som, aby sa homosexuali chovali civilne a na verejnosti sa absolutne nijako odlisne neprejavovali.


Neregistrovaný

Re: Homosexualita v cirkvi

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

V takom pripade by som doporucoval, aby si nevybral ani ucenie Mojzisa, ani ucenie Pavla, tie su explicitne proti homosexualnemu spravaniu ::rtfm:: . Nech si vezme napriklad ucenie Jezisa ::empathy:: Milovat budes Boha svojho a milovat budes blizneho svojho. Je homosexualita proti tymto dvom prikazaniam ? Myslim, ze ani proti jednemu.
Nelze stavět učení Mojžíše (jinak-co to je?) ani učení Pavla proti Kristu. Pavel měl učení od Krista, stejně jako Mojžíš.
Bible je proti homosexualitě, proti jejím projevům. Co se týče orientace, to je jiná věc. Není medicinsky jasné, zda se lidé s touto orientací rodí, nebo je jí možné "získat". Pravděpodobně ji lze přijmout a to snadněji, čím je jedinec mladší, tj. pokud budou vychovávat děti homosexuálové, je pravděpodobné, že se stane homosexuálem, protože děti napodobují.
Je třeba si taky uvědomit, že homosexualita byla dříve jasný příklad deviace, obcese, léčila se, ale byla nakonec vyškrtnuta ze seznamu nemocí díky mocné lobby, zvláště na Západě, USA.
Jestliže bible říká, že ti, kdo tyto praktiky provádějí budou souzeni, je to pravda, ale je řeč o praktikách, ne o smýšlení. Zodpovědnost člověka je, zda má pod kontrolou mysl, to platí o heterosexualitě, o pedofilii, chuti krást, zabíjet apod. Bůh nabízí pomoc, soud bude v tom, že lidé nepřijali nabídku a dali průchod svým vášním, hříšné přirozenosti.
Homosexualita vnímá "lásku" k bližním zřejmě jinak, než myslel Kristus, stejně jako pedofil "má rád" děti.Nejde o agapé, ale o eros.
Pokial ide o prakticku stranku veci, heterosexualna populacia pri pohlade na otvorenu homosexualitu pocituje prirodzene silny pocit odporu a znechutenia ::fie:: . Aby sa tomu predislo, doporucil by som, aby sa homosexuali chovali civilne a na verejnosti sa absolutne nijako odlisne neprejavovali.
S tím se dá naprosto souhlasit.

Lída Rohalová
Príspevky: 911
Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
Kontaktovať používateľa:

Re: Homosexualita v cirkvi

Neprečítaný príspevok od používateľa Lída Rohalová »

Slyšela jsem již mnohokrát větu "Bůh nenávidí hřích, ale miluje hříšníka". S touto větou souzním. Akorát si myslím, že my jako věřící lidé někdy tuto větu nedokážeme realizovat v praxi. Nedaří se nám "nenávidět hřích", ale milovat "hříšníka". Obojí strkáme do jednoho pytle, hřích i hříšníka. Často nenávidíme oba - nějaký konkrétní hřích a toho hříšníka, nebo milujeme obojí - dotyčného hříšníka i konkrétní hřích. Samozřejmě ani nemusím dodávat, že i my sami jsme hříšníci. V chybném aplikování tohoto úsloví v praxi vidím počátek nedůvěry svěřit se někomu se svým (jakýkoliv) problémem, natož se svou homosexuální orientací. Navíc se naše výklady značně liší v tom, co je hřích, a co hřích není.

Co se týče křesťanů s homosexuální orientací, tak někteří se s tím vyrovnávají dobře, jiní hůř, jiní s tím mají ještě větší problém. Mám o tom přehled, protože informace jsem nečerpala jen od člověka, kterého znám. Tyto informace mám i od lidí, které neznám osobně, a kteří si byli se mnou ochotni o tom psát, někteří i dlouhodobě pod svým jménem. Jedná se o věřící různých denominací i nevěřící. Protože jsem o problematice chtěla zjistit co nejvíce, pustila jsem se do samostatného výzkumu na vlastní pěst. Metody tehdejšího výzkumu zatím není třeba zveřejňovat, ani to není důležité, mohlo by to některé pohoršit.

Chci jen říci to, že záleží na tom, jak se ke své homosexuální orientaci křesťan postaví. Jestli to nevidí jako problém, je to pro něj normální, tak se s tím bude vyrovnávat jinak než ten, který v tom problém vidí, vadí mu to, nechce to ve svém životě praktikovat.

Pro křesťana druhého typu bych doporučila mít dobrého důvěrníka, který toto "břemeno" ponese s ním. Pro důvěrníka tohoto člověka bych doporučila mít na paměti možnost, že křesťan není ponechán svému "břemenu" napospas, je zde Ježíš Kristus. Nelekej se, důvěrníku, že tvůj člověk se nejdříve na Boha zlobí, protože si myslí pravý opak, tedy že je tomu ponechán napospas, Boha nezajímá jeho "problém" ani on sám jako člověk. Má zatím "klapky" na očích a nevidí žádné východisko. V tu chvíli nepomáhají žádné moralizační proslovy a vysvětlování. Pomáhá jen být tu pro svého kamaráda, přijímat ho takového, jaký je, ať už se rozhodne nakonec jakkoli.

Cesta člověka s homosexuální orientací, který s ní nesouzní, je nesnadná. Uvědomme si, že církev takovému člověku říká, že pokud půjde cestou "nepraktikování homosexuality", nesmí do konce svého života sexuálně žít. Autoerotika se také moc podle E.G.W. nedoporučuje... Uvědomovat si to například v 18 letech je víc než těžké, zvláště pro kluka.

Na druhou stranu chce církev sexuální abstinenci od jedinců, kteří nemají partnera, protože ho prostě v pravém čase nenašli a možná ho nenajdou vůbec. V manželství jsou také období, kdy se sexuální aktivity musí omezit a člověk je zdrženlivý. Ale tam je aspoň naděje na zlepšení.

Zatloukání své orientace je možné podle mého názoru jen do určitého času. Potom může mít jedinec s touto orientací problém s tím, že žije navenek jinak , než co cítí vnitřně. Nemyslím tím, že by nutně musel "praktikovat homosexualitu", ale třeba stačí už jen to, že musí na otázky "A ženit se ještě nebudeš?" nebo "Máš už holku?" odpovídat s úsměvem a současně s vnitřní zlobou. Zatloukání je totiž z dlouhodobého hlediska velmi únavné, ale samozřejmě někdy není jiná možnost právě kvůli církevní nesnášenlivosti.

O této problematice se dá dlouho diskutovat ať už z jedné, nebo z druhé strany. Myslím si, že v dnešní době je potřebná kultivovaná diskuse. Ti, kterých se to týká, nám mají mnoho co říci. Někdy si neuvědomujeme, čím musí druzí procházet a jak se cítí, jak věci vnímají ti, kterých se to přímo týká.

Kdysi se církve tvářily, že děti nosí čáp. Že ti, kteří nežijí sexuálním životem, jsou duchovnější a svatější. Dnes jsme v jiném extrému, že se člověk pomalu bojí vyslovit, že zastává pohled tradiční rodiny - muž a žena, aby nebyl označen za homofoba. Obojí je podle mě špatně.

log

Re: Homosexualita v cirkvi

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Hosť napísal: Nelze stavět učení Mojžíše (jinak-co to je?) ani učení Pavla proti Kristu. Pavel měl učení od Krista, stejně jako Mojžíš.
Bible je proti homosexualitě, proti jejím projevům.
Samozrejme Mojzis nemohol mat ucenie od Krista kedze v tej dobe ziaden Kristus neexistoval. A ked existoval neskor, proti Mojzisovmu uceniu sa jasne vymedzil:
38 Počuli ste, že bolo povedané: Oko za oko a zub za zub. 39 Ja vám však hovorím: Neprotivte sa zlému Gr. tó ponéró = 1. (neprotivte sa) zlému človeku, 2. (neprotivte sa) zlým spôsobom! Naopak: Tomu, kto ťa udrie po pravom líci, nadstav aj ľavé.

Pavol sa takisto v zivote nestretol ani s Kristom ani s jeho ucenikmi, co sam dosvedcuje ze totiz jeho ucenie je zo zjavenia a nie z ustneho ci pisomneho podania:

11 Ale vám oznamujem, bratia, že evanjelium, ktoré som ja zvestoval, nie je podľa človeka; 12 lebo som ho ani ja neprijal od človeka ani ma nemu nenaučil človek, ale som ho dostal skrze zjavenie Ježiša Krista.

Ani Jezis ani jeho ucenici sa k homosexualite nevyjadruju, takze nevieme ci boli za alebo proti.

Laco
Príspevky: 143
Dátum registrácie: 25 Jan 2017, 19:35
Kontaktovať používateľa:

Re: Homosexualita v cirkvi

Neprečítaný príspevok od používateľa Laco »

posluchac napísal:Ja ako cisty heterosexual, ktory je ale neatraktivny pre zeny
U nás v zbore je toľko vdaja chtivých dievčat že až rozmýšlam že kde sú tí mladí chlapi. A ty napíšeš že si neatraktívny, myslím že sa ti len nechce. Je to zodpovednosť ktorej sa mnohí chlapi zľaknú.

Neregistrovaný

Re: Homosexualita v cirkvi

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Samozrejme Mojzis nemohol mat ucenie od Krista kedze v tej dobe ziaden Kristus neexistoval. A ked existoval neskor, proti Mojzisovmu uceniu sa jasne vymedzil:
38 Počuli ste, že bolo povedané: Oko za oko a zub za zub. 39 Ja vám však hovorím: Neprotivte sa zlému Gr. tó ponéró = 1. (neprotivte sa) zlému človeku, 2. (neprotivte sa) zlým spôsobom! Naopak: Tomu, kto ťa udrie po pravom líci, nadstav aj ľavé.
Kristus existoval od věčnosti, to je zvěst Písma.
všichni byli křtem v oblaku a moři spojeni s Mojžíšem, všichni jedli týž duchovní pokrm a pili týž duchovní nápoj; pili totiž z duchovní skály, která je doprovázela, a tou skálou byl Kristus. 1 Kor 10:4

"Oko za oko a zub za zub", jakožto pokyny Starého zákona byly podle všeho vydány Hospodinem, není to tedy Mojžíšovo učení, ten je interpretoval, předal. Vzhledem k tomu, že vše bylo stvořeno skrze něho a pro něho (Kol 1:16) můžeme považovat za autora zákonů SZ Krista. Ten tyto zákony v nové smlouvě staví na jinou úroveň.
Pavol sa takisto v zivote nestretol ani s Kristom ani s jeho ucenikmi, co sam dosvedcuje ze totiz jeho ucenie je zo zjavenia a nie z ustneho ci pisomneho podania:

11 Ale vám oznamujem, bratia, že evanjelium, ktoré som ja zvestoval, nie je podľa človeka; 12 lebo som ho ani ja neprijal od človeka ani ma nemu nenaučil človek, ale som ho dostal skrze zjavenie Ježiša Krista.
Myslím, že si odporuješ, vždyť sám uvádíš, že Pavel dostal evangelium od Krista.
Že se s ním setkal na cestě do Damašku se učí děti v sobotní (nedělní) školce. A že se setkal s některými apoštoly jasně uvádí další texty NZ.
Ani Jezis ani jeho ucenici sa k homosexualite nevyjadruju, takze nevieme ci boli za alebo proti.
Není třeba aby se vyjadřovali k této zvrácenosti, jako se nevyjadřují k jiným věcem. Kristus učí lidi, aby svá břemena vzali a následovali ho (Mat 16:24). To můžeš udělat i Ty, Bůh přijímá i homosexuály.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 28 neregistrovaných